Gerucht: OnePlus 6T wordt iets duurder dan voorganger

De vermoedelijke prijzen van de OnePlus 6T zijn online verschenen. Het nieuwe model zou in de goedkoopste uitvoering zo'n 8,7 procent duurder worden dan de huidige versie. Omgerekend zou de prijs in de Benelux uitkomen op 564 euro.

OnePlus 6T ZwartVolgens de prijslijst die de Indiase website MySmartPrice publiceert, kost de OnePlus 6T met 6GB ram en 128GB flashopslag 37.999 Indiase roepies. De goedkoopste uitvoering van de huidige OnePlus 6, die 6GB ram en 64GB flashopslag heeft, kost in India 34.999 roepies. In de Benelux kost dat model 519 euro en als OnePlus eenzelfde percentage bij de prijs optelt als in India, zou dat 564 euro worden voor het goedkoopste model. Vermoedelijk wordt dat afgerond naar bijvoorbeeld 559 of 569 euro.

OnePlus lijkt de instapprijs van de 6T dus met vier of vijf tientjes te verhogen ten opzichte van de 6, maar kopers krijgen daarvoor wel de dubbele hoeveelheid flashopslag. De duurste versie met 8GB ram en 256GB opslagruimte krijgt in India vermoedelijk een prijs van 44.999 roepies. Dat is maar 2,3 procent duurder dan het huidige model. Omgerekend zou dat om een prijs van 633 euro gaan.

De OnePlus 6T wordt op 30 oktober aangekondigd en is vanaf 6 november te koop. Veel informatie over de telefoon is al bekend, zo liet de fabrikant weten dat de telefoon een vingerafdrukscanner achter het scherm krijgt en dat er daardoor geen ruimte was voor een 3,5mm-jack. Ook zijn er renders verschenen die het uiterlijk tonen.

  OnePlus 6
Prijs in euro
OnePlus 6T
Vermoedelijke prijs in euro
OnePlus 6
Prijs in roepies
OnePlus 6T
Prijs in roepies
6GB 519 (64GB) ~564 (128GB) 34.999 (64GB) 37.999 (128GB)
128GB + 8GB 569 ~583 39.999 40.999
256GB + 8GB 619 ~633 43.999 44.999

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

17-10-2018 • 14:54

125

Submitter: Helium-3

Reacties (125)

125
118
58
3
0
39
Wijzig sortering

Sorteer op:

Weergave:

Een leuke kijk op deze voor-/achteruitgang van merken is te zien in deze video van TechAltar

https://www.youtube.com/watch?v=FJgTKx-rg18

[Reactie gewijzigd door drdextro op 23 juli 2024 05:39]

Ja, persoonlijk is het mij al langer geschoten dat kiezen voor een OnePlus wellicht niet meer de beste keuze is. Ik kocht ze eerder vanwege de prijs kwaliteit verhouding maar begon bij de OnePlus 3 al te twijfelen.

Denk dat dat een Xiaomi tegenwoordig die prijs kwaliteitsverhouding wint.
Bij kwaliteit moet je niet de support qua software vergeten. In de tijd van de oneplus 2 en 3 was die bijzonder slecht. Na veel commentaar hebben ze dit nu dmv belofte veel beter geregeld.
Ook die kosten moeten betaald worden. Het gaat niet alleen om de cpu+prijs=waarde. Daar komt veel meer bij kijken.
Weet bijvoorbeeld niet hoe Xiaomi omgaat met garantie. Als ik bij Oneplus iets heb dan kan ik de telefoon opsturen en is deze binnen een week weer terug.
Software support voor de OnePlus3 is helemaal niet slecht.

Bron: mijn eigen opo3.
Dat zeg ik ook niet. Maar in de tijd van de oneplus 2-3 konden ze niet veel beloven over toekomstigen nieuwe android versies. Zoizo zijn ze de laatste 2 jaar ook daar heel erg op voorruit gegaan.
Dat is echt onzin. Ze hebben toen de 3 uitkwam al een support-periode van 2 jaar beloofd, en die zijn ze nog nagekomen ook. Sterker nog; Android 9 komt er nog voor uit ook.
Dan snap ik je reactie. 2 jaar vindt ik niet bepaald goede support.
Niet? Noem mij 1 fabrikant die het beter doet.

offtopic:
Neemt niet weg dat, objectief gezien, 2 jaar te kort is voor high-end telefoons en ook de OnePlus 1 nog prima in staat zou moeten zijn om Android 9 te draaien, maar het kapitalisme is nou eenmaal zo...
Grapjas. Apple stuurt updates uit die iPhones zo onnoemelijk traag maken dat ze onbruikbaar zijn. Dan liever een bruikbare telefoon imho.
Ik wil niets zeggen, maar iOS 12 was puur gefocust op het veel sneller maken van oude modellen. En dat is ze nog gelukt ook ;)
Nu pas. Niet 4 jaar geleden. Apple met Peren.
Ik heb nooit gemerkt dat mijn iPhone 6 of iPhone 7 Plus langzamer is geworden. Nog altijd even smooth als toen ik de telefoon kocht. Precies de reden waarom ik van Android naar Apple ben overgestapt.
Dan heb je dit artikel gemist:
reviews: iOS 12-benchmarks

Statistieken tonen duidelijk aan dat de oude modellen trager gaan en meer verbruiken.
Hmm ik heb er zelf geen, maar volgens mij collega is zijn iPhone nog net zo snel als dat hij hem kocht drie of vier jaar geleden. Voor mij geen reden om over te stappen van mijn OP3, maar twee jaar support vind ik persoonlijk te weinig. Ik zou graag minimaal drie jaar zien vanaf het moment dat de telefoon op de markt komt. De rechter bleek daar in consumentenbond vs Samsung anders over te denken.
Ik vind dat altijd zulke mooie verhalen. Dat is technisch ook gewoon kul natuurlijk. Na 3/4 jaar is je batterij helemaal op, en dat vertraagt deze enorm. Die kun je vervangen, oké. Apps vragen gewoon meer processorvermogen door de tijd heen omdat ze “complexer” worden en dat trekt je telefoon ook minder.

Tenzij je alleen WhatsApp gebruikt en je telefoon voor bellen, moet je dat gewoon merken.

Ik merk het wel :)
Onzin. Mijn 6s met iOS12 is nog ongeveer net zo snel als toen ik 'm kocht.
En welke prijs heb je er toen voor moeten betalen?
Ik heb nog altijd mijn Iphone SE die ik nieuw voor 300 euro gekocht heb jaren geleden. Werkt nog altijd super snel, enige minpuntje is het geheugen, 16GB opslag is echt belachelijk in 2018.
Nou, mijn 6s is een trage dikke pad geworden. En nee, iPhone staat niet helemaal vol met apps.
Zeikerd. Je moet gewoon je 6s verkopen en een oude Galaxy kopen. Misschien verloopt dat iets beter.
Ah, een gefrustreerde iPhone bezitter omdat zijn geliefde product wat kritiek krijgt! Get over it 8)7
Nee geen frustratie hier. Ik geef je gewoon wat advies aangezien jij het allemaal niet begrijpt lol.

Typing this on my OnePlus..........
OnePlus X. Waar was de support? Juist, nergens.

[Reactie gewijzigd door Jeroen_HD op 23 juli 2024 05:39]

Goed, de X is inderdaad nogal een miskleun geweest wat betreft support. Mee eens. Dat neemt niet weg dat de support voor de 2 en de 3 goed is.
1+2 eigenaar hier. Support extreem slecht - simpele bugs als dat de telefoon heet werd in stand-by en de accu dus maar een paar uur meeging, waar een groot deel van de gebruikers last van had, lieten vele maanden op zich wachten of werden zelfs niet gefixt. Ze lieten ook gewoon niks van zich horen. Nee, nooit meer OnePlus voor mij.
Heb Lineageos draaien op mijn X, voldoet prima, hopelijk gaan de devs die ook nog ooit naar Pie brengen, wie weet.
Jezus man hoe lang moet iets geleden zijn en hoeveel moeten ze goed doen voordat mensen stoppen met zeiken? Iets met ouwe koeien en een sloot?

Oneplus doet het sinds de 3 en 3T bovengemiddeld goed. Gezien de prijzen van hun toestellen tegenover 800+ tot boven de 1000 euro tegenwoordig van andere fabrikanten kan je stellen dat ze het eigenlijk beter doen (prijs / kwaliteit verhouding).
Inderdaad. OnePlus verhoogt inderdaad de prijzen, maar wat te zeggen van Samsung/LG/HTC/Huawei en in het uiterste geval Apple.
Natuurlijk gaat de hardware wel in prestaties omhoog en worden camera's beter daarnaast gaat het toestel langer mee op een accuduur en is ie weer sneller op te laden.
Persoonlijk hoef ik geen Note 9 van 929 als ik voor €450 een Huawei Mate 10 pro kan hebben die in de meeste gevallen de Note 9 bij kan houden ook in "Day to day usage".
Mmm, nee, dat is geen zeiken, dat is ervaringen uitwisselen. Bijzonder nuttig om te doen. Dat is toch de hele reden van dit gezellig geouwehoer. De reclamefolders ken iedereen al wel. Kritisch volgen adhv ervaringen wordt je nl. wijzer van. Fabrikanten ook trouwens. Die mogen meelezen hoor, en dan graag hun producten aanpassen.
Nee hoor, Oneplus was toen (nog? Is dat anders inmiddels?) volstrekt onbetrouwbaar in update beleid. Ik had een X destijds (hele fijne foon op twee dingen na; geen updates en een volstrekt onbruikbaar SD-slot. Ben er niet verder mee gekomen dan droid-5, ondanks herhaalde beloftes die anders suggereerden. Heel erg vervelend.
Ja dat deden ze op hetzelfde moment ook voor mijn oneplus X..
Xiaomi is gewoon te koop bij mainstream winkels in Nederland. Dus dan gaat het gewoon via iets als Dynafix. Volgens mij gebruikt OnePlus dezelfde infrastructuur net als de meeste fabrikanten.
In elk geval niet via Dynafix, want dat is drama.
mijn OP3 is destijds gerepareerd bij een hut in Polen, maandag opgehaald en vrijdagmiddag weer retour.
OnePlus wordt gefixt bij Arvato Bertelsmann
2e keer niet bij mij
Onderdeel van de infrastructuur van Dynafix is wel degelijk een partij in Polen. Kan zijn dat dit een andere partij is, maar dat je toestel een internationale route aflegt via Dynafix is niets vreemds.

Eens met dat Dynafix een drama is. Maar met een beperkt aantal alternatieven (die ook niet perse beter zijn, we horen vooral veel over Dynafix omdat ze zo groot zijn)...

[Reactie gewijzigd door Kenju op 23 juli 2024 05:39]

Kwa software heeft xiaomi ook hun eigen unlock tool op de markt. Inloggen met aangemaakt accountje. Tel aan de pc programma opstarten stappen volgen. Et voila bootloader unlocked en aan de slag. Software zou geen heikelpunt moeten zijn voor een beetje tweaker :P. Ik houd wel altijd van een goede deal op de hardware vooral als de software aan te passen is.
Was het niet zo dat dat hele bootloader unlocken er een beetje af ging bij de Chinese merken? Of was dat vooral Huawei? Schoonmoe heeft binnenkort iets nieuws nodig, en ik zou haar liever niet iets aanraden waar ze na korte tijd al geen ondersteuning meer voor kan krijgen.
Ik heb geen ervaring met andere merken alleen met xiaomi waarbij het goed lukt. Daarnaast heb ik ook meizu gehad, maar die zijn flink bergafwaards gegaan omdat alles gelocked was bij mijn meizu mx5 -_-
Volgens mij geeft Xiaomi best lang ondersteuning. Niet persé met Android updates maar wel beveiliging patches en bug fixes. Gebruik er zelf geen maar heb wel hier en daar wat gelezen. Toch zou ik je adviseren om zelf even te kijken bij bijvoorbeeld Nokia. Of Xiaomi met Android One (A1 of A2)
De support is ook niet geweldig bij OnePlus. Ze durven vaak niet te laten weten of ze iets onder garantie kunnen doen. Mijn vader heeft zelf een OnePlus 6 waarbij de trilmotor ergens tegenaan loopt wat alsmaar erger wordt alleen wil OnePlus dit niet onder garantie oplossen om onbekende reden.
Je kan ook gewoon bij Belsimpel de Xiaomi toestellen kopen. En zit gewoon twee jaar garantie.

Daarnaast qua update beleid is het prima. Voor de security patches zeker. Voor de android minder.

.aar de garantiebeleid via Belsimpel etc etc is prima.
Daarnaast doet Xiaomi de onderzoekskosten vergoeden! Dat scheelt toch al weer +-€40
De kwaliteit word in mijn mening juist steeds beter bij OnePlus. En ook prijs kwaliteit zijn ze wat mij betreft nog steeds ongeslagen. Je krijgt wel een telefoon met vrijwel kale android en super specs.

Xiaomi heeft qua specs misschien mooie telefoons maar de software vind ik persoonlijk een drama (veel te bloated en vaak geen play store zonder omweg). En tja je hebt wel phones van hun met kale android maar dan lever je gelijk weer heel erg in op specs

De enige die misschien een beetje in de buurt komt is Nokia die de laatste tijd ook erg interessante toestellen released met nagenoeg kale android.

Als ik kijk naar de nieuwe iPhones/Samsungs/Huawei's dan vragen ze nog steeds geen absurde prijzen.
Nu heeft iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk, maar software/OS matig vind ik Xiaomi niet echt bijzonder aantrekkelijk. Hun skin is vreselijk.
Is het minste probleem. Als je daarom gaat yeureb terwijl er launchers aanwezig zijn. Mis je niks en bespaar je geld.

Skins is voorkeur.
Een skin is meer dan enkel een launcher.
Ik praat niet over het hoofdscherm, maar skins over dingen als settings, quick toggles die ook de indeling vaak verandert. Maar ook diepgaandere dingen, zoals features die overbodig zijn of het systeem langzamer maken. In mijn ogen een van de grootste problemen, in ieder geval de grootste reden waarom ik vaak toestellen kies met (close to) stock android. Al gaat het langzaam aan de goeie kant op met de diverse roms.
En ze gaan gewoon de rest van de fabrikanten achterna.... Compleet logisch, maar wel erg jammer. Je ziet het bij bijna elke fabrikant die groot wordt. Waarom was de OP1 zo goedkoop? Was het toch zoveel slechter qua telefoon? (Ja ik weet dat ze nu anders werken edg). Het was leuk in het begin, maar nu niet meer.
Dat is toch gewoon strategie, eerst naam maken door tegen kostprijs te verkopen en vervolgens cashen, wat is daar mis mee? Bovendien krijg je nog best wat bang for buck hoor als je naar de specs kijkt, daar betaal je bij de andere fabrikanten nog steeds meer voor.

Bovendien heb je bij OP een uitgebreide community mbt custom roms e.d. en snelle updates dus de mogelijkheden die je hebt met die telefoon zijn gewoon veel groter dan bijv met een dichtgetimmerde vol met bloatware gespoten Samsung telefoon.

En dan is er nog inflatie, alles wordt duurder, eten, auto's, huizen dus ja je raadt het al ook telefoons.

256 GB storage , 8 GB RAM en de laatste QC soc voor 600 euro vind ik toch geen slechte deal hoor en er komen vast nog wel aanbiedingen. Ik denk dat dit gewoon een succes gaat worden.
Daarom zeg ik ook logisch ;)

Je vergeet dat voor een hele hoop telefoons er een grote actieve community is en OP is daar echt geen uitzondering is. Ik draai nooit de originele software op een telefoon en gaat prima met vele merken.

Vergeleken met Apple en nog wat andere merken die gewoon echt belachelijk veel vragen is het absoluut niet duur, maar er zijn veel alternatieven voor hetzelfde of minder. In de OP tijd was er geen echt alternatief, maar tegenwoordig wel.
Alleen inflatie is niet genoeg om deze prijsstijgingen te verklaren.
Maar bijvoorbeeld: de opslag verdubbeld regelmatig, terwijl de prijs van deze chips niet zo snel halveert.

Als we nog aan 32gb genoeg hadden, scheelde dat ook weer.
Zoveel bloatware heeft een Samsung ook weer niet. Veel apps zijn tbv het ecosysteem van Samsung.

Heb veel toestellen en merken gehad maar uiteindelijk heb ik met Samsung en Apple de minste problemen gehad zowel software als hardware matig plus de betere ondersteuning.

Dus je betaald iets meer maar je krijgt er ook iets van zekerheid voor terug.

Maar OnePlus en Huawei timmeren hard aan de weg, wat goed is, maar je ziet dus ook dat die steeds duurder worden.
Maar wat nou als je verder niks van Samsung hebt? Dan zit je wel lekker te koekeloeren met al die apps die je nooit zal gebruiken.
Helemaal mee eens. OnePlus was interessant maar is dat voor mij niet meer sinds de 3T.
Ze beweren "te luisteren naar hun klanten" maar ik kan je vertellen dat naar mijn wensen niet geluisterd is.
Ze gaan de rest achterna dus krijg je duurdere toestellen met een glazen achterkant en zonder headphone jack en nog wat andere onzin als notch. Hun Dash charge is wel een pre maar weegt niet op tegen al die andere negatieve ontwikkelingen. Allemaal zaken die mij doen besluiten OnePlus definitief vaarwel te zeggen. Gelukkig doet mijn OP3 het nog prima dus tot die vervangen gaat worden ben ik nog wel OnePlus gebruiker van het eerste uur ;)

[Reactie gewijzigd door rhk22463 op 23 juli 2024 05:39]

Welk merk heb je nu op het oog? (Als je dat al hebt überhaupt..) Ik heb nu ook een Oneplus 3, en zit rond te kijken naar wat nieuwe telefoons (er zit een gigantische barst in mijn scherm en oortjes schieten regelmatig uit mijn headphone jack). Ik vind OxygenOS nog bijzonder prettig om te gebruiken, als ik kijk naar de Samsungs om me heen die uit dezelfde tijd komen merk ik toch dat de Oneplus 3 een stuk beter door de jaren heen is gekomen
Support is ook beter geworden. Langere software support. Beter RMA service. Nu leveren ze vanuit Polen dus je hebt geen gezeur met import meer. Dat had je met OP1 en OP2 wel nog.
De meeste andere high-end telefoons zitten rond de 1000 euro nu, dan is 600 euro nog steeds netjes.
OP1 kwam uit duitsland? Support was waardeloos inderdaad, dat is wel iets waard.
Mijn OP2 kwam toen rechtstreeks uit China, had via Oneplus website zelf besteld. Mijn OP5T kwam uit Polen.
Voorspelling: dit is anno 2018 dé manier om je merk te lanceren. Zeer scherp en goedkoop technologie uitbrengen. Markt onder controle krijgen, marges verhogen grip op standaarden en consumenten vergroten.

Nokia, pocophone (Xiaomi, maar toch), echo\alexa, Google home, aankomende strijd tussen gaming streaming diensten, etc etc.

OnePlus is steeds minder leuk om te kopen. Je kan beter een paar maanden na dato een Samsung vlagship kopen.

[Reactie gewijzigd door LtMarx op 23 juli 2024 05:39]

Dit is niet perse anno 2018, maar is altijd al een marketing strategie geweest. Heel groot en bekend voorbeeld is de console markt waar consoles tegen kostprijs of eronder op de markt worden gegooid met het idee om geld te verdienen aan de spellen. OnePlus krijgt niet echt grip op standaarden ofzo, maar dit was voor hun gewoon een manier om bekendheid te krijgen. Qua bouwkwaliteit en dergelijke zijn ze er in die jaren ook wel wat op vooruit gegaan naar mijn mening.

Google Home, Echo en Alexa zijn weer losse gevallen, die verkopen niet echt een product, maar die willen gewoon een manier om in je woonkamer te komen. Door Google Home ga je ook sneller Google Agenda en dergelijke gebruiken.
OnePlus is "erop vooruitgegaan" omdat ze de prijs hebben verhoogd.

Als ze net als in het begib voor 300 euro bleven verkopen waar ze dus verlies op maakten zou de kwaliteit echt niet beter worden.
Enige nadeel van die Samsung is alleen dat je dan weer een paar uur bezig bent om alle Bloatware te verwijderen. Iets wat er bij OnePlus al niet of nauwelijks op zit. Dat is mij ook wat waard.
vergeet de Nexus en de Moto G (2013) niet :)
Geen verassing, zolang de grotere fabrikanten de prijzen blijven stijgen zal OnePlus lachend meestijgen.
eens, maar wat je ook ziet is dat de grotere fabrikanten eerst heel duur inzetten en vervolgens enkele honderden euro's zakken. OnePlus zakt in de regel niet., De OP6 ligt nu zo dicht op de samsung S9 (bijvoorbeeld) dat de OP6 vanwege zijn voorheen prijs onderscheidend voordeel niet meer zo onderscheidend is.
Met de mogelijke prijsstijging van de 6T is dat verschil er al helemaal niet meer.
Klopt, maar er zijn vast meer mensen zoals ik die de voorkeur hebben voor de android ervaring van OP, vergeleken met die van Samsung.

Als je geen schil wil en graag goede vooruitzichten voor je updates (niet alleen patches maar ook nieuwe android versies), dan is voor mij Oneplus aantrekkelijker dan Samsung, Huawei of Xiaomi. En als Nokia met een mooie high end Android One foon komt met én het recente topmodel SoC (ipv SD 835 van het jaar ervoor) én een extreem goede camera, dan is dat ook een kanshebber gezien stock Android.
Dat klopt wel maar ze stijgen wel harder dan de concurrentie.

Een OnePlus One was € 269,- in 2014 (bij release, zie hierboven) en in dat jaar lanceerde de iPhone 6 voor € 699,- . Nu wordt een OnePlus 6t €565,- en is een iPhone Xs € 1159,-

Oftewel OnePlus is 2,1 keer duurder geworden en de iPhone 1,60 keer.
Bijna 9% binnen een jaar? Dat vind ik een flinke stijging en zeker meer dan "iets duurder" eigenlijk!
Het mooie is wel dat de modellen met 128 GB maar 1-2% duurder zijn geworden.

Mocht je dus in de markt zijn voor meer dan 64GB dan is het praktisch dezelfde prijs.
Dat is wel relevante informatie, thanks!
Eerlijk is eerlijk, ze laten steeds minder steken vallen, waardoor je een steeds completer pakket krijgt, waar de prijs uiteindelijk dichtbij de rest van de flagships zal stijgen. en met steken vallen bedoel ik de mindere camera, geen draadloos laden en zo nog wat kleine dingetjes. Zo zullen ze steeds meer toevoegen en de prijs steeds lichtjes verhogen.
Ze laten minder steekjes vallen, maar de prijs knalt wel omhoog. Dus dan zijn die steekjes die ze wel laten vallen veel kwalijker dan in het verleden. En de gedropte steekjes zijn er nog altijd. De OnePlus 6 was gewoon een matig aanbod tov de high end opties van bijv. Sony en LG die dezelfde SoC hadden, niet veel meer kostten en een betere implementatie van overige standaard onderdelen. Voor de meeste gebruikers zou ik zelfs kunnen beargumenteren dat een last-year flagship ook beter was door bijv. de betere camera, speaker en hoofdtelefoonuitgang.
Hoeveel Frontpage berichten kunnen er gedurende enkele maanden aangemaakt worden over 1 telefoon die nog niet uit is? Het lijkt zo wel een reclamecampagne.
Snap sowiezo die obsessie van Tweakers en prijs, en welke CPU erin zit etc.

De diepgang wat betreft technische artikelen is echt zwaar ondermaats tegenwoordig.
Zo werkt het nu eenmaal. Alle merken maken toch reclame op de een of andere manier?
hmm waarom gissen over de prijzen ad hand van prijzen in een land ver weg!?

denk dat het beste is om gewoon te wachten tot de NL prijs bekend is! speculeren over dit soort zaken heeft eigenlijk geen zin...je wint er niets mee
Omdat die prijzen een goede indicatie geven wat de prijzen bij ons kunnen worden. Zeker als je kijkt naar hoe de prijzen in het verleden met elkaar in verhouding stonden.

Sommigen willen nu eenmaal graag inschatten of deze telefoon wel/niet binnen hun budget valt. Dus hoe eerder dit soort informatie beschikbaar is hoe beter mensen geïnformeerd zijn en hun keuzes daarop kunnen aanpassen :)
elk model gaat de prijs een paar tientjes omhoog....daar hoef je niet voor naar India te kijken. en dan nog...over 2weken is er vast een prijs bekend...zoals ik al eerder zei...je wint niets met dit nieuws...als je de 6 binnen het budget zag vallen....valt de 6T daar ook wel binnen..hij gaat niet ineens 200 euro meer kosten.
elk model gaat de prijs een paar tientjes omhoog....
Nee hoor, de 5 en 5T vorig jaar hadden exact dezelfde prijs. Dit is het lijstje van prijsverhogingen tot nu toe
1->2 +70 euro
2->3 +60 euro
3->3T +40 euro
3T->5 +60 euro
5->5T +0 euro
5T->6 +20 euro

Alleen de 6 was een paar tientjes duurder, de rest van de prijsverhogingen was - absoluut en relatief - een stuk groter.
Klopt, alleen ik heb simpelweg de goedkoopste versies gepakt die te koop zijn geweest, ongeacht de opslag :)
Maar dan is het niet eerlijk om te doen alsof ze de prijzen hebben verhoogd :p, want je vergelijkt 2 verschillende varianten waarbij de één 4 tot 5 keer zoveel opslag heeft. :p
Maar dan is het niet eerlijk om te doen alsof ze de prijzen hebben verhoogd :p, want je vergelijkt 2 verschillende varianten waarbij de één 4 tot 5 keer zoveel opslag heeft. :p
Maar het ís de goedkoopste versie die je kunt kopen en dus de laagste prijs die je voor deze toestellen, die zich willen onderscheiden op prijs-/prestatieverhouding - een wat mij betreft dus relevantere afweging dan de opslag, wat slechts een van de vele kenmerken is :)
Dan maak je alsnog een fout. De OPO is alleen te koop geweest in de variant die 299 euro kostte. De andere variant is nooit beschikbaar geweest. (edit) Dit is vaker gebeurt in tweakers artikelen waarin het prijsverschil aangekaart wordt.

Daarnaast vind ik het ook oneerlijk om verschillende opslagvarianten 1 op 1 te vergelijken. Dat geld voor jou reactie maar zeker ook op het artikel hier.

[Reactie gewijzigd door Plenkske op 23 juli 2024 05:39]

Waarschijnlijk kunnen ze aan de hand van vorige "geruchten" en daadwerkelijke prijzen een goed beeld maken van wat de telefoon zal gaan kosten.

Daardoor kunnen sommige mensen nu beslissen om niet meer te wachten op bv de OP6T omdat deze op voorhand (waarschijnlijk) duurder zal zijn ze willen uitgeven.

Én, OP is een populair merk om berichten over te schrijven, worden veel gelezen, veel clicks, dat geeft meer advertentie inkomsten etc etc.. Dus economisch gezien voor Tweakers ook goed om alle berichtgeving over OP mee te nemen.
De relevantie van OnePlus-toestellen wordt minder en minder. Met iets als de Pocophone als onderdeel van de vergelijking en het feit dat van de grote merken, toestellen snel op hetzelfde niveau zitten als waarvoor OnePlus hun telefoons aanbiedt terwijl ze qua scherm, bouw, camera, accuduur (in principe de redenen die verkoopbaar zijn aan de grootste groep gebruikers (die OnePlus sowieso niet weet te bereiken) weinig bijzonders zijn en zelfs minder dan de opties van die grote merken, blijft er weinig over om voor OnePlus te gaan. Behalve voor een groep mensen die denken dat OnePlus dit kleine merk is dat met een zogenaamd nobel principe voor een scherpe prijs een high end toestel wil leveren (in werkelijkheid is het een midranger met high end SoC voor dezelfde prijs als high end toestellen van een half jaar oud).

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.