Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Grinding Gear kondigt Path of Exile voor Xbox One aan

Door , 44 reacties, submitter: wyll

Grinding Gear Games heeft aangekondigd dat het Path of Exile uit gaat brengen voor de Xbox One. Op enkele kleine gameplayverschillen na is het spel identiek aan de pc-versie. Het komt later dit jaar uit.

De gameontwikkelaar kondigt de port aan op zijn forum. Mensen die het spel op de Xbox One spelen, kunnen niet met pc-spelers online spelen, omdat volgens de ontwikkelaar er kleine veranderingen zitten in de gameplay. Bijvoorbeeld op het gebied van Flask-slots en hoe bepaalde skills gebruikt kunnen worden. Het spel komt uit met alle uitbreidingen die op dat moment ook voor de pc zijn verschenen. Alle volgende uitbreidingen zullen tegelijkertijd op beide platformen verschijnen.

Path of Exile is origineel alleen voor de pc uitgekomen, in oktober 2013. De online-rpg kan gratis gespeeld worden, maar binnen het spel kunnen er wel bepaalde items gekocht worden. Deze items zijn volledig cosmetisch, waardoor betalende spelers geen voordeel hebben ten opzichte van spelers die niets aan het spel willen uitgeven.

Emile Witteman

Freelancer nieuwsredactie

19 januari 2017 10:21

44 reacties

Submitter: wyll

Linkedin Google+

Reacties (44)

Wijzig sortering
Snap echt niet waarom er geen PC/XBO cross komt, als een GOW dit ook gewoon zonder problemen kan doen, waarom zou een D3-principe dit niet kunnen? Ja, PC en XBO versie zijn iets anders, maar elke ability en flask/potion/whatever is gewoon mapbaar op je controller, dat het uitsluitend je beweging is die anders is. Tuurlijk, je zit misschien met je clicky-aoe's, maar die geef je dan toch gewoon een fixed-afstand of targeted zoals in D3?

Juist het isometrische principe is een goede basis voor een cross-platform. Andere kant, een PS4/XBO crossplatform (als die voor PS4 komt) zal er ook wel niet komen.

Daarbij, MS heeft al aangegeven muis/keyboard support op de XBO te hebben, hadden ze dit net als GTA5 (PC variant) een optie kunnen maken, muis/keyboard geeft optie tot crossplay, controller niet.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 19 januari 2017 10:38]

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om shooters op de Xbox te spelen tegen pc spelers.

Het mooie van een console is juist dat iedereen dezelfde hardware (handicap) heeft waardoor niemand voordeel kan halen door bijvoorbeeld de grafische kwaliteit op ultra laag te zetten (bijvoorbeeld:minder bebossing zorgt ervoor dat je andere spelers makkelijker kan zien). En het feit dat er vele malen minder cheaters zijn op console zorgt voor aantrekkingskracht.

En consoles zijn meer gevuld met casual gamers waardoor ik wat meer me weg kan vinden in online spellen. Het is toch kut dat games volledig gevuld zijn door die-hard nolifers (zoals counterstrike)

[Reactie gewijzigd door mikesmit op 19 januari 2017 12:57]

ik denk dat het voordeel van crossover meer dat van een shared account is (en je dus niet weer alles hoeft te grinden met grinding gear) leagues (en dus het specifieke character in het geval van dit spel) kunnen ze dan xbox only of pc only maken
Het mooie van een console is juist dat iedereen dezelfde hardware (handicap) heeft waardoor niemand voordeel kan halen door bijvoorbeeld de grafische kwaliteit op ultra laag te zetten (bijvoorbeeld:minder bebossing zorgt ervoor dat je andere spelers makkelijker kan zien). En het feit dat er vele malen minder cheaters zijn op console zorgt voor aantrekkingskracht.

Er bestaan speciale controllers die je weer dat voordeel geven. Google maar eens naar "modded controller "

Sommigen spelen via een speciaal stukje hardware gewoon met keyboard en muis op de PS4 of XBONE , wat voor mij toch ook als een voordeel gezien kan worden in online games.
Die groep is natuurlijk vele malen kleiner dan wanneer je online van consoles en pc gaat mixen
GoW4 kun je inderdaad crossplatform spelen met PC en Xbox One. Echter, dit kan alleen in de Single Player en in de Multi Player alleen in Social Matches. De Competitive modes kun je niet crossplatform doen vanwege het voordeel van muis+keyboard vs controller.
Oh, nvg. Gelijk vergelijken met Diablo...

https://us.battle.net/forums/en/d3/topic/18300226214

Woot! Learning curve is steep... like really steep. :o
Dat valt best wel mee, het is vooral een game met bakken diepgang die Diablo 3 compleet terzijde heeft geschoven. Als Diablo 3 je maatstaf is, dan is vrijwel elke degelijke ARPG een 'steep learning curve'...
Dat dus. Er is voor beide games iets te zeggen, als je een leuk vind zal de andere ook zeker goed te doen zijn :)

Vooral als je met D2 bekend bent, is PoE goed te doen.
"Mensen die het spel op de Xbox One kopen, kunnen niet met pc-spelers online spelen, omdat volgens de ontwikkelaar er kleine veranderingen zitten in de gameplay."

Volgens het nieuwsbericht is het spel free-to-play en hoeft het spel niet aangeschaft te worden voor gebruik..
De pc versie is free-to-play geweest altijd en heeft het van de microtransacties moeten hebben. Ik vermoed dat de XBO variant betaald wordt

[Reactie gewijzigd door Blamm op 19 januari 2017 11:03]

"The Xbox One version is also free-to-play and will contain all the content from the PC version, including the upcoming 3.0.0 expansion that includes Act Five. "

Nope, ook gratis.
Gemist, wel mooi dat ze hem ook f2p uitbrengen voor de console!
Ik schreef dat voordat ik erachter kwam dat het gratis was. Scherp opgemerkt in ieder geval, het is aangepast :)
Keurig ;)
OT: ik zie hier toch wel echt naar uit, een ARPG met wat meer diepgang. Heb Diablo 3 overigens ook met erg veel plezier gespeeld. Is in dit spel ook de mogelijkheid om een hardcore character te spelen?
Dit is zeker een mogelijkheid. Er zijn zogeheten leagues die vergelijkbaar zijn met de Diablo 3 seasons. Hier is ook altijd een Hardcore versie van.
Cool, daar ga ik zeker mee aan de slag. Bedankt voor het antwoord.
Jep, je hebt een normale standard en hardcore league en iedere 3 maanden een nieuwe league met standard en hardcore variant. (Dat heeft blizzard goed gekopieerd).

Tikkie afwijkend is dat het doodgaan op hardcore je character naar de normale standard league verplaatst: een goed moment om een boss te checken/oefenen die je in hardcore nog niet aandurfde.
Al een tijd geleden maar in het verleden gespeeld, goed en uitdagend spel. Ben benieuwd of er ook een PS4 versie in de planning staat?
LEuk om te zien dat een spel dat micrpotransactions goed doet blijkbaar geld heeft om te investeren in andere platforms!
Geweldige game, verrassend om dit ook op een console te zien. Vraag mij af hoe dit er in totaliteit uit gaat zien.
Goed te zien dat ook de mogelijkheid om gratis te spelen behouden blijft.

[Reactie gewijzigd door Wom op 19 januari 2017 10:32]

Tof spel, heb de volledige verhaal lijn op alle moeilijkheidsgraden uitgespeeld. Wel een beetje karige endgame content. Custom maps grinden die je als drop ontvangt van monsters en in een machine moet doen om te spelen. Mede daardoor gestopt met PoE. Hoop dat ze snel verder gaan met het verhaal.
De endgame is erg veranderd na de laatste patches met veel extra content, Atziri, Shaper en the Pale Council, zeer gevarieerd en je kan de maps zo moeilijk maken als je zelf wilt, de grind naar endgame is voor casual spelers wel een uitdaging.
Ahh oke, heb al een poos niet gespeeld. Laatste wat ik heb gedaan is act 4 op merciless uitspelen. Welliswaar met een team, mijn ice crash build heeft niet de HP om het solo te doen. Beetje unlucky geweest met augments en linken van sockets :(
Kwestie van ervaring :)
Learning curve is vrij fors, en gaandeweg het spelen kom je er al achter of je character wat 'mist'.

Zeker bij de endgame, die inmiddels sterk verbeterd is met de zogeheten 'Atlas' wordt je build tot het uiterste getest.
De nieuwe act (act 5) staat gepland voor patch 3.0 (tevens ook een nieuwe expansion) maar deze patch laat nog even op zich wachten. De voorlopige planning van GGG is dat patch 3.0 na het volgende tijdelijke seizoen uit komt. Echter dit kan zeker nog ruim 4-5 maanden duren maar het zit in ieder geval in de pijplijn. Overigens zijn ook al wat teasers naar deze patch te vinden in de trailer voor de xbox one aankondiging (sneeuw levels).
Ahh beter. Heb persoonlijk namelijk niet zoveel trek in custom maps te doen voor betere gear, als die niet bruikbaar zijn voor de storyline (dus dan heb je gear maar is er geen verhaal meer). Ben niet het type speler die gewoon voor de beste gear wil gaan zonder verder doel.

Maar thanks voor de info!
Ik denk dat PoE dan niet jou ding zal zijn. Deze game speel je niet echt voor verhaal, maar meer voor de grind naar betere gear/hogere levels.
Hoe kan het geen spel voor mij zijn als ik een level 74 ice crash build heb met 20k dps? Ik zal misschien niet de hardcore groep zijn die een franchise nodig heeft. Maar heb toch wel lekker 200/300 uur in het uitspelen van alle acts in alle moeilijkheden? Ben benieuwd naar de monsters en dergelijke in act 5.
Het algemene doel van het spel is grinden en betere gear vinden als jij je vermaakt met puur storyline ga je gang natuurlijk! ;)
Het algemene doel van het spel is grinden en betere gear vinden
Met een bedrijfsnaam als "Grinding Gear Games" kán het welhaast niet anders... :D
Ja dat kan ik begrijpen. Heb dit seizoen een paar builds uitgewerkt maar als een build zijn plafond bereikt is het meestal niet echt de moeite waard om het 100% te optimaliseren vanwege de kosten van die gear. Was laatste keer gestopt in patch 1.0 dus er is nu echt enorm veel nieuwe content (patch 2.5.1).

Wat ik vooral leuk vind is dat er nu wat meer diversiteit is dan in 1.0 waar iedereen spectral throw scion speelde :)
Wat ik vooral leuk vind is dat er nu wat meer diversiteit is dan in 1.0 waar iedereen spectral throw scion speelde :)
Guilty O-) . Was ook mijn eerste build (los van een firestorm witch die ik zelf had verzonnen maar totaal mislukte 8)7 ). Daarna overgestapt op die ground slam marauder (later met de release van ice crash, ice crash marauder).
Alhoewel het spel volledig gratis is, raad ik toch aan om (als het je ding is en je het verder wilt blijven spelen) premium stash tabs te kopen. En eventueel ook die speciale stash tabs.
Die maken je stash zoveel overzichtelijker :)

Je stash is cross-character en van hieruit doe je ook je trading. De 'bag', dus hetgene waarin je al je items steekt tijdens het questen, kun je niet veranderen. Al blijf ik hopen dat ze ooit eens een speciale bag maken voor je quest items zodat je bag niet vol komt te zitten met die quest items.

Ik speel het spel al enkele jaren en het blijft verslavend, vooral omdat er ook iedere 3 maanden een league is met nieuwe gameplay elementen waarvan sommige na de league ook worden geďmplementeerd in de core game.
Quest items hoor je niet lang te hebben. Zelfs de langere quest items zoals de bandit pieces zijn klein
Weet ik, maar meestal vind ik die bag toch te klein :)

Qua afmetingen zouden ze imo ook een extra rij'tje mogen voorzien, dat zou het ook gemakkelijker maken om alles erin kwijt te geraken.
Zoals veel wat oudere spelers, kijk ik wat met gemengde gevoelens naar de port naar de XBox1. Mooi voor GGG, maar laten ze eerst maar eens het spel grondig onder handen nemen. De afgelopen jaren is er veel content bij gekomen. Veel van die content zit als los zand aan elkaar geknoopt.
Keer op keer zijn er nieuwe skills en items bij gekomen, zonder de oude skills en items bij te werken. Op zijn hoogst kregen de oude items en skills een nerf te verwerken en werd je heel bewust naar de nieuwe content met nieuwe skills en items gepushed. Hierdoor is de keuzevrijheid die je op papier hebt in de praktijk behoorlijk wat beperkter. Het is nog steeds uitgebreider dan enig andere RPG die ik ken, maar het is allemaal wel wat minder goed dan een paar jaar geleden. Je hebt dus inmiddels een hele berg content die ongebruikt achter blijft op het slagveld. Zo is er een hele reeks van single target melee skills die in de praktijk niet meer gebruikt worden. Veel beginnende spelers lopen dood wanneer ze begonnen met een melee character, omdat de moeilijkheidsgraad verderop in het spel je er eigenlijk toe dwingt om ranged te spelen. Dat levert teleurstelling op bij beginnende spelers en mensen blijken in de praktijk halverwege het spel af te haken.
Ik had liever gezien dat GGG daar aan werkte, dan weer nieuwe content en nu dus een port naar de XBox1. Maar ja... Dat levert geen geld op.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*