Bohemia Interactive ontkent ArmA 4 te ontwikkelen

Bohemia Interactive ontkent dat het bezig is met het ontwikkelen van ArmA 4. De ontwikkelaar geeft aan dat het nog te vroeg is om te werken aan een vervolg. Wel is Bohemia met meerdere partijen in gesprek over het ontwikkelen van nieuwe uitbreidingen voor ArmA 3.

In een e-mail aan PC Gamer meldt pr-manager Korneel van 't Land dat er van een dergelijk nieuw ArmA-spel is geen sprake is. "Het is zelfs voor ons te vroeg om te zeggen in welke vorm wij verder willen gaan met de ArmA-serie. We kunnen nu al zeggen dat we de aankomende jaren nog geen nieuwe iteratie voor de serie kunnen aankondigen", schrijft Van 't Land.

Een journalist van de Slowaakse gamenieuwswebsite CentrumHer had onterecht gemeld op Twitter dat Bohemia Interactive bezig is met een vervolg op ArmA 3. De tweet is inmiddels verwijderd. De pr-manager zegt dat de ontwikkelaar eerst wil wachten tot de Enfusion-engine klaar is. Enfusion wordt ontwikkeld door Bohemia zelf en het wil toekomstige spellen op deze engine baseren.

"We hebben tijd nodig om de eisen die wij gesteld hebben met ArmA 3 te overtreffen en ons aan te passen aan toekomstige eisen. Momenteel hebben wij wel concrete plannen voor goede ondersteuning voor ArmA 3, door middel van nieuwe inhoud en hopelijk dlc van derde partijen voor het komende jaar en de jaren daarop."

Arma 3 screenshot

Door Loïs Franx

Redacteur

25-10-2018 • 14:39

46

Reacties (46)

46
45
19
2
0
24
Wijzig sortering
Ik vraag me af wat ze eigenlijk dan in de tussentijd aan het doen zijn. Als ze nog niet met Arma 3 uitbreidingen bezig zijn, en ook niet met Arma4, wat doen ze dan om geld te verdienen? Of teren ze nog op hun al uitgebrachte games?
(heb het niet over het ontwikkelen van de nieuwe engine btw, dat brengt niet direct geld op)

[Reactie gewijzigd door bones op 25 juli 2024 23:21]

Ze zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van Ylands en Vigor (Xbox One exclusive). Zover we weten is er momenteel nog maar een heel klein team bezig met de ontwikkeling / onderhoud van het ArmA-verse.

Wel is dat kleine team bezig om met de community te kijken naar nieuwe mogelijkheden voor (betaalde-)DLC en andere nieuwe functionaliteiten.
Bohemia interactive produceert ook simulatie software voor militaire doeleinden. Wellicht loopt de cashflow daar iets anders dan die van de commercieel verkrijgbare spellen die ze maken.
Dat is bohemia interactive simulations, vroeger was dat onderdeel van Bohemia interactive maar tegenwoordig niet meer.
https://en.wikipedia.org/...ons#Riverside_Acquisition
Ik kan je vertellen dat een militaire simulator flink geld oplevert.
De sim moet namelijk om kunnen gaan met de daadwerkelijke wapens die worden gebruikt met de daarbij behorende real world statistics; wind, kogelbaan, geladen kruid in het patroon en zelfs de betreffende soort kogel.
Toen ik nog diende gingen we soms de simulator in; was mooi om mee te spelen.
Wat veel mensen hier blijkbaar niet weten… Simulatie setups maken voor diverse legers over de hele wereld.
https://bisimulations.com/
https://www.youtube.com/watch?v=6N9dyZ4IFA0
Onjuist. Zoals hen31 hierboven ook al aangeeft gaat dat om BI Sim. Compleet andere bedrijf. Delen geen werknemers, geen geld, geen studios of niks. De engine is tussen A1 en A2 opgesplitst en ondertussen ook redelijk anders.
Beetje onwerkelijk dat ze dan nog steeds met bijna de zelfde logo's lopen te gooien en het helpt ook niet dat bij beide bedrijven de hoofdkantoren en onder afdelingen in een straal van 10 km bij elkaar staan.
Ja het was dus ooit wel verbonden, maar dat is het al een tijdje niet meer. Overigens is het defacto HQ van BISim nu de studio in Florida. Je ziet ook vrij veel Arma modders die voor BISim gaan werken, met name omdat die meer remote werk hebben en in meer landen aanwezig zijn. Of mensen die in het verleden geswitcht zijn van BIS naar BISim vanwege financiële redenen (Voor DayZ waren er nogal wat financiële problemen)

Het is allemaal wat verwarrend, maar belangrijkste ding om te onthouden is dat BIS dus geen geld aan de militaire taken van BISim overhoudt.
Het is geen BIS maar BI (Bohemia Interactive).
Defacto is een understatement, aangezien het op elk punt gewoon geregistreerd staat in Praag… maar okay :/
Ze doen gewoon wat ze normaal tussen games in ook altijd doen, maar dan wat langer. Verder brengt een engine verkopen aan (bijv.) andere studio's net zo direct geld op als het uitbrengen van een game.
Die kunnen ze natuurlijk op een gegeven moment wel weer in licentie geven, zoals CryEngine, ID tech 7, Frostbite, Unreal en 4A, maar zolang die niet klaar is, zal het denk ik inderdaad van bestaande games en/of engines komen.
Er zijn recent diverse ARMA 3 uitbreidingen uitgekomen, dus dat is precies waar ze wèl mee bezig zijn.
Zijn deze lui niet technisch gezien nog bezig met Dayz Standalone?
Ik mag toch wel hopen dat Arma 4 in de maak is, het is 5 jaar gelden dat arma 3 uitkwam. Ik ben persoonlijk wel een beetje uitgekeken op arma 3
ik denk inderdaad dat het sentiment van de doorgewinterde Arma3 fan hetzelfde is, die zijn erop uitgekeken.

ik doe nog steeds zeer regelmatig 2-man LAN co-op sessies van 3 - 4 uur per MP mission (CTI meestal, Dissension/BECTI etc.)
het blijft een unieke ervaring,

maar naarmate je langer speelt ga je je steeds meer ergeren aan bepaalde engine "quirks":

vehicle physics zijn bijvoorbeeld al sinds operation flashpoint problematisch.: stuiterende voertuigen, het niet kunnen nemen van een heuvel in een tank met dik 1000PK aan boord. voertuigen die over het landschap lijken te "dwijlen".
Ik mag in ieder geval hopen dat ze eens wat aan optimization gaan doen. Want met Arma 3 was dat echt het grootste minpunt. Zover ik weet ben ik nog nooit een spel tegengekomen dat zo dramatisch slecht draaide. Waar ik op Battlefield 1 gewoon 60FPS kan halen op High settings draaide Arma MP een diavoorstelling af.
Zelf heb ik meer dan 600 uur in Arma 3 gestoken en ik heb erg goede herinneringen eraan.
Echter, wat ik een groot nadeel vind is het feit dat de community relatief klein is.

Dit betekent in de praktijk dat wanneer je eindelijk iets leuks gevonden hebt qua mods, dat het na een paar maanden alweer afgelopen kan zijn omdat mensen vertrekken nadat hun interesse verandert.

Als je een grotere community zou hebben, dan zou dit veel geleidelijker gaan.

Ik was altijd enorm fan van wasteland (de mod) en daar heb ik veel mooie uren in zitten. Na een tijdje zag je dat het aantal spelers begon af te nemen en daardoor gingen de admins allerlei dingen toevoegen aan servers om mensen te trekken. Dingen als spawnen met full kit (assault rifle, nightvision, veel geld).
Maar ook airdrops en heel veel voertuigen en vliegtuigen die spawnen.

Omdat ik zelf houdt van wat zeldzamere items en werken voor mn ingame geld op de grootste map Altis, was de lol er voor mij uiteindelijk gewoon af.
De weinige servers die ik wel leuk vind, hebben (als ik mazzel heb) mischien 8 spelers. En veelal servers op de kleine map Stratis, dat vind ik een veel te kleine map.

Arma heeft heel veel potentie en is in mijn ogen een echte sim, maar omdat het zo groot en realistisch is zal het vermoedelijk nooit zo groot worden als een shooter ala counterstrike of dergelijks.

Ik blijf Arma 3 wel volgen vanaf de zijlijn, maar voor mij zijn de gloriedagen voorbij vooralsnog.
Het lijkt er in elk geval, wat mij betreft, wel op dat Arma 3 nog niet aan zijn eind is qua ontwikkeling. Dus nee, ik zie een deel 4 ook nog niet komen.

[Reactie gewijzigd door fastbikkel op 25 juli 2024 23:21]

Mijn issue is dat, vanwege die kleine community, het enorm moeilijk is om als 'newbie' in te stappen.

Ik weet nog wel dat ik ArmA3 voor het eerst probeerde.. en na de tutorials enz. eens een online potje ging doen om vervolgens snoeihard geowned te worden door die kleine hechte en zeer doorgewinterde community van spelers. :+
Heel herkenbaar idd. Ik ben zelf begonnen met Arma 2 en de leercurve vond ik ook pittig en soms demotiverend. Op pure wilskracht toch maar doorgezet.
Ja.. maar dát is het issue. Je kunt niet echt spelen zonder serieus te spelen.. en om serieus te kunnen spelen moet je bijna al lid zijn van een clan of groep of zo... en om daar lid van te worden moet je een bepaalde toewijding hebben voor het spel.. etc etc.

Vroegah toen ik jong was zou ik daar geen problemen mee hebben gehad, ben lid van menig clan geweest en heb menig online FPS serieus toegewijd gespeeld.. maar vandaag de dag heb ik een fulltime baan en wil ik gewoon af en toe een leuk potje spelen..

Vandaar dat ik eigenlijk ook nog maar weinig echt game. Enige spel wat ik consistent speel is Rocket League.. en dat is dus precies vanwege het feit dat je gewoon even 10 minuten een potje kunt spelen zonder poespas. :+
Man man man, er was al genoeg reden toen de game uitkwam, toen had de engine al een dikke overhaul nodig, als ze dit in een uitbreiding brengen prima, maar ik vraag mij af of het radicaal genoeg is. Daarom ook dat ze voor DayZ een hele nieuwe engine hebben moeten ontwikkelen, want de oude was gewoon niet te redden. Of zouden ze dat bedoelen met te vroeg? "Ons huidige werk is nog niet eens klaar, dus veel te vroeg!"....
Jammer dat Arma 4 niet op de planning staat, de fps is niet bijzonder fijn op dit moment in Arma 3.
Als je PC al moeite heeft met ArmA 3, dan zal het met een ArmA 4 niet beter zijn.
Dat is niet waar wat je hier zegt. Arma3 draait op een niet geoptimaliseerd engine die al tig jaar oud is. Deze heeft al wat overhauls gehad en kwamen er steeds meer features in.

Met de Enfusion Engine (nog in ontwikkeling) gaat Arma4 een stuk beter draaien dan zijn voorganger.
Met mijn pc speel ik bijna alles op 144+ fps, met ultra settings :)

De engine van Arma is oud en de scripting language is een grote stroop, resultaat een fps probleem zo groot als (vul zelf maar wat in) :D
afgelopen donderdag zijn er eindelijk meer optie's gekomen voor dayz servers

Admin tools

teleport,
het weer zonnig of donker,
ik denk dat dayz beta pas in dec of volgend jaar april uit komt


Jammer dat er niet een arma 4 voor de komende jaren gepland staan
dit zijn toch wel deg ames voor lange tijd
Ik hoop vooral dat er ooit een deel 4 komt. Af en toe ben ik bang dat ze het misschien de moeite niet waard meer vinden, en dat Arma 3 een platform blijft dat komende 3 jaar nog op een laag pitje updates krijgt en dat was het dan. Dan kan het alsnog wel jaren mee, helemaal als de content blijft komen vanuit de modding community.

Ik kan zelf eerlijk gezegd komende jaren nog zeker wel door met Arma 3, maar ik zit dan ook maar op iets van 350 uur max 400 uur aan gametijd. En dan heb ik de campagnes nog niet gedaan.

[Reactie gewijzigd door menne op 25 juli 2024 23:21]

Geen arma 4? Fix dan maar eens snel de online lag crap netcode en de lage fps die server afhankelijk is.
Enfusion Engine - betaald door de spelers van DayZ.
Na ongeveer 3x de engine verwisseld te hebben in de afgelopen 5 jaar, is het dan eindelijk zo ver. DayZ gaat (bijna) de BETA fase in.
Daarbij is er een document verschenen van wat er logischerwijs nog allemaal ontbreekt.
Dat is onderandere een compleet ragdoll systeem, gravity mechanisme om voorwerpen en wapens te gooien. Daarnaast is het niet mogelijk om om over een knie hooghekje heen te klimmen/stappen, en kun je alleen met een aanloop eroverheen vliegen. Ik zeg vliegen, want als je goed mikt, spring je ook over personen en hele bomen heen. Vliegtuigen en helicopters gaan het licht niet zien voor de 1.0 release.

Daartegenover staat dat de natuur en weerseffecten werkelijk verbluffend zijn voor een sandbox game op die schaal, maar verreweg van foutloos.

Dus lijkt me heel verstandig dat ze hiermee nog geen tactical simulator mee maken, want tijdens de gameplay wordt je toch regelmatig uit de immersie getrokken door glitchende zombies en vliegende schapen.

Ergens gaat er bij hen iets niet goed, als het gaat om fine-tunen en bugfixing. Waardoor Dayz voor groot deel pas na official 1.0 release zal worden afgemaakt. Iets waar we gisteren bij de BR modus van Battlefield V al over struikelden.

Feit dat Arma 3, aka BugArma 3 willen gaan gebruiken als basis voor meer uitbreidingen lijkt me geen gezond teken.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 25 juli 2024 23:21]

DayZ is nu al ingehaald door SCUM :/

Echt jammer eigenlijk. Want na .62 of 63 met die engine upgrade, draaide DayZ eindelijk fatsoenlijk op AMD's :/

Maar het probleem van DayZ is ook, het is (net als SCUM) een walking simulator. Als je niet als 1 van de eerste de server binnen komt, ben je de sjaak en loop je van boompje naar struikje hopen te overleven van appels en bessen. Want alle loot is dan al lang en breed foetsie.

SCUM doet het IMO wat beter, troep respawned na een minuut of 15 in tegenstelling tot DayZ waar je gewoon dagen moet wachten op respawnde loot.

Dit soort games moeten hier echt een betere oplossing voor bieden. SCUM bied al wat air drops die helpen. DayZ lost het deels op door iedereen aan de kust te laten spawnen en het is een kwestie van de "ongebruikelijke routes naar het noord oosten" pakken. Maar beide games hebben dit probleem erg stevig en de meeste mensen bijten hier niet door heen. Ik ben er van overtuigt dat het loot probleem de hoofd reden is waarom DayZ nu dood is en SCUM van honderden/duizenden stampvolle servers, nu al een maand of 2 later, nog maar slechts op een paar dozijn zit.

DayZ heeft ook een beetje het probleem dat men met snipers op vaste plekjes zit te campen en de nakeds kapot schiet, waardoor newbies al gauw uit gekeken zijn op het spel. Met het random spawn van SCUM is dit daar tenminste wat minder.
Ik heb Dayz standalone al sinds 2013. En ik heb veel kunsten voorbij zien komen. Aan het begin draaide alles opzich best okay. Er waren alleen weinig zombies. in de mod kreeg je complete hordes achter je aan dat was in de standalone niet zo.
Probleem was toen een beetje dat weapon spawns niet eerlijk waren. aan de kust lag praktisch niks. Of iemand anders had het al meegenomen maar het spawnde er ook gewoon niet. alleen wat eten en drinken en een baseball bat eventueel. Degenen die als eerst spawnden renden naar het vliegveld waar je zoveel M4's aantrof dat je ze geeneens mee kon nemen. Die gingen vervolgens langs de kust zitten griefen op nieuwe spawns.
Nou daarna vond je overal M4's. in kerkjes en supermarkten. leverde wel interessante situaties op maar was ook niet echt veel beter. want op spawn stonden ze je al op te wachten (je spawnde altijd aan de kust he). Toen verdwenen met een update alle loot uit de servers. Echt alles. toen ze dat gefikst hadden verdwenen alle zombies. vervolgens kwamen er allerlij updates met standbeeldjes in dorpjes en dat soort frutsels waar niemand om gevraagd heeft. Toen zou er een nieuwe engine komen die performance verbeterde. Newsflash dat deed het niet. geen enkel verschil, nada. op een gegeven moment kwamen de zombies ook weer terug. Maar nu spawnde er amper echt loot meer. Vind nu nog maar eens een M4.
Vervolgens verdween die Dean Hall naar de mount everest. (had blijkbaar genoeg binnen gekregen om de vakantie te betalen). En belande Dayz in wat het nu is. Voor de vorm een update eens in de zoveel tijd. want we zijn bezig met "ontwikkeling". mijn conclusie. dat spel is gewoon morsdood. Ze duwen straks een Beta eruit en versie 1.0 (met wat slappe inhoud) en dan maken ze dat ze wegkomen. De verkoopcijfers zijn al naar 0 gedaald dus alles wat ze nu nog doen kost alleen maar geld. (wat ook het grote probleem is met early access imo. want voor de winst hoeven ze het niet meer te doen.)
Dat spawnen op de kust is een leuk idee, maar werkt inderdaad niet. Je moet echt de standaard camp plekjes leren kennen en dat gaan ontwijken, en via die paar saaie kutroutes langs appelbomen en bessenstruikjes je weg naar het noord oosten zien te vinden.

Ook het maandenlang niets fatsoenlijk updaten en maar nieuwe bullshit toevoegen was ik inderdaad ook al snel zat. Wat maken al die items nu uit als de core gameplay ruk blijft.

SCUM heeft een veel betere map layout, maakt niet echt uit waar je spawned (al zijn D4 en A1 best ruk :P), overal heb je wel plekken voor goede loot in de buurt. En ook hun update schema is dusver al vele malen beter dan wat DayZ ooit geweest is met hun updates, SCUM is bijna wekelijks. En niet alleen nutteloze bullshit toevoegen, ook de gameplay uitbreiden.


We zullen zien, volgens mij kan Bohemia DayZ inderdaad beter opgeven, ze hebben de strijd nu al verloren met een game die net 2 maanden 'uit is'.
Deels mee eens. Heb Scum inderdaad ook even getest nu de Alpha er is.

Maar ze pakken een aantal zaken wel fundamenteel anders aan, met name:

Tegenstanders
Mini Games

In SCUM vind ik de robots (mech warriors) erg storend. De AI draait alleen rondjes, en het belemmert meer de snelheid van het spel, dan dat het iets toevoegt. M.i. omdat ze je soms op onlogische plekken spotten, en eigenlijk er alleen voor zorgen dat je in een basis steeds moet verstoppen, ipv hinderlagen voor andere spelers leggen. Iets dat in DayZ erg leuk is, vind ik.

Wat wel interessant is, is de minigames, waarbij je relatief snel via een lobby DM of TDM games kan doen en er ook echt meer nadruk kan komen te liggen op BR.
Alleen wat je ij GTA5 ziet is dat al die mini-games de playerbase fragmenteren, waardoor veel spelers niet meer in de wereld rondlopen, maar van lobby naar lobby hupsen. Dat is prima, maar wel echt compleet andere gameplay dan Dayz.

Recent ben ik weer met een vriend begonnen de wereld te verkennen, waarbij ik moet zeggen dat enkele gebieden echt prachtig zijn vormgegeven. Ik hoop dat er op gegeven moment ook meer ruimte komt voor de mijnen, en de 'onderaardse' wereld. Want hier is nog een hoop winst te behalen.

Daarnaast wordt DayZ ook als mod-game klaargemaakt. Ik heb al enkele trailers gezien van waar de mod-community mee bezig is. En dat ziet er veelbelovend uit - ik moet nog maar zien dat ze dat bij SCUM voor elkaar krijgen.

Verder vind ik SCUM op dit moment nog erg 'doods'. Als ik door de natuur ren dan doet me dat meer denken aan de BR game 'Last man standing'. Dat is niet per se een compliment.
Neemt niet weg dat SCUM in potentie wel een betere engine heeft, die anders aanvoelt dan de tactical enfusion waarmee ook games als Arma worden ontwikkeld.
Dus dat DayZ dood is durf ik niet te stellen, maar dat SCUM er goed op inhaakt om alle teleurgestelde spelers van DayZ nieuwe hoop te geven, ben ik het zeker mee eens ;)
De Mechs zijn op een aantal locaties al wat meer gerandomiseerd en wat beter uit gewerkt met iets minder voorspelbare routes. Gister werd ik op de airport door de fucking lamellen gezien :/ 1 kiertje line of sight en "PRISONER PLEASE LEAVE THIS AREA IMMEDIATELY"

Maar het spel is actief in ontwikkeling (in tegenstelling tot DayZ en die 2 jaar hiatus in het midden) en er wordt elke week wel wat verbeterd. Grotten erbij, nieuwe wapens, de naval base. Map gaat ook groter worden. Voertuigen staan om dehoek. De routemap is veelbelovend

Minigames zijn mijn ding niet echt, het erge is ook dat de loot voor andere spelers dan vaak niet meer werkt, wat gewoon ruk is als je met 60 man in een server zit, 10 gaan deathmatchen en de andere 50 mogen wachten.

Verder vind ik de diepgang bij SCUM echt nice, vitamines, hartslag, eten/drinken wat een grote rol speelt (dik worden, slank) en de ziekelijk uitgebreide RPG stats van DEX/CON/STR/INT en de daarbij horende skillsets.

De wereld is inderdaad nog een beetje leeg en het is nog te veel walking simulator, maar het geeft mij nu al een beter DayZ gevoel dan DayZ zelf.

Ik heb de hoop voor DayZ nu echt opgegeven, 2 weken geleden nog geinstalleerd, er waren niet eens volle servers, en dat in het weekend. Echt klein lijstje, een stuk minder dan dat er nu SCUM spelen.

Engine is ook beter, want Unreal en geen gare eigen engine meer waar de DayZ spelers voor betaald hebben. Al is die engine nu ook niet zo heel slecht, ARMA engine is echt anti-AMD, zowel Bulldozer als Ryzen draait super ruk en mag je geluk hebben als je 20+ FPS haalt.

Ik heb wel positieve hoop voor SCUM, voornamelijk door de erg actieve ontwikkeling van bijna wekelijks updates, en ook echt lekker Early Access, "Naval base is nog niet klaar, maar hf met wat er al wel af is!" Ik denk wel dat SCUM een success gaat worden.
Dayz is niet ingehaald door Scum

Scum heeft nu 4k players die speelt
en dayz ook rond de 3/4k gemiddeld

scum is veel spelers kwijt geraakt

kijk de statistieken maar
Ik heb beide, 2 weken geleden -door SCUM- DayZ ook weer eens geinstalleerd, de server lijst was om te huilen. En het probleem van no-loot bestaat nog steeds, je bent het eerste uur druk bezig met appels plukken en besjes zoeken voor je in de buurt komt van plekken waar loot ligt, waar lui met volle gear liggen te campen om je af te schieten.

Dus na een half uurtje al weer der af gemieterd.
jip, het meta systeem vind ik ook een beetje te


dayz beta is trouwens deze/vorige week uitgebracht,
het is niet echt eerlijk om te vergelijken want bohemia heeft pas met day z echt veel geld binnen gekregen en probeerden altijd met het budget van een B niveau studio een game en engine te maken die meer moet kunnen dan praktisch elke andere fps.
Je bedoeld de kale vlaktes op de planeten?
Voorlopig heb ik van Star Citizen niet veel meer gezien dan promotie videos en minimaal speelbare alphas waarbij iedere optimalisatie nog ontbrak.
Dus als je commentaar wilt leveren zorg dan ook dat het fatsoenlijk onderbouwd is. En ga niet appels en peren vergelijken.
Voorlopig heeft Dean Hall meer succesvolle games in de markt gezet dan jij. Dus -1 lijkt me zeer terecht.
"Voorlopig heb ik van Star Citizen niet veel meer gezien dan promotie videos en minimaal speelbare alphas waarbij iedere optimalisatie nog ontbrak."

Klinkt als DayZ, alleen is dat niet crowdfunded.
Behalve dat Star Citizen 3 maanden eerder de Alpha heeft gelanceerd dan DayZ, namelijk 29 augustus. en de beta voorlopig niet in zicht is.
Zelfs zonder crowdfunding |:(

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 25 juli 2024 23:21]

Toch zou ik meneer Hall (of u als u het antwoord weet) om uitleg willen vragen waarom die mod beter draaide en meer content had dan de standalone. Ik bedoel, Het is niet zo dat ze een nieuwe map gemaakt hebben of in dat opzicht een heel nieuw spel, die komt uit de mod. Het hele concept van de standalone is de mod. op zn MINST zou ik toch mogen verwachten dat de standalone als startpunt de mod heeft. (qua inhoud en content) Tot op de dag van vandaag is de mod gewoon beter op alle vlakken. Hoe kan dat dan? we zijn al sinds 2013 aan het wachten he. kijk even rechtsonderin het scherm naar de datum van vandaag.

Het hele succes dat Dayz gehad heeft was gebaseerd op de gedachte dat de standalone beter zou zijn dan de mod. (die immens populair was en ook de enige reden waarom arma 2 destijds als zoete broodjes ging) Slechter kon niet. Dat had niemand verwacht tenminste. En toch komt die standalone niet eens in de buurt.
Ik denk, maar weet het niet, dat het antwoord bij Bohemian ligt, en niet bij Hall. Er is ongetwijfeld een reden dat hij eerder is uitgestapt. Het antwoord zullen we nooit weten. Maar sinds de laatste iteraties draait het bij mij nu stabiel op 40 fps, waar ik eerst 29 gemiddeld haalde. (oud gpu'tje)
mijn hoop ligt bij de community, die alle ruimte gaat krijgen om elementen toe te voegen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.