Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xiaomi Mi A2 beschikt waarschijnlijk over Snapdragon 626-soc

Er zijn meer specificaties van een telefoon verschenen die vermoedelijk de Xiaomi Mi A2 moet worden. Het toestel, dat in China de naam Mi 6x draagt, is uitgerust met een Snapdragon 626-soc. Ook zijn er gegevens over de camera uitgelekt.

De nieuwe gegevens zijn gedeeld door BestUnderr, die aan een afbeelding is gekomen die de specificaties van de Xiaomi Mi 6x lijkt te tonen. Op de afbeelding worden eerdere geruchten, zoals dat het toestel over een 5,99"-scherm met 18:9-beeldverhouding en een 2910mAh-accu beschikt, bevestigd.

Nieuwe informatie is dat het toestel is uitgerust met een Snapdragon 626, een soc die weinig meer is dan een Snapdragon 625 die op 2,2 in plaats van 2,0GHz draait en ondersteuning heeft voor Bluetooth 4.2. Verder heeft het toestel 4GB ram en 64GB aan opslag, met ruimte voor een micro-sd-kaartje.

Het toestel beschikt over twee camera's aan de achterkant: de primaire is uitgerust met een 20-megapixelsensor en een f/2.0-diafragma en de tweede camera heeft een 8-megapixelsensor en een f/2.8-diafragma. De frontcamera komt qua specificaties overeen met de primaire achtercamera.

Het lijstje geeft verder aan dat het toestel Android 8.1 draait. In China draait er dan vermoedelijk Miui 9.5 op. Aangezien zijn voorganger een Android One-toestel was, is de kans groot dat de Mi A2 een stockversie van Android 8.1 draait. Xiaomi verkoopt in Europa zijn smartphones officieel in Spanje, Portugal en Polen. Of en wanneer de fabrikant zijn toestellen in de Benelux zal gaan verkopen, is niet bekend.

Xiaomi Mi A2-specificaties

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

02-04-2018 • 09:52

61 Linkedin Google+

Reacties (61)

Wijzig sortering
Netjes toestel, maar gezien de specs mag je verwachten dat de prijs niet bijster veel hoger gaat zijn dan de Mi A1. Die is inmiddels in europa voor een 180 euro te verkrijgen met dezelfde geheugenspecs.

Edit: zou het overigens wel zonde vinden als ze deze niet met Android One uit brengen. Dat vond/vind ik wel een usp van de A1

[Reactie gewijzigd door MartijnAbel op 2 april 2018 10:05]

Heeft Xiaomi, los van Android One, niet al een redelijk goede reputatie wanneer het aankomt op updates?
Updatebeleid van Xiaomi op patches / security zijn ze echt goed in. Alleen op Android versies zeer slecht.

Hun Antwort op dat: er zijn te viel toestellen met verschillende Hardware bla bla waardoor her super langzaam gaat.
Goed, xiaomi is slecht in android upgraden. De mi A1 heeft al android oreo binnen maar de high end toestellen zoals de mi 6 hebben de update nog altijd niet ontvangen(het is al april 2018 7 maanden tijd)
Ja is wel logisch toch?

Xiaomi Mi A1 is de enige toestel met Android One, dan is het logisch dat ze updates op tijd binnenkrijgen.
Alle andere toestellen draaien op een MIUI ROM en die wordt afhankelijk van welke ROM gewoon per week of eens in de zoveel tijd ge-update.

Xiaomi.eu ROMS doen qua securitypatches het echt goed. Ernstige lekken worden binnen 1-3 dagen ge-patched. Xiaomi Mi A1 is eigenlijk de Xiaomi Mi6 maar dan met band20 en Android One. Alleen de Mi6 heeft qua specificaties een betere SoC en betere camera, en volgens mij ook een langere batterijduur.
Vergeet niet dat drivers en firmware ook heel slecht ondersteund wordt. Bijvoorbeeld Camera2Api wordt nog steeds standaard uitgezet. Ze weigeren daarnaast een goede uitleg te geven. Helaas is de post processing van Xiaomi ondermaats bij low light, wat in Nederland eigenlijk 85% van je tijd is. Ook video processing is slecht, dingen die met het ondersteunen van een fatsoenlijke API eigenlijk verholpen zijn.
Dat is bij iederere fabricant het geval.

Bij Samsung(Exynos) en Huawei(Kirin) is het vele malen erger met de driver support dan bij Xiaomi die gebruik maakt van Qualcomm SoC, waar de drivers(BLOPS) vrijwel 1-3 weken na de release vrijkomen.

Daarnaast is het bij elke fabrikant de Camera2Api wat uitgeschakeld staat met stock ROM / Hun Eigen OS. En dus vrijwel eerst moet Rooten, dit heeft dus total niet met Xiaomi te maken. LineageOS heeft het wel gewoon in hun OS aanstaan.
Updates wel, overstap naar een nieuwe Android versie ietsje minder. Ze borduren vrij lang voort op een iets oudere Android versie, al hoeft dat niet slecht te zijn
Ik weet niet waar jij hem vandaan haalt voor 180 euro, maar dat moet haast import zijn. Ik heb hem voor 180 uit China laten komen (als je import niet meetelt).

Meeste doorsnee verkooproutes voor consumenten (denk mediamarkt of NL webshops verkopen hem toch voor 238 euro).

Ben wel overigens zeer tevreden met de A1, zeer vlot in vergelijking met mijn oude Acer E700 (uit 2014) en echt lang batterijleven als je hem incidenteel gebruikt. Met 1,5 uur scherm-aan tijd + 1 dag zonder laden heb ik nog 60%. Heb bijna 3 dagen kunnen doen op 1 charge..
182 euro op Amazon, voor de 4gb en 64gb versie. Gisteren nog gezien aangezien we op zoek waren naar een nieuwe telefoon voor mams ;)

Xiaomi Mi A1 Dual SIM 64GB, black, EU-Ware https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_8AEWAb9828K5K

Voor 150 euro is diezelfde versie al uit China te halen
Is de EU versie niet anders dan de Chinese versie dan? Ik dacht altijd dat in China vooral de versie met Mediatek SoC werd verkocht.
De Chinese versie is de 5x en draait gewoon op MIUI, niet android one. Er schijnt ook verschil te zijn in LTE ondersteuning, de A1 ondersteuning is beter voor Europese banden waar de 5x die niet ondersteunt.
Ik heb ook een MI A1 gekocht van Amazon, echter heb ik naar Duitsland moeten rijden om het bij een pakketpunt op te halen... Levering is in Nederland/ Belgie helaas niet mogelijk
Je kunt het wel via Amazon.fr voor 186 euro kopen met gratis levering in BE/NL
Je hebt gelijk idd. Via Amazon.fr is dan inderdaad wel een goede optie

[Reactie gewijzigd door MartijnAbel op 2 april 2018 17:43]

Die A-serie is volgens mij gereserveerd voor stock-Android. Dat zal dus wel goed komen.

Vooral jammer van de 626, ik had toch stiekem op de 636 gehoopt met een bescheiden meerprijs.
Die 636 was inderdaad wel een heerlijke upgrade geweest, maar die houden ze waarschijnlijk voor de iets duurdere toestellen aan de kant.
Dir zit bijv. in de redmi note 5 (pro)
Nee, de Xiaomi note 5 heeft de 636, zelfde prijs segment, heb hem zelf besteld voor 160 euro, ook de camera is beter, Samsung s7 camera.
De note 5 pro neem ik dan aan? De note 5 heeft namelijk niet de 636 aan boord. En als het de note 5 pro is, waar besteld? Toestel is nog niet uit toch?
De note 5 heeft wel de 636 aan boord.

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-5

Is gewoom note 5, geen pro, met 636 aan boord.
Bestelbaar al bij meerdere verkopers.
Mee eens. Daarom ook de A1 gekocht.
Dan kan je net zo goed uit China de Redmi 5 plus global of net zoals ik de
Xiaomi Redmi Note 5 global
- 5'99 inch FHD scherm 18:9.
- 4GB / 64 ROM.
- Qualcomm SoC 636.
- 4000mah batterij.
halen voor ¤217,- zonder extra douanekosten, en preseert met de Qualcomm SoC 636 toch stukken beter dan de Mi A2.

Enige sellingpoint is de Android One, maar ik unlock mijn bootloader toch altijd als eerste, dus dan meteen een LINEAGEOS ROM erop en gaan met die banaan.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 2 april 2018 10:23]

Uhhh het probleem waar ik achter kwam met de 5 Plus is dat hij de 800mhz band van 4G niet ondersteund. Oftewel de meest gebruikte 4g band heeft hij niet.
Dan heb jr njet goed opgelet. Want er komt altijd een global versie van uit. Alleen wat later.
Even ter verduidelijking voor geinteresseerde lezers: @HupsieFlupsie statement is niet geheel correct.

Xiaomi heeft haar roots in Azie, en daar komen ook de eerste versies van toestellen uit. De standaard rom is ook Chinees, al zijn er vaak wel global/internationale (developer- en user-) roms beschikbaar die in het Engels zijn. Vooralsnog zover ik weet geen Nederlands.

Daarnaast brengt Xiaomi tegenwoordig 'global' versies uit van toestellen. Dit zijn versies die (hardwarematig) ook bijv. de 800mhz band ondersteunen.

Let dus op bij het importeren dat 'global' betekend: hij ondersteund westerse banden zoals de 800mhz, en niet: 'er zit een Engelse/global rom op'. Want dan heb je alsnog beperkt 4g ondersteuning.
Je moet onderhand wel weten bij Xiaomi toestellen wat alles inhoudt.
  • CN versie - volledige chinese versie met ROM als hardware.
  • Global ROM - Dit is de versie met de Playstore installed, and crap chinese apps verwijderd, maar geen band20 support.
  • Global Edition - Dit is vrijwel altijd de versie met band20 ondersteuning, en Playstore installed.
Redmi Note 4 was er bij begin af aan al met Global band20 support. Bij de Redmi serie komt dit vaak later. Natuurlijk is het bij de Redmi Note 5 weer niet het geval en is het dus afwachten totdat de band20 met SD636 uitkomt.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 2 april 2018 12:40]

Klopt toch global edition met band20.
Hij is bij veel shops alleen nog in de presale, ik wacht nog eventjes prijs zal ook nog wel zakken naar 130 euro voor de 3gb 32gb ( genoeg voor mij)
your welcome, de camera is ook een grote vooruitgang tegenover de m1 en de note4.
De camera is nagenoeg evengoed als die van de Samsung S7, zeer indrukwekkend voor een telefoon van 160 euro;
https://www.youtube.com/watch?v=muGQvPg_kgE&t=382s

[Reactie gewijzigd door Vlizzjeffrey op 3 april 2018 22:48]

Als je twee weken kan wachten op een unlock?
waarom twee weken? Ik heb al een Mi account sinds 2011 dus voor mij is dat geen enkel probleem.
Log in op het toestel, log in op de PC en flashen maar. Zo niet dan installeer ik de China Dev Rom eerst en begin dan met unlocken. Nergens last van hier.
Haha ;) , dan kom je bij je volgende toestel van een koude kermis thuis. Je moest eerst 72 uur wachten op unlock. Nu is dat verlengt naar 360 uur.
Ik ben momenteel aan het wachten tot de tijd om is voor mijn Redmi 5 Plus.
Dan kan je net zo goed uit China de Redmi 5 plus global of net zoals ik de
Xiaomi Redmi Note 5 global
- 5'99 inch FHD scherm 18:9.
- 4GB / 64 ROM.
- Qualcomm SoC 636.
- 4000mah batterij.
halen voor ¤217,- zonder extra douanekosten, en preseert met de Qualcomm SoC 636 toch stukken beter dan de Mi A2.

Enige sellingpoint is de Android One, maar ik unlock mijn bootloader toch altijd als eerste, dus dan meteen een LINEAGEOS ROM erop en gaan met die banaan.
Onzin naar mijn mening. Er is namelijk nog geen prijs bekend dus mag en kan je nog niet vergelijken wat slechter, even goed of beter zou zijn... Als de prijs lager ligt, ligt het er maar net aan of je die meerprijs er voor over hebt (voor mogelijk minimale merkbare prestatiewinst). Snap niet waarom zoveel tweakers bij hetzelfde in de fout blijven gaan: Geen prijs = geen oordeel over wat beter zou zijn (voor een ander), punt.

[Reactie gewijzigd door MrAndy9797 op 2 april 2018 10:40]

Prijzen zullen ongetwijfeld niet ver van elkaar afliggen.

[Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen als je een beetje research doet:
Voor de Redmi Note 5:
3GB / 32GB - ¤164,-
4GB / 64GB - ¤189,- (dit is altijd iets hoger omdat het via ''webshops'' gaat en dus iets duurder is.
6GB / 64GB - ¤243,-

[Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
Voor de Mi A1:
Prijs 14.999 / ~¤196,- ''zonder grijze import, maar in de EU vragen ze meer natuurlijk'' maar heb je wel 2 jaar garantie.

En de Mi A1 kan alleen hoger qua prijs gaan niet lager, vooral nu de chips produceren duurder is.

Dus ja jou antwoord is meer onzin in mijn optiek.

En dan voor een magere zeer slechte upgrade vanaf Mi A1 niet echt waard. Dus kan je beter verder zoeken. Maar als je geen Mi A1 hebt gehad, kan je net zo goed dus de Mi A1 halen ipv de A2...

Enige waarop jou antwoord kan rechtvaardigen is de specificaties. Dat dit ''geruchten zijn'' maar qua prijs echt wel in de buurt van elkaar zit.

[Reactie gewijzigd door theduke1989 op 2 april 2018 10:56]

Prijzen zullen ongetwijfeld niet ver van elkaar afliggen.

[Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen als je een beetje research doet:
Voor de Redmi Note 5:
3GB / 32GB - ¤164,-
4GB / 64GB - ¤189,- (dit is altijd iets hoger omdat het via ''webshops'' gaat en dus iets duurder is.
6GB / 64GB - ¤243,-

[Xiaomi Mi A1] Levertijden & Prijzen
Voor de Mi A1:
Prijs 14.999 / ~¤196,- ''zonder grijze import, maar in de EU vragen ze meer natuurlijk'' maar heb je wel 2 jaar garantie.

En de Mi A1 kan alleen hoger qua prijs gaan niet lager, vooral nu de chips produceren duurder is.

Dus ja jou antwoord is meer onzin in mijn optiek.

En dan voor een magere zeer slechte upgrade vanaf Mi A1 niet echt waard. Dus kan je beter verder zoeken. Maar als je geen Mi A1 hebt gehad, kan je net zo goed dus de Mi A1 halen ipv de A2...

Enige waarop jou antwoord kan rechtvaardigen is de specificaties. Dat dit ''geruchten zijn'' maar qua prijs echt wel in de buurt van elkaar zit.
Je blijft met de woorden 'zullen' en 'kan'. Zolang je die woorden moet gebruiken (ipv 'zijn'), blijft het gissen, vermits je nog steeds geen cijfers over het nieuwe toestel hebt, buiten wat vergelijkingswerk over andere (vorige) toestellen. Er zijn geen prijzen bekend over het nieuwe toestel dus mag je er nog geen 'bindende' uitspraken over doen over wat beter, even goed of slechter is. Dat is mijn mening natuurlijk. :)
Inderdaad de Snapdragon 636 is een stuk sneller dan een een 625 en 626. Ik heb zelf een Redmi Note 3 Pro met Snapdragon 650. De opvolger Redmi Note 4 en ook de Mi A1 waren niet sneller en daardoor geen upgrade. De Redmi Note 5 met Snapdragon 636 is dat wel. Een Snapdragon 636 is een lager geklokte Snapdragon 660, geen trage A53 cores meer. :)

[Reactie gewijzigd door Zenix op 2 april 2018 13:07]

Je redeneert wel alleen vanuit je eigen tweaker optiek... Ik weet wel uit te vogelen hoe ik een rom op een toestel moet flashen, maar toch geef ik de voorkeur aan een waar al direct vanuit de fabrikant een schone Android op zit die ook automatisch geupdate wordt. Dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Ik heb een Mi A1 aan mijn moeder gegeven en die is er heel blij mee, maar die gaat al helemaal niet aan de slag met custom roms.
Is toch prima? Enige wat ik zeg is wanneer je een Xiaomi toestel koopt besides Mi A1 of nu de Mi A2 dat je een bepaalde pad moet volgen.

En dat is voor mensen uit Europa dus sowieso een Xiaomi.EU Rom installeren. De Global Rom is niet echt geschickt voor de westerse.

Maar Winkels zoals Belsimpel en MM verkopen ze alsnog met de Global Rom |:(
Ik weet dat de Mi A1 erg populair is geworden, maar zou Xiaomi een A2 met Android One nog "durven" verkopen na die tweet poll debacle?
Natuurlijk! Ze doen net of die poll er nooit geweest is
Ik wist niet waar dit over ging maar wel interessant ja; https://www.google.nl/amp...oll-android-one-miui/amp/
Ik betwijfel dat het grootste deel van de markt voor die toestellen ooit van die poll gehoord heeft. Wist het zelf ook niet.
Jammer van de 6", vind die 5.5 van de Mi A1 al veel te groot eigenlijk.
6'' op een 18:9 formaat is eigenlijk vrij vergelijkbaar met 5.5'' op 16:9 formaat, je verliest breedte maar je hebt iets meer lengte.
Nette specs op zich, al gaat het in smartphone land de laatste tijd met kleinere en kleinere stapjes vooruit.
Jammer dat het geen Surge processor is geworden, want die was stukken sneller dan de Snapdragon 626
Heb toch echt liever een recente snapdragon. Ze zijn een stukje zuiniger doordat de surge s1 op 28nm gebakken is en de s2 op 16 gebakken zal worden als de geruchten kloppen.

En stroomverbruik is de nummer 1 als je het mij vraagt. Leuk dat zs het proberen maar vooraksnog zijn het wederom de chipfabrieken die een chip design limiteren.
Dat is waar, maar als je naar de specs van de Surge S2 kijkt lijkt hij meer vergelijkbaar met een Snapdragon 660 en de GPU met een Snapdragon 820. En dat is toch een veel betere chip. Met een Snadragon 636 was het al beter geweest, maar een Snadragon 625 is wel erg slecht. Ik vind dat hij dan zeker niet voor meer dan de Mi A1 verkocht mag worden.

[Reactie gewijzigd door MarnickS op 2 april 2018 18:48]

Tja maar gebakken op een veroudered procede dus minder zuinig.
En ik verkies op dit punt verbruik over prestatie.
Prestatie is niet erg interesant meer tenzij je zware games op je telefoon speeld.
In NL verkoopt Belsimpel de Mi A1. Wie weet verkopen zij over een paar maanden ook de A2. Ik heb er mijn A1 gekocht en ik ben er zeer tevreden mee, afgezien van de camera die simpelweg bar slecht is. Gelukkig maakt mij dat niks uit, maar dat is voor de reguliere consument (#selfie) natuurlijk wel een belangrijke.

Het design is erg strak, zodanig zelfs dat de telefoon extreem glad is. Ik heb hem dan ook regelmatig laten donderen en ja hoor, het scherm naar de kloten. Vervanging is echter niet duur, want het is geen Apple. ;) Nu heb ik een zwarte Mi A1 met wit scherm: stormtrooper! 8-)

Ik heb dus hoge verwachtingen voor de A2 en ik sla 'm zeer waarschijnlijk over, maar ik hou 'm wel in de gaten voor als mijn A1 het onverhoopt begeeft. Hopelijk betekent dat ook dat er een A3 komt die wel op mijn verlanglijstje komt als de A2 de A1 waardig opvolgt.

Android One is voor mij perfect! :)
De A1 is inderdaad zo glad dat het m'n eerste is waar ik gelijk een siliconen hoesje voor gekocht heb. Hoop dat de A2 ook een groot succes wordt, dan haak in wellicht weer aan bij de A3!
Ik was nu ook genoodzaakt een hoesje te kopen. Verschrikkelijk vind ik die dingen. Ik heb liever een gebruikte en bekraste telefoon dan een telefoon die dikker is wijtens zo'n hoesje. 8)7
Doe mij maar de 5 plus dan krijg je tenminste een fatsoenlijke accu.

Socs worden eindelijk zuiniger en vervolgens word je bij veel telefoons keihard genaait door de steeds kariger wordende accus...
Xiaomi note 5 een betere keuze, betere camera en snellere sd 636 cpu, grotere batterij.
Maar géén Android One!
Dat zal vast niet lang duren voordat ze daar op xda een android one rom hebben gemaakt voor de note 5.
anime is het enige wat ik weet van deze taal