Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Nintendo brengt demo uit van Captain Toad: Treasure Tracker voor Switch en 3DS

Nintendo heeft in zijn eShop demo's uitgebracht van Captain Toad: Treasure Tracker voor de Switch en de 3DS. De volledige versie komt uit op 13 juli. Het 3d-puzzelplatformspel verscheen eerder al voor de Wii U, maar krijgt nieuwe levels.

De nieuwe levels hebben een Super Mario Odyssey-thema en de Switch-versie van Captain Toad krijgt co-opfunctionaliteit voor twee spelers. Captain Toad, het figuurtje waar de game om draait, verscheen voor het eerst in Super Mario Galaxy en was later ook een speelbaar personage in Super Mario 3D World.

Nintendo heeft de demo's beschikbaar gesteld en een trailer vrijgegeven waarin de nieuwe levels te zien zijn. De levels zijn gebaseerd op Stedenrijk, Woestijnrijk, Watervalrijk en Kookrijk uit Super Mario Odyssey. In de puzzelplatformer kunnen spelers niet springen, maar moeten ze andere manieren bedenken om voorbij vijanden en obstakels te komen.

De Switch-versie van Captain Toad: Treasure Tracker gaat 39,99 euro kosten en de volledige versie van de game komt op 13 juli uit.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

20-06-2018 • 16:28

48 Linkedin Google+

Reacties (48)

Wijzig sortering
Volgens mij hebben ze alleen een demo beschikbaar gesteld voor de Switch versie; niet de Nintendo 3DS versie.
https://www.nintendo.nl/G...sure-Tracker-1348072.html

Rechtsboven staat: download de demo.

Voor beide uitgebracht :)
Hmm op dit moment zie ik hem in de Switch shop ook nog altijd niet staan..
Zou bij onder het tabje Toad's Treasure Tracker moeten staan bij Aankomende Releases. Daar heb ik 'm in elk geval gedownload.
Got to hand it to Nintendo. Ze zijn echt goed bezig met de switch.
Vanaf de release komt er maandelijks een top titel uit.
Op een dik jaar zijn er al heel veel leuke titels en er komt nog veel aan dit jaar.

Voor wie nog twijfelt, de switch is een mega toffe console!
Vooral leuk als je een wii u heb gekocht en nu met de switch AL je oude spellen terug ziet komen met een paar nieuwe skins maar wel weer de volle mep! Dus heb je nintendo gesteund tijdens de wii u era vis je nu naast het net. Begrijpelijk maar erg teleurstellend.

Voor de mensen met een wii u raad ik aan de wii u versie te kopen voor minder dan 20 euro...

[Reactie gewijzigd door Dexter010 op 20 juni 2018 23:00]

Vooral leuk als je een wii u heb gekocht en nu met de switch AL je oude spellen terug ziet komen met een paar nieuwe skins maar wel weer de volle mep! Dus heb je nintendo gesteund tijdens de wii u era vis je nu naast het net. Begrijpelijk maar erg teleurstellend.
Het lijkt bijna alsof ik dit eerder heb gehoord :|
ensen met een wii u raad ik aan de wii u versie te kopen voor minder dan 20 euro...
En je geeft zelf de oplossing al, dus....... wat is het probleem?

Dat een hele groep mensen de gelegenheid krijgt games te spelen in de categorie goed tot super vet? Games die voor geen reet verkochten vanwege het platform en nu een tweede leven krijgen?

Niemand verplicht je deze opnieuw te kopen (doe ik ook niet) en niemand weerdhoud je ervan de WiiU aan te slingeren.
Volgens mij heb je niks toe te voegen dus waarom reageren?

Ik vind het jammer dat er voor mij zo weinig nieuwe spellen uit komen op de switch. Leuk voor de echte fans die er gewoon bij waren met de wiiu.. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat nintendo een boost krijgt van die simpele double sales omdat het met de wiiu niet goed ging.
Ik zou het fijn vinden als nintendo er nog is over 20 of 40+ jaren niet zoals Atari..

[Reactie gewijzigd door Dexter010 op 21 juni 2018 16:48]

Volgens mij heb je niks toe te voegen dus waarom reageren?
Jouw reactie voegt anders ook weinig toe; het is ook niet dat het punt wat je aanhaalt al vaker voorbij is gekomen op Tweakers. Het komt bij zo'n beetje élk bericht van de Nintendo Switch wel voorbij. ;)
Ik vind het jammer dat er voor mij zo weinig nieuwe spellen uit komen op de switch. Leuk voor de echte fans die er gewoon bij waren met de wiiu.. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat nintendo een boost krijgt van die simpele double sales omdat het met de wiiu niet goed ging.
Tja, de WiiU is geflopt, nu wil Nintendo de verliezen enigszins terughalen, omdat meer mensen de games nu wél zien. Ik vind het eigenlijk een heel logische stap, zou het zelf ook zo doen en ik denk ook wel dat iedereen dat zou doen. Tel daarbij op dat niemand jou verplicht een game te kopen, als je het al hebt op de WiiU dan hoef je die game toch ook niet per se nogmaals te kopen? Ik zie echt het probleem niet.
Ik zou het fijn vinden als nintendo er nog is over 20 of 40+ jaren niet zoals Atari..
Dat is dan toch wat ze doen door games die met de WiiU geflopt zijn nu een nieuwe kans te geven, zodat Nintendo minder verlies lijdt? :? Je wilt het een niet, geeft zelf de oplossingen ervoor en nog is het niet goed? Dat is echt de indruk die je geeft met jouw reacties.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 juni 2018 19:36]

Ik geef advies aan andere mensen...
Sorry, maar of mensen een spel kopen of niet, is geheel aan die persoon toch? Als zij die game niet hebben gespeeld op de Wii U, maar nu wel op de Switch willen spelen (of het überhaupt op de Switch willen spelen), wie houdt ze dan tegen? Dat jij de Wii U versie neemt, is jouw keuze, net als dat een ander kiest voor de Switch-versie. Niks mis mee toch, lijkt me? Ja, voor de Switch-versie betaal je meer. En dus? Als iemand dat ervoor over heeft. Ik zie echt het probleem niet. ;)
Jij denkt dat de 'scorekaart' een indicatie is van goed advies? Die 'scorekaart' laat zien welke moderaties anderen aan jouw reactie hebben gegeven. Dat is een waardering voor de reactie inhoudelijk in relatie tot het artikel. Neem voor meer informatie de reviews: Tweakers moderatie faq door, die legt ook uit hoe het moderatiesysteem werkt. In elk geval is het geen 'reactiewaarderingssysteem'. ;)

Zo staat de score achter het cijfer (1/2/3) niet voor het aantal personen dat die score gegeven heeft, het moderatiesysteem is wat ingewikkelder dan dat. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 juni 2018 20:54]

Neem dan de eerder gelinkte FAQ even door, daar is het systeem niet voor bedoeld. ;)
Ze hadden gelukkig nog een bak spellen liggen die weinig mensen gespeeld hebben op de Wii U.

Gek genoeg bedoel ik het niet eens erg sarcastisch. Het heeft met relatief lage ontwikkelingskosten (port vs from scratch) de spellen nieuw leven in geblazen en het heeft Switch bezitters relatief nieuwe games gegeven.
Als je wel een Nintendo Wii U heb gehad dan heb je de meeste van de toffe games die nu uitkomen al gespeeld (of grote delen ervan).

Dan is het een beetje teleurstellend... vooral omdat de meeste riepen... de WiiU is niks... er zijn geen Games!! Etc etc.
Schreeuwt HELLO!!..... Ik vond deze game er erg leuk uitzien op de Wii-u en was al een beetje aan het hopen op een demo, vanavond eens proberen en als hij echt leuk is toch maar bestellen al heb ik ook Crash, Smash en Pokemon in de pre-order staan (en Fortnite, Xenoblade Chronicles 2, Mafia en nog wat spellen (uit) te spelen ha ha)
Ik double dip eigenlijk nooit, maar had me zo erg vermaakt met dit spel op de wii-u. Hopelijk wel genoeg nieuwe levels om het waard te maken.
TIL "Double dip" _/-\o_
Heerlijke muziek!
Een typisch Nintendo-spel: een mooi ogend ontwerp met goede kleuren zonder dat het zwaar draaiende en realistisch ogende graphics zijn, een leuke spelwereld, aardige muziek, een spel waarbij je een glimlach krijgt terwijl je het speelt of ziet.
1 puntje van kritiek bij het zien van deze demo: ze gaan ineens van maantjes naar sterretjes in de spelwereld van SMO, dat is een beetje raar aangezien een deel van het spel zich afspeelt in SMO. Een schuldbekentenis van Nitendo? Voortaan weer sterren bij Mario?
In SMO is ook een wereld waar je sterren verzameld ipv manen ;)
Maar die wereld hoort dan weer voor mijn gevoel niet echt thuis in dat spel aangezien hij teruggaat naar het Mario64-kasteel.
Aanrader voor iedereen. Heerlijke casual, leuke, inventieve gameplay.
Goed dat ze een Demo (net als bij Mario tennis aces) beschikbaar hebben gesteld. Een must voor de gene die het nog niet gespeeld heeft :)

*heeft de Wii-u versie helaas al uitgespeeld.

[Reactie gewijzigd door rudyman85 op 20 juni 2018 17:47]

Dit ziet er wel leuk uit voor de kleine. Kan nu al aardig Mario Kart doen op de Switch. Gevoelsmatig is deze platformer een prima kennismaking met dit genre. (Goed 4,5 jaar nu)

[Reactie gewijzigd door orange.x op 20 juni 2018 19:24]

Sjesus wat ben ik blij met mijn wiiu tot voorlopig geen reden een switch te kopen. Te duur en te veel remakes
Super Mario Odyssee is geen remake (niet eens op de WiiU), Super Smash Bros. Ultimate (zal denk ik ook niet naar de WiiU komen. ;)) is geen remake. Breath of the Wild is geen remake, maar kwam tegelijkertijd voor Switch en Wii U. Je doet echt alsof alles wat op de Switch uitkomt een remake is, maar dat is dus niet zo. En zo zijn er wel meer games voor de Switch die je niet ziet op de WiiU. ;)

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 20 juni 2018 20:19]

Je vergeet splatoon 2 ook geen remake en ook een triple A van Nintendo. Daarnaast komen er veel games van non Nintendo studios ook naar switch. Zoals fortnite of fifa/NBA live/ de rest van dat soort games oh en rocket league niet te vergeten
En vergeet niet de hele gimmic! Hij is portable!
Ik gebruik hem best veel in portable mode, blijkt gewoon heel fijn te zijn dat je hem mee kan nemen en goede games kan spelen. Dacht eerst dat ik dat niet zo veel zou doen maar achteraf blijkt dat ik hem meer portable gebruik dan in de dock. Thuis speel ik ook redelijk vaak portable omdat de tv geclaimd is :|
Bij mij zit het Dock nog in de doos. Speel handheld of niet. Als ik op de TV wil gamen dan speel ik toch sneller op de PS4.

Mijn vriendin krijgt gewoon een iPad in haar handen gedrukt als ik op de TV wil gamen :D
Super smash is wel hetzelfde spel alleen wat meer characters. En volgens mij was Breath of the Wild al heel lang voor de wii u beloofd en moest die ineens uitgesteld worden naar de switch release.
En mario kart ook hetzelfde net als smash, een paar dingetjes erbij en that's it.

[Reactie gewijzigd door Dexter010 op 21 juni 2018 16:49]

Voor wat ik begrijp en van de game gezien heb, is deze versie van de grond af opgebouwd. Natuurlijk zal eea overeenkomen met eerdere versies, maar om dan te zeggen dat de game een remake is, terwijl het merendeel van de game toch echt fonkel nieuw is, vind ik echt te kort door de bocht. Anders had Super Smash Bros: Ultimate er ook al wel geweest.

Niks remakes, zoals Captain Toad, Donkey Kong: Tropical Freeze, Mario Kart 8 (Deluxe) en Hyrule Warriors dat wel zijn.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 juni 2018 16:55]

Ik neem aan dat je het over smash heb. Vergelijk alle smash die er bestaan met elkaar en die van wiiu/switch zijn 90%+ exact hetzelfde. Apart van de characters en skins. Kijk naar de maps, looks, gameplay etc etc etc. Ultimate is net als mario kart deluxe gewoon een DLC/add-on.
Tja, als je zo gaat beginnen geldt dat voor alle (opvolgende) delen van games binnen een franchise. 8)7

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 21 juni 2018 20:14]

Nee totaal niet, maar ik ga mijn tijd wel even beter besteden. :O