Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi Mi A2 verschijnt online bij Nederlandse webwinkel

De Xiaomi Mi A2, de opvolger van de A1, is online verschenen bij een Nederlandse webwinkel en ook bij andere retailers. Het toestel draait op een Snapdragon 660-soc van Qualcomm. Xiaomi heeft dinsdag een evenement gepland, hoogstwaarschijnlijk wordt het toestel daar aangekondigd.

Afbeelding via Mobiel.nl

De dualsimtelefoon is voorzien van een 5,99"-scherm met een resolutie van 2160x1080 pixels, zo blijkt uit een vermelding op Mobiel.nl. Volgens de site kan de telefoon 'eind volgende week' geleverd worden. De Mi A2 beschikt verder over 4GB ram in combinatie met 32GB opslag. Deze is niet uit te breiden. De prijs voor deze configuratie komt neer op 269 euro.

De smartphone heeft een 3010mAh-accu en een usb-c-connector, draait op Android 8.1 en heeft een vingerafdrukscanner aan de achterkant. Aan de voorkant zit een twintigmegapixelcamera en aan de achterkant zit eenzelfde exemplaar, maar dan voorzien van een tweede, twaalfmegapixelcamera. Daarmee komen de specificaties sterk overeen met die van de Mi 6X, zoals eerder al werd vermoed. De afmetingen zijn 158757,3mm.

De telefoon is ook in verschillende geheugenconfiguraties te vinden op Gearbest, waar eveneens een Lite-versie te vinden is. Zo is er bijvoorbeeld ook een variant met 6GB ram en 128GB opslag. De daar genoemde Lite-versies zijn er met 3 of 4GB ram en 32 of 64GB opslag, respectievelijk. Ook is een micro-sd-kaartslot aanwezig. Deze versie draait bovendien op een Snapdragon 625-octacoreprocessor en heeft een iets kleiner scherm met een diagonaal van 5,84 inch en een resolutie van 2280x1080 pixels.

De Lite-versie beschikt verder over een 4000mAh-accu en een vijfmegapixelcamera aan de voorkant. Die is ook aan de achterkant te vinden, maar dan in combinatie met een twaalfmegapixelmodel. In plaats van usb-c is hier een micro-usb-aansluiting aanwezig. Op de site van Mobiel.nl zijn nog andere Xiaomi-modellen te vinden, zoals de Mi 8, Redmi 6 en de Pro-variant van dit laatste toestel. De Chinese fabrikant houdt op dinsdag 24 juli een evenement in Spanje, waarbij de Mi A2 hoogstwaarschijnlijk wordt aangekondigd.

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

23-07-2018 • 15:30

119 Linkedin Google+

Reacties (119)

Wijzig sortering
Staat ook op Belgische site Vanden Borre aan dezelfde prijs: https://www.vandenborre.b...e/xiaomi-mi-a2-32gb-black

Echter ook een 64GB-versie aan 299:
https://www.vandenborre.b...e/xiaomi-mi-a2-64gb-black

Vanden Borre geeft echter aan dat deze pas ten vroegste binnen 3 weken kan geleverd worden.

Mooie prijs voor dergelijke hardware trouwens. Ligt waarschijnlijk het dichtst bij de Nokia 7+. Mindere batterij, beter camera (?), ook Android One. Je krijgt voor dit geld met de SD660 best wel een snelle SoC.

[Reactie gewijzigd door MatthiasDS op 23 juli 2018 15:39]

Ik heb de A1 met 64GB voor 175 gekocht, dus ik vind de A2 relatief duur.
Bovenstaande prijzen zijn in NL/BE, grote kans dat als je direct in China koopt je 30% minder kwijt bent.
als je geluk hebt en geen btw moet betalen.

Daarnaast koop je in Nederland is er iets kun je deze gewoon naar Nederlands adres terugsturen voor garantie. Je hebt ook 2jaar garantie, uit China met garantie kan wel meer is minder eenvoudig.
149 voor de gouden Lite -- 3G/32G op Aliexpress:

"Global Version Xiaomi Mi A2 Lite 32GB ROM Moblie Phone 3GB RAM Dual AI Camera Snapdragon 625 Octa Core 5.84" 19:9 Full Screen" --> 148,94 / piece.

Met BTW en inklaringskosten (12,50 bij DHL geloof ik) wordt 't 190.
-->Ed: Met een Douane-truc met de DHL-boot via Groot Britannie (waar de douane ligt te snurken) is het 172, maar wel superlang wachten.

Volgens mij is deze 'A2 lite' gewoon het oude A1-model maar dan met een 'notch-scherm'?

[Reactie gewijzigd door kidde op 23 juli 2018 19:34]

Dus als ik het goed begrijp als ke op AliExpress met DHL koop komen er geen onverwachte kosten bij?
Alleen als ze de route via het Verenigd Koninkrijk aanbieden, die mogelijkheid is duurder en wordt dan apart geadverteerd. Volgens mij mag ik er van de regels van Tweakers niet veel meer over zeggen dan dat.
Net de Mi Max 3 gekocht op deze manier, kost je dan 40 dollar extra.
Je krijgt 1 jaar garantie via Allianz en voor de zekerheid ook maar met de cc betaald, dat is ook 1 jaar garantie.

Tijd zal het leren..
Zit toevallig k naar de Mi Max 3 te kijken. Hoeveel was je kwijt als ik vragen mag? Ps er komt trouwens ook een Pro versie van (SD 710) lees ik zojuist.
Wat is super lang wachten? Komt gewoon in 1 week bij je op de deurmat.
Beetje vaag, het DHL plaatje zei 3 tot 7 dagen maar de verzendmethode keuze dropdown zei iets van 35 tot 45...
Ik heb hem bij Belsimpel in een winkel gekocht. Had hiervoor een Oneplus en zat me toch niet lekker dat ik hem dan internationaal zou moeten verzenden voor garantie. Ben je hem toch langer kwijt.

[Reactie gewijzigd door Framoes op 23 juli 2018 20:29]

Ik vermoed dat de prijzen nog wel gaan dalen wellicht? (Ik kocht de Mi A1 black 4/64 2 weken geleden voor 146,- incl verzenden dus die prijzen dalen ook nog).
Dat is wel een heel lage prijs. En dan was gewoon in NL of BE?
Nee, het is minder goedkoop
Ik heb de A1 met 64GB voor 175 gekocht, dus ik vind de A2 relatief duur.
Je moet wel rekening houdende met 2 zaken:
1. De SD660 zit in een hogere klasse dan de SD625. Dat de prijs wat omhoog gaat is normaal. Voor de geboden hardware zijn de prijzen uitstekend.
2. De introductieprijs van de A1 was ook wel hoger dan 175. Tenzij misschien in China, maar dan kan je de A1 nu ook al wel goedkoper krijgen.
De prijs in NL destijds was ook 269 voor het 4/64 GB model. Er was geloof ik een 32GB model voor 239.

NB dat was in december 2017 toen het toestel net in NL via een retailer beschikbaar kwam. Het toestel was toen al enkele maanden op de internationale markt beschikbaar.

Nu krijg je dus direct bij lancering bijna dezelfde introductieprijs als de A1 voor een flinke hardware upgrade.

Ik zie alleen in de tekst staan dat het geheugen niet uitbreidbaar is. Dat vind ik voor een 32GB toestel wel beperkt, zeker als die drie jaar mee moet gaan. Bij de A1 kun je dan nog de tweede SIM slot opgeven en heb je tenminste de mogelijkheid er een micro SD in te stoppen.
Dat is waar. Ik heb hem wel binnen paar maanden na release gekocht. Maar misschien dat de prijs sneller daalt bij zo'n toestel.
Als je direct uit China besteld, heb je de variant met 6GB Ram en 128GB opslag voor 300 euro (global version) ;)

Heb zelf een paar maand geleden 180 voor de A1 neergeteld, en is het vergelijkbare A2 model 2 tientjes duurder. Dat valt me reuze mee.

Edit: mijn ervaring bij banggood is dat je met Priority Direct Mail vrijwel nooit inklaringskosten hoeft te betalen

[Reactie gewijzigd door Kontsnorretje op 24 juli 2018 00:02]

Als je direct uit China besteld, heb je de variant met 6GB Ram en 128GB opslag voor 300 euro (global version) ;)
Ook mooi, maar is dit dan ook de Android One versie?
En dan moet je ook genoegen nemen met moeizame garantie-afhandeling wanneer nodig.
Yep :)

Garantie nog geen aanspraak op hoeven maken, daar kan ik niks van zeggen. Bij verzenden wel een keer issue's, maar werd netjes nagezonden. Al zit er een verschil tussen oordopjes van 1,80 en een telefoon van 180 ;)
Op de Belgische site staat dat het geheugen wl uitbreidbaar is, omdat je daarvoor het tweede SIM kaartslot kan gebruiken. Mobiel.nl geeft echter aan dat dit niet zo is. We zullen morgen wel zien wie er gelijk heeft :P
Jammer van de Snapdragon 625 in de lite, dan is de Redmi Note 5 met Snapdragon 636 toch een stuk aantrekkelijker. Die is ook gewoon te koop in de EU met garantie via Amazon https://www.amazon.it/Xia...details?_encoding=UTF8&me=

[Reactie gewijzigd door Zenix op 23 juli 2018 16:16]

Dat gaat alleen om de Lite versie zover ik begrijp?

Verder heb ik liever (nagenoeg) stock Android dan MIUI, maar dat is ieder z'n ding natuurlijk.
Lite versie? Oh je bedoeld de Lite versie van de Mi 2A dat klopt. De link die ik aangaf is de Snapdragon 636 4GB 64GB. De meeste populaire optie, je hebt ook nog de 3GB en de 6GB.

Mij maakt het niks uit, gaat toch uiteindelijk een custom rom op van Xiaomi.EU of Lineage. Ik weet wel dat ik geen SoC zou willen kopen die al een tijd op de markt is.

[Reactie gewijzigd door Zenix op 23 juli 2018 16:13]

De SD625 zit in de Mi A2 lite he, die is ongeveer even duur als de Note 5, maar daarvan is nog geen Europese prijs bekend volgens mij. De Mi A2 heeft een SD660 en dat is wel een hele mooie chipset.
Een SD660 is inderdaad beter, maar ik doel inderdaad op de lite versie.De SD660 heeft een prima prijs.

Hetzelfde was overigens het geval bij de Mi A1 vs Redmi Note 4, die laatste was ook goedkoper. Alleen de Mi A1 was wel iets beter, maar dat kan je in dit geval niet zeggen versus de lite.

[Reactie gewijzigd door Zenix op 23 juli 2018 16:16]

De Mi A2 32GB (met SD660) is dus 270 euro, want daar gaat dit artikel over. Of bedoel je de 64GB versie?
De SD625 zit in de Mi A2 lite he, die is ongeveer even duur als de Note 5, maar daarvan is nog geen Europese prijs bekend volgens mij. De Mi A2 heeft een SD660 en dat is wel een hele mooie chipset.
https://www.aliexpress.co...ae803_2&priceBeautifyAB=0

beantwoord dit je stelling? ;-)
Hij gaf aan Europese prijzen, die zijn inderdaad niet bekend. Maar de Europese prijzen voor de Note 5 zijn lager dan de Chinese prijzen voor de Mi A2 lite. Al kan dit de komende maanden nog veranderen. Intro prijs ligt toch altijd een stuk hoger.
Is ook al bekend hoe het zit met software updates/upgrades voor dit toestel?
Valt onder het Android One programma, net als de Mi A1.
Bomen...bos, ik weet het niet meer. Wat is er dan een xiaomi alternatief voor een iphone 7?
wat is je budget? btw, kimovil.com is een site wat jouw een klein beetje kan helpen.
Ik heb de Mi A1 32GB voor 150 euro gekocht. SD kaart erin en opslag plenty. Prima deal. Het kan altijd mooier beter, maar vooral met Android zie ik weinig voordeel aan een telefoon van 7-800 euro.

[Reactie gewijzigd door Vinzz op 23 juli 2018 16:11]

Ik zou een paar weekjes wachten. Ook bij deze telefoons dalen de prijzen. Je haalt nu een Mi8 SE voor 260 euro als je importeert. Dat was 2 week geleden nog 290.
Waar als ik vragen mag?
Bijvoorbeeld banggood.com met coupon 7BGM8S464GB. zwart 264,12 gouden achterkant 250. Ex shipping. Kies altijd priority direct mail. +9 euro dan heb je geen customs/tax. 6GB versie 20 euro duurder.
kimovil.com laat altijd wel de deals zien.
thanks voor de info, zeer handig :)
Een simpel vergelijkingstabelletje met de miA1 is in dit artikel wel op zijn plaats.
Xiaomi is echt een geweldig merk. Ik heb een mi max en mi max 2 gehad, nu een mi mix besteld. Mijn zoon heeft een mi8 se besteld en mijn vrouw heeft een redmi note 4x. Ik hoop alleen niet, net als huawei, dat dit populair in Europa wordt, en dan gelijk 2 a 3 keer zo duur.
Zelf hou ik de Mi Max 3 even in de gaten. Belsimpel kon nog niet zeggen of ze hem in het assortiment gaan krijgen maar lijkt me heerlijk een toestel met zo'n groot scherm. Het zou mijn eerste Xiaomi worden na bijna tien jaar Samsung.
Ik wou de Mi A2 als opvolger van mijn Redmi Note 4 maar ik twijfel nu toch omdat er slechts een 3000 mah accu in zit terwijl mijn Redmi Note 4 een 4000 mah accu heeft. Mijn Redmi Note 4 haalt met gemak 6 uur scherm tijd terwijl mijn S7 vroeger maar 3,5 uur haalde. Ik gebruik hem echt intensief en ik haat dingen als automatische helderheid en andere accubesparingen dus grote accu is gewenst. Enkele van mijn collega's hebben een recente Iphone en deze zit dan in een beschermhoes met extra accu ter grootte van een baksteen. Mss nog even wat reviews afwachten.
Misschien is de redmi note 5 met de 636 wat voor je. Die heeft een prima accu en redelijk recente soc.