Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Bohemia Interactive voegt competitieve multiplayer toe aan ArmA 3

ArmA 3 heeft een nieuwe multiplayermodus toegevoegd aan ArmA 3. De modus heet 'Warlords'. Hierin moeten twee teams aan beide uiteinden van het eiland terrein winnen van de non-playable characters en elkaars basis veroveren.

Bohemia Interactive meldt via Steam dat spelers in de nieuwe modus 'Command Points' kunnen verdienen. Met deze punten kunnen zij om speciale droppings vragen, zoals voertuigen, speciale wapens of ai-soldaten die voor het team van de speler vechten. Hoe beter een speler presteert en hoe meer sectoren zijn team in bezit heeft, hoe meer punten hij ontvangt.

Naast de nieuwe modus, brengt de update de ADR-97-wapenbundel naar het basisspel en zijn er vijf nieuwe personages toegevoegd. De gezichten zijn gebaseerd op vijf ArmA 3-ontwikkelaars. Deze zijn het resultaat van het testen van een nieuwe photogrammetry rig, die het renderen van gezichten makkelijker moet maken.

Door Los Franx

Stagiair nieuwsredactie

04-12-2018 • 10:08

24 Linkedin Google+

Reacties (24)

Wijzig sortering
maar is de update ook al uit voor linux ?
https://dev.arma3.com/post/spotrep-00082

Het lijkt er niet op.
This update does not apply to the experimental Linux and Mac port betas at time of writing. We hope to be updating those as soon as possible.
"This update does not apply to the experimental Linux and Mac port betas at time of writing. We hope to be updating those as soon as possible."

Linux build loopt helaas altijd (ver) achter op de huidige Windows build. Erg jammer.
Linux build loopt helaas altijd (ver) achter op de huidige Windows build. Erg jammer.
Inderdaad, maar tegelijkertijd is het wel een van de weinige spellen die ik zonder noemenswaardige problemen onder linux kan spelen zonder compleet afgezonderd te zijn van de windows playerbase. De netcode veranderd niet elke patch, en zolang deze compatible blijven kan je met elkaar spelen. (gaat dus niet elke patch goed, maar vaak wel)
Helaas was gamen onder linux verder niet zo'n succes, dus heb ik na 3 maanden toch maar weer een windows licentie aangeschaft.

[Reactie gewijzigd door ocf81 op 4 december 2018 11:24]

Gamen onder linux is leuk voor erbij, net als op een Mac. Het is leuk als je wat titels op je werk computer kunt spelen, maar als je beetje serieus wilt gamen loop je hoe dan ook wel ergens tegenaan. Een dualboot Windows is dan vaak toch veel praktischer.
Dat dat in de praktijk zo uitpakt betekent niet dat dat zo zou moeten zijn. ik ben het dan ook volstrekt oneens met de gedachte achter je reply dat het voor erbij is.

[Reactie gewijzigd door ocf81 op 4 december 2018 12:47]

Proton is het antwoord.
https://steamcommunity.co...etail/1696055855739350561
https://github.com/ValveSoftware/Proton/
Misschien nog niet helemaal bugvrij, maar er wordt aan gewerkt.
Het is niet eens dat er titels waren die ik niet kon spelen, hoewel dat natuurlijk ook wel een dingetje was. Ik had vooral problemen met de verwerking van controllerinput en renderingproblemen.
Zo worden zaken zoals trackir slecht ondersteund en staat de aansturing van joysticks nog in de kinderschoenen onder linux. het is vaak lastig om meerdere controllers tegelijkertijd te gebruiken in games onder linux terwijl dezelfde games dankzij directinput/xinput dat onder windows zonder problemen konden afhandelen.
Het grootste probleem was toch wel dat ik bij veel spellen serieuze problemen had met de weergave van in-game menu's en 3D weergaven die qua belichting niet zo goed werkten waardoor dingen niet zichtbaar waren of compleet verkeerd werden weergegeven. Arma 3, Cities:Skylines en Civ V waren hier de positieve uitzonderingen op zeg maar.

[Reactie gewijzigd door ocf81 op 4 december 2018 12:49]

a thx dat had ik dus net gemist
Beetje oud maar gaan jullie ooit ArmA 3 reviewen? @Tweakjur @Paul Hulsebosch
Dat is idd wel wat oud... Reken er niet op. Vooral ook omdat @Tweakjur er in 2013 al een best uitgebreid artikel over geschreven heeft. Hij is dus al een keer langsgekomen.
Nou dit klinkt super interessant ik hoop alleen dat er niet gebruik gemaakt kan worden van "cheap tactics". Waarmee 1 team bijvoorbeeld al vroeg een airdrop kan krijgen omdat zij aan de juiste kan zijn gespawnt en de points hebben weten te bemachtigen.
Betekend wel dat ik toch maar weer Arma 3 mag gaan downloaden en zien hoe het is :D
Kan lang duren als je 100 mods gedownload hebt.
Dit klinkt een beetje als een mix tussen Insurgency, DUWS en Antistasi in een PvPvE omgeving. Vet!

Toevoeging:
Ik heb n potje, wat een uurtje of 3 duurde, gespeeld. Moet zeggen dat het echt heel erg leuk is!

[Reactie gewijzigd door Nanoxic op 5 december 2018 15:12]

jammer genoeg wordt DUWS niet meer gepdate, maar Killer Potato's Liberation is een heel goed alternatief!
Ik heb het gisteren eens gespeeld, maar als geroutineerde CTI speler (speel deze spelmodus al iets van 8 jaar) is dit wel een beetje CTI voor dummies.
Het heeft lang geduurd voordat BI het success van de mods opmerkt, die allemaal baseren op de "Capture The Island"-mod (CTI) voor Operation Flashpoint, zoals Domination, Warlords e.d.
Dit kan best wel eens interessant zijn, maar een zo'n heel eiland als gebied, met een mannetje of 25? Dan kom je haast niemand tegen.
Dat zal meevallen. Je gaat om sectoren vechten tegen AI, en uiteindelijk kom je wel op een bepaalde plek waar het andere team ook aanwezig is, en dan zal je ook wel bij elkaar in de buurt blijven aangezien je daar steeds meer informatie over kan krijgen.

Dit kan natuurlijk wel een tijdje duren. Ook speel je wel met meer dan 25 mensen. Eerder rond de 100 ;).

[Reactie gewijzigd door Nanoxic op 4 december 2018 11:00]

Ah, die tientallen spots die je moet veroveren, verspreid op het eiland worden niet allemaal tegelijk aangevallen?
Zoals @ocf81 hieronder al aangeeft, kan een team maar een punt tegelijkertijd aanvallen.

Al was dit niet het geval is er alsnog een hele grote kans dat veel mensen n punt tegelijkertijd aanvallen, aangezien de playerbase van ArmA vrij tactisch speelt. Ga maar eens in een Insurgency server. Daar zitten mensen ook vaak rond n plek.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Om ergens te komen moet je natuurlijk ook een vervoermiddel hebben en mensen stappen eerder in een helikopter met 30 plekken dan dat ze een paar kilometer gaan lopen :)
Je moet daarom ook gericht naar hetzelfde punt.
Er zijn genoeg AI die je met een enkel welgemikt schot terugsturen naar je basis om aan een nieuw leven te beginnen.
Verder kan er maar n zone tegelijkertijd worden aangevallen door je team, en is het verboden om lang in zones te verkeren die niet aan jouw team toebehoren, dus je werkt naar elkaar toe.
Iedere speler stuurt nog eens 9 AI soldaten aan


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True