Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Netflix experimenteert met door mensen samengestelde afspeellijsten

Netflix is bezig met het testen van lijstjes met content die door medewerkers zijn samengesteld, wat een aanvulling vormt op de door algoritmes aangeprezen content. Of de gemodereerde lijstjes voor iedereen beschikbaar komen is echter nog niet bekend.

Onder de naam Netflix Collections worden aan sommige abonnees lijstjes met videocontent getoond die samengesteld zijn door medewerkers. Die lijstjes zijn gesorteerd op basis van verscheidene kenmerken, zoals "let's keep it light", zo ontdekte een gebruiker die zijn bevindingen op Twitter plaatste. Vervolgens bevestigde een woordvoerder van Netflix tegenover TechCrunch dat het bezig is met een test, die vooralsnog alleen voor sommige iOS-gebruikers beschikbaar lijkt te zijn.

Wie meedoet aan de test kan de nieuwe Collections rechtsboven in het scherm vinden. Gebruikers kunnen dan door de verschillende afspeellijsten heen bladeren en zich er op abonneren. Overigens is nog niet geheel duidelijk welke iOS-gebruikers wel en geen toegang hebben tot de test; de woordvoerder van Netflix gaf daar niets over prijs. Het is ook nog niet duidelijk of Netflix van plan is de nieuwe functionaliteit op termijn voor iedereen in te voeren. Dit zal waarschijnlijk bepaald worden na evaluatie van het experiment.

De functionaliteit lijkt vergelijkbaar met wat muziekstreamingdiensten al langer bieden. Diensten zoals Spotify en Apple Music bevatten vele door werknemers samengestelde afspeellijsten op basis van bepaalde genres.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

25-08-2019 • 12:25

156 Linkedin Google+

Reacties (156)

Wijzig sortering
Really? dat is waar ze tijd aan spenderen?
Wat dacht je hier van als leuke feature, als iemand wat in “mijn lijst” opslaat laten we even zeggen the flash. Waarom staat deze dan nog in de lijst als ik klaar ben? Waar is de optie “verberg tot nieuw seizoen”
Nu heb ik een lijst van 20 series die wellicht nog een seizoen krijgen
Het is toch bijzonder dat "door mensen samengestelde lijstjes" nu bijna voorgesteld worden als een soort van revolutionaire nieuwe feature - ondanks dat het zo ongeveer de oudste vorm van curatie is. Maar al het oude is blijkbaar nieuw.

Even afgezien van mijn cynisme over bovenstaande, is het wel een goede ontwikkeling dat de 'religie van het algoritme' inmiddels aan het afzwakken is, en er steeds meer teruggegaan wordt naar mensenwerk op vlakken als moderatie en curatie.

Het is inmiddels toch wel duidelijk dat algoritmes geen magisch poeder zijn om alle curatie-problemen oneindig schaalbaar op te lossen.

[Reactie gewijzigd door svenslootweg op 25 augustus 2019 12:36]

De UI van Netflix is een enorm drama. Basale functionaliteit ontbreekt. Eenvoudig door de catalogus zoeken. Een vaste plek voor waar je mee bezig. Een goed review systeem. Makkelijk vinden wat nieuw is. Subscriptions op categorien.

Je moet naar externe sites toe om aan je trekken te komen, en dat is triest.

Het is allemaal bewust. Bovenstaande functionaliteiten zouden zwaktes blootleggen in het aanbod. Liever houd men je voor de gek dat Netflix oneindig veel hete content heeft die precies bij jou aansluit. Het is een grote farce.
Precies. Vergelijk de 'dumbed-down' UI van Netflix eens met Amazon Prime. IMDB ratings voor elke serie of film. X-ray voor elke scene, met opnieuw links naar IMDB, waarmee je bijvoorbeeld kan zien welke muziek speelt tijdens een bepaalde scene. Veel prettiger dan het algoritmische Netflix, waarbij ik persoonlijk het gevoel heb dat Netflix mij één of andere B-film wil aansmeren.
IMDB is dan ook van Amazon als ik me niet vergis... ik kan me wel inbeelden dat Netflix haar streamers liever in hun eigen omgeving houdt.
Doet echter wel geen afbreuk aan het feit dat de UI en randinfo op Netflix below par is, wat mij betreft althans!
Yep. Of kijk eens naar de oude Popcorn time interface. Even los van dat de content illegaal is, kijk naar de UI zelf:

Films, series. Daaronder categorien. Lijstjes met wat nieuw en populair is. Makkelijk favoriten.

Het is geen rocket science allemaal.
Amazon Prima is idd een stukken beter met het geven van informatie. Maar net als Netflix niet het beste UI experience. Jammer.
Eens, al is de app verder weer matig. Geen mogelijkheid om snel stukken te skippen (alleen ouderwets doorspoelen), na lang op pauze te staan en op screensaver te komen de positie in de film/aflevering vergeten, etc.

Als zowel de content als (goede punten van de) interface eens gecombineerd zouden worden, dan had ik er zo €35 per maand voor over.
Exact mijn frustratie mbt. Netflix. Ik ben dan ook geen klant meer.
Maar over de lijstjes, ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom iemand gaat zitten kijken(of in het geval van spotify, luisteren) naar iets wat een ander vind, dat je zou moeten kijken. Wat is er mis met zelf ontdekken/zoeken. Heeft dan niemand meer in de gaten dat je gewoon volledig gestuurd wordt door dit soort bedrijven .
Wat is daar mis mee? Wat dacht je van het feit dat er meer op staat dan één persoon kan kijken? Veel plezier met alles af gaan, hoe doe je dat überhaupt... Alfabetisch? :?
Totaal off-topic en onnodig: maar je kunt dan beter sorteren op datum/tijd van publicatie, als je alfabetisch sorteert is de lijst aan verandering onderhevig.
Is in principe niets mis mee, behalde dan het feit dat je in de omgeving ook te maken krijgt met vrienden die een referentiekader hebben dat is opgetrokken uit netflix-aanbevelingen.
En dat is nu niet bepaald hoogstaand te noemen..

[Reactie gewijzigd door Sergelwd op 25 augustus 2019 21:20]

Mijn schoonvader en ik hebben redelijk de zelfde smaak qua films en series. En wisselen dus met enkele regelmaat onze keuzes. En bevalt eigenlijk altijd goed.
ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom iemand gaat zitten kijken(of in het geval van spotify, luisteren) naar iets wat een ander vind, dat je zou moeten kijken.
Misschien omdat generaties dit gewend zijn? Alles wat je ziet op tv of luistert op de radio valt in die categorie. Het idee van zelf zoeken in een oneindige database met muziek is nog maar net om de hoek komen kijken.

Daarnaast is het ook gewoon makkelijk om op kantoor een zo'n playlist aan te zetten en verder hoef je er niet meer naar om te kijken.

[Reactie gewijzigd door Typecast-L op 25 augustus 2019 21:34]

Jij hoort nooit van vrienden of collega's goeie suggesties?
Er staat letterlijk, door medewerkers samengestelde lijstjes. Je zit dus te kijken naar wat Netflix vindt, dat je zou moeten kijken. Nog even, en dan krijg je alleen nog datgene te zien dat volgens Netflix bij je profiel past.
Er staat ook "aan het testen met" "door mensen samengestelde lijsten", ik kan redelijk aannemen dat er nu met door Medewerkers samengestelde lijsten getest wordt en dit later (zoals Spotify) ook door andere gebruikers gedaan wordt. Daarnaast is het nog altijd optioneel de aanbevelingen te bekijken óf te zelf te zoeken.
ik weet niet of ik het goed begrijp.

maar ik vind het wel fijn als er bijvoorbeeld in itunes staat van ‘anderen kochten ook’ of op youtube dat er soort gelijke muziek voorgeschoteld word. zo kom ik sneller leuke muziek tegen. ipv zelf zoeken. ik kan wel intypen melodic death metal maar dan krijg ik super veel te zien. en als anderen dat al hebben gedaan voor mij dan word alles wat daarop lijkt (wat ik al wel ken) word dan als suggestie gegeven.

van netflix weet ik niet. nooit netflix gehad. soms op account van mn broertje gekeken maar na 2 of 3 keer een film zoeken en ze hebben hem niet dan zet ik het uit.
...en wat ik nog meer wil:

-Gewoon kunnen sorteren op ibdm rating, release date of aantal views. Dit allemaal binnen 1 of meer categorieën

-Filters met alerts kunnen zetten als er iets nieuw is in een categorie met een rating hoger dan X

Als ze aantal views absoluut niet willen doen, dan via ranking / relatieve schaal
Een externe site die een wat andere UI biedt is bv Flixable, waar je op jaar, genre, taal en beoordeling kan filteren en sorteren. Stuk handiger dan de UI van Netflix zelf, al kijk ik zelf zo weinig dat ik daar geen last van heb :)
Het review systeem willen ze trouwens toch al vanaf, want kwetsend. Dit kwam op bij de laatste Ghostbusters film die we allemaal leuk moesten vinden omdat er vrouwen in speelden. Echter were de film massaal negatief beoordeeld en werden negatieve YouTube reviews verwijderd.
YouTube heeft ook al uitgesproken dat ze het review systeem eruit willen slopen, want zielig.
Tja als je al niet kan werken met een menu als neflix, en hier ben 'k meer dan tevreden over het aanbod van netflix. Is echt een verrijking als je komt van een dienst als play more

Akkoord voor films is het echt zwak, maar zitten daar echt series tussen die nog meer het bekijken waard zijn dan de recentere top films naar mijn mening. Zoals ozark en stranger things

En tal van die bbc series zijn zeker ook niet slecht, en hun eigen geproduceerd materiaal is telkens goed tot zeer goed. Tenminste op vlak van series, op vlak van hun films ben 'k niet zo tevreden

En bij een dienst als play more had je wel telkens keuze tussen recentere films, maar veel van die films waren totaal het bekijken niet waard. Geef mij maar dan het aanbod van netflix

Als je echt denkt dat neftlix mager is kwa content, dan ben je echt wel mis. Er komen ver dagelijks nieuwe zaken bij

[Reactie gewijzigd door XhizorBE op 25 augustus 2019 14:33]

Probleem met Netflix is dat er naast de 'slimme' lijstjes eigenlijk geen normale manier is om door de collectie te browsen. Geef me gewoon een lijst me alle films op alfabet, e.v.t. gefilterd op categorie.
Geef mij een lijst op categorie zodat ik niet door alles hoef te bladeren wat mij niet boeit.
En zet "verder kijken" gewoon bovenaan, of in ieder geval in beeld zonder te hoeven scrollen en zoeken.
Je mist het punt compleet volgens mij... Ik ben zelf ook best tevreden met het aanbod op Netflix (voor series althans). Maar de interface is en was altijd al zwaar kl...
Vooral het feit dat niks ooit dezelfde positie behoudt, zelfs je continue watching staat soms ineens x rijen naar onder waardoor je weer moet zoeken.
Hiermee proberen ze volgens mij te verdoezelen dat series ook vrij snel weer van Netflix verdwijnen. Soms krijg of geef ik tips over series die nergens meer te vinden zijn.
Totally mee eens dat de UI van Netflix bagger is. Ik vraag me af wanneer Netflix daaraan wat gaat doen alvorens ze dit soort onzinnige features uitrollen.
Dat is mijn punt, ze gaan er niets aan doen omdat het bewust is. De slechte UI is om gaten in de content te verdoezelen.
Bovenstaande functionaliteiten zouden zwaktes blootleggen in het aanbod.

Door het ontbreken van een deftige zoekfunctie lijkt het of ik elke film van Netflix al heb bekeken....
Heb geen flauw idee hoe ik nieuwe content moet ontdekken.

Als ik Netflix niet deelde met mensen had ik nu gewoon mijn profiel opgezegd.
Ik ben ook niet echt te spreken over het algoritme van Netflix, vrijwel alles lijkt wen 90% match te zijn. Ik ga veel meer af op aanbevelingen van vrienden en kennissen.
Ik heb ook wel eens het idee dat zij dit gebruiken om hun spul te promoten. Niet zozeer omdat het echt een goeie match is.
Dat gevoel krijg inderdaad ook. Wat ik ook vervelend vind is dat de eerste keuze nooit de lijst met Verder kijken is en dat die volgorde random lijkt te zijn.
Idee heb ik ook, en misschien houden ze ook nog wel rekenen met royalties die ze moeten betalen
Klopt, het huidige systeem zegt mij niks idd. Het vorige rating systeem voorspelde veel beter of ik iets goed / leuk vind.

[Reactie gewijzigd door SpiceWorm op 25 augustus 2019 13:44]

Heb Netflix 2x geprobeerd, ondanks populariteit sloeg het bij mij niet aan. Voornamelijk door de bovenstaande argumenten en ervaring.

Wat wel heeft geholpen; tip Netflix bij genre

https://www.zmonline.com/...-hidden-movies-and-shows/
Algoritmes zijn aan verandering onderhevig. We staan nu pas aan het begin van wat er allemaal kan en mogelijk is. Als jij op aanbevelingen van vrienden en kennissen afgaat is de volgende stap een link tussen beide te leggen.

Netflix weet nu niet wie je vrienden zijn maar google, apple en facebook weten al heel wat meer. De volgende stap is die link te leggen en kijken wat jou kijkgedrag is en over dat beïnvloed kan worden door mensen uit je omgeving.
Ik wacht al jaren op een antimatch ‘algoritme’

Wellicht zit er een film of serie tussen de slechtst matchende items die ík wél leuk vind. Laatst nog tegen een briljante film aangelopen die totaal niet met mijn profiel overeen komt.

Verder, als je zoekt op iets dat niét op netflix staat krijg je allerhande meuk terug ipv een simpel, ‘hebben we niet’

Kortom nog veel te verbeteren

“Artificial intelligence” looks at the past to predict the future...
“Intelligence” creates what will be the past.
Maar dat is juist heel lastig te voorspellen, als het überhaupt al mogelijk is.

Misschien dat er gekeken kan worden naar wat jij leuk vindt en elke totaal ongerelateerde film of serie anderen die jouw voorkeur voor een groot deel delen óók leuk vinden. Maar dan zal je in de meeste gevallen uitkomen op de keuze van een partner of bezoekende kennis/ vriend.
De grootste kans maak je eerder met een algoritme dat naar de grootste tegenstellingen kijkt voor een suggestie, dat dan wel zo slim is om bij een voorkeur voor harde gangsterfilms geen zoet romantische Bollywood komedie voor te stellen.
Het is inmiddels toch wel duidelijk dat algoritmes geen magisch poeder zijn om alle curatie-problemen oneindig schaalbaar op te lossen.
Ik snap je cynisme en ben het er wel mee eens, maar tegelijk is het huidige internet (Youtube, Netflix, Shopping recommendations, etc) niet mogelijk zonder automatische categorisering. Simpelweg door de schaal van dat soort websites.

Daar ligt een kans voor websites die wel gecureerd worden door mensen. En die zijn er ook genoeg. Denk aan sommige "grappige filmpjes sites".
tegelijk is het huidige internet (Youtube, Netflix, Shopping recommendations, etc) niet mogelijk zonder automatische categorisering. Simpelweg door de schaal van dat soort websites.
Maar dat is met Netflix nu juist niet het geval. Het aanbod van films op Netflix bijvoorbeeld valt vies tegen. Het niet aanbieden van een simpele lijst met alle films op alfabet is eerder een manier om te verbergen hoe kleinschalig Netflix eigenlijk is.
Thanks ik ken die site nog niet.
26 new & 97 about to expire.
Is dit toevallig op dit moment of al langer een trend?
Was mij ook al opgevallen, en series in overvloed.

Het is net alsof vroeger er meer films op stonden.
Vooral dat inderdaad.

Is het nog steeds zo dat je met een USA account veel meer content krijgt?

Overigens lijken die algoritmes onbedoeld nog wel eens de fout in te gaan, dan valt het helemaal vies tegen:

https://ifunny.co/picture...-need-to-x-this-sh8zNK9Z6
Ik snap je cynisme en ben het er wel mee eens, maar tegelijk is het huidige internet (Youtube, Netflix, Shopping recommendations, etc) niet mogelijk zonder automatische categorisering. Simpelweg door de schaal van dat soort websites.
Dat is een veelgehoord argument, maar gaat voorbij aan het feit dat veel van deze schaal kunstmatig is (voornamelijk om investeerders blij te maken), en het allemaal helemaal niet zo megalomaan groot hoeft te zijn.

Het klopt helemaal dat huidige diensten, in hun huidige staat, niet mogelijk zouden zijn zonder automatische categorisering; maar de andere kant van dat verhaal is dat die huidige diensten eigenlijk ook helemaal niet zo goed zijn en behoorlijk wat maatschappelijk onwenselijke gevolgen hebben, en dat we misschien wel beter af zouden zijn zonder die diensten.

Het is immers prima mogelijk om alternatieve diensten te bouwen die wel in dienst staan van hun gebruikers en de maatschappij, en op die schaal is het prima met mensenwerk te doen. Maar daar is wel een omslag in de techcultuur voor nodig (die gelukkig langzaamaan op gang begint te komen).

(Overigens denk ik dat specifiek Netflix niet helemaal in je lijstje past; zo groot is het aanbod van Netflix helemaal niet, vergeleken met bijvoorbeeld YouTube en Google Shopping. Het ligt zeker binnen de schaal waarin er via mensenwerk gecureerd kan worden, als daar in geinvesteerd wordt. Het is dan ook niet vreemd dat Netflix dat nu begint te doen.)
[...]
Dat is een veelgehoord argument, maar gaat voorbij aan het feit dat veel van deze schaal kunstmatig is (voornamelijk om investeerders blij te maken), en het allemaal helemaal niet zo megalomaan groot hoeft te zijn.
Sja. Zo kun je ook beargumenteren dat Tweakers in haar huidige vorm (met ads) ook ongewenst is en veel fijner was in haar voorgaande vorm toen het nog voor en door vrijwilligers onderhouden werd.

Maar zo werkt de wereld niet. Capitalisme, hebzucht, dat hoort er allemaal bij. En het eindresultaat zijn die mega sites. Sites vol met ads met twijfelachtige kwaliteit. Vind ik dit fijn? Nee.
Het klopt helemaal dat huidige diensten, in hun huidige staat, niet mogelijk zouden zijn zonder automatische categorisering; maar de andere kant van dat verhaal is dat die huidige diensten eigenlijk ook helemaal niet zo goed zijn en behoorlijk wat maatschappelijk onwenselijke gevolgen hebben, en dat we misschien wel beter af zouden zijn zonder die diensten.
Wat is er precies maatschappelijk onwenselijk aan Netflix of Youtube?
Het is immers prima mogelijk om alternatieve diensten te bouwen die wel in dienst staan van hun gebruikers en de maatschappij, en op die schaal is het prima met mensenwerk te doen. Maar daar is wel een omslag in de techcultuur voor nodig (die gelukkig langzaamaan op gang begint te komen).
Wat bedoel je met wel in dienst staan van gebruikers en de maatschappij? Die diensten zijn er toch gewoon (alternatieven voor Youtube)? Wat is het probleem? Youtube kijken is toch niet verplicht?
(Overigens denk ik dat specifiek Netflix niet helemaal in je lijstje past; zo groot is het aanbod van Netflix helemaal niet, vergeleken met bijvoorbeeld YouTube en Google Shopping. Het ligt zeker binnen de schaal waarin er via mensenwerk gecureerd kan worden, als daar in geinvesteerd wordt. Het is dan ook niet vreemd dat Netflix dat nu begint te doen.)
Mjah, mee eens. Maar logisch dat ze het desondanks geautomatiseerd wilden proberen, want: goedkoper. En je weet pas of het wel of niet werkt als je het probeert...

[Reactie gewijzigd door GeoBeo op 25 augustus 2019 17:38]

Met je eens dat het wel fijn is dat het algoritme religie wat gerelativeerd wordt zo. Ik vind het algoritme van Netflix helemaal niet zo fijn.

Eenvoudig voorbeeld. Ik ben een Marvel fan, een van de gaafste comics vond ik vroeger Punisher. Die serie heb ik dus gekeken en daarna ook Jessica Jones. Ik volg Arrow en dus krijg ik veel superhelden aangeboden.

Daar is niets mis mee op zich maar nadat ik vervolgens Altered Carbon heb gekeken kreeg mijn profiel een donker scifi vlaggetje lijkt he. Nu is mijn Netflix aanbod een grote zware scifi horror omgeving. Ik wil ook wel eens wat anders zien.

Deze afspeellijsten maken iets anders kijken veel makkelijker dus ik zeg rol maar uit!

[Reactie gewijzigd door Hengst op 25 augustus 2019 13:43]

Je kan natuurlijk altijd een beetje via deze weg kijken: https://www.want.nl/netfl...google&utm_medium=organic. "Geheim" is het niet natuurlijk :)
Probleem is netflix heeft te weinig data van jou om te kijken waar je interesse ligt.
Vul netflix data aan met facebook of google data en het algoritme kan ineens heel veel meer.

Maar wie weet heeft facebook straks ook een eigen netflix dienst en zie daar het algoritme heeft dan veel meer data punten om beter te kijken naar jou interesses
enigste probleem is dat die lijsten dan wel goed gecontroleerd moeten worden.

anders krijg je dingen zoals:
oh je hebt "dora" gekeken, dan is deze film ook wel wat voor je "stephen king's IT"
Dora film kan wel eens net zo'n cult classic worden als Flash Gordon. It is nog geeneens zo'n rare suggestie.
Zo is dat ook bij Ai techniek die nu word toegepast. Hier een mooi voorbeeld van een 'nieuwe techniek' :+ https://www.dumpert.nl/me...ratie_games_is_hier_.html
Omtrent al het oude is nieuw.. Moest gelijk aan het bericht van een paar dagen terug denken dat Bose een handvat aan een draagbare speaker had gemaakt....
Ik vind de interface en functionaliteit van Netflix ook ruk. Ik houd niet van al die algoritme gebaseerde meuk. Ik ben altijd van alles kwijt in de app (op Apple TV). Mijn lijst weer ergens anders of je serie weer een ander icoontje. En toevallig waren laatst alle trending series 97% of meer matches. Sure, Netflix.
En veel andere basale functionaliteit mist gewoon. Het voelt eigenlijk de hele tijd als een bewuste AB-test. Heel vermoeiend.

Waarom zou je in godsnaam afspeellijsten hebben voor films of series?

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 26 augustus 2019 09:01]

Belangrijkste feature is er nog altijd niet. Films en series verbergen die je al gezien hebt.
Jups en als je de titels even vergeten bent kijk je dus de 1e 5 minuten opnieuw om erachter te komen dat je die al gezien hebt.
Tjsa, het lijkt zo simpel en het zit er niet eens in!
Er zijn al zoveel aanbevelingen gedaan door gebruikers waar niet naar geluisterd wordt.
Jammer, want het kan echt nog veel beter.
Netflix moet toch vast wel een budget hebben om een paar ontwikkelaars te kunnen betalen.
of films en series die uit catalogus zijn gehaald of alleen nog voor een bepaalde tijd is te zien, etc etc. Iedereen is gelukkig eens dat dit beter kan. Ik ben benieuwd hoe Disney dit aanpakt.
Heb liever dat ze toevoegen dat je makkelijker kan zien hoeveel afleveringen je nog moet kijken van een bepaalde serie. De manier hoe Plex het presenteert vind ik zo veel fijner.
Ja en dat je een seizoen van een serie kan markeren als 'gezien'. Het liefst met de optie dat je hem nooit meer terug wil zien tot er iets nieuws is.

Ook de lelijke zwarte balken rondom moeten ze een keer aanpassen zodat ik daar geen extension meer voor nodig heb (komt vooral voor op hele brede schermen).
Enige wat ik van Netflix wil, is dat ik de films/series kan markeren als gezien, zodat deze niet meer zichtbaar worden in het overzicht.

.
En zou graag alle niet Engelse meuk kunnen filteren. Ik zit echt niet te wachten op Bollywood films of een Turkse actie film
Ik zou dit graag voor meerdere talen zien, ik woon in Zwitserland en dan denk je een leuke Amerikaanse film te kijken kom je er na een minuut achter dat die ook al besmet is met het Duitse nasynchronisatie virus en is het origineel Engelse geluidsspoor eruit gehaald :(
een vpn gebruiken zodat je gewoon de nederlandse netflix krijgt ;) of het oudispoor op engels zetten ?
of het oudispoor op engels zetten ?
en is het origineel Engelse geluidsspoor eruit gehaald :(
Gaat niet werken dus
Ik wil het niet in het Nederlands, ik draai een Engelstalig huishouden daar mijn vrouw Zweeds is. En het audiospoor op Engels zetten klinkt leuk, maar lang niet elk materiaal op Netflix hier heeft een Engels audiospoor. VPN kan, maar daar heb ik geen behoefte aan. We draaien met een stel vrienden een stel Plex servers en dat bied meer dan voldoende alternatieven.
Het handmatig opschonen van "Mijn lijst" bedoel je waarschijnlijk. Daar hoor ik veel mensen over klagen en m.i. kan het niet heel lastig zijn om dat op te lossen, als daar een medewerker even voor wordt vrijgemaakt.
Voordat ik nu een film kijk, verwijder ik nu die eerst uit "mijn lijst" voordat ik op play klik.
Dat zou inderdaad wel handig zijn ;)
Ik zou het wel leuk vinden als het samengesteld wordt door 'bekende' mensen. Bv acteurs, regisseurs, muzikanten,... die zelf hun favorieten of belangrijke films voor hun kiezen. Eventueel met een kort 30sec. filmpje of een tekst van hun waar ze uitleggen wat het betekend voor hun
Ach dat wordt dan alleen maar reclame voor affliated movies/series of waarin ze zelf/vrienden spelen. Die dingen lijken altijd leuk maar zitten vol met van die neppe marketing.
Helaas wel, maar welke "filmkenner" is nu écht onafhankelijk én heeft een goede smaak? René Mioch? 😉
Nee de Tweakers uit dit topic _/-\o_ : Hoe heet deze film? Deel 2

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 25 augustus 2019 22:02]

Dat is wel een leuke suggestie inderdaad :)
Ja lijstjes van 20.000 acteurs die voor 90% hetzelfde zijn lijkt me alleen maar verwarrend. Bovendien gaan die acteurs die lijstjes niet actueel houden
Misschien moeten mensen leren zelf keuzes te maken in plaats van dat van bekenden af te laten hangen.
Hun aanbevelingen komen nu al niet overeen met wat ik leuk vindt dus denk niet dat dit wat gaat toevoegen. Ik heb liever een funktie dat ik films/series waar ik even een eerste aflevering ben begonnen maar toch niet mijn ding zijn uit mijn "verder kijken" kan verwijderen....nu is die lijst vervuild met allerlei films en series die ik na een paar minuten kijken toch niks vindt.
Je kan dit verwijderen via de web interface.
Effectief moet je ze uit je 'kijkgeschiedenis' halen. Dan duurt het even, maar uiteindelijk gaan ze er netjes uit. (Ik kijk ook wel is dingen met mijn kleuter, die dan niet in de kinderprofielen staan omdat ze '6-plus' zijn en de kinderprofielen alleen 'Alle leeftijden' inhoud hebben). Ik heb ze nu al een tijdje niet gewist, en nu zijn dit mijn aanbevelingen van Netflix. Het is een gemêleerde samenstelling in elk geval ;)

DC's Legends of Tomorow
H2O
De Hopeloze heks
Mindhunter
Lucifer
Barbie dreamhouse adventures
Knightfall

(edit typo's)

[Reactie gewijzigd door lenwar op 25 augustus 2019 13:36]

Werkt niet altijd zo perfect, heb dit ook al gedaan op die manier. Vind het ook nogal omslachtig
Dat is mogelijk, moet je in een browser inloggen, naar je account (wel bij de juiste kijkprofiel) gaan en dan kijkactiviteit aanklikken. Als je daar die series/films verwijdert dan zijn ze na een dag meestal weg.

Letop dit werkt niet altijd feilloos. Tenminste ik heb films/series nog eens moeten verwijderen.

Zeikmodus: ik vindt...
Het advies wat je graag kijk klopt voor geen meter. Ik ben wel benieuwd wat hier uit komt.
Het zou pas echt veel meerwaarde bieden als er per gebruiker nuttige suggesties, door mensen i.p.v. algoritmes, zouden worden gedaan. Realistisch gezien kunnen we dat natuurlijk niet van Netflix verwachten, zonder forse meerprijs. Wat ik mij wel voor kan stellen is dat je dit verzoek als gebruik doet en per advies daar iets extra voor betaalt. Gezien de omvang van het aantal klanten, zou dat misschien wel te realiseren zijn.
Het (wisselende) aanbod is veel te weinig om echt goede lijsten te kunnen samenstellen.
Ben ik de enige die sowieso niet op dit soort lijstjes, aanbevelingen en algoritmes afgaat? Ja, Netflix beveelt me wel eens wat aan maar het lijstje wat wij hier nog willen gaan kijken is meer een soort overkoepelend memootje van diverse aanbieders wat we zelf bijhouden.
Ik ook niet, nerges niet. Youtube, Spotify etc
En nu gaan ze gebruikers speellijsten gebruiken... dat zie ik ook niet echt als iets nuttig voor mij persoonlijk.

Stel nu als extreem voorbeeld dat er iemand een lijst maakt genaamd "BREXIT" en het opvult met alle afleveringen van Bassie en Adrian tja... Daar staan ze dan met hun nieuwe feature.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True