Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Pokémon Company kondigt Sinnoh-update aan voor Pokémon Go

Er is een nieuwe update voor Pokémon Go op komst. In deze update worden Pokémon uit de Sinnoh-regio geďntroduceerd. Daarnaast wordt het spel op een aantal punten aangepast. Een verschijningsdatum voor de update is nog niet bekend.

The Pokémon Company meldt dat de aanpassingen in de update voornamelijk betrekking hebben op twee aspecten: de verspreiding van Pokémon en de waarden. De wijzigingen die worden doorgevoerd, zijn gebaseerd op feedback van spelers.

In parken en reservaten zullen meer verschillende Pokémon verschijnen. Na verloop van tijd komt de speler in hetzelfde gebied meer verschillende soorten tegen. Daarnaast gaan weersomstandigheden een minder grote rol spelen in de variatie aan Pokémon die op dat moment te vinden zijn.

De hp- en cp-waarden worden opnieuw gebalanceerd. De hp-waarden worden aangepast op een manier waarop de kloof tussen Pokémon met veel hp en Pokémon met weinig hp wordt overbrugd. Bij het balanceren van de cp-waarden gebeurt hetzelfde. Hoe de balancering zich gaat uiten en wat spelers ervan gaan merken, is nog niet bekend.

Aan defense en stamina wordt eveneens gesleuteld. Tot nu toe is alleen bekend dat defense meer wordt gebalanceerd. Dit betekent dat het uitschakelen van een Pokémon met hoge defense-waarden minder tijdrovend wordt. Daarnaast gaat defense bij iedere Pokémon iets omlaag.

De update bevat niet alleen nieuwe Pokémon uit de Sinnoh-regio, maar een aantal evolutielijnen uit voorgaande generaties wordt voortgezet. Zo krijgen onder andere Roselia, Dusclops en Magmar een derde evolutie. De Sinnoh-regio verscheen voor het eerst in de vierde iteratie van de hoofdserie: Pokémon Diamond en Pokémon Pearl. De twee versies kwamen op 27 juli 2007 uit voor de Nintendo DS.

Door Loďs Franx

Stagiair nieuwsredactie

10-10-2018 • 15:24

55 Linkedin Google+

Reacties (55)

Wijzig sortering
Rond Halloween is traditioneel de periode waar een nieuwe generatie het licht ziet. Vorig jaar kwamen toen ook eerst de ghost pokemon en geleidelijk aan de andere. Tegenwoordig zijn er ook heel vaak events in de game dat telkens een leuke extra hebben. Het is zoals bij alles steeds uitmaken of je dit interessant vindt of niet. Maar bijvoorbeeld de community days zijn heel leuk : je kan voor 3h extra veel van een bepaald soort pokemon vangen, deze heeft dan ook een shiny vorm en een speciale moveset.

Voor de rebalancing vermoed ik dat ze iets in deze aard gaan toepassen : https://pokemongohub.net/...re-balance-rework-needed/
Op deze manier gaan er meer pokemon interessant worden om te gebruiken. Bijvoorbeeld het Regi trio dat deze zomer in de legendary raids te vinden was.

Ze zijn alvast heel goed bezig met de game. Er komen tegenwoordig regelmatig nieuwe spelers bij en er is veel meer te doen dan vroeger. Ik hoop verder dat het PvP gedeelte weldra in de game gaat komen en voor nog meer plezier gaat zorgen :-)
Voor iedereen die hier zijn friend code wilt delen, het Pokémon Go-topic is daar beslist een betere plaats voor ;)
Leuk, kijk ernaar uit, want ik speel het nog elke dag 🙂

Op fietsje naar het werk telkens wat vangen en Pokémon achterlaten in een eigen gym. Blijft wel leuk, alleen is levelen vanaf 33 echt wel lang..

Mijn code is 0224 3570 4049. Ik ben erg actief

[Reactie gewijzigd door bert170881 op 10 oktober 2018 19:14]

Zet je friend code erin, caduea's delen en XP krijgen:

mijne is 6008 1410 4239. Ben relatief recentelijk weer opnieuw begonnen met spelen, maar moet nu voor research 3 vrienden toevoegen xD. Maar niemand van me vrienden speelt het meer :/
Uitnodigen verzonden.. Owee als je geen kados stuurt }:O }>
In totaal iets meer dan anderhalf uur heb ik in totaal nu 57 vrienden erbij. Conclusie genoeg tweakers spelen dit spel nog :p
Ook toegevoegd. Ik zit met (waarschijnlijk dezelfde) research opdracht waar 3 friends voor nodig zijn.
Mijn code is 3454 0935 2039 trouwens.
Leuk om weer een beetje verse aanpassingen en uitbreidingen te hebben in de game al was die van onlangs met de regionalen in de eieren ook wel een aardige, kom je daar ook nog eens op legitieme wijze aan zonder de hele wereld over te vliegen. _/-\o_
Voeg mij ook toe 0550 52630437
mij mag je ook toevoegen: 8065 2808 2055
Toegevoegd.
Mijn friend code is: 7782 5235 9221
Verzoek verzonden :)

Mijne 3367 7692 7292

Mijn vriendin wil ook pokevriendjes :)
4381 9965 4795

[Reactie gewijzigd door Roverwijn op 10 oktober 2018 19:28]

Kijk eens op de internationale pokémon go pagina van facebook: cadeau's van iemand uit Australië kan je goed ruilen voor je ruil-afstand badge. (mits er een ei bij zit welke je dan uitloopt)
Australië: 15 tot 16.000 km
Brazilië: 8 tot 9.000 km
USA: 6 tot 8.000 km
Frankrijk 600 tot 1200 km
etc.

[Reactie gewijzigd door orca op 11 oktober 2018 14:00]

Ik heb een tijdje in Japan gewoont. Daar heb ik een paar vrienden die pokemon deden. Dus die ruilbadge komt ook wel goed :p
Je kan online veel friend codes vinden, maar later moet je een Pokemon ruilen. Daarvoor moet je bij iemand in de buurt zijn die het spel ook speelt en wilt ruilen. Ik zit daar nu op vast.
Mag alleen vanaf 1 januari niet meer!
Vanaf 1 januari nog 6 maanden, verbod gaat 1 juli in:
https://www.nrc.nl/nieuws...li-2019-verboden-a1769776

Maar met de fiets ga je toch veel te hard, zo snel heb ik nog nooit een Pokémon gevangen gekregen toen ik nog speelde :P
Maar met de fiets ga je toch veel te hard
Ik weet niet hoe hard jij fietst?

Maar ik spel 95+% van de tijd op de fiets en daarbij heb ik nog nooit problemen gekregen, inmiddels bijna 50.000 stuks gevangen. Zelfs op flink tempo is het nog prima te spelen.
Er zit daarboven wel ergens een grens dat je boven de snelheidslimiet komt en er niets meer spawnt, maar dan moet je écht heel hard fietsen.
Die grens is ~30km/u.
Dan spawnt niets meer en kan je niet spinnen.

Boven de ~10km/u tellen je kilometers niet voor eieren, maar werkt de rest prima.
Ik kan zelfs in de bus in Maastricht spelen. :P Alleen wanneer de bus uit Maastricht rijdt dan gaat hij te snel, maar dan zijn er toch weinig Pokestops en Pokemon. Het lijkt me veel te moeilijk om met 1 hand mijn telefoon stevig vast te houden en tegelijkertijd goede worpen te maken en ook opletten op het verkeer. Ik pak mijn telefoon vast met mijn linkerhand en gooi Pokeballs met mijn rechterhand.

[Reactie gewijzigd door Naud1234 op 11 oktober 2018 14:35]

Daarvoor heb je de Gotcha of de officele Pokemon armband, die doen het werk voor jou ;)
wat mag niet?
oww telefoon gebruiken op de fiets XD
Zojuist alle vermelde friend codes een uitnodiging gestuurd. }>
Goed dat er wat variatie komt, ben het wat beu om altijd Abra, Drowzee, Whismur en Volbeat te vangen. In september waren die vervelende Rattata en Weedle er weer...
Rattata en Weedle zijn nog steeds handig om snel xp bij elkaar te rapen. 62000xp per lucky egg.
Abra, Drowzee
Dat is vanwege het Psychic event dat momenteel gaande is... daar gaat een update zoals deze niets aan veranderen. Dat is het probleem met dit soort events: het is té veel.
Maar ach, liever Abra of potentieel shiny Drowzee dan Pidgeys, Weeldes en Rattatas. Die zijn ook wel leuk voor de XP maar eens L40 bereikt is heb je daar ook niets meer aan.
Dat er nog updates komen, geeft aan dat het dus nog goed draait. Natuurlijk zie je niet veel meer mensen op straat Pokémon vangen. Maar tot dat het blijft updaten.
Nou, ik zie er nog genoeg gek genoeg. Hetzij in de bus, hetzij in de trein (ook al gaat dat wat te snel).

Ook mensen die de hond uit laten zie ik nog Go spelen, geloof me er zijn nog genoeg die het spelen.
De echte hype is dan misschien over, maar het is nog steeds waanzinnig populair.
Ondertussen zijn ze de 2 miljard omzet gepasseerd, dus ja, het draait nog steeds goed.

Ook komen er over een paar weken 2 nieuwe Pokémon games uit voor de Switch, Let's Go Pikachu en Let's Go Eevee. Deze hebben integratie met Pokémon Go.
Hangt ervan af. Ik zie ze nog dagelijks rondlopen en samen "raiden".
Ik heb het idee dat het de laatste maanden juist meer is geworden, vooral nadat vorig jaar de gyms waren aangepast leek het aantal spelers op straat weer toe te nemen. Er verschijnen ook nog regelmatig nieuwe gyms en stops, dus er is genoeg te doen.
GPS Spoofen is vals spelen en als je betrapt wordt krijg je een ban van Niantic, de ontwikkelaar.
Nee hoor, er is een YouTuber (wiens naam ik maar niet zal noemen, maar makkelijk te vinden...) die inmiddels bijna 1 miljoen abonnees heeft en rustig uitlegt hoe je moet spoofen. Alleen al gezien die fanbase word je ontmoedigt om legit te spelen. Er zit volgens mij in elk dorp wel een spoofer en je bent dan eigenlijk altijd kansloos.

Voordat je een ban hebt moet je eerst een aantal waarschuwingen doorstaan, dus genoeg tijd om op tijd te stoppen voordat je geband wordt. En sinds kort krijg je die waarschuwing ook nog te zien als gevolg van Niantics nieuwe policy, voorheen waren ze volgens mij op de achtergrond aanwezig maar je werd er niet direct van op de hoogte gebracht.
En wordt je account toch gebanned? Jammer, maak gewoon een nieuwe aan en ruil de handel met een main legit account... het begint weer van voor af aan.

Nee, het valsspelen wordt absoluut niet goed aangepakt.

[Reactie gewijzigd door TheTinusNL op 10 oktober 2018 17:33]

Ik weet het niet heel zeker omdat ik zelf niet spoof maar vaak gaat het om een shadow ban wat in houd dat je gewoon kan blijven spelen en geen melding van krijgt.
Voor die 15 meter ben ik nooit betrapt, al heb ik Pokemon GO minstens een jaar niet meer gespeeld dus ik weet niet hoe ze het nu doen met anticheat preventie.

Ik kan wel begrijpen dat het als een game brekende cheat gezien wordt als het op grotere afstanden gebruikt wordt, bijvoorbeeld om Pokemon te vangen die tijdelijk ergens verschijnen.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 10 oktober 2018 16:11]

dat wordt nu toch hard geblokeerd? is volgens mij niet meer mogelijk. of je account wordt gebannen.
Het enige wat je wil is meer interactie met andere spelers, maar helaas ik denk niet dat dat ooit erin komt.
Jij speelt het zelf niet? Je kan tegenwoordig samen raids doen, Pokemon ruilen, elkaar cadeaus geven. Er zijn geruchten dat er dit jaar ook nog de mogelijkheid komt om tegen elkaar te vechten.
En vechten tegen andere spelers zoals in de normale Pokemon games?
Zoals @Droefsnoet hierboven al zei: de geruchten zijn dat dit gaat komen.
Ik bedoel dus gewoon andere spelers op de kaart zien, deze aantikken en een battle starten. De essentie van Pokemon. Dit had naar mijn mening de hele basis van deze game moeten zijn. Ik vind het onbegrijpelijk dat dat er nog steeds niet in zit.
Ik wel. Het is natuurlijk veel te gevaarlijk, als je kan zien waar andere mensen zijn.
Waarom zou dat gevaarlijk zijn? Je bedoeld misbruik vd functie?
Toch is de mogelijkheid tot interactie met anderen erg beperkt. Er is geen mogelijkheid tot communicatie in-game met overige spelers. Je hebt geen indicatie van actieve spelers (van jouw team) in de buurt. Etcetera.

Je hebt dan wel de mogelijkheid om gezamenlijk een raid binnen te stappen, maar voor de organisatie hiervan ben je vervolgens afhankelijk van lokale WhatsApp groepen of app varianties hierop. Dat is 'ok' indien je enkel en alleen lokaal pokemon go speelt. Maar indien je speelveld grotere afstanden beslaat, je wat frequenter van huis bent in andere steden, etc. is het totaal onpraktisch en gaat veel van het raiden eigenlijk aan je voorbij. Met uitzondering van 2 ~ 3 star raids omdat je dit als solo encounter aan kunt gaan.

En de communicatie mogelijkheden hoeven niet eens ver te gaan als je het mij vraagt. Simpelweg een ping op een raid plaatsen met een tijdstip waarop jij de raid wilt gaan doen en een accept knop voor anderen die aan wensen te sluiten bijvoorbeeld zou al zo veel schelen. Je raakt daarmee de afhankelijkheid van WhatsApp groepen kwijt.

Gym battles idem dito, te weinig interactie mogelijkheid met anderen. En nota bene ook vrij weinig interactie van de app met jezelf. Zelfs op momenten dat ik de app actief open heb staan is het met regelmaat dat de waarschuwing dat je pokemon under attack is niet tijdig verschijnt. Dit omdat allereerst in een uiterst traag tempo de notifications verschijnen dat een friend een gift geopend heeft. Tegen de tijd dat je de notification krijgt en de pokemon een golden berry wilt feeden, is deze al lang dood. Ben je er wel tijdig bij, en de tegenstander speelt een beetje tactisch, dan heb je geen mogelijkheid om ook hier de andere gym defenders al vooraf een notificatie te sturen dat de gym waar zij een pokemon hebben staan aangevallen wordt. Ook dit kan nu alleen maar via third party wegen zoals bijvoorbeeld WhatsApp.

Trades, leuk, maar ook hier wederom grotendeels afhankelijk van third party apps om primair de persoon te vinden die een pokemon heeft om te ruilen.

De interactie met andere spelers, primair binnen pokemon go, is vooralsnog dan ook uitermate bedroevend. En het is jammer dat dit nog zo weinig aandacht krijgt. Ook de geruchten omtrent vechten met andere pokemon spelers vermoed ik persoonlijk dan ook dat dit weinig anders zal zijn dan zoals de trade op dit moment functioneert; je dient vooraf te weten dat de persoon pokemon speelt, bij het menu openen, battle initiate. Om vervolgens nog maar te zwijgen over het feit dat battlen in pokemon go op dit moment nu niet bijster interessant of tactvol is, maar weinig anders dan hersenloos op het scherm drukken.

Ook hier zou het mooi zijn om meer interactie mogelijkheden te hebben, bijv. het uitdoen van een challenge naar een pokemon go speler binnen een straal van bijvoorbeeld 50m. Waar deze vervolgens de notificatie krijgt om akkoord te gaan met de match of niet. Maar ik betwijfel of het er op deze manier zal komen.
Jij speelt duidelijk niet of niet meer. Pokemon go heeft meer interactie met andere spelers dan de handheld games. Alleen het 1op1 vechten mist maar dat komt er aan.
Mijn code 5054 9730 2556
De balancering zal vooral voor de aankomende PvP belangrijk zijn. Anders speelt iedereen met een stuk of 10 dezelfde en is de rest puur pokédex vulling.

Leuk dat generatie 4 eraan komt, maar ik denk dat dit in stapjes zal gaan. Vanaf volgende week tot half maart misschien wel, steeds een paar nieuwe (per type bijvoorbeeld).
Het is niet mijn ding. Ik blijf lekker op showdown spelen tegen CroCunes, Landerus leads, Curselax en SkarBlis.

Nu gelukkig zonder Arena trap Dugtrio!

[Reactie gewijzigd door rickboy333 op 11 oktober 2018 02:18]

Mijn code is: 6905 7789 1950
Nog Maar heel even wachten ik ben er klaar voor en vroeg me natuurlijk toe zeker actief !!

6562 6688 4804