Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

TeamViewer ondersteunt augmented-realityweergave

Teamviewer krijgt toegang tot een augmented-realityweergave. De los verkrijgbare functie, TeamViewer Pilot, is bruikbaar voor het oplossen van problemen met randapparatuur, aansluitingen of hardware op afstand.

De toegang tot de functie zit inbegrepen in TeamViewer 14 Preview, die sinds 23 oktober verkrijgbaar is. Bij de ar-weergave in Pilot maakt TeamViewer gebruik van de smartphonecamera van de hulpvrager. In de weergave kan men tekeningen en diagrammen gebruiken om problemen en acties aan te duiden. TeamViewer Pilot is los verkrijgbaar van TeamViewer 14 en kost 24,90 euro per maand.

TeamViewer 14 zit nog in de bètafase. Op 13 november komt TeamViewer 14 Final uit. De nieuwe versie van de bureaubladtool biedt onder andere verbeterde prestaties bij lage bandbreedte. Daarnaast is de wachttijd afgenomen, aangezien licentiehouders niet meer hoeven te verbinden met de masterservers van TeamViewer in Duitsland. Er zijn namelijk meer lokale servers opgezet. Verder is er een vernieuwde interface en een optie om de meest relevante apparaten in een groep op te nemen.

TeamViewer Pilot

Door Loïs Franx

Stagiair nieuwsredactie

26-10-2018 • 10:49

63 Linkedin Google+

Submitter: robcoenen

Reacties (63)

Wijzig sortering
Enige nadeel is dat de quicksupport van de homepage is verdwenen.
https://verbindmij.nl/ is een website die ik regelmatig doorgeef aan mensen. Pakt meteen de goede OS en hoeft alleen maar op de download te drukken. Hij pakt 'm van de website van TeamViewer.
Jammer dat hij geen Linux pakt, terwijl Teamviewer daar gewoon beschikbaar voor is.

Stap 1
Download TeamViewer Client
Voor uw besturingssysteem is geen download beschikbaar.
Vind je dat beter werken dan https://www.join.me/ van Log Me in?
Join.me is gericht op vergaderingen, met TeamViewer kun je iemand z'n computer overnemen.
ach, 1 klik extra..

Geachte klant, ga naar teamviewer.com, klik op de download knop rechtsboven en scroll iets naar beneden voor de Teamviewer Quick Support tool.

Of klik gewoon deze link: https://download.teamviewer.com/download/TeamViewerQS.exe
Telefonisch wordt dat lastig. Maar je kunt het natuurlijk ook op je eigen bedrijfswebsite zetten als je erop leeft.
Klant: Dat werkt ni? Mijne mac zegt dat het niet combawiebel is ofzoiets.
Begrijp je waar je net op gereageerd hebt?
Ik liet je beseffen dat 1 link niet werkt voor elke klant/sukkelaar die je moet helpen.

Daarom die portal. Om gebruikers die niet bekwaam zijn te helpen en jezelf tijd te besparen.
volgens mij doe jij gewoon moeilijk om het moeilijk doen :o
Ik heb 3 jaar lang klanten gesupporteerd tijdens het developen voor een klein website bedrijf.
Je zou er van verschieten hoe incompetent de meeste gebruikers zijn :P
Enige nadeel is dat de quicksupport van de homepage is verdwenen.
Nee hoor, het staat er gewoon nog: Klik op download, scroll vervolgens even naar beneden voor de quicksupport.

[Reactie gewijzigd door HtheB op 26 oktober 2018 11:12]

Te veel klikken. De kracht van TV was nou juist het gemak. Dat is er nu niet meer.
Als dat al teveel klikken in dan moet je het bestandje zelf hosten op bijvoorbeeld je bedrijfs website onder bijvoorbeeld support.bedrijf.nl of wat dan ook. Je eist nu simpelweg dat Teamviewer ten alle tijden zijn homepage enkel voor de quicksupport mag gebruiken terwijl ik betwijfel of dat hun core applicatie is kwa inkomsten.
wss niet qua directe inkomsten, maar wel qua naamsbekendheid, en dat genereert weer inkomsten.
TeamViewer zit inderdaad in de extreem moeilijke situatie dat het uurtje factuurtje model compleet aan het verdwijnen is. Er bijna geen enkele MSP die nog uurtje factuurtje werkt (behalve projecten) en dus een TeamViewer licentie nodig heeft. Omdat alle RMM tools hun eigen remote takeover hebben, is de markt voor TeamViewer dus aan het instorten. Je ziet al dat TeamViewer bezig is om hun eigen RMM te maken, maar dat slaat nog niet echt aan. TeamViewer wordt waarschijnlijk een keer overgenomen door bijvoorbeeld Datto of Solarwinds.

Blijft echter een kleine moeite t.o.v. de nadelen om de QS ergens op de homepage te zetten. Daarmee houd je de "oude garde" tevreden.
Als ik op de NL homepage naar beneden scroll, dan staan daar nog steeds gewoon de links naar quicksupport?
https://www.teamviewer.com/nl/

[Reactie gewijzigd door Ché Mig op 26 oktober 2018 11:12]

Ach tegenwoordig heeft iedere support desk het wel een beetje ingebouwd in hun homepage of ingebakken in de image.
Als bedrijf met licentie kun je gewoon je eigen QuickSupport tool maken met eigen logo's, die je op de frontpage van je site dumpt. Klaar is kees
Dit is fantastisch. Kun je nu ook de problemen buiten het scherm kenbaar maken. Niet alle problemen met de computer gebeuren op het scherm.

[Reactie gewijzigd door Zeror op 26 oktober 2018 10:53]

Waarom zou je dit gebruiken? Teamviewer is toch van desktop/laptop naar andere computer? Dan is je telefoon toch vrij beschikbaar voor Skype?
Je kan ook via tablet/smartphone een andere pc overnemen.
Dit is handig om bomma haar probleem die niet op scherm zichtbaar is te verhelpen zonder een uur aan de telefoon te hangen.

Stel Ze heeft geen internet en er pinkt een lampje, dan kan je via de camera van haar smartphone zien (via 4G dan) welk lampje op haar modem/router.
Of bij opstarten krijg je een BSOD en met de camera kan je zelf zien welke BSOD het is, vb de foutcode.
Of printer drukt niet af en op scherm printer komt een melding en zo kan je het probleem zelf zien.

Levenles dat ik heb ondervonden, wat persoon aan de andere kant van de lijn zegt i.v.m. een probleem en de realiteit is 2.
Vertellen vb dat PC niet meer doet en als puntje bij paaltje komt, werkt enkel de printer niet meer.

En inderdaad je kan dit evengoed doen met Whatsap of Skype en co-soorten, maar dan moet de gebruiker deze app hebben en een account ervoor en dit downloaden aanmaken kost terug tijd en moeite en zeker met een digibeet aan de andere kant.

Ook voor niet PC problemen kan dit veel oplossen.
Dom blondje die haar wagen niet wil starten en met die camera beeld kan je zien wat er op dashbord komt van waarschuwingslichten.

Of bompa die zijn digicorder kan kan aanzetten.

Teamviewer is top, maar heel duur als je dit af en toe gebruikt voor professioneel gebruik.

[Reactie gewijzigd door Ra_gdd op 26 oktober 2018 14:09]

Het zal vast voordelen hebben voor die keren dat je laptop niet bij de hand is, dat je beeld en desktop in dezelfde app hebt zitten. Of juist voor de professionele problem solver die z'n smartphone die zo alles via de laptop kan doen zonder z'n smartphone te hoeven vasthouden.

Maar... de andere gebruiker heeft toch nog steeds een app nodig op z'n telefoon? Bijna iedereen heeft whatsapp, dus dat lijkt me logischer. Enige voordeel lijkt dat je alleen een pincode nodig hebt.
Problem exists between keyboard and chair ;)
Oh ik ken dat als picnic: "problem in chair, not in computer"
Er zijn meerdere variaties, ik ben toevalling met PEBKAC opgegroeid ;)
Die kende ik nog niet. Leuk om te onthouden!
Daarom sta ik tegenwoordig voor mijn bureau :P
"Problem is the nut that connects the handlebar to the saddle" in motortermen.
P I T N T C T H T T S...dat bekt niet zo lekker :9
Klopt, maar het zegt ongeveer hetzelfde.
In netwerktermen, een Layer 8 problem.
Voor 25 dollar per maand extra, bovenop de al dure licentie van teamviewer, gebruik ik wel andere tools als Whatsapp of Skype om beelden van het probleem op te vragen...
Super utility. Gebruik het hooguit 1 of 1 x per jaar maar het bespaart me een vlucht naar het buitenland.
Nou dat scheelt zeker. Helaas dan geen excuus meer op een tripje te maken..
Dat is heel goed nieuws vanuit duurzaamheid gedachte :)
Hopelijk komen ze ook met een oplossing om zowel een zakelijk (betaald) als prive (gratis) account te gebruiken. Mijn baas betaalt netjes voor een licentie, maar daardoor kan ik nu op dezelfde laptop niet ook mijn prive account koppelen om bijvoorbeeld mijn computer thuis over te nemen.
Kan wel, dan moet je de licentie koppelen aan je installatie i.p.v. je account. De makkelijkste methode is om eerst v12 te installeren, die te activeren, en vanaf dan de upgrades uit te voeren. Dan blijft de licentie aan de device gekoppeld.

[Reactie gewijzigd door Trommelrem op 26 oktober 2018 11:19]

Dank voor de tip, zal het eens proberen!
Ik lees nu je opmerking nog een keer, maar dat gaat niet lukken. Ik wil namelijk met 2 teamviewer accounts (1 zakelijk en 1 prive) op 1 laptop kunnen werken. Hij zou juist aan het account moeten hangen en dat doet ie volgens mij ook, maar toch werkt het niet als ik met een ander Windows account en een ander Teamviewer account inlog.
Iemand last met de vernieuwde interface ?

Ik vind persoonlijk de oude beter omdat ik ten alle tijde mijn contacten lijst kan zien. In de nieuwe interface zitten de contact personen verborgen achter een tabje / knopje en heb ik nog geen optie gevonden om die altijd zichtbaar te maken. Als ik moet switchen tussen pc's die in mijn contact lijst staan en support verbindingen die we (soms) bij klanten moeten maken door de teamviewer id manueel te moeten opgeven is dit wel vrij irritant daar je bij de contacten lijst de weergave voor zulke verbindingen te maken niet meer ziet en ik dus constant moet switchen van tab in de ui. Daarom gebruik ik nog steeds de oude interface optie daar zie je altijd uw contact personen en kun je ook onmiddellijk een "manuele" verbinding maken door een teamviewer id op te geven. Beide opties zijn dus direct bereikbaar in de oude interface zonder geklik op tabs of knoppen

[Reactie gewijzigd door joyrider3774 op 26 oktober 2018 11:49]

Als ze nou eens de zoekfunctie integreren in het "partner-id" veld...
Leuke functie, helaas werden voor mij de licentie kosten ten opzichte van het gebruik te hoog. Ik ben net overgestapt naar Anydesk. Goed gratis alternatief, en werkt voor mij prima :)
Dat zelfde heb ik ook. Teamviewer begon ineens te klagen over commercieel gebruik. Ik gebruik het om op een remote laptop in te loggen die staat bij een installatie en om op computers van familie, vrienden en kennis in te loggen, voor als ik de zoveelste: "Ik weet niet hoe Word werkt" vraag krijg. Van commercieel gebruik is geen spraken. 30 euro p/m is teveel, veelte veel. Anydesk biedt hetzelfde voor 60 euro p/j.

Niet te ziek om te betalen voor software die ik gebruik, maar de prijzen van Teamviewer zijn absurd, ze houden geen rekening mee met de poweruser die prive gebruikt.

[Reactie gewijzigd door SizzLorr op 26 oktober 2018 12:12]

Poweruser is poweruser blijkbaar. Ik gebruik het incidenteel voor familie en vrienden. De dichtstbijzijnde woont 40km verderop en tijdens het TV'en is het gezellig kletsen. Stelregel: Als ik me ff moet concentreren, lul maar een eind heen, want ik hoor je toch niet, hahaha.

Moet wel zeggen dat ik het 10x makkelijker vind om zelf rond te klikken, dan zelf laten doen en vragen wat ze zien. Mijn vader heeft nogal eens problemen met de netwerkprinter, die laat ik dan naar boven lopen om te kijken of de afdrukken na aanpassing in de webinterface wel naar wens zijn, net een hondje op afstandsbediening }>
Ik heb zelf nog niets gemerkt van veranderingen, maar als ik dit lees gaan ze hetzelfde pad bewandelen van LogMeIn en dat vind ik niet grappig..
ja precies dat dus ;) kreeg idd die melding ook opeens. Wil idd best betalen, maar voor die paar keer in het jaar is 30 euro per maand gewoon teveel :Y)
AnyDesk doet hetzelfde en kost 60 euro per jaar.
ja precies , daarom kies ik ook voor Anydesk ;) (zie hierboven)
TeamviewerQS zou gewoon direct op de homepage moeten staan, zonder scrollen en verder klikken.

Alternatief is verbindmij.nl Stukken duidelijker.
Volgens mij was dat 10 jaar geleden ook zo :)
Of gewoon een knopje op je eigen website ;).
Volgens mij is dit het zelfde wat LogMeIn al zeker 1,5 jaar heeft met LMI Rescue Lens
Voor pure windows 10 gebruikers zit het ook al in windows zelf hoef je niets meer te installeren.
Wanneer wordt virtual reality ondersteunt????
Lopen over de desktop van iemand anders en dan dubbel springen voor dubbelklik 8)7