Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties
Bron: Microsoft

Iedereen heeft vast al wel de nieuwste gelekte Microsoft DirectX 8.0, maar er is nu goed nieuws voor mensen die uit principe geen onofficiële drivers willen . Microsoft kondigt in dit persbericht aan dat de nieuwste DirectX vanaf zaterdag ook officieel neer te halen is, en wel vanaf de DirectX site. Verder wordt in dit persbericht nog even snel uitgelegd wat DirectX is, hoe de geschiedenis van Microsoft verliep en de nieuwe features in deze release::

New Features to Enhance the Multimedia Experience

With DirectX 8.0, Microsoft offers many new features and feature improvements for multimedia application developers:

  • Consolidated interfaces for DirectDraw® and Direct3D® simplify application development and improve performance.
  • Improved graphics authoring tool integration eases development of optimal 3-D characters and environments.
  • Vertex shaders and pixel shaders improve image realism.
  • Consolidated DirectSound® and DirectMusic® interfaces simplify application development.
  • DLS2 audio synthesis support improves instrument realism.
  • DirectInput® device mapping provides simplified device support.
  • DirectPlay® performance and scalability for massively multiplayer games has been improved.
  • DirectPlay IP voice communication support is provided.
  • DirectShow® Editing Services APIs provide real-time compositing and editing of audio/video timelines.
  • DirectShow supports reading and writing Windows Media™ Audio and Video (WMA and WMV).
  • Microsoft TV Technologies support digital television.

Dit geheel zal te downloaden zijn vanaf zaterdag 11 november, 1 minuut over 9 's ochtends Nederlandse tijd vanaf de DirectX site. Met dank aan een aantal mensen die in de nieuwsqueue ons opmerkzaam maakten dat DirectX 8.0 uit was.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

zoals ik ook al aan de newssubmit liet weten:
de files zijn al aanwezig op de ms servers, je kan de nederlandse versies hier vinden:

Win9x/ME
download.microsoft.com/download/winme/Update/8.0/WinMe/NL/DX80dut.exe

Win2000
download.microsoft.com/download/win2000pro/Update/8.0/NT5/NL/DX80NTdut.exe
}:O
Ben ik nou zo gek als een koe of staan er nergens links voor de tweakers hier??
:*) Tijd dat ik dan maar wat links geef :*)
}>

DirectX 8 Final for Win9x
* 786562 Darkiedownload.microsoft.com/download/winme/Update/8.0/WinMe/NL/DX80dut.exe

DirectX 8 Final for Win2000 Nederlands:
download.microsoft.com/download/win2000pro/Update/8.0/NT5/NL/DX80NTdut.exe

DirectX 8 Final for Win9x
* 786562 Darkiedownload.microsoft.com/download/winme/Update/8.0/winme/EN-US/DX80eng.exe

DirectX 8 Final for Win2000 Engels:
download.microsoft.com/download/win2000pro/Update/8.0/NT5/EN-US/DX80NTeng.exe
Heel leuk dat Directx 8 maar wat heb je er op dit moment aan ? Er zijn nog geen spellen die het ondersteunen. Die zullen wel snel komen maar het heeft nu eigenlijk geen zin om het te installeren. Ik zou nog even wachten op nieuwe Spellen en Drivers die het moeten ondersteunen en pas begint het leuk te worden :)
Volgens het persbericht komt de SDK op hetzelfde moment ook gewoon beschikbaar, dus dan staat niets je in de weg om zelf iets te schrijven :)
:( Na installeren:
' De volgende systeembestanden zijn vervangen door oudere versies (...Misc Dll's...) Windows wordt mogelijk pas correct uitgevoerd nadat u alle programma's hebt afgesloten en windows opnieuw hebt gestart, zodat deze bestanden automatisch gerepareerd kunnen worden'

Tot zover DirectX 8, 10 Nov 2000, Microsofts beste poging een stabiele GUI neer te zetten voor ons simple zielen...
Tot zover DirectX 8, 10 Nov 2000, Microsofts beste poging een stabiele GUI neer te zetten voor ons simple zielen...
DirectX is een API (interface voor programmeurs), geen GUI (grafishe interface voor gebruikers)...
DirectX heeft bepaalde bestanden uiteraard geopend als windows draait....

En het mag bekend zijn dat geopende bestanden niet nog een keer benaderd kunnen worden....
Dus worden de juiste bestanden bij de volgende start neergezet....

Wilde je dan dat Winni op zijn bek gaat simpelweg omdat jij wilt dat geopende bestanden toch maar overschreven moeten worden ????

Neuh, werkt dit toch beter....
En het mag bekend zijn dat geopende bestanden niet nog een keer benaderd kunnen worden.... Dus worden de juiste bestanden bij de volgende start neergezet....
Onzin, onder Linux kan dat toch ook zonder rebooten? Een bestand kan worden verwijderd, maar de data blijft dan op schijf staan tot het laatste programma dat draait het niet meer gebruikt. Pas dan wordt de data ook overschreven.

Zo kun je dus meerdere keren het zelfde library (dll dus zeg maar) hebben. Dat moet dan toch onder windows ook kunnen?
Euhm, een file wordt echt niet verwijderd als iemand hem geopend heeft in linux hoor.
Zou een beetje klote zijn niet?
Opent iemand een file, bedenkt dat er wat verandert moet worden en wil schrijven... blijkt dat de file verwijdert is, en dan?
Euhm, een file wordt echt niet verwijderd als iemand hem geopend heeft in linux hoor.
Dat staat er ook niet, er staat
Een bestand KAN worden verwijderd
dussuh... :o
Je kan onder Windows NT/2000 bestanden verwijderen zonder dat ze direct weg zijn. Een zelfde soort principe.
Vervangen van bestanden kan alleen maar als ze niet in gebruik zijn, voor systeembestanden is daar een speciale constructie voor beschikbaar die soms een reboot vereist.
Dat vervangen niet zomaar kan is eigenlijk wel prettig anders krijg je toch van die verwarrende situaties, zit je daar met zijn tienen in een documentje te rommelen, heb je ineens 10 documenten...
Ik heb het idee dat Quake 3 (1.25y) een stuk trager is geworden sinds ik DirectX 8 er op heb gezet, met een Voodoo II kaart onder Windows 2000.

Iemand hetzelfde gehad.
Quake 3 (en CS) draait onder OpenGL! Volgens mij hebben je DirectX drivers daar geen invloed op (8>
Ja heb ik ook, met CounterStrike dan :(, ik heb nu weer gedowngrade.en het gaat weer sneller. Bugje?
Hmm...ik heb Win 2000 met slipstreamed SP1 en ik krijg het niet geinstalleerd vanwege deze melding:
DirectX did not copy a required file. Ik vraag me af wat hier aan te doen is, hebben anderen hetzelfde probleem toevallig?
heb je wel de juiste taal versie?
Ik heb wn2kpro en het installeerde prima!, me quake3 frames zijn alsnog WEER 10fps omhoog gegaan...
LEKKER :))
is er al nieuws over hoe de 7.17 detonator drivers werken onder deze final DirectX8?
Wacht, ik kan het zelf ook wel testen natuurlijk ;)
heeeel slecht ;)
terugval van bijna 15% hoorde ik iemand in de chat zeggen (die daar uiteraard niet zo happy mee was)
vreemd als je dx7 en je kaart lekker goed hebt draaien.. update dan niet!

heb het zelf wel gedaan en had de moeite genomen om 3dmark2000 van te voren te draaien en na de dx8 installatie en hij geet echt in sneldheid achteruit!
maar daar valt wel wat aan te doen gelukkig...
specs.. win98SE mobo=MSI KT7 pro II duron650@926 381MB@133 voodoo3 166@179 V4/5500 drivers Dx7..
3dmark score met dx7.. 2977
3dmark score met dx8...2736! GVD....

das mooi balen!...na wat prutsen met de DX8 setup en testen...en wat gekloot op mijn voodoo..
heb ik hem weer op kunnen krikken naar 3dmark score 2967 maar kan hem niet hoger krijgen....
jammer... ik zet DX7 wel terug. (8>
Hou je wel ff in de gaten dat 3DMark tussen individuele tests door altijd een afwijking heeft, ook al verander je niets aan je configuratie ?

Voorbeeld :

Run 1 : 5530 3DMarks
Run 2 : 5490 3Dmarks
Run 3 : 5565 3Dmarks

Dus altijd eerst meerdere tests draaien, en daarvan het gemiddelde nemen....

Als ik jou was zou ik dus niet directX 7 terugzetten, (als dat al lekker gaat....) want het ziet er naar uit dat je weer op je oude niveau zit.
Nog géén 3000 punten met een Duron@926 etc.???
Volgens mij ligt het niet allemaal aan Dx8, jij moet sowieso veel meer punten uit dat ding kunnen halen :P
ik haal 3272 met 182 MHz Voodoo3 met Dx8 en V3 1.06 drivers!! (met Geometry Assist aan en Depth Precision op Faster)

zelfs dit dus met een Duron 1002 en 128 MB....

kortom: beter tweaken!
Heeft iemand al een Control Panel van DX8 gevonden of kunnen vinden voor in configuratiescherm?
C:\Program Files\DirectX\Setup
Check daar eens... ik neem aan dat je dat bedoelt ?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True