Grinding Gear Games kondigt Path of Exile 2 aan

Grinding Gear Games heeft Path of Exile 2 aangekondigd. Een releasedatum is er nog niet, maar de bètatests moeten op zijn vroegst eind 2020 van start gaan. Verder is er wel uitgebreid beeldmateriaal getoond in de vorm van een trailer en een gameplay preview.

Op de website voor Path of Exile 2 staat dat de nieuwe game zowel een nieuwe campagne als die van Path of Exile 1 zal bevatten. Ook content die in de tussentijd voor deel 1 uit gaat komen, zal ook in deel 2 zitten. Daarnaast zullen via microtransacties gekochte waren voor PoE1 ook geldig zijn in het vervolg. Verder krijgt de game een nieuw skill system, klasses, een verbeterde engine en meer. De makers stellen dat ze "een hoop veel verzochte aanpassingen in een keer toepassen" in het vervolg.

Path of Exile is een free-to-play-game en hoewel dat niet nadrukkelijk gezegd wordt op de webpagina voor deel 2, valt het te verwachten dat deze ook free-to-play zal zijn. Wie de game voor het eerst ziet, zal waarschijnlijk meteen het Diablo-eske aspect van de game herkennen. Spelers van de game stellen echter dat de game juist meer complexiteit en diepgang bevat dan bijvoorbeeld Diablo 3. Platformen zijn nog niet aangekondigd, maar het eerste deel is voor Windows, Xbox One en PlayStation 4 uitgekomen.

Ontwikkelaar Grinding Gear Games is gevestigd in Nieuw-Zeeland, werd in 2006 opgericht en bracht Path of Exile in 2013 uit. Dat is tot dusver hun enige game. De studio is voor 80 procent eigendom van de Chinese internetgigant Tencent.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

16-11-2019 • 10:33

97 Linkedin

Submitter: CEx

Reacties (97)

97
96
26
2
0
65
Wijzig sortering
Als Diablo fan ziet dit spel er wel goed uit!
Kijk eens naar Path Of Diablo, een mod voor Diablo II die het beste van beide werelde naar boven probeert te brengen.
En je kan het gratis proberen.
Als je serieus gaat spelen is het wel handig om wat extra stash tabs te kopen.

Het grootste verschil met diablo is het skill en talent systeem. De talent tree is enorm uitgebreid. En je class bepaalt alleen waar je op de tree begint. 90% van de talents is voor alle classes te kiezen. En skills zijn items die je in je gear socket. Dus ook onafhankelijk van je class.
Ik vind PoE vooral geweldig omdat je als speler best wel in het diepe wordt gegooid. Je kunt daarentegen wel een heleboel zelfverzonnen gekke builds maken. Je creativiteit wordt beloond. Dat zie je niet veel terug in vergelijkbare games waar je een stuk meer geleid wordt.
Dat is ook echt wat ik aan Diablo 3 toch jammer vond. Er zat niet echt diepgang in wat betreft builds en het was 0 creatief dus je voelde je niet echt verbonden met je character.
Ik vind dat nou juist een groot nadeel van PoE. Het diepe waar ik in wordt gegooid als casual speler is wel héél erg diep. Zo diep dat ik er niks van begrijp, geen zin heb om uren youtube filmpjes te kijken en dus laat ik het spel links liggen. Diablo 3 daarentegen is precies mijn jam en ik heb sinds de launch ook nog geen enkel seizoen gemist. Lekker simpel en casual.
Nou voor zover ik weet is path of exile ook niet echt geschikt voor de mensen die niet zelf moeite willen steken in het ontdekken enz. Je zult echt zelf op zoek moeten gaan. Dus ja ik kan heel goed begrijpen dat je PoE niet zo leuk vindt. Daarom wordt Diablo 3 ook absoluut niet gezien als een concurrent. Omdat de spellen te verschillend zijn van elkaar.

Je verhaal doet mij denken aan een collega die in de 2e zone (tidal island) al stopte omdat hij het niet snapte en te moeilijk vond. :D Die speelt dus ook Diablo 3.
Enorm veel statsnodes ja. De echte keuze is (wel goed) sterk minder dan je op 1e gedachte denkt.
Path of Life Node.
Omdat van alles in de hogere difficulties je gewoon in 1 klap slopen, is giga health en resistances vaak echter wel de bread n butter van je skill tree selectie.
Niemand neemt resistances in zijn tree dus dat klopt niet. Dat over life nodes is ook weer heel erg beperkt per build en zeker voor het gross niet de "bread n butter".
Voor hardcore spelers op zich wel eens, softcore kom je sinds de melee rework met minder HP aanzienlijk verder.
Anoniem: 1088381
16 november 2019 13:03
Geweldig nieuws! Deel 1 is top en ik zie erg uit naar deel 2.

Ben ik trouwens de enige die persoonlijk vind dat PoE 2 er nu al beter uitziet dan Diablo 4? Tevens is de gameplay van PoE 1 een heeeeel stuk uitgebreider dan Diablo 3, dus dit belooft wat. :)
We hebben amper wat gezien van diablo 4. Het is nog zelfs niet blizzard soon dus om het er nu al mee te vergelijken is wat vroeg
Als je even verder heb gekeken, dan hebben we wel al wat gameplay gezien van D4, imho netzoveel als bij PoE2. Maar aangezien de release van D4 nog zover weg ligt zou ik zeer weinig waarde hechten aan hoe het er nu uitziet (positief of negatief). Het zou dus prima kunnen dat Blizzard even bij de buren kijkt en verder gaat knutselen...
GGG geeft zelf aan direct te willen competiteren met Diablo 4 dus het is zeker niet het geval.
De demo van d4 is nog niet eens pre-alpha en ook het design van alles zit nog volop in de lift. Als je kijkt naar het detail en animaties is Diablo 4 deze game jaren voor.
Moesten detail en animaties bepalen welk de beste game is dan was Diablo 3 ook populairder geweest. Helaas vergeten ze vaak dat gameplay en diepgang ook belangrijk zijn, en dat is nu net iets dat Blizzard al jaren kwijt is.
Err..als er 1 game in dit genre goede gameplay heeft is het d3 wel.
De gameplay loop van diablo 3 is vele malen korter en simpeler dan die van PoE.
Poe is wel leuk en je kan inderdaad meer doen qua character opbouw maar zodra ik het verhaal had uitgespeeld was ik er wel klaar mee, de zogenaamde end game kon mij echt niet boeien. dat doen ze dan bij diablo 3 weer iets beter vind ik. Als diablo 4 word zoals veel oude fans hopen dan kies ik toch voor diablo 4 i.p.v. Poe 2
Riften en challenges farmen boeide mij dan weer helemaal geen moer. Was ik na 1 seizoen tot paragon 1100 helemaal klaar mee. En laat dat nu net de meta zijn geworden om ook tot level 70 te levelen. Nee bedankt. In PoE is er meer moeite gedaan om variatie te brengen in de endgame en zijn er nu 3 verschillende endgame systemen zoals Delve, mappen en fragmenten van verschillende bazen verzamelen. Het is tenslotte een spirituele diablo 2 opvolger en de endgame is daar ook sterk van afgeleid. Als je het dan met diablo 3 moet vergelijken doe je iets niet correct.

[Reactie gewijzigd door Dafader op 18 november 2019 16:55]

Ze hebben het alleen over graphics/animaties, niet of dat ook voor populariteit zorgt. En al is D3 niet perfect gameplay zit er zeker in (kostte wat patches maar toch, en diepgang... tja op bepaalde manieren vind ik dat er meer diepgang in zit dan PoE. 6 links, 1000 statnodes etc is niet mijn ding.

(klein beetje van vid gezien, kijk morgen wel meer maar PoE2 lost mogelijk dat 6link probleem ook op nu)
Is D3 niet populairder dan PoE dan? Ik heb beide gespeeld, maar D3 vond ik altijd een stuk "vloeiender", PoE was altijd aan het rubberbanden, maar ook de skills waren altijd erg "houterig" om het zo maar even te noemen. Nee, juist op het gebied van Gameplay vond ik D3 vele malen beter. PoE had inderdaad wel meer diepgang.

Misschien dat PoE de laatste jaren wat populairder is geworden, de jaren dat ik nog fanatiek speelde was echter volgens mij altijd D3 de populairste van de 2.
D3 is allang niet meer de populaire game van de 2. Houterig in PoE klopt ook niet echt, denk juist dat het omgekeerd is. Sommige skills in PoE spelen zo mobiel en zo snel, daar kan D3 niet aan tippen.

Populariteit van PoE is de laatste 2 jaar ongeveer hetzelfde.
Misschien dat houterig niet 100% de juiste omschrijving is, wat ik bedoel is dat ik bij PoE nooit het gevoel had het character direct te besturen. Als je bij Diablo een skill uitvoerde "voelde" dat altijd aan dat dit direct gebeurde als je de knop indrukte.

bij PoE had ik altijd het bedoel dat daar een soort van "lag" in zat, wat niet natuurlijk overkwam. Ook vaak dat animaties juist te snel afgebroken werden of juist te lang doorgingen. Het voelde nooit echt vloeiend aan, zeker niet met de overdaad aan rubberbanding.
Dan zal je het spel heel lang geleden gespeeld hebben want sinds 2015 zit er al lockstep in de engine waardoor rubberbanding bijna niet meer bestaat - staat ook default aan. Heb je wel onder de 100ms latency voor nodig maar met een server in Amsterdam, London of Frankfurt is dat nooit een issue.

Het snel reageren eigenlijk ook, veel skills en fights hebben die directe reactie juist nodig. Voor 2015, voor lockstep er was, was het bovenstaande zeker het geval.
er zijn inderdaad builds die lag veroorzaken in Poe xD. ik heb een keer iets gelezen over een build die zoveel damage stackte dat de server er van vastliep.

https://www.reddit.com/r/...ld_a_high_dps_gpumelting/
Klopt helemaal, deze gameplay ziet er fantastisch uit en laat een veel betere indruk als wat ik van D4 heb gezien.

Net zoals ik PoE1 een veel betere game dan D3 vind... En heb in beiden enkele honderden uren achter de rug.

Ik kijk alvast uit naar PoE2! Zelfs al vragen ze (eenmalig) een aanschafprijs ipv volledig f2p, dan koop ik hem nog. PoE was (is) een gewéldige game, ongelofelijk dat die gratis is en blijft...
Poe is niet gratis, wil je meer inventory..even betalen, wil je traden...even betalen.
ik heb Poe gespeeld en al snel liep ik tegen dingen aan en koos ik om geld uit te geven,
Omdat ik echt vond dat het zo beperkt was dat het was of ik koop dat of ik ben snel klaar met dit spel
Denk dat veel Poe spelers meer uitgeven aan Poe dan diablo 3 spelers aan diablo 3 hebben uitgegeven.
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Wat ik bij veel beginners zie is dat ze enorm veel waardeloze items verzamelen en daardoor vaak een tekort aan bagspace hebben. De wat meer doorgewinterde spelers kunnen namelijk prima met de hoeveelheid stash omgaan. Je zult alleen goed moeten weten wanneer een item nou waardevol is of niet. Ik ken mensen die jarenlang spelen en nog nooit iets gekocht hebben in de store.

Denk ook eens aan de racers: er zijn best veel races die maar een halfuurtje duren of zo. Daar heb je echt geen uitgebreide stash voor nodig. Sterker nog, vaak kun je niet eens ruilen in die races.
Chris Wilson zij tijdens zijn key note ook dat dit niet snel even de afgelopen 4 weken in elkaar is gezet om maar iets te kunnen laten zien.

Was een mooie burn ;)
In de aankondiging van PoE mobile en daarna zaten ook een paar vurige burns.

Voor de context:
Dit nam plaats ná de aankondiging van PoE 2 en het nieuwe 'seizoen/league'van PoE.
PoE Mobile trailer: https://www.youtube.com/w...jBTYHhug&feature=youtu.be
Chris Wilson commentaar naderhand: https://clips.twitch.tv/ShinyCrazyMarrowTF2John
Ik hoop dat ze eindelijk een offline trade systeem (auction house) gaan introduceren. Het micro managen van verkoop van je items is echt te vervelend.
Met offline bedoel je buiten de game zelf?

Ik vind een auction house ook een goed idee, sowieso iets waar deze game veel profijt van zal hebben
Hij bedoeld “offline” als in het kan ook verkopen als je niet online bent. Zoals een auction house.
Nou speel ik PoE zelf niet, maar wat ik zo'n beetje er van meegekregen heb (voornamelijk door de video's van Rhykker) is dat GGG trading er wel in wil houden maar juist niet te makkelijk wil maken. Ik kan me voorstellen dat je met een auction house al snel het probleem krijgt dat Diablo 3 in het begin had, namelijk dat je je character niet meer ging gearen door de game te spelen maar door de auction house te spelen.
Het probleem dat diablo 3 had in het begin was een combinatie van auction house en het feit dat de game alleen maar loot dropte voor andere classes. een auction house is helemaal niet verkeerd als je de keuze heb om te kopen of te grinden. In diablo moest je grinden dan verkopen en dan iets terug kopen voor dat geld.
Persoonlijk vind ik dit een doodsteek en ben ik dit totaal met je oneens. Het botten en flippen van items en prijsfixen is nu al een gigantisch probleem. Als je dit gaat automatiseren dmv een veilinghuis zal het qua RMT en het niet aangaan van gameplay alleen nog maar erger worden.

Chris Wilson heeft overigens zojuist op stream gezegd dat een veilinghuis niet in de plannen zit en dat ze het huidige zullen streamlinen door het ingame aan te bieden alsmede andere verbeteringen.
PoE 1 was wat overweldigend qua opties en customization, fijn dat ze dat aanpakken. Uiteindelijk was het copy paste van het internet.

Wel apart dat ze 1 op 1 copieen vanuit diablo erin hebben gestopt. De demon hunter uit deel 3 met de sentry turrets, en ik zag de druid ook al voorbij komen.
Verschil is wel dat dat gewoon hetzelfde karakter was, dus je kunt als je dat wil hybrids maken. Dat zag je ook, paar turrets neergooien en vervolgens als weerwolf in cqc gaan meppen. Of als dat gevaarlijk werd gelijk terug naar human form en op afstand gaan schieten.

1 op 1 kopie vind ik ook wel wat overdreven. Het concept van turrets neerzetten, het concept van shapeshifting, als dat al een 1 op 1 kopie is dan wordt het erg lastig om nog iets te doen. Volgens mij zijn die dingen ook niet echt origineel Diablo maar bestaan die concepten al veel langer in de algemene fantasie wereld. Dat Diablo het dan misschien als eerste implementeerde in een game (geen idee of dat zo is) betekent natuurlijk niet dat als iemand anders het doet het ineens een kopie van Diablo is.
Dat zijn twee verschillende classes die je noemt, voor zo ver ik zie kun je niet een paar turrets neer mikken met je ranged-physical class om vervolgens in een weerwolf te veranderen.
Goed een druid met shapeshifting abillities is niet iets wat Blizzard bedacht heeft, maar die sentry turrets om je physical-ranged class te ondersteunen is dan wél iets waar ze in diablo 3 mee aan kwamen zetten.

Het is 'apart' dat nu tegelijkertijd met de footage van diablo 4 waar de druid zijn rentree maakt, je nu dezelfde class terug ziet in een PoE update. En dan ook nog de sentries.
Maar goed, PoE bied uiteindelijk véél meer dan dat. Vond het enkel wat eigenaardig.

PoE is uiteindelijk ook zoals velen andere een game die 'geïnspireerd' is door Diablo, dus zo gek is het ook weer niet.

[Reactie gewijzigd door Luke Skyballer op 16 november 2019 13:52]

Op 10:12 in de gameplay video in het artikel zie je de speler toch echt turrets neergooien en vervolgens in een weerwolf veranderen. In human form zie je ook al dat ze een boog vast houdt, maar als je vanaf 11:00 kijkt dan zie je ook dat ze eerst nog een weerwolf is, dan een stuk lopen en vervolgens ranged attacks doen.
Oké, je hebt beter opgelet. Dat is wel kikke idd, lekker doen waar je zin in hebt. Dat maakt het ook een puike game, en blij dat het wat overzichtelijker wordt. Tenminste dat is beloofd.
Zij hebben expliciet benadrukt dat geen enkele wijziging de depth van de game zal verminderen. Aka, het kan misschien makkelijker worden om in te stappen (maar poe staat bekend om hoe lastig dat is), maar het blijft overweldigend. De depth in de customisation is dan ook een van de voornaamste redenen waarom spelers zo fan zijn van poe.
Absoluut dat is de kracht van de game, maar als het allemaal wat overzichtelijker wordt, kun je zelf wat meer customizen ipv een build van het internet te plukken. Dat vond ik wat minder zelf, ik ben niet zo'n tweaker en tuner meer, maar vond het wel aantrekkelijk dat je echt je eigen character kan bouwen.
Je kan nu al zowat alles customizen, dat je een build van het internet plukt heeft niks met de onoverzichtelijkheid te maken maar meer met je persoonlijke voorkeur.
Mwa, als nieuwe speler vind ik het toch wel erg lastig om te weten welke kant je op moet gaan in die skill tree hoor... En je kunt wel een klein stukje terug, maar als je na een hele tijd spelen tot de conclusie komt dat je helemaal de verkeerde kant op gegaan bent dan mag je botweg overnieuw beginnen (of is dat ooit aangepast dat je nu wel kan respeccen?)
Als nieuwe speler weet je ook nog niet alles van wat er mogelijk is, maar je moet wel redelijk aan het begin besluiten waar je op gaat focussen anders word je een jack of all trades, master of none.
Je krijgt een zooi respec point van verschillende quests. En elke Orb Of Regret die je gebruikt geeft je een respec punt.
Je kan ook compleet respeccen met een vendor recept.
Volgens mij niet. Je kan de bandit quest terug draaien met een vendor recipe, maar niet een volledige tree respec. Zie https://pathofexile.gamepedia.com/Vendor_recipe_system
Met book of regression kan je zo ver terug naar het begin als je wil. 1 Scour en 1 wisdom scroll. Je zult de XP wel weer moeten halen, maar dat even terzijde.
Je kan een Book of Regression gebruiken mits je een passive point over hebt. Moet je nog steeds een paar Orbs of Regret slikken om die vrij te krijgen.

Meeste mensen die respeccen zullen alleen Orb of Regrets gebruiken.
Ze pakken het niet aan, ze veranderen het, het zal imho net zo overweldigend qua opties en customization blijven als voorheen. Ze laten in het tweede filmpje exact zien wat ze veranderen aan het skill systeem. Ze verwijderen het ongewenste tetris minigame wat je elke keer had als je wat nieuws vond...

Daarnaast heeft Diablo geen unicum met sentry turrets en al helemaal niet met druids in (Action) RPGs...

@Luke Skyballer Nee, jou omschrijving duid meer op een versimpeling en dat doen ze juist niet (althans dat is mijn mening naar wat ze lieten zien over skills). Ze maken het niet minder complex, maar maken het minder werk (wat onnodig werk was imho).

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 16 november 2019 14:47]

Ze pakken het niet aan, ze veranderen het
Komt dat niet op hetzelfde neer?

Nee Diablo heeft geen 'unicum' met sentry turrets, maar het is wel precies dezelfde implementatie niet. Nogmaals, niet erg, het viel me gewoon op.

Heb een beetje de indruk dat mensen zich beledigd voelen omdat ze denken dat ik hun favoriete game aanval. Dit is niet zo, ik gaf enkel aan blij te zijn met de veranderingen en het opvallend te vinden dat de diablo gelijkenissen duidelijk te zien zijn.

Uiteindelijk is Diablo wel de eerste die met dit type game is aankomen zetten, en had niemand er problemen mee om dergelijke games 'diablo clones' te noemen. Dat is nu eenmaal wat het is, maar dat maakt het niet zo dat PoE niet een heleboel dingen beter doet.
Het is een uitstekende game, zeer zeker.

[Reactie gewijzigd door Luke Skyballer op 16 november 2019 14:49]

Deel 1 is een geniaal spel. Alle vlakken waarop D3 het liet liggen heeft POE redelijk goed voor elkaar. En dat voor een FTP game.

Ik kijk uit naar deel 2. Hopelijk duurt t niet te lang ;)
GGG is een voorbeeld in de markt hoe free-to-play hoort te zijn. Hopelijk blijft dit, ondanks de invloed die Tencent nu heeft onveranderd.

De livestream was vannacht leuk om te kijken en zelfs de aankondiging van Path of Exile mobile werd goed ontvangen.

Van te voren was er helemaal niks gelekt, zelfs de meest trouwe streamers waren van te voren niet ingelicht.

Komende maand komt POE 3.9 uit met weer een hoop nieuwe content. In de loop van het jaar zullen er ook steeds meer updates komen die de game gelijk gaan trekken met POE2 (POE 4.0.0) zoals de nieuwe grafische engine.
Ik heb met open mond naar de announcement zitten kijken. Echt bizar hoeveel content GGG elke keer weer blijft maken als F2P game. Ben heel erg hyped hiervoor.
- Ja, leuk. Als ze ook endgame maar eens aanpakken. Dat allerlei passives aanslingeren, en dan alles oneshotten want als je dat niet doet oneshotten ze jou. Dat is geen goede endgame.

- D3 was enkel riften, riften, en de 'legendaries' vielen als mannen uit de licht. It's raining men!

- Grim Dawn trok me niet zo. Die hele wereldje. De klassen enzo. Geen willekeurige layout en endgame leek wel op PoE. Allemaal passives sparen en maar rammen op de knopjes.

- Torchligt was even leuk, maar mij kwam me op geven moment te kinderlijk over

- Marvel Heroes was ook top, maar hou niet van striphelden, hehe.

- Vind de endgame van D2 toch het fijnst. level 85 gebieden schoonvegen, bazen doden enzovoort om maar betere loot te krijgen en langzaam sterker te worden. Wat endgame loot voor een volgende char erbij harken. Celtic woman op de achtergrond, drank in de andere hand, farmen. Dat is endgame <3 (Wel op HC anders niks aan) *Alleen is offline HC zo te omzeilen door copy paste.*

[Reactie gewijzigd door Ivysaur op 16 november 2019 14:26]

Ik had van alles verwacht, maar absoluut geen PoE Mobile game en ook geen PoE2 Ik ben wel blij verrast dus. De mobile variant doet mij niet heel veel, maar de trailer voor PoE2 zag er wel heel strak uit! Ik heb er zeker weer zin om nog weer wat jaren in deze game te steken.
hopelijk ligt de snelheid een stuk lager als POE 1. Wat een belachelijk gebeuren was dat. 1 seconde en dan explodeerd alles op je scherm. Binnen 10 seconden moet je de map door. Kwa gameplay en snelheid is grim dawn wat dat betreft een stuk beter. Hoop dat poe2 daar weer een normale vorm in kan vinden
Mjah, da's een beetje hetzelfde als hopen dat de Formule1 game in 2020 een snelheidsbeperking van 120km/u oplegt, omdat je je bochtjes niet lekker kunt aansnijden. De game is snel en ik hoop absoluut niet dat ze daar ook maar iets aan veranderen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee