Gerucht: Apple kondigt eind oktober AirPods Pro met noisecancelling aan

Volgens Chinese media kondigt Apple eind oktober AirPods aan die de Pro-toevoeging krijgen. Die zouden noisecancelling en een nieuwe behuizing hebben. De AirPods Pro zouden volgens de geruchten 260 dollar moeten gaan kosten.

Dat meldt MacRumors op basis van berichten in de Chinese krant China Economic Daily. Dat schrijft dat de nieuwe AirPods een nieuw in-ear-ontwerp hebben waar noisecancelling is ingebouwd. Ook lijkt het er volgens de krantenberichten op dat de AirPods een nieuwe, metalen behuizing krijgen. Die zouden beter warmte kunnen geleiden. De AirPods zouden 260 dollar gaan kosten, omgerekend zo'n 230 euro. Dat is een stuk duurder dan de prijs van de huidige AirPods.

Dat de nieuwe generatie AirPods waarschijnlijk noisecancelling krijgt is geen verrassing. Eerder deze maand kwam een bèta van iOS 13.2 uit, waarin een render te zien was van twee AirPods die rubber dopjes lijken te hebben. Ook zitten er modussen in het OS die te maken lijken te hebben met noisecancelling. Mogelijk houdt Apple later deze maand een evenement waarbij het bedrijf nieuwe hardware aankondigt. Volgens de Chinese berichten zouden de AirPods Pro dan ook worden aangekondigd.

Door Tijs Hofmans

Nieuwscoördinator

18-10-2019 • 20:43

223

Reacties (223)

Sorteer op:

Weergave:

Ik hoop niet dat mensen hiermee gaan fietsen (of autorijden). Zag laatst iemand met zo'n grote BOSE koptelefoon met noise cancelling bijna onder een auto komen. Gelukkig lette de automobilist wel op. Ik fiets vaak met oortjes voor de route aanwijzingen maar zorg wel dat ze heel zachtjes staan zodat je het overige verkeer hoort.
Ik snap dat het makkelijk is om de hoofdtelefoon daar de schuld van te geven, want die valt op, maar dit is 100% een karakterprobleem en niet een gadgetprobleem. Die achteloze fietser komt zonder hoofdtelefoon ook wel onder een auto, omdat hij simpelweg te lamlendig is om op te letten in het verkeer. En een oplettende fietser kan ook met hoofdtelefoon op nog veilig door het verkeer.
Als je 'optionele' zintuigen tot je beschikking hebt (twee ogen in plaats van één, gehoor, etc.) dan vind ik dat je verplicht bent in het verkeer om ze allemaal te gebruiken. Als je tijdens het fietsen even naar links kijkt kan je niet naar rechts kijken, maar je kan nog steeds horen. Dat kan jouw leven en dat van anderen redden. En soms moet je naar links (of rechts) kijken voor de veiligheid.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 23 juli 2024 14:32]

Daarom moet je altijd ruim van tevoren al kijken... Zie je het niet goed? Dan verminder je je snelheid. Zo moeilijk is het niet.
In spiegels werkt diepte ook als je twee ogen hebt.
Maar als ik naar links kijk kan niet naar rechts horen.

Daarom zijn er dus verkeersregels zodat je niet in alle gevallen hoeft te kijken maar er van uit mag gaan dat anderen dat voor je doen. (Dus rechts voorrang verlenen zodat jij niet naar links hoeft te kijken maar juist weer kan focussen op rechts.

[Reactie gewijzigd door supersnathan94 op 23 juli 2024 14:32]

Ik had de opmerking anders begrepen.

Op je tweede punt:
Je gaat er NÓÓIT van uit dat anderen voor je opletten! Die regels zijn er om de verkeersdoorstroming te bevorderen en veiligheid te waarborgen. Voorrang KRIJG je. Je dient dan ook gefocused te zijn op de hele situatie.

Zo ben je ook deels schuld als je niet je best hebt gedaan een ongeluk te voorkomen, zoals remmen omdat iemand aan het kleven is. Zo ook een aanrijding omdat je geen voorrang kreeg van links. Het is bijna onmogelijk om te bewijzen, maar als hierdoor (niet kijken naar links) een aanrijding ontstaat heb je geen poot om op te staan en ben je beide 50% schuld. Dit is niet wat ik vind (hoewel ik het er wel mee eens bent), zo staat het in de verkeersregels.

In de auto hoor je inderdaad minder dan op de fiets, maar in een auto heb je wel minimaal drie spiegels tot je beschikking.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 23 juli 2024 14:32]

Mwah in beperkte mate klopt dat. Alleen zorgt het er wel voor dat iedere automobilist in principe een prioriteiten schema heeft. Eerst rechts daarna links.
Mee eens, maar zoals her hierboven verwoord stond leek het alsof je niet naar links hoeft te kijken als je rechts voorrang moet geven. Je mag er simpelweg niet vanuit gaan dat anderen wel opletten en zich aan de regels houden. Heeft me in de 21 jaar dat ik nu een rijbewijs heb toch een paar blikschades gescheeld: mensen die je niet zagen aankomen, niet opletten en zomaar de weg oprijden. Ik ben dan blij dat ik dat zag aankomen ipv dat ik ervan uitging dat zij mij wel zouden zien.
Ja, inderdaad. In de twee jaar dat ik nu rijd (tot anderhalf maand geleden met een brommobiel, nu met een auto) heb ik het ook al een paar keer meegemaakt. Twee maal bij dezelfde kruising, waar mensen bij haaientanden gewoon met hoge snelheid doorrijden, terwijl er totaal geen zicht is tot je bijna stilstaat voor de kruising en een keer van iemand die degene voor me wel voor liet, maar toen in eens de weg op reed (gewoon niet goed opgelet waarschijnlijk, want zicht was er wel).
Inderdaad. Als ik een kruising nader, kijk ik altijd van te voren al of er iets rechts of links staat, maar dichter bij de kruising eerst rechts en dan pas links. Als het een kruising is met weinig zicht, dan rem je af zodat je alsnog genoeg tijd hebt om te kunnen remmen als er iemand de kruising op schiet. Alleen zul je dan wel meer je aandacht naar rechts houden, tot je zeker weet dat daar niks komt.
Met het eerste punt "dit is 100% een karakterprobleem en niet een gadgetprobleem." ben ik het zeker mee eens. Het 2de punt is toch totale onzin, met een hoofdtelefoon op hoor je verkeer van achteren niet aankomen. Tevens hoor je geen (waarschuwings)signalen van anderen en kan je je daarom moeilijk oriënteren. Ik zou zeggen ga je eens verdiepen in de problematiek van doven en slechthorende in het verkeer dan ga je er heel anders denken over als ik goed visueel oplet dan kan ik veilig op de fiets aan het verkeer deelnemen.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 23 juli 2024 14:32]

In auto's hoor je al deze 'signalen' ook niet.... Mensen moeten uit hun doppen kijken.
Zeker moet iedereen opletten, maar een fietser en voetganger zijn erg kwetsbaar.
Je hebt al je zintuigen nodig om veilig door het verkeer te kunnen.
In een auto heb je wel minimaal drie spiegels tot je beschikking waardoor je bewust bent van wat achter je gebeurt.

En ja, mensen moeten idd uit hun doppen kijken. Dat betekent niet dat fietser zich moeten afsluiten van de geluiden om hun heen.
Heb je wel eens in een hele dure auto gereden? Je hoort helemaal niks van de buiten wereld, levensgevaarlijk! 8)7

En wat betreft dove en slechthorende, die krijgen daarom ook extra les in het omgaan met verkeer, ze gaan er anders mee om.

En aan de andere kant en stukje natuurlijke selectie, je moet op je eigen veiligheid letten, dat gaan anderen niet altijd doen voor je in het verkeer.
In auto's Heb je nog aanvullende de hulpmiddelen, zoals spiegels.
En helemaal niks horen blijft een dingetje ivm hulpdiensten die van achteren komen, maar dmv spiegels zou je de licht signalen moeten zien.
Mar ja, moet je wel in je spiegels kijken :)
Exact. Maar ook op de fiets zie je de lichtsignalen door kaatsing met de weg of gebouwen. En je ziet tegenliggers rare capriolen uithalen.

Nee ik weet vrij zeker dat je veilig aan het verkeer kan deelnemen als je gehoor mist. In de auto hoor ik ook veel minder tot bijna niets.
Inderdaad. Als fietser kun je ook gewoon af en toe even over de schouder kijken. Zelfs als ik wel gewoon wat hoor doe ik dat, want ik wil weten wat er achter me gebeurt. Ik heb genoeg idioten meegemaakt om me niet veilig te voelen als ik geen idee heb wat er achter me gebeurt...
Als slechthorende nooit extra les gekeken, je leert gewoon uit je doppen te kijken.
Ik ben een fervent fietser en heb nog nooit een fietsongeval gehad dat ik niet zag aankomen (wel 2x een ongeval laten gebeuren om dat ik wist dat de automobilist totaal niet aan het opletten was, altijd lachen).

Oogcontact is het belangrijkste gegeven wnn je op de fiets rijdt.

En ik gruwel trouwens van medefietsers die met oortjes gewoon in het midden van het fietspad rijden en dus de bel niet horen. Als je oortjes in wil houden, rij dan gewoon zo rechts mogelijk, dan moet je de bel ook niet horen.
Niet helemaal. Naast zicht is geluid ook een belangrijke factor. Je ontneemt je een van de twee. Dat iemand niet zijn zintuigen gebruikt in het verkeer is inderdaad een karakterprobleem. Maar dient dan niet dubbelop
En toch hoor je nooit iemand zeggen “sorry ik had je niet gehoord”. Ja geluid helpt als een soort van hee hier klopt iets niet, maar zicht blijft nog steeds je primaire zintuig als verkeersdeelnemer.
Afgelopen week zag ik zelfs een jongedame met een over-ear koptelefoon in de auto achter het stuur. Zo iemand maakt toch ook een afweging als ze in de auto stapt. Is dit niet strafbaar??
Het is zeker niet strafbaar, maar op het moment dat je door een koptelefoon aantoonbaar geen omgevingsgeluid kunt horen en in een ongeval terecht komt dan heb je qua aansprakelijkheid wel een probleem.
Dat vraag ik mij echt af. Ik denk het namelijk niet.
Nou ja, ik zeg 'je hebt een probleem', het kan best dat je er mee weg komt, maar een eventuele rechter zal het meenemen. Zie bijv. deze zaak:

https://www.letselschadem...-billijkheidscorrectie-75
4.3. Tussen partijen staat vast dat X haar voorrangsverplichting heeft geschonden. Dat blijkt uit de erkenning van X in de als productie 1 overlegde brief van haar advocaat. Verder blijkt uit het proces-verbaal van politie dat X ten tijde van de aanrijding muziek aan het luisteren was op haar iPhone en zij daartoe ten minste één oordop in haar oor had. X heeft zichzelf daarmee de kans ontnomen volledig op het verkeer geconcentreerd te zijn en het door Y bestuurde motorvoertuig te horen aankomen. Zij heeft naar het oordeel van de rechtbank dan ook niet de voorzichtigheid in acht genomen die van haar als verkeersdeelneemster verwacht mocht worden.
Ik snap dat een rechter het op zijn minst meeneemt, maar ik snap niet hoe het anders is dan de radio op 12 aan hebben. Dan hoor je aan beide oren niks.
Mag je auto rijden als je volledig doof bent? Oprechte vraag, heb geen idee. (En te lui om op te zoeken...)
Ja, mijn vriend z'n ouders zijn helemaal doof. Gewoon een rijbewijs.
Is vergelijkbaar met je radio hard zetten in de auto. Dan hoor je ook de omgeving niet meer. Niet strafbaar maar ook niet altijd even verstandig
Nou ja, in een auto hoor je hoe dan ook het omgevingsgeluid minder, maar heb je dus wel de spiegels om alles in de gaten te houden. Ik vind het echter wel een absurde keuze. Het lijkt me nou niet echt comfortabel, vooral niet als je opzij moet kijken...
Als je geen radio hebt, dan kun je toch ook gewoon je telefoon aanzetten met muziek (desnoods boxjes er voor kopen, hoeft ook zeker niet duur te zijn).
Deze nieuwe AirPods krijgen (volgens de geruchten) juist ook de feature om het geluid van buiten de oordopjes door je muziek te versterken, wat ze eigenlijk juist veiliger maakt dan de huidige AirPods voor in het verkeer.
Dan heb je juist met de nieuwe AirPods eigenlijk het beste van 2 werelden: Noisecancellation om ongestoord te luisten en juist het omgekeerde om in het verkeer te gebruiken. Indien de geruchten kloppen ga ik ze zeer waarschijnlijk kopen :)
Dan moet die optie ook automatisch worden ingeschakeld als de verplaatsingssnelheid boven 5 Km/u komt
Dus niemand kan dan noisecancellation gebruiken in het vliegtuig?
Tuurlijk wel, je kan waarschijnlijk altijd handmatig wisselen tussen NC of Ambient Noise
Ok, dan boven de 300 Km/u weer uit kunnen schakelen. Maar tussen die snelheden uit. In de trein kun je dan ook horen of iemand er langs wil.
Hoe snel denk je dat een trein rijdt als ik vragen mag?
we hebben het over het Nederlands/Belgisch OV in dit geval. Ik ben zeer benieuwd.
Wie gaat dat dan aanzetten? Waarom zou je je omgevingsgeluid door je muziek nog harder heen willen horen?!? Om je muziek weer harder te zetten? En daardoor het omgevingsgeluid weer harder is en je vervolgens tinnitus hebt vanwege een gehoorbeschadiging?
Nog harder dan de muziek heb ik niet gezegt? Maar in ieder geval maakt deze techniek geluiden buiten de oordopjes hoorbaar, wat natuurlijk normaliter met in ear oordopjes niet het geval is. Hoe hard je het volume van je oordopjes zet is natuurlijk je eigen persoonlijke keuze.
Ik koop ze ook, maar heb ook de update gekocht dit jaar nadat ik de eerste generatie al had, ging er niet vanuit dat een echte upgrade zo snel zou komen.
Ik fiets inderdaad ook nooit met mijn Sony 1000XM2's, je hoort helemaal niets meer. Doe op de fiets alleen m'n normale apple oortjes (bedraad) in.
Je kan bij de xm2's ook omgevingsgeluid versterken, dat werkt wel prima in t verkeer als je je audio niet te hard zet. Ik luister dan podcasts
Goeie inderdaad, nooit geprobeerd (want ik fiets nooit met die dingen op ;-)).
Op de fiets heb ik met ANC redelijke veel ruis van de wind, en ambient noise enorm veel ruis. Ik zet ze altijd uit op de fiets eigenlijk. En doe m deels af op de punten waar verkeer is (fiets lange stukken over dorpelijk gebied).
Heb ook in ears maar die filteren nog meer van het geluid omdat die stevig in je oren zitten.
Het is eerder omgekeerd. Vandaar dat NC ook beter werkt met over ear headphones omdat die je oor volledig afsluiten van de buitenwereld.
Ik heb het over in ear zoals de beoplay e8, die sluiten (mijn) oren enorm goed af. Ik hoor echt heel weinig nog.
Ik heb die ook, met de app kan je m instellen dat je lage tonen zoals verkeer wel hoort. Werkt best goed! Je kunt juist die toonhoogtes zelfs versterken als een gehoorapparaat.
Kunt de NC uitzetten. De sonys hebben ook een functie welke verkeersgeluiden doorlaat.
Sterker nog, dat is de reden dat ik fan ben van de huidige AirPods en niet zozeer van de Galaxy Buds bijvoorbeeld. De AirPods laten nog altijd best wel wat geluid door en dat is in het verkeer zowel veiliger als prettiger. Noisecancelling is leuk voor in het vliegtuig en misschien voor sommigen in de trein, maar in het verkeer (lees: fiets/auto) kun je die techniek beter niet hebben!
Heb al meerdere scholieren (bijna) aangereden die gewoon niet luisteren en tegelijk met 3-4 man breed over het fietspad slingeren. Noise cancelling gaat dit alleen nog maar erger maken.

Wanneer gaat die nieuwe wet ook alweer in?
Ohja,. geen handhaving.
Met noise cancelling kunnen ze elkaar niet meer horen dus ze hebben geen reden meer om nog naast elkaar te gaan fietsen.
Ik zag laatst iemand met zo’n koptelefoon in de auto zitten. 8)7 dan hoor je toch ook helemaal niks meer wat om je heen gebeurt...
Gelukkig dat mensen die doof zijn niet fietsen...
Mensen die doof zijn letten veel beter op met andere waarneming
Helaas is beter opletten natuurlijk niet mogelijk voor een mens die niet doof is maar een hoofdtelefoon op heeft. Iets over fear mongering... 🤔
Veel fietsers letten al helemaal niet op. Zolang ze onaantastbaar blijven zal dat ook niet veranderen.

Als mensen gewend zijn met oren waar te nemen, en die dan vervolgens uitschakelen, zijn ze veel minder alert
Ik ben bang dat je een enorm vertekent beeld hebt met fietsers. Niet iedere fietser is een gevaar op de weg. Dat fietsers beschermd worden door de wet is een goed ding. Vergeet niet dat iedere fietser 1 auto minder is op de weg. Dat betekent voor jou meer ruimte.

Ik snap dat het makkelijk is om de fietser te demoniseren, maar enkel omdat jij een slechte ervaring hebt gehad met fietsers betekent niet dat iedere fietser zo is.
Even lezen. Ik zeg "veel". En ik blijf er bij, als fietsers zelf moeten opdraaien voor schades die ze veroorzaken zullen ze beter opletten.

Ik ben inmiddels al onder schades uitgekomen door mijn dashcams voor en achteruit. De debielen wensen gewoon niet op te letten, en dan heb ik het vooral over de "kinderen" van 15 die naar en van school gaan en komen.
Ik fiets ook met een koptelefoon met noise cancelling, maar het geluid niet hard en kijk extra goed uit. Ik kan de noise cancelling aanpassen (B&W PX) en zorg ervoor dat geluid en noise canceling niet te hard staat en dus de omgeving wel hoor.

Het ligt allemaal aan de bestuurder, nooit aan het apparatuur.
Je moet daarom ook extra goed opletten en anticiperen, dan is er niks aan de hand (of je nou oortjes/koptelefoon draagt of niet). Als je in de auto zit met de radio aan dan hoor je ook weinig van de omgeving. Als je goed om je heen hebt gekeken kan er ook in principe niks gebeuren...
Er zijn genoeg instanties waarbij een ongeluk is gebeurd omdat iemand niet goed heeft gekeken voordat ie oversteek en dan hoeven ze niet eens een koptelefoon op gehad te hebben.
Als je in de auto zit met de radio aan dan hoor je ook weinig van de omgeving.
Precies dit. Ik hoor zelfs met in ears veel meer dan in de auto met radio aan. Maar als fietser vertrouw je op zowel zicht als gehoor. De reden dat ik geen fan ben van electrische auto's (hoor je nauwelijks) en te felle lichten die je tijdelijk verblinden

Terug naar topic: je kan het wel dragen, zolang je je nog steeds bewust bent van je omgeving. Weet je dat je ook heel afhankelijk bent van je gehoor? Neem dan geen ding met NC. Daarom heb je bijv bij apple nu 2 opties: een dure en een nog duurdere. Nu weer serieus, wel ahndig dat ze eens NC tievoegen, hoop dat ze ook minder geluid lekken naar de omgeving. Kan vaak in het ov meeluisteren met mensen die earpods of airpods in hebben, hoor het zelden bij mensen.met andere merken dan de dopjes van apple

[Reactie gewijzigd door m1999 op 23 juli 2024 14:32]

Dat bijna onder de auto komen heeft feitelijk niets met die koptelefoon te maken. Doven kom ook niet massaal onder de auto. Die persoon lette waarschijnlijk gewoon totaal niet op
Dat ligt niet aan NC maar aan de fietser, ook zonder dopjes was die persoon misschien net zo door het verkeer gegaan want het begint met opletten (als verkeersdeelnemer).
Ik loop ook altijd met bose of adere NC hoofdtelfoon op door Amsterdam. Maar veel automobilisten mogen ook wel eens het verschil tussen rem en koppeling leren. Ben 2 weken terug nog aangereden op ijburg. Auto remde eerst af dus dacht mag oversteken van deze automobilist maar vervolgens hard gas geven lig je dan om de motorkap. |:(
Het gebruik van een hoofdtelefoon/oortjes op de fiets/brommer had nog eerder verboden moeten worden dan het gebruik van een telefoon op de fiets. Daarnaast is het inderdaad ook een probleem van de gebruiker, zoveel mensen zijn totaal niet bezig met hun omgeving en anticiperen niet vooraf op dit soort verkeerssituaties.
Benieuwd hoe goed of slecht de NC zal werken...
Passive NC nog altijd het best https://www.etymotic.com/consumer/earphones.html

Klinken ook nog veel malen beter :9~
Ik zou er niet te veel van verwachten. Die pods zitten tenslotte maar in een klein deel van je oor, ze omvatten niet de hele oorschelp die ook geluidsgolven opvangt en doorgeeft aan je binnenoor. De noise cancelling van die pods kan echt niet de hele oppervlakte van je oorschelp afschermen van externe geluidsgolven, daar is een over-ear koptelefoon beter voor geschikt.
De noise cancelling van die pods kan echt niet de hele oppervlakte van je oorschelp afschermen van externe geluidsgolven, daar is een over-ear koptelefoon beter voor geschikt.
Ik ben geen expert op het gebied van nc oortjes, maar het hoeft toch niet je hele oorschelp af te dekken? Het hoeft alleen maar het omgevingsgeluid op te pikken, en daar anti-geluid voor te maken. Apple is volgens mij best wel goed in algoritmes bedenken om daar het maximale uit te halen.
Heel je oor geeft geluid door niet enkel de opening. Ik heb zelf bijv. bone conducting headphones. Het geluid wat dus je oorschelp raakt kun je niet cancelen met oordopjes.
Ik ben geen expert op het gebied van nc oortjes, maar het hoeft toch niet je hele oorschelp af te dekken? Het hoeft alleen maar het omgevingsgeluid op te pikken, en daar anti-geluid voor te maken.
Ja, maar dat antigeluid moet wel precies kunnen botsen met de externe geluidsgolf vóór die het onbedekte deel van je oorschelp bereikt, anders is het te laat. Tenzij Apple een magische formule gevonden heeft om dat te verwezenlijken en dus echt een bubbel van antigeluid rond je hele oorschelp kan toveren is het cancellen van lawaai met zo'n klein apparaat gewoon onmogelijk.

Antigeluid werkt trouwens nog lang niet perfect, er zijn meer mislukte dan geslaagde experimenten mee gedaan. Zelfs een grote over-ear koptelefoon met goede noise cancelling kan nog lang niet elk extern geluid tegenhouden, laat staan dat die kleine pods dat wel zouden kunnen.
Beroerd ja? Nooit geprobeerd dus...

Of luister eens naar échte muziek, dat scheelt al flink.

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 23 juli 2024 14:32]

Geen feit. Iets wat jij vindt. Ik vind mijn AirPods, en zeker die van de tweede generatie, beter klinken dan de veelgeprezen, bedrade Sennheiser Momentums, die iets van 85 euro kostten. En dat geldt zeker voor (klassieke) muziek die lossless op mijn iPhone staat.
De maximale muziekkwaliteit van Spotify is 320kbps. Dus als je nu de kwaliteitspurist gaat uithangen zou je eigenlijk je neus ook moeten ophalen voor Spotify....

Daarbij: als je kijkt naar de bizarre verkoopcijfers van de Airpods doet het product blijkbaar toch iets goed :)
Met die laatste zin komt de aap uit de mouw 🐒
Daar heb je wel gelijk in.
Ik gebruikte vroeger wel vaker vanwege ruimtegebrek de nearfields en studio koptelefoon die ik had om muziek mee te maken. Muziek klinkt echt wel goed over dit soort apparatuur, beter dan over de gemiddelde AirPods achtige niet neutrale speakers / headphones. Waar bij mij het probleem in zit zeker bij een koptelefoon is dat het geluid wat vermoeiend is. Wat (voor mij) pas echt lekker klinkt zijn gewoon een paar van die grote oude HiFi speakers waar ik platen over afspeel. Beetje dof en wollig vergeleken bij digitale muziek over monitors maar wel met de lekkere warme vloeiende laag en dat zilveren randje in het hoog. AirPods zijn gewoon wat te opdringerig gecalibreerd zonder dat ze weer dat hele diepe gedetailleerde geluid hebben van near fields.

Maar het gaat met name om het feit dat je geen kutmuziek afspeelt. Liever een op cassettebandje opgenomen Jeff Mills mix van mixcloud over AirPods dan 32bit/192Khz skihut over vintage HiFi.
audiobielen
Dat was het moment dat je een -1 te pakken had.

[Reactie gewijzigd door BikkelZ op 23 juli 2024 14:32]

Cool. De waarheid is echter soms hard.
Kinderachtige trol opmerkingen krijgen standaard -1, heeft verder weinig te maken met of ik het met je eens ben of niet of de validiteit van je mening. Die ondergraaf je er eigenlijk alleen maar mee.
Wat jij wil is een krom geluidsbeeld, dat voor jou al aangepast had moeten zijn in de productie. Een goede speaker geeft alles weer zoals het bedoelt is door de producent
Als jij andere ideeën hebt over hoe iets zou moeten klinken moet je gaan produceren. Kun je misschien goed verdienen.
Ik ben erg benieuwd wat denk ik ook niet dat ze tegen een Bose over ear op kunnen. Al denk ik ook niet dat ze dat bij Apple nastreven. Wanneer ze enigszins dat benaderen is het ook al heel wat. Lijkt me ideaal voor in de sportschool (tenminste wanneer ze tegen zweet kunnen). Dan heb je ook geen last van de muziek in de sportschool zelf en kan het volume ook wat zachter.
Hopen dat het geluidskwaliteit ook verbeterd. Vond de ANC van de bose Quietcontrol 30 en sony wf-1000xm3 een erge goede toevoeging. Zeker merkbaar op kantoor en in de trein. Vond het toch erg dicht in de buurt komen van de headphones tegenhangers van deze modellen (qc35ii/sonywh1000).

Ik vind de airpods atm erg slecht klinken. Het midden en hoog is prima. Maar ivm de slechte seal in je oren vind ik de lage tonen echt dramatisch. Als ze met de nieuwe airpods het geluidsniveau vergelijkbaar kunnen maken met bose en sony dan ben ik zeker bereid hier een vergelijkbaar bedrag (250€) voor neer te leggen.

Side note: comments over “ja mijn 80 euro draadloze oortjes klinken beter.” Vergelijk ze eens met een set goeie b&w etc. oortjes je weet niet wat je mist...
Ook de prijs van draadloze oordoppen gaat naar de 300euro. terwijl het niet zo'n bijzonder product is. Vaak ook nog een vender lock-in waardoor niet alle functionaliteit werkt op een ander merk O.S.
Ik ben nog niet overtuigd. Ik heb recent draadloze JBL in-ear headphones gehaald voor €70. Daar moest sowieso direct al €20 bij om Comply eartips te kopen omdat de JBC bij elke beweging uit mijn oor vallen. De Comply doen het een stuk beter maar ook niet perfect. Geluidskwaliteit is voor hoge tonen prima maar ondanks dat JBL “pure bass” claimt is de bass niet overtuigend.

Misschien moet ik de Airpods ook maar eens proberen maar de prijs van de niet-pro vind ik al veel te hoog voor oordopjes. Over-ear kan ook draadloos, zit in mijn ervaring steviger en heeft betere geluidskwaliteit (met name bas), en is zo te zien nog goedkoper ook.

$260 is echt veel te veel. Zijn ze uit het oog verloren wat ze ook alweer verkopen? Dat is meer dan ik voor mijn iPhone SE betaald heb...
Niet iedereen laat zich vangen door het 'pro' voorzetsel.
Tussen de 50 en de 120€ heb je keuze genoeg.
Net me xiaomi airdots binnen, draadloos, oplaadcase en dat alles voor 15 euro. Echt hilarisch, ja je mist de luxe van de apple gestures en makkelijk pairen, maar om daar nu meteen 285 euro meer voor te betalen. Geluidskwaliteit is zeker niet slecht
Ik heb zelf een KZ ZS6 met bluetooth module, dwz dat die dopjes onderling met een kabel zijn verbonden. 2 losse dopjes die je mogelijk kwijt kan raken en de afhankelijkheid van zo'n oplaadcase geeft mij echt de kriebels ;) in deze zit er gewoon een micro USB poort.

Kan me ook niet voorstellen dat EarPods en andere apparaten met dezelfde vormfactor zo lang meegaan op de batterij...
Eens.. Ik heb de Galaxy buds voor m'n iphone gekocht gewoon omdat ze vele malen beter en goedkoper waren dan de airpods. Ik mis misschien een feature hier en daar, maar veel meer dan geluid hard zacht, aan uit, play heb ik niet nodig... :)
oh en pairing is ook instant

[Reactie gewijzigd door Cogency op 23 juli 2024 14:32]

Wel jammer dat samsung features weg laat op ios.

- Geen find my buds.
- Geen Ambient sound.
- Geen lock functie voor de touchpad.
(En volume control werkt bij mij niet, in plaats daarvan krijg ik siri)

Aan apples restricties ligt het niet want mijn Sony WH1000XM3 heeft wel gewoon vergelijkbare features die hetzelfde zijn op de ios en android app.
Samsung heeft voor android idd een fancy app waar je heel veel dingen mee kan regelen heb ik me laten vertellen. Zou fijn zijn als ze die ook voor ios uitbrachten. Maarja, waarom zou je het de consument die graag overal van mee snoept makkelijk maken. :P

Volume control bij mij ook niet, maar volume/nummers skippen/etc doe ik met de Apple Watch.
Doe mij maar een WH-1000XM3 als we het hebben over 250-300, betere ANC en SQ dus jah! Was geinteresseerd in de Airpods, maar voor 150+ is het echt te duur voor wat het is. Letterlijk draadloze earpods! Veel plezier als je er echt de meerwaarde in ziet!
Zo zie je maar dat smaken verschillen ik heb de WH-1000XM2 en naar mijn mening is het wat betreft gebruiksvriendelijkheid een erg slecht product.
AirPods kan je er niet helemaal mee vergelijken, want dat is toch een ander product category.
Je kan van alles over de AirPods vinden, maar 1 ding doen ze erg goed, en dat is juist de gebruiksvriendelijkheid. BT pairen meerdere devices, AirPod super. maar de Sony WH-1000XM*... |:(

Ik gebruik ze beiden en dan ook nog een Bose on-ear. De AirPods zijn in sommige gevallen erg prettig, ook voor mono gesprekken voeren. (dus 1 dopje)
De XM2 is toch ook een flink stuk ouder?
Niet heel veel ouder, volgens mij is de MX2 in 2017 op de markt gekomen en de bediening tussen de MX2 en MX3 is nog ongewijzigd. En helaas zijn ze niet erg praktisch is gebruik.
Nu wil ik niet vergelijken met de AirPods, dat is absoluut zinloos, totaal andere categorie.
Maar ik heb ook een Bose on-ear koptelefoon en wat betreft bediening en pairing met meerdere apparaten, doet die het veel beter.
Pairing met meerdere apparaten tegelijk bedoel je? Dus je macbook en je iphone. Ja maar dat weet je al eer je een Sony koopt... dat weet ik ook al, want is een groot nadeel van de Sony’s maar zo erg vind ik het niet. Wat betreft bediening is het kwestie van preferenties; wil je touch of fysieke knoppen. Ik vind de QC35’s sws lelijk en heeft bijna geen bass.. als ik alleen klassiek muziek luisterde zou ik voor Bose gaan dat wel. Bediening van Sony is niet zo erg btw..
Ik wist dat niet voor ik de Sony kocht. Ik had de hoop dat dit tegenwoordig wel in orde zou zijn. Zie daar pak de AirPod,makkelijker kan het niet
Prullen...ik heb een van de tientallen wireless dopjes van Aliexpress gehaald voor nog geen 30 euro. Ze zitten comfortabeler dan de Airpods, klinken niet slechter maar iets anders, hebben 8u playtime op 1 lading en kan ze in de case ook flink wat keren opladen. Nee, ik zou het alles behalve prullen noemen, vergelijkbare dopjes voor een fractie van de prijs, alleen geen Apple logo.
Dat klinkt wel goed. Heb je een link?
Ik heb in een podcast van tweakers deze site voorbij horen komen, hier kan je reviews van pods tot 100 euro vinden

https://www.scarbir.com/
Ik heb deze, of een iets eerdere revisie ervan (heb ze al enige tijd):
Syllable S101. Staan eveneens op Aliexpress, daar zijn ze over het algemeen rond de 30 euro. Zijn ze perfect? Nee, vast niet, maar mij bevallen ze zeer goed (net als menig ander persoon gezien de reviews), zeker voor die prijs.
Dit zijn de BlitzWolf FYE-7’s. Te krijgen vanaf €33 als je bij BlitzWolf een kortingscode aanvraagt, Hier een link https://www.amazon.de/dp/...Celectronics%2C153&sr=1-1

Ik heb ze ook maar haal niet de 8 uur en de case is goed voor 2x opladen. Wel goed geluid.
Ze zitten comfortabeler dan de Airpods, klinken niet slechter maar iets anders,
Welke zijn dat? Want ik denk dat heeeeeel veel mensen die dan graag zouden willen kopen!
De Airpods zijn behoorlijk duur maar gebruiksvriendelijk en in vergelijkende test komen ze er kwa geluidskwaliteit meestal goed uit. De sides die die testen hebben gedaan moeten duidelijk weten van jouw ontdekking.
Dit zijn de BlitzWolf FYE-7’s. Te krijgen vanaf €33 als je bij BlitzWolf een kortingscode aanvraagt, Hier een link https://www.amazon.de/dp/...Celectronics%2C153&sr=1-1

Ik heb ze ook maar haal niet de 8 uur en de case is goed voor 2x opladen. Wel goed geluid.
Ik heb zelf ook AliExpres setje, heel tevreden over, zeker voor die prijs
nou denk ik dat er wel wat meer ontbreekt. Het probleem met andere dopjes is dat je vooral rond gebruiksgemak en integratie moet inleveren. Misschien boeit het jou niet, maar het is een verschil die je wel in het achterhoofd moet houden.
Kabeltje werkt prima. Pairing?Hoezo. Laden? Hoezo? Op het spoor vallen? Hoezo?Geluidskwaliteit stukken beter. Apple en ook anderen wensen alleen duur te verkopen, dus geen 3.5 aansluiting
Bedrade versie van Apple met Lightning werkt prima op mijn XR, heb de 3.5mm nog nooit gemist.
Ok, ben wel benieuwd. Ben al erg tevreden met de airpods 2.
Ik las ergens dat de airpods na een uur of drie al leeg zijn, is dat niet irritant?
Klopt helemaal niet.
Dat valt wel mee, in praktijk zie je toch vaak dat je ze niet zolang achter elkaar in hebt.

Op kantoor bijv, dan heb ik weer een meeting , dan heb je lunch , dan weer ff een bakkie doen. En ik heb zelf ook niet altijd zin om de hele dag muziek te luisteren of iets in die trant.

Wat wel irritant is maar dat kan puur aan mijn setje liggen is dat ze nu qua capaciteit ongelijk zijn mijn linker is sneller leeg dan de rechter.
Viel mij ook op. Ik denk dat het vanwege de techniek is: één airpod heeft de blietooth-verbinding met de geluidsbron, én stuurt de helft door naar de andere airpod. Dus eentje heeft meer werk te doen dan de ander.

(Althans, deze techniek is waar ze patent op hebben.)
Niet alles geloven wat je leest, jo... dat is pas irritant😎
Is toch pima luister jij 3 uur lang achter 1 stuk muziek ?, ligt er denk ik net aan hoe je het gebruikt.
Ik heb ze dan van Bose maar gebruik puur alleen voor hardlopen, en 1 keer per week de tweakers podcast uiteraard :P.

Je ziet op je scherm hoe vol ze nog zijn, ook bij aanzetten zegt bose tenminste accuduur nog zoveel %.
Ja, op het werk luister ik regelmatig urenlang muziek, maar dat doe ik altijd met bedrade Shure in-ears. En ik ga ook wel eens 3 uur fietsen met muziek op, daar heb ik onlangs een bluetooth Jaybird X4 voor gekocht. Die doet 9 uur met een volle batterij.
De Galaxy buds hebben niet van die domme staafjes eronder aan, zitten perfect in je oor en gaan ruim 6 uur mee op de accu. Ik snap niet waarom er mensen rondlopen met die oorbellen in hun oren. Maar goed het is apple dus dan moet het wel goed zijn!
“Iedereen” mm-hmm...

Die AirPods zitten precies hetzelfde als de bedrade EarPods. En daar blijft het draadje nogal eens ergens achter hangen. Bij de AirPods geen last van.
Beiden vallen uit mijn oren, blijven niet goed zitten. Jammer, want ze lijken me erg handig (mooie aanvulling in mijn Apple collectie). Maar heb besloten om toch maar een over-ear NC koptelefoon te kopen.
Beiden vallen uit mijn oren, blijven niet goed zitten. Jammer, want ze lijken me erg handig (mooie aanvulling in mijn Apple collectie). Maar heb besloten om toch maar een over-ear NC koptelefoon te kopen.
Ik heb er schuimkussentjes overheen gedaan. 20 voor 1 euro bij Ali Express.
Dat deed ik altijd al met die kleine koptelefoontjes, zit wat beter.
Dus airpods met in ear tipjes die duurder zijn dan de voorganger :P
Dat lost voor mij al het probleem op dat ze geen geluid afschermen want de gewone airpods hangen gewoon in je oor zoals de EarPods met Lightning aansluiting maar aan 230-260 Euro heb je veeeeeeel betere keuze uit geluidskwaliteit dan AirPods.

Ik heb ook een iPhone en sure het gebruiksgemak en de pairing snelheid etc van AirPods is geweldig maar het geluid wat er uit komt vind ik zeker geen 200+ Euro waard, mijn Airpods kunnen zelfs niet staan naast een paar Shure's wat ik al 10 jaar geleden heb gekocht van ongeveer 150 euro.
Persoonlijk vind ik de AirPods het beste product dat Apple ooit heeft uitgevonden en zeker hun geld waard. Ze zijn de beste balans tussen geluidskwaliteit, gebruiksgemak, draagbaarheid, etc. Trouwens, ze produceren beter geluid dan de Sennheisers van 285 die ik er net voor had gekocht.
Als je de momentum true wireless bedoelt dan klopt er iets niet met jouw gehoor. 😅
De Airpods klinken best prima. Redelijk goede mids en highs. Maar klinken verder redelijk zwak.
De Momentum's zijn op alle vlakken wat beter ingesteld en klinken ook wat krachtiger/ voller en rijker.

Ik had ook ooit iemand die zei dat de Sony WH-3000MX niet klonken. Had ie lage Spotify tracks via SBC-codec. Dus er zijn meerdere factoren die meespelen met goed geluid via Bluetooth setjes.
T grappige is dat ik t andersom heb. De AirPods zijn het slechtste Apple product dat ik ooit in bezit heb gehad. De accu is supersnel achteruitgegaan, krengen houden het om te bellen met mazzel 45 minuten vol en met muziek luisteren mag ik voor 2.5 a 3 uur in m’n handjes knijpen. Nieuwe batterijen kan je gewoon een compleet nieuw setje kopen voor de prijs. Nee, miskoop en ik ga ze zeker niet nog eens halen. :P
Men geeft geen garantie op de accu na 6 maanden want slijtageproduct. ;)

Ik vind het onacceptabel overigens, juist voor de prijs die Apple ervoor vraagt. Dan verwacht je kwaliteit en een product dat lang meegaat. Niet een product dat heel hard degrade zelfs al wordt het niet intensief gebruikt.

Dus als ik moet kiezen tussen €30 oortjes van Ali die *misschien* met een jaar kapot zijn of Apple oortjes voor €175 die zeker weten met 2 jaar al volstrekt nutteloos zijn geworden: voor mij wordt dat in het vervolg dan het spul van Ali. Scheelt een hoop geld. ;)
Denk echt dat een goede retailer het echt zou vervangen als het zo erg zou zijn als jij schetst. Ik geloof het eerlijk gezegd niet.
Heb het woord ‘liegen’ nergens gebruikt. Geloof gewoon niet dat een goede retailer het product niet zou vervangen. Meer stelde ik niet.
Inderdaad, Media Markt heeft mijn 23 maanden oude AirPods onder garantie vervangen toen de accuduur te slecht werd. Daarvoor had ik Apple gebeld en die zouden hetzelfde hebben gedaan als ik ze daar had gekocht.

In mijn geval kon ik op kamertemperatuur nog 2,5 uur muziek luisteren en buiten in de winterkou gingen ze binnen een kwartier al naar 10% resterend.
Ah je hebt ze al beluisterd hoor ik wel. (De AirPods zullen waarschijnlijk beter gaan klinken dan hun huidige right, sowieso is de kwaliteit met in ear al snel beter.) Ikzelf heb de AirPods ook weggedaan omdat ik ze niet fijn vond klinken. Maar de geluidskwaliteit van deze kan je natuurlijk nog niet weten.

Apple heeft eerder in ear dopjes uitgebracht en die klonken best wel goed. Het kabeltje was alleen wel ontzetten fragiel.
Nuja als ik sprak over geluidskwaliteit van AirPods sprak ik duidelijk over de huidige Airpods, daarmee zei ik ook MIJN AirPods kunnen niet naast mijn 10 jaar oude Shure's staan :P

Zal het wel lezen als er een review van komt maar ik verwacht niet dat ze zelfs mijn oude Shure's naar de kroon zullen steken, en voor 230-260 heb je al veeeeel keuze.
mijn Airpods kunnen zelfs niet staan naast een paar Shure's wat ik al 10 jaar geleden heb gekocht van ongeveer 150 euro.
En die wegen een paar gram en zijn draadloos? Welke Shure's heb je want die wil ik ook wel!
Heb je wel gelezen? Ik schrijf toch echt direct cut. Niks master, gewoon direct snijden.
Ook lijkt het er volgens de krantenberichten op dat de AirPods een nieuwe, metalen behuizing krijgen. Die zouden beter warmte kunnen geleiden.
Moet je ze dan eerst warm gaan lopen blazen voor je ze in doet ?
Lijkt me weer een bijzondere materialisatie keuze, de afkeer van kunststuf moet binnen Apple wel heel sterk zijn.
Ja, waarschijnlijk steek je het metaal in je oor en niet de rubberen dopjes.
Enigszins off topic: ik heb de WH1000XM2 van Sony; ik kan me niet voorstellen dat zo'n setje in ear een betere nc zou kunnen hebben (bij de Sony's sluit de koptelefoon zelf ook al goed af).
Tsja, andere usecase denk ik. Niet iedereen wil met een grote koptelefoon op lopen. Of heeft behoefte aan “grote” bagage.
Daar heb je een punt (ik heb 'm echt specifiek voor nc gekocht (ov, werk, etc).

[Reactie gewijzigd door monsieurpinot op 23 juli 2024 14:32]

Bah, dat ze maar eens beter werken aan achtergrond noise cancellation voor als je aan het bellen met iemand die langs een drukke straat wandelt. Verschrikkelijk.
De AirPods doen dat eigenlijk al heel aardig (in mijn ervaring). Of bedoel je dat je de ander moeilijk kunt verstaan als je zelf in een drukke straat loopt?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.