Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Pokémon: Let's Go voor Switch komt in november en krijgt Pokémon Go-integratie

The Pokémon Company heeft een nieuwe Pokémon-rpg voor de Nintendo Switch-console onthuld. Pokémon: Let's Go krijgt onder andere co-op en integratie met smartphonegame Pokémon Go. Er komen Pikachu- en Eevee-versies van de game. Beide verschijnen op 16 november.

De nieuwe Pokémon-game speelt zich net als het allereerste deel af in de Kanto-regio en bevat de 151 Pokémon van de eerste generatie. Spelers kunnen het spel met één Joy-Con spelen en een bal gooien door een gooibeweging met die controller te maken. Ook is het mogelijk om de game met twee spelers tegelijk te spelen.

Spelers van Pokémon Go kunnen de wezens uit de Kanto-regio die ze in de smartphonegame hebben gevangen, overzetten naar de game voor de Nintendo Switch. In de trailer is ook te zien dat interactie tussen de Switch-game en de smartphonegame mogelijk is, maar hoe dat precies gaat werken en wat dat zal inhouden, is nog niet bekendgemaakt.

Samen met de game komt er een nieuw accessoire, de Pokéball Plus. Dat is een balvormige controller met leds, die gebruikt kan worden in plaats van de Joy-Con. De bal werkt ook in combinatie met Pokémon Go en fungeert dan net zoals de huidige Go Plus. De PokéBall Plus krijgt daarnaast een functie om een monstertje uit het spel 'mee te nemen'. De bal trilt dan en maakt dan geluiden die overeenkomen met de gekozen Pokémon.

Pokémon: Let's Go is de eerste Pokémon-rpg die uitkomt voor een console die niet alleen een handheld is. Alle eerdere rpg's in de serie verschenen voor handhelds, zoals de Nintendo Gameboy en de 3DS. Er komen twee versies van het spel: Pokémon: Let's Go, Pikachu! en Pokémon: Let's Go, Eevee! Beide games komen tegelijk uit op 16 november voor de Nintendo Switch.

Het nieuwe spel lijkt wat besturing en gameplay betreft betrekkelijk eenvoudig. Het lijkt niet te gaan om de volwaardige Pokémon-rpg die ontwikkelaar Game Freak vorig jaar op de E3 aankondigde. Een woordvoerder van de studio bevestigt tegenover The Verge dat er nog een andere Pokémon-rpg voor 2019 op de planning staat.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

30-05-2018 • 09:23

100 Linkedin Google+

Submitter: PB-powell

Reacties (100)

Wijzig sortering
Voor de mensen die denken dat dit een spin-off is:

Het is bevestigd dat het om een main game gaat.

In 2019 dus begint Generatie 8, dit valt nog onder Gen 7 ondanks er een nieuwe pokemon onthuld gaat worden(is normaal).


Verder mixed feelings erover. Dit is meer Pokemon GO Switch dan de Pokemon zoals we kennen.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 30 mei 2018 09:31]

Ja het is een main game, maar het is geen core game; Het is naar mijn mening nog wel een spin off game van de originele hand held core games. in 2019 komt de nieuwe core game.
https://twitter.com/Pokemon/status/1001636250158223360
Misschien interessant maar wacht wel even op wat meer info over gameplay, het niet kunnen trainen van pokemon op de ouderwetse manier houd mij voor nu nog even op afstand. Misschien kun je pokemon trainen via NPC's oid dat zou een plus puntje zijn. Tot dat hier over meer bekend is wacht ik toch liever nog maar "even" op een core-game.

Ik heb op dit moment geen Switch, maar een old-skool pokemon RPG alá Gen1 (of een nieuwe Pikmin) zou voor mij wel een reden zijn er 1 te halen.

Vol verwachting klopt mijn hart, zeg maar..
Volgens mij is het beide. Ik zie in de video de oude gameboy gevechten terug, en het nieuwe pokemon vangen. Ik heb het idee dat dit wat we de op de gameboy (en DS/3DS) zien nu in 3D is op de switch. Iets waar ik zal sinds het N64 tijdperk op zat te wachten!

Op 1:20 wordt de speler uitgedaagd door Bug Catcher Cale, en bij 1:22 zie je dat de pokemon zijn aanvallen toont. (Thunder Shock, Crawl, Quick attack)

Ik hoop dat de gevechten en het levellen de main focus hebben.

[Reactie gewijzigd door Mic2000 op 30 mei 2018 09:39]

Ze willen twee doelgroepen aanspreken met Let's Go en de volgende titel dat Generatie 8 zal worden in 2019:

Casual en Competitive.

Let's Go zal meer voor de Casual fans zijn, die van PGO afkomen om zo kennis te laten maken met de main series.

Gen 8 (dus in 2019) zal weer voor de Competitive scene zijn (of iig voor de fans die van het klassieke concept van Pokemon houden).
Maar waarom zie ik het klassieke concept dan ook in de video? (1:21)
Als je mensen bekend wil maken met het klassieke concept moet je er ook elementen van het klassieke concept in stoppen?
"Let's Go zal meer voor de Casual fans zijn, die van PGO afkomen om zo kennis te laten maken met de main series. "
In de trailer is een pokecenter te zien en lijkt het veel op de main game met wat elementen uit pokemon Go.
Zo zou het vangen met de joystick gelijk zijn met Pokemon Go met een groene circel.

Ik hoop wel dat er een manier komt dat Pokemon Go spelers, niet gelijk vanaf dag 1 alle pokemons over kunnen zetten. want er zijn spelers die nu veel Pokemons hebben op hun mobiel en dus vanaf dag 1 een heleboel pokemons in bezit kunnen hebben.
Lijkt mij persoonlijk ook niet leuk.

Daarnaast staat in het bericht 16 November.
ik had begrepen dat de game pas in 2019 beschikbaar komt.

Misschien dat pokemon Quest voor de Switch dit jaar nog uitkomt ?
Pokemon Quest is al uitgebracht en beschikbaar in de eShop voor Switch Consoles.. Ik heb hem al gespeeld vanochtend.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 30 mei 2018 10:45]

En wat is je eerste indruk ?
Leuk of links laten liggen ;)
Mijn persoonlijke mening erover na 30min spelen:

Het is zeker niet slecht voor een F2P game, leuke omgeving, basic battles die niet veel denkwerk nodig hebben. Er zitten evoluties in dus het speelt dus wel lekker voor. Ik zal het sowieso vaker gaan spelen!

Qua verslaving kan ik het denk ik rond Pokemon Shuffle liggen.
Nee in 2019 komt een andere game, de opvolger van sun/moon.

Deze komt eind dit jaar.
Er zullen inderdaad genoeg PokémonGo spelers zijn die de kanto gen al compleet zijn. Het lijkt mij ook niet leuk om in een keer alles vanuit daar in je switch spel te gooien. Maar goed, misschien een paar lagere om door te kunnen levelen als je aan het battlen bent.

Ik ben heel benieuwd naar dit spel, het lijkt me wel tof hoe ze deze twee games zo samenbrengen.
Ik heb de gehele 45 minuut lange livestream bekeken en het lijkt erop dat enkel de battles met wilde Pokémon vervangen zijn door Pokémon Go elementen.

Verder lijkt er wel een normaal level-up systeem te zijn.
Toch voelt het wel aan als een spin-off, ook al is het dat niet.

Ik ga hem toch proberen, maar zie meer uit naar generatie 8 dan deze game. Lijkt in ieder geval op een interessant concept los gezien van de traditionele games.
"Also for the record. Ishihara states in the presentation that these are mainline titles. They are not spin-offs."
https://twitter.com/JoeMerrick/status/1001705584083853312
Deze officiële Tweet van Pokemon zelf insinueert toch echt dat het GEEN main core game is. Maar dat de 2019 Game dat gaat worden.

https://twitter.com/Pokemon/status/1001636250158223360
Waar zeg ik main core game? :?

Ik zeg main game, dat is toch echt iets anders.

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 30 mei 2018 17:12]

Als Nintendo fan krijg ik hier alleen maar hoofdpijn van. Hoe lang roepen Pokémon fans nou al niet om gewoon een volwaardige Pokémon RPG met thuisconsole graphics? En elke keer krijgen we ongeveer de helft. Op de Gamecube hadden we Pokémon Colosseum en Pokémon XD, wat geen vervelende games waren maar niet waar de fanbase om vroeg.

En nu gaan ze voor Pokémon Go integratie. Ik betwijfel echt ten zeerste of dit de Switch verkopen zal doen stijgen gezien een groot deel van de Pokémon Go spelers het spelletje speelt omdat het gratis is en ook te spelen is op hun midrange smartphone van 200 euro of minder. Die gaan er geen trek in hebben om een console van ruim 300 euro aan te schaffen plus minimaal een game van 60 euro. Sterker nog, ik ken wel wat mensen die Pokémon Go nog altijd fanatiek spelen en géén van hen toonde interesse om een Switch te kopen toen dit gerucht de afgelopen week al rond ging.

Aan de andere zijde hebben we de gamers die elke keer een Nintendo portable aanschaffen puur en alleen voor Pokémon. Elke Pokémon release op de 3DS liet weer stijgende verkopen zien van de handheld ( https://www.theverge.com/...switch-holiday-sales-2017 ). Waarom een winnende formule zo erg over de schop gooien? Ik denk dat letterlijk niemand bij zichzelf heeft gedacht: "Weet je, ik zou wel eens Pokémon willen vangen met motion controls!".
Beetje onterechte hoofdpijn, aangezien de release van de volwaarde pokemon rpg al vaststond op 2019 en nu alleen maar bevestigd is. LGP en LGE komt alleen voor die tijd.
we hadden op de N64, gamecube, WII en WiiU al een volwaardige pokemon willen hebben, desnoods pokemon red/blue met graphics vergelijkbaar van de mario op de bijbehorende console.
de fanbase moet het al decenia met portable doen
als klein kind had ik echt 2x zo een hoge hartslag gekregen van pokemon red met de graphics style van mario 64. Maar nee we kregen pokemon stadium, en pokemon snap
Maar een volwaardige RPG maken kost veel meer tijd en geld en mensen kopen dit ook wel dus waarom meer moeite doen dan nodig?

Ik vermoed dat dat een beetje de gedachtengang is bij Nintendo/Gamefreak. Kijk maar hoeveel mensen Pokémon Go speelden, en dat spel had meer bugs dan het insectenhuis in de dierentuin. Daarbij, als ze nu met een (MMO)RPG zouden komen leggen ze de lat meteen heel hoog voor toekomstige games, waarom dat nu al doen als de rek (blijkbaar) nog lang niet uit het huidige concept is?

Misschien dat ze het doen zodra de populariteit van Pokémon genoeg inkakt om mensen weer terug te halen naar de franchise, maar ik denk dat ze op dit moment gewoon zoiets hebben van "waarom zouden we?".
Ze zullen die nieuwe Pokemon ook wel willen combineren met een nieuwe anime. Die moet óók gemaakt worden en uitgebracht gaan worden. En dat kost óók tijd.

En dit lijken me uitstekende games die prima inhaken op Pokémon Go en m.i. als ik de trailer mag geloven ook goed op zichzelf kunnen staan. "The classic adventure in a new way". Het lijkt me dan qua storyline gewoon een remake van -ik denk- Yellow ? Hoewel ik niet 100% weet of die in Kanto afspeelde..
Het vangen van pokemon in deze game gaat via het systeem van Pokemon Go, met zo'n cirkel die steeds kleiner wordt. Er is geen battle vooraf die de pokemon verzwakt, om zo een grotere kans te krijgen om de pokemon te vangen. In het filmpje zie je alleen rechte ballen gegooid worden, maar ik neem aan dat je met de joy-cons ook 'curved throws' kan gooien.

Battles met andere trainers gaat wel via het turn-based systeem zoals we ze kennen uit de vorige spellen.

Dus gewoon een gen1 pokemon game met de eerste 151 pokemon zoals we ze kennen uit de Pokemon Red/Blue versie die uitkwam op de Game Boy, met iets simpelere catch methode. Vraag me af hoe het levelen van pokemon dan gaat...sinds je niet kan battlen in het wild.

[Reactie gewijzigd door WahWah op 30 mei 2018 10:08]

Officieel is het is geen Gen 1 Pokemon game, het is een Gen 7 Pokemon game.

Het is een remake van Yellow gebaseerd op de originele Kanto regio. De titels Red, Blue en Yellow uitgebracht op de GameBoy zijn Gen 1 games.
Dit is wel een Gen1 game. Met Gen1 Pokémon bedoelt men de eerste generatie Pokémon zoals we ze kennen uit Blue/Red/Yellow/Green (JP) (1-151). Gen2 gaat over de Pokémon uit Silver/Gold/Crystal (152-251). En zo voorts...

De telling gaat dat betreft anders dan dat het geval is met Handhelds/consoles.

Edit: Ik heb gekeken, en deel van de bronnen zeggen zoals @iPodKiller dat het per console/handheld-generatie gaat. Een kleiner deel van de bronnen melden weer dat het op basis van Pokémon gaat. Denk dat het een kwestie is van smaak hoe je erover praat. Voor mij persoonlijk is het een Gen 1 game, aangezien het de wereld is uit de eerste generatie games, en ook die Pokémon bevat. Dat het op nieuwe hardware gespeeld wordt interesseert mij niet, maar dat is slechts een persoonlijk mening.

[Reactie gewijzigd door D3F op 30 mei 2018 10:48]

Nee met een Gen 1 game bedoelt men dat de pokemons ook de eigenschappen zoals gedefinieerd in Gen 1. Dit is een Gen 7 game, toevallig nu met alleen de Pokemon uit Kanto.

Het gaat om de release generatie, niet welke pokemons erin zitten.

https://bulbapedia.bulbag...List_of_core_series_games

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 30 mei 2018 10:09]

Precies.

En ook nog een belangrijk detail is dat Pokemon elke generatie kunnen worden aangepast. (nieuwe) type, ability, moves, base stats en etc.
Dit is officieel een Gen 7 game, met Pokemon uitgebracht in Gen 1. Maar omdat er ook nog een nieuwe Pokemon van Gen 8 nog zal bijkomen, kun je het al sowieso geen Gen 1 meer noemen. Deze game wordt uitgebracht in Generatie 7.

Let's Go is een remake van Yellow, dat is uitgebracht in Gen 1. Het is een remake van Yellow, geen remaster van Yellow.

Ik zal het even voor je verduidelijken:
Remake: A game based on an original, sticking true to most elements, lovingly following it with a few enhancements/new features/mechanics

Reboot: A game that disregards everything before and starts anew

Remaster: The same game as before, but with enhancements

[Reactie gewijzigd door iPodKiller op 30 mei 2018 10:13]

Ik bedoelde inderdaad wat @D3F zegt, gewoon een pokemon game met de 151 pokemon uit gen1. Dat dit spel wordt uitgebracht in generatie 7 kan zo zijn, maar zegt mij niks. Ik doelde op de pokemon in de game zelf, en niet over de tijdlijn waarin de game uitgebracht worden.

Sorry als ik daarvoor een misverstand heb opgeschept, dit was zeker niet mijn bedoeling. Ik heb mijn post hierboven aangepast.
dat is het punt nu juist, het zijn dan wel de bekende pokemon uit gen 1 maar ze zijn wel veranderd, zo zijn er nieuwe types bijgekomen in nieuwere gens. En niet alleen dat, tenopzichten van gen 1 is heel veel verandered mechanics wise, abiltyies, natures, ev's, potentiele movesets en ga maar door, dit maakt het dus een gen 7 game sinds alle mechanics zoals bekend in gen 7 gebruikt zullen worden, en dus toegepast op de wel bekende gen 1 pokemon. het is dus een gen 7 game met gen 1 pokemon en een vleugje Go voor de pr stunt.
Misschien kan je ze wel battlen, is er een optie daarvoor.
Ik zie toch écht battles voorbij komen in het filmpje...
Maar zoals @Mic2000 al opmerkt zie ik ook gewoon een klassiek gevecht. Is het niet een combinatie van beide? Dat je eerst vecht waarbij je aanvallen kiest, en dan bij het gooien van de pokébal de circelmethode krijgt?

edit: Ah juist, nu zie ik dat er iemand (een NPC) uitegedaagd wordt in de game.

[Reactie gewijzigd door Jur_ op 30 mei 2018 09:51]

Denk dat je net als in Pokemon Go CP hebt, anders zou ik het ook niet weten
Ik heb de livestream gekeken van Nintendo waaruit duidelijk te zien is dat er wél een level-up systeem is.
Het vangen van pokemon in deze game gaat via het systeem van Pokemon Go, met zo'n cirkel die steeds kleiner wordt. Er is geen battle vooraf die de pokemon verzwakt, om zo een grotere kans te krijgen om de pokemon te vangen.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten :P
Ik denk dat je gelijk hebt, maar laten we afwachten of het echt zo is.
Niet geheel onlogisch gezien de portabilliteit van de switch.
Hoezo dan? Het ding heeft geen 4G of camera, dus dat beestjes “vangen” op een google map zit er sowieso niet in.
Dan zet je tethering op de mobiel aan? Gezien de integratie met de Go app, zal die ook mee moeten, aangezien de Switch ook geen GPS aan boord heeft.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 30 mei 2018 10:06]

Het spel op de switch is een Yellow remake met alles wat daarbij hoort. Dat er integratie is voor pokémon Go is een leuke toevoeging voor de casual spelers. Maar je kunt dit vast ook spelen als een traditionele Poké game, zonder je pokémon van het Go spel te Syncen. Dat zou het eerste wel héél makkelijk maken :p.
Je speelt dus op de switch of op je mobiel de Go versie. Pokémon die je op één van de twee devices vangt kun je dus syncen met de andere. Het lijkt mij behoorlijk interessant en leuk voor de herfst/winter. En dan volgend jaar een "échte" Pokémon RPG zoals we van vroeger kennen.
En niemand heeft ooit gehoord van een hotspot op een telefoon?

Kom op, zijn we nou tweakers of niet. Ik gebruik m'n Xbox One zelfs om via m'n PC Nintendo Switch games te streamen.
Dat is niet bij elke provider mogelijk, gebruik je een tele2 abonnement dan krijgt je Switch geen verbinding.
Ja, Tele2... daar noem je ook wat. Maar bij de meesten wel, mag ik hopen..
Ja, Tele2... daar noem je ook wat.
Wat bedoel je daar mee?
Dat TELE2 uitzondering op de regel is.
Is er ergens een overzicht dan van welke provider dit wel of niet ondersteund. Ik ben namelijk benieuwd of Tele2 de enige is waarbij het niet werkt.
Dat Tele2 nou niet bepaald de meest handige provider is.
Aardig off-topic: Maar kan je dat ook onderbouwen?
Nou, eh, dat je geen tethering/hotspot hebt bijvoorbeeld...?? Leek me vrij duidelijk..

https://www.ervaringen.nl/tele2

Dit ook trouwens.
Die ervaringen zijn bij veel providers verschillend. Ik ben zeer tevreden over Tele2, het enige wat ik minder vind is dat mijn Switch geen internet krijgt.

Om daarmee gelijk de gehele provider naar beneden te praten vind ik wat te ver gaan. Je reactie geeft duidelijk aan dat Tele2 een vreemde eend is, maar duidelijk onderbouwen doe je niet.
Nee ik denk dat die 529 negatieve reviews die ik aanhaal niet echt onderbouwd zijn 😂 en dat zijn alleen nog maar gebruikers van één forum.
Nee die reviews zijn niet echt onderbouwd, want Tele2 komt nog geen eens zo slecht uit de bus op die site als je het vergelijkt met KPN, T-Mobile en Vodafone.
Ik denk dat dit een hele goede zet is van Gamefreak (en Nintendo). Een soort hybrid om Pokemon Go spelers warm te maken voor de Switch, en de nieuwe gen8 game die verwacht wordt eind 2019. En de game zelf ziet er ook wel leuk uit!
Ojeee... als ik mijn zoontje deze trailer laat zien zal hij erg gelukkig worden. Slimme zet van Nintendo, ik kan niet anders zeggen.

Hoe krijg ik als ouder mijn kids nou minder aan de digitale rompslomp.... terwijl het zo tof is. O+
Heel herkenbaar ;) Heb zelf 2 jongens van 9 en 7, maar die krijg ik ook al bijna niet naar buiten. Als ik ze zelf laat kiezen zitten ze de hele dag op de Switch/3DS/Wii U etc :D
Hoe krijg ik als ouder mijn kids nou minder aan de digitale rompslomp.... terwijl het zo tof is. O+
Haha, gewoon de strijd opgeven en lekker Pokemon spelen :)
Toen ik de trailer zag werd ik zelf ook blij :D En ik ben dan al net in de 30 :+ Pokémon is cool, nog altijd. En dit spel zou erg leuk zijn als je effectief samen en tegen elkaar kunt spelen. Dan voorzie ik vele winteravonden pokémon battles tegen mijn vriendin 8-)
Verstandig mee leren omgaan. Makkelijk gezegd natuurlijk....maar ontneem ze het niet, de skills zijn belangrijk genoeg.
Ziet er veel belovend uit, erg nieuwsgierig hoe dit nou echt in de praktijk werkt :)
Dit is overigens niet de "echte" rpg. Nintendo heeft al bevestigd dat deze in de tweede helft van 2019 uitkomt. Bron: Kotaku.

https://kotaku.com/a-prop...switch-in-2019-1826407045
Met andere woorden: het is een remake van Pokémon Yellow met dus nieuwe graphics en Pokémon Go integratie, en een aantal elementen uit Pokémon Go komen terug in deze games. Vind het best een goed idee van Nintendo, ik kan me heel goed voorstellen dat dit nieuwe spelers aan zal trekken en ik denk ook dat core gamers dit wel willen spelen (waaronder ikzelf).

En dat er dus nóg een echte mainline Pokémon in 2019 komt is natuurlijk helemaal geweldig :)
Hmm mixed feelings. De game ziet er op zich wel goed uit. Het lijkt er op dat gyms terug komen en verder dat HM's in deze remake (want het is een remake net als omega Ruby en Heartgold) ook zijn verwijderd.

Ik had wel verwacht dat we geen gen 8 later kregen gezien A) de 3 jaar voor gen 7 zijn nog niet over en B ) de SM anime blijft nog een jaar doordraaien. (hoewel gen 4 remakes misschien meer gewaardeerd zou zijn) Gamefreak wil de wateren voor de switch mogelijkheden testen. Maar verder hebben we over de game zelf weinig informatie gekregen. Is de storyline uitgebreider dan RBY of ben je na het vangen van Mewtwo klaar? Is er een fatsoenlijke end game content? En hoe zit het met importeren van pokemons van andere generatie? Als dat niet gaat blijft competitieve pokemon gewoon op de DS. Sterker nog er is helemaal niks bekend van het importeren pokemon van de pokebank. En ik word pissig als ik mn shiny Groudon en event Darkrai niet kan importeren naar de Switch.

Verder ook nog niks over mega evolutions en Z-moves. Ik ga er dan maar van uit dat deze er niet in zitten (zal competetive niet veel goeds doen)

En die Pokemon Go integratie.... Tja ik hoop dat dit pas post game is, anders heb ik voor Brock nog een Dragonite......

Kwa starters lijkt het dus of Pikachu of Eevee. Er van uit gaan dat ze niet hetzelfde geintje uithalen als in Yellow is de keus vrij makkelijk gemaakt en pak je Eevee. Er van uit gaan dat je alleen de 3 originele Eeveelutions krijgt heb je of een bulky watertank, een betere Pikachu, off een slechtere Charizard (sorry Flareon is gewoon slecht)

En het catching systeem, brrr. Ik hoop toch niet dat je pokemons moet vangen gebaseerd op timing. Pokemons vangen was juist zo spannend als je een een half uur grinden je Ralts ziet verdwijnen. Dus hopelijk moet je eerst die pokemon verzwakken voordat pas kan vangen. En ook geen random generated pokes in gras..... Tja. Dat zal grinden ook geen goed doen denk ik. En het feit dat deze random pokes een blokkade voor de speler was.

Maar goed we zullen zien. Ik ga de game nog niet afkeuren noch toejuichen. Ik heb te weinig informatie.

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 30 mei 2018 11:10]