Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Skybound gaat helpen om laatste episode The Walking Dead af te maken

Ontwikkelaar Skybound heeft te kennen gegeven dat het gaat bijdragen aan The Walking Dead: The Final Season. De originele ontwikkelaar Telltale Games kan de game niet afmaken omdat het de deuren gaat sluiten.

Skybound-oprichter Robert Kirkman maakte bekend dat het gaat samenwerken met de ontwikkelaars van Telltale Games om The Walking Dead: The Final Season af te maken. Een woordvoerder liet echter tegenover Variety weten dat er nog geen concrete plannen zijn uitgewerkt. Wel lijkt met de afspraak er toch nog een einde te komen aan de The Walking Dead-serie.

Telltale Games maakte eerder bekend dat het de deuren gaat sluiten, waarbij een groot deel van de werknemers inmiddels al is ontslagen. Aanvankelijk was het bedrijf nog wel van plan zelf het laatste deel van The Walking Dead af te maken, maar de game werd later alsnog uit de digitale schappen gehaald, en vervolgens werd ook nog eens een deel van de overgebleven werknemers ontslagen. Toen kwamen al geruchten naar buiten dat Telltale op zoek zou gaan naar een andere ontwikkelaar om de game af te maken.

Ceo Pete Hawley van Telltale Games heeft aangegeven dat het in de komende dagen met een statement komt. Mogelijk geeft het bedrijf dan aan hoe The Walking Dead: The Final Season wordt afgemaakt.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

07-10-2018 • 12:24

34 Linkedin Google+

Reacties (34)

Wijzig sortering
Jammer, maar met alle games die ze ontwikkelen, is er ook veel personeel nodig. Borderlands van hen is leuk evenals de nostalgisch Day of the tentacle en Monkey island series.

Correctie, inderdaad DotT is van Lucas Arts

[Reactie gewijzigd door FerdinandeZ op 7 oktober 2018 15:15]

Day of the tentacle hebben ze helemaal niet gedaan. Een tijd terug heeft doublefine een remaster uitgebracht, maar Telltale heeft dott nooit vervolg gegeven. Monkey island hebben ze wel gedaan maar kon niet echt de sfeer of humor van de Originele games evenaren. Hetzelfde gold voor Sam and Max.

Telltale heeft echt een hele hoop games uitgepoept met minimale effort, ze waren letterlijke bestaande IP aan het uitmelken, zat weinig passie in. Pas toen ze de walking dead gingen doen zag je dat er meer aandacht aan de games besteed werd en zat vooral de storytelling en storytree goed in elkaar.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 7 oktober 2018 12:49]

Is volgens mij begonnen met hun back to the future game. Dat heeft het gerne terug wat populair gemaakt.
Welk genre? Want adventure games zijn het niet echt.... Telltale heeft wel een echt eigen genre gecreeerd, een soort van interactieve storytelling.
Een moderne versie van het point and click gerne
Point en click wat?

Vroeger had je point en click adventure's en point en click puzzle games. Dat was het wel. Ik vind de telltale games niet in deze categorieen vallen. Als adventure games komen ze wat mij betreft te kort, er zijn dan sterkere, rijkere games uitgekomen in het verleden zoals de originele monkey island serie, maniac mansion serie, de king's quest, police quest, space quest, etc series van Sierra. In dat rijtje horen de Telltale games niet thuis.
Combinatie van beiden
Borderlands is van hen? Blijft dit spel dan wel werkend?
Tales from the borderlands is van Telltale.
Borderlands, Borderlands 2 en Borderlands the pre-sequel zijn van Gearbox / 2K Games

Het lijkt me dat de Telltale games gewoon blijven werken, zover ik weet hebben Telltale games geen online functionaliteit, maar ik kan het mis hebben, dat er toch iets van DRM in zit..?
Er zit online saves in bijna al hun spellen na de eerste TWD. Sam and Max hadden geen online dingen.

Buiten online saves zou het moeten blijven werken
Ik heb een aantal van die games, maar heb er nooit echt aandacht aan besteed hoe de saves werken. Ik neem aan dat er ook local saves zijn. Misschien ook steam cloud saves als je ze op steam hebt?
Local saves zijn er inderdaad ook gewoon. Maar opzich waren de online saves erg handig als je van deel 1 naar deel 2 gaat en je die recap meteen krijgt, anders moet je of je online savfes nog hebben of de keuzes ter plekke maken.

[Reactie gewijzigd door StefanJanssen op 7 oktober 2018 21:44]

Werkend wel. Maar waarschijnlijk gaat het wel uit de verkoop.
Day of the tentacle is niet van telltale zelf.
En Back to the Future verhaal ook nog. :)

Misschien hebben ze tijdmachine nodig om terug te gaan waar misgegaan is in bedrijfsmanagement, en boel even rechtzetten... 8-)

[Reactie gewijzigd door MrDummy op 7 oktober 2018 12:46]

Daarmee suggereer je dat dat moment er überhaupt is geweest. De games zijn over de jaren zeker verbeterd, maar als je je inleest in hoe de bedrijfsvoering is gegaan denk ik niet dat je er met een tijdmachine komt.
Robert Kirkman is ook de schrijver van TWD, zou een goed einde kunnen worden. (als het dezelfde Kirkman is in ieder geval)
Ja het is dezelfde Kirkman. Het was handig geweest als dat er bij stond want het geeft natuurlijk aan waarom Skybound hier interesse in heeft.
Kan me goed voorstellen dat het 'restant' van de werknemers er écht geen zin meer in had om die game af te maken, als je nu al weet dat je erna toch een andere baan moet gaan zoeken, en de mensen waarmee je het project begon al lang weg zijn.
Er valt dan geen eer meer te behalen.

Wat een ontzettend jammere toestand dat zij zo hebzuchtig zijn geworden. De games waren één voor één fantastisch, maar zelfs ik als fan begon me op gegeven moment ook af te vragen: als je met zoveel AAA franchises werkt, dan wordt je gedwongen om het niveau héél hoog te houden. Dat is heel anders, dan dat je een nostalgische favoriet van zolder haalt. Hoe gaan ze dat volhouden? 8)7

Zo hadden juist zíj de laatste Duke Nukem kunnen maken, of denk aan een nieuwe Indiana Jones. De engine, de storytelling, alles klopte.
Maar met projecten als Batman en Game of Thrones hebben ze mee willen hypen en die druk die vanuit de licentiehouders komt, heeft ze de kop gekost.
Dat krijg je als je als manager zelf geen idee hebt hoe de techniek werkt, en maar dingen roept en gilt om ze gedaan te krijgen.
Jammer dat dit vandaag nog steeds gebeurd, zelfs bij dit soort grote gamestudios waar miljoenen aan omzet doorheen vloeit.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 7 oktober 2018 12:50]

Ik denk dat je heel veel zaken door elkaar haalt.
Kan me goed voorstellen dat het 'restant' van de werknemers er écht geen zin meer in had om die game af te maken, als je nu al weet dat je erna toch een andere baan moet gaan zoeken,
De werknemers doen wat de baas wil, of ze zin hadden om de game af te maken lijkt me hier geheel niet ter zake.
Dat krijg je als je als manager zelf geen idee hebt hoe de techniek werkt, en maar dingen roept en gilt om ze gedaan te krijgen.
Dat was hier nu net NIET het geval. Zoals je zelf al zei de games waren fantastisch. Het probleem zat hem in de zakelijke kant. Ik ken dit bedrijf enigszins, de managers die over de content gingen wisten zeer wel wat er nodig en mogelijk was. Heb ook nooit iemand horen gillen overigens.

Als jij denkt dat je een dergelijk studio overeind kan houden met Duke Nukem en niet een serie aan veel grotere titels dan zou ik maar geen game studio beginnen.
Wat haal ik door elkaar dan?
Jij hebt geen eigen onderneming denk ik dan. Als de mensen er geen zin in hebben, kan je beter stoppen.

En ik weet niet waar je je mening op baseert, en wat je bedoeld met "ik ken ze enigszins". Maar als je te veel druk legt op je mensen en daardoor de beste mensen van je personeel opstappen, dan heb je iets niet begrepen.
Jij zat daar kennelijk dag en nacht of had een microfoon gehackt in de studio, dat je zo in detail weet dat er nooit gegild werd?

En ik denk dat zij hadden moeten blijven doen waar ze goed in waren. En niet binnen anderhalf jaar van 75 naar 400 man groeien, en je laten uitknijpen de WB en HBO. Kennelijk zou ik dan toch iets beter (en iig anders) hebben gedaan dan zij... de strategie van hun werkte iig ook niet. Dus die laatste veeg uit de pan slaat nergens op.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 7 oktober 2018 13:47]

De werknemers doen wat de baas wil, of ze zin hadden om de game af te maken lijkt me hier geheel niet ter zake.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik hoop niet voor je dat je dit soort schadelijke ideeën en mentaliteit op de werkvloer meeneemt. Vooral nu de economie in de lift zit zijn werknemers gewoon in staat je bedrijf te verlaten als je de sfeer op de werkvloer verpest.
Zoals ik het begreep werden alle developers tot aan de laatste drop uitgeknepen. Dit kan je eventjes volhouuden, maar na langere tijd stort de boel dan als een kaartenhuis in elkaar. Je hoort van verschillende kanten dat Telltale verschrikkelijk slecht met zijn personeel om ging. Dus zo goed zullen die managers niet geweest zijn.

Overigens, als mijn werkgever zo met mij om zou gaan krijgt ie de middelvinger en verdien ik wel ergens anders m'n centjes.
Aan de andere kant, zolang je nog geen andere baan hebt is het toch wel handig om er te blijven werken, immers zal er toch geld op de plank moeten komen om eten en onderdak te betalen. Eer brengt geen brood op de plank.
Maar die werknemers kunnen dus elk moment (met inachtneming van het opzegtermijn) weg zijn. Aangezien ze allemaal erop uit zijn om dit te doen (de baan verdwijnt op korte termijn), lijkt de huidige workforce mij geen goede basis om een game af te maken. De stap om een andere studio erbij te betrekken is dan ook heel begrijpelijk.
Weet niet of de overstap naar Skybound een optie is?
Toch zonde dat de enige IP die ook echt van Telltale zelf is*, voltooid wordt door een ander bedrijf.

*De Walking Dead: Hoe het eigen personeel er bij loopt na de zoveelste100-urige werkweek. :+
De Walking Dead is helemaal niet hun IP.. Zij hebben daar een licentie voor. Volgensmij de enige IP die werkelijk van hun is, is The Wolf Among Us (maar ook daarbij zou het mij niet verbazen als het een licentie is).
The Wolf Among Us is gebaseerd op Fables, een comic van Bill Willingham. Daar hebben ze dus ook een licentie voor. Het is volgens mij wel een eigen verhaal, bedoeld als prequel voor de comic.
Eigen verhaal maakt het niet hun eigen IP.....
Wie corrigeer je nu? Jezelf? :+
Dacht dat hij bedoelde dat TWD een prequel voor de comic was.. Maar door je opmerking heb ik het nog eens gelezen en denk nu dat hij doelde op The Wolf Among Us.
Robert Kirkman is de comic boek schrijver van The Walking Dead. En andere comics, ik raad Invincible erg aan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True