Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus: 6T-smartphone is vanaf 6 november te koop

OnePlus heeft bekendgemaakt dat zijn nog niet gepresenteerde 6T-toestel vanaf 6 november te koop zal zijn. De Chinese fabrikant maakte eerder al bekend het toestel op 30 oktober te gaan aankondigen.

Daarmee is de telefoon een week na de presentatie tijdens een evenement in New York beschikbaar via de site van de fabrikant, aldus OnePlus. De officiële presentatie van de telefoon moet dus nog plaatsvinden, maar er zijn al verschillende details over de opvolger van de OnePlus 6 naar buiten gekomen. Zo heeft het toestel een vingerafdrukscanner achter het scherm. De fabrikant claimde onlangs dat er daardoor geen ruimte was voor een 3,5mm-jack, die dan ook ontbreekt.

Daarnaast verschenen er aan het begin van deze maand renders online, die zijn gepubliceerd door de Duitse site WinFuture. Daarop is een kleine inkeping in het scherm te zien, die bij meer recente Android-toestellen aanwezig is. De achterkant van het nieuwe toestel lijkt op basis van de renders nauwelijks af te wijken van die van zijn voorganger.

Renders van WinFuture

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

09-10-2018 • 13:09

138 Linkedin Google+

Reacties (138)

Wijzig sortering
Ik zit in enorme twijfel tussen de 6T, of nu de Galaxy S9 die ook "maar" 550 euro kost nu met de cashback actie van Samsung.

Weet iemand of OnePlus doorgaans ook al direct op release datum in Nederland verkrijgbaar is? En heeft een OnePlus uberhaupt normale garantie in NL? Of wordt dat terugsturen naar China?
Is direct verkrijgbaar bij release, mits je op tijd bestelt. Garantie is prima geregeld, ze halen het bij je thuis op en je hebt het binnen een week terug.

Wel ben ik er intussen van overtuigd, dat je voor de prijs geen oneplus meer hoeft te kopen. Ik koop ze nog, vanwege de software (Oxygen OS) maar dat is de enige reden voor mij.

[Reactie gewijzigd door GreNade op 9 oktober 2018 13:16]

Wat is er zo speciaal aan Oxygen OS dat je hiervoor de telefoon koopt? Het zit toch erg dicht tegen stock Android aan?
Los van het feit dat ze redelijk snel updates uitbrengen (voor hun laatste toestel iig), krijg je toch wel leuke extra's zonder dat het stock gevoel weg gaat:
1 alert slider (zover ik weet) is OnePlus het enige Android toestel wat dit heeft
2 thema's. Niet zo uitgebreid als bv Samsung thema's, maar als je een toestel wilt met stock rom, toch wel fijn dat je kleur accenten kan kiezen
3 software matige omgang met de notch, je kan hem in zijn totaliteit verbergen of per app kan je aangeven of de app het gebied rondom de notch kan gebruiken
4 keuze tussen software matige navigatie knoppen, hun eigen navigatie gestures (die ik beter vind dan) en Android P gestures.
5 ingebouwd spelmodus (geen peek notificaties)
6 ingebouwd parallel apps (als je bv 2 whatsapp nummers wilt gebruiken)
7 ingebouwd app vergrendeling (deze apps kan je dan alleen opstarten met pin/vingerafdruk)

Er zullen vast meer redenen zijn, maar dit zijn voor mij punten die ik waardeer in Oxygen

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 9 oktober 2018 14:20]

Er zijn ook nadelen, ik kom van een S8 naar OP6 en de software is qua snelheid en kaalheid t.o.v Samsung inderdaad een verademing alleen zijn er toch bepaalde zaken die minder lekker werken dan op m'n S8.

Zeker sinds de upgrade naar Pie werken bepaalde dingen gewoon niet meer nu, dan heb ik toch liever het conservatieve beleid van Samsung mbt updates, wel security updates maar niet te snel nieuwe Android versies.

Als ik nu opnieuw moest kiezen OP6 of S9 zou ik denk ik toch voor de S9 gaan, al ben ik vooral benieuwd wat Google doet met de Pixel 3 en Samsung met de S10.
Zeker sinds de upgrade naar Pie werken bepaalde dingen gewoon niet meer nu, dan heb ik toch liever het conservatieve beleid van Samsung mbt updates, wel security updates maar niet te snel nieuwe Android versies.
Ben wel benieuwd wat er bij jou niet goed werkt. Ik heb zelf ook al geupgrade naar Pie en los van wat apps die niet (optimaal) werken onder Android 9, ben ik niks geks tegen gekomen. In ieder geval niet in het OS zelf.

Het hangt ook echt wel van je eisen af. De S9 heeft zeker weten de betere camera, een beter OLED scherm en heeft IP68 certificering (tov hij kan tegen een druppeltje bij de OP6). Ik zou bv ook gekozen hebben voor de S9 als deze stock Android zou draaien en wat minder eigen Samsung apps had.

Was nog een pluspuntje vergeten bij de OnePlus, namelijk hoe makkelijk het is om de bootloader te unlocken. Nu weet ik niet hoe dat zit bij Samsung bv, maar voor mij is het een pre dat dit makkelijk te doen is.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 9 oktober 2018 14:27]

Mijn Tiles werken niet meer sinds Pie (TheTileApp) dus nu ben ik steeds m'n sleutels kwijt :P

En ik ben niet de enige:

https://www.reddit.com/r/...rs_not_working_since_pie/

Tja kleine issue zou je zeggen, inderdaad maar toch zonde als je voor 80 euro Tiles hebt die nu onbruikbaar zijn. Ik ben nu aan het kijken hoe ik terug kan downgraden naar de vorige versie, maar dat wordt waarsch een full wipe.
Helaas is dit een probleem van de app zelf in combinatie met Android 9, niet zozeer van OnePlus die hun toestel netjes naar de laatste versie brengt.

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een update nog niet te installeren.
Vreemd, ik gebruik zelf ook die tiles (echt ideaal als je je sleutels veel kwijt bent :) ) en bij mij werkt de app gewoon goed. Heb je onder locatie-instellingen en dan scannen (onder machtigingen op app-niveau) wel Bluetooth-scannen aanstaan? Sowieso natuurlijk even de machtigingen nakijken voor locatie. Soms resetten deze na een Android upgrade. Zo stond bij mij ook uit dat tile de locatie mocht opvragen.

Maar wat Martin.Air al zegt, dat app developers hun app niet bijgewerkt hebben voor Android 9, is niet aan te schrijven aan OnePlus
Yep heb ik aanstaan het probleem is dat ik nieuwe Tiles heb en die niet geactiveerd krijg. Kan inderdaad aan Tile zelf liggen want ik zie ze wel gewoon als ik BT scan.
Een andere 'annoyance' btw is dat Samsung het volume niveau per bluetooth device onthield en bij de OP6 ben ik heel de dag het volume aan het instellen, zonder headset, met headset, in de auto etc.

Ook TomTom safety camera's startte op mijn Samsung automatisch op zodra die bluetooth connectie met de auto detecteerde. Op m'n OP6 werkt dat heel soms wel maar meestal niet.

Het zijn allemaal kleine dingen en details maar je mist ze wel ineens.
Een andere 'annoyance' btw is dat Samsung het volume niveau per bluetooth device onthield en bij de OP6 ben ik heel de dag het volume aan het instellen, zonder headset, met headset, in de auto etc.
Oh dat is wel een goeie en heb ik eigenlijk nooit zo opgelet. Ik zal eens testen met de diverse BT audio apparaten :)
Mijn op3t onthoud na een tijdje wel degelijk het volume niveau van gekoppelde Bluetooth apparaten. Ik heb zelf een bluetooth koppeling met mijn auto die standaard altijd op vol volume staat.

Wanneer ik echter m'n auto ontkoppel en opnieuw koppel werkt het niet meer en duurt het ongeveer een week voordat de telefoon weer automatisch naar vol volume gaat
Ik heb nu de app Bluetooth volume control geinstalleerd en nu gaat het al een stuk beter :)
Thanks voor de tip ik ga hem eens uitproberen, ik zag dat er ook Autoplay functies inzitten, lijkt me ideaal
Ik denk inderdaad dat je, zeker als je zelf redelijk handig bent, veel langer met een oneplus mee kan komen en up to date kan zijn dan met een samsung. Beide hebben hun voor en tegens, het is net waar je voorkeur ligt en wat je van belang vindt

Dash charge is trouwens ook een reden om voor oneplus te gaan

[Reactie gewijzigd door twowheeler op 9 oktober 2018 15:40]

Mijn oude 3T heb ik aan mijn vader gegeven en hij is er erg content mee en was ook wel blij om te horen dat hij nog 9 zou krijgen. Al zijn er voor de 3T tig goeie custom roms te vinden (wat me voor de 6 beetje tegenvalt). Dus ben niet zo heel bang dat mn ouwe straks achterloopt.

Maar zowel hij als ik, vinden dat dash charging super. Ben ook echt wel benieuwd of de 6T die nieuwe dash charging krijgt (2 accu's die beiden snel laden waardoor je bijna dubbel zo snel bent)
1 alert slider (zover ik weet) is OnePlus het enige Android toestel wat dit heeft
--> Vind ik ook een handige feature, zou standaard moeten zijn.
2 thema's. Niet zo uitgebreid als bv Samsung thema's, maar als je een toestel wilt met stock rom, toch wel fijn dat je kleur accenten kan kiezen
--> Thema's kun je voor iedereen telefoon downloaden. Dat kan toch geen zwaarwegend argument zijn dat het stock is.
3 software matige omgang met de notch, je kan hem in zijn totaliteit verbergen of per app kan je aangeven of een het gebied rondom de notch kan gebruiken
--> Hebben meerdere notch toestellen, bijv. de Huawei P20 Pro, en goedkopere modellen vast ook.
4 keuze tussen software matige navigatie knoppen, hun eigen navigatie gestures (die ik beter vind dan) en Android P gestures.
--> Heeft de Huawei P20 Pro volgens mij ook. De keuze om te switchen bedoel ik.
5 ingebouwd spelmodus (geen peek notificaties)
--> Ik meen dat mijn Samsung 7 Edge ook zoiets heeft (maar ik game niet dus ik weet het niet zeker).
6 ingebouwd parallel apps (als je bv 2 whatsapp nummers wilt gebruiken)
--> Heeft mijn Samsung 7 Edge ook.
7 ingebouwd app vergrendeling (deze apps kan je dan alleen opstarten met pin/vingerafdruk)
--> Heb je genoeg apps voor.

Ik denk dat ik als argument zou toevoegen dat het in de buurt komt van stock Android komt. Verder gaat de keuze voor mij op dit moment tussen alle top toestellen veel meer om batterijduur, snelheid (hoewel alles wel snel genoeg is voor mijn gebruik), 3.5mm headphone jack, kwaliteit scherm, kwaliteit camera's, zo dicht mogelijk tegen stock Android aanzitten + snelle updates, en verder wat features als wireless laden.
2 thema's. Niet zo uitgebreid als bv Samsung thema's, maar als je een toestel wilt met stock rom, toch wel fijn dat je kleur accenten kan kiezen
--> Thema's kun je voor iedereen telefoon downloaden. Dat kan toch geen zwaarwegend argument zijn dat het stock is.
Doel je hier op substratum? Want vanaf Android 9 werkt deze niet meer zonder root en niet iedereen wil rooten.

Verder zijn er zeker toestellen die opties van Oxygen bieden, zoals notch hide en parallel apps. Maar dat zijn vaak weer geen close to stock Android telefoons. En ja veel functionaliteit (zoals app vergrendeling) kan je vinden in de Playstore, maar is wel handig als het al in het OS zit. Wat dat betreft vind ik het bij OnePlus ook fijn dat ze features toevoegen die (in mijn ogen) nuttig zijn en niet om maar zoveel mogelijk features te hebben. Iets waar Samsung in het verleden nog wel eens last van had.
Voor thema's kun je toch een enorme hoeveelheid apps downloaden, of praten we langs elkaar heen? :-) https://play.google.com/store/search?q=themes&c=apps

Wat betreft je close to stock Android argument, dat telt wat mij betreft ook. Dat je serieus laat meetellen dat een app of optie standaard in de Android installatie zit of dat er goede alternatieven voor gedownload kunnen worden, oke, dat is jouw keuze. Voor mij maakt dat niet zoveel uit. In diverse gevallen zijn de alternatieven zelfs beter omdat ze meer opties bieden (omdat er speciaal een app voor is gemaakt). Hardwarematige zaken tellen voor mij veel zwaarder bij de aanschaf, omdat je die niet meer kan wijzigen.
Zulke thema's vind je inderdaad genoeg en voor de meeste mensen voldoende (dus achtergrond en icoontjes) maar het is ook leuk om bv quick setting en instellingsmenu in een eigen kleurtje te hebben.
Ik laat het niet zo heel erg meetellen, stel het zit er niet in, zal ik een toestel niet laten liggen erom. Maar wel meegenomen als een functionele variant in het OS zit
>> 7 ingebouwd app vergrendeling (deze apps kan je dan alleen opstarten met pin/vingerafdruk)
Waar kan ik die vinden in de menu's? Dat zoek ik net.

OT:
Ik heb de OP6 sinds het begin en hij bevalt uitstekend.
Near-stock Android zonder flauwekul en onzin-apps.
Update beleid is goed; 2 weken geleden Android 9 (Pie) ontvangen en deze draait erg snel en stabiel.
Ik heb ook meteen gezocht naar aanleiding van die opmerking. Je vind hem bij instellingen en dan hulp programma's. App-vergrendeling moet je hebben
Zo leer je nog eens wat ;) haha maar het is inderdaad een ideale optie
Behoudend de call recording feature. dis heeft Google uitgeschakeld.

Echt een groot gemis
@RebelwaClue
Dank voor het volledige antwoord. Ik heb destijds een Oneplus One gehad, waar ik erg tevreden over was, maar ik kon me niet herinneren dat ik het OS (destijds Cyanogen) nou zo speciaal vond. In de tussentijds is er schijnbaar veel veranderd. Ik denk dat mijn volgende foon weer een Oneplus wordt. Wellicht een 5T, gezien ik nog wel een headphone jack wil.. :-)
De 6 heeft hem ook nog :) En graag gedaan iig
Heb nog een 5t voor je.
Welke andere Android phone is nagenoeg stock dan? Mijn vrouw heeft de S8 maar ik vind die Samsung schil maar irritant.
Xiaomi Mi A2 Lite - 175 euries momenteel, android one. Ik meen 2 appjes van Xiaomi erop maar de skin e.d. zijn helemaal standaard Android.
Ik meen dat de normale Mi A2 hetzelfde heeft.

[Reactie gewijzigd door 234FaTaLiTy op 9 oktober 2018 13:31]

Met alle respect, dat toestel is qua specs niet echt te vergelijken met de Oneplus 6(t)
Top/high specs zonder heftige skin...ik zou echt niet weten waar je dan op uit komt. behalve Oneplus dan.
helemaal mee eens! Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er geen ander android OS is wat zo smooth en snel is!
De Pixel 3 wordt hopelijk een knaller op stock Android! Wel tegen een hoge prijs ben ik bang.
Maar ik heb nu nog steeds een Galaxy S7 Edge die op een custom (stock) rom draait, ook erg fijn.
Ik had ook een S7 Edge op stock. Super tevreden en wilde eigenlijk helemaal geen andere telefoon. Door wissel in baan echter een nieuwe moeten bestellen en de Oneplus gekozen.

Was mij er na een uur al van bewust hoe ik mij vergist had met dat niet overstappen :p Het scherm, de face unlock, de camera e.d. zijn allemaal een verademing komende van de S7 Edge (als ik nu dat scherm zie lijkt die wel lichtjaren verwijderd). Maar de snelheid die de Oneplus heeft is waanzinnig vergelijken met de S7. Zelden zo tevreden geweest met een aankoop.
Ik geloof je helemaal! Maar zoals je al zegt: ik ben ook super tevreden en heb op dit moment geen behoefte aan een andere telefoon, ik heb nu zelfs Google smart face unlock erop zitten(ik weet dat het niet zo snel/veilig is maar toch)

Ik heb mezelf uitgedaagd om de S7 zo lang mogelijk in gebruik te houden als een soort van challenge.
Xiaomi Pocophone misschien. Heeft alleen geen NFC en ik lees ook dat de camera niet altijd even top is. En de behuizing ziet er goedkoop uit. Maar qua cpu/ram/opslag is het wel een toppertje voor rond de 350 euro.
Dat had ik zelf nog door, ging mij puur om de android versie welke erop geinstalleerd is :)
Alle Nokia's (althans, die met Android natuurlijk)
En die zijn zelfs meer stock dan Oxygen OS (wat niet echt stock is)
Alle Nokia's en Molorola's hebben 99% stock software. Heb zelf een Nokia 8. De camera is... Mwoah. De rest van het toestel voelt, zeker met animatie op 0.5, bizar snel aan. Ding kost nu nog geen ¤350 meer.

[Reactie gewijzigd door BoardsParamount op 9 oktober 2018 14:59]

Ben persoonlijk redelijk tevreden over de camera op mijn Nokia 8, heb hem nu al sinds midden augustus en voor de 300 euro die ik ervoor betaald heb, echt een geweldige telefoon
Mijn Nokia 8 is mijn zakelijke toestel ^^

Mijn referentie is de Google Pixel 2 XL. Maar de camera van de Nokia i is prima op zich, maar de Pixel 2 is net ff een aantal tandjes beter.

En dat laatste zijn is (en mijn vriendin) het 100% mee eens!

[Reactie gewijzigd door BoardsParamount op 9 oktober 2018 18:37]

Sony heeft een hele lichte schil over Android heen, is vlot met de updates en beveiligingspatches
Alle Nokia telefoons met Android.
Wacht, jij vind de Samsung schil irritant maar het is het toestel van je vrouw? Heeft die niets er van te zeggen? ;)
Hahah het is voor mij alleen duiding dat ik geen Samsung toestel hoef te kopen ;)
Motorola en nieuwe Nokia smartphones, qua specs iets minder dan de high-end toestellen zoals SS S9 en Huawei P20 maar voldoet prima aan dagelijks gebruik zoals bellen, internet en social media.

Voor heavy users als advies dan de Moto Z3, voor dagelijks gebruik de Moto G6/G6 PLUS, voor budget en simpel gebruik dan de Moto E5 en net uitgekomen de Moto ONE met Android One.

Nokia kom je uit op de Nokia 2, 3, 5, 6, 7, 8 en 9 series.
Dat is dus de reden, het zit tegen stock android aan, maar met extra functies. Dat alles zonder dat het trager wordt dan stock. Ik heb niet eens meer behoefte aan rooten, alles wat ik wil zit erin.

[Reactie gewijzigd door GreNade op 9 oktober 2018 13:28]

Ik krijg op mijn OnePlus 5 nog steeds maandelijkse update die de performance verbeteren en eventuele bugs eruit halen. Ook heb je altijd wel één van de nieuwste beveiligingsupdates
Voor mij is de reden dat ie zo snel laad, ik heb een bloed hekel aan het lang wachten en als ik maar eventjes heb op mijn mobiel op te laden wil ik dat ie zo snel mogelijk oplaad en zoveel mogelijk percentage heeft, dit doet hij altijd perfect (totdat er teveel stof in je USB-C poort zit wat aaaaaaltijd een probleem is met de OP telefoons)
Protip: Ik had op m'n OP5 te veel last van stof, tot het punt waarop ik 'm niet meer kon uitkuisen en quasi niet meer kon laden. Volledig binnen garantie laadpoort vervangen door OnePlus.

Indien het bij jou ook zo erg is, gewoon case aanmaken.
Ze komen de telefoon ophalen met DHL of UPS, herstellen het in Polen, en 3 dagen erna had ik m'n toestel al terug in handen.

[Reactie gewijzigd door psycho202 op 9 oktober 2018 14:21]

Ik weet, ik heb het toen eenmaal gedaan met de OP3T die ik hiervoor had en ook al eens gedaan met mijn huidige OP5 alleen het enige irritante vind ik dat ze hem altijd maar dan ook altijd een factory reset mee geven wat ik niet snap maar dat is een fabriekant dingetje volgens mij want het gebeurd ook altijd met laptops, tablets en andere smartphones die ik retour stuur voor mijn werk.
Yep, is standaardprocedure om alle apparatuur te resetten naar factory default, hun recovery / diagnostic software te laden, en daarna terug de OEM image erop flashen.

Kwam van mij zelfs goed uit, die factory reset en upgrade. Ik kreeg al direct een nieuwere Android 8.1 met face unlock dan wat op dat moment algemeen beschikbaar was :)
Ik weet niet of herverkoopwaarde een rol speelt? De Samsung kan je achteraf misschien makkelijker kwijt op de tweedehandsmarkt.
Voor mij niet, ik gebruik mijn telefoons doorgaans tot ze helemaal 'op' zijn.
Met de release van Android 9 ben ik daar ook van genezen. Ze hebben een hoop goede functionaliteit zo enorm verprutst en alle zo dicht gezet dat fabrikant noch developer soelaas kan bieden. Enkele voorbeelden: volumeregeling, fysieke (3 traps) volume slider. recent app switcher.
Ik bedoel niet dat OnePlus slecht is. Google is hier de boosdoener!

[Reactie gewijzigd door vpm op 9 oktober 2018 14:12]

Wat is er mis met de volume regeling?
En de volume/alert slider is volgens jou verpest in Android 9? Dat zie ik namelijk echt niet.
De nieuwe recents/app switcher heeft zo zijn voor- en nadelen. Het voordeel is dat ik hem mooier en overzichtelijker vind. Grote nadeel is dat hij een heel stuk trager werkt als je snel wilt schakelen tussen apps.
Ik kom van een Galaxy S8 naar OnePlus 6 (en zal de 6T kopen wegens nieuwe job).

De 3 grote redenen waarom ik terug OnePlus ga kiezen:
- Zo goed als stock Android.
- Notificatie slider (gebruik die echt veel!).
- De matte zwarte glazen versie (veel minder vingerafdruk gevoelig en is gewoon de mooiste glasuitvoering van een gsm die ik al gezien heb).
Geloof dat Oneplus wel studentenkorting heeft
OnePlus heeft zelfs een kantoor in Amsterdam. Je hebt gewoon Nederlandse garantie, en ze zijn zelfs bij Belsimpel te koop. Op release dag zijn ze gewoon in Nederland te koop.
Misschien Belsimpel eens checken? Ik had mijn OP6 op de release daar besteld en had hem binnen 2 dagen binnen.

[Reactie gewijzigd door TomboC op 9 oktober 2018 13:22]

Belsimpel is een leveringspartner van OnePlus. Je kunt daar preorderen, zo is het toestel op release datum te verkrijgen :) Ook is er normale 2 jaar garantie.
Je kan OnePlus producten ook bij Amazon.de kopen.
Qua garantie zit dat goed, wordt vanuit Europa geleverd! Met een OP3 een camera probleem gehad, Op donderdag opgestuurd, gaat naar Polen, op vrijdagochtend de melding dat de telefoon ontvangen en alweer gefixed is vervolgens het bericht dat hij alweer op de terugweg was en maandag netjes thuis afgeleverd. Zelfs in NL zie ik dat niet vaak gebeuren.
Belsimpel is tegenwoordig dealer van Oneplus! misschien daar even kijken.
Waarom niet de OP6? omdat het 1 model ouder is dan de nieuwste?
Volgens mij nog 1 dag actie bij tele 2 met een maandelijks opzegbaar abo en 30 euro aansluit kosten is de staandaart peijs 550 daar en dan nog 100 euro cashback voor de galaxy s9 64gb
Ik heb een defect gehad aan mijn camera (op3), deze opgestuurd naar polen binnen 5 werkdagen wastie terug. (deze had zelfs een geunlockte bootloader).

Mijn op5 stopte met snelladen, opgestuurd naar polen binnen 5 dagen wastie terug...
Meestal kan je hem direct op de releasedag kopen op oneplus.net , let wel creditcard is benodigd.

Ik heb de op2,3,5 direct op oneplus gekocht.
Nu gebruik ik de op6, deze heb ik via belsimpel gekocht omdat mn vrouw toch aan nieuw abbo nodig had, het toestel direct betalen icm met abbo scheelde me 130 euro.
Ik heb begrepen wanneer er issues zijn ik dit het beste direct bij oneplus kan melden aangezien er dan een tussenstap minder (belsimpel) is.

Registreer direct na aankoop je imei wel op je oneplus.net account, zo staat het geregistreerd en weten ze je contact gegevens en so on.


edit; oja, bij mijn op6 zat out of the box een hoesje, helaas had ik me niet goed ingelezen en een 2e hoesje besteld a 35 euro.. deze was mindere kwaliteit dan het standaard bijgeleverde hoesje.
dus ff checken alvorens je dubbele dingen koopt.

[Reactie gewijzigd door robbinwehl op 9 oktober 2018 13:54]

Of PayPal gebruiken ;)
Paypal kon de laatste keer niet..
Heb net even geprobeerd wat te kopen en de site toont wel PayPal mogelijkheid? hmm apart...
Tegenwoordig kun je op de webshop van oneplus ook met iDeal betalen.
Ideaal :)
Waarom ga je niet voor de OP6. Ik heb deze net gehaald -> Survival kit (officieel hoesje erbij) kost 520 en de jack zit er nog in.
VOLTE EN VOWIFI. Werken nog steeds niet een gaan ook niet werken in Nederland. Dit en geen IP68 zijn voor mij de twee belangrijkste redenen om hem niet aan te schaffen.
Ik zit in het zelfde schuitje. Mijn ervaring is alleen dat de aanbiedingen van de Galaxy's erg bewerkelijk zijn. Bij mijn s7 is het me niet gelukt om het tablet te krijgen wat er als actie mee zou komen.

Als ik mag overdrijven zou ik zeggen dat je je halve boekhouding moet toesturen om te bewijzen dat je een telefoon hebt gekocht. Bij paspoort wat destijds gevraagd werd, ben ik afgehaakt.
Dus ik wacht liever tot de cashback bonus voorbij is, en de telefoon definitief gezakt is.. BlackFriday op 23 november zou een mooie dag zijn om te kopen denk ik.
Never Settle... En dan doodleuk geen 3,5mm jack erin stoppen. 8)7
En toch hè lijkt het alsof ze ermee spelen...
https://twitter.com/oneplus/status/1048905784434851840?s=19

Ze hebben de foto/render afgeknipt op de linkeronderzijde. Iedereen denkt oh nee geen 3,5mm jack. (Gelet op eerdere uitlatingen) Maar wat nu als dat de grote verrassing is? Dat ie er toch op zit. Het kan wel degelijk laat Oppo blijken met hun R17 pro en Find X, Vivo met de NEX.
Dit gedachtespinsel ging ook al door mijn hoofd.
Ik hoop het zo erg, dan ga ik de OP6t sowieso halen!
Het zou best wel eens kunnen tbh. Door dat te zeggen hebben ze heel wat marketing gekregen.
Dan hebben ze ronduit gelogen om marketing te verkrijgen, kan soms in het verkeerde gat van de pers schieten. Bijvoorbeeld die telefoon van Lenovo (Z5) is compleet onder de mat geschoven. Het is een flink risico dat ze nemen als ze dat gedaan hebben.
Zou goed kunnen. We kunnen nu alleen maar wachten tot 30 Oktober.
Dit kan ook een speaker zijn voor stereo.
Kan ook zo maar. Ik tik dit op de Oneplus 3 nog, die heeft de 3,5mm jack juist rechtsonder en de speaker linksonder. Misschien dat ze van plek zijn verwisseld voor de 6T? Of idd voor stereo output twee speakers. We zullen het wel gaan zien.
Ben ook blij dat ik gewoon de Oneplus 6 heb.
Ik gebruik die mini jack nog steeds gewoon veel.
Stop nou gewoon eens met zeuren. Je krijgt er nieuwe technologie en een grotere batterij voor terug. Als dit je niet bevalt dan koop je hem toch lekker niet. LG misschien iets voor jou?
Ik ga de overstap naar een Jack-loos bestaan maken. Gewoon met een adapter voor USB-C. En tegelijkertijd laden en muziek luisteren komt in mijn usercase toch maar weinig voor. Dash-charge zorgt er voor dat je binnen een half uur weer een dag vooruit kunt.
alsof dat kleine plugje een enorme ruimte inneemt... ik heb hier een redmi note 5 liggen met een 4000MAH akku, en ook daar past een headphone jack in. Waarom fabrikanten verdedigen als het overduidelijk is dat het grootste deel van de klanten precies wilt wat ze weghalen.
Het is meer een combinatie van een grotere accu + een in display fingerprint scanner.
3,5mm jack inleveren gaat volledig tegen de slogan Never Settle in... Je levert namelijk iets in.

Ze moeten de slogan maar aanpassen naar "Settle Sometimes...".

Het is nu wachten tot er een disassembly video komt waarin je kunt zien dat er toch gewoon ruimte voor een 3,5mm jack is. In 99% van de gevallen is het namelijk gewoon kostenbesparing en heeft het weinig of niets met ruimtegebrek te maken.
Misschien toch even de definitie opzoeken: https://www.merriam-webster.com/dictionary/settle hiermee wordt niet bedoeld inleveren maar genoegen nemen mee. Het streven naar meer.

Overigens snap ik de ophef over die 3,5mm jack niet, ja het is een verandering maar dat maakt het niet slechter ofzo. Een adapter voor USB-C of voor bluetooth gaan is echt geen probleem.
Never settle, nooit ergens genoegen meenemen dus (nooit iets inleveren). Dat doen ze nu dus wel, ze nemen genoegen met het ontbreken van een 3,5mm jack.
Met die redenatie moet je ook nog steeds met weemoed terugkijken naar alle alternatieven voor het opladen, die zijn immers toch ook ingeleverd? Dan kun je beargumenteren dat er nu een betere optie is voor opladen, maar het is toch anders dan het was en dus is er iets ingeleverd.
Volgens mij moet je er niet op die manier naar kijken, ofwel je vindt het ontbreken van een 3,5mm jack een enorm probleem en dan koop je het toestel niet, of je hebt er geen probleem mee en dan kan dit wel een optie voor je zijn.
Wat voor betere optie voor opladen zou er zijn geweest vroeger? Opladen via USB is juist de beste oplossing.
De kwestie hier is niet beter, maar ánders. Je kunt ook niet stellen dat een 3,5mm jack per definitie beter is dan bluetooth of via een USB-C adapter. Dat is erg subjectief.
Dan nog is er in dit geval wel spraken van genoegen nemen bij OnePlus. Er is geen ruimte voor een 3,5mm jack dus nemen ze genoegen met het weghalen ervan. Van Never Settle is dus geen sprake. Als ze daadwerkelijk never zouden settelen zouden ze ervoor zorgen dat er toch een 3,5mm jack in zou passen.

De reden die ze geven voor het weglaten van de 3,5mm jack is niet "we vinden dat er betere alternatieven zijn" maar "er was geen ruimte".

Dus: OnePlus, Settle Sometimes.
Ik snap de ophef wel. Zelf heb ik bedrade headphones en Bluetooth earbuds, maar Bluetooth werkt nog steeds relatief bagger. (slechtere kwaliteit, opladen en uitvallen van geluid)

Ook de USB-C dongles zijn een ramp. Lees dit artikel eens: Why USB-C audio still doesn't work

tldr; compatibiliteit tussen verschillende telefoons en dongles zijn er nauwelijks, iedereen heeft zijn eigen standaard. Dus stel je wilt je Pixel 2 dongle gebruiken samen met een P20 Pro, kan dat helaas niet.

IMO, behoud de 3.5mm jack en niemand gaat klagen dat je batterij kleiner is of dat de telefoon niet dun genoeg is. (sowieso mogen telefoon veel dikker worden i.v.m. grotere batterij en betere houvast)
De batterij ruimte is een nonsens argument. Zo groot is de 3,5 mm niet. Het gaat er om dat er geen dac meer in hoeft, je meer controle krijgt over de randapparatuur die aangesloten kan worden.
Zo'n verloop stukje moet dus de digitale muziek naar analoog omzetten, goedkope verloopjes leveren waarschijnlijk minder kwaliteit geluid.
Geluid via bluetooth heeft een sync problemen met beeld omdat bluetooth latency heeft.

Er is dus voor de consument geen reden om de 3,5 mm koptelefoon aan sluiting weg te laten. Voor de fabrikant zijn er wel vele redenen.
Zo heeft het toestel een vingerafdrukscanner achter het scherm. De fabrikant claimde onlangs dat er daardoor geen ruimte was voor een 3,5mm-jack, die dan ook ontbreekt.
Wat een onzin, wie gelooft dat nou?

Maak die hele telefoon gewoon 1mm dikker en je bent er. Waarschijnlijk ook gelijk een grotere accu mogelijk. En er zal geen enkele review zijn die als minpunt benoemt dat deze telefoon 1 mm dikker is geworden tov het vorige model.
Ik heb echter wel gehoord dat er een USB-C naar 3,5mm jack beschikbaar zal zijn, en wellicht standaard meegeleverd. Als dat zo is, dan heb ik er geen moeite mee. Alleen vervalt dan opladen en luisteren tegelijk.
Don't get me wrong, heb dat ook op mijn MI8 en dat werkt goed.
Maar het ging mij om de reden die ze aanhalen. Onzin, het is gewoon en ontwerpKEUZE.
Ik kan me vergissen maar hadden ze niet gezegd dat de 6T 0,45mm dikker zou zijn?
Als de OP6T gecertificeerde waterproofing heeft en een grotere accu dan vind ik het een goede zet. Zelf heb ik liever een 1mm dunnere telefoon dan een 3.5mm-jack. Een dikkere telefoon is weer groter en dus lastiger vast te houden met een hand en het toestel wordt al 0.5 mm dikker geschat.

Het valt mij echt op dat vooral op Tweakers er zo'n groot probleem wordt gemaakt van de headphone jacks, terwijl veel consumenten hier helemaal niks om geven en een dongel geen probleem vinden. Als het voor jou wel een probleem is, dan zijn er gelukkig zat opties met Android.
Ze zullen net als voor de OP6 geen gecertificeerde waterproofing hebben omdat OP het belachelijk vindt om klanten meer te laten betalen voor een rating. Als je op internet zoekt zie je dat de OP6 wel degelijk redelijk water bestendig is.
Ik heb zelf een OP6 en al hun tests lijken zich voornamelijk bezig te houden met sprays van water en "regen" simulatie. Maar niet daadwerkelijk onderdompeling en dat is wat ik wil.

Als LG, Samsung en een hoop andere merken dit kunnen doen voor smartphones van onder de 300 euro, dan vind ik het niet te veel gevraagd voor een 500+ euro "flagship killer" smartphone.
Het is ook onzin. Note9 heeft een Jack en een Pen erin zitten. Uiteraard hebben ze een andere fingerprintreader maar alsnog zit daar meer in...

Ze willen gewoon geen licentiekosten meer afdragen voor die jack
licentiekosten? Hoe kom je daar bij? Zo'n ding kost een paar cent!
Een telefoon met notch wordt het sowieso niet voor mij. Fijn zo'n dode hoek in je films. Ben benieuwd wanneer de eeste fotocamera's komen die automatisch een notch op je foto's zetten...

Technologie willen gebruiken die nog niet af is en daarom met een notch opgescheept zitten. Het moet technisch toch mogelijk zijn om de camera's en sensoren achter het beeldscherm te plaatsen? Volgens mij is Samsung hier mee bezig. Dat zou betekenen dat enkel tijdens het maken van een selfie een kleine notch zichtbaar word.
Ja als je veel 18:9 content kijkt op je toestel is een notch irritant en zit hij in de weg.
Met 16:9 contant heb je echter gewoon Bezels zoals "vroeger" maar dan softwarematig. Niets mis mee dus eigenlijk want het overgrote gedeelte van de content is nog steeds 16:9
Het verschil van bezels is dat deze (vaak) symmetrisch zijn. Dit is minder irritant dan een hap uit je scherm, waarbij boven en onder de notch wel zichtbaar 'actie' plaats vind. Bij bezels zie je niet dat er iets buiten beeld valt, maar bij een notch zie je dat er iets gebeurt, maar je kan niet volledig zien wat er gebeurt. Dat vind ik persoonlijk vervelender.
Wat bedoel je? Bij een 16:9 film komt "de actie" helemaal niet onder/achter/voor de notch. Of heb je het weer over iets anders dan films?

Ook bij 18:9 loopt de film niet achter de notch langs hoor.
Wat je zegt klopt maar deels. Wat je denk ik bedoelt is het inzoomen van 16:9 content op een 18:9 scherm. Dan gaat de "actie" onder de notch door. Speel je 16:9 content af zonder extra te zoomen dan heb je dus wel softwarematige symmetrische bezels. Gelijk aan de ouderwetse bezels op 16:9 toestellen.
En als je dat niet fijn vindt, kan je de notch ook gewoon softwarematig verbergen. Dan wordt er nooit content 'weggegooid'
hmm heb je al eens gekeken hoe bijvoorbeeld films kijken gaat op een telefoon met een notch? uit je reactie blijkt nl van niet! dus voordat je oordeelt over de notch eerst maar eens praktijkervaringen opdoen lijkt me!
Mijn Oneplus 6 is de fijnste Oneplus tot nu toe vind ik. Zoals Asus het doet met 2 USB-C ingangen op de telefoon snap ik het wel en dit zal ook wel de toekomst zijn, maar het teruggaan naar 1 gat aan de onderkant is gewoon dom.

Xiaomi met de Pocophone F1 heeft nog wel usb c + 3,5 mm, ik snap gewoon niet dat fabrikanten kiezen voor 0.5 mm dunner en dan een enorm functioneel iets weg te laten. Het lijkt steeds meer op Apple op deze manier :c. Ik hoop dat ze de oneplus 7 iets dikker maken en dan die 3,5 mm er terug in stoppen(niet dat dat gaat gebeuren, want "once you go..." :+ )
HTC is ook teruggekrabbeld op hun besluit om de jack te schrappen, dus hopelijk wordt het een trend zodra de 6T verkopen tegenvallen? (A)
Ik denk dat de 6T zeker een succes wordt, het is het eerste merk dat in Europe een inscreen fingerprint scanner uitbrengt, dan neem ik niet de nex enzo mee maar die zijn niet voor de mainstream. Ook hebben ze veel bekendheid gekregen bij het publiek met de 6, dus ik verwacht dat ze de verkopen van de 6 minimaal evenaren.
Je kan het ook anders zien namelijk dat het gewoon tijd is om te stoppen met de 3,5 mm.
We hebben tegenwoordig Bluetooth koptelefoons en zo'n draad is gewoon super irritant.
Hoezo tijd om te stoppen? Er is niks mis met 3.5mm en dat draden irritant zijn vind ik ook een zwak argument. Bluetooth koptelefoons zijn vaak een stuk duurder, kunnen verbindingsproblemen hebben en vooral; ze gaan leeg. Snap niet waarom er afgestapt zou moeten worden van 3.5mm, er is vrijwel geen enkel argument voor te bedenken voor de consument.
Duurder: Is vaak tientjes werk.
Verbindingsproblemen: Misschien, heb ze zelf nog nooit gehad. Kwestie van het juiste model?
Ze gaan leeg: Ja een telefoon gaat ook leeg... Een erg zwak argument. Opladen! Ik luister elke dag 30 minuten muziek en ik laad hem om de paar weken een keer op. Is het dan zo'n probleem?
Maar wat is dan het voordeel van Bluetooth? Alleen dus dat je geen draad hebt. Waarom zou ik duurdere, minder betrouwbare en leeglopende oortjes willen aanschaffen als het alternatief op elk vlak beter is?
kijk, daar heb je het al! Mijn koptelefoon met kabel is nooit leeg, het geluid is altijd perfect in sync, en er komt geen extra compressie overheen, dus beter geluid. Maar als ik wil kan ik ook een bt koptelefoon gebruiken.
Ik heb al sinds de release van de iPhone 7 geen 3.5mm uitgang meer en ik moet zeggen dat de overstap qua oortjes erg goed was. Bluetooth oortjes zijn idd de toekomst, iets waar ik de uitgang wel veel miss is op gewone audio installaties, op feestjes of in de auto kan ik nooit even de muziek doen. Wat mij betreft is de koptelefoonmarkt helemaal klaar voor de overstap alleen lopen boxen etc hier gwn nog te ver op achter om nu al zonder te kunnen.
Geen idee waarom maar bij vallen dopjes heel makkelijk uit mijn oren kan er dus ook niet mee hollen bv. Dus dan is draadje wel fijn dan hoef ik niet elke keer op de grond te gaan zoeken naar m'n bluetooth oortjes. Ik schijn een aparte gehoorgang te hebben kan ook die gehoorbescherming doppen van twintig euro niet in oren krijgen.
Dus voor mij graag 3,5mm plug
Er was ooit het gerucht dat de op6t het eerste toestel met de nieuwe Snapdragon zou zijn. Dit is niet langer het geval?
De 6T krijgt ook gewoon de 845. De 8150 (de volgende) komt pas in 2019.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 9 oktober 2018 15:25]

8150 gaat hij heten:

https://androidworld.nl/n...igh-end-chipset-qualcomm/

[Reactie gewijzigd door stuffie123 op 9 oktober 2018 15:05]

Op 8 oktober wordt aangekondigd dat op 30 oktober de nieuwe OnePlus aangekondigd gaat worden. Waarnaar er op 9 oktober aangekondigd wordt dat de op 30 oktober aangekondigde nieuwe OnePlus van af 6 november te koop is..... Nou dat kan makkelijker.


8 oktober aankondiging nieuwe OnePlus. En de verkoop start 6 november.
Als je de aankondiging van de aankondiging (is natuurlijk nodig voor uitnodigingen te verzenden en mensen warm te maken) en de aankonding van de release op 2 verschillende datums doet, heb je 2 verschillende artikels op de tech sites = 2 x meer reclame zonder extra moeite.
Exact dit; Laat de Marketing mensen van Oneplus hun werk maar doen...
"OnePlus heeft bekendgemaakt dat zijn nog onaangekondigde 6T-toestel vanaf 6 november te koop zal zijn. De Chinese fabrikant maakte eerder al bekend het toestel op 30 oktober te gaan aankondigen."

Ehhmm... volgens mij hebben ze hem al aangekondigd, aangezien ze zelf alles al in kleine stukjes bekend gemaakt hebben:

Vingerafdrukscanner in scherm
Schrappen 3,5 mm jack
druppelvormige notch
releasedatum

Raar dit.
Ik heb bij mijn Mi Mix 2 een zeer klein verloopstukje meegekregen voor mijn koptelefoon. Als ik mijn koptelefoon niet meer gebruik, laat ik de verloopstukje hangen aan mijn koptelefoon. Er is daar toch helemaal niets mis mee? De kabel van uw koptelefoon wordt alleen maar iets langer. Ik snap niet waarom dat telkens deze discussie terug ter spraken komt.

En nee Bluetooth is niet meteen de oplossing voor degenen die daar mee hameren. Geluid en beeld synchronisatie is nog altijd niet 100% Zeker niet bij de goedkopere modellen. Is wel goed voor muziek, maar van zodra dat je video's wilt bekijken, kan het eens dik tegenvallen.
Smartphone ziet er goed uit! Ben zeer benieuwd!