Super Smash Bros. Ultimate is vanaf 7 december verkrijgbaar

Super Smash Bros. Ultimate, de nieuwste game in de Smash-franchise, is vanaf 7 december verkrijgbaar voor de Nintendo Switch. In deze game zullen volgens Nintendo alle personages die in alle voorgaande Smash-games zaten, terugkeren. Ook zijn er drie nieuwe vechters.

Reggie Fils-Aimé, topman van Nintendo of America, maakt het nieuws bekend tijdens de Nintendo Direct-livestream, ter gelegenheid van de jaarlijkse E3-gamebeurs. De nieuwe personages zijn prinses Daisy, de inkling uit Splatoon en Metroid-schurk Ridley. Tweakers heeft een uitgebreide preview van de nieuwe Smash geschreven.

Ter gelegenheid van de release van Super Smash Bros. Ultimate brengt Nintendo ook een Smash-editie van de originele GameCube-controller uit, die op de Switch werkt. Deze is zwart en heeft het bekende Smash-logo in het midden. Het is nu ook al mogelijk om een GameCube-controller te gebruiken bij de Switch, maar daarvoor is dan wel een adapter van Nintendo nodig, wat bij deze nieuwe controller niet hoeft.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

12-06-2018 • 19:21

83

Reacties (83)

83
71
23
2
0
35
Wijzig sortering
ik moet nou niet zeggen dat deze game "nieuw" aanvoelt eerder een soort van update. :|
Op zich was dat voor de meeste laatste versies al het geval, maar ze hebben wel weer een flink aantal personages erbij gegooid ten opzichte van de Wii U en 3DS versies. De interface zag er vanuit de gameplay ook toch wat anders uit, dus ik ben wel benieuwd naar de release om te zien hoeveel nieuwe dingen erbij zijn gekomen. Je merkte wel echt dat de hele roster aankondiging een gigantische fanservice was met hoeveel aandacht ze er aan hebben besteed en hoeveel klassiekers terugkomen, ik denk dan ook dat ik hem uiteindelijk haal!

[Reactie gewijzigd door stuiterveer op 24 juli 2024 02:49]

Ja aangezien ik me wii u had verkocht haal ik deze ook gewoon.
Maar de stap van de wii naar de wii u was echt mega, een nieuw deel.
Dat is deze game totaal niet.
Geef ik je gelijk in, ik snap ook niet hoe je originele comment zo'n lage votes heeft gekregen aangezien je een punt hebt. Maar ze hebben het natuurlijk ook niet aangekondigd als een volledig nieuw deel dus ik vind het ergens wel jammer als je die verwachting zelf had.
Ik verwachte ook vanaf het begin niet veel.
Maar je gaat altijd hopen he.
De game komt op 7dec uit dus er is een kansje dat ze er een leuke modus bij gooien.
De downvotes zijn gewoon fanboys ;) doe je niks aan.
Of als je op Tweakers is zegt wat iets minder sociaal wenselijk is.
Gebeurt helaas erg vaak.

Ik ben groot Nintendo fan. Iets minder hardcore Smash.
En ben ook niet weggeblazen. Wat ik liefst wel wordt.
Mario Kart 8 bijvoorbeeld, zag er zo rete strak uit toen die uitkwam.

Het lijkt nu iets subtieler te zijn bij Smash.
Meer in de fighting mechanics te zitten en het is wel cool dat je de hele cast hebt.
Ik vond de stap van Wii naar Wii U juist tegenvallen. De gameplay voelde volledig hetzelfde aan en sommige levels waren 1:1 gekopieerd. Er waren wel wat verschillen, maar ik heb gratis updates gezien die meer verschil maken.
Ik vind het grappig dat ze Cloud Strife, origineel van de Sony Playstation (FF7) hebben verwerkt in een 3DS game en nu in Switch game hebben gezet.

Nintendo staat dus wel open voor nieuwe "bekende" content, maar owee als je er een video van maakt en deze op youtube zet want dan kom je in aanraking met de copyright politie. Ja, er zal wel wat geld over de balk zijn gesmeten maar uiteindelijk gaat nergens over.

Om deze reden koop ik geen Nintendo producten meer; Jammer want ik heb een gevoel dat dit best een leuke game is.
Ik volg genoeg kanalen op YouTube van gamers met Nintendo content, en heb bijvoorbeeld ook pokemon rusty gekeken alle seizoenen (is een parodie) en merk niks van wat jij zegt. Zelf op mijn eigen YouTube ook aantal play troughs van oudere snes spellen gemaakt. Nooit issues met Nintendo.

Ze treden wel hard op tegen custom rom en diverse hacks, maar video doet Nintendo al lang niet meer moeilijk over.
Kijk dan maar eventjes naar deze content.

Tja, ik zeg niet dat ik er persoonlijk problemen mee heb maar als bedrijf zijnde kan je ook een verkeerde kant op slaan; Ik noem het burgertje pesten. Ja, ze hebben gelijk om te zeggen dat het hun content is. Tegelijkertijd is het ook adverteren voor hun product.

Neem een voorbeeld aan Sony Playstation. Met 3 toetsen op je joystick heb je een video geupload met gameplay beelden en niemand die er over klaagt.
Alsof je zónder Cloud wel van plan was geweest om iets van Nintendo te kopen... 😂

Maar geeft niet hoor, ik speel straks gewoon Smash Bros en al die andere top games.
Die laatste zin is wel een beetje krom.

Alsof je geen ijs meer koopt omdat de fabrikant geld int op de foto's die je van het ijsje gemaakt hebt.
dan maak je toch geen foto's, en eet je de ijs gewoon op. :/

Maarja, ik ben niet degene die moet bepalen wat jij doet met jouw ijsje.
Zal Nintendo ooit overstappen op PC games?
Zal Sony ooit overstappen op PC games?
Sony is al lang actief op PC...
Welke games dan. Want ik kan ze echt niet vinden. ;)
Everquest, Planetside, Star Wars Galaxies, om er een paar te noemen omdat die ik uit mijn hoofd weet :P Er zijn er ongetwijfeld meer, google is your friend in deze situatie :)

[Reactie gewijzigd door Crazy Harry op 24 juli 2024 02:49]

Anoniem: 341936 @Crazy Harry13 juni 2018 11:13
Sony Online Entertainment is een aparte tak binnen Sony en heeft eigenlijk weinig te maken met de Playstation tak. Games die exclusief gemaakt worden door Playstation studios of betaald worden door Playstation (zoals GoW, Uncharted, Detroit Become Human) komen niet naar de PC naar mijn weten.
psnow is een ding op PC..
Nee, waarom zouden ze dat doen? De Switch levert bakken met geld op.
Net te laat voor Sinterklaas. Precies op tijd voor kerst :Y)
Straks even op mn gemakje deze direct kijken. Normaal gesproken ben ik tegen pre orders maar voor Smash maak ik altijd een uitzondering.
Beetje een dubbel gevoel overgehouden aan deze Direct.

Enerzijds: release date voor Smash Bros, vet dat ze alle characters erin doen. Paar leuke verrassingen: nieuwe mech-game, DLC voor Xenoblade lijkt erg uitgebreid te zijn, Hollow Knight per direct beschikbaar (yay!), Mario Party. Lekker dicht opeen gepakt eerste kwartier met veel titels, voor ieder wat wils. Ik bedoel, je moet toch wel echt zwartgallig zijn om daar (in dat kwartier) niet één leuke titel tussen te zien.

Anderzijds erg veel tijd besteed aan Smash Bros (zelf veel plezier gehad met Melee in mijn studententijd, maar geen hardcore fan). En ik miste nogal wat titels. Ik had graag meer of iig iets gezien van:
- Bayonetta 3
- Metroid Prime 4
- Star Fox Grand Prix (of andere Retro game)
- Pokemon core RPG (8th gen)
- Remakes op de wish list (Super Mario 3D World, LoZ Skyward Sword / Wind Waker, Metroid Prime 1/2/3 HD)

Een magere 7 voor mij (op schaal van 1 tot 10 ja).
Edit: Pokemon vergeten, foei foei.

[Reactie gewijzigd door Basbanaan op 24 juli 2024 02:49]

dit word een instant buy maar als onderstaande uitkomt ga ik helemaal uit mijn dak ! :) :)

https://blogs.forbes.com/olliebarder/files/2018/03/smash_goku.jpg
Ik begrijp niet waarom deze buttonbash-game zo hyped is, terwijl een pareltje als Soul Calibur nauwelijks aandacht krijgt. :)
Het zou mogelijk kunnen zijn dat het komt omdat het professionele circuit van Smash veel groter is dan van Soul Calibur, en dat deze game veel, veel meer herkenbare en leuke karakters heeft.
Met buttonbashen kom je nergens in Smash...
dit komt omdat Nintendo weinig aanbod van games heeft, dus als een ''grote'' game zoals smash uitkomt is dit altijd groot succes bij Nintendo fans.

Het was een slechte persconferentie, maar die van Sony was ook niet veel soeps!

[Reactie gewijzigd door Kol Nedra op 24 juli 2024 02:49]

Anoniem: 341936 @hawke8413 juni 2018 11:25
Omdat het nogal gemisinformeerd is. Nintendo heeft hier niet veel laten zien, maar dat hoeft ook niet echt met Smash, wat een console-seller op zich is (net als Mario Kart en Pokemon). En dat is als je "weinig aanbod van games" leest als "bij deze direct". Over het algemeen genomen heeft Nintendo een groot, divers en vooral geliefd aanbod van IPs en ontwikkelen ze meer games dan welke first-party dan ook.
Ik heb nu bijna een jaartje een Switch, maar moet zeggen dat de content niet echt veel soeps is.

Behalve de grote 2 (Zelda, Mario) zijn er wel wat leuke games te vinden als je hard zoekt, maar het merendeel zijn 2d platformers, remasters(of gewoon zelfde game opnieuw uitgebracht, soms teruggeschaald, i.e. LA Noir, Doom), rehashes van games uit de jaren 90, games die soms wel lijken alsof ze in 2 weken in elkaar gezet zijn. (ik heb er zelf een beetje een achtergrond in.)

Ik zou niets liever willen dan een mooie lib op de Switch, maar val toch vaak terug op de PS4 library.

Vind je zelf niet ook dat Nintendo t.o.v. PS4 en XBox een redelijk minimale lib heeft de laatste paar jaar ?
Het liefst zie ik nog een Advance Wars verschijnen (Tiny Metal was het wederom net niet.) Of zelfs een Goldeneye remake (I know, I know.... )

[Reactie gewijzigd door hawke84 op 24 juli 2024 02:49]

Anoniem: 341936 @hawke8413 juni 2018 13:30
Heb je het nou over first of third party? Want je eerste comment leek vooral over Nintendo's first party library te gaan.

Ik vind het nogal reducerend om te zeggen dat omdat de games 2d platformers en remasters zijn, daarom niet zouden tellen. Vooral omdat het remasters zijn van Wii-U spellen zijn, die veel mensen niet hebben gespeeld.

Maar goed, speciaal voor jou, nog eens de lijst met fantastische switch/nintendo exclusives die al uit zijn:

Arms (Nintendo)
Bayonetta 2 (Nintendo) (remaster)
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Nintendo) (remaster)
Fire Emblem Warriors (Nintendo)
Hyrule Warriors: Definitive Edition (Nintendo) (remaster-ish)
Kirby: Star Allies (Nintendo)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo)
Mario Kart 8 Deluxe (Nintendo) (remaster-ish)
Mario + Rabbids Kingdom Battle (Ubisoft)
Nintendo Labo (Nintendo)
Pokken Tournament DX (Nintendo) (remaster)
Snipperclips (Nintendo)
Splatoon 2 (Nintendo)
Super Mario Odyssey (Nintendo)
Sushi Striker: The Way of Sushido (Nintendo)
Xenoblade Chronicles 2 (Nintendo)

Dat is al een gigantische lijst Switch exclusives na 1,5 jaar! Sony had er lang niet zoveel de eerste jaar (en steunde ook op remasters), en Xbox heeft er nog steeds niet zoveel.

De exclusieve games die nog uitkomen:

Bayonetta 3 (Nintendo)
Captain Toad: Treasure Tracker (Nintendo)
Crystal Crisis (Nicalis)
Fire Emblem: Three Houses (Nintendo)
Go Vacation (Nintendo)
Mario Tennis Aces (Nintendo)
Metroid Prime 4 (Nintendo)
Monster Hunter Generations Ultimate (Capcom)
Octopath Traveler (Nintendo)
Pokemon Core Series RPG Project (Nintendo)
Pokemon Let’s Go, Pikachu / Let’s Go, Eevee (Nintendo)
Shin Megami Tensei V (Atlus)
SNK 40th Anniversary Collection (NIS America)
Super Smash Bros. Ultimate (Nintendo)
Travis Strikes Again: No More Heroes (Grasshopper Manufacture)
The World Ends With You: Final Remix (Nintendo)
Yoshi for Nintendo Switch (Nintendo)

Dat is een lijst met een dubbel aantal exclusives. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe mensen verwachten dat Nintendo nog meer uitbrengt, snappen ze niet dat game development jaren kost? Als je denkt dat Mario en Zelda de enige spellen zijn die het waard zijn om te kopen, moet je of je horizon verbreden, of gewoon geen Switch kopen.

En dan hebben we het alleen over exclusives, niet over indies die veel mensen hebben gemist of nu herontdekken op de Switch. Veel indies hebben gezegd dat hun spellen veruit het best verkopen op Switch, dus blijkbaar is er veel vraag naar goede indie titles.

(lijst met exclusives komt hiervandaan: https://gematsu.com/exclusives/switch)
Al die nintendo fanboys die aan het downvoten zijn, echt belachelijk lol.
Maargoed, zijn dan ook kleine kinderen van 12/13 jaar die niet tegen de waarheid kunnen.
Hier ga ik niet eens op reageren. We zijn inmiddels volwassen genoeg (hoop ik?)
De presentatie WAS niet goed, period. Oude games, niks nieuws (wat er toe doet) en het enige wat de presentatie langer dan 10 minuten liet duren was smash, haal die eruit en je hebt een prut presentatie.
Nintendo besteed al jaren niet veel aandacht meer aan E3, ze hebben hun eigen 'Direct' waar ze iedere 1 a 2 maanden hun games presenteren. De meerderheid van de first party line up is al bekend gemaakt in voorgaande livestreams.
Pokemon is dood (let's go eevee / pikachu is enorm teleurstellend)
Pokemon is niet dood, dit is juist een hele een goede zet van nintendo om nieuwe spelers weer terug de franchise in te roepen. Dit is precies het spel waar de meerderheid van de Pokemon Go spelers op hoopte. Als een groot pokemon fanaat moet ik zeggen dat deze game mij totaal niet aanspreekt omdat de complexe battle mechanics zo goed als afwezig zijn maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat zij de game wel gaan halen, terwijl die al in geen jaren meer pokemon hebben aangeraakt. Ik vewacht wel dat deze game het goed gaat doen en veel nieuwe mensen zal aantrekken.
en de nieuwe rpg gaat gewoon op dezelfde engine wezen met een shit verhaal zoals moon en sun, dus daar hoef ik em niet voor te houden en fire emblem is weer een anime cliché.
Dat is jouw mening, hier kan ik letterlijk niks aan doen. Ik zelf vond sun en moon wel goed omdat het eens een keer wat anders was. Wat mij betreft is deze engine perfect geschikt voor de nieuwe pokemon rpg.
Nintendo denkt maar aan 1 ding, en dat is zeker niet de playerbase.
En hier ben ik het absoluut niet mee eens. Nintendo is het enige bedrijf dat durft te innoveren op het gebied van gaming. Ze proberen te experimenteren met unieke controls voor diverse games. In tegenstelling tot Sony en Microsoft die al sinds het begin dezelfde controller layout toepassen. De nintendo switch heeft 2 controllers waardoor multiplayer veel toegankelijker word. Ook is Nintendo een van de weinige die de nostalgische oudere spellen weer beschikbaar maakt op hun moderne consoles (Virtual Console), ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien op een andere console. Wat mij betreft denkt nintendo wel degelijk aan hun playerbase.

Edit: inmiddels geleerd hoe ik kan 'quoten'.

[Reactie gewijzigd door ronkerz op 24 juli 2024 02:49]

Sluit mij grotendeels aan bij de comments van ronkerz.
Ben niet echt een fanboy maar bewonder wel al jaren wat Nintendo voor elkaar heeft gebokst. Hoe je het ook bekijkt, ze zijn toch een van de eerste (miss wel de eerste) die in het console gat is gesprongen back in the days.

Anyway, had nog geen Switch (laatste Nintendo console was een GameCube) maar gezien de games voorzie ik dat het niet lang zal duren voor de Switch er gaat komen :+
"Ja man, mario 6x opnieuw kopen omdat ze te skeer zijn om de titles vast te zetten, echt super innoverend. en die joycons is tech van 2005 (wii), niks nieuws. Tablet form is ook niks nieuws.. kan aan mij liggen maar volgens mij wil je het gewoon niet zien..."

Ze proberen wel telkens iets nieuws met mario qua setting, maar mario moet mario blijven, en dat doen ze tot nu toe erg goed. De joycons zijn vele malen preciezer dan concurerende motes tot nu toe waren, en ze hebben geen sensor bar nodig waardoor ze ook on-the-move te gebruiken zijn. De tablet heeft hardware erin zitten om veel AAA games op prima kwaliteit en FPS te draaien, en dat is iets wat ik ipads en androids nog niet zie doen. Als het aan mij ligt, innoveren ze het platform prima.
je mist het punt, die 6x mario kopen bedoel ik mee als jij mario bros gehaald hebt voor de wii met virtual console, moet je weer betalen op de 3ds, wiiu, switch etc. Dit is gewoon onzin en geldklopperij, zo zijn er meerdere dingen op nintendo aan te merken waar iedereen de ogen voor dicht doen..
Ik vind het zelf top dat deze games over de generaties heen in leven wordt gehouden, zodat we niet massaal hoeven te keren naar emulators. En er worden momenteel voor de Switch een hoop titels van de WiiU ge re-released omdat de WiiU geen successvolle console was. Ik heb er een, en kan zeggen dat het niet aan de games ligt, en Nintendo weet dat. Daarom brengen ze die opnieuw uit voor een console die wel naar wens verkoopt, wat in mijn ogen een briljante strategie is om switch games snel van de grond te krijgen.
Ik vind het ook goed dat de oude games via virtual console released worden, dit is mijn probleem ook niet...
Mee eens. Ik kreeg ook een downvote omdat ik niet positief was over de game was. Sommige mensen zijn gewoon niet zo van de re-hash van dezelfde game.
Ik vind die tweede zin eigenlijk minstens zo kinderachtig. Ik denk dat je je danig vergist in de doelgroep van Nintendo. Veel mensen die nog de NES speelden zijn nu een stuk ouder dan de gemiddelde XBOX of PS user.
De reden dat je ''downvotes'' ontvangt is als volgt;

-1 Ongewenst
"Deze reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker."

Momenteel ben je op zo'n manier bezig jouw punt te maken dat je allerlei beledigingen naar buiten gooit.

Verder vind ik dat de games die nu nog uit Nintendo komen verfrissend genoeg om ze te blijven halen.
Ja we kennen de karakters al, maar dat maakt het niet minder leuk.
welke beleggingen precies?

juist, geen 1.
Punt is dat 13 jarigen een aanname is die veelal niet klopt. Je hebt je comment zelf al aangepast zie ik, dus zo onredelijk is mijn punt niet geweest.
"maar" 3 games van wat ze hier getoond hebben? das meer dan bij sommige andere die op E3 een voorstelling gedaan hebben voor mij.
Pro controller is alles behalve mediocre, batterij gaat 40 uur mee ipv 5 uur zoals nij PS4, en hij is minstens even solide als die van de XBOX.. geen idee waar je het over hebt. Zeuren om te zeuren lijkt het.
allemaal geen problemen mee, en de PS4 controller is al beter dan die van de 3 maar kan nog niet tippen and ie van de Xbox of de Pro van nintendo. Xbox layout veel natuurlijker dan PS voor mij, en de analoge sticks hebben tenminste een weerstand.
Je post klinkt als wat ik zou schrijven als ik kapot dronken ben en dingen van mij af wil schrijven; alleen delete ik daarna de post.

Dat, of je hebt gewoon nog niet zoveel levens ervaring.

Sure, de presentatie had niet alles waar we op hoopten, maar dat wisten we eigenlijk van te voren al een beetje. Pokemon LETS GO is duidelijk een franchise die inzet om iedereen die Pokemon Go leuk vond om eindelijk eens een stapje verder te durven nemen en een Nintendo apparaat aan te schaffen voor hun eerste "echte" pokemon avontuur; iets wat wij allemaal deden 20~ jaar geleden met de Gameboy / Gameboy Color. Een prima strategie; hoe meer game en pokemon fans des te beter.

Je verwachting over Pokemon Switch is pure speculatie en ik zou gewoon even wachten op een reveal. En overigens, Ik ga waarschijnlijk gewoon Lets Go halen. Sure, ik ken het verhaal van Kanto al, maar het wordt op een nieuwe manier gebracht en ik weet nu al dat ik er meer dan genoeg uurtjes in kwijt kan raken; meer dan gezegd kan worden van heel veel games tegenwoordig.

Super smash nam inderdaad veel tijd op. Ze hadden die tijd prima op kunnen vullen met wat Metroid 4 footage oid, maar I guess dat dat gewoon nog niet klaar was voor big time.

E-cards? Heb je geen creditcard? Oh wacht, ik heb een vermoeden.

Joy-cons zijn prima. Niet perfect, maar prima.

Het klinkt gewoon alsof je een verkeerde aankoop hebt gedaan. Je lijkt al ontevreden over je Switch, en je zocht naar confirmatie dat het het waard was. Jammer dat de E3 je niet heeft kunnen overtuigen, maar dat maakt het niet een slecht systeem.
Nintendo wint E3 2018 anders met dit.
Ze geven waar de fans al lang om roepen, plus octopath traveler, fire emblem, mario party, dragonball fighterZ, Ark, xenoblade DLC, Wolfenstein, FIFA 19, pokemon...
Dan hebben ze nog niet eens de pokemon RPG voor 2019 aangehaald, metroid, bayonetta 3, Yoshi...
Hoe durf je vergelijken met die EA shitshow lol.
Ik heb zelf een Nintendo Switch, met een hoop spellen, en geen xbox of PS4, wel een PC. Ik heb de gehele E3 gezien, en wat mij betreft wint Microsoft hem, veel games, een gave presentatie, en super veel content.

Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat Nintendo hem wint. Hoe graag ik het ook had gewild, was letterlijk elke titel al bekend het afgelopen jaar. Daarbij is de helft van die line-up van Nintendo zelf. Ik had bijvoorbeeld graag een AAA game gezien van een andere developer, in plaats van binnen het Nintendo universum.

De E3 mag ook wel wat verassen vind ik. Dat er een nieuwe FIFA, Mario Party etc. komt, daar hoef ik geen E3 voor te kijken, die komen sowieso wel.
Moest Microsoft hun console nu beter verkopen en meer exclusieve AAA titels hebben..
Ik verwachtte weinig van MS hun show en hij viel zeker beter mee dan verwacht. (nog altijd salty om scalebound cancel)
Dragonball fighterZ was niet bekend en vind ik huge voor de switch, ik heb em op PS4 en had nooit gedacht dat deze ging, of kon geport worden. Ark vond ik ook een grote verrassing om dezelfde reden, fortnite wisten we nu al wel.. maar toch.
Al bij al is dit een mooie lineup, gekend of niet.. Als je de laatste jaren nintendo gevolgd hebt weet je dat dit gewoon supergoed nieuws is.. bijna iedereen is on board voor de switch, zo een 3rd party lineup naast hun eigen first party is gewoon geweldig, en meer dan de Xbox one mij kan bieden aangezien ik een PS4/PC en switch heb.
Ik snap niet hoe je kunt zeggen dat Nintendo hem wint. Hoe graag ik het ook had gewild, was letterlijk elke titel al bekend het afgelopen jaar.
Ja, want het spel waarmee Nintendo's presentatie opende was een bekende titel? ;)
Je moet wel door een hele grote Nintendo bril kijken wil je ze bestempelen als winnaar van de E3 2018.
op wat ze getoond hebben en qua verrassingen? voor mij wel.
Misschien ook omat de meeste andere shows zo zwak waren..
Waar was FF7 remake? waar was metroid 4, bayonetta 3, yoshi, hun online plannen... ze hadden veel meer kunnen tonen.. allemaal.. maar van octopath traveler en xenoblade krijg ik al heel veel zin om er direct aan te beginnen.
Net zoals met beyond good and evil 2, the last of us..
Ik ben met nintendo opgrgroeid maar heb alle consoles en een PC staan thuis, en voor mij was nintendo nipt eerste, dan bethesda en dan ubisoft, microsoft volgende, dan sony en onderaan ntrlk EA.
Lol, een hele lijst met argumenten waarom Nintendo als winnaar bestempeld mag worden, en dan kom je met zo'n nietszeggende oneliner.

Ik vond de E3 presentatie ook best tegenvallen, maar hij heeft wel een punt.
Nintendo maakt altijd dezelfde games, daarom zie je deeltje 11 mario party voorbij komen etc.
Ik wordt niet warm van dit soort games, het enige pluspunt is dat je bij smash 60fps speelt....
maar ze blijven wel verkopen en zijn goed.. het is eens wat anders dan weeral call of duty oid.
Tja, de zoveelste CoD of zoveelste Mario Party...
elke mario party is voor mij anders wegens 100% andere minigames.. CoD daarentegen kopieert gewoon oude CoD of andere games of gaat mee in de flavor of the month zever.
Ik vind de huidige shooters met unlock systeem dan ook niks, geef mij maar skillbased zoals quake vroeger bvb.
Gelukkig is niet ieders smaak dezelfde ntrlk.
Ik heb genoten van horizon zero dawn, doom, god of war etc.. maar kan minstens even hard genieten van mario kart met 4 op de zetel bvb. Gelukkig dat de Switch geen games zal krijgen als red dead redemption misschien, anders hadden we maar 1 console en mss geen concurrentie, en dat is slecht voor ons gamers.
De echte systemsellers zijn op 1 hand te tellen en de rest zijn allemaal remakes of titels die niemandjou niet interesseert
Zegt ook veel dat de hele wereld een live presentatie geeft op een groot podium en Nintendo het doet met een filmpje.
Nintendo geeft gedurende heel E3 een live demonstratie van games.
Xenoblade, Splatoon, Smash Bros, Mario Odyssey, Legend of Zelda, Pokémon, Mario+Rabbids, Octopath Traveler, Fire Emblem, ik weet niet hoeveel vingers je op een hand hebt maar ik haal ‘t niet met 1 hand.

En dan hebben we nog een berg geweldige niet-exclusives die je kan spelen en nog een aantal games waarvan je weet dat ze eraan zitten te komen. (ARK, Rocket League, Skyrim, Wolfenstein, Doom, FIFA...)

[Reactie gewijzigd door DigitalExorcist op 24 juli 2024 02:49]

ik weet niet hoeveel vingers je op een hand hebt maar ik haal ‘t niet met 1 hand.
Kwestie van binair tellen, dan kun je met één hand tot 2^5=32 tellen en met twee handen tot 1024. ;)
Inderdaad, het was echt een verschrikkelijke presentatie om te zien. Een half uur praten over Smash Bros, geen wonder dat je dan niet kiest voor een groot podium. |:( Veel fans zullen er ongetwijfeld blij mee zijn, maar god wat duurde het lang. Verder ben ik het met je eens. De Switch is een leuke console om af en toe even op te pikken en ik heb me erg goed vermaakt met Super Mario Odyssey, echter gebruik ik hem onderweg, op de bank of in bed. Ik zou er echt niet aan moeten denken om die graphics te zien op een groot scherm.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 24 juli 2024 02:49]

Nintendo Switch is toch een prima console om mee te beginnen? Er is weer een hele nieuwe generatie die de games nog kunnen ontdekken en voor de ouderen is het nostalgie.
Anoniem: 181786 @magnifor12 juni 2018 19:37
Nintendo doet het de laatste jaren altijd met een Direct. Meer dan prima, en leuk dat ze er het hele jaar door zijn.

Ik denk ook dat je de commerciële waarde van een Smash titel als deze zwaar onderschat. Microsoft en Sony zouden ontzettend graag zo'n populaire titel (die consoles verkoopt) als hoogtepunt van hun E3 hebben schat ik zo in.
Anoniem: 181786 @magnifor12 juni 2018 19:46
Welke exclusieve titel heeft Sony deze E3 aangekondigd die als professionele E-Sport wordt gespeeld en zo de komende jaren relevant is?
vooral Sony heeft zat titels die veel beter verkopen dan een Smash
Super Smash Bros. Brawl verkocht 13 miljoen keer. Smash Bros voor de 3DS 9,2 miljoen keer.

Geen enkele PS4 titel is meer dan 9 miljoen keer verkocht.

Je onderschat de boel enorm ;)
Anoniem: 341936 @magnifor13 juni 2018 11:21
Smash en Mario Kart hebben bijna de hoogste attach rates van welke serie dan ook. Elke Nintendo console komt praktisch met die spellen. Sony's spellen verkopen in absolute aantallen meestal beter, maar dat is ook niet zo raar met meer consoles.
Uh nee.
Best verkochte ps4 game: Uncharted 4: A Thief's End 8.7M exemplaren
Super Smash Bros 3DS: 9.24M exemplaren.
Daarbij komt ook nog de Wii U versie met 5.34M exemplaren en dat voor een console die zelf nog geen 14M keer verkocht is.

[Reactie gewijzigd door qlum op 24 juli 2024 02:49]

Ze zijn juist extreem vergelijkbaar omdat ze beide wereldwijd ongeveer evenveel verkocht zijn (ongeveer 73 miljoen volgens de laatste cijfers).
Nintendo doet het al een hele poos op deze manier en met succes. Hun persconferenties waren vaak enorm slecht en op deze manier kunnen ze op hun eigen manier een vlekkeloze presentatie aanbieden. Hij zat ook prima in elkaar. Duurde niet te lang, veel informatie over hun nieuwe systemseller en genoeg andere games die de revue passeerde. EA zat dit jaar qua niveau echt mijlenver onder Nintendo.
Omdat Smash een gruwelijk populaire franchise is misschien? Dat moet je niet onderschatten. Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat er tienduizenden mensen net van elke Smash-minuut genoten hebben.
Hoe lang doet EA over FIFA? Juist :+

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.