Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pokémon Go krijgt binnenkort mogelijkheid om onderling te vechten

Het wordt in Pokémon Go binnenkort mogelijk om onderling met elkaar te vechten. Deze zogenaamde trainer battles waren een veelgevraagde feature door spelers, en werd al geruime tijd verwacht in de game.

De makers van Pokémon Go lieten de komst van onderlinge gevechten tussen spelers weten via een serie berichten op Twitter. De Trainer Battles worden binnenkort uitgebracht in de game, maar wanneer de precieze release is, is nog niet bekend. Wel zijn er al een aantal eigenschappen bekendgemaakt, zoals het feit dat er drie verschillende competities zijn.

Die verschillende competities, leagues genoemd, hebben de naam Great, Ultra en Master, en zijn van elkaar te onderscheiden door de maximale sterkte van de Pokémon die er gebruikt mogen worden. Zo geldt bij de Great League een limiet van 1500 cp, terwijl dat bij Ultra 2500 cp is. Bij Master geldt geen limiet voor hoe sterk de Pokémon mogen zijn.

Volgens de makers moeten de verschillende competities ervoor zorgen dat er voor iedere trainer iets te beleven valt. Meer details over de Trainer Battles volgen op termijn; het gaat nu nog om een sneak peek.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

01-12-2018 • 10:23

53 Linkedin Google+

Reacties (53)

Wijzig sortering
Eindelijk! Dit had er naar mijn mening al vanaf het begin in moeten zitten. Alleen eerlijk gezegd speel ik het al heel lang niet meer. Dus een beetje too late.
Als hetzelfde battle systeem wordt gebruikt als gyms/raids dan gaat het er straks dus om wie minder lag heeft is degene die wint.

tap tap tap tap tap tap tap :z
Teja, je zou zeggen dat een movelist ala de old school pokemon, niet zo moeilijk te implementeren zou moeten zijn...
Zeker gezien al die pokemon stats al bepaald en gebalanced zijn (en de multipliers van class a naar b etc)

Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe traag deze game wordt ontwikkeld, ze rollen in het geld en ze doen zo ongelofelijk weinig. Echt bizar.
De game wordt niet "ontwikkeld". Hij is al ontwikkeld.
Het doel van het spel is pokemon vangen. Dat kan je al sinds dag 1. Dit is geen Pokemon game waarbij je gyms verslaat om vervolgens de Elite 4 uit te dagen.
Zoals parrot zegt, je maakt de vergissing te denken dat dit een volledige pokemon game is. Dus je moet helemaal niet verwachten dat de normale features allemaal in deze game komen. Het onderling vechten introduceren ze puur omdat er wel erg veel om gevraagd werd, niet omdat het van te voren het plan was. Je moet niet denken dat ze dit spel blijven doorontwikkelen tot het op de andere games lijkt.

Het is basically echt een Pokemon Light, in de hoop de mobiele pokemon go spelers meer naar het switch platform te trekken.

Als het goed is krijgen we over een tijdje weer een 'echte' pokemon game waar je wel alle features in zijn originele vormen terug zult zien.
[Teja, je zou zeggen dat een movelist ala de old school pokemon, niet zo moeilijk te implementeren zou moeten zijn...]

Heb je enig idee hoeveel moves er tegenwoordig zijn, en de berekeningen die er achter zitten om die moves mogelijk te maken? In Go! heb je maar 2 stats, HP en CP, en op de achtergrond heeft een pokemon zelf nog een aantal hidden parameters die zijn kracht in een battle bepaald. In de originele games hebben de pokemon 6 verschillende stats (attack, defense, special attack, special defense, speed en hp), wat het battlesysteem een stuk complexer maakt.

Het zal niet gemakkelijk zijn om de hele battle engine over te plaatsen van de originele games en pokemon go, en zelf heb ik liever dat ze dat ook niet doen. Het is totaal niet waar de focus van de game ligt, want die ligt op het verzamelen van pokemon. Daarom vind ik uberhaupt dat deze feature eigenlijk een rare toevoeging is, want het gaat er inderdaad op neerkomen hoeveel CP je pokemon zijn, hoe snel je internet is, en hoe snel je op het scherm kunt tikken. Niet echt tactisch lijkt me.

Online battles in de originele pokemon games zijn enorm tactisch van aard, en onder de oppervlakte redelijk complex. Ik betwijfel gewoon enorm of deze speelstijl goed over komt in pokemon Go! We zullen het zien.
Het voelde alsof de game uitkwam voor het publiek als een game in Alpha-stage.

Functies als ruilen en battlen zijn voor mij van ‘levensbelang’ in Pokemon games en stond er daarom ook perplex van dat dit niet kon toen de game gereleased werd.
Omdat die functies niet in deze game horen.
Het spel draait om rondlopen en vangen, en alles in het spel is gemaakt om dat te faciliteren. Ruilen en Battlen doen niks om je meer pokemon te laten vangen.

De kern van de standaard Pokemon games is wel battlen, en zodoende heb je ook ruilen in die games om ook op die manier pokemon te bemachtigen voor je battles.

De enige rede dat ze alsnog zijn/worden toegevoegd is op verzoek.
Ach ja, wat is too late? Voor mijzelf (en wellicht vele anderen) weer een reden om het spel weer eens te installeren.
Inderdaad, eindelijk! Het was ook een enorm gewilde feature, het verbaast me dat ze het nu pas echt gaan invoeren...
Ik heb ook een tijd geleden de handdoek in de ring gegooid. Maar na het introduceren van het vrienden systeem toch weer begonnen. Nu vind ik het gewoon erg leuk om te spelen. Heel veel mensen stoppen met een spel en pakken het daarna niet meer op, maar waarom niet? Zeker als er zoveel verandering in zit. Ze zijn er constant mee bezig, zo kan je bijvoorbeeld 3x zoveel pokemons vangen als bij de introductie en hebben ze 1x per maand een leuke community day of zelfs, zoals afgelopen weekend, een community weekend.
Ik ben relatief vroeg gestopt nadat ze alle android-telefoons met root verbannen hadden. Is vechten nog steeds op het scherm tikken of is het nu zoals de échte pokemon games?
Ik heb gisteren mijn gsm geroot en de game werkt nog prima. Er zijn enkele extra stappen nodig maar was geklaart is 5min
zou je mij misschien kunnen helpen? ik heb een one plus 3t maar krijg het niet gebogen om hem te laten werken met een lagere andriod versie oid.
Zoek op 'SafetyNet bypass'. Dit is de controle die wordt gedaan voordat je kunt spelen (ook al is deze controle eigenlijk voor zaken als Android Pay bedoeld). Met Magisk of suhide zou dit moeten kunnen.
kan ik je een bericht sturen svenbo?
Magisk met Magisk Hide, waarbij je de package-name van Magisk moet randomizen (is een optie in Magisk), en daarnaast ook nog eventuele folders voor bekende root-required apps (zoals Titanium Backup) hernoemen. Pokemon Go doet tegenwoordig ook een scan van het filesysteem om te bepalen of je geen andere "niet-toegestane apps" hebt staan.
Pokémon Go is een échte Pokémon game.
Maar nee, het is niet zoals in de GameBoy games die we kennen van vroeger. PoGo is een stuk meer casual.
volgens mij nog gewoon op het scherm tikken totdat de power-moves beschikbaar komen en dan BAM!
Er schijnt ook nog een optie te zijn om aanvallen te ontwijken maar die gebruik ik nooit :P
Heb je gelijk in. De hype is voorbij, maar het is nu een trend geworden.

Staat nog steeds als #1 app in de Play Store als best verdienende app.

Sommige zien het als een game die niet af was terwijl die gereleased werd. Maar je kan het ook anders bekijken; het is een game waar constant updates worden doorgevoerd en nieuwe features worden gereleased.

Pokémon Go was namelijk gewoon een game die goed speelbaar was tijdens release (server issues daar gelaten). Je kon Pokémon vangen, verzamelen, gyms overnemen. Gaandeweg hebben ze dingen geleerd, bv gyms aangepast. En nieuwe features toegevoegd, zoals ruilen.

Mensen moeten stoppen met het vergelijken van Pokémon Go met originele Pokémon games waar wel direct geruild, gevochten etc kon worden. Want Pokémon Go is gewoon een totaal andere game met een andere core behoefte; het verzamelen van alle Pokémon.

[Reactie gewijzigd door Hedva op 1 december 2018 11:51]

Onder twintigers en dertigers misschien. Maar onder de jeugd en 40+ is het bij mij in de buurt in elk geval nog erg populair.
Het Muzenpark in Almere loopt momenteel weer vol met spelers ..... Het leeft echt nog wel
Precies, hier ook in danswijk en parkwijk in Almere veel spelers. Wat ik alleen zo erg jammer vind (en moeilijk) is dat de gyms zo hoog geleveled zijn. Het is een tijd lang geleden dat ik zelf echt heb gespeeld, is dat nu een beetje veranderd?
net als in Ingress zullen bepaalde steden of wijken wel gedomineerd worden door een groep sterkere spelers.
Dan kom je er inderdaad niet of nauwelijks tussen.
Al met al zijn de gyms niet de belangrijkste reden om te spelen, het is niet alsof je niet alsnog kan levelen met andere zaken.
In Ingress is dat veel moeilijker. Daar krijg je de meeste punten met aanvallen en bouwen.
Maar als je niet kan aanvallen omdat de tegenstander gewoonweg te sterk is, dan zal je nooit iets kunnen veroveren om weer te kunnen bouwen.

Met Pokemon Go heb je daar minder lastig van. Daar kan je genoeg punten krijgen voor het simpelweg draaien van de pokestops en het vangen en evolueren van de beestjes.
Je zal vast meer punten krijgen voor gym battles, maar dat is op een ander niveau dan bijv Ingress waar je anders alleen maar kan hacken voor wat items maar daar weinig of zelfs helemaal geen punten van krijgt.

Voordeel van Ingress is dat er nu een element in zit waarbij level-cap spelers zich kunnen laten terugklokken naar level 1 om (met een boost) opnieuw te kunnen beginnen.
Er zal dan een korte tijd weer lagere level locaties beschikbaar zijn maar als nieuwe spelers moet je daar dan ook snel bij zijn.

Hoe daar in Pokemon Go iets voor te verzinnen is qua optie voor lagere levels om ook mee te profiteren weet ik niet.
Dunno... een paar van mijn collega's (die rond de 25 jaar zijn) spelen nog vrij actief PoGo.

Zelf beklaagde ik me vanaf dag 1 net als velen van jullie over het ontbreken van ruil en battle functionaliteit.
Ik heb het denk ik 1 maand of zo volgehouden maar daarna was ik het beu (ik ben zelf 30 btw).

Ik ga er nu sowieso al niet meer aan beginnen omdat ik totaal niks heb met alle pokemon die ze na gold&silver bedacht hebben.. de eerste 150 hebben een speciaal plekje in mijn hart, de 100 die er toen bij kwamen heb ik ook wel goeie herinneringen aan.. maar Gold/Silver en de bijbehorende TV serie seizoenen waarin die voorkwamen dát is het laatste wat ik echt van Pokemon mee heb gekregen. Al die overige pokemon (500+ inmiddels of zo?) zien er gewoon vreemd en raar en onbekend uit voor mij dus die geven mij dan ook compleet geen voldoening of enthousiasme om tegen te komen/te vangen/te hebben.

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 1 december 2018 14:00]

maar dat is dan eigenlijk een soort 'grootvadersreactie': alle technologie die na mij komt is stom want ik ken het niet en het is vreemd en dus wil ik het niet kennen :P

Ik heb helemaal NIETS met pokemon, nooit mee opgegroeid. Was voor mij dus eigenlijk allemaal nieuw, ook al behoor ik tot de generatie die ermee opgegroeid zou kunnen zijn.
Ik heb die psychologische drempel dus niet, maar zoals jij ook had destijds toen je de eerste 150 beestjes ook niet kende: je leert ze vanzelf kennen. Door toch te spelen. Door toch te vangen.
Nee, dat was in mijn geval niet zo. Mijn 'attachment' kwam vanwege de Anime. Als die er niet geweest zou zijn dan zou ik echt never nooit niet begonnen zijn aan een '2d top-down JRPG waar je verschillende monstertjes vangt om vervolgens met jou monstertjes met die van anderen te vechten als een soort hanen/honden gevechten'.

Kwa gameplay is het concept super basic en het verhaal van de spellen (iig in Gen1+2, geen idee of de nieuwere spellen beter/slechter zijn) is ook vrij simpel. Je hebt een rivaal... je wilt 'de pokeleague winnen'.. maar waarom?...

-Karakters in de Gen1+2 spellen zijn echt super oppervlakkig. Geen motivatie? Geen interesse in wat er gebeurt.
-Story, voor zo ver er een echt overkoepelende 'story' is (niet), heeft weinig betekenis vanwege die oppervlakkige platte karakters.
-Gameplay... is het toppunt van RNG. In feit is de Gameplay van de pokemon spellen (het vangen als ook het vechten) niet mee dan een fucking slotmachine... Joepie... :O

Dus, zoals je ziet, zou ik echt totaal geen interesse in pokemon gehad hebben als de serie mij niet opgewarmd zou hebben voor die kleine vechtende haantjes en hondjes en slangetjes. :P

Wat heeft pokemon wél?
- speelt in op verslavingszwakte van mensen (Gotta catch 'em all!)
- kawaii factor van de anime (gaf het mainstream appeal voor het vrouwvolk in een tijd waar anime/gaming nog voor nerds/geeks beschouwd werd in NL) én het stelde non-weebs bloot aan een gehele nieuwe wereld: de Japanse Otaku gok&verzamel cultuur.

Voor diegene die nog nooit in Japan geweest zijn:
Gokken & verzamelen is daar echt een absurd groot fenomeen. Die Anime die wij allemaal zo graag zien, ja die moet je eigenlijk zien als niet veel meer dan een enorme reclamespot voor de manga, de lightnovels, de figurines en alle andere bijbehorende merch.
Je moet je voorstellen: Wij kennen Pokémon merch, want die kunnen we ook overal in Nederland krijgen... maar in Nederland zijn het aantal Japanse IP's dat echt goed vertegewoordigd zijn kwa merchandise op één hand te tellen. In Japan heeft praktisch élke anime serie absurd veel merchandise. Als je door Akiba loopt zie je overal niks anders dan merchandise en gok machines om nóg meer merchandise te kunnen winnen... Het is echt bizar. :+

(Natuurlijk hebben wij ook onze 'nutteloze verzamel fetishes' zoals Flippo's die je bij zakken chips kreeg of voetbal kaartjes of zo.. maar Japan is écht een paar stappen daarbovenop)

[Reactie gewijzigd door Ayporos op 2 december 2018 17:46]

De hype is weer in een boost met de komst van Pokemon: Let's Go
Er zijn hier in het dorp anders nog veel fanatieke spelers. En ook op de community dagen zie je nog veel mensen Pokemon Go spelen in de stad.
Integendeel. Er zijn juist weer meer spelers bij gekomen. Als je kijkt hoe populair het is zie je het overal. En het is geen hype meer maar reality.
Community in Alphen aan den Rijn bevat 500 leden waarvan ruim 100+ actief zijn elke dag. Pokémon go is zeker lang nog niet dood.

Zo een raid weer doen in de buurt!
Zolang je maar de mogelijkheid hebt om een battle te weigeren. Ik bepaal namelijk zelf of ik een gevecht aan wil gaan.
Wordt waarschijnlijk dezelfde als met traden. Je moet allebei accepteren om te kunnen battlen.
Alweer een paar maanden terug fanatiek begonnen met Pokemon GO !
Geen spijt van dat ik het weer heb opgepakt, er is zoveel veranderd en dit spel wordt nog zo ontzettend veel gespeeld, erg leuk.
De app wordt stiekem aan steeds zwaarder. Ik merk dat mijn telefoon sinds de laatste 2-3 updates soms echt moeite heeft om bijvoorbeeld een Gym battle in te gaan.
Eindelijk de feature die er al van dag 1 had moeten inzitten. Ze hebben er wel hun tijd voor genomen.
Precieze datum is 3 december
Beetje erg laat... Maar ik snap het wel, de battlemechanics in de game zijn saai.
Je hebt maar 2 moves en een dodge die zeer onbetrouwbaar werkt. Je hebt geen status moves en geen onderscheid tussen fysieke en speciale aanvallen. Je hebt geen effecten op de moves, geen held items, geen Aanvals effecten en geen abilities.
Sta je onderling battles toe wordt het extra duidelijk hoe saai de battles wel niet zijn...
het wordt nog steeds erg veel gespeeld in de steden waar ik woon en werk.
Persoonlijk zie ik het minder, ik speel voornamelijk Ingress en zie daar dus beter de activiteit en ben altijd jaloers geweest op PoGo dat het zo populair was terwijl Ingress natuurlijk een veel mooier spel is :P

Maar elke keer als ik PoGo weer aantrap zie ik toch door de dagen heen veel activiteit op gyms.

De grote hype is er nu af, maar zoals jaren geleden (voordat PoGo uit kwam) men al Ingress speelde... je ziet gewoon veel mensen over straat lopen tegenwoordig met smartphones in de hand en dan moet je je gewoon afvragen:

- speelt die Ingress?
- speelt die Pokemon Go?
- of is het gewoon toeval dat iemand z'n telefoon checkt of aan het chatten is uitgerekend op een bepaalde locatie?

De hype is voor het publiek misschien over, de Kijkduinen van de wereld zien misschien niet meer zwart...
maar er is zeer zeker nog wel activiteit.

Ik ga voor Ingress regelmatig naar zogenaamde 'Mission Days'.
Afgelopen jaar bijv. nog in Bonn en Keulen.
Als je niet beter weet, zie je gewoon veel mensen over straat lopen.
Maar als je weet dat er een evenement is in Ingress en je zit op het stadsplein wat rond te kijken, dan pik je de smartphone-gamers er zo tussenuit, al was het maar vanwege de 'team-kleuren' blauw en groen.
Als je niet zou weten dat er een evenement is dan zie je ze niet.
Maar als je weet waar je op moet letten, dan zie je ze overal. En dan zijn het er vele honderden.

In Pokemon Go heb je iets soortgelijks: safari ofzo. Dus als je weet waar een evenement is en wanneer, dan zie je er genoeg.

Als je weet waar je naar moet kijken, als je de locaties in steden weet, dan zul je regelmatig spelers herkennen.
Het wordt nog steeds veel gespeeld, maar de meeste mensen zien het niet meer omdat ze niet weten waar ze naar moeten kijken.
In Taiwan kwamen er het laatst zo'n 200.000 man op zo'n event af (65.000 op de eerste dag):
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3566330 . En dat was ver bij Taipei vandaan.

Waar mensen gelijk in hebben is dat het geen hype is. Een hype is is iets wat tijdelijk enorm veel aandacht krijgt. Pokémon en Pokémon Go zijn de hype fase allang voorbij en een structureel succes door de jaren/decianna heen. Het is niet veel anders dan een Star Wars, Harry Potter of Super Mario. Dit zijn franchises waar generaties mee opgroeien en dat leuk blijven vinden tot in hun volwassen jaren. En het dan weer doorgeven aan hun kinderen. Of bij Pokémon Go zelfs aan hun ouders.

Mensen die het verwerpen als een tijdelijk iets snappen weinig van branding. Dit zijn merken die tientallen miljarden waard zijn, die werkelijk iedereen over de hele wereld kent en waarbij dagelijks bedrijven met duizenden mensen er hard aan werken om dat zo te houden en verder te groeien.

[Reactie gewijzigd door BarôZZa op 2 december 2018 22:54]

Wat is er geldklopperij aan goede producten blijven uitbrengen die mensen graag willen hebben?

Of is geld verdienen sowieso geldklopperij en uitmelken in jouw ogen? Net als Nike en Adidas. Die blijven die sneakers maar uitmelken! Walgelijk.
Een merk is iets anders dan een franchise. Pokemon is een spelletje op een handheld spelcomputer. Het wordt nu opgeblazen naar een geo-spelletje met evenementen en allerlei pluchies en ALLE merch die je maar kunt verzinnen. Dat is uitmelken.

Als Nintendo als die shit zelf zou uitbrengen, dan was er nog enigzins wat voor te zeggen.

Gewoon het volgende product uitbrengen onder je merk, dat is geen uitmelken.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 3 december 2018 12:56]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True