Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vermoedelijke Xiaomi Mi A2 verschijnt op keuringssite

De vermoedelijke opvolger van de Android One-smartphone Xiaomi Mi A1 is verschenen op de site van de Chinese keuringsinstantie Tenaa. De keuring laat wel foto's zien, maar geen specificaties van het toestel.

De telefoon met als typenummer M1804D2SE heeft een 5,99"-scherm met een beeldverhouding van 18:9 en een accu met een capaciteit van 2910mAh. Het toestel meet 158,88×75,54×7,3mm, zo blijkt uit de keuring. Ten opzichte van de Mi A1 valt op dat de dubbele camera een kwartslag gedraaid is. De Mi A1 heeft een horizontale dubbele camera, dit toestel heeft een verticale dubbele camera.

Het gaat vermoedelijk om een metalen ontwerp, want boven en onder zijn antenneranden te zien. PhoneRadar speculeert erop dat het gaat om de Mi A2, die in China onder de naam Mi 6x in de verkoop zal gaan. De grootte en het ontwerp duidden er onder meer op dat het om een toestel gaat in dezelfde serie.

Er komen vaak telefoons naar buiten via de keuringen van Tenaa. Vaak volgt de introductie binnen enkele weken of maanden. De door Tenaa geteste versie heeft alleen ondersteuning voor td-lte, dat Chinese providers gebruiken. Een variant voor de Europese markt heeft ook ondersteuning nodig voor fdd-lte.

Xiaomi verkoopt in Europa zijn smartphones officieel in Spanje, Portugal en Polen. Of en wanneer de fabrikant zijn toestellen in de Benelux zal gaan verkopen, is niet bekend.

Door

Redacteur mobile

44 Linkedin Google+

Submitter: AnonymousWP

Reacties (44)

Wijzig sortering
Deze lijkt sprekend op de Xiaomi Redmi Note 5 Global version. Misschien is het ook dezelfde behuizing maar dan alleen met de Android One OS en een andere (eigen) SoC??

Ik heb zelf de Redmi Note 5 global besteld:
  • 18:9 FHD
  • 4GB RAM / 64GB ROM
  • Expandable storage
  • Dual camera
  • Audio jack
  • 4000mah batterij
en zal sowieso de xiaomi.eu rom installeren of wanneer er een nightly komt van LineageOS die op de RMN5G installeren. (Tot nu toe ook erg weinig roms beschikbaar voor de Mi A1, denk dat dit ook wel zo zal zijn bij de Mi A2.)

Ik denk dat de hardware gelijkwaardig is... Alleen bij de Mi A2 is de batterij zwakjes.
Maar goed prijzen zullen vast wel bijna identiek aan elkaar zijn.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 26 maart 2018 18:24]

Lijkt ook 98% op de A1 hier in mijn handen:) Fijn toestel, wel glad als een aal en met USB C heb ik maar 1 oplaadkabel helaas.

De A1 krijgt semi maandelijks updates (nu 8.0.0 met updates tot 1 feb), helaas alleen als hij niet geworteld is.

Ik wilde wat Google apps verwijderen ivm privacy, maar dan vervallen dus die updates.
GApps blokkeren lukt gelukkig wel en ze verdwijnen dan ook van je ' bureaublad', en FDroid draaien met updates lukt gelukkig ook.
Zie ik het nou goed? Volgens mij heeft het ding een vingerafdruk scanner aan de achterkant.
Nice phone die redmi note 5, maar door die onscreen buttons van de note 5 ben ik toch maar voor de 4x gegaan.
Waar heb je de Redmi Note 5 Pro Global besteld?
Vorverkauf Original Globale Version Xiaomi Redmi Hinweis 5 4 GB 64 GB Snapdragon S636 Octa-core Handy 5,99 "4000 mAh 12.0MP 5.0MP
http://s.aliexpress.com/bmEJ7rMj?fromSns=Copy to Clipboard

Gaat waarschijnlijk 26ste verscheept worden.

Update 27.03.2018:
Verkoper heeft gezegd, dat het over 2 weken verstuurd gaat worden

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 27 maart 2018 11:10]

Hij zegt 'No Customs duty for EU' maar wordt wel via HK naar de UK verzonden. Moet hier dan niet alsnog invoerrechten over betaald worden?
Jij (als klant) betaald niks. Hun versturen het naar een familielid of medewerker in de UK en daar wordt het aangenomen en hun versturen het weer door natuurlijk. Heb nog nooit meegemaakt dat ik iets moest betalen met hun method.

Wil alleen weten wanneer BREXIT echt er is, hoe ze het dan gaan doen.
Want dan moeten ze waarschijnlijk ergens anders?

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 27 maart 2018 11:09]

Of en wanneer de fabrikant zijn toestellen in de Benelux zal gaan verkopen, is niet bekend.
Mediamarkt verkoopt sinds kort Xiaomi smartphones, zie Androidworld

[Reactie gewijzigd door henk1994 op 26 maart 2018 17:21]

Ik had ook dat artikel gelezen. In Den Haag keken ze me echter aan of ze water zagen branden. Niets, nul te koop. Laat staan accessoires. Tsja, net daar kwam ik voor want ik had er al één uit China.
Jammer genoeg veel duurder of op andere webshops
En dan een 64GB Mix 2 voor ongeveer ¤200 meer dan op AliExpress. Dat is een fikse marge.
Processor Model Xiaomi Surge S2 - More smartphones with Xiaomi Surge S2 processor
CPU 4x 2.2 GHz ARM Cortex-A73+ 4x 1.8 GHz ARM Cortex-A53
Type Octa-Core
Frequency 2.2 GHz
64 Bits Yes
Graphics GPU Mali G71MP8
RAM RAM4 GB
Storage
Capacity 64 GB
SD Slot Yes
Slot for SD or second SIM card
accu 2910 mAh
source: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-a2
qua CPU gelijk aan de Qualcomm 636 als ik zo kan zien?

CPU
8x Qualcomm® Kryo™ 260 CPU
CPU Clock Speed: Up to 1.8 GHz
GPU Qualcomm® Adreno™ 509 GPU
https://www.qualcomm.com/...ragon-636-mobile-platform

Vraag me af, hoe de driver support is voor deze devices? Want Qualcomm geeft vrijwel 1-2 weken na de release hun drivers voor waardoor het voor de ontwikkelaars aantrekkelijk is om te bouwen. Als dit zo is bij Xiaomi is het goed. Als ze de filosofie aanhouden van Samsung met hun Exynos dan is het een NO GO voor mij. en moet ik andere merk zoeken.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 27 maart 2018 05:38]

Nee, hij is zeker niet gelijk aan de 626. De 626 heeft 8 A53 core terwijl de S2 4x A73 + 4x A53's heeft. Hij lijkt qua CPU meer op de snapdragon 660.
Dank voor de informatie. En verschil met de 636? Had niet goed gekeken.
Als hij echt vergelijkbaar is met de SD 660, en de Mi A2 voor de zelfde prijs verkocht word als de Mi A1, dan is dit een hèèl aantrekkelijke telefoon. Een telefoon met Snapdragon 660 kost toch al snel ¤350-¤400

[Reactie gewijzigd door MarnickS op 30 maart 2018 18:13]

Wat @Thekilldevilhil aangeeft, plus:
Mali-G71 MP8 GPU
Vergeleken met de Adreno 506 in de Snapdragon 626 is de Arm Mali-G71 met 8 clusters (MP8) ongeveer drie maal zo snel. Meer vergelijkbaar met de Adreno 530 uit de Snapdragon 820 en 821.
Zeer waarschijnlijk wordt het eerst de Xiaomi Mi 6X die daarna ook als A2 met Android One verkocht gaat worden.
Ook zijn er stevige geruchten dat er geen Snapdragon SoC in komt maar Xiaomi's eigen Surge S2.

Zit zelf zeer in dubio; of de Mi A1 (enigszins verouderd maar wel Android One), de gloednieuwe Redmi Note 5 (met Snapdragon 636, 4000mAh accu maar wel MIUI ROM) of wachten op deze nieuwe A2...
Ik ben zeer tevreden vd Redmi Note 4 dus persoonlijk zou ik voor de RN5 gaan. Miui valt ook goed mee. De accuduur is echt subliem doodjammer dat ze geen 4000 mah accu in de Xiaomi Mi A2 doen en een SD processor.

[Reactie gewijzigd door FlemishDroid op 26 maart 2018 18:02]

Ik zou voor een Redmi Note 5 Pro gaan en hier dan LineageOS op zetten (er is een onofficiële build) of wachten op de Mi A2.
Je bedoelt de Redmi Note 5. De Pro is voor India. ;)
(Je wordt helemaal gek van die naamgeving bij Xiaomi).

Ik denk inderdaad dat het de Redmi Note 5 gaat worden. Met een Custom ROM is het ontbreken van Android One niet zo'n groot probleem en dan heeft de 5 toch de betere CPU, accu en camera t.o.v. de Mi A1. De A2 zal nog wel een tijd wachten zijn...

[Reactie gewijzigd door Piet91 op 27 maart 2018 14:23]

De Note4x is ook heel interessant, ik heb de 64 GB 4GB besteld voor 135 euro.
6 inch?
En amper 3000 mAH, hm.
Had liever 5,7 inch gezien
6 inch?
En amper 3000 mAH, hm.
Had liever 5,7 inch gezien
ik ook. Met de afmetingen van dik 158x75 mm wordt het ook bepaald geen kleintje. Er zijn telefoons op de markt gebracht met dezelfde schermgrootte en beeldverhouding die toch flink wat kleiner zijn (w.o. Xiaomi's eigen Mi Mix 2)

[Reactie gewijzigd door RRRobert op 26 maart 2018 17:45]

Heb nu de Mi A1 en kan ongeveer tot de helft van het scherm komen met m'n duim als ik hem normaal vast heb. Zie het nut van 18:9 totaal niet. Alleen maar meer schermoppervlak waardoor je je toestel vaker met twee handen vast moet houden. Hoop nog steeds dat het een soort van hype is :+
Laat ik nu vorige week een mi a1 besteld hebben. XD

Ach ja. Het nieuwste blijft een smartphone toch nooit lang.
Ik heb de Mi A1 en ben best tevreden, ik mis alleen NFC. Uiteindelijk zou ik om die reden een volgende keer een ander toestel kiezen.
Goed om te lezen dat er een opvolger komt van mi a1, hier nog android one aan gekoppeld en je hebt een prijskraker. Te koop in de Mediamarkt? Het gaat de goede kant uit. Laat maar komen die handel...
Op Geekbuying staat de A2 al in een listing. Wel erg duur, 299 US$, vergeleken met de A1, die ik voor nog geen 200 euro heb gekocht
In euro's is hij ¤ 243.74.
Dat was de A1 ook ongeveer bij aankondiging en deze zal ook wel in prijs dalen.
Mooie toestellen maar updates!! Vergeet het maar! Xiaomi Redmi 4 Pro

[Reactie gewijzigd door Frans G op 26 maart 2018 18:33]

Hoezo? Het is Android One dus hij krijgt juist heel snel updates...
Deze zal gewoon op tijd alle updates krijgen.
Ik heb zelf een note 4x, maar zeer regelmatig updates, zeker om de maand.
Dus ik herken het commentaar nier..
miui krijgt juist wel snel en lang updates, alleen upgrades duren wat langer, maar dat komt omdat ze de meeste functionaliteit uit nieuwe android versies al in nieuwe miui versies stoppen op een oudere androidversie. en los daarvan krijg je de normale updates wel gewoon