Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Game Freak wil overzetten oudere Pokémon naar komende Switch-rpg mogelijk maken

Game Freak wil dat spelers Pokémon uit de Nintendo 3DS-spellen kunnen overzetten naar de Pokémon-rpg die in 2019 uitkomt voor de Nintendo Switch. Met welke applicatie of methode dit mogelijk wordt gemaakt, is nog niet bekend.

In een interview vraagt GameSpot aan Pokémon-bedenker Junichi Masuda of spelers hun Pokémon uit de 3DS-spellen kunnen gebruiken in de Switch-rpg. Hij antwoordt dat Game Freak dat mogelijk wil maken en dat de ontwikkelaar bezig is met het overwegen van de opties.

Masuda benoemt dat Game Freak sinds introductie van Pokémon Bank blijft nadenken over functionaliteit tussen de vorige en nieuwe spellen. Bij Pokémon Bank kunnen spelers de monsters uit hun Nintendo DS- en 3DS-spellen uploaden naar een externe opslagplaats en weer overzetten naar een ander Pokémon 3DS-spel.

Omdat er nog onvoldoende bekend is over de methode van het overzetten, is het niet zeker of de Pokémon uit Pokémon Go en de aankomende Let's Go-spellen ook geüpload kunnen worden naar de rpg. Tijdens E3 2017 maakte Nintendo bekend dat de nieuwe iteratie van de hoofdserie in 2019 verschijnt. Volgens een bericht op de Twitterpagina van Pokémon komt het spel in de tweede helft van dat jaar uit.

Screenshot uit Pokémon: Let's Go Eevee!

Door Loďs Franx

Stagiair nieuwsredactie

18-10-2018 • 11:20

61 Linkedin Google+

Reacties (61)

Wijzig sortering
Waarom zou je dit willen, Is dit niet een vorm van vals spelen?
Je speelt toch het spel om zelfde pokémons te vangen en te trainen?
Nee hoor.

Je kan momenteel je Pokémon die je helemaal terug in de 3e generatie (Ruby/Sapphire/Emerald/LeafGreen/FireRed) hebt gevangen met je meenemen naar de nieuwste games. Je kan dus Pokémon die je ruim 15 jaar geleden gevangen hebt vandaag nog steeds gebruiken in de nieuwe games.

Dit levert in sommige gevallen speciale bonussen, events of extra dialogen met NPCs op in de games. Maar vooral zorgt dit ervoor dat je je Pokémon met je mee kan nemen naar de nieuwe games voor diverse redenen bijvoorbeeld het voltooien van de Pokémon Dex (wat een onmogelijke opgave is binnen één game) of het simpelweg willen verder spelen met je huidige Pokémon.
Dat laatste is voornamelijk door Legendaries & Mythicals enzo.
Want met Friend Safari kan je letterlijk alle pokes vangen.
En in de nieuwste game (Ultra Sun/Moon) kan je zelfs Legendaries vangen, in ultra wormholes.
Het enige echte probleem op dit moment zijn dus Mythicals.
Wat je zegt klopt niet.

In de games met Friend Safari (X/Y) zijn er alsnog +/- 125 Pokémons die je niet in die games kan vangen. Daarnaast als je naar de laatste generatie kijkt (Sun/Moon/UltraSun/UltraMoon) zijn ook daar een flink aantal Pokémon überhaupt niet te krijgen zonder ze over te brengen vanuit een eerdere generatie. En dat gaat niet puur om legendaries en mythicals.
Tegen die tijd zijn er 8 generaties pokémon, meer dan 800 stuks. Die zullen niet allemaal te vinden zijn in de nieuwe game. Om ze dan toch te kunnen gebruiken, kan je ze uit eerdere spellen doorzetten. Die moet je dan dus ook gespeeld hebben en ze daar gevangen hebben. Dus echt vals spelen kan je het niet noemen.
Meer dat je een nieuw spel hebt en ff de lvl 100 charizard op de wereld los laat. Denk niet dat de Bughunter met zijn drie lvl 6 pokemon dat op prijs stelt.

[Reactie gewijzigd door Schway op 18 oktober 2018 11:44]

Dan kom je bedrogen uit want die charizard zal dan 9 van de 10 keer niet luisteren tot je een bepaalde badge behaald heb.
Maakt dat uit?

Een lvl 100 vuur Pokémon, is onverslaanbaar voor een lvl 6 bug Pokémon.

Dus of deze lvl 100 Pokémon nu gehoorzaamd of niet, maakt niets uit voor de uitkomst van de battle.

Een lvl 100 Pokémon hoeft niet te luisteren wanneer deze in gevecht is met een lvl 6 Pokémon;

Al doet de lvl 100 Pókemon de eerste 10 beurten helemaal niets, dan is het bvs in beurt 11 alsnog met één enkele move afgelopen.
Goed punt, maar uiteraard een punt die al vele malen eerder gemaakt is.
Wat is 'oplossing' van Game Freak? Eerste paar maanden kan niemand Pokes over brengen van Pokemon Bank naar de nieuwste Pokemon game, zodat alles wat offline & online in het nieuwe spel gebeurd ook echt nieuw is.
Daarna kan je dus wel al je Pokes over brengen (geen 'held' items, alleen pokes).
Dit was op de DS & 3DS zo, en het lijkt erop dat ze momenteel bezig zijn om van 3DS naar Switch werkend te krijgen.
Tuurlijk kan je dan na die enkele maanden inderdaad een lv 100 pokemon in je team plaatsen, maar dat is tegenwoordig echt niet nodig hoor. Pokemon is nooit moeilijk geweest (zelfs rood & blauw waren meer grindy dan moelijk). Kinderen van 5 die geen eens [Taal] kunnen lezen hebben het ook gedaan, waaronder ik zelf dus ook.
En de nieuwste Pokemon games waren al zo makkelijk, als je 11 turns moet nemen voor je lv 100 aanvalt verlies je 10x zoveel tijd.
Ik zou argumenteren dat het zeker wel wat uit maakt. Terwijl het klopt dat je met een lvl 100 Pokémon eigenlijk onverslaanbaar bent, duurt het wel vele malen langer om door het spel heen te spelen. Je zit dan wel zeker meer dan een minuut lang erover te doen om 1 Pokémon te verslaan, laat staan als zo'n bug catcher er vier of meer heeft.
Op het moment dat een Pokémon niet luistert zijn er twee mogelijkheden.

1) De Pokémon doet niks.
2) De Pokémon brengt schade aan zichzelf (dit is vaak een beste hap uit de HP balk)

Daarnaast maakt het voor status effecten als poisen en burn niet uit welk level de tegenstander is, die doen schade op basis van jouw Pokémon (je lvl100 dus) waardoor dit er ook inhakt.

Dit zorgt ervoor dat een lvl100 niet gegarandeerd wint van tegenstander met een veel lager level.
Oh ja! dat systeem was ik alweer vergeten. Het is al enige tijd geleden dat ik voor het laatste een echt Pokémon spel aanraakte.

[Reactie gewijzigd door Schway op 18 oktober 2018 12:12]

Pokemon verplaatsen zit er al een tijdje in op 3DS met de Poke Bank. Maar als je een lvl 100 Pokemon overzet naar een ander fresh new game spel. dan zou hij niet naar je luisteren. hij doet je aanvallen niet. je moet dan een bepaald stuk van het spel gespeeld hebben en een paar badges bemachtigen. bijv. badge 1: Pokemons tot lvl 30 luisteren naar je. Badge 2: Pokemons tot lvl 50 luisteren naar je etc etc... ik denk dat dit systeem ook gaat gelden bij de nieuwe switch game
Dat systeem was me ontschoten, het zit er al in sinds de eerste game. Je kon dan wel je pokemon ruilen tussen red/blue maar te hoog en dat ding luisterde inderdaad niet.
Je kan toch niet zomaar overzetten? ten eerste moet je alle badges hebben, om te zorgen dat Charizard naar je luistert en daarnaast moet je eerst bij het overzet gedeelte komen in de game zelf.

Ik zie dat iemand anders heeft gereageerd...

[Reactie gewijzigd door F. Scaglietti op 18 oktober 2018 12:11]

Je kon dit al sinds de allereerste game, door een gare pidgey te ruilen voor een lvl 100 charizard, komt op hetzelfde neer. Als een beest z'n originele owner een andere id is, dan telt hij als een geruilde creature (dus ook als hij via de bank komt). En de bijbehorende voor en nadelen. Voordeel, hij krijgt meer exp (wat niet zal boeien voor je lvl 100 beest), nadeel: hij zal niet naar je luisteren tot je genoeg badges voor z'n level hebt (in het geval van een lvl100, zal je ze allemaal nodig hebben, dus je kan hem pas in lategame effectief gebruiken).

Het cheaten zal hem hoogstwaarschijnlijk meer zitten dat het voor oudere games/platforms makkelijker is om te cheaten, savegame editors, dupe glitches etc. In de nieuwere games zijn dat soort gaten steeds beter dicht getimmerd, maar het schiet niet echt op als je bij elkaar gecheate beesten kan overnemen uit oudere games.

Ik had op Pokemon X binnen no time alle beesten compleet, inclusief alle mythicals. Als je online gaat ruilen kom je gemakkelijk iemand tegen die een hele lading van dat gehacked spul heeft.
Ik weet niet of dat hier ook het geval is, maar bij de oudere games had je mechanics om dit tegen te gaan. Zo kon je pas op een bepaald moment traden (bijvoorbeeld als je x aantal pokemon in het wild hebt gezien) en gehoorzaamde pokemon met hoge levels niet goed als je niet genoeg badges had. LVL 100 pokemon gehoorzaamde bijvoorbeeld pas als je de 8ste badge had ontvangen.
Dat is wel een goede, dan kan je inderdaad leuk met andere pokémons spelen. Maar dan moet de nieuwe pokémon ze wel kunnen ondersteunen. En als ze dat kunnen, waarom zou je ze dan ook niet via in-game kunnen bemachtigen.
Dat werkt al zo sinds Pokemon Green/Red uit 1996. (in Europa gereleased als Blue in 1998)

Alle Pokemon zitten in het spel, maar je kunt ze niet allemaal zelf bemachtigen. Als jij Blue had dan moest je ruilen met iemand die Red had om alle pokemon te bemachtigen en andersom natuulijk. Een soort van multiplayer in een tijd waarin lang niet iedereen doorhad wat Internet zou gaan betekenen.

Dat hebben ze eigenlijk altijd vastgehouden. Ook over generaties van de games heen Het is iets van de charme achter pokemon.
Omdat je een savegame van een andere game zo van internet kan halen, waarmee je jouw oude voortgang dus overschrijft en vervolgens kan gaan importeren in de nieuwe games? ;)
Ja maar dat heet dus wel gewoon vals spelen.
Waarschijnlijk zodat je dan de pokedex vol kan krijgen op die manier.
Dit dus. Het core mechanisme in alle mainline Pokémon games is altijd connectivity geweest - het sociale aspect waarin je in je eentje nooit dat doel kon bereiken dat in de cartoon zo centraal stond: "Gotta catch 'em all!"

Daarom heb je ook steeds twee versies - in elk daarvan ontbreken beestjes, die je moet ruilen met anderen die de andere versie hebben. In elke game zitten unieke beestjes waarvan je er maar één kunt vinden, en de rest moet je ruilen. In nieuwe generaties ontbreken weer beestjes uit de oude, die je dan weer over moet zetten, enzovoorts.

Het enige is dat ze zo nu en dan een breuk hebben met oude generaties. Tussen Gen2 en Gen3 (Gold/Silver/Crystal en Ruby/Sapphire/Emerald) kon je niet ruilen of overzetten. Als ze nu zitten te twijfelen of ze connectie tussen Sun/Moon en de nieuwe games mogelijk gaan maken, zou dat wijzen op een mogelijke nieuwe breuk.
1.Omdat je meestal niet alle pokémons kunt vangen in het spel.
2. Ik zou het zelf persoonlijk nooit gebruiken om te "cheaten", maar eventueel om ze verder te trainen.
Waarschijnlijk kan je het niet gelijk doen als je de nieuwe game hebt op de switch. Je moet de game eerst uitspelen. Dit was ook zo trouwens bij de 3DS games. Als je via de Pokebank je pokemon wilde overzetten dan moet je de game eerst uitspelen de story dan he. Maar met welke methode ze deze keer gaan komen weten we nog niet.

[Reactie gewijzigd door RoffaboyS op 18 oktober 2018 11:38]

Dit klopt niet helemaal, zeker niet voor alle Pokemon 3DS games.
Ik heb in sun & moon al mijn pokes kunnen overbrengen, voordat ik zelfs 8 'badges' had en de league gedaan had. Het was altijd een periode van 3-6 maanden, en daarna werd dat gewoon opgeheven.
Wel moest je altijd het verhaal uitspelen om de Regional Dex vrij te spelen, om in het wild pokes van alle/verschillende generaties tegen te komen enzo
Ja dat is zo maar je moet wel ergens in de game zijn waar toegang is tot de transfer. Want dit is zeker niet zo tijdens de start. Maar eigenlijk is dat wel logisch. Want als je geen een badge hebt dan luistert een level 100 pokemon niet naar je commands :p
Toegang is tegenwoordig gewoon al na je een 2e poke hebt, dus tja.
Dan heb je alle tools al om te ruilen voor een hoog lvl, een wonder trade te doen voor een hoog lvl of wachten tot je bij de 1e pokemon center bent met een pc, dan kan je door pokemon bank (ga nu even van het 'oude' concept uit) alles transferren naar je pc ingame.

Daarnaast heb ik liever een paar level 5 pokes met goede IV's & EV's, die uit eitjes komen met gestoord sterke moves. Ipv tackle met 40 attack power, gelijk STAB moves met 100+ power en 20 pp ofzo.
Maar dat is voor mij persoonlijk pas op de 2e playthrough.
Pokemon generaties werken met een symbool. XY / SM Pokemon worden herkend doormiddel van een symbool. Het zit wel degelijk verschil tussen en je wordt ook ermee beperkt bijv. met online features zoals VGC. Je kan niet met je Gen 3 pokemon van Emerald meedoen met competitive battles.
Ik weet niet of je echt vals kan spelen in een singleplayer game. Aan het einde van de dag moet je het spelen zoals jij het leuk vindt.

In de multiplayer element zou ik het eveneens geen valsspelen noemen omdat je pokemon niets extra's kan dan wat je eerlijk in de game zelf kan verkrijgen.
Op deze manier kun je dan dus wel heel makkelijk Pokemon scoren die anders moeilijk te krijgen zijn in de game. Ik ben benieuwd hoe men dat (zoveel mogelijk) gaat voorkomen. Op internet zijn er immers genoeg savegames te vinden waarin een speler direct alle Pokemon heeft, bijvoorbeeld.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 18 oktober 2018 11:25]

Als je wilt, zijn er altijd mogelijkheden; clonen en kopiëren is volgens mij in praktisch alle Pokémon games “een ding”. Niet dat het legitiem is, maar als je wilt cheater zijn er 1001 opties
Klopt, voor 25 euro heb je een action replay waarmee je alles kan fabriceren op de carts. Heb er zelf ook een, maar gebruik die alleen om een backup te maken van mijn cartridge save games.
Dat soort beesten kunnen nog wel eens herkend worden hoor. Er zit een soort hash id op, die overeen moet komen met z'n stats, heel veel van die gameshark/action replay gecreeerde beesten hebben dat niet op orde (kan je een ban opleveren als je competitief probeert). Bepaalde savegame editors kunnen die hash id's gewoon genereren (maar beperkt wel beetje hoe ver je kan cheaten, je kan niet zomaar alle stats omhoog gooien want dat zorgt voor een illegale hash-id).

Dupen van beesten, daarentegen, werkt wel prima. Ga maar eens aantonen welke duplicaat de echte is, en welke de kopie ...
Klopt, bij officiele tournaments van nintendo controleren ze hier ook op. Maar dupes zijn niet te onderscheiden.
is het niet zeker of de Pokémon uit Pokémon Go en de aankomende Let's Go-spellen ook geüpload kunnen worden naar de rpg
Persoonlijk hoop ik van niet. De manier hoe je Pokemon verzameld in Go (en Let's Go deels) is heel anders dan hoe dit werkt in de rpg's. Wordt dat wel mogelijk, zou iedereen vrij gemakkelijk tientallen van zeer sterke Pokemon in hun inventaris kunnen hebben, waardoor de speelbaarheid van de rpg behoorlijk negatief wordt aangetast.
Niet alleen qua aantal maar ook met bovendien de juiste IV's, natures en abilities. Want op Go vang je makkelijker en sneller dezelfde Pokémon dan op de "echte" games. Ik ben persoonlijk echt geen fan van die Go-toestanden dus dat deze gescheiden blijven van de main game vind ik zeker niet erg.
Dat spel kan voor mij wel eens een reden zijn om een switch te kopen. :)
Ik zou het tof vinden als ze niet gewoon slecht's met een nieuwe generatie beginnen maar meer mmo achtig gaat worden op de Switch. Dus alle eilanden alle Pokemon beschikbaar.

Helaas gaat dat nooit gebeuren.. maargoed een man mag altijd blijven dromen.
Daarom ben ik zo'n fan van PRO (Pokemon Revolution Online)

Bij dit (gratis) spel dat gemaakt is door fans kun je meerdere regio's online spelen in multiplayer. Het spel is dan wel geheel in dezelfde stijl, dus qua grafisch is het wel een beetje verouderd, maar je hebt wel dat open wereld gevoel.
Dankjewel! Ik ga het eens onderzoeken!
Is dit serieus Pokemon zoals op de gameboy maar dan online en met meer opties en pokemon??? :o :o :o
Jup. https://www.youtube.com/watch?v=DC-Lzdi2bLk

Het is een gratis spel wat nog regelmatig geupdate wordt met nieuwe content. Ze hebben nog niet alles beschikbaar qua regio's en pokemon als de originele spellen, maar aangezien dit allemaal door vrijwillige fans wordt gedaan is het nog best knap wat ze tot nu toe hebben weten te maken. _/-\o_
Wat vet zeg. Ik ga me er eens in verdiepen, thanks for the tip! _/-\o_
Nu kan het nog. Zal niet lang duren voordat Nintendo het offline haalt...
En ik wil Pokémon van Blue op mijn originele Gameboy kunnen overzetten! En nu? :Y)
Dan moet je alle versies doorlopen volgens mij, van de gbc naar de gba naar de nds naar de 3ds en dan naar pokebank.
Ok, dit zou wel vet zijn als het kan. Ik wacht het Youtube filmpje af...!

(Blastoise wacht ondertussen rustig, als de batterij in de cartridge nog niet leeg is 8-) )
De pokemon van de eerste 2 generaties kun je niet overzetten naar de 3de of latere generaties, dus je Blastoise van Red en Blue kan lang wachten.

Voor generatie 3, hier is het youtube filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PTEqhnNwClk
Klopt, ook één van de redenen waarom ze red, blue en yellow uitgebracht hebben op de DS store.
Want zo kan je de pokémons van die games toch overzetten via de Poké Bank.
Yup dat is inderdaad de manier, je moet dus wel elk platform en generatie spel tussen die versie en de huidige hebben.
Is nog wel eens leuk een oudere game op te starten om de laatste paar beesten te vangen en over te zetten, om zo je dex vol te krijgen.

Aan de andere kant, is het waarschijnlijk veel simpeler om Pokemon X/Y te spelen en daar een nieuwe Blastoise te trainen (1e gen starters zitten in die games namelijk, geen idee of ze nog keer zijn terug komen in latere games).
Ja ze hebben "de fout" al eens gemaakt met de release van de GB Advance games, daardoor denk ik dat ze dat deze keer niet meer gaan doen :D.
Ik zou eerst eens kijken of die savegame nog bestaat :P volgens mij is die CHMOS batterij enkele jaren geleden bij iedereen leeggelopen.
Zal waarschijnlijk via die betaalde dienst Pokebank gaan... Daar worden Gamefreak en Nintendo beter van...

[Reactie gewijzigd door Flozem op 18 oktober 2018 11:30]

Dat lijkt mij ook, daar is die hele dienst voor opgezet.
Gelukkig heeft Pokemon Emerald een ingebouwde kloon-optie. Zo heb ik Legendaries gekloond voor Firered, Pearl, Heartgold en kon ik ruilen.... op die manier kon ik gemakkelijker mijn pokédex vullen :+
Het zou super leuk zijn als ze dit ook mogelijk zouden maken uit echt oude games (Pokemon Red, Blue) die hadden ook een uitwisselingstool via IR op de Gameboy pocket (in ieder geval Gold/Silver) en zou in theorie door de joycon kunnen worden 'uitgelezen' :) Verder erg benieuwd wat er te komen staat met de 'echte RPG', hoop in ieder geval wel veel fun te halen uit Let's Go
Goed nieuws vindt ik.
Ik heb hard gewerkt om mijn living pokedex te voltooien met behulp van verschillende versies en generaties.
Ook pokemon specifiek getraind voor competitief gebruik zou zonde zijn dat ik die niet kan overzetten.

Hoogstwaarschijnlijk gaat het dan om de pokebank.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True