Valve maakt CS:GO grotendeels gratis en voegt Battle Royale-modus toe

Valve heeft de game Counter-strike: Global Offensive gratis gemaakt om te spelen. Daarnaast is er een Battle Royale-modus in de game gekomen, zo laat de ontwikkelaar weten. Klanten die de game hebben gekocht, krijgen een zogenoemde Prime-status.

Mensen met Prime-status zullen worden gematcht aan andere mensen met zo'n status en hebben bovendien toegang tot meer items, zegt Valve. Wie de game nu in de free-to-play-versie downloadt, krijgt wel de beschikking over de hele game en alle modi die erin zitten. Wie nu wil upgraden naar Prime, betaalt 13,25 euro, zo blijkt op Steam.

De Battle Royale-modus heet Danger Zone. Spelers zitten met maximaal achttien spelers in een level en spelen alleen, in duo's of in trio's. Een potje duurt gemiddeld zo'n tien minuten, claimt Valve. De nieuwe modus is per direct in het spel te vinden door een update.

Door Arnoud Wokke

Redacteur

07-12-2018 • 06:17

114 Linkedin

Submitter: broodplank

Reacties (114)

114
103
34
2
0
50
Wijzig sortering
Wat is het inkomstenmodel? Microtransacties? In game reclame?
CS:GO heeft al tijden lootboxes, waarvoor je een key moet kopen. De inhoud.. skins. Maar sommige skins gaan wel voor honderden euro's in de market.
Nou... Het gaat niet om die lootboxes. Dat is maar een klein deel van hun inkomen.
De Steam Community Market is HET verdien model.
20% cut pakken op iedere sale. Dus OOK over items die al eens door de Market heen zijn geweest...

Met alle trading cards, Achtergrondjes. Maar ook wapens/skins voor Dota en CSGO, lijkt mij dat heen een leuk 'passief' verdien model.
Daarbij hebben ze de titel al tijden geleden terug verdient dus door meer spelers binnen te halen hebben ze kans om meer te verdienen op de microtransacties.
sommigen zelfs voor duizenden euro's.
Ok dus dit is echt wel de pure definitie van gokken: je koopt een lotje (lootbox) en maakt kans om 100/1000+ euro te winnen.
Daarom kunnen Nederlanders de lootboxes ook niet meer openen, Het is verboden hier.
Dus een loterij waar je geld betaald voor een kans op €100/€1000, is geen gokken?
Niet, je kan niet zien welke skin.
Uitstekende vraag. Als iets gratis wordt, moet je je altijd afvragen hoe men dat betaalt.
Prime is best nog wel de moeite waard. Er is minder kans op cheaters in je games omdat iedereen geld heeft uitgegeven aan de game dus je kan hebt wat te verliezen bij een ban.

In het verleden was er om deze reden ook al prime, daarbij was je telefoonnummer geverifieerd. Zo kun je ook niet telkens de game opnieuw kopen bij een ban.
Cheats voor CSGO kosten ook geld omdat ze zo hard geupdate moeten worden. Daardoor wordt er dus zowizo al geld betaald en is de kans eigenenlijk gewoon even groot. Cheaters willen trouwens ook tegen zo weinig mogelijk cheaters spelen. En een telefoonverificatie kost trouwens maar $1 op cheatfora.
Dat kan natuurlijk, echter betaal je vaak maar 1x voor een 'cheat' en eventuele updates, die €13,25 betaal je echter elke keer dat je gebanned wordt, de vraag is: Hoe snel gebeurd dat?

Uit het verleden zien we echter dat een 'paywall' echter voor minder cheaters zorgde ivm. wanneer die 'paywall' werd opgeheven. Ik vermoed dat er toch een hoop mensen zijn die 'gratis' aan die 'cheats' komen...

@kuurtjes Mijn grootste zorg is over de mensen die het spel verzieken en zoals jij zegt obvious zijn in hun cheaten. Die goede spelers die vervolgens net dat beetje extra er uit krijgen door een 'beetje' te cheaten heb ik eerlijk gezegd niet zoveel problemen mee, want die kom ik niet tegen, mits matchmaking een beetje fatsoenlijk werkt. Ik heb er geen boodschap aan om de 'beste' te zijn, en ook weinig boodschap aan mensen die dat wel willen zijn, dat wrijf ik over het algemeen niet in mensen hun gezicht, totdat ze dat wel bij mij doen en dan is het vrij hard uithalen... ;-)

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 7 december 2018 12:06]

"Deftige" cheats zijn zo goed als altijd subscription based. Toen CSGO nog geld kostte waren er ook veel verkopers die CSGO gifts verkochten voor bijvoorbeeld €6.

Jij hebt het denk ik vooral over de "obvious" cheaters. Maar als je die erg vindt om tegen te spelen heb je nog niet doorgehad wanneer je tegen serieuze cheaters speelt. Spelers die al goed op zichzelf zijn en die dan cheats gebruiken om net dat klein beetje beter te zijn.

Wat je nu inerdaad kunt zien is dat er meer cheaters in de F2P games komen. Maar mensen die serieus zijn over cheaten willen zo "eerlijk" mogelijke games winnen. Een echte cheater heeft er immers niets aan om tegen mensen te spelen die hem er zowizo van verdenken een cheater te zijn. Maar wel om zogezegd "legit" tussen eerlijke spelers naar boven in rank te geraken.

Je moet de vraag stellen hoe ver iemand zou kunnen gaan om zogezegd "de beste" te zijn ;) En niet de vraag hoe hard iemand de game zou willen verpesten.
Cheaters gaan echt geen €13,25 betalen voor een copy van csgo. Die kopen ze wel op een gray market voor enkele euros.
Daarbij worden gratis cheats ook door de devs zelf gedownload en die signature word dan heel snel gebanned.
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat dat echt jaren goed kan gaan. Ik heb op Steam een finse game kameraad die zelf cheats schrijft, en zijn cheat voor csgo is afgelopen zomer voor het eerst in 5(!) jaar één keer gedetecteerd. (Zelfs nog door een domme fout, oudere csgo cheat inladen ipv de updated variant.) In Prime zijn trouwens ook nog genoeg cheaters, ik weet niet hoe het is in de niet Prime variant.
Ze hebben besloten om iedereen, die voor het spel betaald heeft, prime te geven. Dus ook accounts die een paar weken oud waren en geen telefoon verificatie hadden. Prime heeft dus ook weer een paar dagen/weken nodig om de cheaters via de trustfactor bij elkaar te plaatsen.

Daarnaast kan prime nu gekocht worden, dus het kan best wel eens gaan veranderen.

Er zijn al genoeg meldingen van ontevreden mensen, wat mij enerzijds niet verbaast. Anderzijds is het gewoon wachten tot trustfactor het verschil maakt.

[Reactie gewijzigd door psYchovic op 7 december 2018 11:14]

daar bestaan genoeg alternatieven voor, voor sms verificaties. En het zou me heel erg verbazen als je geen prime eligable accounts kan kopen ergens.
Ik vrees dat de non-prime een waar hacker fest zal worden. Voordien was je als hacker toch wel elkens 15€ kwijt als je gebanned werd, nu is het gewoon een nieuw account maken.
In Nederland in ieder geval niet met de cases 8)7
Belgie ook niet. En nog even in heel europa niet meer.

Overigens heb ik mij altijd afgevraagd hoe groot aandeel van valve zijn omzet voortkomt uit deze lootboxes. Ik heb namelijk het idee dat dit nog best een aardig deel kan zijn. Cs go blijft een van de meest gespeelde games puur door de item handel die daar plaats vind. Weinig mensen die daadwerkelijk spelen nog. Ik heb vrienden die vroeger gewoon uren in de game zaten puur loot boxen te openen, hopen op waardevolle spullen om weer te verkopen. Het is echt bizar gewoon. Cs go is echt een mega cash cow voor valve. Ik zie laatste tijd dan ook best wat tekenen van dat het Valve emperium aan het afbrokkelen is. Nog altijd geen nieuwe source engine en geen half life 3. Hun hele inzet tot VR heeft eigenlijk tot niets geleid en ook SteamOS met controller en hardware is eigenlijk best wel gefaald tot nu toe. Haal loot boxes weg en wat heeft Valve dan eigenlijk nog? Enkel Steam, maar daar wordt ook links en rechts door verschillende partijen aan geknabbeld. Zijn al best een aantal echte grote releases niet via Steam gegaan dit jaar.

Ik begin langzaam toch een klein beetje te vrezen voor mijn Steam library. Het bedrijf wat ooit alles wat het aanraakte in goud veranderde begint nu toch wel wat kuren te vertonen. Als straks hun lootbox omzet weg valt en alle major game releases buiten hun om blijven gaan, gaan ze het toch echt wel zwaar krijgen.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 7 december 2018 09:09]

Ik begin langzaam toch een klein beetje te vrezen voor mijn Steam library. Het bedrijf wat ooit alles wat het aanraakte in goud veranderde begint nu toch wel wat kuren te vertonen. Als straks hun lootbox omzet weg valt en alle major game releases buiten hun om blijven gaan, gaan ze het toch echt wel zwaar krijgen.
Erm... Wat een paniek, mensen die niets leren van het verleden...

Kijk naar de andere F2P titels van Valve, die doen het bijzonder goed, ook nu nog.
EA verliet Steam al ruim een halve decennia geleden, heeft dat negatieve gevolgen gehad voor de Steam store omzet, absoluut niet! De omzet bleef gewoon gestaag groeien naar ruim $4 miljard. Nu heeft Activision twee titels via Battle.net uitgegeven, maar een andere recente titel nog steeds via Steam. Verwachten we hier negatieve gevolgen door voor Steam, niet echt, want die omzet is ivm. de overige library slechts een druppel in de emmer. Hou er rekening mee dat bv. Destiny of een CoD primair op de console worden verkocht en hoewel de digitale sales voor de laatste releases ruim verdubbelt zijn, de algehele sales terug lopen van deze titels en dat op korte termijn goed is voor de digitale platvormen, dit op lange termijn redelijk funest zal zijn voor de uitgevers en insignificant worden voor de digitale platvormen.
CS:GO gaat hoogstwaarschijnlijk net zoals Fortnite en andere Battle Royale gerelateerde spellen een pass toevoegen. Deze pass gaat over exclusieve items die je alleen met de pass kan krijgen, daar bovenop hebben ze ook nog lootboxes als inkomsten bron.
Jammer dat ze het gratis maken. Van mij mag het spel (of anders desnoods alleen prime) 50+ Euro worden. Misschien dat er dan iets minder mensen cheaten.

[Reactie gewijzigd door Executor16 op 7 december 2018 06:34]

Het spel is zo oud. Waarom zou je in vredesnaam dan nog zoveel er voor willen betalen?

De cheaters hoort Valve aan te pakken njet de consument!!
Maar Valve pakt de cheaters niet aan :+
Laatste paar dagen zit CSGO Overwatch letterlijk vol met spinbotters, met een simpel scriptje zou Valve al die spinbotters al automatisch in-game direct kunnen bannen...
Die komen uit het AI anti cheat programma van Valve.. Ze hebben een bijzonder effectieve pre-selectie maar er is altijd een menselijke factor nodig voor een ban.

Edit:
3-kilks philip samenvatting van VacNet
https://www.youtube.com/watch?v=SnRgW54EWwA

[Reactie gewijzigd door MiesvanderLippe op 7 december 2018 08:53]

Zet dan spelers in voorarrest...
Ennn dat is je trust-factor. Die bestaat ook uit je overige gedrag maar ook uit of je mogelijk cheat.
Het spel is niet oud, het wordt continu verbeterd. Een beetje net als de Windows 10 aanpak.
Mee eens. Ik heb zelf 5 servers gehad, waarvan 1 populair was. Twee grote nadelen aan een lage prijs.
- Enorm veel kinderen en geschreeuw in-game.
- Veel cheaters. (Voor community servers is SMAC beschikbaar: https://bitbucket.org/anticheat/smac/wiki/Home)

Het systeem van Valve komt niet in de buurt van SMAC.. Dus in Competitive servers etc. zal het wel erger gaan worden. Nieuw Steam account, VPN erop en ze zijn weer online.
Er is geen eens een VPN nodig.
Ligt eraan hoe je bans uitdeelt, ik deed het altijd op ip en op steamid
Lekker kortzichtig. Achter een IP kunnen tientallen spelers zitten. Daarbij rouleren IP adressen nogal eens.
Valt reuze mee in de praktijk, en als je helaas daar een keer iemand mee blocked is het helaas pech. Mag hij een mailtje sturen voor unban :P
Maar weinig serieuze spelers die achter een gedeelde ip zitten hoor, en diegene die dat doen zijn vaak onderdeel van het zelfde huishouden, die mag je van mij best gezamenlijk straffen (kan grote broer kleine broer zn ass gaan kicken). Spelers die een publiek netwerk zitten of anderzijds hun verbinding delen met tig anderen, die wil je hoogstwaarschijnlijk toch niet in je game hebben (latency bijv, en is vaak vrij bewust een publieke verbinding, om juist te kutten) en anders moeten die mensen genoegen nemen met verhoogde ban kansen. Zal heus niet altijd eerlijk zijn, je kan niet iedereen zn situatie kennen, maar mijn ervaring is dat ip-bans voor gameservers in de praktijk over het algemeen prima zijn. Daarnaast, als het je eigen server is, mag je best wat strenger zijn dat de gemiddelde publieke server, dat zal alleen maar ten goede komen van de speelplezier (behalve voor die enkeling die dan wel onterecht gebanned raakt ..).
Enige lullige is roulerende IP's ja, dus je moet een fatsoenlijk en snel systeem hebben waar iemand een unban kan aanvragen zonder te veel heisa. Regelmatig Moderators in de server hebben zitten zal al heel veel schelen.

[Reactie gewijzigd door Zoop op 7 december 2018 10:51]

Jammer voor de mensen die het vroeger gekocht hebben misschien. Ik denk dat ze hiermee wel het spel weer wat toegankelijker maken voor mensen die er niet direct bekend mij zijn. Ze hebben dit destijds ook met Team Fortress 2 gedaan en ik meen me te herinneren dat er toen ook een heleboel nieuwe mensen zijn ingestapt en dat het spel (al dan niet tijdelijk) actiever was. Op zich geen slechte beslissing dus.
Jammer dat ze het gratis maken. Van mij mag het spel (of anders desnoods alleen prime) 50+ Euro worden. Misschien dat er dan iets minder mensen cheaten.
Erm, in het artikel staat letterlijk dat je wordt gematched met andere 'Prime' gebruikers en dus spelers die ook voor het spel hebben betaald. Als jij dus voor het spel heb betaald zou je dus die 'Prime' status moeten hebben en minder last moeten hebben van cheaters...

Daar komt bij dat veel te veel (jonge) gasten "Cheater!" roepen te pas en te onpas, iets wat ik heel veel merk bij bepaalde MP FPS games. Meestal is dat bij gasten die gewoon erg goed zijn, ik zuig meestal bij die games, dus ik heb niet zoveel last er van, maar zie het rond mij heen veel te vaak gebeuren. En ik zelf met mijn slechte FPS skills heb zo heel af en toe een top momentje en ipv. dat ze zeggen "He cool!" krijg je dan te horen "Cheater!", iets wat imho zo een spel bijzonder toxic maakt.

Ik zou veel liever willen zien dat er een 'asshole' filter komt, waarbij medespelers elkaar beoordelen en dat iets dergelijks bij veel meldingen daadwerkelijk wat mee wordt gedaan...
er was ooit een review gepost voor csgo die dit mooi verwoord. Ging in de aard van: "Live long enough to be called a cheater or die and be a noob."
Ik begrijp je frustatie, zelf inmiddels overgestapt naar de ESEA client. Echt een aanrader, minder russische spelers en 0% cheaters.
Of valve doet er wat aan, een spel hoeft geen 50 euro te kosten daarvoor. Ik snap overigens wel wat je bedoeld.
Al hoewel de game er enigzins ermee al vol zat, wordt het nu een grotere melkkoe voor ze. Kijk maar naar Dota 2 en Team Fortress 2 en naar de grootste concurrent Fortnite. Allemaal samen te vatten in één woord: microtransacties.
In Nederland althans niet aangezien hier en in België het openen van lootboxes wordt geblokkeerd vanuit de game zelf.

nieuws: Nederlanders kunnen niet meer handelen met items uit lootboxes CS:GO ...

[Reactie gewijzigd door Arcanekitten op 7 december 2018 07:41]

Microtransacties en lootboxes zijn weliswaar verwant maar niet hetzelfde. Vaak koop je een lootboxes met een microtransactie, maar je kan ook andere dingen ermee kopen. Denk maar aan bijvoorbeeld Candy crush - daar kocht je powerups en dergelijke.
Lootboxen zijn maar één aspect van het hele verhaal. Wat dacht je van de roze tutu’tjes voor 99 centen ?? Ook daarmee wordt groot geld mee binnengehaald en dat mag ten alle tijden, gezien je met een roze tutu geen spelvoordeel mee behaald of kan gaan halen . . .
ik krijg krijg in TF2 nog steeds lootboxes en kan niet zien wat erin zit, tf2 is volledig buiten schot van de lootboxgekte gebleven, erg jammer
Is het krijgen of kopen? Want volgens mij zit daar het verschil.
Als je ze koopt wordt het gokken
Je krijgt ze, maar om ze te openen moet je een sleutel kopen...
Ah
Dat dan net zo goed gokken ja.

Bij overwatch krijg je ze en kan je ze ook gratis openen.
Je kunt niet meer handelen met lootboxes. Je kunt ze wel openen
Battle royal, die spelstijl was echt een gouden greep op het juiste moment.
Ik vind het zelf niet zo leuk, maar snap dat mensen het vet vinden.
Eens. Ik vind het in Fortnite erg leuk, dare I say dat ik er zelfs redelijk goed in ben, maar ik koester geen geheime wensen dat het in mijn andere shooters, zoals Battlefield V terug komt. Gewoon blijven doen waar je als game goed in bent en groot mee bent geworden. Don't buy a ticket for the hype train, it'll crash and burn.
Jammer beetje laat naar mijn mening. :/
Al denk ik niet dat dit de game weer populariteit geeft zoals CSGO een paar jaar geleden was.
Onverwacht :)
Goeie zet denk ik om met de hele battle royale hype me te gaan.
Het was 2-3 jaar geleden een goede zet geweest, nu is het gewoon een halve kopie van een gamemode die maar zo-zo is in CSGO. Gisteravond niet gespeeld (want ik heb een AMD GPU...) maar mee gekeken met een vriend en nadat hij genoeg XP had om de MP5 skin te krijgen waren we beide ook gelijk klaar met deze saaie gamemode. H1Z1 was leuk zolang het nog spelers had, PUBG heeft ook zo zijn leuke momenten, Danger Zone is gewoon saai met zo'n kleine map, maar 18 spelers en weinig variatie.
Tel daarbij op dat er nogal wat hype was rondom deze update, de community verwachtte eindelijk weer een operatie na anderhalf jaar dus de teleurstelling dat we een halve BR kregen op een miniscule map met maar max. 18 spelers was groot...
Dan als extra beloning de mogelijkheid om nu molotovs door de hele map te gooien waarmee competitive mode flink gebroken is, een aantal bugs in o.a. Cache waardoor mensen op random plekken in de map dood gaan en een geweldige bug waarmee iedereen met een Intel IGP of AMD GPU blijft crashen en Nvidia GPU's ineens soms volledig vastlopen en het is geen verrassing dat een flink deel van de community zojuist CSGO verwijderd heeft :+
Complete onzin. De CS community die wacht op een operation? Dan ken je de CS community niet.

Hoop overigens dat de prime zoals deze bestond (een geverifieerde gebruiker met tel nr etc) niet wordt vervangen door het simpelweg kopen van de game..want dan is matchmaking weer terug bij af.
Ik heb het dan ook over de CSGO community, niet de 'CS community' die jij aanhaalt ;)
In de CSGO community zit een verre meerderheid al anderhalf jaar op de operation te wachten, die vroeger achter elkaar uit kwamen en CSGO zo leuk maakten: variatie en regelmatige updates.

Als je dan al de populaire streamers Danger Zone even kort ziet testen en gelijk weer naar een andere game ziet gaan zegt ook al genoeg...

Anders bezoek je eens de CSGO Reddit of kijk je eens op Twitter, de afgelopen week heeft iedereen daar om de operatie staan roepen, mensen die vanaf woensdag niet meer gingen slapen in de hoop de operatie te kunnen spelen.
Als je alle geluiden om de operatie het afgelopen anderhalf jaar gemist hebt dan sta je wel uitzonderlijk ver weg van de CSGO community :+
De laatste operation eindigde een jaar en 4 weken geleden dus anderhalf jaar klopt niet, maar wat weet ik nou :)
De operatie werd dan ook op 23 mei al gestart en op 21 september! aangekondigd dat deze verlengd werd.
Dus ja, je zou kunnen zeggen dat de operatie 13 november vorig jaar pas afliep maar eigenlijk was dat al ruim ervoor met als gevolg dat er dus wel degelijk al met gemak anderhalf jaar lang om een (nieuwe...) operatie gevraagd werd door de community.
Zitten we nou iemand -1 te modden omdat je het oneens bent? Technisch gesproken is die operation gewoon toen pas afgelopen. Die community is sowieso alle reden voorbij.

[Reactie gewijzigd door daellat op 7 december 2018 10:08]

Onverwacht :)
Erm... Ik hoop dat dit sarcasme is, we hadden het er toevallig van de week nog over en er is al ruim een jaar hints naar dat SC:GO een BR mode zou krijgen. Gezien de andere Valve games, was het eerder vreemd dat er nog een paywall op CS:GO zat (ook vreemd dat er een paywall zit op Artifact).
Unreal Tournament had al Last Man Standing in 1999 :+ Wel met wat minder spelers natuurlijk.
Last man standing vergelijken met battle royale is ook echt wel appels peren.
Ik vond The Hunger Games wel een goede reeks eigenlijk :)
https://www.imdb.com/title/tt0266308/
De film 'Battle Royale' zie ik toch meer als grondlegger van het genre ;)
De historie gaat nog wel een heel stukje verder terug :)
Ik heb het idee dat dit soort dingen een direct gevolg zijn van het nieuws door epic/unreal die een eigen store gaan uitbrengen.
Zo'n major update flans je niet in een week in elkaar.
Ik heb het idee dat dit soort dingen een direct gevolg zijn van het nieuws door epic/unreal die een eigen store gaan uitbrengen.
Die Battle Royal mode zit er al heel lang aan te komen, wellicht waren de eerste hints er al voordat de Fortnite BR mode werd uitgegeven en populair werd...

Het F2P model zal ook al veel langer op stapel, want dat implementeer je niet even in een paar dagen.
Heb de gamemode gister avond gespeeld en het is verrassend leuk eigenlijk, jammer is wel dat ze het free to play hebben gemaakt. Hoe zit het trouwens met de mensen die al CSGO hebben gekocht in het verleden, moeten die ook nog de Prime Status upgrade aanschaffen?
Hoe zit het trouwens met de mensen die al CSGO hebben gekocht in het verleden, moeten die ook nog de Prime Status upgrade aanschaffen?
Ik weet het, lezen is ook een vak... Uit het artikel:
Klanten die de game hebben gekocht, krijgen een zogenoemde Prime-status.
@broodplank Je kan elk Steam game nog een keer kopen als je die al heb, je kan deze dan giften...

[Reactie gewijzigd door Cergorach op 7 december 2018 13:53]

Heb er idd over heen gelezen, heb dit artikel nota bene zelf gesubmit. Vond het alleen raar dat ik op de store pagina van CSGO namelijk te zien krijg dat ik de prime status alsnog kon kopen, vandaar de vraag.
Nou snap ik heel eerlijk gezegt wat nou echt het voordeel is van de game kopen... Je wordt gematcht met andere mensen die de game hebben gekocht en je krijgt toegang tot meer itmes?

Wat voor een Items? Skins? In Game Wapens?
ze mogen wel wat duidelijker zijn met wat die items precies zijn want voor mijn gevoel nu is het gewoon "betaal 13 euro voor onze game, je krijgt een status...... Oh en wat items als je wil ofzo"
Komt een beetje neer op dotaplus, als je serieus soloqeue wilt spelen dan heb je dotaplus nodig tegenwoordig. Veel leuker, iets serieuzer en minder gezeik.
:) top ik heb dit nog nooit gespeeld, toch maar eens even proberen dan! Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Hoe is de controller support?

[Reactie gewijzigd door johanneslol op 7 december 2018 13:34]

Controllersupport is prima. Je hebt alleen een enorme mechanische achterstand ten opzichte van muis+toetsenbordspelers dus je zult nooit ver komen. (Je kan niet kiezen om alleen tegen andere controller-spelers te matchen.)
Hmm maar ik ben met een controller beter dan een muis. ( ik heb sinds 3 maanden een gaming laptop) Hiervoor 10 jaar xbox xD
Dat kan best, probeer het vooral! Ik kan je wel aanraden om eerst wat kennis van het spel op te doen op YouTube en niet meteen competitive in te duiken. Met 20 jaar evolutie zitten er nogal wat afwijkende technieken in.
Leuk dat je goed bent met een controller, maar het niveau op de pc ligt veel en veel hoger dan op de console. Met controller zul je zeer hard genakt worden. CS:GO is geen game die is ontwikkeld met de beperkingen van consoles en controllers als uitgangspunt.

[Reactie gewijzigd door -ION- op 7 december 2018 19:35]

Raar, ik moet moeite doen om mijn joystick aan de praat te krijgen, en moet altijd handmatig op de server de joystick weer activeren (wel gebruik ik dan de joystick voor lopen/laden/actie etc en de muis voor schieten).
Zeker niet met controller spelen! :)
Je moet zo snel als mogelijk is zijn in het mikken en dat gaat enkel met de muis.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee