Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Kingdom Come: Deliverance-dlc A Woman's Lot komt op 28 mei uit

Kingdom Come: Deliverance krijgt op 28 mei zijn vierde en tevens laatste dlc. In A Woman's Lot kruipt de speler niet in de huid van hoofdpersonage Henry, maar draait het om Theresa. Verder komt er op 11 juni ook nog een Royal Edition inclusief de vier dlc.

Uitgever Deep Silver meldt dat Theresa de hoofdpersoon is in A Woman's Lot. In het verhaal is zij een potentiële vriendin van Henry. Samen met haar hond Tinker zal de speler het leven in Skalitz ontdekken voor en tijdens de ontwikkelingen van het hoofdverhaal. De dlc is volgens de makers het laatste stukje van de puzzel van het Skalitz-verhaal. Spelers kunnen in de dlc ontdekken wat er gebeurde voorafgaand aan het moment dat Theresa Henry bewusteloos aantreft.

Naast A Woman's Lot bevat de Royal Edition alle dlc die eerder voor Kingdom Come: Deliverance uitkwamen. Deze verzameleditie bevat onder andere de dlc From Ashes, waarin de speler schout is van zijn eigen nederzetting. Ook de dlc The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon zit in de verzameleditie; bij deze dlc moet de speler Hans Capon, waarvan Henry de knecht is, helpen om zijn amoureuze avonturen tot een goed einde te brengen. Verder bevat de Royal Edition nog de Band of Bastards-dlc die, zoals de naam al doet vermoeden, over een bende huurlingen gaat.

Eerder dit jaar werd Warhorse Studios voor meer dan 33 miljoen euro overgenomen door THQ Nordic. Warhorse Studios begon als een kleine start-up en financierde de game door een Kickstarter-campagne. In februari van dit jaar bereikte de game een mijlpaal met twee miljoen verkochte exemplaren.

Door Valentijn Demandt

Stagiair nieuwsredactie

10-05-2019 • 13:55

30 Linkedin Google+

Reacties (30)

Wijzig sortering
dlc die het hoofd verhaal van een game bevatten maken mij ziek. gratis dlc maakt niet uit, maar in deze gevallen is dlc vaak betaald en het is dan pure onzin om voor dlc te betalen alleen om het verhaal uit te spelen.
Als je deze DLC ziet als 'hoofdverhaal' omdat het erop inhaakt dan kun je nooit DLC uitbrengen die de verhaallijn uitbreidt. Het is niet alsof het verhaal niet af is als je deze DLC niet speelt.
De titel van dit artikel is letterlijk "Kingdom Come: Deliverance-dlc met laatste stukje van verhaal komt op 28 mei uit". Dat wekt de indruk dat deze DLC verplicht is om het hele verhaal te spelen, en niet dus een optionele uitbreiding is die doorgaat op de verhaallijn in de base game.

Maar wanneer je het artikel leest is het duidelijk dat dit wel optioneel is. Eerder dus een slecht gekozen titel door Tweakers.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 10 mei 2019 14:15]

Ja, de titel is wat ambigu. Het is het laatste stukje dat uitkomt, niet het laatste stukje als in het einde van. Dat het ongelukkig gekozen is ben ik met je eens. Dat gezegd hebbende denk ik dat het argument "ik baseerde mijn opmerking alleen op de titel en heb het bericht niet gelezen" de OP niet echt verder brengt.
Goed punt, heb het voor de duidelijkheid aangepast.

Thx!
Elke DLC is toch een uitbreiding op het bestaande verhaal? Dit is gewoon iets op je eigen manier interpreteren.
Nee. Als iemand een set met nieuwe armors uitbrengt als dlc heeft dit bijvoorbeeld niks met het verhaal te maken
Ja, technisch gezien is dat DLC maar jij begrijpt ook dat we het hier over verhalende DLC hebben.
Ik heb nu ruim 150 uur aan de game gespendeerd en dan ben ik nog niet eens toegekomen aan de DLC's.

Ik ben het met je eens dat er te vaak gameplay uit games wordt gesloopt en als losse DLC wordt verkocht, maar in dit geval heeft de vanilla versie al meer dan genoeg te doen.
Een leuk voorbeeld van hoe dit vroeger heel normaal was is bijvoorbeeld Starcraft of Warcraft III.
Ja zonder DLC (expansion pack) kon je het verhaal spelen maar met de uitbreiding ging het verhaal gewoon verder.

Hoe is dit hier anders?
Zelf 50 à 60 uur gespeeld.. dan plots mee gestopt.. Het was te saai voor mij ?

Vooral die combat was echt zo beperkt... het zwaardvechten (zeker tegen meerdere tegenstanders) verloor ik keer op keer...

Misschien te realistisch voor mij ? Iemand tips hoe je er toch beter door komt ? Want uiteindelijk wel een pareltje van een game lees ik overal...
Combat is zeker in het begin zwaar pet, omdat Henry maar een sukkeltje is die nog nooit een zwaard heeft vastgehouden. En het kost veel training (voor speler EN Henry) voordat je daar beter in word.

Hoe vaker je vecht, hoe beter je word, en hoe sneller/sterker je aanvallen worden, en ook hoe langer je vol kan houden qua uithouding.

Na de prologue als je in Rattay bent heb je Captain Bernard die je zwaardlessen geeft, dit is een veilige manier om te grinden, en Captain Bernard leert je ook Combo's en andere truuks die het vechten makkelijker maakt.

Het verdedigen is daarbij focussen op timing van de aanvallen, veel achteruitlopen, en wachten tot de ander een aanval doet die je kan parryen of dodgen zodat je een open strike hebt. Het is ook handig om een zwaard/schild te doen, met schild verdedigen is een stuk makkelijker dan met zwaard.

Als je tegen meerdere bad guys moet vechten, moet je vooral aan het bewegen blijven, en niet omsingeld worden zodat je ze 1 voor 1 kan uitschakelen.

Misschien even op internet zoeken naar tips, want het is zeker een beetje lastig allemaal en is het niet echt noob-friendly.

Oh, en installeer de save-anywhere mod. Misschien niet hoe het spel gemaakt is, maar veel minder frustrerend!

Alle fighting skills moet je zeker grinden om echt een badass te worden.

[Reactie gewijzigd door deknegt op 10 mei 2019 15:43]

Lekker Dark Souls-achtig, er kunnen niet genoeg games uikomen met dergelijke vechttechnieken.
Wat ik wel jammer vind is dat wanneer je je character levelt je in game gewoon veel sterker wordt, ookal doe je dezelfde handelingen met je keyboard en muis.
Wel toffe game verder.
Oefenen, skills (langzaam) upgraden, goede wapens maar niet té goed ivm je eigen level. Rust nemens tijdens gevechten en je slagen (en blocks) timen. Ik had er in het begin ook (veel) moeite mee (PS4) maar het wende en het wende goed.

/Spel in 60u uitgespeeld, voor mijn doen ontzettend veel tijd in gestoken. Eindelijk 's een realistische RPG en eentje die nog een enorm prettige sfeer uitademt. Zal ook de Royal editie aanschaffen maar dan voor de Xbox One (X), ook wel benieuwd of hierbij alle DLC en patches op disc staan.
Waarom maak je de overstap naar Xbox met deze game als ik vragen mag?
Heb hem al (uit)gespeeld op de PS4 Pro, mooi vergelijkingsmateriaal voor op de One X en dan met alle DLC erbij :)
Haha lol, me the same, dit omdat ik het realistische iets te slow vond voor mijn gevoel, het concept riddertje spelen vond ik wel heel gaaf, als er iets minder simulatie in zat was het misschien wat leuker geweest voor mijn persoonlijke smaak, maar wel een game met veel potentieel,
Ik heb het origineel gekocht en wil het zo hard doorspelen, maar de AI die mij overal lijkt te vinden, ookal zit in het pikdonker achter een muur gooit echt wel roet in het eten :/

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 10 mei 2019 19:12]

trek donkere kleding (geen 5 lagen luidruchtig en glimmend harnas) aan en net zoals met de combat. oefenen, ik kan inmiddels ongeveer midden op de dag door de winkelstraat heen sneaken.

[Reactie gewijzigd door Mad-Monkey op 10 mei 2019 16:25]

als ze je al achterna zaten kan dat wel gebeuren ja, ze geven nie snel op. of als je heel veel panser draagt (elk kleding stukt voegt toe aan hoeveel geluid je produceert, boven een bepaald punt ben je gewoon heel goed hoorbaar). daarnaast gewoon goed wennen aan het combat systeem en je kan als demi god over het land rijden op je paardje. voor mij was de snelste methode om goed te worden (met heel heel heel veel moeite en willen quiten) gewoon longsword gebruiken, ja je defense zuigt en je zult bij bazen heeeeeel vaak dood gaan maar uiteindelijk als je overwint ben je nagenoeg onverslabaar :P

vooral als je je armor gaat selecteren voor stealth / defence

[Reactie gewijzigd door anub1s17 op 10 mei 2019 16:56]

en @Mad-Monkey ik zit op het punt dat ik de ring moet stelen van die executioner. Zijn honden beginnen te blaffen (ze reageren blijkbaar niet op het gedroogd vlees dat ik smijt) en ik verberg mij daarom in zijn schuur , waar het dus letterlijk gitzwart is rondom mij. Hij komt op zijn honden af, maar ziet mij dus toch daar in de donkere zitten. Qua kledij heb ik alles aan dat mijn noise omlaag helpt, zwarte kledij heb ik nog niet.

In het slot waar je armor moet stelen om buiten te geraken zagen soldiers mij door de muren door :/

Het spijt mij wel, want het spel heeft verder het realisme dat ik Skyrim probeer te stampen met een grote hoeveelheid mods. Misschien moet ik het spel eens proberen spelen zonder op stealth te rekenen.

[Reactie gewijzigd door pieterdebie op 10 mei 2019 19:09]

er zijn inderdaad oplossingen in beide gevallen zonder stealth. kan je het later in het spel nogmaals proberen (ik steel alles wat los en vast zit in een eerste playthrough)
ze zouden beter die relatie in het spel zelf met theresa kunnen verbeteren. pats boem lat relatie is nog meer. theresa zwanger en hernry vlucht het land uit :) must fight badguys


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True