Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Animatiestudio achter Despicable Me wil Mario-film gaan maken

Door , 37 reacties, submitter: AnonymousWP

Illumination Entertainment en Universal Pictures lijken met Nintendo aan het onderhandelen te zijn om een film te maken van Mario, de populaire mascotte van het Japanse videogamebedrijf. In tegenstelling tot de eerdere Mario-film uit 1993, gaat het om een animatiefilm.

Het gerucht komt bij The Wall Street Journal vandaan. De krant schrijft dat uitgever Universal Pictures dicht bij een akkoord met Nintendo is en de film in een vroege fase van ontwikkeling is. De bedrijven zouden inmiddels al een jaar aan het onderhandelen zijn.

De film zou worden gemaakt door Illumination Entertainment. Deze studio heeft eerder de succesvolle Despicable Me-films en spin-offs gemaakt. Ook andere succesvolle animatiefilms, zoals The Secret Life of Pets en Sing, zijn door de studio ontwikkeld.

Of het gerucht volledig betrouwbaar is, is niet geheel zeker. In 2015 schreef The Wall Street Journal dat er een Netflix-serie van The Legend of Zelda onderweg was. Tot op heden is daarover echter niets bevestigd, waardoor het onwaarschijnlijk is dat deze serie nog verschijnt.

Als het gerucht klopt, zou het niet de eerste film zijn die gebaseerd is op de Mario-franchise. In 1993 kwam de film Super Mario Bros uit, die op slechte recensies werd ontvangen. Ook verscheen er eind jaren '80 een animatieserie op televisie, genaamd The Super Mario Bros Super Show. De productie van deze serie is na een enkel seizoen gestaakt.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

14-11-2017 • 21:38

37 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (37)

Wijzig sortering
Ik heb als kind ooit nog een paar afleveringen van een mario serie gezien, was super lollig, net even op youtube gekeken en daar staat het hoor :P
(edit: linkt nu naar playlist hehe)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 14 november 2017 21:47]

Do the Mario! Dit is jeugdsentiment O+
Hey paisano’s it’s the super mario brothers super show! (Of zoiets haha)

Ik vond dat juist geweldig als kind zijnde, zoals alle andere nintendo series die er toen waren, zoals Captain N met Kid Icarus. Ach de goede oude tijd, toen er nog allerhande videogame series waren zoals de originele Sonic met supervillain Robotnic (dit was Sega).

Maar goed games naar films vertalen gaat vaak fout in onze opinies en de reden daarvoor is ook heel eenvoudig. Hetzelfde als een boek verfilmen. Degene die het boek gelezen heeft zal de film wel niks vinden en zo is het dus ook met videogames. De reden daarvoor ligt bij het feit dat in boeken en games er extreem veel details en verhaal is (super mario wellicht wat minder maar toch), als ze bijvoorbeeld Lord of the Rings goed hadden willen verfilmen dan hadden ze een film of 15 meer nodig om het hele boek te filmen. Helaas zitten mensen daar vaak niet op te wachten (ik uiteraard wel, als iets goed is mag het van mij langer duren, vandaar dat ik voor de goede titels altijd extended cuts wil zien). Een film moet entertaining zijn en dan kom je aan zo’n maximaal 2 uur videomateriaal. Langer dan 2 uur en het gaat een hoop mensen vervelen (inclusief kinderen) en korter dan 90 minuten is in mijn optiek vaak het kijken niet waard. (90 min is net zo lang als een pilotaflevering van een tv serie, pilots bestaan meestal uit aflevering 1 en 2 en dat maakt samen rond de 90 minuten).

Ik zelf heb bijvoorbeeld jaren (world of) warcraft gespeeld en hoewel ik de film ok vond was het niet erg denderend. Waar ik een aantal mensen gehoord heb die nog nooit warcraft gedaan hadden en de film wel leuk vonden. Ik vond bijvoorbeeld dat er te veel “belangrijke” details weggelaten zijn. Buiten het feit dat ik denk dat ze beter warcraft III als setting hadden kunnen gebruiken, waar Arthas als mens verandert in een undead en later the frozen throne bestijgt als Death Knight. Maar goed als ik die spellen nooit gedaan had en dus de details niet zou kennen, zou de film voor mij wellicht hoger gescoord hebben, omdat ik de film niet slecht vond.

[Reactie gewijzigd door jimzz op 15 november 2017 07:24]

... als ze bijvoorbeeld Lord of the Rings goed hadden willen verfilmen dan hadden ze een film of 15 meer nodig om het hele boek te filmen. ...
Aan de andere kant, dat hebben ze met The Hobbit wel gedaan en om nou te zeggen dat dit de kwaliteit echt ten goede kwam... ik vind persoonlijk van niet. Wat mij betreft hadden ze daar gewoon een film van 2,5 uur van mogen maken in plaats van 3 van 2,5 uur.

LOTR vond ik qua lengte eigenlijk precies goed. Boeken bevatten veel details, maar vergeet niet dat dit op veel fronten ook maar lijkt. Soms worden er immers pagina's aan gewijd om de locatie te omschrijven, op film kan dit in een (imponerende) 3 seconden wide angle shot.
Lord of the rings vond ik inderdaad heel goed gemaakt, maar the hobbit man ik viel af en toe gewoon in slaap zo langdradig.
Het had prima in 2 films gekund van 2 of 3 uur maar 3 films was echt te veel.
Ik deel je mening volledig. The Hobbit is verknoeid. LotR is fantastisch verfilmd behoorlijk getrouw aan de boeken. Wat echt ontbrak aan de LoTR films was het stuk van Tom Bombadil.
Ik kan me niet heel veel specifieke onderdelen van de boekenreeks herinneren, maar weet wel nog dat ik tot twee keer toe ben afgehaakt op het deel over Tom Bombadil, dat vond ik zo'n ongelooflijk saai stuk...
Klopt. Dat had Tolkien ook wel uit het verhaal kunnen laten... Dat zal ook wel de reden zijn dat het niet in de film zit. ;)
Je kon daar inderdaad op je klompen aanvoelen waar een film ging eindigen en het voelde lang gerekt
EXCUUUUUUSE ME Princess!!!

Maar Captain N was leuker.

[Reactie gewijzigd door DigitalExcorcist op 14 november 2017 22:07]

Bedankt voor de link, ik heb ooit nog als kind een VHS gekocht gehad met daarop enkele afleveringen, en het was blijkbaar episode 1 want ik herkende deze aflevering meteen :D

Was best leuk :)
Goomba's worden de nieuwe Minions!

Edit: Het is trouwens geen grote verrassing dat Nintendo voor Illumination Entertainment kiest. Vorig jaar maakte Nintendo's CEO Tatsumi Kimishima al bekend dat ze met verschillende animatiestudio's aan het onderhandelen waren om een film te maken. Aangezien Nintendo al met Universal Studios Japan samenwerkt aan een pretpark vol gamefiguren (dat opent in 2020 - wanneer de Olympische Spelen plaatsvinden in het land), is het niet zo vreemd dat ze voor de animatiefilm ook kiezen voor Universal (en diens dochterstudio Illumination).

[Reactie gewijzigd door Tweakmans op 14 november 2017 22:19]

Ja of ze pakken gewoon mario + rabbits.
Want dat waren eigenlijk al de minions voor de minions er waren :P

Anyway, dit was zo tof geweest een jaar of 10 geleden.
Alleen rond die piekperiode van Pixar is die westerse animatie echt compleet ontspoort. Zoveel.... En zoveel troep.

Nu kijk ik zelf nog nauwelijks uit naar nieuwe Pixars. Al was Inside Out dan wel weer redelijk uniek?Maar die hele artstyle is zo frkn boring geworden. Kubo was in dat opzicht dan weer verfrissend. Maar gewoon goed. Niet baanbrekend.

[Reactie gewijzigd door VonDudenstein op 15 november 2017 09:29]

Waaaat? Westerse animatie ontspoord? Twee woorden: Europese animatie. De Despicable Me films zijn gemaakt door Mac Guff, een frans VFX bedrijf wat mede door het success van de eerste Despicable film werd ingelijfd door Illumination. Ook raad ik je de film Ballerina aan (ja serieus), eveneens door een franse animatie studio gemaakt (trailer).

Als je me voorheen de vraag stelde wat volgens mij de beste animatiefilm is zou ik geen antwoord klaar hebben, maar nu zeg ik hands down, recht uit mijn hart: Ballerina. Niks wat Disney of Pixar ooit heeft gemaakt heeft mij dat gevoel kunnen geven wat ik voelde bij Ballerina.

Oh en ik weet niet of je wel eens DisneyXD kijkt, maar pak ook eens een aflevering van Lanfeust Quest mee, gebaseerd op de beroemde franse strip Lanfeust van Troy. Zie je het patroon? Al het goede komt uit Frankrijk. Het meeste in ieder geval :+ By the way Long Way North, een frans-deense film en hier bekend onder de naam Reis naar het noorden.

Heb ik ook nog tips uit Ierland voor je: de film Song of the Sea (trailer) en The Secret of Kells van dezelfde studio (trailer).

Nouja zie maar, ik ga maar weer eens.

[Reactie gewijzigd door Armselig op 15 november 2017 02:07]

Ja met westers bedoel ik gewoon alles wat die typische Pixar look heeft gekregen. Wat denk ik begon met een Toy Story 1. Ballerina is in dat opzicht weer hetzelfde toch? We hebben het over de artstyle he. Ik wil niet zeggen dat al die films perse slecht zijn. Maar ik ben er een beetje klaar mee omdat er zo absurd veel uit zijn gekomen. Niet alleen Pixars en al die troep van Dreamworks. Despicable was een beetje zoals Ice Age. Leuk.. niet heel speciaal. Minions werden het dingetje. Zoals de pinguins in Madagascar... Echt zo gimmicky.

En zeker was er destijds ook nog Secret of Kells, Coraline, maar doe mij ook vooral een Fantastic Mr Fox (mag gewoon in de animatie categorie hoor :P).

Je haalt een paar mooie voorbeelden aan. Maar mijn punt was meer, Mario in zon Despicable Me jasje?..... Meh.... Klinkt volgens mij veel leuker dan het zal worden.
Mwa, kan wel werken toch? Ik denk niet dat ze een minion nemen en er een mario skin op plakken. Ze maken het vast wel anders en geloofwaardig. Ik heb vertrouwen in de fransen :) Ben alleen niet zo'n fan van Charles Martinet's stemwerk...

Wat Ballerina betreft, ik vind die film wel echt een eigen stijl hebben waardoor het zich duidelijk onderscheid van een Pixar film. De personages zien er realistischer/menselijker uit en zo gedragen ze zich ook. De film heeft een warme uitstraling en ik vond de setting van 1888 Parijs ook mooi met aandacht voor details zoals de eiffeltoren die toen nog in aanbouw was. Met Felicié heeft de film tevens een uitzonderlijk goede hoofdpersonage waar ik in ieder geval meteen van gecharmeerd was, echt top. Geloof mij maar het is echt een mooie film. Pardon, ik liet me even weer gaan :+

[Reactie gewijzigd door Armselig op 15 november 2017 22:41]

Hahaha.
Mooi dat enthousiasme :P
Doe maar gewoon niet. We weten allemaal hoe groot de kans op een puinhoop is als een studio aan de haal gaat met een videogame. Er zijn héél veel videogame-films gemaakt maar echt goede films zitten daar niet tussen. De enige die ik persoonlijk wel goed vond was Forward Until Dawn (Halo-miniserie). Daarbij praten de personages niet heel veel met hun stemmen (wel wat tekst hier en daar).
Wreck-it-Ralph :) Ik zeg: laat maar komen!
Al was dat een verhaal over een niet bestaande game character (waar we dus een nieuwe relatie mee konden op bouwen in de film) die zich met game characters uit bekende genres soms in aanraking kwam. Wel een toffe 'game film' inderdaad.. Maar laten we eerlijk zijn Mario games staan niet bekend om hun verhaallijn of sterke dialogen dus ben ik benieuwd wat ze er van kunnen maken
Maar dat was geen adaptatie van een game. Fix-It Felix, Sugar Rush en Hero's Duty zijn geen echte games en dat is juist het punt: film-adaptaties van games zijn vaak teleurstellend. Dat gezegd hebbende, Wreck-It Ralph is van die films die te weinig gewaardeerd/bekend is.
Volgens mij heeft dat ook te maken met de verwachtingen van de fanbase.
Ik heb me indertijd toch vermaakt met de film van Doom. Ik ben hem toen gaan zien op groot scherm, speciale vertoning om 12u. Je moet alleen geen film verwachten met diepgaande dialogen :P
https://youtu.be/jd_dgJy9YMo
Doom was een leuke actie/horror film maar als Doom film is het gewoon slecht. Het hele hel-aspect hebben ze eruit gesloopt en dat is de basis van het beetje verhaal dat de Doom games hebben. Als generieke actie film kan ik hem best waarderen, als Doom film absoluut niet.
Bedoel je die natte winden van Uwe Boll of...?

TV series en films van main Nintendo franchises zijn niet slecht, zolang ze door de Japanners zelf zijn gemaakt en niet vernacheld zijn door vertalers (zoals 4KIDS en FUNimation).

Naar mijn idee was het doel van die TV series en films niet dat het een product op zich is (al levert het een leuk zakcentje op). Maar dat de franchise waar het over gaat meer bekend wordt door de massa en er meer mensen de spellen ervan willen kopen.

[Reactie gewijzigd door RoestVrijStaal op 15 november 2017 17:33]

Ik zie ze wel met een ‘dark & edgy’ Mario film komen, met een tragische origin story. Zo gaan alle films namelijk, ik gok op dit plot:

Mario die zijn ouders op tragische wijze verloor, zijn jarenlange keiharde training tot loodgieter, zijn nachtmerries en geweldsuitbarstingen waardoor hij vervreemt van zijn familie en vrienden. Zijn moeizame relatie met zijn broer Luigi, en een confronterende ruzie met een prinses die heel goed haar eigen boontjes kan doppen en hem echt niet nodig heeft. Ergens op driekwart van de film loopt hij in de regen ‘s nachts door de straten, een gebroken man. En uiteindelijk een spectaculair CGI-gevuld einde waar hij ondanks zijn twijfels uiteindelijk al zijn innerlijke demonen overwint.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 15 november 2017 01:11]

Jij hebt duidelijk de andere films van illumination niet gezien. Dit wordt meer iets van, Bowser ontvoert Princess Peach, geholpen door marketable Goombas die in een raar taaltje praten en maffe dingen doen. Voordat hij de Princess kan ontvoeren wordt zij echter al ontvoert door de alien Tatanga en moet Bowser een lening bij de koopa bank afsluiten om genoeg geld te hebben om haar terug te kunnen ontvoeren. Dat lukt uiteindelijk met de hulp van zijn Minions... Eeeh Goombas. Oh en Mario zit misschien ook ergens in de film.
Je moet scriptschrijver worden 😀
Ja dat is wel wat er mis is met veel films tegenwoordig. Dat heb je mooi sarcastisch neergepend.
Hoewel ik sowieso al tegen film-adaptaties van games ben, is een film-adaptatie van een game door Illumination een nog grotere nope. Als iemand die naast het verhaal ook graag naar de details in de voor- én achtergrond kijkt zijn Illumination-films absoluut vreselijk. Overmatig hergebruik van dezelfde modellen, overmatig hergebruik van dezelfde locaties, lege omgevingen, etc. Nee dank je.
De eerste Mario film was trouwens een anime uit 1986 "Super Mario Bros.: The Great Mission to Rescue Princess Peach!": https://youtu.be/xWUHkOyhR-M?t=1

Wiki pagina: https://en.wikipedia.org/...ime_Kyushutsu_Dai_Sakusen!

[Reactie gewijzigd door Armselig op 15 november 2017 01:09]

Maar zo goed als the Super Hornio Brothers met Ron Jeremy en zijn grote snor zal deze film waarschijnlijk nooit worden.
Toch wel opmerkelijk dat Nintendo en Universal nu samenwerken.

Dat was in de jaren 80 ondenkbaar geweest:

https://en.wikipedia.org/...Inc._v._Nintendo_Co.,_Ltd.
De Super Mario Brother Super Show was deels animatie en deels live action in een studio natuurlijk en dus niet alleen animatie. Daarnaast kon je (ik meen in elk geval op Sky One / Fun Factory) op zaterdagochtend in de jaren '90 ook de Super Mario World TV Show kijken. Een tekenfilm met Mario in een prehistorische wereld met onder meer Yoshi erbij. Hele irritante intro, als ik het nu zo terugkijk. "Super Mario World, it's a blast from the past". :+

Off-topic: Captain N vond ik wel leuk toentertijd.. :)

[Reactie gewijzigd door Frituurman op 15 november 2017 10:17]

Gezien Nintendo's insteek om content voor het hele gezin te maken, ben ik bang dat de animatiefilm veel te kinderlijk gaat worden.
Ik hoop dat Nintendo/Universal begrijp dat ze vooral moeten richten op 12+ jarige gamers, zodat de film ook iets stoers en volwasseners meekrijgt.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8