Gerucht: Xbox One S zonder schijflade kost 229 euro

De Xbox One S zonder schijflade, die All Digital zou gaan heten, komt op 7 mei uit voor 229 euro. Dat meldt de Duitse site WinFuture op basis van eigen bronnen. Daarmee is hij goedkoper dan andere Microsoft-consoles.

Microsoft levert de Xbox One S All Digital met Minecraft, Sea of Thieves en Forza Horizon 3, claimt WinFuture. De Duitse site heeft vaak informatie over onaangekondigde smartphones en die klopt altijd. De site publiceert ook afbeeldingen van de console, die Microsoft zou leveren met een enkele, witte controller.

Met een prijs van 229 euro zou het de goedkoopste introductieprijs zijn van een Xbox One tot nu toe. Aan de andere kant is een bundel van een 1TB-Xbox One S met schijflade en een game ook al gezakt tot rond die waarde. Daarbij zit er maar één game bij in.

De aankondiging van de console zou deze week plaatsvinden en hij moet op 7 mei in de verkoop gaan. Er gaan al langer geruchten over een Xbox-variant zonder schijflade. De productie van de console zou door het weglaten van de mogelijkheid om gamediscs in te voeren een stuk goedkoper zijn.

Render Xbox One S All Digital. Bron: WinFuture

Door Arnoud Wokke

Redacteur Tweakers

15-04-2019 • 07:02

170

Reacties (170)

170
164
94
14
0
53
Wijzig sortering
Dus even duur als de gewone one s met minder functionaliteit. Je dat de drive namelijk voor meer gebruiken als alleen games het is immers gewoon een Blu-Ray drive...
En UHD blueray drives beginnen bij een prijs van 130 euro dus waaromzou je dit ooit willen kopen?
Ook als je geen disks gebruikt ben je dom als je dit koopt omdat je een bedrijf wederom weg laat komen met een ordinaire bezuiniging over de rug van de klanten.
Dit is stap 1 naar helemaal geen disks meer met alle gevolgen van dien en bedrijven als lachende derde.
De prijzen blijven hetzelfde, 0 resell value van games meer dus meer klanten die geforceerd zijn de game te kopen en ze hebben geen kosten meer voor artwork printen hoesjes, disks, drukken, transport en de sales department kan ontslagen worden.

Het is een Win,win,win,win,win win,win,win voor microsoft en de uitgevers en de consument word belazerd met open ogen.

Consumenten zijn zo makkelijk te bedonderen deze dagen het is gewoon niet grappig meer.
In PC land is de distributie al voor het leeuwendeel digitaal maar ik zou de prijsstellingen van games aldaar daar niet echt anti-consumer willen noemen. De laatste twee gaming PC's die ik in elkaar zette voordat ik gewoon een playstation kocht bevatten inderdaad geen disc drive meer.
Zelfs tijdens de hoogtijdagen van Steam's monopoly regende het aanbiedingen waardoor dingen als resale al niet echt meer een noemenswaardig fenomeen was, waarom zou je rommelen op marktplaats als je games een paar maanden na release voor een paar tientjes gewoon uit een aanbieding trok.
Ik heb nooit een hard nadeel ervaren op dat vlak.

Het probleem op consoleland is natuurlijk de digitale monopoly die de fabrikanten hebben in hun winkeltje. Steam heeft concurrentie. Althans. Iets wat er voor door moet. Als uitgever kan je niet zomaar even je eigen toko oprichten voor consoles.
Wat dat betreft moet je als gamer inderdaad uitkijken dat je hier niet zomaar in kukelt want dit is wel een vrij transparante poging tot winstmaximalisatie.
De games in die Console toko's zijn structureel duurder dan gewoon fysieke exemplaren. Wat echt als een lul op een drumstel slaat want volgens mij kan je met een prijs halvering nog steeds meer winst boeken, door het wegvallen van allemaal logistiek en partijen die een stukje van de taart willen.

Grappig ook hoe de PC daar dan toch weer terrein wint terwijl je nog geen halve decennium terug doodgegooid werd met verkapte dreigementen waar de PC een beetje weggezet werd als priratenplatform voor gamers die niet willen betalen voor hun games.

[Reactie gewijzigd door Koffiebarbaar op 23 juli 2024 04:25]

Zo ver ik weet, is digitaal nog steeds duurder dan fysiek omdat anders de winkeliers gaan steigeren (en je de fysieke verkoop wss gelijk vaarwel kan zeggen). Als de fysieke verkoop helemaal wegvalt (wat vast ooit zal gebeuren) zouden de prijzen niet meer uit moeten maken (omdat er niet meer met een ander verkoopkanaal geconcurreerd wordt). Je zou denken dat dan de prijzen makkelijk omlaag kunnen, maar toch zie ik dat niet snel gebeuren. Als fysieke verkoop wegvalt, resulteert dat erin dat de AAA games veel ste lang veel ste duur blijven (die je doorgaans nog wel eens ergen in een aanbieding bij de mediamarkt ofzo kon scoren).

PC heeft het wat dat betreft beter voor elkaar, meerdere shops die met elkaar concurreren (kan men zeiken op Epic Store of whatever, maar het is dus wel goed voor de markt).
Zo ver ik weet, is digitaal nog steeds duurder dan fysiek omdat anders de winkeliers gaan steigeren (en je de fysieke verkoop wss gelijk vaarwel kan zeggen).
Op zich snap ik dit wel, maar feitelijk heb ik daar als Joop Consument natuurlijk geen boodschap aan.
Zeker als je dus consoles gaat leveren, waar mensen gewoon voor moeten betalen, maar waarvoor de games uit die shop MOETEN komen wordt het wel grimmig hoor.
Als ik tegen een best wel heftige premium prijs die games uit de online store moet gaan trekken van in mijn geval Sony wil ik op zijn minst de hardware waar dat op moet lopen gratis hebben want koopjes jagen is wel een beetje voorbij op deze manier.
Fysieke verkoop kunnen ook codes zijn waarmee iemand dan daarmee een game verzilverd op zijn console. Op die manier kunnen winkeliers nog steeds concurreren met elkaar. En toch een game digitaal aanbieden.

Daarnaast zal MS en Sony en andere toch echt wel fysieke winkels een kans moeten geven om games te kunnen verkopen. Als dat zou weg vallen dan kan je de console ook wel uit de winkel verwijderen. Zelfs online winkels zullen dan geen consoles willen verkopen als ze ook geen games meer zouden kunnen verkopen doordat ms alles in z’n eigen store verkoopt.

Dat zal dan tevens einde van de console zijn.
Ja daarom, ondanks dat digitaal heel veel voordelen biedt, is er best een veel om de fysieke verkoop heen gebouwd. Als dat weg zou vallen, blijft er weinig over.
Er zijn al een aantal fysieke games die enkel een papiertje met url/key erin de doos hebben zitten (was bij Fallout 74 het geval, bijv), maar dat vind ik zelf dus onzin. Dan kan het net zo goed helemaal digitaal, waarom dan nog fysiek? Voor een leeg doosje blijkbaar ...

Fysiek heeft als grootste voordeel (nog) dat het gemakkelijk te ruilen / uitlenen / verkopen is (imo, natuurlijk). Ik kom langs bij een maat, sta z'n kast met games te bewonderen en zie een titel waarvan ik denk "hey, die heb ik nooit gespeeld", en ik leen hem en speel hem een kwartiertje later. Zoals veel titels, ben ik er dan wel rond de 20u er klaar mee, en dan gaat ie terug. Dit gaat natuurlijk niet op als het maar een papiertje in een doos is (key is al gebruikt, oid).

Kortom, imo, nog genoeg bestaansrecht voor fysieke verkoop, moeten niet al te blij zijn alles te digitaliseren.
Het zal ook meer digitaal worden minder schijfjes. Waarom zou je nog schijfjes willen gebruiken??

Als je 12 jaar bent ja dan is het misschien leuk om schijfjes aan vriendjes te lenen. Maar volwassen?? die zie ik niet snel nog games aan elkaar uitlenen. Die keer dat ze casual spelen. Willen ze echt een game spelen kunnen ze hem altijd nog zelf aanschaffen.
Als je 12 jaar bent ja dan is het misschien leuk om schijfjes aan vriendjes te lenen. Maar volwassen?? die zie ik niet snel nog games aan elkaar uitlenen.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een zeer uitgebreide collectie games en kom niet altijd overal aan toe, veel vrienden van me lenen regelmatig wat bij me om de game uit te proberen /uit te spelen. Tevens zijn er genoeg mensen die ik ken die tijdens een actie (denk aan 3 is 2) met ze 3en een game aanschaffen met het idee deze onderling weer uit te wisselen.

Voor mij zal geen fysieke games meer echt een gemis zijn.
Dat kan en mag, ik vind het een beetje kinderachtig. Wil je graag een spel hebben? Dan koop je hem, je werkt er toch voor??

Kijk ik kan niet spreken voor andere. Ik koop misschien 2 of 3 spelletjes in een jaar. Om casual een spelletje te spelen. Wil je elke maand de nieuwste games spelen, ja dan kan ik het begrijpen dat je het geld er niet voor hebt elke maand komen er wel een paar games uit a 60 euro.
Ik ben 35 en doe dit regelmatig met mijn vrienden, wat mij betreft dus te kort door de bocht.
Genoeg single player games die ik 1x (uit)speel en daarna nooit meer, beter om even te lenen dan.
Dat kan en mag. Ik ben van mening dat als jij een game wil spelen deze ook zelf moet aanschaffen. Ik denk ook altijd erg goed na welke game ik koop. Als een vriend een spel heeft en ik ben daar toevallig en laat me zijn nieuwe game zien. Ja dan kan ik kiezen ik koop hem ook of niet.

Maar dat is mijn gevoel en mening dat spelletjes onder volwassen uitlenen of samen kopen. Niet echt kan.
Vind ik echt onzin. Net zo goed dat ik de bluray box van Game of Thrones van me maat leen. Waarom zou dat niet volwassen zijn?

Veel van die games ben ik na een weekendje spelen wel op uit gekeken, echt die 60 euro niet waard, dus dan leen ik hem van iemand. Als dit geen mogelijkheid meer zou zijn, vind ik dat de prijzen dik omlaag moeten.
Nogmaals dat is mijn mening. Lenen van spelletjes en films of series vind ik meer voor jongeren die weinig verdienen.

Volwassenen kunnen dit wel makkelijk kopen. Prijzen gaan niet omlaag. Kosten van fysieke schijfjes zijn eurootjes of 5 hooguit Inc alle toeters en bellen zoals transport opslag enz. Misschien zelfs lager. Voor digitale games is serverruimte nodig opslag netwerk enz. Ook dat kost geld en dat zal waarschijnlijk ong gelijk zijn als fysieke disks.

We zullen zien hoe dit precies gaat uitpakken in de toekomst. Maar games die nu uitkomen zullen nogmaals beperkt houdbaar zijn met of zonder schijfje.
PC heeft het wat dat betreft beter voor elkaar, meerdere shops die met elkaar concurreren (kan men zeiken op Epic Store of whatever, maar het is dus wel goed voor de markt).
Juist stores als epic,origin en zo voort zijn funest voor gaming met hun exclusives waardoor je dus een instant monopolie krijgt. Je kan immers bepaalde games nu alleen maar in 1 store kopen en die hebben dus een monopolie op de prijs en dis zakken dan ook totaal niet.
al die data en servers kosten ook geld hoor... distrubutie en productie doe je 1x, de data bechikbaar houden, een snelheid garanderen, etc kost constant geld
Dis kosten hebben ze nu ook al. Het wegvallen van disks blijft dus meer winst.
Wegvallen betekend: goedkoper voor de klant + meer winst voor de fabrikant, maar ook meer behoefte aan bandbreedte op lange termijn (iets meer kosten).
Goedkoper voor de klant word het nooit. Duurder wel. De winst gaat gewoon in zijn geheel naar de fabrikant en zijn aandeelhouders die deze drabg naar meer winst motiveren.
Als die met drive 5euro meer zou kosten, hypothetisch dan is die zonder drive goedkoper voor de klant.
zolang andere mensen met drives wel blijven bestaan ja EN je nooit blurays of dvd's of wat dan ook voor een dik gebruikt.
Maar als iedereen overgaat en gewent raakt aan een systeem zonder drive dan komen ze in de toekomst duurder uit want ze gaan immers evenveel betalen voor nieuwe systemen zonder drive en de games zullen in prijs stijgen doordat de hele 2de hands markt van de kaart geveegd word want alle games zijn dan immers digitaal en je heb geen keuze dan het via hun store te kopen. een totale monopolie kan dus ontstaan en op deze manier wennen mensen er al aan.
Het was na mijn idee slimmer om een XBOX X zonder lader te doen en laat men nu games dan ook aanbieden voor € 50,00 online vs € 60,00 op schijfje. Wat we nu steeds zien is dat games op schijf gewoon goedkoper zijn om te kopen dan online via microsoft. Als dit laatste niet opgelost wordt dan vrees ik dat veel mensen afhaken. Als je het dan ook nog tegen dezelfde prijs gaat aanbieden dan lijkt het erop dat mensen de console kopen met lader.

ik weet niet, maar dit lijkt me geen succes vooral in buitengebieden niet :) in verband met internetsnelheid en natuurlijk prijzen online content

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 22 juli 2024 22:23]

Dit ding voelt als een budget oplossing, voor mensen die dus niet het geld over hebben voor een Xbox X, en zelfs een S nog net te duur is (ondanks hij goedkoper te krijgen is dan adviesprijs van dit ding, maar dat even terzijde).
Althans, dat lijkt mij de insteek.

En dan hopen dat men even vergeet dat games online kopen schreeuwend duur is (in vergelijking met fysiek, vooral als je aanbiedingen/koopjes er bij pakt). Goedkoop = Duurkoop, in dit geval dus.
Ik was letterlijk aan het zoeken naar een reactie als deze. Iedereen is waarde aan het vergelijken en afwegingen aan het maken... :o
Niks met win win win te maken.

Ik bouw mijn pc systemen altijd zelf, en doe alles via digitale distributie. De laatste drive die ik had is ruim 12 jaar terug. Ik heb zelfs geen dvd BD speler.

Consoles hangen aan het net, dus digitaal distribueren.
Ben ik met je eens. Een van de selling points van de xbox one, was dat je een aantal xbox 360 spelletjes kon spelen. Hoe doe je dat zonder blu-raydisk?
Het is nog steeds een gerucht. Ik kan mij haast niet voorstellen dat dit te marketen valt voor de genoemde prijs. Vrijwel elke consument kan inzien dat het zinloos is om niet te kiezen voor extra functionaliteit tegen vrijwel dezelfde prijs. Daarnaast zijn de bijgeleverde games in mijn ogen van mindere waarde dan de games die je bij de huidige bundels kan krijgen. Dit zal per consument verschillen en voor sommige consumenten zullen de bijgeleverde games wel een reden zijn om voor deze versie te kiezen met de prijs van 229,-. Echter, Ik zie deze versie eerder op de markt komen voor 189,- en wellicht goedkoper zonder de bijgeleverde games. Deze prijs is waarschijnlijk nog steeds niet eerlijk in vergelijking tot de kosten die Microsoft bespaard door de schijflade eruit te halen. Maar als je als consument toch geen schijflade wilt bespaar je in dit geval wel geld.
Zo te zien weten mensen nog steeds niet wat adviesprijs betekend.
Ik koop zelf ook al lang geen discs meer, gewoon alles digitaal.
Ideaal, het is gewoon gekoppeld aan je account en bij een nieuwe Xbox ben je alleen even bezig met downloaden ;-
De prijs had beter 199,- kunnen zijn, dat verkoopt net wat lekkerder ;-)
Voor €199,- heb je al een Xbox One S 1TB met schijflade, extra controller en flink wat games. :P
Dat is zeker een goeie deal! Ga nu twijfelen. Zijn toch wel wat exclusives die ik zou willen spelen op de Xbox.
Persoonlijk zou ik zeggen dat het het absoluut waard is. Heb zelf paar maand terug ook een Xbox One gekocht en ben er zeer tevreden. Qua exclusives zou ik echter wel een beetje extra nadenken, aangezien de meeste nieuwe games ook gewoon op Windows 10 te spelen zijn en Playstation over het algemeen toch wat meer / betere exclusives heeft. Maar voor 200 euro is het zeker geen slechte deal.
Ik heb hem meteen besteld, thanks voor de tip!
Ik blijf voorlopig nog lekker discs kopen.
- Afhankelijk van het internet.
- Veel storingen de laatste tijd.
- hoef niet lang te wachten wanneer nieuwe game er is.
- games digitaal zijn verschrikkelijk duur vergeleken met fysieke exemplaren. Dat ga ik echt niet supporten. Jammer dat er dat soort mensen bestaan die gewoon zoveel uitgeven waardoor de uitgever dit blijft doen. (Fysiek heb je vaak voor 30-35 bij release some 40-45. Digitaal vaak 70-70€)

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 23 juli 2024 04:25]

En disks kun je uitlenen, ruilen, verkopen, weggeven. En na jaren ook nog eens draaien bij single player spul. En vaak betere aanbiedingen te vinden in de budgetbak if tweedehands shop.
Games digitaal verschrikkelijk duur? Ik koop alles digitaal sinds deze generatie en heb nog nooit €70 voor een game betaald, ook niet voor een Gold of Deluxe Edition. Sowieso heb je meerdere keren per jaar aanbiedingen (GoW4 + Halo 5 voor 2 tientjes) maar ook games bij release hoeven niet de hoofdprijs te kosten. BF V Deluxe kostte mij €63 op releasedag.
digitaal is altijd 30% duurder dan fysiek
Hoe is dat mogelijk ?
Géén doosje, disc, stock, vervoer, hoesje, ... en toch duurder? 8)7
Omdat ze anders ruzie krijgen met de retailers die een groot deel van de marketing voor hun rekening nemen.
Omdat ze anders ruzie krijgen met de retailers die een groot deel van de marketing voor hun rekening nemen.
Daarnaast is er ook geen concurrentie op gebied van online shop. Er is maar 1 shop, die van Microsoft in dit geval. Beetje hetzelfde geval als bij de Steam sales: je hebt goede sales van tijd tot tijd, maar daar buiten betaal je gewoon de hoofdprijs. Terwijl bij de fysieke games via diverse kanalen meer gestunt wordt.
Dit is niet helemaal waar. Het staat andere retailers vrij om losse keys te verkopen voor de Microsoft store echter is dit zeldzaam. Zal wel zijn doordat ze niet kunnen concureren met Microsoft qua prijs
.oisyn Moderator Devschuur® @Lekker Ventje15 april 2019 12:23
Je post zou nuttiger zijn als je een uitleg geeft hoe je dan aan die games komt ipv gewoon maar roeptoeteren wat jij ervoor betaalt ;) (En sorry, maar €63 vind ik alsnog duur)

Laten we een steekproef doen met jouw Battlefield V. Die is nu €30 in retail. Wat kost hij op de door jouw gekozen digitale kanalen? Serieuze vraag, ik heb er niet zo'n zicht op.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 23 juli 2024 04:25]

Zoals Uzuhl zegt, er is toevallig een actie (die nog 7 dagen duurt) waardoor je hem voor 41eu kan krijgen.
Anders is gewoon nog steeds de volle mep 69,99 (zelfde voor ps4).
En het grootste nadeel voor mij: je kan geen games meer verkopen/ruilen na gebruik. Soms valt een game tegen of heb je 'm uitgespeeld. Dan is het wel fijn om via V&A te verkopen en te kopen voor een leuke prijs.
Met zo'n All Digital gaat dat niet meer lukken.
Naast dit nadeel is natuurlijk, net zoals bij Steam, dat je de bruikleen van de game koopt. Als Microsoft besluit om de game uit de store te halen, hebben zij tevens de mogelijkheid om de game van je console weg te trekken (stel ze hebben een dispuut met de game ontwikkelaar). Bij fysieke schijfjes loop je dat risico niet/minder.
Naast dit nadeel is natuurlijk, net zoals bij Steam, dat je de bruikleen van de game koopt. Als Microsoft besluit om de game uit de store te halen, hebben zij tevens de mogelijkheid om de game van je console weg te trekken (stel ze hebben een dispuut met de game ontwikkelaar). Bij fysieke schijfjes loop je dat risico niet/minder.
Klopt, maar dan krijg je de aanschafwaarde gewoon als Store tegoed terug (is mij bv gebeurd toen MS (tot mijn grote chagrijn) de stekker uit Xbox fitness trok.
Ah netjes beleid, heb er nog geen ervaring mee. Dus blij dat dit klantgericht wordt opgepakt.
Naast dit nadeel is natuurlijk, net zoals bij Steam, dat je de bruikleen van de game koopt. Als Microsoft besluit om de game uit de store te halen, hebben zij tevens de mogelijkheid om de game van je console weg te trekken (stel ze hebben een dispuut met de game ontwikkelaar). Bij fysieke schijfjes loop je dat risico niet/minder.
Ergens geloof ik dat niet. Als ze de mogelijkheid hebben om een game (om welke reden dan ook) te blacklisten, dan zullen ze dat heus ook wel kunnen voor fysieke schijfjes. Ze kunnen echt wel een of andere signature revoken, desnoods via de eerstvolgende firmwareupdate.

[Reactie gewijzigd door RefriedNoodle op 23 juli 2024 04:25]

bij de switch's van deze wereld kun je wel het (hele) account om/over zetten zonder heel veel inspanning, dus het kan nog wel, maar je moet wel met wat dingen rekening houden. Of dat bij de xbox ook zo is waag helaas te betwijfelen.
Dat je een console compleet met account kan verkopen staat toch helemaal los van de onmogelijkheid om één digitale game te verkopen aan iemand anders als je die uitgespeeld hebt... :?

Voor ons ook wel de reden om fysieke games te kopen ipv digitale.
Volgens mij heb je alleen internet nodig om te downloaden, daarna niet meer.

Er zijn best vaak goede aanbiedingen, dan koop ik mn games zeker digitaal, anders is het inderdaad te duur.

Ik vind het ook erg handig, geen gedoe met schijfjes en mocht ik ooit een game pc bouwen dan is een deel van mn spellen meteen overdraagbaar.

Het is jammer dat je inderdaad niet kan doorverkopen of 2ehands kan kopen. Ook kun je geen dvds/blurays kijken, alleen daarvoor al zou ik de lezer willen houden.
Ligt aan het spel, ik speel nu Destiny 2 en zonder internet kom je niet voorbij de title-screen, ook veel andere spelen zijn niet te spelen zonder internet.
Ligt aan het spel, ik speel nu Destiny 2 en zonder internet kom je niet voorbij de title-screen, ook veel andere spelen zijn niet te spelen zonder internet.
Ja dat is gewoon triest, dat slaat werkelijks nergens op, snap niet dat dat mag, maar acht wat doet de regering (EU) nou goed tegenwoordig voor hun burgers.

Ik weet met Steam dat je geen internet nodig heb, en dat je zonder internet je spellen die je op je HDD/SSD heb staan gewoon kan spelen, weet niet of dat trouwens voor alle single player spellen is.

En met een No DVD crack kan je gewoon je spellen spelen zonder Steam te gebruiken, en is gewoon legaal als je de spel gekocht heb natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 juli 2024 04:25]

Veel spelen zijn niet op steam verkrijgbaar, en er is geen steam platform voor de XboX, daarnaast maakt een No DVD crack geen enkel verschil voor een spel wat informatie van het net af moet halen om op te kunnen starten. Zou ook niet weten wat je solo in een spel als Destiny 2 zou moeten doen.
Veel spelen zijn niet op steam verkrijgbaar, en er is geen steam platform voor de XboX, daarnaast maakt een No DVD crack geen enkel verschil voor een spel wat informatie van het net af moet halen om op te kunnen starten. Zou ook niet weten wat je solo in een spel als Destiny 2 zou moeten doen.
Nou een No DVD crack, geeft je wel vaak dat er niks meer van het internet af gehaald woord, ook omdat het soms anders niet werkt, ieder geval zorgt het er voor dat je de spel kan spelen zonder Steam elke keer aan hoef te staan.

Ow ja Destiny 2 is een Multiplayer game, ik dacht aan een andere spel met een vrouw die met pijl en boog op robots jaagt, ben vergeten hoe die heet.
Horizon Zero Dawn?

En die No DVD cracks werken inderdaad prima voor spelen die alleen een key/verificatie uitvoeren en een update kan ervoor zorgen dat je nieuwere crack nodig hebt, maar steeds meer spelen hebben essentiële info nodig voor het spel zelf of kennen zelfs geen single player mode. Daar veranderd een key ook niets aan.
Ja dat is hem Horizon Zero Dawn, zag er heel goed uit.

Geen idee je kan van alle singplayer spellen (voor de PC) een No DVD crack downloaden daar, dus ik denk dat het lijkt mij dan werkt, anders staan ze er niet lijkt mij, en was de site allang er niet meer.

Ook al voor Metro: Exodus.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 23 juli 2024 04:25]

Een No DVD crack heeft niets nodig met spelen die online aanwezigheid vereisen voor het binnenhalen van benodigde informatie voor het spel zelf. Spelen als Destiny, Battle Royale en Fortnite zijn simpelweg niet speelbaar zonder internet en geen Crack die daar verandering in aan kan brengen omdat deze spelen simpelweg geen offline modus hebben. Het is zeer simpel: Als het originele spel zonder cracks niet offline kan worden gespeeld dan kan dit met een gedownloade versie met wat voor Crack dan ook ook niet.
Ja ok, maar het is niet zo voor alle spellen SinglePlayer spellen.
Er is hier toch ook niemand die dat stelt?
Daar had ik het wel over oorspronkelijk.
Dat is niet duidelijk uit je postings te halen in dat geval, maar laat maar.
Kia storingen valt het toch wel mee de laatste tijd? Het lang wachten bij een release is ook een non-issue aangezien je alles gewoon kan prelaten.. sterker nog, ik denk dat je tegenwoordig met de day1 patches en installatietijden beter af bent met een download.. Digitale prijzen valt ook wel mee, ik koop nieuwe games voor rond de 48eu op het moment, en vervolgens met damesharen koop ik dus met een maatje om en om.. effectief betaal ik dus 48eu voor 2 games.
- Met disc van je in de meeste gevallen ook afhankelijk van internet op updates te kunnen downloaden. Of omdat er een online check compontent in zit.
- Dezelfde storingen heb je ook last van met een disc. Voor het spelen van een digitale game is geen 24/7 internet vereist namelijk.
- Je hoeft nog minder lang te wachten met digitaal
- Dat blijft inderdaad belachelijk dat digitaal zo duur blijft. Daarentegen merk je het niet zo wanneer je aan gamesharing doet.
Klopt idd zo heb ik Spiderman gekocht in januari voor een leuke prijs, digitaal nog 50/60 euro.
Ik heb hem overgenomen voor 27 euro ofzo, dan ben je toch dief uit je eigen portomonee je hem voor de digitale prijs koopt ?

Alleen bij de Switch zit ik soms te denken om digitaal te doen, aangezien gewoon irritant is om spellen te wisselen.
Hij staat bij mij dan bijna altijd in de docking, en deze staat achter de tv(Er voor wil je niet bedekt je beeld dan :P).
Dus moet je weer onhandig doen eruit pakken enzo, en de switch heeft nogal wat docking problemen met beeld geven soms erna.

Maar ps4 koop ik gewoon op disc ja veel fijner werkt altijd, en kan nog eens doorverkopen als mij niet bevalt.
En zeker de prijs bevalt mij gewoon veel beter dan digitaal, red dead redemption 2 digitaal 45 euro nieuw op disc 34 euro al(via tweakers V&A al onder de 30 euro).

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 23 juli 2024 04:25]

Voorlopig inderdaad, want alles gaat hard richting digitaal dus of die keuze er nog 5 jaar is? Daarnaast ben je met schijfjes tegenwoordig bijna net zo afhankelijk van internet. 10-20 GB day one patches, online check, een deel van de game die je extra moet downloaden en tig patches omdat een game bijna nooit meer af is bij release.

Bij digitaal moet je wat slimmer zijn met aankopen. Ik hoef niet alle games op dag 1 te hebben en zeker niet met een sp game en er zijn genoeg digitale aanbiedingen of andere regio's waar je kan kopen.

Nu moet ik zeggen dat het mij heel wat waard is om niet meer met losse discs en doosjes te kloten. Ik neem altijd de grootst mogelijke opslag in een console en ik verkocht mij games toch al nooit dus ook dat vind ik geen nadeel. Zie games ook meer als een ticket voor een ervaring dan het kopen van een object.

Voor de toekomst ben ik al helemaal niet bang. Halen ze ooit een game weg die ik nog wil spelen dan voel ik mij totaal niet schuldig om die via andere wegen te downloaden.
- Afhankelijk van het internet.
Onjuist, kan ze gewoon offline spelen. En als je bedoelt binnen halen, je zit nu ook op Tweakers, iedereen heeft internet.

- veel storingen laatste tijd
Niks van gemerkt, ik speel dan geen 24/7, maar heb in 3 jaar tijd maar 1x een korte storing meegemaakt.

- hoef niet lang te wachten wanneer nieuwe game er is.
Ook onzin, ik heb hem eerder dan fysiek. Pre-loaden noemen we dat. Al zou jij om 0:00 een nachtlaunch bij de winkel halen, speel ik hem al om 0:00.

- games digitaal zijn verschrikkelijk duur vergeleken met fysieke exemplaren.
Wederom onjuist, ik betaal minder. Zoals @Lekker Ventje ook al aangaf, er zijn veel meer acties, en ten tweede, ik koop bijna alle games via Brazillië, wat jij met een fysiek diskje ook zou ‘kunnen’ doen.

Vergelijk de prijzen maar even.

Het enige nadeel die ik zou kunnen verzinnen bij digitaal, is dat je het niet kan doorverkopen, (zoals @Cheezborger Aangaf) dus voor die gamers die een game volle mep kopen en dan in een paar dagen door heen raggen en tot slot doorverkopen voor 90% van de waarde, prima. Dan zijn disc’s beter. :)

[Reactie gewijzigd door slijkie op 22 juli 2024 13:35]

Hier ga ik dus niet meer op reageren, klopt geen drol van. Spreekt voor zich. Je hebt het over storingen van Xbox en begint daarna over PSN. 8)7
Same shit different day.

Of je nou op PSN+ zit of XBL
- op beide platformen de digitale aankoop is vele malen duurder.
- Als je last hebt van storingen heb je impact.
En de rest ook. Alles wat met Netz te maken heeft.

Ook met de games verkoop zelfde verhaal. Heb beide consoles. Maar dat is ook niet meer nodig speel alleen nog 3d party games. Dus eentje gaat weg
Je blijft het maar roepen maar dat maakt het niet minder onwaar. Een digitale aankoop heeft na downloaden niet meer last van storingen dan een game op schijf. Ik kan gewoon digitaal gekochte games spelen zonder internet verbinding, geen probleem.

En een storing net op het moment dat je wil downloaden is wel heel toevallig, heb ik zelf nog niet meegemaakt. In die uitzonderlijke situatie zou je met een schijfje wel offline kunnen spelen... Nadat je extra lang wacht omdat dat schijfje minder snel leest dan je internetverbinding (hangt natuurlijk wel af van hoe snel je die hebt) en je moet het volledig zonder patches stellen wat ook niet altijd een pretje is.
Ligt eraan welke spelen je speelt, ik heb de laatste 3 jaar geen spel gespeeld welke zonder internet werkt, schijf of digitaal maakt daarbij geen enkel verschil.
Ja en dat is dus precies mijn punt... Het maakt niet uit of je een schijfje hebt of de game digitaal gekocht hebt.

Enige uitzondering is als je console niet je primary console is. Maar dat is over het algemeen alleen zo bij mensen die hun library delen met iemand anders en elk 50% betalen, maar dan is de prijs weer juist een voordeel voor digitaal. Je hebt dus niet beide nadelen tegelijk.
Als je online wil gamen dan heb je toch net zoveel last van storingen met een schijfje? Als je offline speelt dan maakt het ook niet meer uit of een game nou fysiek of online gekocht is (tenzij je console niet als primair ingesteld is).
Er zijn hier blijkbaar een hele hoop mensen die denken dat de game compleet op zo'n schijfje staat. Dat is ondertussen 10 jaar al niet meer zo, maar blijkbaar denken mensen nog steeds dat dat zo is.

En dus dat als alles weg valt, denken ze dat ze de game vanaf het schijfje kunnen spelen. Ja, vergeet het maar, not happening.

Schijfje voegt tegenwoordig echt helemaal niets meer toe, behalve rommel.

[Reactie gewijzigd door WEBGAMING op 23 juli 2024 04:25]

Sterker nog, er zijn zelfs "fysieke" releases die enkel een papiertje in het doosje hebben zitten met een url / key waar je het kan downloaden (fallout 74 deed dat bijv). Dus zelfs "fysieke" releases gaan gewoon de digitale kant op (dat is het al grotendeels, zoals je zegt).

Discs slijten / gaan kapot / worden vies / lezen langzaam / hebben onderhand toch al niet genoeg ruimte voor de volledige game.

Wat ik echt nog wel mis, is games (uit)lenen, wat ik regelmatig doe. Zeker voor van die single player titels die je maar 1 keertje speelt. En vind het zelf ook wel wat hebben om een kast met games te hebben (maar is goed beschouwd onzin).
Klopt, dat komt tegenwoordig ook steeds meer voor, moest ik ook al even aan denken.

Ja, dat het echt helemaal geen voordeel heeft, is wat te kort door de bocht. Delen met vrienden en/of verkopen kan bij fysieke titels vaak wel. Maar dat word ook steeds moeilijker, omdat alles gewoon aan je account gekoppeld word. Dan kan je die disc wel aan je vrienden geven, maar als die hem niet kunnen activeren heb je daar ook niets aan.

Bovendien word het delen van digitale kopieen ook steeds makkelijker, met bijvoorbeeld Steam family sharing, en ik geloof dat op de Playstation ook zo iets kan, of dat ze daar mee bezig zijn.
Digitaal kan je wel met iemand anders delen!
Wat is dit nu weer voor bullshit. Als je de game kunt pre-loaden, dan pre-load je de hele game. Als hij dan gereleased wordt moet de game alleen nog geunlocked worden. Daarvoor hoef je niet de hele (of een groot deel van de) game te downloaden.

Ik game ook regelmatig en heb zowat nooit last van Xbox Live storingen. En voor wat betreft het doorverkopen. Ik speel games eigenlijk nooit uit en de achievements boeien me al helemaal geen reet, dus zou niet weten waarom ik een game zou willen doorverkopen. Ben een beetje een 'verzamelaar' en daarbij ben ik blij dat ik 'oude' Xbox 360 games digitaal heb, want soms is het best leuk om die nog even op de Xbox One te spelen.
Als echte echte tweaker heb je minimaal 2 internetlijnen ;) 2de als back-up ISP. Dat is een echte tweaker.
Het gaat niet om het aantal lijnen dat je hebt maar om de kwaliteit van die lijnen.

Een "echte" Tweaker heeft daarnaast natuurlijk zijn eigen sat-uplink en een aparte straalzender en nog een ouderwetse postduif achter de hand 8)7
Holy F*ck, je hebt echt geen idee waar je het over hebt :o.
Anoniem: 1128097 @mlohnen15 april 2019 08:54
Over 10 jaar heb je dan een doosje waar je niks meer mee kan. Ook niet de games van toen herspelen.
Over 10 jaar zijn er van de huidige spelen er toch nog maar heel weinig waarbij de distributeur/developer nog servers heeft draaien, scheelt in mijn geval dus het weggooien van een waardeloos stel plastic dozen en schijfjes.
Als je alleen online speelt snap ik je punt. Het klopt ook dat de huidige games een beetje onder doen aan de oude games qua verhaal.
Je hebt zo veel doosjes waar je over 10 jaar niks meer mee kan.
Ik koop zelf ook al lang geen discs meer, gewoon alles digitaal.
Ideaal, het is gewoon gekoppeld aan je account en bij een nieuwe Xbox ben je alleen even bezig met downloaden ;-
De prijs had beter 199,- kunnen zijn, dat verkoopt net wat lekkerder ;-)
Dat dacht ik ook met mijn wii shop aankopen, lekker makkelijk en nu is mij wii kapot gegaan, heb een 2de hands gekocht en ik kan mijn games NOOIT meer legaal erop zetten omdat de shop gestopt is. Verder heb ik in de Steam winkel een game gekocht (was niet veel €5 euro maar toch) en die is uit de shop verdwenen.

Snap heel goed dat het makkelijk is maar ik koop een object normaal en nu een dienst die zonder opgave van reden zomaar aanpgepast kan worden. Nee het is idd handig maar je geeft dus je eigendom en de controle over je aankoop volledig weg zonder ook maar invloed erop nog te hebben.

Oh ik ben ook een retro collector met vele honderden oude dozen van de Nintendo (nes,snes,n64), Atari en Sega. misschien mede hierom dat ik gewoon een bezit wil hebben ipv een virtueel bezit.

[Reactie gewijzigd door rikoos op 23 juli 2024 04:25]

Totdat de service wordt opgedoekt om een of andere reden of dat er weer een hack plaats vind (PSN netwerk), dan zit je met de gebakken peren.
Gezien je met fysieke games nog steeds afhankelijk bent van live services voor (day-one) patches, title updates, DLC of het downloaden van het deel van de game dat niet op disc staat (Spyro Reignited Trilogy), denk ik dat je sowieso met de 'gebakken peren' zit wanneer Xbox Live of PSN wordt opgedoekt, ongeacht je keuze voor discs of downloads.
Waarom zou je je digitale games kwijt zijn wanneer een server gehackt wordt? Dat was bij de vorige PSN hack toch ook niet zo? Tegenwoordig download je overigens toch immens veel data bij installatie en dat zal niet beteren, daar sta je dan met je fysieke discs wanneer de servers offline zijn.

Ik koop ook meer en meer digitaal, het mag dan wat duurder zijn, maar ik merk toch dat ik te lui word en het geld niet nodig heb om mijn fysieke games achteraf weer te verkopen. Het gemak van dan niet constant een disc te moeten steken wint dan wel. Daar komt dan nog bij dat ik nu max 4 games per jaar koop ofzo, de digitale meerkost is minder voelbaar dan bij 10+ games per jaar.

[Reactie gewijzigd door Putwater op 23 juli 2024 04:25]

Je bent ze niet kwijt als het spul gehackt wordt, maar als je niet kan inloggen kan je ze ook niet altijd spelen, laat staan downloaden.
Je kan ze net zo goed spelen als vanaf een disk als je ze gedownload hebt.

Als je ze nog moet dowloaden zul je even moeten wachten totdat de server weer beschikbaar is en moeten redden met de games die ja al op je gameconsole had staan.

En hoe vaak komt het voor dat je een game niet kan downloaden?
Titels worden ook soms nog wel eens verwijderd van een store. Heb je de game in een doosje, dan (over het algemeen) geen probleem, maar opnieuw downloaden kan dan niet meer. Hierboven zag ik een opmerking over het verdwijnen van de wii store (en dat aangekochte games dus niet meer te downloaden zijn).

De voordelen van fysiek tegenover digitaal zijn grotendeels aan het verdwijnen, maar ze zijn er zeker nog wel.

"Onzin" en "gewoon" is dus veel ste kort door de bocht.
Ik heb ook alles digitaal, heerlijk snel wisselen van game en geen geklooi met schijfjes en krassen meer!
Tja als het toch allemaal digitaal is geef dan store-credit of x games gratis of een goedkopere versie zonder games.

Als je deze 3 games niets vindt heb je er nog niets aan (geldt natuurlijk voor alle bundels).

Ik zou zelf liever een exemplaar met lade hebben zodat je nog eens een tweedehands game kan kopen of een game kan lenen van iemand (of kan dat tegenwoordig ook met digitaal?).
Of een film kan afspelen, of omdat het betere is voor de game industrie.
De dag dat game disks verdwijnen word gaming HEEL erg duur en heel erg gesloten.
En dit ruikt heel erg naar stap 1.

Enorme besparing voor MS natuurlijk waar je als consument alleen maar de dupe van word.

Dit moet je als gamer niet willen want je heb er alleen maar nadelen van. Er zit geen enkel voordeel aan deze console zonder uhd drive.
niet te vergeten dat een losse uhd drive begint bij 130 euro..

[Reactie gewijzigd door computerjunky op 23 juli 2024 04:25]

Je kunt met XBL en Steam family sharen toepassen om games te delen met een paar mensen.
Het exemplaar met lade is al enkele jaren uit ;)
Tja als het toch allemaal digitaal is geef dan store-credit of x games gratis of een goedkopere versie zonder games.
De drie titels zijn first party Microsoft titels, en die al een tijdje uit zijn. Het zal MS niet veel kosten om deze games mee te leveren. MS heeft er ook wel baat bij om de console zo scherp mogelijk in de markt te zetten, dus ik denk niet dat de meegeleverde titels de prijs erg omhoog hebben geduwd.
Waarom ze hem niet een stuk kleiner hebben kunnen maken is mij een raadsel, hij zou er hetzelfde uitzien als de huidige S.
Waarschijnlijk om kosten te besparen. Een nieuw design ontwerpen kost meer dan simpelweg de disc drive te verwijderen en het design grotendeels ongewijzigd te laten.
Kleiner is denk ik niet altijd beter voor de koeling..
Mijn xbox one draait overuren bij sommige games, best wel irritant.
Omdat het een render is en nog geen foto van het definitieve product?
De prijs in het artikel is de adviesprijs heb ik het vermoeden. Microsoft zal vervolgens, net zoals bij de normale One S, fikse korting geven op de console, waardoor hij alsnog goedkoper zal zijn dan de One S.

Microsoft moet ook wel en zal ook wel willen, omdat het alleen maar mogelijk is om content bij Microsoft te kopen met deze Xbox. Inplaats van dat er marges naar retailers gaan, gaat alles direct naar Microsoft, waardoor het eventuele verlies op de console heel snel terugverdiend is. Tevens zullen mensen die deze console kopen, ook sneller voor Game Pass kiezen en dat is een mooie, steady inkomensstroom van €10,- p.mnd.
En geen kosten meer voor drukken persen printen transporteren.

Als consument ben je echt niet goed snik als je dit koopt je snijd je zelf zo diep in de vingers dat je de komende 20 jaar daar nog last van kan hebben.
Het zet deuren open naar een volledige monopolie met maximale winst en nul extra waarde voor de consument.
Geen disks resell als je klaar ben met je game geen drive om films of wat dan ook mee te kijken en je mag straks in 1 store de full retail new value jaren na de launch betalen.
Juist. Met een disk drive heb je (bijna) volledige onafhankelijkheid van Microsoft. Je kunt naar de dichtbijzijnde CeX of GameMania gaan, koopt een 2e-hands game en gamen maar! Tevens wordt de One S ook veel verkocht als 4K UHD Blu-ray speler, dit gaat totaal verloren.

Ik heb zelf een Xbox One X, dus voor mij geen reden dit ding ooit te kopen :p
Deze console zal dan vast bedoelt zijn voor de mensen die voornamelijk alleen games als Fortnite en apex legends spelen. Het liefst verkoopt microsoft je ook nog eens een abbonement game pass. Maar goed, je bent mooi gek als je deze koopt inplaats voor de normale versie die twee tientjes.
Heb destijds een Xbox One S gekocht alleen omdat ie een UHD speler heeft. Was de goedkoopste UHD speler destijds; € 199 met 1TB op Amazon. Fantastisch. Je kan er nog spelletjes op spelen ook, schijnt ! :+

Begrijp niet waar deze prijs van € 229 zonder UHD vandaan komt.
Jou prijs noemen ze in de volksmond een ACTIE en de hier genoemde prijs is een ADVIESPRIJS. een Actieprijs vergelijken met een adviesprijs van een product wat nog op de markt moet komen is natuurlijk bullshit.
Waarom nog games kopen? Het wordt tijd voor een abonnement op de game store. Kan je spelen wat je wil.
Anoniem: 562971 @XeNoN6215 april 2019 08:51
Of je probeert 3 maanden de Game Pass voor slechts 1 Euro :)
Anoniem: 1128097 @XeNoN6215 april 2019 08:52
Nee bedankt. Ik kan me niet voorstellen wat er zou gebeuren als ik over 10 jaar een bepaalde game wil herspelen.... Geen servers meer want oud bakkie, geen discs want iedereen had een abbo.....

Nee voor replay etc is dit niks. Dit worden sws niet voor niks de forgotten ages, want alles is op abbo basis en staat op netwerken die weggegooid gaan worden. Zie bijvoorbeeld myspace, hyves etc.
Mee eens. Los van het verzamelaspect is inderdaad de vraag in hoeverre je over x jaar van nu dergelijke digitale games nog kunt spelen. Ik zie geen brood in het model om alleen maar te streamen/downloaden, maar ik verwacht wel dat het deze kant meer en meer opgaat tot er en soort Netflix-model is voor games. En nee, Gamepass is dat (nog) niet getuige het magere aanbod. PS Now biedt al wat meer maar 1) is duurder en 2) het opzetten van de stream duurt soms net iets te lang. Ook de beeld- en audiokwaliteit is minder dan de content die je op disc voorgeschoteld krijgt.

Ik hoop mede hierom ook dat de nieuwe PS en Xbox nog gewoon een ouderwetse drive hebben en games nog steeds op fysieke media zullen verschijnen. Tegen beter weten in?
En dan te bedenken dat dit op pc allang de norm is... Toekomstig retro gamen is niet meer vanzelfsprekend. Bovendien huur je de games, aangezien en licentie op ieder moment kan worden ingetrokken.
Anoniem: 1128097 @lars_jj18 april 2019 10:35
GoG is je beste vriend. Tevens kan je de meeste games nog steeds op een schijfje kopen, en dan gewoon een crack downloaden zodat je toekomst bestendigd bent.
Ach, laten we eerlijk zijn. Dat moet niet moeilijk zijn. Wil je nu een oude game spelen van een oude console (sega, n64, ps1 of anderen) is er wel een emulator en rom. Als ik. Die game toen gekocht heb, vind ik dat ik die gewoon weer mag spelen. Kan je een hele legaliteits discussie eromheen gaan voeren, maar we weten allemaal dat dit gewoon mogelijk is ;)
Anoniem: 1128097 @slijkie18 april 2019 10:35
True, maar ik speel liever op het apparaat zelf.
Over 10 jaar is er vast een XBOX One - mini voor 70 euro (netzoals nu alle nieuwe uitgaves van Nintendo, Atari, playstation etc.)

Hoe vaak speel je nu nog een games van een console die meer dan 10 jaar niet meer gesupport wordt?

NB. Ik ben wel voorstander van games fysiek kopen in de winkel. Kan vaak een stuk voordeliger zijn. Dit is natuurlijk een mooie pilot van Microsoft om te kijken in hoeverre een dergelijke online only console verkoopt voor de toekomst. Het is in de Smartphone markt volkomen normaal dat je games (en andere apps) koopt in een app store en niet op een schijfje in je telefoon steekt.

[Reactie gewijzigd door jongetje op 23 juli 2024 04:25]

Dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon.

Persoonlijk speel ik veel retro games; meer zelfs dan nieuwe mainstream titels. Dat doe ik meestal op de echte hardware. Lekker spelen op de Saturn, MegaDrive of SNES, pareltjes (her)ontdekken op de Xbox360 of PS3 (voor een paar euro bij NedGame, CEX of GameMania) of die ene game te spelen waar je destijds niet aan toe bent gekomen om te kopen of door puberale vooroordelen niet dood naast gevonden wou worden (maar stiekem hele goede games zijn)*.

Streaming en digital-only is natuurlijk de natte droom voor uitgevers. Hadden ze dit 30 jaar geleden al gehad, dan zag de retromarkt er nu heel anders uit en hadden zaken als CEX, GameMania en NedGame een heel ander verdienmodel moeten hebben.

*puberale Heroic_Nonsense was een SEGA-fanboy, maar heeft Nintendo de afgelopen 15 jaar ook in zijn hart weten te sluiten
Anoniem: 1128097 @jongetje18 april 2019 10:36
Ik speel bijna meer retro dan modern, want story en gameplay zijn gewoon leuk.
Met de Gamepass van Xbox is die optie er al, zij het niet voor de hele bibliotheek maar volgens mij wel in toenemende mate.

Wat nog een mooie extra kans zou zijn is een game huren voor 2 weken voor bijv. 15 euro. Ik zou daar echt wel gebruik van maken, zeker als ze dan iets slims verzinnen dat je de huurkosten retour krijgt als je het spel koopt (of dus in mindering gebracht op de aanschafwaarde).
Als ze de gamepass van 10€ naar 20€ per maand verhogen en in ruil daarvoor het gehele assortiment (of een echt groot deel daarvan) aanbieden dan ben ik om.

Ik heb nu de gamepass en er staan wel wat leuke titels tussen, maar van de 100+ games zoals ze marketen, als daarvan tegen de 90% games zijn die een overgroot deel niet interessant vindt schat ik het nog vrij netjes.

20€ per maand voor alles zou een mooie deal zijn en het lijkt me ook wel realistisch alleen is het grote probleem om de contracten rond te krijgen, de muziek en film industrie is mee, nu de games nog.

Toevoeging;
Op basis wat ik bij andere lees en waar ik het ook zeker mee eens ben; als er een spel op staat, moet het erop blijven. Nu is het nog zo dat na x tijd de games verdwijnen. Hier had ik last van met Tekken Tag Tournament 2

[Reactie gewijzigd door pietjuhhh1990 op 23 juli 2024 04:25]

Dan moet Gamepass meer games aanbieden dan ze nu doen namelijk en niet alleen oudere titels, maar elke nieuwe release.

Ik heb een One X puur alleen voor Gamepass, omdat ik de rest van de games toch op de Pro of PC speel. Sinds Microsofts eigen games ook daarin komen is dat een mooie deal als je ook andere platformen hebt die aandacht nodig hebben. Gamepass is een goede en leuke toevoeging en ik hoop dat Sony PSNow ook meer en meer naar voren brengt straks (downloads en streamen). Ik merk zelf dat van die 100+ games in Gamepass, maar een enkele voor mij echt interessant zijn.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 23 juli 2024 04:25]

en alle macht bij hun leggen? Nu betaal je voor de games waarvoor je wilt betalen.

Gezien het games aanbod van de Xbox One, mis je met deze console de mogelijkheid om 2de hands games te kopen. Dit scheelt volgens mij zoveel geld dat deze console versie zelfs redelijk duur is.
Zit alleen maar mainstream meuk in. Ben trouwens wel geïnteresseerd in een ultra goedkope Xbox One voor retro gaming. Dat heeft Microsoft goed gedaan. Zou graag nog eens Xbox pareltjes spelen als Breakdown en Ninja Gaiden- de nostalgie :o
Omdat dan veel duurder uit ga zijn uiteindelijk dan kopen, net als Spiderman heb ik deze voor 27 euro gekocht in januari(Nieuw 50/60 euro).
Ik heb uiteindelijk t/m maart over gedaan om het spel uit te spelen, dan ook alles verhaallijn/dlc alle side dingen in het spel.

Ik zou dan 3 maanden betalen om 1 spel te kunnen uitspelen, en ook duurder uit zijn.
Je bent digitaal veel te veel geld kwijt. Prijzen zijn online echt een stuk duurder en je kunt je game niet verkopen. Scheelt al met al meer dan 50% op een game..
In welke winkel koop jij je spellen?
Marktplaats: recente spellen voor 3, 4 tientjes kopen en voor 2,3 tientjes verkopen. Daar kan geen digitale actie tegenop.
Ik bedoelde inclusief de verkoop.
Online zijn ze inderdaad een stuk duurder ja, maar 50% scheelt het nou ook weer niet.
Battlefield 5:
Ps4 Store: 69,99 (intro prijs, nooit omlaag gegaan)
Retail: 29,49 (game was al naar dit bedrag gezakt binnen enkele dagen)

U zei? En dit is echt geen uitzondering ofzo, dit komt heel vaak voor.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 23 juli 2024 04:25]

Op zich een nette prijs voor de console, maar ik heb een dik jaar geleden in de aanbieding een One S met schijflade (500GB + Forza bundel) gekocht voor €150, dan vind ik deze prijs toch wel wat hoog voor een gelimiteerde console.
Bij Gamemania koop je voor 200 Euro een One S met extra controller, Forza Horizon 4, GoW 4, Halo 5 en Rare Replay (helaas allen download only). Dus ja, dan is 220 voor een disc- en gameloze (?) One S aan de dure kant.
En ja kan hem nog als DVD of BD speler gebruiken.
Als het nauwelijks goedkoper is, zou ik niet weten wat het voordeel is van een console zonder drive.
Om die reden is dit dus ook een onzingerucht.
Nee helemaal niet... Het is juist onzin om aanbiedingen met adviesprijzen te vergelijken. Uiteraard gaat dit ding straks ook in de aanbieding. Het is afwachten wat de prijs dan wordt en dán kun je het vergelijken met acties zoals die wat de Game Mania nu heeft.
Ik vind hem inderdaad vrij duur. Met wat zoekwerk kan je goedkoper een One S MET schijflade vinden. Al helemaal op de tweedehands markt, waar er aardig wat te vinden zijn van de mensen die geupgraded hebben naar een one X.

Als de prijs accuraat is moet het al met een erg interessante bundel komen: gratis games en een jaar Game Pass ofzo.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 23 juli 2024 04:25]

Die 229 is waarschijnlijk ook gewoon een adviesprijs. De adviesprijs van een versie met drive is volgens mij ook gewoon 299.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.