Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nederland investeert miljoen euro in wereldwijd programma voor veilig internet

Nederland gaat een miljoen euro investeren in een wereldwijd programma voor meer cyberveiligheid. Minister Blok maakt het geld vrij voor een bijdrage aan het Digital Development Partnership van de Wereldbank.

Het geld is bedoeld om andere landen te helpen met het 'creëren van een veilig, vrij en open internet', zegt minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken. Hij beloofde het bedrag te investeren tijdens de jaarlijkse ministersvergadering van de Verenigde Naties. Het geld gaat naar het Digital Development Partnership, een platform van de Wereldbank dat geld verdeelt voor digitale innovatie en ontwikkelingshulp in andere landen.

Volgens minister Blok is het hard nodig om in andere landen voor een vrijer internet te zorgen. De grenzen tussen de echte en digitale wereld vervagen volgens hem, en criminelen proberen daardoor 'kwetsbaarheden uit te buiten op wereldwijde schaal'. Volgens Blok biedt het open internet 'veel kansen, maar brengt het ook risico's met zich mee'. Blok zei ook dat regels moeten gelden voor iedereen, ongeacht waar zij zich bevinden. Blok wil dan ook met name dat het internationaal recht beter wordt toegepast op internet. De minister tekende een verklaring waarin hij pleit voor 'verantwoord gedrag van staten in het digitale domein'. Op die manier hoopt Blok samen met zijn collega-ministers dat het internationaal recht zowel offline als online moet worden nageleefd.

Daarnaast is het geld bedoeld om ervoor te zorgen dat meer burgers online kunnen. Digitale ontwikkelingen zorgen volgens Blok voor 'economische kansen' en zorgen dat mensen in afgelegen gebieden toegang krijgen tot informatie en zo niet van de rest van de wereld blijven afgesloten. Toegankelijk en goedkoop internet is een van de nieuwe ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties.

Door Tijs Hofmans

Redacteur privacy & security

24-09-2019 • 11:02

100 Linkedin Google+

Reacties (100)

Wijzig sortering
Ondertussen in eigen land ...

Inlichtingendiensten houden zich nog steeds niet aan regels van sleepwet
De inlichtingendiensten AIVD en MIVD gaan deels onrechtmatig om met de data die ze verzamelen. De Commissie van Toezicht op de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (CTIVD) constateert dat in een tussentijdse rapportage over de toepassing van de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv2017), in de volksmond sleepwet genoemd.
Uiteindelijk is "in eigen land" vrij irrelevant. Nederland is een koffievlekje op de kaart (ja ja, come at me with them downvotes omdat je hierdoor op je tenen getrapt bent). Dat het "in eigen land" is, maakt het echt niet belangrijker. Eerder het omgekeerde.

Ja, ze moeten zich houden aan die wetten. Zeker gezien de manier die wet er op relatief ondemocratische wijze is doorgeramt, en de wetten die ze breken het enige zijn wat het een beetje in banden houdt. Maar denk je echt dat als ze zouden stoppen met investeren in "wereldwijde" projecten, ze zich op magische wijze plots wél aan die wet zouden houden? Ze houden zich niet aan de wet omdat er niet tegen opgetreden wordt. Investeren in andere projecten heeft daar echt niets mee te maken.
Nederland is niet zo irrelevant als je zou denken. We zijn absoluut niet de grootste staat qua land, maar qua inkomen, BNP en ook bevolking zitten we in de bovenste regionen van de EU. Lubach heeft hier een interessant stukje over.
En een internetknooppunt van jewelste waardoor het me niet zou verbazen wanneer buitenlandse spionagediensten heel klef met de Nederlandse spionage diensten zijn.
Kijk een keertje naar een wereldkaart. Zelfs in "de bovenste regionen van de EU" zitten betekent niks. Als je denkt dat wat er "in eigen land" gebeurt belangrijker is dan wat er op wereldvlak gebeurt dan denk ik dat je grotere problemen op een nog veel lokaler niveau dan "je eigen land" ;)

Ja, Nederland is leuk, net als de andere landen in Europa. Maar nationale trots en patriotisme gaan echt niets bijdragen aan dit soort discussies...

[Reactie gewijzigd door RobinJ1995 op 24 september 2019 11:33]

Hadden we maar patriotten.
Onze regering verkoopt alles wat als een boegbeeld voor onze natie kan fungeren.
Persoonlijk zou ik nationale trots en patriotisme graag per direct zien uitsterven :*) Vooral in Europa wat eigenlijk niks anders is dan een berg kleine kutlandjes met grootheidswaanzin. Je kan schreeuwen wat je wil over hoe fantastisch je wel niet bent als land en hoe goed je het wel niet doet, maar als je geen deel uitmaakt van een groter blok dan ben je gewoon Rusland, US of China's bitch, want je bent op wereldvlak compleet irrelevant en "de belangen van je volk" vertegenwoordigen kan je dan wel helemaal op je buik schrijven.

Ik denk dat vele mensen een beetje vast zijn blijven zitten in de 20ste eeuw waar de manier om te groeien was om oorlog te gaan voeren over resources. Tegenwoordig moet je om te groeien deel zijn van een groter blok, anders heb je helemaal niks te vertellen. Vroeger moest je om meer voedsel te hebben meer vruchtbare grond hebben om op te planten, en daar moest je andere landen voor aanvallen om dat stuk grondgebied in handen te krijgen. Tegenwoordig is de beste manier net om heel nauw samen te werken met andere landen, en te investeren in wetenschap zodat we uit hetzelfde stuk grond allemaal veel meer productie kunnen krijgen.

Maar ondertussen zijn we op lokaal niveau te druk bezig met om het hardste te schreeuwen hoe fantastisch "ons land" wel niet is en hoe we helemaal niemand anders nodighebben en het veel beter zouden doen als we onze grenzen dichtgooien en ons enkel zouden focussen op dingen binnen "ons eigen land". Zelf kan ik niet wachten op een United States of Europe zodat we klaar zijn met nationalistische onzin als dit.
Je vergeet hier dat het gaat om privacy en de activiteiten van onze eigen inlichtingendiensten en niet om allerlei zaken die hier niets mee te maken hebben. Het gaat erom dat er een miljoen geinvesteerd wordt in een "wereldwijd" project, terwijl je datzelfde geld ook aan datgene dat het dichtst bij ons staat kan besteden: onze eigen overheid. Op die manier wordt die miljoen i.m.o. veel effectiever gebruikt. Als je zo graag een "United states of Europa" wil verhuis je toch naar de United States of America? Kun je daar de gevolgen ervaren van hoe geweldig verschillende landjes daadwerkelijk onder 1 vlag opereren.
want je bent op wereldvlak compleet irrelevant en "de belangen van je volk" vertegenwoordigen kan je dan wel helemaal op je buik schrijven.
Natuurlijk is het goed om samen te werken met andere Europese landen om er economisch en defensief beter uit te komen, maar we zijn zeker niet irrelevant. Wij zijn op het wereldtoneel een grote speler, hoe klein ons land ook is. Dat kun je bijvoorbeeld zijn aan de indrukwekkende geschiedenis van Nederland, of aan dat wij de grootste havenstad van Europa hebben. We hebben een prachtige locatie voor handel en we hebben een hoogopgeleide en rijke bevolking.

We hebben de patriotten juist nodig, anders denk ik dat we er op achteruit zullen gaan als de Eurofielen het ons verboden maken om onze eigen wetgeving te vormen.

[edit]
"ons land"
Aah, het is al niet meer ons land volgens jou.

[Reactie gewijzigd door scubakay op 25 september 2019 13:46]

Schattig.

Ik zeg niet dat Nederland geen fijn land is, maar de mentaliteit van "wij zijn machtig rijk wij hebben niemand nodig", en zeker het idee dat toevallig op dat stukje land geboren te zijn je beter maakt dan anderen, is gewoon dom. Beetje kort door de bocht? Misschien. Accuraat? Zeker.
“Every miserable fool who has nothing at all of which he can be proud, adopts as a last resource pride in the nation to which he belongs; he is ready and happy to defend all its faults and follies tooth and nail, thus reimbursing himself for his own inferiority.”

— Arthur Schopenhauer
Voor alle prachtige dingen die Nederland heeft gedaan in zijn geschiedenis, mag je ook zeker niet vergeten wat voor verschrikkelijke dingen ze allemaal gedaan hebben. Maar daar hoor je niets over. Ik ben niet anti-Nederland, maar ik ben absoluut anti-nationalisme.
Ik zeg niet dat Nederland geen fijn land is, maar de mentaliteit van "wij zijn machtig rijk wij hebben niemand nodig", en zeker het idee dat toevallig op dat stukje land geboren te zijn je beter maakt dan anderen, is gewoon dom. Beetje kort door de bocht? Misschien. Accuraat? Zeker.
Wat een onzinnige comments maak jij. Ik zeg toch ook dat we economisch en defensief moeten samenwerken met de EU. In Nederland geboren zijn maakt je niet beter dan anderen, maar Nederland zelf is in bepaalde opzichten zeker beter dan andere landen! Daarom moeten we ervoor zorgen dat wij zo'n mooi land blijven. Dat heeft niks te maken met wie hier woont, dat heeft te maken met onze normen en waarden die grotendeels in onze wetgeving zijn vastgelegd. Die wetgeving moeten we dus beschermen.
Voor alle prachtige dingen die Nederland heeft gedaan in zijn geschiedenis, mag je ook zeker niet vergeten wat voor verschrikkelijke dingen ze allemaal gedaan hebben. Maar daar hoor je niets over.
Ach, deze linkse lulkoek weer. Als je er niks over hoort, waarom hoor je dan iedereen roepen hoe verschrikkelijk we wel niet waren. Waarom wil links Den Haag dan zo graag straatnamen veranderen, standbeelden verwijderen en dat soort ongein? Waarom zijn de slechte dingen die onze voorouders gedaan hebben een reden om de goede uit te sluiten?
Ik ben niet anti-Nederland, maar ik ben absoluut anti-nationalisme.
In de diepste kern is Nederland een gebied waarin wij samen normen en waarden hebben afgesproken in de vorm van wetgeving, en waar wij die normen en waarden handhaven. De US of Europa wil onze wetten maar al te graag aanpassen, gebaseerd op normen en waarden van landen die totaal niet met die van ons overeenkomen. Pro-USE is in mijn boekje dus zeker Anti-Nederland.
We hebben wel patriotten, alleen zitten die niet in de regering maar zijn lid van het FvD. O-)
Tuurlijk is wat er in de wereld gebeurd erg belangrijk, maar als rijke staat niet je verantwoordelijkheid nemen omdat "we zo klein" zijn helpt ook niet.
Is dat niet hoe het werkt dan? Veel eisen omdat je "een groot en machtig rijk" bent en 2 dagen later verantwoordelijkheid ontduiken omdat je "zo klein en irrelevant" bent? Dat laatste gebruiken ze vooral graag in het klimaatdebat.
Wat een bagger één persoon wel niet kan schrijven hé. Ongelooflijk.
Links geïndoctrineerd ventje met je United Stated of Europe.
Ik ga verder geen inhoudelijke discussie aan, ik ben aan het werk.
Wat een prachtige onderbouwing van je mening zeg. Poh. Jij bent duidelijk het soort persoon dat we nodig hebben als we een heldere toekomst willen.
Alsof jij nog door inhoudelijke argumenten te overtuigen bent. Jou mening is al lang gefixeerd.
Verantwoordelijkheid nemen? Waar zijn we (in deze context) nou precies verantwoordelijk voor?
Nederland stond in 2005 7e als het ging om uitstoot van CO2. Ik kan zo 1,2,3 niet een recenter staatje vinden, maar dat is toch wel jammer.
Dat kaartje gaat over de gemiddelde uitstoot per inwoner, niet over de totale uitstoot he.

Geloof je echt dat wij meer uitstoten dan Duitsland? 8)7
Dat weet ik, maar maakt het niet per se beter...
Ik ben van mening dat CO2 een minieme rol speelt in heel de klimaatverandering en de Milankovitch cycli en Galactisch Cosmische Straling een dominante.
Nietsontziende quote. Peer reviewed neem ik aan. Nee? Deze ook niet, maar wel grondig onderbouwd. Zie ook de literatuurlijst: https://nextgrandminimum....s-role-in-climate-change/
Nederland is helemaal niet zo rijk als je het op een wereldschaal bekijkt. Tuurlijk, per persoon verdienen we een vermogen maar totaalplaatje valt best mee(19e onder Mexico, Indonesie en Turkije). Komt gewoon omdat we "maar" met zijn 17 miljoen zijn.

Ik vind het dan ook oneerlijk om CO2 uitstoot per capita te vergelijken. Kan de natuur ook niks schelen. Het aantal mensen is ook een oorzaak van hoge CO2, dus daar moet op afgerekend op worden imo.
Statistisch doen we het goed en er toe.
Maar in werkelijkheid zijn wij een ieniemienie landje in de ogen van anderen.
Heel weinig rijke mensen zet niet veel zoden aan de dijk.
En ook:
Ook zegt Grapperhaus dat privacywetgeving het opsporen van drugscriminelen moeilijk maakt. Dat moet anders, vindt de minister. "Privacybescherming mag niet een schild worden voor criminelen. Er komt een wetsvoorstel in samenwerking met de Autoriteit Persoonsgegevens die de brigade meer armslag moet geven."
Maar "criminelen" en "terroristen" zijn ondertussen al wel jaren het schild van regeringen die maar al te graag de vrijheid van de bevolking willen inperken 8)7
Klopt, problem - reaction - solution. M.a.w. ze creëren zelf problemen, zodat vervolgens de niet populaire "oplossing" die vooraf al bedacht was, doorgevoerd kan worden.

Het is gewoon een schaakspel voor de machthebbers.
Drugcriminelen kun je heel makkelijk aanpakken: legalisatie + hervorming van het sociale stelsel om verslaafden te helpen. Heb je geen privacy-schending voor nodig.
Whataboutism gebruiken enkel om Whataboutism te gebruiken is een slechte reden. Elk land dat hieraan bijdraagt zal wel zaken niet goed geregeld hebben in eigen land. Is dat een reden om niet bij te dragen?

Overigens ben ik benieuwd naar hoeveel geld er in totaal wordt ingezameld en wat de 'hot spots' zijn waar dit gaat worden ingezet. Bruikbaar Internet (in de breedste zin van de term: betaalbaar, open, veilig, etc.) kan een groot verschil maken in ontwikkelingslanden. Alleen al de mogelijkheid om prijzen in een dorp/stad verderop in te kunnen zien kan bijvoorbeeld al een wereld van verschil maken voor producenten en consumenten.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 24 september 2019 11:14]

Dat is mijn inziens inderdaad een reden om die 1 miljoen euro eerst in een echt onafhankelijk adviesorgaan te steken, die de AIVD/MIVD bindend op de vingers kunnen tikken. En zodra dat orgaan een "Nee" als antwoord geeft, dat dan ook gehonoreerd MOET worden. Daarna kunnen we ons op andere staten gaan richten.

Bij de klimaatproblematiek mogen we ook niet beginnen over China en India, en moeten we zelf het goede voorbeeld geven. Laten we dat dan hier ook doen.
Dat is mijn inziens inderdaad een reden om die 1 miljoen euro eerst in een echt onafhankelijk adviesorgaan te steken, die de AIVD/MIVD bindend op de vingers kunnen tikken.
Verkwisting van de bovenste plank..... De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is verantwoordelijk, en de kamer kan hem op zijn vingers tikken.
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is verantwoordelijk, en de kamer kan hem op zijn vingers tikken.
Ow vast wel, en jij denkt dat die elk verzoek tot hacken etc. nakijkt? Tuurlijk niet man.
Daarvoor was de CTIVD in het leven geroepen en die toetsen deze verzoeken van de AIVD / MIVD.

En kijk eens aan: nieuws: 'Nederlandse inlichtingendiensten tappen nog te vaak ongericht af'

Het is simpelweg niet voldoende, en er wordt na meerdere keren negatief beoordeeld te zijn, helemaal niks aan gedaan.

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 24 september 2019 11:39]

Daarvoor was de CTIVD in het leven geroepen en die toetsen deze verzoeken van de AIVD / MIVD.
En waarom zou er dan een miljoen uitgegeven moeten worden voor nog een adviesorgaan?
Ik zei: "in een echt onafhankelijk adviesorgaan te steken, die de AIVD/MIVD bindend op de vingers kunnen tikken."

We kunnen die miljoen dus ook prima in dit orgaan steken, als die daardoor maar echt afhankelijk wordt. De situatie as is werkt in ieder geval niet, en dat is nu sinds de invoering van de Wiv al meerdere keren duidelijk geworden.
Maar waarom moet dat een miljoen kosten? Er is al een orgaan (CTIVD) en er hoeven dus alleen de juiste bevoegdheden gegeven te worden. Dat hoeft geen geld te kosten.
Klopt, die bevoegdheden zetten zichzelf gewoon op papier en dat wandelt zo voor niks door de kamer heen.
Dat hoeft geen geld te kosten.
Laten we er een quiz van maken!

Vraag 1: Maak de volgende vergelijking compleet:

tijd = .... :D

edit: typo

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 24 september 2019 13:08]

Volgens mij verdraai jij nu mijn woorden en heb je moeite met begrijpend lezen.

Ten eerste: Zeg ik dat het in een onafhankelijk orgaan gestoken moet worden, dat hoeft toch geen nieuwe te zijn?
Ten tweede: Heb ik op geen enkel moment, in geen enkele reactie, ook maar iets gezegd waardoor jij kan denken dat ik het een geld probleem vind. Waar maak je dat nou uit op? Ik zeg dat we eerst onze eigen problemen moeten oplossen, voor we andere staten gaan vertellen wat privacy voor burgers is etc.
Dat heeft op geen enkele manier met geld te maken.
Ten derde: Denk jij niet dat ze zich met andere zaken kunnen bezig houden op dit moment?

Misschien moet jij de politiek in, die zijn ook altijd goed in woorden verdraaien.
Ten tweede: Heb ik op geen enkel moment, in geen enkele reactie, ook maar iets gezegd waardoor jij kan denken dat ik het een geld probleem vind. Waar maak je dat nou uit op?
Dat is mijn inziens inderdaad een reden om die 1 miljoen euro eerst in een echt onafhankelijk adviesorgaan te steken,
Ik vraag enkel waarom dat miljoen daar naar toe moet.... wat is de verantwoording voor een dergelijk bedrag.
Salariskosten. Nieuwe bril voor Rutte. Nieuwe schoenen voor Hugo de Jong. Zoiets?

Begrijp je echt helemaal niet waarom ik die 1 miljoen noem? Heb je de tekst niet gelezen? Ik kan wel een beter doel bedenken voor die miljoen uit de tekst, eerst bij jezelf alles op orde hebben. Dat bedoel ik ermee.

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 24 september 2019 23:42]

Salariskosten. Nieuwe bril voor Rutte. Nieuwe schoenen voor Hugo de Jong. Zoiets?
Ja, je geeft aan een beter doel te hebben voor die miljoen, dus geef ook dat betere doel...
Geld pompen in een nieuwe orgaan terwijl er al één bestaat is in mijn ogen geen beter doel dan de huidige bestemming.
Mijn hemel. Werkelijk waar ongelofelijk dit. _O-
Ik heb nog wel een muur waar je verder tegen kunt gaan, daaag Zer0!
Ik heb nog wel een muur waar je verder tegen kunt gaan
Zo voelt het inderdaad wel....je hebt nog steeds geen goed antwoord op de vraag gegeven en blijft er maar omheen draaien.
Welk deel van deze zin begreep je niet? :

dehardstyler in 'nieuws: Nederland investeert miljoen euro in wereldwijd prog...
We kunnen die miljoen dus ook prima in dit orgaan steken, als die daardoor maar echt afhankelijk wordt. De situatie as is werkt in ieder geval niet, en dat is nu sinds de invoering van de Wiv al meerdere keren duidelijk geworden.
Zer0 in 'nieuws: Nederland investeert miljoen euro in wereldwijd programma vo...
Daarna wil je ineens een kostenplaatje.

En nu vanochtend stel je weer de vraag waarom het in een nieuw orgaan moet:

Zer0 in 'nieuws: Nederland investeert miljoen euro in wereldwijd programma vo...
Geld pompen in een nieuwe orgaan terwijl er al één bestaat is in mijn ogen geen beter doel dan de huidige bestemming.
Begrijp je zelf nog wel waar je het over hebt? _O-


edit: verder is dit draadje nu wel lang genoeg. Je hebt helemaal gelijk Zer0! Fijne dag jongen! d:)b

[Reactie gewijzigd door dehardstyler op 25 september 2019 09:52]

Het is simpelweg niet voldoende, en er wordt na meerdere keren negatief beoordeeld te zijn, helemaal niks aan gedaan.
Waar leidt jij uit af dat er niks aan gedaan wordt? Denk je dat ze in Den Haag met dit soort rapporten juichend en feestend op de tafels staan?
Sommige dingen hebben tijd nodig om ingeregeld te worden.
De CTIVD heeft al vaker negatief geoordeeld over de diensten, maar ook over de bevoegdheden die hen vanuit de overheid zijn opgelegd. Zo klaagde de Commissie in 2018 al dat de aangepaste versie van de Wiv 'te vaag' was over de term 'zo gericht mogelijk' betekende bij het inzetten van bevoegdheden. Later bleek ook dat de AIVD de samenwerking met buitenlandse inlichtingendiensten niet goed toetste, en dat er te weinig waarborgen waren voor het gebruik van algoritmes binnen onderzoeken.
Uit de link die ik je stuurde.
Zo standaard hier in Nederland:
De commissie bestaat maar liefst 2 hele jaren. Wat er fout gaat komt uitgebreid in het nieuws, de 90% die goed gaat hoor je niks over.
Maar het publiek leest de pers en denkt "wat een zootje is het daar"...
Waarvan iets meer dan 50% van Nederland van te voren al wist dat het mis zou gaan. Grappig he? Allemaal zo toevallig.
Nee, meer dan 50% is gewoon cynisch en hoopt dat het misgaat.
Die zien dan ook niet de 90% die wel goed gaat en blijft hangen op de zaken die misgaan.
Wat een leuk gegoochel met cijfers van je. Volgens mij gaat het in maximaal, maar dan ook echt maximaal 10% goed en voor 90% fout, want heel Nederland zit "per ongeluk" in het sleepnet. Als 10% daadwerkelijk gevolgd moet worden (wat ik me al bijna niet kan voorstellen), dan gaat het dus voor 90% mis. :)
Je doet hier wel echt of 1 miljoen een noemenswaardige hoeveelheid geld is voor onze overheid. Het is niet zo dat ze nu ze 1 miljoen gedoneerd hebben ze opeens geen geld meer hebben.
Whataboutism gebruiken enkel om Whataboutism te gebruiken is een slechte reden. Elk land dat hieraan bijdraagt zal wel zaken niet goed geregeld hebben in eigen land. Is dat een reden om niet bij te dragen?
Whataboutism gebruiken om elke kritiek in de kiem te smoren is evenmin een geldig argument.
Laat men maar eens aantonen waar deze centen effectief voor gebruikt worden en wie het verdeelt (wat er van overblijft na verdeling)

[Reactie gewijzigd door OxWax op 24 september 2019 12:23]

Inlichtingendiensten houden zich nog steeds niet aan regels van sleepwet
Ja, laten we wachten tot alle andere problemen rond internet opgelost zijn voor we dit probleem aan gaan pakken.
Wat heet veilig? Zo lang mensen met kwade bedoelingen kunnen spammen, scammen, virussen verspreiden en ga zo maar door en tegelijk "domme" gebruikers argeloos overal op klikken is er niets veilig.
niet te vergeten de

we're migrusuft tuch suppurt zere is a prublem mit dur computer. helpdesk die je vriendelijk belt als je "problemen hebt met je computer".

hoeveel mensen hier in trappen is nog steeds meer dan elke andere oplichtings vorm.

daarnaast heb je ook nog oplichting via ebay en andere stores, waarbij ze item X kopen maar item Y krijgen.

hiervan zijn de fake storage flash cards een goed voorbeeld.

vele weten namelijk niet hoe ze een dispute moeten openen. waardoor ze hun geld alsnog kwijt zijn
Je klinkt Duits maar volgens mij doel je op de bellers vanuit India.

Gewoon voor ghandu uitmaken en ophangen.

Als je netjes wilt blijven noem je hem naughty babu (spreek de U als OE uit)
inderdaad, daarom ook het "gebrekkige" engels

want bij veel gevallen zit het probleem tussen de stoel en het scherm,
Veilig kan 2 kanten op:
- Zelf alles kunnen doen zonder gehinderd en/of bespioneerd te worden
- Anderen alles laten doen zonder dat ze gehinderd en/of bespioneerd worden.
Bij de eerste is het veiligheid voor de gebruikers. Bij de tweede blijft er voor de veiligheid van de eerste praktisch niets over.

Gezien het bovenstaande bericht gaat het daar over de eerste vorm. Bij jou voorbeelden zie ik eerder de tweede van mijn lijstje.

Enne, nee, net zoals er geen domme vragen zijn (wel domme antwoorden), zijn er ook geen domme gebruikers. Ik zie het meer als verleidde gebruikers. De verleiding moet duidelijk gemaakt worden en het is aan de gebruiker om de verleiding te weerstaan.
Dat geld gaat uiteraard naar de volkeren die worden onderdrukt door China en verplicht apps te installeren om hun doen en laten te controleren
Money that goes down the drain..
Nou wat een vetpot; daar kunnen we vast enorm veel voor doen :+ Veiligheid ook nog, een aanzienlijk bedrag om tegen overheden en criminelen te vechten waar miljarden in omgaan... ;)
Ja dat zijn 3 flyers en een avondje voorlichting... Wat een gek bedrag.
Hij kan het inderdaad beter overmaken naar het een of andere security Open Source project. Bij een vrijwilligers project tikt dit soort bedragen wel aan.
Volgens minister Blok is het hard nodig om in andere landen voor een vrijer internet te zorgen
Ach ja, Nederland zal zich een keer niet willen bemoeien met de rest van de wereld...
knock three times
frapper trois fois
toca tres veces
敲三下
तीन बार दस्तक दें

Graag gedaan, meneer Blok ;)
Veiliger maken van het internet (wereldwijd !): een uitstekend idee
Dat alleen al kost veel meer dan de vrijgemaakte 1(!) miljoen.
"Daarnaast is het geld bedoeld om ervoor te zorgen dat meer burgers online kunnen." Hoe kleinschalig kun je denken?...
Hier zie ik een groot verschil tussen XS4ALL en KPN. Bij de KPN gaat het om de grote lijnen die ze wel doen maar aan de randen wordt het nogal rafelig. XS4ALL heeft dit zo ongeveer in de DNA zitten. Dit is de reden van bestaan. Dit is HET gedachtegoed waar XS4ALL verschilt met KPN.

Als KPN op 1 of andere manier een subsidie uit deze pot weet los te peuteren, dan is dat vooral te danken aan het XS4ALL gedachtegoed.

Aan de andere kant verwacht ik dat XS4ALL hier een heel grote en goede mentor zou kunnen zijn voor de internet providers in de doel gebieden. Dat hebben ze in het verleden al herhaaldelijk gedaan.

Sorry, gezien de situatie tussen xs4all en kpn wilde ik met name xs4all onder dit bericht genoemd hebben.

[Reactie gewijzigd door beerse op 24 september 2019 12:25]

Gaat de overheid burgers waarschuwen voor de gevaren van bedrijven als MS, Google, FB en Amazon?
het 'creëren van een veilig, vrij en open internet'
Heeft de minster door dat dit een contradictie is? Je kan niet iets volledig open en vrij maken en dan verwachten dat het veilig is. C.q. om het veilig te maken moeten ze vrijheden en toegankelijkheid gaan beperken. En zeker aangezien er later over "regels" wordt gesproken, zie ik dit als opzetje voor extra geld voor 'internetpolitie'.
Ik vind het goed dat er over nagedacht wordt, maar ben bang dat overregulatie tot ondergang van het internet zal zorgen...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True