Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

'Animatiefilm Super Mario Bros. kan in 2022 in de bioscopen draaien'

De oprichter van Illumination Entertainment, Chris Meledandri, bevestigt eerdere geruchten dat er een Super Mario Bros.-animatiefilm wordt gemaakt. Hij zegt dat de Super Mario Bros.-film de status van 'prioriteitontwikkeling' heeft en tegen 2022 in de bioscopen kan draaien.

Meledandri zegt tegen Variety dat hij tevreden is met het feit dat de eerdere Super Mario-film van 25 jaar geleden 'niet goed werd gedaan'. "Ik denk dat het spannender of meer waard is dan simpelweg een andere versie maken van een film die al uitermate goed was", aldus Meledandri. Hij doelt hier op de film Super Mario Bros. uit 1993, die op slechte recensies kon rekenen.

De oprichter van Illumination benadrukt dat bij de nieuwe animatiefilm heel nauw zal worden samengewerkt met de maker van de oorspronkelijke game. Het gaat hierbij om Shigeru Miyamoto, de ontwerper en producent van het originele Super Mario Bros.

Illumination Entertainment is geen onbekende naam op de markt van animatiefilms. De studio heeft eerder de succesvolle Despicable Me-films en spin-offs gemaakt. Ook andere succesvolle animatiefilms, zoals The Secret Life of Pets en Sing, zijn door de studio ontwikkeld.

Naast de Mario-film uit 1993 kwam eind jaren tachtig ook al een animatieserie op de televisie, genaamd The Super Mario Bros. Super Show. De productie van deze serie werd echter al na een enkel seizoen gestaakt.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-11-2018 • 09:41

65 Linkedin Google+

Reacties (65)

Wijzig sortering
Of hij gaat gericht zijn op zeer jong publiek, of het wordt een totale flop. Ik zie geen ander scenario :p
Despicable me is ook voor jong publiek... maar ook zeer populair bij de ouders hoor :)
Despicable Me is dan ook gewoon een goede film met goed uitgewerkte karakters en goed verhaal. Bij Mario blokkeert mijn hoofd wanneer ik me dat daar probeer in te beelden.
Bij Mario blokkeert mijn hoofd wanneer ik me dat daar probeer in te beelden.
2 loodgieters die opeens na een freak accident in het Mushroom Kingdom belanden, waar ze de Koopa Kids en de wrede Bowser tegen het lijf lopen. Via Toad komen ze erachter dat Bowser een mysterieuze Princess heeft gekidnapt. Via een tournament of champions, die een obstakel run, Kart race en tennis match omvat komen ze er uiteindelijk als winnaars uit. Bowser vlucht in z'n airship, Mario en Luigi kunnen nog net het anker vastpakken en komen uiteindelijk na het uitschakelen van de Kids oog in oog met Bowser te staan. Final battle, en met koopa shells en Bob-ombs weten Mario en Luigi Bowser uit te schakelen en de Princess te bevrijden.

Als ik in 5 minuten al iets kan verzinnen moet een complete studio dat toch helemaal kunnen ;)
Na de credits laat men een teaser zien dat Princess Peach een taart heeft gebakken voor onze italiaanse helden uit dankbaarheid. Ver van het paleis verwijdert ziet men dat Bowser het heeft overleeft en nieuwe snode plannen smeed. Hij komt met een orgineel onvoorzien idee, mind is blown, om Princess Peach wederom te ontvoeren maar dit keer vlucht Bowser naar een ander planeet en moeten onze goedgeklede intaliaanse helden meerdere planeten verkennen om hun geliefde Princess weer te redden uit de klauwen van hun aartsvijand. Voor dit ruimte avontuur schakelen zij de hulp in van niemand anders dan Toad, vertolkt door Bruce Willes (vanwege zijn ervaring met de Armageddon film).

Mooi verhaal voor deeltje twee :)

Onderstaand mijn thoughts over de casting:

De rol van Mario wordt vertolkt door Henry Cavill (vertolkt momenteel de rol van Geralt in de Witcher serie) en de rol van Luigi wordt vertolkt door Adam Sandler (Gezien zijn ervaring met de film Pixel.

Princess Peach wordt vertolkt door Emma Watson of Keira Knightly (wordt bepaald door een poll te houden onder de fans op het internet). Achteraf worden de resultaten van de poll niet gehonoreerd en kiest de studio voor Megan Fox.

Bowser wordt vertolkt door Jim Carey, omdat hij goed, volgens de studiobazen maffe karakters kan spelen.

[Reactie gewijzigd door maximillian20 op 7 november 2018 14:25]

Niet een teaser van Bowser die ergens in een grot een vierkante stenen doos met een vraagteken erop openmaakt en daar een Super Crown uithaalt? Of is die meme alweer achterhaalt als deze film uitkomt? :P
Hmmmmmm ik zie het script al voor mij dit wordt een mega blockbuster
laat de royalties maar komen :)

[Reactie gewijzigd door maximillian20 op 7 november 2018 14:23]

Met die cast zou ik zeker naar de bioscoop gaan!! _/-\o_
Het is top cast, de actie en sensatie zullen van het scherm afspatten, letterlijk aangezien de film in 4D wordt getoond :)
Dit klinkt juist als het type script waar de makers van The Emoji movie of Pixels op uit zouden komen...
Ik heb genoten van beide films, niet alles hoeft een blockbuster te zien. Verstand op idle en gaan met die banaan. De centipede scene in Pixels was toch geweldig. Ik hoop zoiets ooit in echt goede VR/AR te mogen spelen.
zo origineel zijn die studios helaas niet.. die zijn drukker bezig met het ontwikkelen van een leuke character die goed zal verkopen in de speelgoedwinkel dan dat ze een goed uitgewerkte verhaallijn verzinnen.
Nouuuuu...
De trailer/aankondiging van de laatste Super Mario Smash laat wel een veelbelovende storyline zien.
Het gaat mij helemaal niet om de trailer.

Bijvoorbeeld Star Wars 6: Return of the Jedi, enig idee waarom die Ewoks (kleine beertjes in het oerwoud) in de film zaten? Juist, pure commercie. Hartstikke leuk in de trailer en sommige mensen vonden ze ook leuk in de film maar uiteindelijk stond er een plastic poppetje in de schappen voor $19,99.
Dat klinkt inderdaad wel helemaal op het simplistische minions niveau ja. Of dat nu een positief argument is ben ik niet van overtuigd :p
Dat zou ik ook verwachten van een film als "Minions". Toch heeft deze film 1,1 miljard dollar opgebracht en staat daarmee op nr 18 van de lijst van films met hoogste opbrengsten.

Mits goed uitgevoerd, kan dit natuurlijk een hele succesvolle film worden. Iedereen kent Super Mario, niet alleen de gamers.
Want Minions is niet gericht op zeer jong publiek? Het is een spin-off over gele poppetjes die gekke bekken trekken.

[Reactie gewijzigd door boe2 op 7 november 2018 09:51]

Dat zou je verwachten, maar als je ziet hoeveel volwassenen daar naar toe gingen. Ook gewoon zonder kinderen.
Tja, genoeg mensen gingen ook naar "The emoji movie"... Of Adam Sandler films.

Ik bedoel, leuk dat het veel geld oplevert voor de makers, maar het zijn gewoon slechte films die niks toevoegen. Het argument "veel bezoekers == goede film" gaat echt niet op.
Het argument veel bezoekers == goede film gebruik ik ook nergens. Veel bezoekers != flop gaat het mij om. En dat klopt zeker wel.

Minions film zelf heb ik uitgezet na 15 minuten. Dat vond ik zelf helemaal niks.

[Reactie gewijzigd door hiostu op 7 november 2018 10:21]

er zat ook heel veel humor in die alleen voor volwassenen was
...schuldig...

Het publiek is groot, het is aan de studio om waar te maken wat ze beloven.
In het geval van de loodgieters, ligt er een extra zware lading op: iedereen kent ze, en de games zijn onmogelijk succesvol geweest.
Je hebt lef nodig om dit thema op te pakken, en een flinke dosis zelfvertrouwen. Wanneer je dat dan ook ècht waar maakt, bezit je een goudmijn. Zo niet is er "the eternal walk of shame".

Kijk naar de eerder genoemde film "Pixels". Pac-Man is een van de hoofdrolspelers en doet wat-ie moet doen: alles opeten dat-ie tegen komt. Maar wel met een geheel nieuw verhaal er omheen, en van de originele game is weinig meer over in dat opzicht. Helemaal niet erg (zie ook de statistieken van opbrengsten).

Als ze dit ook met Mario zo oppakken, is dat imo prima en zal ik zeker een bioscoopbezoekje willen wagen.
En tóch zitten ook daar grappen in verstopt die alléén de ouders zullen snappen.
Zijn de Minions niet gewoon de Laurel&Hardy van deze tijd?
Een Wreck-It Ralph kloon dus :P
Neh, SMB kan nooit een goeie film worden. Dus het gaat niet op Wreck-it lijken :P
Ik weet het niet, de Lego film bijvoorbeeld was ook een groot succes, voor alle publieken. Het heeft enorm veel potentie indien het goed aangepakt wordt - wat met de oude Mario film / serie dus niet het geval was.
Weer een film adhv een computer spel.
Want dat pakte bij de vorige 20 films ook zo goed uit :X

Wel grappig dat er blijkbaar maar 1 seizoen van The Super Mario Bros. Super Show. was.
Ik zou zweren dat ik dat jaren zodra ik uit school kwam, telekids aanzette, en dit op kwam :?

* heuveltje zwelgt weer verder in nostalgie over jaren 80 cartoons :P
Er zijn films adhv computerspellen die op zich wel goed te pruimen zijn. Vond Silent Hill best aardig. Enige is dat ik nauwelijks een Silent Hill spel heb gespeeld, maar de film was zeker niet slecht. Idem voor FF Spirits Within en Advent Children. Alhoewel die laatste voor mij als fan van FFVII anders is. :P
Ow. die zijn er, echter ze zijn dun gezaaid :)
Maar het kan prima. maar voor een goede film heb je een goed verhaal nodig
Met enigzins uitgewerkte karakters en motieven.

Mario is een loodgieter in een andere wereld die blokken kapot kopt, om er muntjes uit te halen voor extra levens. Dat roept niet op tot diepe karakter ontwikkeling :P
Ach Sonic rent heel hard en pakt ringen. De tekenfilms van vroeger en Sonic Boom die vandaag de dag te zien zijn, zijn best vermakelijk hoor. Ook pacman hebben ze leuk weten te vertalen naar het kleine scherm.
uiteindelijk blijkt dat mario in verslavingskliniek zit en in een paddo trip zit. hij heeft zich alles ingebeeld. "must kill more mushrooms". :+

[Reactie gewijzigd door Laurens-R op 7 november 2018 14:50]

Mwoah, waarom zou het niet mogelijk zijn? Kijk naar "Wreck-it Ralph", een animatiefilm over een fictief spelicoon, maar met veel verwijzingen naar echte karakters en spellen, en ook nog een sterke film.

De reden waarom de originele Super Mario Brothers film mislukte was vanwege dezelfde reden waarom andere films ook mislukken - slechte regie, slecht script, et cetera. (Check "Gaming Historian's" uitleg hierover maar eens, grappig om te zien hoe de film eigenlijk eruit had moeten zien).
De clue is in fictief :)
Daar hebben ze dus zelf een karakter voor gemaakt, en en backstory voor geschreven.
En als je dat goed doet dan krijg je idd een goede film, met als bonus 100 kleine referenties voor geeks als ik en jij :)

Maar voor mario is er al "lore" en karakter, wat je behoorlijk limiteert.
Wil niet zeggen dat het geen goede film word, maar het is lastiger.

En ik bedoelde niet specifiek alleen mario films, meer in het algemeen.
https://en.wikipedia.org/...ilms_based_on_video_games

De weinige goede films die daar in zitten, hebben vaak weer weinig te maken met het spel

[Reactie gewijzigd door heuveltje op 7 november 2018 10:34]

Maar dat was toch ook best ok? Waarom zouden ze dat nu niet weer goed kunnen?
Dat ene seizoen had alleen wel 65 afleveringen blijkbaar.

https://www.imdb.com/titl...season=1&ref_=tt_eps_sn_1
Een pixar film duurt 4 jaar om te maken. 2 jaar script/storyboarding en 2 jaar full productie (met honderden mensen). 3D animatie kost gewoon ontzettend veel tijd.

edit: Als ik zo vrij mag zijn. Wij (polder animatie) hebben net onze korte animatie film online gegooid. Deze is iets over 6 minuten lang en daar hebben wij zeker een jaar full time aan gewerkt (met 3 man en wat stagiaire). Voor de geïnteresseerd:

https://vimeo.com/298947269

edit twee: Grappig verhaal over de makers van de Simpsons. Zei hebben een paar jaar geleden een speel film gemaakt. Zij hebben uiteraard ontzettend veel ervaring in het produceren van verhalende animatie. Maar toch viel het ze ontzettend tegen om een speelfilm te maken. Ze hebben er een half jaar extra voor uit moeten trekken als ik het me goed herinner.

[Reactie gewijzigd door nr12 op 7 november 2018 12:03]

Arm blokje :'( De sfeer van een NS-station in de avond is wel meesterlijk neergezet.
Holy chips!!! Petje af zeg, super gedaan! Ik ga deze delen!
Re: de Simpsons, komt dat ook niet omdat ze al jarenlang de animatie naar het buitenland outsourcen en dus die kennis zelf niet in huis hadden?
Het ging vooral om het verhaal. Het was moeilijker om een kloppen en leuk verhaal te maken van die lengte. Er moest meer verhaalboog in en karakter ontwikkeling. Ik heb ze hier over horen spreken op Annecy (animatie festival) in 2009 geloof ik, dus het is al weer een tijdje geleden.
Wow!!! Props voor jullie werk! Ik heb werkelijk genoten van jullie animatie!
Goed uitgeschreven script. Ik heb goed op detail gelet en prachtig dat er aandacht aan besteed is.
Waanzinnig filmpje zeg. Ik heb hem gedeeld!
Ik vond dat filmpje best vermakelijk eigenlijk. Helemaal af gekeken haha.
Prachtig gemaakt! Wel goed dat ze hem niet mee de trein in nam. Zat laatst bij iemand in de coupé die woest met een rubik's cube in de weer was. Ik kan je vertellen dat dat geen lolletje is om aan te horen ;)

PS: Ze stapt in na het fluitsignaal! Da mag nie hè!!
als je na gaat dat het ongeveer 6 weken duurt om 60-90 seconden aan animatie te maken kan ik wel begrijpen dat het tegen de vier jaar kan duren voordat de film helemaal klaar is.
Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd het kost :P
Pre-production voor het verhaal en Alle objecten moeten getekend worden, posities bepaald, test-renders en natuurlijk de totale rendering. Ik weet zeker dat er niet minder tijd in gaat zitten vergeleken met een "normale" film.
Als ik sommige animaties online zie en zelfs de filmpjes van Smash Bros bijv. denk ik dat film makers gewoon geen touch hebben met de target audience als ze met zulke crap komen.
Ik hoop niet dat dit zo'n mislukkeling als die emoji film wordt.
De Emoji Film was helemaal niet bedoeld om goed te zijn; Het was een statement tegen emoji's. De regisseur had ook (zonder er bij na te denken?) in een interview toegegeven dat hij zelf nooit emoji's gebruikt.

[Reactie gewijzigd door novasurp op 7 november 2018 18:31]

Hoop dat het dit keer wat wordt. Want bij mij komen gelijk de gedachten van de film uit 1993, wat een flop was dat.
Ze kunnen ook met de makers van The Fast & The Furious samen gaan werken en een Mariokart film van maken.

Met een gastoptreden van The Rock, uiteraard 8-)
Dat klinkt als een scene uit Robot Chicken. Oh wacht! :) https://youtu.be/m2LeETqAYtA
Ben benieuwd. De film van SPace invaders (Pixels) was zeker een leuke en een aanrader, maar de Angry Birds was echt een saaie film. Ben benieuwd dus wat dit gaat brengen.
They were so preoccupied with whether or not they could, they didn’t stop to think if they should.
Hmmm.... als deze net zo goed is als de eerste Super Mario Film, dan sla ik deze maar eens over.
Ik ben gek op slechte en cult films , maar Super Mario Bros valt voor mij onder de categorie Titanic 2. Onkijkbaar


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.