Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Beeldmateriaal toont McLaren-versie OnePlus 6T met 30W-lader en 10GB-geheugen

Er is beeldmateriaal online verschenen van de McLaren-versie van de OnePlus 6T, die de fabrikant deze week wil presenteren. In het beeld is te zien dat de telefoon laden met 30W ondersteunt, terwijl de telefoon 10GB werkgeheugen heeft.

De achterkant van de McLaren-editie lijkt gemaakt van een materiaal met koolstofvezelmotief, is te zien op de foto's van Ishan Agerwal. Het beeldmateriaal komt overeen met de stijl van OnePlus, het thema van het evenement dat de fabrikant houdt met McLaren en informatie die eerder naar buiten kwam.

Het is nog onbekend hoe OnePlus het 30W-laden voor elkaar krijgt, iets dat het volgens de informatie Warp Charge zal noemen. OnePlus-zusterbedrijf Oppo heeft SuperVOOC, maar dat werkt met een tweecellige accu en gaat tot 50W. OnePlus zou 'lading voor een dag in twintig minuten' gaan claimen bij Warp Charge.

De McLaren-editie van de OnePlus 6T zou een van de eerste smartphones worden met 10GB-geheugen. Het is de eerste editie van de 6T met afwijkende specificaties. Vorige maand kwam er wel een paarse variant op de markt met dezelfde specs als de 6T die eind oktober uitkwam. OnePlus houdt dinsdag een evenement om de McLaren-editie voor het eerst te laten zien. De prijs en releasedatum van de variant zijn nog niet bekend. Tweakers publiceerde eind oktober een review van de 6T.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

10-12-2018 • 08:04

62 Linkedin Google+

Reacties (62)

Wijzig sortering
30W laadcapaciteit, ik vraag me af hoeveel warme dat gaat produceren.

Als je bedenkt dat een soldeerbout al redelijke prestaties neer kan zetten met dat vermogen...
Die soldeerbout zet dat vermogen volledig om in warmte. Deze laadtechniek van OnePlus hopelijk niet. :P

Als het een beetje efficient werkt dan valt het wel mee. OnePlus kennende laden ze door niet de spanning maar de stroomsterkte te verhogen en dan heb je een stuk minder verlies in de accu tijdens het laden dan bijv met QuickCharge van Qualcomm dat in veel andere telefoons wordt toegepast. Dan wordt de boel dus juist minder warm en gaat meer van de energie naar de chemische energie van de accu.

Dat SuperVOOC van Oppo klinkt ook goed. Als je 2 accucellen hebt dan kun je deze in serie plaatsen en de spanning verdubbelen naar 10 volt waarbij elke cel dan toch gewoon 5 volt ontvangt. Dan verdubbel je de laadsnelheid zonder aanpassingen te hoeven doen aan het draadje of de aansluiting. Wie weet, kunnen ze het aantal cellen en daarmee de totale laadspanning in de toekomst nog verder verhogen.

*edit*
Filmpje gevonden waarin SuperVOOC simpel wordt uitgelegd. Mijn aanname van die 10 volt blijkt te kloppen.

[Reactie gewijzigd door rpfs79 op 10 december 2018 09:14]

Cursusje electronica zou niet verkeerd zijn.
Een batterij heeft een minimale, nominale en maximale spanning. De batterij laad je altijd op met de maximale spanning (volt). De snelheid van opladen wordt bepaald door stroomsterkte (A). Een batterij heeft echter wel een limiet wat betreft stroomsterkte tijdens opladen. Hier zit het stukje efficiency wat jij denk ik bedoeld. Wordt bepaald door batterij type, interne weerstand etc.
De snelheid van het opladen wordt nooit hoger door een andere seriële of parallelle batterij opstelling.
Wel moet je bij een andere seriële opstelling. Bijvoorbeeld 2 achter elkaar (10v) ook met 10v laden.
Bij een parallelle opstelling moet je de stroom verhogen. Als je 10 batterijen naast elkaar dan moet jr 10x meer stroom erin gooien om dezelfde oplaad snelheid te hebben.
50w oplader. Bij 10v is dit dus 50/10 = 5A
Bij lithiumaccu's is het iets ingewikkelder, na een periode van constante stroomsterkte (met variabele spanning) is er een periode met constante spanning (en dalende stroomsterkte). Daarom duren de laatste procenten veel langer dan de eerste procenten.
Bijvoorbeeld 2 achter elkaar (10v) ook met 10v laden.
Nee hoor ;) Anders zou een techniek als SuperVOOC ook niet werken. Twee 5 volt accu's in parallel laad je met 5 volt. Twee 5 volt accu's in serie laad je met 10 volt. Dat heb jij in dat cursusje van jou dan toch een keer gemist...
2 achter elkaar is serieel. 2 naast elkaar is parallel. Dat is wat ik zei toch?
Of een lagere weerstand (batterijen parallel?).
20w of 30w maakt niet heel veel uit omdat het toestel niet warm wordt (meer amperage ipv voltage)

Lees:
https://www.google.nl/amp...ral.com/dash-charge%3famp
Het toestel wordt minder warm, maar wel degelijk warmt het toestel op. Een batterij heeft ook gewoon een interne weerstand. De spanning verhogen is niet een manier om de batterij sneller op te laden, alleen om een hoger vermogen door een kabel te krijgen. Dash/Warpcharge werkt door een dikkere kabel mee te leveren, de spanning gelijk te houden, en meer stroom door de kabel te proppen. Daarnaast wordt het opladen volledig door de oplader geregeld, waardoor er in de telefoon geen DC -> DC conversie plaatsvindt, wat een bak warmte scheelt.
goede uitleg. Overigens merk ik dat mijn OP3 amper warmer wordt bij het laden, dus de techniek lijkt goed te werken.
30W in uit te stralen warmte is iets anders dan absorberen in een chemisch proces (wat geen warmte hoeft te produceren).
Inderdaad. En wat mensen ook moeten begrijpen is dat de warmteontwikkeling van bijv QuickCharge in een toestel niet komt door het laden zelf maar doordat het toestel inwendig eerst de 9 volt weer om moet zetten naar 5 volt om de accu mee te kunnen laden. Hierbij komt veel warmte vrij. Met de laadtechnieken van Oppo en OnePlus gaat er gewoon 5 volt naar de telefoon en heb je dus geen voltage step-down met bijkomende warmteontwikkeling. Het laden van de accu na de step-down bij andere merken zal daarna net zo efficient verlopen als in een Oppo/OnePlus en de warmte die daarbij ontstaat is maar beperkt.
De 5v die binnenkomt moet naar 4.xv worden omgezet. Bij OP-laders wordt dat al in de lader gedaan. Bij het omzetten komt warmte vrij. Die verplaatst zich naar de lader zelf nu.
Het is 50% meer dan de huige Dash charge (of hoe het tegenwoordig ook heet).
Ik ben wel blij dat weinig van deze warmte ontwikkeling zich in de telefoon plaatsvind, want inderdaad bij 20W quickcharge kan je telefoon behoorlijk warm worden!

30W is dus nog meer dan de 25W per cel van superVOOC.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik momenteel de noodzaak bij telefoons niet zo zie voor dit soort hoge vermogens. De huige 20W implementatie bied mij persoonlijk al genoeg vermogen.

Aan de andere kant ben ik wel benieuwd wat de toekomst ons brengt wat betreft batterij techniek, want de honger naar capaciteit lijkt moeilijk gevoed te kunnen worden. Een batterijduur van een week of een auto range van 1000km zullen veel mensen als muziek in de oren klinken, heb ik zo het idee.

De 10GB geheugen is wel het summum van over de top.
Het extreem snelle laden is ontwikkeld als reactie op de trend dat telefoons steeds dunner en krachtiger worden. Batterijcapaciteit neemt hierdoor langs twee richtingen af. Nu kan je dat als fabrikant oplossen door simpelweg weer grotere accu's te plaatsen, maar dan worden telefoons dikker. Als alternatief kan je ook zeggen "ja, onze accu gaat maar een paar uur mee, maar je kan 'm in 30 minuten / 20 minuten / 10 minuutjes weer volledig opladen".
Batterijcapaciteit neemt hierdoor langs twee richtingen af.
Dat wordt vaak geroepen als reactie op dunne telefoons, maar dat klopt gewoonweg niet: telefoons zijn ook vooral groter geworden, met grotere batterijen tot gevolg. Laten we de meest populaire flagsip reeks als case nemen: de galaxy S. Ik laat de plus/edge modellen buiten beschouwing om een zo fair mogelijke vergelijking te maken.
De volledige vergelijking (pricewatch linkje):
  • Galaxy S: 1500mAh
  • Galaxy S2: 1650mAh
  • Galaxy S3: 2100mAh
  • Galaxy S4: 2600mAh
  • Galaxy S5: 2800mAh
  • Galaxy S6: 2550mAh
  • Galaxy S7: 3000mAh
  • Galaxy S8: 3000mAh
  • Galaxy S9: 3000mAh
Slechts 1 keer, bij de galaxy S6, is de capaciteit afgenomen, en toen heeft Samsung de batterij een jaar later flink groter gemaakt omdat de reacties hierop negatief waren.

Daarnaast is het niet correct om te zeggen dat telefoons krachtiger worden en ook daardoor de levensduur afneemt: nieuwe chips zijn krachtiger, sure, maar de laatste jaren is het verbruik stabiel: de sprongen in kracht zijn vaak gelijk aan de toename in efficiëntie van de chip zodat het verbruik gelijk blijft.
Vanaf de s6 ondersteuning voor draadloos laden, niet meer zelf te vervangen batterij en type accu is van accupack naar verlijmde gelaccus gegaan..
Heb ik liever een dikkere telefoon met meer capaciteit
De meesten zijn dit met je oneens. Inclusief mensen die zeggen dat ze het met je eens zijn.
Die 30W wordt dan ook niet volledig omgezet in warmte |:(
Jammer dat de display niets innovatiefs brengt. In vergelijking met mijn OnePlus One, die ik 3 jaar heb gebruikt, loopt de OP6(T) erg snel diepe krassen op. Heb de 6 nu een half jaar in mijn bezit en hij bevat nu al ruim 10x zoveel krassen bij zorgvuldig gebruik, terwijl ik de OnePlus One letterlijk misbruikt heb het laatste jaar bevat deze maar 2 storende krasjes.
Dat vind ik heel knap. Ik heb ook de OnePlus 6 sinds de release, en ik heb geen 1 kras.
Dan heb je mazzel, ik heb hier wat onderzoek naar gedaan en ik blijk bij lange na niet de enige die dit probleem ervaart. 90% van de dag staat hij gewoon onaangeraakt op een dock omdat ik alles via een desktop doe (o.a. whatsapp web). De keuze voor Gorilla Glass 5, welke het toestel in staat moet stellen om een val van 160cm op harde ondergrond te overleven, in plaats van een meer krasvaste versie vind ik persoonlijk een minder slimme keuze. Dit weekend viel de OP6 (met bijgeleverde screen protector en hoesje) van mijn vriendin van 40cm hoogte op de grond en voila, doet niks meer..
Iedere smartphone heeft wel een zwakke plek. Onder de juiste hoek zorgt dat voor grote schade.

Mijn Nexus 6P heeft Gorilla Glass 4 en na 3 jaar intensief gebruik zit er nog amper een oppervlakte krasje op. En dit terwijl er ook wel eens sleutels bij de telefoon in de broekzak hebben gezeten. Gorilla Glass 5 is nog een flink stuk harder dus ik vind het erg knap dat je daar diepe krassen in hebt weten te krijgen.
Gorilla glass wordt niet per se krasbestendiger de laatste generaties, maar vooral breekbestendiger.
Gorilla glass wordt niet per se krasbestendiger de laatste generaties, maar vooral breekbestendiger.
Misschien moet je in het vervolg even onderzoek doen voordat je iets roept. De krasbestendigheid van Gorilla Glass 6 is namelijk 2 keer zo hoog als die van Gorilla Glass 5.

En ja ook de breekbestendigheid is toegenomen. Waar versie 5 nog gericht was om 1 val van 1m60 in 80% van de gevallen te overleven overleefde versie 6 gemiddeld in lab testen 15 vallen van 1 meter.

https://www.techcarving.c...lass-6-which-is-the-best/
Ik heb meerdere collega's die hier over klagen, scherm is erg snel bekrast. Zelf heb ik nog de "oude" OP3 en daar zit werkelijk geen enkele kras op. Gorilla Glass 1-3 waren voornamelijk gemaakt om tegen krassen te beschermen maar omdat fabrikanten tegenwoordig zo dom zijn om ook de gehele achterkant van glas te maken kwam een ander probleem bovendrijven : Bij een val breekt al dat glas dat toch enigszins onder spanning kan hebben gestaan.
Corning's glas van de laatste generaties (Gorilla Glass 4, 5 en hoger) is meer bedoeld om de breukbestendigheid bij een val te verbeteren. Het glas zal dus wat "taaier" moeten zijn en dat is niet per definitie beter tegen krassen (waar je zeer hard glas voor wilt gebruiken).
Persoonlijk ben ik niet zo blij met die ontwikkeling want ik heb liever een toestel dat krasvast glas heeft met een ruwe metalen/plastic achterkant. Glijdt minder snel uit je hand (dus valt ook minder) en je hebt minder vingerafdrukken en het is vaak ook nog eens lichter in gewicht. Ik kan het mis hebben maar denk dat de meest valbestendige schermen van flexibel plastic gemaakt moeten worden en de hardste glassoorten voor een superkrasvast scherm zorgen. Combineer dat maar eens en dan heb je de betere gooi-en smijt smartphone. Of misschien toch een superharde glazen screenprotector op je huidige scherm plakken die bij val breekt en daarna vervangen kan worden ?

[Reactie gewijzigd door rhk22463 op 10 december 2018 13:22]

Ik denk eerder dat de water resistant laag over het scherm aan het krassen is en niet het glas..
Ik heb meerdere collega's die hier over klagen, scherm is erg snel bekrast. Zelf heb ik nog de "oude" OP3 en daar zit werkelijk geen enkele kras op. Gorilla Glass 1-3 waren voornamelijk gemaakt om tegen krassen te beschermen maar omdat fabrikanten tegenwoordig zo dom zijn om ook de gehele achterkant van glas te maken kwam een ander probleem bovendrijven : Bij een val breekt al dat glas dat toch enigszins onder spanning kan hebben gestaan.
Corning's glas van de laatste generaties (Gorilla Glass 4, 5 en hoger) is meer bedoeld om de breukbestendigheid bij een val te verbeteren. Het glas zal dus wat "taaier" moeten zijn en dat is niet per definitie beter tegen krassen (waar je zeer hard glas voor wilt gebruiken).
Persoonlijk ben ik niet zo blij met die ontwikkeling want ik heb liever een toestel dat krasvast glas heeft met een ruwe metalen/plastic achterkant. Glijdt minder snel uit je hand (dus valt ook minder) en je hebt minder vingerafdrukken en het is vaak ook nog eens lichter in gewicht. Ik kan het mis hebben maar denk dat de meest valbestendige schermen van flexibel plastic gemaakt moeten worden en de hardste glassoorten voor een superkrasvast scherm zorgen. Combineer dat maar eens en dan heb je de betere gooi-en smijt smartphone. Of misschien toch een superharde glazen screenprotector op je huidige scherm plakken die bij val breekt en daarna vervangen kan worden ?
Uit lab testen blijkt anders dat de krasvastheid over de verschillende versies ook gewoon toegenomen is alleen iets minder hard als de val bestendigheid.

https://www.techcarving.c...lass-6-which-is-the-best/

Mogelijk vallen de krassen bij je collega's op omdat in het verleden hun toestel sneuvelde bij de eerste val en de toestellen dus niet lang mee konden en dat hun toestel inmiddels meerdere vallen heeft overleefd waardoor het toestel veel langer mee gaat dan ze gewend zijn.

Helaas is het voor sommige mensen heel normaal om met hun telefoon om te gaan alsof het een wegwerp product is.

Ik gebruik zelf nooit een screen protector of een hoesje wat het scherm beschermd en toch is op het scherm van mijn smartphones ook na meerdere jaren gebruik amper een oppervlakte krasje zichtbaar. Maar ja ik ben dan ook iemand die nog nooit last heeft gehad van een gebroken/gebarsten smartphone scherm. Mogelijk omdat ik mijn telefoon niet zie als een wegwerpproduct wat na 2 jaar vervangen wordt.
Ik heb mijn OP5 de hele dag in mijn zak zitten met sleutels, kleingeld etc.
Ik gebruik geen screen-protector en inderdaad, er zitten krassen op mijn scherm, maar diepe krassen eigenlijk niet en als mijn display aan staat dan zie je er geen enkele... dus als ik ergens wel over tevreden ben, dan is t juist wel de kwaliteit van de display! (over de rest ben ik trouwens ook nog altijd super tevreden)
Ik heb ook last van veel kleine krassen op mijn OP6. Met scherm aan merk je er niks van maar als het afstaat valt het redelijk op.
Wow zijn we hier niet een beetje de bocht uit aan het vliegen met het geheugen?

Natuurlijk ga je hier weer opmerkingen over 640kb krijgen, maar tot telefoons als desktopvervangers dienst kunnen doen is het echt onnozel als ze zoveel geheugen nodig hebben.

Ik heb hier een macbook pro retina met 8GB liggen die zowel Windows als OSX (zeg maar echt, complete os-en op een apparaat waarop je effectief kan multitasken en met een levensduur en ondersteuning van meer dan een twee/drie jaar) die nooit geheugen tekort komt.

En dan krijgen we telefoons met 10GB? Als dat nodig is dan is het OS of andere software gewoon waardeloos.

Voor het overige vind ik die Carbon-look wel gaaf.
Natuurlijk ga je hier weer opmerkingen over 640kb krijgen, maar tot telefoons als desktopvervangers dienst kunnen doen is het echt onnozel als ze zoveel geheugen nodig hebben.
Volgens mij hebben we dat punt bereikt. De nieuwste telefoons zijn net zo snel als een eenvoudige desktop. Het verschil zit vooral in de vorm van het apparaat en het OS dat er op draait. De kracht is er wel.

De meeste mensen gebruiken hun telefoon meer dan hun desktop, ik vind het ergens dus wel logisch dat ze liever een snelle telefoon hebben dan een snelle PC.
Ik heb hier een macbook pro retina met 8GB liggen die zowel Windows als OSX (zeg maar echt, complete os-en op een apparaat waarop je effectief kan multitasken en met een levensduur en ondersteuning van meer dan een twee/drie jaar) die nooit geheugen tekort komt.
Een telefoon heeft ook een compleet OS, of mis je iets?

De telefoon is nog niet uit en telefoons moeten tegenwoordig ook 3-5 jaar mee. Nu is 10G wel veel, maar 5 jaar ligt dat waarschijnlijk anders, van een topmodel als dit verwacht dat het ook aan het einde van z'n leven nog voldoende vermogen heeft.

Laat het idee los dat een telefoon minder is dan een PC of laptop.

En eerlijk gezegd vind ik 8GB helemaal niet zo veel is het nu ook weer niet. Volgens mij verkoopt Apple geen computers meer met minder dan 8G. Sterker nog, de groei in RAM staat al 10 jaar vrijwel stil en de prijzen zijn gigantisch gestegen. Mijn PC had 10 jaar geleden al 8GB RAM en dat was echt niet extreem.
Geheugen heb je nooit te veel. Dat je os zo slim is om alvast dingen op te ruimen is bijzonder prettig, maar dat betekend niet dat het echt vrij is. Het beste kun je kijken hoeveel "hard faults" je krijgt, dit zijn stukjes geheugen die al opgeruimt zijn en dus weer van disk moet worden gelezen.
Toch heeft vizzie gelijk, mijn 7 jaar oude Ipad Mini met dual 1 Ghz proc en 512 MB ram draait spellen beter dan mijn budget telefoon met dual 1,6 Ghz en 1,5 GB ram.

Gewoon omdat men tegenwoordig lui is om optimalisatie door te voeren die wereldwijd CPU cycles bespaart. etc.
Wat zou je in godsnaam met 10GB werkgeheugen moeten?!?!??!!?!
Kun je jezelf dat echt niet bedenken?? Of is de vraag retorisch?
Games op telefoon worden steeds groter en steeds zwaarder. Natuurlijk is 10gb voor een enkele game erg veel. Maar op je telefoon doe je bijna nooit maar 1 ding tegelijk, er lopen altijd wel processen op de achtegrond of je doet meerdere dingen naast elkaar (mail kijken, even snel twitter openen, bankzaken regelen, website bezoeken etc.. etc.. bedenk het maar)

Is 10GB veel? Jazeker. Maar wat je er mee moet lijkt me vrij duidelijk.. Telefoons zijn allang niet alleen maar telefoons maar eerder pocket computers met bel mogelijkheid.
De grap is juist dat games op telefoons helemaal niet zo veel zwaarder worden. Steeds meer games worden tegenwoordig ontworpen voor een bredere compatibiliteit, ook op low end devices, wat voordelig is voor de uitgever aangezien de potentiële afzetmarkt op die manier groter is.
Als je bedenkt dat juist kinderen die over het algemeen iets goedkopere smartphones hebben de grootste doelgroep zijn voor veel 3D game uitgevers, zoals EA, Gameloft etc. Is dat geen onlogische keuze.

Het enige nut van deze hoeveelheid RAM is multitasking. Maar daar zal je nooit genoeg voor hebben voor de perfecte ervaring :p
CPU is de bottleneck in games op devices ;) Ik heb een Redmi note 5 pro, en 4GB memory. Maar de CPU kan het niet aan waardoor veel games het juist niet doen. 10GB is alleen handig voor al sje 1000 apps op de achtergrond hebt draaien, en je deze nooit sluit.
en raar genoeg trekt mijn 7 jaar oude Ipad mini met zijn dual 1 GHZ proc bijna alle games.

There is a disconnect in modern software.
Ik heb dezelfde telefoon maar met 6 GB werkgeheugen. Ik gebruik nooit meer dan 3.5 GB.
En DAT vind ik juist dus irritant aan veel apps, dat je ze niet gewoon kunt afsluiten en dat ze altijd in de achtergrond blijven draaien. Ik wil gewoon een app normaal kunnen afsluiten als ik er klaar mee ben en dat het pas weer start wanneer ik em start.
Als je meer apps in je geheugen kwijt kan bespaart dat energie van je accu en levert het snellere laadtijden op van apps.

Je apps krijgen namelijk minder vaak een coldstart omdat ze nog in je geheugen staan. Dit is sneller uit te lezen en de app start sneller op. Een coldstart vraagt meer van je cpu en dus meer van je accu. Nu worden apps nog sneller gekilled omdat je geheugen sneller vol zit.
en memory (RAM) moet elke seconden ververst worden dus ik vraag me af waar break even is.
Ik betwijfel of een 'coldstart' echt zoveel meer van je cpu vraagt dan wanneer er geswitched moet worden tussen apps. Zelf wil ik liever dat ik gewoon een app echt kan afsluiten als ik er klaar mee ben en niet dat het in de achtergrond blijft doordraaien (of telkens wil blijven starten als je deze automatisch laat killen). Ik hoef niet zoveel apps in de achtergrond te hebben draaien, dan hoef ik me ook minder zorgen te maken dat die apps in de achtergrond de cpu/mem benutten waardoor weer andere processen die ik wel draai trager worden.
Ik begrijp de twijfels. Zelf ben ik Android ontwikkelaar en steek veel tijd in het optimaliseren van mijn apps. Echter is dit een aardig karwij en veel developers doen dit dan ook niet. Als ik dit ook niet doe, zie ik in m'n debugging tools dat CPU gebruik flink hoger is en dat battery drain ook 'high' is.
Veel apps op je telefoon hebben. Een app staat meestal al "aan" (games en andere dingen dit ik nu even niet weet uitgezonderd.)
En natuurlijk snel kunnen multitasken.
Denk dat het voor fotobewerking en foto AI wel erg bruikbaar is, en die kant gaat het toch op met de camera's in telefoons.

Fotografie is wiskunde geworden: de algoritmes om de boel `mooier` te maken, HDR, diepte blur creëren, dat kost allemaal veel geheugen (en rekenkracht)

Darktable doet het ook stukken beter met +8GB bij +20MB sensors.
Mijn telefoon gebruikt op dit moment 3.5Gb en ik heb alleen FF open.
"Het is nog onbekend hoe OnePlus het 30W-laden voor elkaar krijgt"
:+ snelheid is er momenteel nog niet bij McLarenF1
Dus ik hoop dat ze daar toch ergens anders voor gaan shoppen ;)
Volgens mij gaat het hier niet om het F1 team van McLaren maar de auto leverancier.
Daar zit de snelheid toch echt wel goed hoor :)
McLaren van zowel de F1 wagens als de sportwagens dus.
Waarom niet de supervooc van oppo gebruiken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True