Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HiSense brengt eind dit jaar oledtelevisie in de Benelux uit

HiSense brengt in het vierde kwartaal van dit jaar zijn O8B-oledtelevisie in Nederland en België op de markt. De precieze adviesprijs is nog niet bekend, maar in andere Europese landen is de tv voor 1400 euro te koop.

HiSense Nederland bevestigt de komst van de O8B in het vierde kwartaal naar de Benelux aan Tweakers. Voor welke prijs het bedrijf de 55"-oledtelevisie hier gaat aanbieden, kan HiSense nog niet zeggen. In Italië is de O8B intussen te koop voor 1400 euro.

De HiSense O8B is een 55"-oledtelevisie met 10bit-paneel en uhd-resolutie. De verversingssnelheid is 120Hz en de tv ondersteunt de hdr-formaten Dolby Vision, HDR10 en HLG. De processor is de MSD6886-quadcore van de Taiwanese fabrikant MStar en er zijn twee usb 2.0-poorten en vier hdmi 2.0-interfaces. De tv draait HiSenses Vidaa 3.0-platform voor smart-tv's. HiSense bracht de oled-tv vorig jaar al in Australië uit. De aankondiging was opvallend omdat HiSense samen met Samsung en TCL de drijvende kracht achter de Qled Alliance voor lcd-tv's met quantumdots is.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

28-06-2019 • 10:49

65 Linkedin Google+

Reacties (65)

Wijzig sortering
Ik vraag mij af waarom iemand voor een HiSense O8B zou kiezen als je zeer waarschijnlijk in Q4 van dit jaar een LG C9 kan halen voor hetzelfde bedrag.
Inderdaad mijn Philips 55OLED803 (huidig model) is reeds te koop voor 1299 bij coolblue. Waarom zou ik dan in godsnaam een "ongekend" merk kopen voor een hogere prijs?
Nog gewoon 1799 toch ? Sprong al omhoog voor die prijs. :9
https://www.coolblue.nl/t...led/schermdiagonaal:1.397
Ga hier maar eens goed lezen. Vergeet vooral de topic warning niet te lezen en respecteren.
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Waarom moet @Goldlady1 dat lezen? Op de website van Coolblue is direct te zien dat die televisie daar niet te koop is voor 1299 euro.
Omdat hij dan kan lezen dat die specifieke TV al elders voor 1199 te krijgen is, als je weet waar je moet zijn en hoe je dat moet vragen!
Daaruit leren we dus dat het voor die Philips-tv wel 33% goedkoper kan dan bij Coolblue.

Waarom zou het dan ook niet zo zijn dat over een tijdje deze HiSense bij Coolblue staat voor de genoemde prijs van 1400 euro, maar je hem elders 33% goedkoper (938 euro) kunt vinden.

Als de kwaliteit van de tv verder goed is, dan kan het prijsverschil een doorslaggevend argument zijn om te kiezen voor dit "ongekende merk".
Klopt, echter koop je nu al een LG55B8 voor 999. Dan zou ik nog steeds liever een LG met webOS hebben.
Als er op die Hisense minder winstmarge zit, kan de prijs dus niet zo laag dalen als van een model waar wel veel marge opzit of dat gedumpt wordt.
Blijf maar zoeken, ze zijn echt goedkoop te vinden nu
Zo 'ongekend' is HiSense niet... in Nederland misschien, maar niet daarbuiten. Ze bestaan al bijna 50 jaar en hebben een omzet van ruim 15 miljard per jaar.

En wat betreft de prijs, zie mijn reactie op Polycom... kort gezegd is het niet helemaal juist om adviesprijzen tegenover prijzen van modellen te zetten die al langer op de markt zijn.
Hisense bestaat sinds 1994. Het is onduidelijk hoeveel ervaring en traditie ze hebben uit voorlopers (Qingdao nr. 2 radio factory, inderdaad uit 1969) en talloze overgenomen bedrijven. Hun eerste kleurentelevisies, ik vermoed in de jaren '80, waren gebaseerd op ingekochte technologie. Ik zou voor de zekerheid het bedrijfsbegin op 1994 zetten als je dat gebruikt als een soort maat voor de ervaring en productiekwaliteit. Als je het gebruikt als maat voor merkbekendheid, heb je zelfs geen keuze. Voor 1994 bestond de naam Hisense simpelweg niet.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 28 juni 2019 12:26]

Nee, ze bestaan sinds 1969... en maken al sinds 1978 tv's. Dat ze voorheen een andere naam hebben gehad veranderd daar niets aan.
Heb je mijn bovenstaande stukje daadwerkelijk gelezen en geprobeerd te begrijpen of zit je op de automatische piloot? Je weerlegt letterlijk niets dat ik schrijf, maar herhaalt je stelling nog een keer.

Afhankelijk van wat je met het 60-jarig bestaan bedoelt klopt het helemaal niet (naamsbekendheid is er niet als de naam niet bestaat), of een beetje. Een fabrikant die begint met assembleren of kopieeren van ontwerpen, doet op dat moment nog maar beperkt ervaring op. Dat kan héél lang doorwerken. Technology transfers in geval van een fabrikant die al ervaring heeft kunnen wel degelijk verbetering brengen (zie TPV). In dit geval zijn er duidelijk technology transfers geweest en is er een eigen ervaren ontwerpafdeling opgezet, dus wat dat betreft mag je beweren dat het bedrijf ouder of ervarener is dan de naam. Maar hoeveel ouder? Ga je de nadruk leggen op de leeftijd van Nokia als je hun televisieproductie of mobieletelefoonproductie noemt? Heeft houthakken of rubber maken daar echt wat mee te maken?

In Chinese fabricagegeschiedenis zijn kwaliteitsdips zoals ze in de Qingado Refrigerator Factory gehad hebben ook niet uniek, waardoor je in dat geval kunt stellen dat de geschiedenis echt pas is begonnen toen ze die fabriek hernoemden in Haier.

Een laatste punt is dat Hisense meer en sneller overnames heeft gedaan dan je in een bedrijf goed kunt absorberen. Je weet dus niet welke cultuur aan welk product ten grondslag ligt. Dat is op zeker niet de cultuur uit 1969, maar ook niet persé de cultuur uit 1978 of begin jaren '80.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 29 juni 2019 15:58]

Wat jij allemaal schrijft is niet meer dan 'wat als...'. Grappig genoeg heeft HiSense wat dat betreft een heel erg vergelijkbaar verleden als LG heeft gehad... daar zeg je die dingen toch ook niet over?

Nee, ik sta niet op de automatische piloot... jij staat denk ik eerder in standje 'ik moet en zal gelijk krijgen'.
Maar goed een naamsverandering neemt niet weg dat het een giga bedrijf is met veel ervaring in je post komt het toch wat over alsof ze niet weten wat ze doen. Hisense is wel ontstaan uit het kleine fabriekje van de jaren 60. Ze hebben alleen gekozen om een naam voor alle 10tallen divisies te nemen ipv allemaal losse merknamen. Ook een heel logisch gevolg! In de jaren 90 begon de expansie drift. Zoals wij alle philips (ook ooit zon mega bedrijf met tientallen divisies) ten onder zagen gaan begonnen ze in china heel snel uit te breiden. En neem nou Samsung begonnen als een etenswaren exporteur. Pas eind jaren 70 dachten ze van laten we iets anders gaan doen, Elektronica is ook wel leuk. Nu werelwijd een van de grootte fabrikanten met 10-tallen divisies.

75k+ werknemers, wereldwijd grootste fabrikant van 'platte' tv-s (volgens eigen zeggen).
No1 televisie fabrikant in china en zuid-afrika.
In de usa hebben ze de Sharp licenie.
Een hele zooi aan r&d centers wereldwijd.
Wereldwijd een van de grooste consumer electronics fabrikanten.
Een van de grootste airco fabrikanten.

Typisch chinees bedrijf waar veel vermogen in gestopt wordt (laat even in het midden waarvandaan en wat we daarvan moeten denken :+) en waar falen geen optie is. Elk jaar groeien ze met 10%+, Met de sponsorships etc die ze voor Europa nu overal aangaan gaat men er in ieder geval vol voor om ook in Europa te blijven, te veroveren en heel groot te worden.
Samsung is een goed voorbeeld. Het heeft nog best lang geduurd voordat ze hun kwaliteit voldoende op orde hadden om een naam op te bouwen. Best lang na begin productie, niet na ontstaan bedrijf dat iets anders deed. Voordat we hier van Samsung gehoord hadden, werden hun toestellen wel door de zogeheten Pechmerken geïmporteerd.

Het is toevallig dat je nu airco's noemt, dat doet me aan Bosch denken. Ook een heel oud bedrijf met een geschiedenis van heel veel overnames en semizelfstandige afdelingen en een goede reputatie. De kwaliteit van hun producten hangt echter zeer sterk samen met de afdeling die ze fabriceert (een van de punten die bij andere grote bedrijven zoals HiSense ook zouden kunnen spelen). Over hun Zwitserse handgereedschappen of Spaanse airco's heb ik weinig klachten, maar hun Duitse huishoudapparaten (een bedrijfsonderdeel dat geloof ik sinds 1973 bestaat dus eigenlijk ook al best lang) zijn de laatste 20 jaar tamelijk slecht en de klantenservice dienovereenkomstig.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 30 juni 2019 14:33]

Tja onbekend merk, hoeveel mensen kennen TP Vision als TV fabrikant?

En toch zijn er veel mensen die zo’n TP Vision TV hebben gekocht.
Die brengen ze dan ook gewoon uit onder de naam Philips. Ik zou het eerder vergelijken met een merk als Salora. Ook niet zo bekend/bemind als de grote namen, maar de prijs trekt toch veel mensen over de streep.
Salora is in die vergelijking hetzelfde in verhouding tot Vestel dat Philips is in verhouding tot TP Vision.

Vestel is de merkrechthouder en achterliggende fabrikant van Salora.
TP Vision is de merkrechthouder en opdrachtgever tot fabricage van Philips.

De vergelijking gaat niet helemaal op, want Vestel produceert alles zelf, waar TP Vision de meeste toestellen door moederbedrijf TPV laat produceren (en een paar door.. Vestel).

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 29 juni 2019 14:11]

Bedankt dat je dit allemaal uitlegt, maar ik maakte de vergelijking tussen HiSense en Salora. Beide zijn minder bekend dan de A-merken, maar op een lager prijspeil kunnen ze alsnog succesvol zijn - zoals HiSense met deze OLED. Ik heb het dan simpelweg over het merkje op de TV, dus niets met merkrechthouders en opdrachtgevers :)
Duidelijk! Een lage prijs maakt inderdaad veel goed. En eenmaal ontdaan van eventuele ontwerpfouten, (dus na de eerste reparatie) gaat zo'n Salora / Vestel nog best een tijdje mee. Met HiSense wat dat betreft geen ervaring.
TP Vision is toch gewoon philips?

Vind TCL ook onbemind meer toch zeer tevreden van!

[Reactie gewijzigd door Exitz op 28 juni 2019 15:56]

Klopt niet helemaal. Als je het simpel wilt stellen dan is Philips TP Vision, niet andersom. Philips heeft de technology transfer en het economisch belang in TP Vision afgerond resp. afgebouwd. TP Vision heeft de merkrechten om het Philips-merkje op producten van anderen (meestal van TPV) te plakken en specificeert de modellen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 29 juni 2019 14:14]

Met het verschil dat TP Vision de verkoopmaatschappij is en niet de fabrikant.
Volgens mij heb je het verkeerd. TP Vision naakt de TV’s en bij de verkoop wordt er gebruik gemaakt van de naam Philips. Wat is er met die mensen die zich krom willen verdedigen voor een TP Vision TV die ze gekocht hebben, maar niet willen toegeven dat ze een Chinese TV hebben?

Quote:
BeschrijvingTP Vision is een bedrijf dat televisies produceert en ontwikkelt onder licentie van de merknaam Phi

Bronnen:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/TP_Vision
nieuws: Moederbedrijf TP-Vision mag audioproducten onder merknaam Philips uit... (naast TV ook audio die door het Chinese bedrijf wordt verkocht met de naam Philips, de naam is onder licentie.)
(edit: onderstaande geschreven voordat ik door had dat jij waarschijnlijk dacht dat ik TP Vision en Philips doorelkaarhaalde - onderstaande stukje gaat echter over TP Vision versus TPV want dat bedoelde ik in mijn originele bericht)

Ik heb geen idee wat er met die mensen is, maar als je een bron hebt waar TPV een Chinees bedrijf wordt genoemd, weet je dat je de rest ook met een korreltje zout moet nemen. Het laatste organigram dat ik zag, toonde weliswaar Hong Kong maar ook de Maagdeneilanden en Bermuda als vestigingslocaties van de diverse BV's. In werkelijkheid is het nog steeds een Taiwanees bedrijf dat handig gebruik maakt van China voor goedkope productie.

Verder hangt het van je definities af. Wat is een fabrikant, wat is ontwikkelen en produceren?

Ik weet zeker dat TP Vision rond 2012 een fabrikant met eigen productielijnen is geweest, maar ik heb de laatste jaren geen enkele TV van ze gezien die niet gewoon uit de TPV-fabriek in Gorzow komt. Ik vermoed dus sterk dat de eigen fabricage na een technology-transfer beëindigd is.

Ook weet ik zeker dat ze wel aan ontwikkeling doen (of gedaan hebben - technology transfer?), en als je het specificeren van toestellen productie noemt doen ze ook zeker aan productie.

Ik gebruikte specifiek de term fabrikant. Als TP Vision de fabricage in Gorzow doet en niet meer in Szekesfehervar, dan zijn ze in Europa geen volwaardige fabrikant. Die eer komt dan aan TPV toe. Verder is het best lastig om de exacte details boven water te krijgen, maar uit economische jaarverslagen moet nog wel wat op te maken zijn.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 30 juni 2019 14:50]

In de US is hisense bekender en populair. Veel bang voor je buck/euro.
Omdat je adviesprijzen en de gezakte prijzen van een model wat al langer op de markt is niet op die manier behoort te vergelijken. De adviesprijs van de C9 was bijvoorbeeld 2500,- en is nu al vanaf 1800,- te krijgen. (alhoewel de gemiddelde prijs nog altijd ruim 2300,- is)

Als deze tv van HiSense ook al wat langer op de markt is zal de prijs bij vele webshops ook al gezakt zijn en dus weer goedkoper zijn dan de C9.

Maar nog belangrijker... OLED wordt steeds meer betaalbaar, ik kan het helemaal toejuichen dat 'prijsvechtende merken' betaalbare OLED tv's gaan uitbrengen. Je kan nu dus al een OLED krijgen voor dezelfde prijs als een highend LCD tv... dan mis je misschien wat features en de bouwkwaliteit zal wat minder zijn, maar het paneel sowieso superieur en dat is het belangrijkste aan een tv.
Dat niet alleen, de c9 heeft hdmi 2.1 aan boord wat hem de perfecte “monitor” maakt voor 120fps woonkamer gaming ;)
Of nu de c8.of de b8 veel verschil zal het niet uitmaken. Of beter gezegt er is geen verschil in beeld kwaliteit.
Dus ze brengen de TV eigenlijk in de Bene uit ;)

Ben wel benieuwd met welke aansluiting ze 4k 10bit 120hz willen gaan draaien, hoop dan stiekem nog altijd op Thunderbold over usb c.
Er zitten alleen USB 2.0 poorten op, wat ik wel wat tegen vind vallen. Ik zie mij daar geen UHD content van een USB disk van afspelen.

Ik denk dat het antwoord ook gewoon niet is.

Tenminste geen 120hz input op 4k 10 bit. Het zijn ook 2.0 hdmi poorten.
Jammer inderdaad van die USB 2.0. Maar wellicht is het zo'n ramp nog niet.
Deze USB standaard kan toch wel 40MB/s aan. Dat is dus een maximale grootte van 250GB per film van zeg zo'n 2 uur.

Dat moet goedkomen toch?
Ik zie mij daar geen UHD content van een USB disk van afspelen.
Waarom niet? USB 2.0 is nog steeds meer dan snel genoeg voor de hoogste kwaliteit UHD content afkomstig van een UHD Blu-ray disc.

De maximum bitrate van een UHD Blu-ray komt niet boven de 128 Mbit/s uit en een USB 2.0 aansluiting zou prima een dataoverdracht van 240 Mbit/s moeten kunnen halen.

[Reactie gewijzigd door JackDashwood op 28 juni 2019 11:26]

Ik heb er niet alle kennis van. Is die 4k/120hz dan alleen voor streaming via internetkabel ??

Alleen dan moet het smartgedeelte van de tv voor streaming wel een geschikte processor hebben.. Ik zie nooit de specs van deze processors vermeld bijde tv's.. Ik zag gisteren op de mediatek website alleen maar 4k/60hz staan..

Dus dan concludeer ik dat je via streaming via de internetkabel ook geen 4k/120hz hebt/krijgt..

Maar ik heb er minimaal inzicht in.. Hoe zit dat met apple tv/uhd..hz????
Hoe verhoudt dit model zich tot de OLED televisies van LG in dezelfde prijsklasse?
Gebruikt Hisense LG OLED panelen?
Uitgaande van de prijsstelling van dit model is het zeer waarschijnlijk dat het om een LG paneel gaat.
Er zijn momenteel (voor de consumenten tv markt dan) geen andere OLED leveranciers.

Volgens deze bron, koopt Hisense zijn Oled panelen inderdaad net als alle andere merken in bij LG:
https://www.gadgetguy.com...d-tv-the-art-of-darkness/
(2de alinea)
LG is de enige die Oled panelen voor consumenten TV's produceert.
Ten opzichte van LG lijken de prijzen wel lager te zijn.
Echter zegt dat weinig over de straatprijzen. Die liggen immers bij LG en ook andere fabrikanten, aanzienlijk lager. De vraag is of de straatprijzen van HiSense hier tegenop kunnen.
Verder telt de support ook mee, LG levert goede support en garantie aan huis.
Zo jammer dat die schermen allemaal zo groot moeten zijn, 40"/43" zou ik al blij mee zijn...maar goed dat kan ik wel onder elk oled-artikel gaan plaatsen...
We komen kleinere panelen, maar dat duurt nog even en die zijn 48.
Weet ik, maar dat is nog erg groot imho...
went snel hoor, zo'n groot scherm.
En dan wil je niet meer terug ;)
Vertel jij dat moeder de vrouw... ;)
Duidelijke afspraken maken :)
Ik heb met moeder de vrouw de afspraak gemaakt dat alles dat technologie gerelateerd is (beeld/geluid/internet/pc), in mijn handen is.
De rest mag zij allemaal kiezen, wilt zij alles roos schilderen met pastelkleurige zetels dat ze maar doet :)
Nu aan het wachten dat mijn 60 inch sony Full HD het begeeft, maar dat gaat nog wel eventjes duren precies.
Ik wacht liever op een betaalbare versie van de LG R9...
Dan moet ik eerst 1 hebben of zelf 1 visualiseren om dat te zeggen :+
Bij dergelijke (relatief) kleine formaten heeft UHD weinig zin tenzij je er bovenop zit.
Zie deze tool.
Ik hoef ook geen UHD, FullHD voltstaat mij prima, maar wel de voordelen van oled (∞-contrast) graag...
Helaas, dat gaat niet gebeuren.
Pak die UHD gewoon mee als bonus en ga OLED kijken.
Reguliere TV uitzendingen zijn toch HD.
De prijs van een prima OLED begin vanaf €1000 voor een 55 inch weliswaar.
Wil je kleiner dan zul je tot volgend jaar moeten wachten, LG komt met 48 inch en wie weet nog wat kleiner, de prijs zal dan ook nog lager komen te liggen.
Het oneindige contrast van OLED is inderdaad perfect.
Een mogelijk voordeel van UHD zou kunnen zijn dat je een overmaat aan pixels hebt voor weergave van HD en FHD en als fabrikant misschien een beter algoritme voor de spreiding van de slijtage kunt maken.
De weinige keren dat ik een tv koop stel ik me altijd de vraag wat te kopen en uit schrik voor de mij onbekende merken grijp ik toch altijd terug naar een Sony, Panasonic, LG, Samsung of Philips. Maar hoe kwaliteitsvol zijn zo’n Vizio, HiSense en TP Vision ten opzichte van die merken? Deze vind je ook bijna niet terug in elektronicazaken.
Bijna 100 procent van de OLED panelen komt bij LG Display vandaan. Dus zowel A-merken als submerken (TP Vision = Philips overigens) maken hiervan gebruik. Heb zelf vorig jaar gekozen voor de Philips 55OLED803 vanwege Ambilight en kwalitatief heel redelijk geluid als dit over de interne speakers wordt gestuurd, de 55OLED903 geeft nog beter geluid voor als je geen gebruik maakt van een externe receiver. Wel Android als OS, maar daar maak ik nauwelijks gebruik van. Fantastisch beeld. De 55OLED803 is met € 1.400 even duur als deze HiSense. Specs zijn van laastgenoemde misschien beter, want couranter model, Dolby Vision bijvoorbeeld voor wat het waard is, maar als het prijsverschil niet significant lager is, dan zou ik eerder voor een merk als Philips of LG gaan.

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 28 juni 2019 15:21]

Een Oled van Hisense, die dan nog eens duurder is dan bijvoorbeeld een C9 van LG, gaat waarschijnlijk geen verkoopsucces worden.

Wel erg interessant is de Uled van Hisense. Dit is een LCD met kwantumdots, met daarachter nog een LCD scherm dat alleen zwart/wit weergeeft. Hiermee creeer je een LCD met 8 miljoen dimbare zones, een super FALD, om het zo maar te zeggen. Doordat het licht door 2 schermen heen moet, zal de backlight wel heel fel moeten zijn, maar de donkere delen zijn 100 keer zo donker als de donkerste delen van een normale LCD.

Natuurlijk is het contrast daarmee nog niet als van een OLED, want daarbij is het contrast oneindig, maar het contrast is zo goed dat je het verschil met een OLED in de praktijk waarschijnlijk niet zal zien, met de voordelen van LCD. Hoe hoog de lichtopbrengst is, moeten we natuurlijk nog afwachten, het licht gaat door 2 schermen heen. Mogelijk betekent dit een hoger energieverbruik. Ik vind het wel een mooie techniek, maar we zullen tot volgend jaar moeten wachten voor we er testen van zullen zien.
Ben daar ook erg benieuwd naar. Was toch één van de verrassingen van CES van dit jaar. Hebben ze al aangekondigd wanneer die televisies op de markt komen?
Ik zag gisteren een youtube filmpje waarin ze het hadden over 2020.....
Geen ondersteuning voor local dimming is niet raar. Het is een oled tv, die heeft geen backlight.

Verder wel een mooie prijs voor de features. Vooral dolby vision support wat je niet snel ziet.

Edit: al uit het artikel verwijderd.

[Reactie gewijzigd door LOTG op 28 juni 2019 10:53]

Best een fraai ding.
De aankondiging was opvallend omdat HiSense samen met Samsung en TCL de drijvende kracht achter de Qled Alliance voor lcd-tv's met quantumdots is.
Hoezo is de aankondiging opvallend? de zin er voor geeft al aan dat ze al langer een OLED TV hebben. En met OLED hebben ze dus gewoon meer eggs in a basket, dus het risico wat meer verspreid mocht QLED niet verder ontwikkeld worden.
OLED is inderdaad een strategisch goede zet.
Ik snap nog steeds het concept niet van 4k en 8k resoluties wanneer de meeste tv zenders nog uitzenden in 720hd.. Of hebben deze wel een meerwaarde als ze in de woonkamer staan? :)
Het nut van 8K is... totaal afwezig.

Het nut van 4K is beperkt. Op een tv van 55" waar je 4m vanaf zit, zie je echt niet het verschil tussen 2K (FHD) en 4K. Alleen zaken als HDR, wat voor 4K normaal is en op 2K vrijwel niet voorkomt, zijn nuttig.

Laten we hopen dat 8K helemaal flopt, dat scheelt veel verspilling van bandbreedte en opslagruimte!


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.