Ring voegt impactsensor toe aan Door View Cam-deurbel

Ring heeft zijn vijfde slimme deurbel met videomogelijkheid aangekondigd. De Door View Cam werkt op een accu en bevat een impactsensor, die waarneemt wanneer er mensen op de deur kloppen of bonzen.

De installatie van de Door View Cam is volgens Ring eenvoudig, bijvoorbeeld door het apparaat op de plek van een bestaand kijkgat te bevestigen. Aan de binnenkant van de deur zit dan niet alleen een traditionele viewer van glas, maar ook de verwisselbare accu.

De slimme deurbel bevat een camera om op afstand hd-video te streamen en op te nemen. Gebruikers kunnen instellen hoe gevoelig de bewegingsdetectie moet zijn, waarbij de deurbel automatisch detecteert of er sprake is van vals alarm en stopt met opnemen bij bewegingen die niet interessant zijn. De gebruiker krijgt een seintje van het soort beweging dat gedetecteerd is. Ring noemt dit Smart Alerts en brengt deze functie dit jaar naar al zijn slimme deurbellen. Het bedrijf waarschuwt wel dat voor sommige functies een Ring Protect-abonnement nodig kan zijn. De betaalde variant begint bij 3 euro per maand.

De impactsensor zorgt ervoor dat de camera zich inschakelt als er niet op de bel gedrukt wordt, maar wel andere activiteit met betrekking tot de deur waargenomen wordt, zoals duwen, bonken en kloppen. De app werkt in combinatie met Alexa, van Rings moederbedrijf Amazon. De Door View Cam komt in de VS uit voor 200 dollar, maar moet later dit jaar ook in Nederland en België verschijnen.

Update: De Door View Cam is per 18 juni beschikbaar.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

07-01-2019 • 22:34

49

Reacties (49)

49
48
23
6
0
23
Wijzig sortering
Altijd wel een leuk syteem gevonden maar een deurbel kopen en dan nog 3€ per maand betalen vind ik persoonlijk een no-buy.
Precies, zo denk ik er ook over. Kreeg vandaag van Netatmo bericht dat ze ook een deurbel uitbrengen, zonder kosten voor de opslag van beelden. (SD of FTP, b.v. op je eigen NAS, of eigen cloud zoals dropbox)

https://www.netatmo.com/nl-nl/security/doorbell

Veel handiger en je houdt de kosten buiten de deur van zo'n abonnement.

[Reactie gewijzigd door TFZ61 op 25 juli 2024 23:38]

Even gekeken, maar wel jammer dat de Netatmo alleen met IOS werkt.
Tja, dan moeten ze maar niet op de eerste pagina het alleen over Apple Homekit hebben:
"Zien wie er voor uw deur staat was nog nooit zo eenvoudig, u hoeft alleen maar te praten.
via apple-homekit-nl
Zeg gewoon: “Siri, laat mij mijn Deurbel zien”

Maar hij staat weer op mijn lijstje als mogelijke aankoop voor mijn nieuwe huis.
Dat is een aanname. Ze gebruiken de badge ‘Works with HomeKit’. Dat betekent niet ‘Needs HomeKit’. Het is logisch dat een fabrikant ondersteuning voor HomeKit prominent in beeld plaatst.
leuk, maar is geen mooi design
Die ziet er wel goed uit en is inderdaad zonder abbo. Bedankt voor de tip!
Je hoeft geen abo te nemen hè, kan prima zonder. Je hebt dan alleen de x-dagen terugkijken niet, wel de live-view en intercom.

Die van Google (Nest Hello) heeft een nóg duurder abo, 10x duurder. Wat ze dan wel erbij leveren is dat Google Home zegt wie er aan de deur staat (als je die persoon hebt toegevoegd aan gezichts herkenning). Dat is wel gaaf, maar om daar nou € 300,- p/j voor te betalen gaat mij ook te ver.
Ik heb ook een ring pro maar zou anderen adviseren te kijken naar de deurbel van hikvision. Ondersteunt onvif en kan dus ook makkelijk gekoppeld worden aan een Synology oid.
Of een Skybell HD, heeft ook terugkijken en nog gratis ook. (Ja, ik heb een Skybell HD)
Ik ken ook iemand die deze heeft en er zeer tevreden mee is. Deze was ook gekoppeld met een Synology nas en een domotica systeem. Echter is de standaard video die terug te kijken opgeslagen in de cloud en niet in HD. Daar is wel een abbo voor nodig al is dit niet zo enorm duur als de Nest.

Gezien de Synology ook opneemt is er echter wel in HD terug te kijken op de NAS.
Heb die ook enkele weken gehad, maar terug gebracht. Je kan geen gevoeligheid per zone instellen, en ergste van al: er was na een update van de app op android geen aangepaste melding meer als iemand op de bel drukte... Dus een default alert toon op mijn gsm... nutteloos was het hierdoor geworden.
Nu hangt er een goedkope drukknop gekoppeld aan domotica, krijg ik toch terug meldingen. En een goedkope xiaomi camera om te kijken en eventueel te spreken.
Deur openen kan met de nuki :-)
De Door View is dan wel op batterij beschikbaar, die SkyBell HD enkel via bekabeling.
Hoewel ik liever bekabeling zou willen, is dat voor mij niet meer mogelijk.
Zonder abo zou ik die Ring Door View wel zien zitten.
De bekabeling is voor mij ook juist de reden dat ik de SkyBell wou hebben.
Accu’s zijn leuk voor portable devices maar niet voor een vaste deurbel.
Heb je het dan over de DB1? Of een andere?
Ziet er idd heel goed uit!
Heeft deze echt een kijkhoek horizontaal van 180 graden?
Ik kon hem alleen bij Ali vinden maar niet uit een Europees magazijn ( ivm invoerrechten )
Jawel hoor, staat ook gewoon in de PW.
pricewatch: Hikvision DS-KB6403-WIP
Ach, stom van mij, ik gelijk zoeken op Hikvision DS-KB6403-WIP en kwam bij de fabrikant uit.
Toen ik zag dat dit een Chinese fabrikant was bij Ali gekeken haha.

Kijkhoek echt 180 graden horizontaal?
Wat is jou ervaring hiermee?
In de specs wordt dit genoemd: "• HD video surveillance with ultra-wide angle (180º)"
Mijn excuses, zie net dat ring inderdaad voor 3 euro een maand opslaat dus je hebt gelijk

Ander doe je ff wat research, de Nest Hello met nest Aware is niet 10x duurder qua subscription. Als je alleen een Hello hebt is het 5€ per maand.

Voor 5 euro in de maand krijg je dus 5 dagen videogeschiedenis, dag en nacht opnamen, intelligente meldingen, clips en time-lapses, en tot slot kun je activiteitenzones aanmaken in het beeld.

Ik heb nu 6 nest cams incl de deurbel hangen en ik zit op een jaarbedrag 180€ incl btw voor 5 dagen geschiedenis (voor de meeste mensen is dat meer dan zat) dus dan hebben we het over 15€ per maand voor 6 cams 2,50€ per cam dus.

[Reactie gewijzigd door SpoekGTi op 25 juli 2024 23:38]

Ik heb gewoon een grote tegel met weegschaal eronder in mijn tuinpad. Dan kan ik meestal wel inschatten wie er voor de deur staat.
Kost toch gewoon minimaal 5 euro per maand? Waar haal jij die 300 vandaan?
Klopt niet.

Het is niet enkel het terug kijken dat je verliesd

Ook motion zones en person recognition weken niet zonder nest aware.

Bovendien krijg je voor dat geld maar 5 dagen .. Dus als je op vakantie bent, kan je niet eens zien wie aan je deur is geweest tegen je terug bent...

Waarom hebben ze die continuous recording m andatory gemaakt...

Bij Arlo kan je event based recording kiezen of continuous recording
Er is inmiddels ook een abonnement van 5 euro per maand of 50 euro per jaar, met 5 dagen terugkijken. Nog steeds duurder dan Ring, maar voor Google Home-bezitters interessanter....
Ik heb er een gehad, specifiek voor de account registratie een "vers" (lees: nieuw) e-mail adres gebruikt, en dat adres krijgt nu super veel spam over "home security" en verzekeringsproducten van verschillende bedrijven uit de VS. Je verkoopt letterlijk gewoon alles aan zo'n bedrijf. Het is tevens niet te gebruiken zonder een account te maken en al je gegevens achter te laten bij ze. Daarnaast ging het apparaat zelf binnen 1 week in 'n soort van "bootloop" waarin het apparaat niet meer uit te zetten of resetten was. En kreeg geen wifi verbinding op een plek waar een budget smartphone van jaren oud wel signaal krijgt. Ring producten komen er bij mij nooit meer in in ieder geval! Overhyped troep, van 'n bedrijf dat waarschijnlijk meer geld verdient aan het doorverkopen van je gegevens dan aan hun producten zelf.
In jou bevindingen kan ik mij helemaal niet vinden.
Ik heb voor een doorbell pro en in de achtertuin een floodlight security cam. En het werk zoals nieuwe technologie nagenoeg vlekkeloos.
Ook met spam heb ik geen problemen.
Ik zie hier echt geen enkel denkbaar scenario voor. Mensen die niet weten wat een deurbel is en nog op de deur bonken? Inbrekers die veel lawaai willen maken? Russische Mafiosi die je deur in trappen?
Dit is omdat de helft van Amerikanen waar Ring vandaan komt niet begrijpt wat een bel is en altijd op de deur klopt.

Bij ons is een deurbel sinds jaar en dag al dood normaal, in de VS helemaal niet. Op deze manier werkt je Ring toch als er aan de deur geklopt wordt.

Wat ik me wel afvraag, krijg je post door de brievenbus (die in tegenstelling tot de VS in Europa wél veelal in de deur zit) gaat hij dan ook af? Lijkt me niet heel wenselijk namelijk.
Hier hangt al een hele tijd een Ring 2 en een Chime Pro en 't werkt prima.
Saw what?

Laatste keer dat folders bezorgde (in het vorige millennium) heeft niemand me verteld de klep dicht te doen.

Beetje overkil om daar een camera voor op te hangen, maar aan de andere kant een cameradeurbel is net zo overkill en die heb ik ook ;)
Jeetje, dat zal het wel waard geweest zijn, om al de extra energie die je door die open brievenbus hebt verstookt te besparen...

[Reactie gewijzigd door HooksForFeet op 25 juli 2024 23:38]

Je hebt overigens ook van die borsteldingen voor achter je brievenbus, om de warmte binnen tr houden als de klep openstaat. Kost waarschijnlijk minder geld, tijd en moeite dan een systeem bouwen om videobewijs te verzamelen en daarmee te gaan klagen bij een ongeinteresseerd folderbedrijf.
Bij controleren of deur op slot is, deurslot flipperen, uitboren slot, gebruik breekijzer, schoppen tegen deur en deur uit scharnier tillen etc... heb je iets aan impact sensor.

Poging door amateurs zal beginnen met rommelen aan deur en dan is het nuttig om het te filmen.

Pro's zullen al meteen door hebben dat ze die deur (En woning) over te slaan.

Als RING ook een set buiten en binnen camera's als onderdeel van oplossing zou uitbrengen zal Amazon in no-time marktleider kunnen worden.

Helemaal als ze extra functies krijgen zoals impact, geluidsdetectie, infrarood bewegingsdetectie boven op software detectie, onderscheiden huisgenoten etc..

Uiteindelijk wil je bij terugkijken (En notificaties) alleen de echte incidenten van begin tot eind (offsite) gefilmd hebben.
Die camera’s zijn er. De Ring Spotlight en Stick-Up cams.
Als ze verder gaan uitwerken en een business model verzinnen waarbij je niet of nauwelijks voor de hardware hoeft te betalen....

Deze review geeft aan dat het nog niet veel gebruik maakt van smart functies.
https://www.smarthomemaga...ting-accu-en-zonnepaneel/
Wat voor deuren hebben al deze mensen? Een buitendeur die je uit de scharnieren kan tillen? Impact van een pasje in de kier van de deurpost? Het lijken me allemaal wel extreme randscenario's.
Flipperen als ook door brievenbus "vissen" werkt...

https://m.youtube.com/watch?v=kXqMfmbYVmg

Met een krik deur openen (zoals Garage/rol deuren) werkt ook.

Sommige deuren (zoals tuin) draaien naar buiten open.

[Reactie gewijzigd door totaalgeenhard op 25 juli 2024 23:38]

Ik heb persoonlijk geen deurbel op m'n tuin- en achterdeur, maar misschien ben ik raar daarin.
Maar een camera met impact sensor aan/ in de buurt van deur is wel handig.

Overigens krijg je wel negatieve reviews van inbrekers indien je wel een deurbel daar zou hebben.
Bij mij komt dat vrij vaak voor en meestal door bezorgers van DHL!
Die bellen aan en nog voordat je bij de gangdeur bent staan ze al op de deur te bonken.
Het is echter wel zo dat je bij de voordeur niet kunt horen of de bel het binnen wel doet ( dat is ook altijd het excuus dat ze geven als je mopperend open doet.
Helaas vertikken ze het al tijden om lang beloofde HomeKit ondersteuning toe te voegen aan hun bestaande modellen of nieuwe modellen.
Kun je daarmee onder abonnement uitkomen?
Zo ja, dan zal dat er nooit komen.
Nee, homekit zorgt niet voor video opslag en kosten van de abbonementen zit hem in opslag.
Homekit zorgt alleen voor de livestream en push notificaties wat mij bekend is (ik heb geen video deurbel).
Maar livestream kun je opslaan en elders laten verwerken.

Laat ik het anders vragen: kun deurbel gebruiken zonder abonnement als je homekit gebruikt?

Ondersteund deurbel ONVIF?
Ja, dat kan inderdaad maar dat hangt natuurlijk wel van het apparaat af. Ik ken iemand met een doorbird video deurbel. Hij heeft een Synology NAS die de video continue opneemt (via ONVIF) waarnaast hij de app gebruikt voor push notificaties als iemand aanbelt. Voor zover ik weet ondersteund Ring dit echter niet

Misschien is dit iets interessant voor jou:
https://www.iculture.nl/n...-proline-deurbel-homekit/
Netatmo kan het zeker gezien deze local storage heeft:
https://www.iculture.nl/n...me-video-deurbel-homekit/
Hun (ring) support is ook niet om over naar huis te schrijven, of te wel heel erg slecht. Het ding valt spontaan uit, geen camera, geen signaal, ook geen huisbel meer dan, daar kom je dan achter als er iemand heeft geprobeerd aan te bellen.. Ben al 2 weken bezig om iemand te spreken die mij zou kunnen helpen, via twitter reageren ze ook al niet meer. Dus echt GEEN aanrader, Ring.
ik ben zelf nooit een super fan geweest van de Ring.
ik heb laatst maar een Brinno DUO aangeschaft aangezien ik al een deurspion in de deur had zitten.
Heb vroeger ook een Brinno gehad maar vond de resolutie bagger ( was toen 320 x 240 ).
Ik zou tegenwoordig wel minimaal een Full-HD resolutie van de camera willen hebben zeker als je de beelden op wil slaan en/of later terug wil kijken.
Weet je ook wat de resolutie van het beeld van de Brinno Duo is?
Het staat niet vermeldt op de productpagina van de fabrikant.

[Reactie gewijzigd door lowo op 22 juli 2024 17:46]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.