Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple iTunes verschijnt in Microsoft Store

De iTunes-software van Apple is verschenen in de downloadwinkel van Microsoft. Dat gebeurt bijna een jaar na de aankondiging daarvan. De software is ongewijzigd, maar kan nu ook door Windows 10 S-gebruikers worden geÔnstalleerd.

De iTunes-versie die in de Microsoft Store staat is 477MB groot en in feite dezelfde software als de losse download die door Apple aangeboden wordt. Het is geen UWP-app, maar een reguliere Win32-applicatie die met de Centennial-tool is omgezet.

Door iTunes te installeren vanuit de Microsoft Store worden updates ook afgehandeld vanuit de downloadwinkel. Daarnaast kan de software geen achtergrondprocessen installeren of pogingen doen om de iCloud-software te installeren.

Als gebruikers iTunes installeren vanuit de downloadwinkel, wordt hun huidige installatie verwijderd. In mei vorig jaar kondigde Microsoft aan dat iTunes naar de downloadwinkel voor Windows zou komen. Waarom de komst van de software zo lang heeft geduurd, is niet bekend.

iTunes in Microsoft Store

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

27-04-2018 • 10:19

95 Linkedin Google+

Submitter: nickurt

Reacties (95)

Wijzig sortering
Het is geen UWP-app, maar een reguliere Win32-applicatie die met de Centennial-tool is omgezet.


Dus het is wťl een UWP app. Als het geen UWP app is zou het niet in de Store kunnen staan. Wat Tweakers hier bedoelt met "geen UWP" is "geen WinRT". UWP != WinRT. Een Win32 app kan net zo goed een UWP app zijn.

Dat gezegd hebbende: goed om te zien dat apps zoals iTunes nu hun weg vinden naar de Store. Een gecentralizeerd update system is veel beter dan voor ieder stukje software weer een andere updater te moeten installeren. En het beste misschien nog wel: geen onnodige extra software meer.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 10:29]

Correct: What's a Universal Windows Platform (UWP) app?
UWP is flexible. You can use languages such as C#, C++, Javascript, and VB. Have a C++ desktop app that you want to modernize with UWP features and sell in the Microsoft store? That's okay, too.

[Reactie gewijzigd door Swerfer op 27 april 2018 12:39]

Incorrect. Het is geen UWP app, UWP gebruikt o.a. Xaml en kan op andere apparaten draaien (bv een XBOX ONE, Raspberry Pi) WinRT is wat er origineel voor een Windows 8 applicatie werd gebruikt. Universal Windows Platform is wat de opvolger van WinRT is.

Dit is een Win32 Desktop App ingepakt in een App package. En heeft helemaal niks met UWP te maken.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 27 april 2018 10:31]

Neen, dit is een UWP app. iTunes in de Microsoft Store heeft net zo goed toegang tot alle WinRT APIs. Wat jij hier noemt als de definitie van een UWP apps is niet de definitie ervan.

En UWP is ook niet "de opvolger van" WinRT. WinRT is een set APIs net zoals Win32, UWP is een platform dat alle APIs, waaronder WinRT, Win32 en EdgeHTML, omslaat. Jezus minus, stop met deze onzin en ga zelf eerst eens zoeken wat "UWP" eigenlijk is.

Ga je overigens deze discussie iedere keer beginnen als het opkomt?

sanderev66 in 'nieuws: 'Microsoft stopt met aanbieden Windows 10 S als 'stand...

Ik zal het antwoord dat ik toen heb gegeven hier nog eens onder plakken:
Iedere applicatie in de Microsoft Store is per definitie een UWP app. UWP is GEEN API. Iedere app die gebruik maakt van de Desktop of iOS bridge zijn ook gewoon UWP apps. Die apps hebben ook gewoon toegang tot de omliggende WinRT API. Dat de applicaties zelf geen WinRT gebruiken maakt het niet dat het geen UWPs zijn. Ik herhaal: WinRT apps zijn UWP apps, een UWP app is niet een WinRT app.

Ga AUB niet zelf definities verzinnen voor iets waar je geen kennis van hebt. Hier heb je de volledige definitie van "UWP" aldus Microsoft:

"Windows 10 introduces the Universal Windows Platform (UWP), which provides a common app platform on every device that runs Windows 10. The UWP provides a guaranteed core API across devices. This means you can create a single app package that can be installed onto a wide range of devices. And, with that single app package, the Microsoft Store provides a unified distribution channel to reach all the device types your app can run on. Apps that target the UWP can call not only the WinRT APIs that are common to all devices, but also APIs (including Win32 and .NET APIs) that are specific to the class of device that the app is running on."

Of kort gezegd, iedere app met toegang tot de WinRT API is een UWP app, belangrijk woord is "toegang", dat duidelijk niet hetzelfde is als "exclusief gebruik maakt van". Win32 apps in de Microsoft Store kunnen gebruik maken van Cortana, live tiles, Windows Ink, complexe notificaties, etc. Dat is wat een UWP app definieerd. Iedere app in de Microsoft Store voldoet aan die definitie.

Dus:
WinRT apps zijn UWP apps maar UWP apps zijn niet exclusief WinRT apps, iedere app in de Microsoft Store is een UWP app, maar niet iedere UWP app komt uit de Microsoft Store.

Overigens, @Blokker_1999 was zelfs niet eens juist in dat WinRT .NET gebruikt voor interacties en XAML voor weergave. DirectX UI kan ook, net als Javascript & HTML.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 10:42]

https://docs.microsoft.co...pplication-platform-guide
Windows 10 introduces the Universal Windows Platform (UWP), which provides a common app platform on every device that runs Windows 10. The UWP provides a guaranteed core API across devices. New adaptive controls and layout panels help you to tailor your UI across a broad range of device screen resolutions and sizes, and respond to multiple kinds of device input. A unified app store makes your app available on Windows 10 devices such as PC, tablet, Xbox, HoloLens, Surface Hub, and Internet of Things (IoT) devices.
Als dit dus niet kan draaien op bijvoorbeeld Xbox, dan is het geen UWP.
Wat exact heeft je quote hier mee te maken? Dit gaat over het feit dat de Store op alle Windows platformen beschikbaar is, dat heeft op zichzelf niks met UWP te maken en zegt ook niet dat UWP en zelfs WinRT applicaties voor alle platformen beschikbaar moeten zijn. Sterker nog, als je echt de definitie wilt aanpakken dat het beschikbaar MOET zijn voor alle platformen, blijven er nog maar bitter weinig apps over, zelfs puur WinRT apps zijn lang niet altijd voor alle platformen beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 11:06]

UWP apps kunnen idd Win32 APIs aanroepen dit is absoluut NIET andersom het geval!

Wat je kan maken is een UWP Packaging project, hiermee kan je een App Container maken (welke idd UWP is) waarin je via de Win 32 APIs een WIN 32 APPLICATIE kan uitvoeren. Let op, hierbij beperk je de UWP package dat die bv niet op een XBOX ONE S of Raspberry Pi kan draaien.

Zie bv deze hele SIMPELE screenshot uit Visual Studio 2017:

https://tweakers.net/ext/f/RorzvzBQjSdUkuSB7u7UFe92/full.png (voorbeeld is C#, maar dit kan prima met elke taal die VS ondersteund)

Ja je kan een paar UWP Windows 10 SDK APIs aanroepen als je je Win32 App in een UWP App Package stopt. Dat maakt alleen je Win32 App nog geen UWP app.

Je kan het duizend keer roeptoeteren, maar dat maakt het nog niet waar.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 27 april 2018 10:51]

Dus wat is het nu? Kunnen WinRT apps nu wel of niet Win32 APIs aanroepen?

Spoiler alert: dat kunnen ze wel degelijk. En visa versa ook; zolang die WinRT en/of Win32 applicaties UWPs zijn. iTunes is, net als Spotify, Office, Affinity software, etc. uit de Store een UWP app.

Wat moet die screenshot van Visual Studio exact bewijzen? Want het toont niks dat hier ook maar iets mee te maken heeft.

Anyways, blijkbaar moet ik de quote van Microsoft nog eens quoten om het absoluut duidelijk te maken:
Apps that target the UWP can call not only the WinRT APIs that are common to all devices, but also APIs (including Win32 and .NET APIs) that are specific to the class of device that the app is running on.
Ik heb speciaal voor je het belangrijke gedeelte nog eens in het vet aangedrukt en kan ik je er ook even op wijzen dat Microsoft hier duidelijk ook de termen "UWP" en "WinRT" naast elkaar gebruikt en dat deze niet dezelfde betekenis hebben in tegenstelling tot wat jij blijft beweren?

-----

Anyways, uiteindelijk boeit het me vrij weinig wat jij hier in gelooft of niet, maar ga anderen AUB niet voorliegen over wat een UWP is en houd je eigen persoonlijke mening gewoon voor jezelf. Want degene die het definieert, Microsoft, is het niet met je eens.
Je kan het duizend keer roeptoeteren, maar dat maakt het nog niet waar.
Sorry, maar welke bronnen heb jij om je mening te staven dat alleen apps die puur WinRT en voor alle platformen beschikbaar zijn UWPs zijn? Ik kan namelijk de definitie van Microsoft voorleggen om te bewijzen dat UWPs ook gewoon Win32, WinRT, EdgeHTML en .NET apps kunnen zijn. Waar is jouw bron?

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 11:10]

Anyways, uiteindelijk boeit het me vrij weinig wat jij hier in gelooft of niet, maar ga anderen AUB niet voorliegen over wat een UWP is en houd je eigen persoonlijke definitie gewoon voor jezelf. Want degene die het definieert, Microsoft, is het niet met je eens.
Doe dat vooral zelf.

UWP = Universal Windows Platform = Zoals je in mijn VS2017 screenshot kan zien de projecten die aangemerkt zijn als Windows Universal. Het staat er ook bij "A project for a single-paged Universal Windows Platform (UWP) app..." Dit is de definitie van UWP.

Het packaging projecttype levert een appx package op, dit is een container voor een desktop applicatie. Deze container heeft (beperkte) toegang tot de Windows 10 SDK en de Win 32 runtime. Sterker nog een pure Win32 .NET applicatie kan tot op een (nog beperktere) vorm OOK gebruik maken van de Win 10 SDK.

Een UWP Applicatie heeft volledige (bepaalt bij capabilities) toegang tot de Windows 10 SDK.
APPX packages worden ook gebruikt voor pure WinRT apps. Win32 apps in een APPX hebben ook volledige toegang tot de Windows 10 SDK. EdgeHTML HWA en PWA worden ook als APPX bestanden in de Store geplaatst, met toegang tot WinRT.

Overigens, dat is niet wat je screenshot toont. Je screenshot toont hoe een Project Centennial app "Windows Applicaton Packaging Project" volgens Visual Studio dus wel degelijk onder "Universal Windows" valt (de openstaande categorie). Je eigen bewijs spreekt jezelf tegen.

En opnieuw:

"Apps that target the UWP can call not only the WinRT APIs that are common to all devices, but also APIs (including Win32 and .NET APIs) that are specific to the class of device that the app is running on."

Al jou argumenten spreken deze definitie (en ik herhaal: de definitie van Microsoft) tegen.

Jij zegt dat dit geen UWP is? Ok. Fijn. Maar geeft dan AUB de quote van Microsoft waar wordt gezegd dat UWPs WinRT apps zijn en ENKEL en ALLEEN WinRT apps kunnen zijn. Want dat is wat jij hier claimt, nee? Als dat zo is moet Microsoft dit toch ergens vermelden? Waar?

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 11:34]

Beste Loller,
Jij beschuldigt een ander van liegen op basis van een redeneerfout. UWP apps kunnen Win32 api's aanspreken, maar dat betekent niet dat alle apps die Win32 api's kunnen aanspreken UWP apps zijn.

Dat is hetzelfde als de redenatie dat alle vrouwen mensen zijn, en daardoor alle mensen vrouwen.

Je zou pas een punt hebben als je ergens kunt vinden dat alle Microsoft Store apps UWP apps moeten zijn.
Waar zeg ik dat alle apps die Win32 APIs kunnen aanspreken UWP apps zijn? Ik zeg dat alle apps in de Microsoft Store UWP apps zijn, en dat Win32 apps in de Store ook UWP apps zijn. Waarom zeg ik dat? Omdat dit letterlijk de definitie van een UWP app is:

"Apps that target the UWP can call not only the WinRT APIs that are common to all devices, but also APIs (including Win32 and .NET APIs) that are specific to the class of device that the app is running on."

Dit zegt nergens dat UWP apps niet exclusief Win32 APIs mogen aanroepen (of eender welke API). Als iets in de Microsoft Store staat is het hoe dan ook een UWP. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen? En ook voor jou, je kan je mening wel vermelden, maar je geeft hier geen enkele bron die dat ondersteund. En als je om een of andere reden Microsoft zelf niet gelooft over hun eigen platform, laat ik dan deze quote van Windows Central er ook maar even ingooien:
Therefore, desktop bridge apps are really hybrid-UWP ones. To the OS, however, they're just UWP since it is those features that are most prominent.
Je vergelijken slaat overigens nergens op. Alle Win32 apps in de Store zijn UWP apps, niet alle Win32 apps zijn UWP apps. iTunes in de Store is een UWP, iTunes van apple.com is dat niet.
Deze hele discussie toont wel aan wat er mis is met UWP en waarom ontwikkelaars er niet echt warm voor lijken te lopen. Je kunt je afvragen hoe universeel een Win32 app in een UWP wrapper nou daadwerkelijk is als je die app vervolgens niet op Windows 10 mobile, HoloLens of de Xbox One kunt draaien maar alleen op desktops omdat je afhankelijk bent van de Win32 API waar de WinRT API (die daadwerkelijk universeel is voor Windows 10) niet in voorziet. Microsoft heeft dan leuk een 'desktopbrug' gemaakt maar dan komt er in de praktijk op neer dat je alsnog je halve applicatie kunt verbouwen. Dat zal ook deels de reden zijn dat het zo lang heeft geduurd voordat iTunes als UWP beschikbaar is gekomen gok ik zo.
Het doel van de Desktop Bridge is dan ook niet om gewoon Win32 apps in de Store te krijgen (of beter gezegd: dat was niet het originele doel) maar om Win32 apps UWPs te maken en deze zo stukje bij beetje te converteren naar WinRT (doormiddel van in XAML based UI, etc.).

Als Microsoft er ooit echt zou in kunnen slagen om een converter te maken die Win32 volledig kan omzetten naar WinRT zitten we waarschijnlijk alweer in het domein van AI.
APPX packages worden ook gebruikt voor pure WinRT apps. Win32 apps in een APPX hebben ook volledige toegang tot de Windows 10 SDK.
Ik zeg toch ook dat de AppPackages onderdeel zijn van UWP. Het staat zelfs onder dezelfde categorie in Visual Studio.

"Apps that target the UWP can call not only the WinRT APIs that are common to all devices, but also APIs (including Win32 and .NET APIs) that are specific to the class of device that the app is running on."

EEN WIN32 APP IN EEN APP PACKAGE TARGET NIET UWP! Heel simpel de appx package target UWP, omdat het een onderdeel is VAN UWP. De applicatie in die App Package is nog gewoon een Win32 desktop applicatie (of ja een UWP applicatie, woop die doo!) die in een sandbox draait. En die sandbox geeft idd wat functies (maar lang niet alle) uit de Windows 10 SDK aan deze applicatie.

Het is zeer vermoeiend om je dit proberen uit te leggen, je lijkt het niet te willen/kunen begrijpen dus laat ik het hier maar bij.

[Reactie gewijzigd door 90710 op 27 april 2018 11:28]

*zucht*

Een Win32 app kan in een APPX worden geplaatst met de Centennial/Desktop Bridge. Laat ik even een stukje tekst van de Desktop Bridge website hier plaatsen:
This package gives your app an identity and with that identity, your desktop app has access to Windows Universal Platform (UWP) APIs.
Met andere woorden: een Win32 app die gebruik maakt van de Desktop Bridge is een UWP.

Je lijkt gewoon niet te begrijpen wat de Desktop Bridge Łberhaupt is. De Desktop Bridge is in het leven geroepen om het mogelijk te maken om Win32 applicaties via de Microsoft Store te distribueren als UWP app en vervolgens zo stukje bij beetje delen van die apps eruit te halen en te vervangen met een modern XAML-based UI, etc. aka omzetten naar WinRT. Vanaf het begin tot het einde zijn dit soort apps gewoon UWPs. Een Win32 app zoals iTunes die je van apple.com download is een Win32 app en niet meer dan dat. Zodra iets in de Store staat is het een UWP, andere dingen kunnen gewoon niet in de Store.

En opnieuw negeer je mijn vraag naar bewijs van waar Microsoft zegt dat jou definitie klopt. Mijn bewijs kopiŽren en dan zeggen dat het bewijst dat jij gelijk hebt terwijl dat helemaal niet is wat er staat helpt je geen stap vooruit in dit argument.

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 27 april 2018 12:11]

Grapjas, ik heb nooit gezegd dat alle apps die gebruik maken van de Win32 API UWPs zijn. Lees AUB de thread eerst eens. En hoe dan ook, mijn bewijs, een quote van Microsoft zelf, is dus onzin? Ok dan.

Win32 apps in de Microsoft Store zijn UWPs en iedere WinRT app kan overigens ook gebruik maken van Win32 APIs, net als dat Win32 apps gebruik kunnen maken van WinRT.
Fijn, hiermee hoef je als eindgebruiker geen updates e.d. meer door te klikken voor het pakket, zijn er minder achtergrond processen actief, en hoef je weer ergens niet meer naar om te kijken. Goed werk Apple en Microsoft!
Wat is Itunes?

Edit (ik weet dat het van Apple is en dat er vroeger veel op gescholden werd. Maar ik bedoel wat kan ik er mee, wat doet het)

[Reactie gewijzigd door Six9 op 27 april 2018 10:30]

iTunes is van origine een muziek programma, maar inmiddels kan je er ook een film bibliotheek in bijhouden. Tevens biedt het toegang tot de iTunes store, waar je muziek kunt kopen en films kan kopen/huren en het geeft toegang tot Apple Music (de Apple tegenhanger van Spotify, Deezer, etc.)
Het is ook de enige (officiele) mogelijkheid om media te synchroniseren tussen een iPhone/iPad/iPod en een PC.

De algemene mening is dat iTunes voor Windows traag is, vooral als je een grote muziek library hebt. Ikzelf heb nooit veel problemen gehad met iTunes op Windows, maar de macOS versie is wel aanzienlijk sneller.
Voor kleine muziek libraries is iTunes inderdaad wat trager dan diverse andere muziek managers, maar zodra je een zeer grote library (>100.000 items) hebt zijn de voordelen toch wel groot. iTunes is voor muziek feitelijk wat Adobe Lightroom is voor fotografie, tientallen opties en handigheidjes qua filtering/navigatie die je als casual user niet zo nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 27 april 2018 12:19]

Mwah, ITunes is toch wel echt een ramp als het om snelheid gaat bij grote collecties. En om de mogelijkheden nou te vergelijken met Lightroom gaat ook wel wat ver. Maar goed, ik draai nog good old winamp dus laat mij maar lullen...
Nou, vergelijk iTunes maar eens met eigen-muziek-in-Spotify of Plex, iTunes is toch een stuk rapper en krachtiger.
Correctie, je kan iCloud Drive al een hele tijd gebruiken voor synchronisatie van foto's en documenten. Vraag me zelfs af of het nog wel kan met iTunes.
Met "media" gaat hier dan natuurlijk ook om films, TV en muziek.
Er staat letterlijk een link in het artikel naar de store-pagina. Daarin wordt uitgelegd wat iTunes is en wat het doet.
Onder/naast het artikel het je ook een tweakers.net referentie naar iTunes. Als je die volgt kan je de specs en reviews vinden, alsook een link naar het forum met discussies, en een link naar de download-pagina.

[Reactie gewijzigd door efari op 27 april 2018 10:40]

Dat is een programma dat je niet meer nodig hebt als je een iPhone of iPad hebt. Godzijdank.
Ik hoopte toch echt dat ze de moeite genomen zouden hebben om er een UWP app van te maken als ze zoiets aankondigde. Dus ik veronderstel dat de performance nog altijd even bagger is...
Zeker jammer want iTunes heeft zeker de potentie om een heel goede mediaspeler te zijn. Met een beetje inspanning zou de iPhone app een goede afstandbediening zijn en kan je een goede harmonie hebben tussen telefoon en desktop. Fijn aan iTunes is dat je muziek kan synchroniseren zonder er ooit naar om te kijken en de integratie met Apple Music maar er kan zoveel meer.
Moest iTunes nu veel performanter zijn dan zou ik meteen weer naar Apple music gaan omdat ik echt een deftige desktop cliŽnt mistte toen ik Apple music probeerde.
uhm..

477MB groot? Okay..?!?
Dus? Welkom in 2018 - wel eens gezien wat andere apps uit de store doen? (Photoshop etc)
Het lijkt erop dat het zo lang duurde beste tweakers omdat Apple alle features omtrent de bonjour service heeft moeten verwijderen of aanpassen. Dingen als AirPlay kunnen niet werken zonder die service. Het gebrek aan rechten van de uwp app brengen ook moeilijkheden met de muziek bibliotheek en tot slot: De centenial tools zijn geen drag and drop uwp converter!
Waarom zou je als Windows gebruiker uberhaupt itunes willen installeren als je geen iphone hebt?

IOS gebruikers zitten vast aan itunes die hebben geen echt alternatief. Als Windows gebruiker zijn er ..tig alternatieven. Je hebt volledige vrijheid in je keuzes en desnoods neem je voor verschillende toepassingen verschillende programma's.

iTunes is een beetje de radio/versterker/cassettedeck/platenspeler van vroeger. Niet meer van deze tijd.
Als consument wil je zelf je keuzes kunnen maken en diversificeren.

[Reactie gewijzigd door KwarmerDam op 27 april 2018 12:58]

IOS gebruikers zitten vast aan itunes die hebben geen echt alternatief.
iTunes of Łberhaupt een computer is niet verplicht als je een iPhone hebt, die koppeling is bij iOS 5 al weggehaald. Je moet dan alles doen via iCloud.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 27 april 2018 13:48]

Backups maken van je toestel kan je dan in ieder geval vergeten. Dat is alleen maar betrouwbaar te doen als het ecosysteem dingen afdwingt zoals waar je gegevens staan etc.
Dat is ook de reden dat volledige backups maken van Android toestellen sowieso niet betrouwbaar werkt, daar is geen officiŽle manier voor die gegarandeerd alles terugzet bij een probleem.
Onzin. Mijn S8 + wordt periodiek automatisch gebackup'ed naar de Samsung Cloud (en handmatig zo vaak als ik wil) en ik kan op een nieuwe smartphone met 2 klikken een totale backup terugzetten op mijn huidige of nieuwe telefoon.

Dat gebeurt zonder dat ik vast zit aan allerlei andere Samsung diensten. Ik heb volledige vrijheid om daarnaast mijn muziek te kopen of te streamen waar ik wil. Ik kan kiezen uit meerder app stores en ben totaal niet gebonden aan welk merk dan ook.
Dit is best hypocriet wat je nu zegt. Je zegt dat je iCloud niet vertrouwd maar Samsung Cloud wel?
en ik kan op een nieuwe smartphone met 2 klikken een totale backup terugzetten op mijn huidige of nieuwe telefoon.
Dit kan ik op een iPhone ook zonder iTunes dus wat is je punt??
Neemt dat ook alle user data van alle apps mee? Een wijziging eerder dit jaar lijkt te zeggen van niet:

https://www.sammobile.com...y-app-data-from-february/

Daar wil je niet pas achter komen als je een restore doet als je je oude telefoon door de plee hebt gespoeld.
Wat betreft niet gebonden zijn aan welk merk dan ook: je bent natuurlijk gebonden aan Samsung als je die backup ooit nog op een nieuw toestel zou willen terugzetten (hopelijk mťt al je app data) vanaf een Samsung service, in dat opzicht verschillen ze niet van Apple :P

Ik kan trouwens gewoon kiezen via welke aanbieder ik m'n muziek wil streamen, anders hadden ze apps als Spotify wel niet toegelaten in hun store.

[Reactie gewijzigd door Sfynx op 27 april 2018 23:00]

Voor Apple Music? Voor de iTunes store? Om maar twee van de hoofdfeatures te noemen.
Er zijn zat Android gebruikers die ook Apple Music gebruiken...
Daar geloof ik helemaal niets van. Heb nog nooit een Android gebruiker gezien die Apple Music gebruikte. Het is allemaal Spotifiy wat ze hebben.

Waarom zou een Android gebruiker ook uberhaupt Apple Music willen???
Based on this information, we can get some useful minima and maxima.

10m downloads, five-star users subscribe: 4.4m Apple Music subscribers on Android

10m downloads, four- and five-star users subscribe: 5.5m subscribers

12.75m downloads, five-star users subscribe: 5.61m subscribers

12.75m downloads, four- and five-star users subscribe: 7m subscribers.

I’d suggest the useful range is probably the 4.4m-5.5m one.

(One confounding caveat: we don’t know how many of the eager reviews come from people who downloaded it because they’re part of a Family Plan. I can’t think of a simple way to evaluate this unknown.)
https://theoverspill.blog...sic-users-are-on-android/ Dit blog heeft een leuke analyse gemaakt van het aantal gebruikers.
Muziek kopen m'n jongen, dat is wat je met de iTunes store moet doen. Het is nog steeds een van de oudste en grootste online muziek winkels die er zijn.

En Apple Music is een prima streaming dienst buiten iOS om hoor. Sonos bijvoorbeeld heeft prima integratie. En vooral als je al een aardige library had aan muziek uit de iTunes store of zelfs gewoon geripte muziek, dan in AM een van de weinigen die echt een naadloze aansluiting biedt tussen lokale en streaming muziek.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True