Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Microsoft brengt mogelijk Windows Hello naar Xbox One met eigen 4k-webcam'

Microsoft werkt naar verluidt aan nieuwe webcams met 4k-sensoren en Windows Hello. In ieder geval een model moet compatibel zijn met zowel Windows 10 als de Xbox One. Dat laatste zou mogelijk betekenen dat gebruikers zonder Kinect toch in kunnen loggen met hun gezicht.

Het bericht vindt zijn weg naar buiten via Paul Thurrott, bekend van zijn connecties binnen de wereld van Microsoft. Twee verschillende bronnen melden bij hem ditzelfde nieuws. Het zou de eerste webcam zijn met Windows Hello-ondersteuning die Microsoft zelf op de markt brengt. Tot op heden zijn gebruikers daarvoor aangewezen op een handvol webcams van Intel, Razer en Logitech. Ook zit de functie in de webcams van de Surface-computers.

De webcam die op de Xbox One werkt kan een vervanging gaan vormen voor de Kinect, die Microsoft niet meer maakt. Een van de functionaliteiten van dat accessoire is dat gebruikers automatisch herkend worden wanneer ze in het gezichtsveld van de Kinect komen. Daarna vindt een automatische sign-in plaats, zelfs met meerdere gebruikers tegelijk. Sinds de Kinect van de markt af is, is het echter lastiger om deze functie in huis te halen. De bronnen van Thurrott stellen dat de webcams ergens in 2019 op de markt moeten komen.

Microsoft Lifecam Studio, een van de bestaande webcams van Microsoft, uit 2011

Door Mark Hendrikman

Nieuwsposter

23-12-2018 • 10:16

77 Linkedin Google+

Reacties (77)

Wijzig sortering
Los van de off topic console war, heeft iemand ook nog een inhoudelijke reactie op dit nieuws? Zelf gebruik ik mijn Kinect alleen nog maar om in te loggen, en dat is heerlijk zo. Dus ik ben wel blij dat daar nu weer toekomst in lijkt te zitten!
Ik ook. Haast niet mogelijk om nu voor beetje normale prijs kinect voor xbox one x te scoren, maar zou 't graag gebruiken. Zelf voor inloggen onder andere, en m'n zoontje vind 't gaaf om te streamen als ie aan 't gamen is.

Zijn er nu nog cameras te krijgen voor de X om te streamen?
Volgens mij is de Kinect (helaas) niet compatibel met de Xbox one X. De Xbox one X mist daarvoor de juiste aansluiting op de achterzijde van het apparaat.
Dan kan je nog altijd de adapter kopen die de Kinect terug verbindt met de Xbox One X, ten tijde van de S kreeg je gratis een adapter als je kon bewijzen dat je een Kinect had.

https://www.theverge.com/...-one-s-kinect-adapter-usb
Werkt anders prima met mijn Xbox one x.

Eerst de originele Xbox one gekocht met daarbij de Kinect.
Daarna een tijdje een One S gehad en daarbij bij Microsoft gratis de adapter aangevraagd.

Diezelfde adapter gebruik ik nu ook op mijn One X.
Ik kwam van de originele Xbox One, die toen nog werd geleverd met een Kinect, de S overgeslagen en dan de X gekocht, spijtig dat die adapters dan niet meer gratis werden geleverd. Dan maar ene gekocht in Mediamarkt, maar werkt soms niet evengoed als op de originele Xbox One.

Soms gaan de lichten niet aan op de Kinect en wordt door systeem dan de Kinect niet herkend.

Enige oplossing is de adapter los te koppen en terug te verbinden, dan werkt Kinect wel terug.

Maar probleem doet zich maar sporadisch voor
Sony heeft deze console generatie duidelijk gewonnen.(https://en.wikipedia.org/..._consoles#endnote_Greater). Microsoft moet dus toch echt wel zijn best blijven doen om de ervaring voor hun consumenten zo goed en uniek mogelijk te maken, en ze proberen meer klanten te lokken. Je ziet bijvoorbeeld dat ze toetsenbord en muis support hebben voor xbox (pc gamers aanspreken), backwards compability, cross platform gamen, controller voor mindervaliden, etc... Sony is momenteel de grootste, mede door hun zeer goeie exclusives. Het lijkt dan ook dat Sony minder positieve dingen voor hun klanten doet in tegenstelling tot microsoft in mijn ogen.

Tijdens de vorige consolegeneratie was microsoft de grootste. Toen waren de rollen op bepaalde vlakken omgedraaid. Sony deed extra moeite voor hun klanten met oa. het interessante playstation plus abbo die je toegang gaf tot heel fijne games elke maand. Gratis online spelen was ook een troef die sony gebruikte om klanten te lokken. Toen de volgende generatie uit kwam schoot Microsoft zichzelf in de voet door zich te veel te permitteren. De xbox one moest oa. altijd kinect aangesloten hebben, altijd online, je kon geen games doorverkopen (https://www.cnet.com/news...rm-and-used-games-policy/). En daarbij was hun console 100 euro duurder dan de concurentie, en minder krachtig. Intussen is er de xbox one x die krachtiger is dan de ps4 pro.

Ze moesten dus een enorme inhaalmaneuvre doen. En hier zijn ze nog steeds mee bezig. Of Sony een gelijkaardige stoot gaat uithalen bij de launch van de volgende generatie weet niemand. Ik denk het niet, maar het zal interessant zijn om te zien hoe het uitdraait.

Jij vind dus dat Microsoft maar wat uitprobeert, toch is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat ze zich uniek proberen zijn.

[Reactie gewijzigd door Swindowmasher op 23 december 2018 11:18]

Sterker nog, er wordt best vaak gezegd door critici dat als Microsoft wel marktleider was geweest, al het moois tot nu toe op de Xbox er niet was geweest. Als underdog hebben ze best mooie dingen laten zien en ondertussen gedraagd Sony zich als arrogante leider: “wij doen niet aan crossplay omdat de beste ervaring op de ps4 is”.
En nu er console crossplay is in Fortnite, hoor je opeens niemand meer. Maar even vergeten dat er buiten Fornite geen enkel game crossplay is op de console, dus hoe belangrijk is het nou daadwerkelijk.

En volgens mij vergeet je ook even dat Sony al crossplay in het algemeen ondersteund sinds de PS2. Blijf het persoonlijk een beetje hypocriet vinden dat we zo graag crossplay wilden voor Fortnite, maar games als COD, BF, Fallout, en al die anderen.....?

Niemand die daarom klaagt namelijk.
Ik wel, ik vind dat er zelfs wetgeving moet komen die deze nep muren moet verbieden. Er zijn technisch geen redenen te benoemen waarom die er zijn dus puur bedoeld om markt werking tegen te gaan, koppel verkoop en protectionisme om maar een paar termen te gooien :P
Maar serieus, ik vind het wel echt een ding dat deze muren er zijn. Andere game bouwers hebben er ook over geklaagd en zijn door Sony op het matje geroepen (destijds rocket league bijv). Alleen Epi viel niet stil te houden. Nee hoor, de rest klaagt niet omdat ze Sony niet als platform kwijt willen.
Ik mag hopen dat COD e.d. nu ook klaar staan.
Ik heb ze beide zowel de Pro als de X en de X is beter en stil. Ik hou de PS4Pro gewoon op zolder en speel er alleen speciale content nog op, maar alle games zoals tombraider, Battlefield of Redemption 2 voor de XBOX.
Wat een onzin schoenmaker blijf bij je product, dan moet sony muziek players maken.
Dan is Nintendo in deze de enige ECHTE game console/handheld leverancier.

Dat windows/linux achtige functies naar de console komen is toch alleen maar mooi.
En ja Microsoft is hier VEEL groter in dan SONY.

Ook de ps4 is een pc, Ontwerp van de ps/3 en de x360 zijn echt andere hardware platformen.
De dure prijs van dit soort ontwerpen hebben de ps4 en de xbox one naar een pc achtig platform gebracht. AMD bestaat nog door de verkopen van de ps4 en de xbox :)

Maar ja dit ging om de Kinect en dat is een innovatie die op de XBOX is gestart en niet op de PC.
Als je kijkt wat de concurrentie van de Kinect kan zie je de kracht van de Kinect. Het is jammer dat het eigenlijk niet op de Xbox veel gebruikt is.
Waar maak je je druk om, je hebt er toch totaal geen last van als Microsoft experimenteert met extra features?

Sterker nog, ik zou willen stellen dat dergelijke ontwikkelingen je toekomstige game ervaring op elk platform beter gaan maken. Succesformules worden namelijk door andere fabrikanten overgenomen, en wie weet tillen dergelijke experimenten de xbox naar je gewenste niveau.
Ook wel positief is dat er nu al enorm veel games backward compatible zijn met de Xbox One, die destijds op de Xbox360 zijn uitgebracht en nu ook deze die op de eerste Xbox ooit zijn verschenen
Ik heb een PS4, om de reden dat daarvoor erg goede console exclusives beschikbaar zijn.

Toch vind ik je te kort door de bocht. Microsoft had een slechte start, maar ze hebben ontzettend goed werk gedaan. Ik denk dat ze nu duidelijk topfavoriet zouden zijn, met meer goede exclusives voor de Xbox.

Dit omdat de Xbox One X super krachtig is, krachtiger dan de PS4 Pro. Daarnaast hebben ze een speciale controller voor mensen met een handicap. Ze hebben een erg goede backwards compatibility met erg veel games. Vergeet vooral de game pass niet en de dingen die ik vergeet te noemen.

Ze hadden een slechte start, maar ze zijn erg goed bezig in mijn mening.
Ea Access is ook het vermelden waard. Maar voor beide consoles is wat te zeggen.
Belangrijk is, als je met vrienden online wil gamen, welke console de meeste hebben. Volgens mij is vooral onder jongeren daarom PS4 favoriet.
Dit komt doordat ze nu ook luisteren naar de wensen van gebruikers en eerlijk is eerlijk. De xbox X is qua beeld iets beter in graphics en het geluid veel stiller. Zeik ik stiller, Nee gewoon stil . De PS4 pro maakt zon herrie dat ik die niet in de woonkamer mag gebruiken :) . Dit is de reden dat ik de XBOX X heb aangeschaft. Stil.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 23 december 2018 15:20]

Zonder hatelijk te doen.. ze hadden een slechte start.

Ze moesten wel met een xbox X komen ivm de concurrentie, ik weet niet de aantallen die verkocht zijn maar eigenlijk is de X te laat gekomen... hadden ze die in het begin gehad dan hadden we een heel ander verhaal....

Controller voor minder validen is een goede zaak... echter een zeer marginale doelgroep waarmee je een console war niet wint, maar wel algemene goodwill kweekt...

Backwards compatibel is goed, ik neem aan dat sony ook nu wel die kant uit gaat en dit door de cell processor van de ps3 behoorlijk tot niet uit te voeren was / is. Ze hebben daarvoor de Now service.

Hopelijk komt dat weer goed in de volgende generatie... maar ze hebben ook een paar flinke missers gemaakt met bv de overname van Rare....

Uiteindelijk gaat het om de gamebeleving en ik denk dat die op beidde consoles prima is.
Mindervalide controller is inderdaad geen console war winnaar, maar een hele mooie geste aan de gamers in alle varianten, net zoals cross play, cross buy en backwards compatibiliteit. In mijn ogen veel meer een partner voor een gamer dan Sony die continue keuzes maakt op de winst ten koste van zijn eigen gamers. Het was het dreigen van Epic over de macht die het verkregen had met Fortnite dat Sony is gaan bewegen, want als die Xbox exclusive was geworden….
Je verhaal komt anders ook een beetje laat, sinds deze generatie bijna is afgelopen, en sinds de X uit is Microsoft niet opeens de grote speler is geworden.Het gaat duidelijk niet over kracht sinds Sony de ene na de andere game uitpoept. Nu zijn exclusives voor de Xbox opeens weer belangrijk omdat Microsoft studio's aan het kopen is.

Maar ben je dan niet zelf kort door de bocht met je verhaal? Bedenk je even dat juist Microsoft bezig is zich weer staande te houden. Zijn goed bezig, dat ziet iedereen idd, maar qua games zelf waar het toch echt duidelijk om gaat hebben ze sinds de release van de X bar weinig mee gedaan. Al deze nieuwe aankopen van Microsoft geeft ze ook nog geen enkel garantie namelijk.
Ik heb een PS4, om de reden dat daarvoor erg goede console exclusives beschikbaar zijn.
Bovenstaand argument lees ik erg vaak, maar is dat een gegronde reden om een PS4(Pro) aan te schaffen?

Want die 'exclusives' moeten maar nét in jouw interesse gebied liggen.

Vaak zijn 'exclusives' oorlogsgames en dat zijn nu nét de 'exclusives' die mij totaal niet aanspreken.

En nee, ik ben geen fanboy van een PS4 of XBOX, wat ik heb ze namelijk beide :>
Want die 'exclusives' moeten maar nét in jouw interesse gebied liggen.
Mee eens, maar inmiddels zijn er zoveel exclusives op de PS4 te verkrijgen dat jou argument van 'voornamelijk oorlogsgames' niet meer op gaat. De PS4 lanceerde misschien met Killzone maar daarna is er een zeer gevarieerd aanbod van exclusives op de PS4 ontstaan. Sterker nog ik kan me na Killzone eigenlijk geen andere exclusive bedenken die in de categorie oorlogsgame valt.

God of War is geen oorlogsgame, technisch gezien! :P

[Reactie gewijzigd door Viraldope op 23 december 2018 12:54]

Ik heb hier een Switch en een Xbox One (de eerste dus geen x of s) en ben meer dan tevreden met Xbox. Game Pass is een vrij geweldige dienst van Microsoft waar zeer veel content, ook nieuwe releases, voor een tientje per maand te spelen is. Sinds Game Pass is het de console die de meeste uren maakt hier.

Xbox is goed bezig, heeft recent ook meerdere studio's opgekocht voor meer exclusieve content. Fijn is ook dat MS de content dan wel voor zowel PC als Xbox uitbrengt. IK heb geen enkele behoefte aan een PS product hier in huis ondanks dat ik van de PS3 kom.
Ik had hiervoor een X360 en ben vanwege HZD, Last of Us, Bloodborne en Uncharted naar de PS4 gegaan.

Ik vind de controller van de Xbox wel beter dan PS4...

Waar MS mogelijk de fout in gegaan is is dat er voor de exclusives geen reden is om een Xbox te kopen. De exclusive games kwamen veelal uit voor Xbox én PC. Als ik al een PC heb, waarom zou ik dan nog €500 uitgeven voor een console?

Ik hoop dat MS geleerd heeft van deze generatie en ze met de Xbox Two een dikke lineup first party games kunnen brengen.
Je maakt hier de aanname dat dit voor Microsoft fout is... Als je echter die games alsnog koopt op Windows dan zit je gewoon in hun ecosysteem en verdienen ze ook aan je. Wie zegt dat Microsoft jou zo nodig hardware wil verkopen? Als dat hun primaire doel was dan zouden ze inderdaad niet alles ook op Windows uitbrengen...
Voor mij was het, upgraden van de game pc om de nieuwste games te spelen op goede settings waarbij de hele PC 1000 plus ging kosten of een Xbox. Met het groeiende gezin zitten we nu op 5 xboxen, die gemiddeld 400 hebben gekost. Dus 2000 aanschaf en 5 game oplossingen voor de laatste games (2x 4K) met een PC platform zou me dat veel meer hebben gekost, los van de extra uren knutselen en ondersteuning bieden. Door het cross buy element heb ik zonder twijfel games gekocht terwijl ik nog niet zeker wist of ik exclusief console zou blijven, want ik kon ook terug. Mijn library is zo niet meer device gebonden (voor de flamers, ja dat geld maar voor een beperkte set helaas omdat niet iedereen netjes mee doet). Dat gevoel van keus is goud waard.
Sunset Overdrive
Quantum Break
Sea Of Thieves
State Of Decay 2
Ori And The Blind Forest
Cuphead
Killer Instinct
Gears Of War
TitanFall 1

Daarnaast is Forza niet één game, idem voor Halo. Hele game serie waar geen alternatief voor is op Playstation zover ik weet.
Maar dit zijn allemaal niet zozeer console exclusives (misschien op Halo na). Als je niet over een gamewaardige PC beschikt en deze 'exclusives' spreken je meer aan dan die van de PS4 zou het een reden kunnen zijn om een Xbox te kopen. Maar voor mij was het een reden om juist een PS4 te kopen; de games die ik eventueel op de Xbox zou willen spelen kan ik namelijk ook op Windows spelen.

[Reactie gewijzigd door Viraldope op 23 december 2018 12:51]

De enige reden dat je gemind wordt is omdat jij vervelend fanboy gedrag aan het vertonen bent, dit heeft niets met anderen te maken, maar met je eigen gedrag. Kijk eens in de spiegel man.

Microsoft gaat vermoedelijk een 4K webcam introduceren voor Xbox, en dan komen jij en theduke1989 zeiken dat Microsoft ondermaats is en je de games niet leuk vind. Waar is dat voor nodig?

Ja Sony heeft meer consoles verkocht deze generatie, dat klopt inderdaad, niet echt nieuws meer onderhand, and again, wat heeft dat hier mee te maken?

Prima dat je een fan bent, maar onnodig over andere dingen heen schijten is gewoon vervelend, hou het lekker voor je.

En nee, ik ben geen Xbox fanboy (heb een PS4 want vrienden en geen crossplay). Ik vind het net zo vervelend als iemand komt met bedrijf/product X heeft Y verkocht en is daarom beter dan bedrijf/product Z.

EDIT: Wil dit nog even toevoegen. Dat gezeik over exclusives wordt ik toch ook zo moe van. Dit is namelijk voor zoveel gamers een compleet void punt. Ik game niet super veel, ik speel niet elk spel, hierin maak ik keuzes. Ik speel dus ook niet alle exclusieve games, bij verre niet. Exclusives zijn voor veel gamers irrelevant omdat je toch wel aan je trekken komt. Uiteindelijk zijn de meeste grote spellen tegenwoordig gewoon multiplatform, soms met wat tijdelijke exclusiviteit. Is het zo'n groot gemis voor een gamer op Xbox dat ie geen Spiderman of andere willekeurige exclusive kan spelen? Voor een gamer op PS dat ie geen Halo kan spelen? Nee, want je hebt een immense catalogus van andere top games om te spelen. Vind je het wel een groot gemis: koop lekker de console, vind je het geen gemis: dan is er uberhaupt geen probleem.

[Reactie gewijzigd door Tikkels op 23 december 2018 13:21]

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Voor mij is een 4k hello camera een interessante optie omdat ik de XboxX in de huiskamer ook gebruik om te video bellen met de kids als ze aan het logeren zijn. Super handig. Voor mij zijn de PS exclusives niets zeggend, omdat ik ze nooit heb kunnen spelen en dus ook niet mis. Ik geniet met volle teugen van mijn AC Oddysey in 4K en HDR en kijken Netflix met Dolby Vision, iets wat mijn vrouw een super ding vind.
Een console keuze is voor iedereen op basis van hele andere argumenten. Deel daarvan is gamen, deel daarvan multimedia en cross buy is juist een pre voor mij. Het bezit van 2 xboxx, 1 xboxs en 2 xboxo zijn daar bewijs van. Het hele gezin maakt er met hele andere redenen dagelijks gebruik van.
Dat anderen een PS4 kopen omdat hun vriendjes die hebben en Sony de cross play tegen hield of de exclusives games geweldig vinden en niet willen missen, be my guest. Niemand verliest er slaap om.

Dit artikel ging over een Microsoft platform hello camera van MS build (hopelijk Surface design line) en daar is de console maar 1 van de toepassingen van. Mooi fijn en handig, kan ik hem nu op de console gebruiken en later op een pc etc. Precies wat ik van MS verwacht, geen console gesloten oplossing maar gewoon een platform device.
Uhmm het kan een probleem zijn. Ik houd van Action (RPG) spellen. Als ik voor de keuze sta om € 500 uit te geven dan kies ik wat mij het meeste aanspreekt. Dus ja exclusives maken voor mij uit. Ik zou HZD, Bloodborne, NieR, God of War en Uncharted niet willen missen. Straks komen Last of Us 2 en Ghost of Tsushima, die wil ik ook niet missen.

Als miljardenbedrijf maakt het heel veel uit! Jij wilt dat elke consument jouw console koopt en niet die van de ander. Nintendo heeft Mario, Zelda, Pokémon en Kirby (die al even geen liefde gehad heeft). Sony heeft Spider-Man en nog een aantal. Xbox heeft Halo / Forza en nog een aantal. Dus als je daar in die winkel staat dan kies je met je portemonnee.
En geen van de consoles is slecht, het moet je alleen aanspreken. Het interesseert de consument niet dat ze een 4K webcam hebben, of 16 cores, 12gb ddr6. Consumenten willen leuke games!! En met hun vrienden spelen. Als al jouw vrienden Xbox kopen dan ben jij sneller geneigd om xbox te kopen.

Waar Nintendo gewoon een vaste harde kern heeft moeten MS en Sony keihard knokken voor de centen. Vaak zie je dat men een xdoos of ps heeft en naast een van die twee ook nog een Nintendo. Door de generaties heen zie je gewoon hoe die concurrentie oorlog werkt. Ene generatie poept MS de ene na de andere dikke exclusive met dikke verkooprecords en andere generatie Sony. Zo wordt de consoleoorlog namelijk gevoerd. Miljardenbedrijven kunnen het zich niet veroorloven te slapen.

Nintendo is voor mijn gevoel altijd een beetje lachende derde. Het maakt vaak niet eens uit wat ze uitbrengen het verkoopt als een trein (Wii U uitgezonderd). En waarom verkoopt Nintendo als een trein? Exclusieve games die we willen! Elke generatie komen ze gewoon met goede IP’s. Grafisch doet Nintendo het veel minder dan MS/Sony maar dat maakt niet uit want de games zijn geweldig.

Die geweldige catalogus is soms de laatste reden om te kiezen voor een console. Want geen van de consoles is slecht. 90% van de spellen komt uit op alle consoles. Het is die 10% die zo begeerlijk is dat we kiezen voor MS/Sony. Daarom vind ik dat je als console bouwer keihard moet investeren in exclusieve IP’s.
De Nintendo sluipt toch altijd wel op een of andere manier de huiskamer in. Waarschijnlijk door hun IP’s.
Jij houdt toevallig van Sony exclusives, dus jij bent toevallig beter uit bij Sony, leuk voor je. Je zegt nu wel dat geen enkele console slecht is, maar waarom vind je het dan wel zo nodig om vol over de Xbox heen te schijten? Je laatste reactie is eindelijk wat rustiger en redelijker, maar daarvoor was je gewoon erg opruiend aan het schrijven. Je kunt best kritisch zijn zonder je zo crue uit te drukken.

Persoonlijk vind ik het Xbox systeem veel fijner werken dan het PS systeem (en ja ik heb ze beiden, een Pro en een X). Het gaat niet alleen om de technische performance van de game, maar ook om alles er omheen. Dat samen met de controller maakt dat ik multiplats veel liever op de Xbox speel dan op de PS4. En zoals je zelf zegt maakt dat 90% van de games uit. De enige reden dat ik zelf een PS4 heb is ook dat ik er goedkoop een over kon nemen (en toen goedkoop kun upgraden naar een Pro met de Game Mania actie) en dan is het wel leuk om die paar exclusives mee te pakken (en gamen is mijn primaire hobby dus boeit het mij niet zo om iets meer aan hardware uit te geven). Maar anders had ik die gewoon niet gespeeld, er is meer dan genoeg te spelen op Xbox.

Overigens is Gran Tourismo alleen een alternatief voor Forza Motorsport, niet voor Forza Horizon. Daar is voor zover ik weet geen PS4 alternatief voor.
Kritiek mag best, er zijn veel kritiekpunten in Fallout 76 die prima te beargumenteren zijn. Kritiek op DIablo Immortal gaat weer meer richting het schijten, gezien het misschien zelfs wel verrassend leuk uitpakt, wie weet. Bovendien lijkt het voornamelijk bedoeld voor de Chinese markt en niet voor jou. Hoogstwaarschijnlijk zit een reguliere Diablo gewoon in de pipeline, dus speel het spel gewoon niet als het niet voor jou is, en wacht op Diablo 4. Je bent teleurgesteld in WoW, ook helemaal prima, er zijn allerlei redenen te verzinnen waarom, kritiek omdat je verwachtingen anders waren etc..

Kritiek is enkel kritiek wanneer het relevant is en beargumenteerd is.

'Microsoft gaat vermoedelijk een 4K webcam introduceren voor Xbox, en dan komen jij en theduke1989 zeiken dat Microsoft ondermaats is en je de games niet leuk vind. Waar is dat voor nodig?

Ja Sony heeft meer consoles verkocht deze generatie, dat klopt inderdaad, niet echt nieuws meer onderhand, and again, wat heeft dat hier mee te maken?'


Is deze kritiek relevant? En is het echt kritiek?

'Sony heeft meer consoles verkocht dan Microsoft deze generatie.' Dat is een feit. Geen kritiek.
'Exclusieve games zijn voor mij heel belangrijk, en ik vind de exclusieve games van Microsoft niet/minder interessant.' Dat is een prima valide mening, maar het is geen waardevol kritiek.

Je zegt bovendien letterlijk: MS denkt dat we pixelpeepers zijn maar waar het uiteindelijk om draait is dat we een geweldig spel hebben. Die plank heeft MS compleet misgeslagen.

Ja, want er is natuurlijk geen enkel geweldig spel te spelen. Lees even het stukje wat ik in heb bijgepost over exclusives. Again, heel veel mensen houd dit helemaal niet bezig. Die willen gewoon lekker een beetje gamen zo nu en dan. Ik heb zelf al jaren geen exlusive gespeeld. Er zijn namelijk fucking veel games om uit te kiezen. Games als Witcher 3 en RDR2 kan ik zoveel tijd in steken dat ik lang zoet ben, zoveel games koop ik dus niet, ik kan me niet eens de laatste exclusive heugen die ik heb gekocht. Zo zijn er heel veel gamers die niet zoveel geven om exclusives. Jij focused echter enkel op de exclusives, alsof dat het enige is wat relevant is in de waardering die een persoon kan hebben voor een console. Daarom ben je aan het schijten.

Je hoopt voor de gamers dat MS het beter doet? Ik denk dat jij hier meer mee bezig bent dan de gemiddelde (Xbox) gamer. Die vermaakt zich namelijk prima. Het is geen oorlog man, je hoeft niet jouw vermaak te vergelijken met het vermeende vermaak van anderen.
ligt aan jou dat je die games niet ken
"objectief/negatief"? Je roept gewoon de menigte na dat Microsoft geen goeie exclusives heeft terwijl dat gewoon niet waar is. En als je de helft van die lijst niet kent, ben je gewoon niet aan het volgen geweest. Dat is absoluut geen probleem, maar als je niks weet over Xbox, doe dan ook niet alsof het een slecht platform is. Sunset Overdrive, Quantum Break, Sea Of Thieves, Ori en Cuphead hebben al meer dan genoeg media aandacht gehad en all de rest maakt deel uit van in het algemeen bekende series.

En Gran Turismo vergelijken met "Forza" is ook nogal een scheve vergelijking. Gran Turismo valt eerder te vergelijken met Forza Motorsport. Voor Horizon heeft GT niet echt een tegenhanger te bieden. Zeker als we kijken naar de huidige generatie. GT Sport was, in verhouding, maar een ondermaatse titel in tegelstelling tot FM6 (5 en 7 zijn ook minder, meer op niveau met GT Sport) en Horizon 2, 3 en 4 maar ook diens eigen voorganger GT6.

Anyways, net als dat betere hardware niet bepaald of je het betere platform hebt, doet hogere verkoops aantallen dat ook absoluut niet.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 23 december 2018 14:58]

GranTurismo op de PS4 kwam pas jaren later uit, en bleek een grote flop te zijn. :')
Ja. Die hebben ook flink lopen slapen... echt wat was die GT slecht. Ik heb hem geprobeerd, iets met oude liefde roest niet maar deze wel. Ik heb de PS1 aangeschaft voor FF7 en Gran Turismo. Maar terug on topic; ik blij want GT had wel 300 auto’s of zo. Ik kijken. Bleken het zowat allemaal versies van 6-8 modellen te zijn. De besturing op de controller was redelijk “Mehhh”.

Daarnaast was het teveel online gericht. Wat ik nog weet van PGR op de x360 dat het een groot botsfestijn werd. Dus nee. GT bleek een mislukte launch. Volgende keer beter.
Dat van versies van 7 of 8 modellen dat zag je alleen bij de oudere versies van de game. In deze game heb je wel dubbelen, maar de wagens zijn dan ook echt anders qua styling en tuning.
Dat weet ik niet zo. De reviews zijn bovengemiddeld, en er zijn toch 7.5 miljoen kopietjes verkocht. Zo'n flop is het niet. Wordt ook constant geupdate met banen en auto's, gratis.
Vergeleken met Forza is het een flop, bovendien is die pas vorig jaar uitgekomen zo'n 3 jaar na de release van de ps4.
GT Sport kan je geen flop noemen. Het is nogal erg populair in de eSport namelijk. Ga het maar eens voor de gein checken met o.a. de laatste kampioenschappen. GT Sport heeft ook wel meer verkocht dan de laatste FM.

Op een gegeven moment is Microsoft Forza ook aan het uitmelken. Je ziet nu al dat FM eigenlijk minder populair begint te worden en nu juist Horizon populairder is. Is nu alleen nog afwachten tot ze die helemaal uitmelken. Ik wil niet flaimen, maar het is duidelijk te zien dat Microsoft exclusives eerder downwards gaan dan upwaards, Dat is te zien bij de Halo series, Gears series, Fable series en eigenlijk een deel van Forza ook met Motorsports.
Sony en Nintendo doen anders net zo mee met Microsoft maar dan is het ineens geen probleem. Switch heeft nu toch ook Youtube gekregen? PS4 heeft toch ook allemaal multimedia features? Ja Microsoft loopt er wat meer mee te koop, maar dat maakt ze niet de enige die dingen toevoegen die niet direct iets met je game-ervaring doen. En daarnaast hebben ze gewoon veel mensen in dienst bij Microsoft die software ontwikkelen. Moeten die maar stoppen omdat ze geen games maken? Nee, die laat je gewoon verder werken aan features waar een deel van de community wél op zit te wachten. Want die developers kunnen toch geen games bouwen. Daarvoor hadden ze studio's nodig en dat was vooral het probleem voor het uitblijven van exclusives.

Daarnaast heb je commentaar op een product wat ook voor de gamer prima kan werken, namelijk het aanmelden van mensen op je console. Automatisch selecteren van het juiste profiel (iets waar veel huishoudens last van hebben) en zelfs een wat hogere mate van veiligheid waardoor er ook andere applicaties en integraties mogelijk zijn die wél wat meer veiligheidseisen hebben. Skype is voor MS ook nog steeds een belangrijk product en hoe ga je dat mogelijk maken op een console zonder een camera? Dan blijft er niets over waar ze abonnementen mee kunnen verkopen. En met Kinect hadden ze al vergelijkbare features, maar die verkopen ze er niet meer bij omdat types zoals jij die de console toch al nooit gingen aanschaffen hier grote moeite mee hadden en het voor de rest van de community verpest hebben. Kinectgames waren ideaal voor de kleinere kinderen onder ons en die hele markt is kapot gemaakt omdat men er allerlei onzinnige complottheorieën op losliet. En vervolgens wel een Google Home of Amazon Echo aanschaffen want dat was toch wel handig...

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 23 december 2018 11:57]

Al de dingen die jij noemt kun je ook op een smartphone. Is dat dan ook een console? En gebruik je die alleen nog maar om te bellen of is ook die uitgegroeid tot een alleskunner? Volgens mij kwamen de Playstations ook elke keer met mogelijkheid om CD, DVD en daarna BluRay af te spelen? Of dacht je dat het Sony alleen om de games ging?
Leg nou eens uit waarom een Xbox geen console is? Het ding wordt geleverd met een controller, speelt games en doet dat heel goed. Ik zet hem aan met de knop op de controller, druk nog eens op een knop en ik zit in mijn game. Exact hetzelfde als de PS4. Waarom is de Xbox dan geen console en de PS4 dan wel?
Heb je hier andere redenen voor buiten gebrainwashed zijn door Sony's marketing?

Ik zou zelfs stellen dat een Xbox veel beter geschikt is om een hoop games op te hebben staan dan de PS4... Dat zijwaartse menu van Sony is prima als je een handjevol games er op hebt, maar als het er meer worden is dat ontzettend onhandig.

Verder ben ik ook erg blij met mijn Xbox als media machine, werkt een stuk fijner dan mijn PC (als ik op de TV wil kijken ipv aan mijn bureau op mijn monitor, dan gebruik ik de PC wel).
Een console is een PC ideaal geschikt voor de huiskamer. Een PC is ideaal voor een bureau.
Dat is in mijn ogen echt nog maar het enige verschil. Een tablet is een PC voor op de bank en een Smartphone een PC voor in je broekzak.
Formfactors. Hoe je ze precies wilt gebruiken is nog altijd aan de gebruiker. Hoe meer er wordt gemaakt die op alle formfactors kunnen werken en de gebruiker de keus laat hoe die ze wil gebruiken, des te beter.
Ik ben geen Xbox en Nintendo fan maar je reactie gaat nergens over. Concurrentie is juist goed!
Waar zou je MS niet serieus noemen, een van de grootste bedrijven ter wereld! 2 weken terug waren ze zelfs meer waard dan Apple!
Apple heeft al in jaren geen console uitgebracht. ;)
Was gewoon een voorbeeld, omdat hij MS niet serieus neemt.
Speelt toch best wel aardig, die Apple TV 4K :+
Het is de enige game-console die hier in huis nog wel eens wordt gebruikt om te gamen.
Hier ook, speelt prima en prima beeld kwaliteit. Alleen jammer dat er zo weinig games voor beschikbaar zijn.

Shadowgun legend Speels lekker weg.
Heb nooit gezegd dat ze de beste zijn, begrijpend lezen is lastig denk ik. Het was een voorbeeld!

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 23 december 2018 11:09]

Nee, hij heeft het over dat Microsoft een van de grootste bedrijven op de wereld is, en daarom serieus genomen kan worden. Hij heeft geen enkel waarde oordeel laten vallen.

Overigens raak je geen gevoelige snaar bij tweakers; dat is een incorrecte inschatting van de reacties die je krijgt. Wat je zegt is simpelweg niet heel zinnig.

Microsoft voegt extra functionaliteiten toe, die bijvoorbeeld al op PC aanwezig zijn, en daarom is de console geen console meer maar een verkapte PC (parafrase van wat je zegt tegen Swindowmasher). Hoe dan? Sinds de eerste consoles zijn er allerlei functionaliteiten toegevoegd. Op een PS4 kan je net zo goed als op de Xbox One allerlei functionaliteiten gebruiken die eerder voor PC waren. All de apps die je kan installeren, streamen van content etc., je kan immens veel dingen erop doen naast gamen. Punt is, elke console is een verkapte PC.

En een schoenmaker blijft ook bij zijn product? Wellicht, maar gelukkig zijn deze bedrijven geen schoenmakers. Wat is exact HET product van Microsoft? Wat is exact HET product van Sony? Deze bedrijven hebben veel verschillende afdelingen. Sony maakt consoles, TV's, telefoons, camerasensors en cameras, audio apparatuur etc.. Microsoft maakt consoles, laptops, software voor enterprise en consumenten en levert meerdere services. Wat is exact het product waar ze bij moeten blijven?

Bovendien, waarom zou dat uberhaupt een goed idee zijn? Omdat je iets nog niet eerder hebt gedaan, moet je het maar niet doen? Hoe zou een bedrijf groeien?
Hehe bigger is better hoort bij de Amerikanen. :+
Ik weet niet hoe het voor jullie is, maar ik zit helemaal niet te wachten op facial recognition als inlog methode. Ik zit echt niet te wachten op Hello voor m'n console. :/
Even een berichtje sturen aan Microsoft, misschien dat ze dan de ontwikkeling staken :>
Deze ga ik zeker aan schaffen voor mijn Xbox one x ik ben benieuwd.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True