Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

OnePlus 5T is uitverkocht in de Verenigde Staten

De volledige voorraad van OnePlus 5T-telefoons is in de Verenigde Staten uitverkocht. De Chinese fabrikant heeft geen plannen om deze voorraad aan te vullen en een opvolger laat nog maanden op zich wachten.

Kyle Kiang, het hoofd van marketing bij OnePlus, vertelt tegen Engadget dat de vraag naar het toestel groter was dan voorzien en hij daardoor in vier maanden is uitverkocht. In andere regio's is er nog wel voorraad, maar die kunnen niet in de VS verkocht worden, aangezien het verwisselen van de adapters te omslachtig zou zijn.

Hoe groot de voorraad in Europa is, is niet duidelijk. Op de website van OnePlus wordt aangegeven dat de variant met 8GB ram en 128GB opslag meteen leverbaar is, maar die met 6GB en 64GB niet op voorraad is. Die laatste variant is bij verschillende webwinkels in de Pricewatch nog wel op voorraad.

OnePlus heeft nog geen aankondigingen gedaan betreffende een opvolger van de 5T. De OnePlus 3 en OnePlus 5 zijn beide in juni uitgekomen, dus het ligt in de lijn der verwachtingen dat een mogelijke OnePlus 6 ook rond die maand verschijnt.

Er gaan geruchten rond dat de OnePlus 6 over een 6,2"-scherm, 8GB ram en 256GB opslag beschikt en een adviesprijs van 749 Canadese dollars zou krijgen, omgerekend ongeveer 570 euro. Tweakers interviewde onlangs OnePlus-topman Carl Pei.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

25-03-2018 • 09:41

93 Linkedin Google+

Submitter: Gaming247

Reacties (93)

Wijzig sortering
Ik heb een simpele site gemaakt waar je snel een overzichtje kan krijgen van wat er op voorraad is. Ook kan je je aanmelden om een mailtje te ontvangen zodra iets op voorraad is.

https://oneplusstock.net/

Misschien wel interessant voor sommige Tweakers, het staat ook al een tijdje in het OnePlus topic.
Klinkt dat ze verkocht zijn als zoete broodjes. Zou deze fabrikant markt aandeel afsnoepen van Apple en Samsung?
1 van de manieren dat ze de kosten wat lager houden en de telefoon goedkoper is weinig inventory hebben. Ze maken niet meer toestellen als ze nodig denken te hebben, en slaan er niet te veel op. Opslag kost geld, en onverkochte toestellen al helemaal. Als hadden ze er beter iets meer kunnen maken, dan hadden ze er nu nog wat kunnen verkopen.
Opslag kost geld, en onverkochte toestellen al helemaal.
Maar lang niet zoveel als klanten hebben en niets kunnen verkopen!
Dat hangt er maar vanaf. Je weet van te voren niet exact hoeveel je er gaat verkopen, dus produceer je een aantal waarvan je zeker bent dat je ze kunt verkopen. Laten we zeggen: 100.000.

Nu heb je er 100.000 verkocht en blijkt dat er nog minstens 2000 mensen zijn die er eentje willen hebben. Wat ga je nu doen? Een batch van 2000 is niet rendabel. Een batch van 10.000 is dat wel, maar dan loopt je het risico dat je er 8000 hebt die je niet meer kan verkopen.

Die 8000 die je overhoud moet je dan - om je kosten zoveel mogelijk terug te verdienen - onder de normale prijs verkopen. Dat heeft bij een volgend toestel tot gevolg dat sommige mensen op die prijsdaling gaan zitten wachten. Overproduceren levert dus twee keer verlies op.

Voor de Apple's en Samsung's van deze wereld is dit minder een probleem omdat ze zulke gigantische aantallen met hele dikke marges verkopen. Bij een bedrijfje als OnePlus telt echter elke cent.

(Gebruikte aantallen zijn allemaal fictief - puur ter illustratie.)
Daarnaast is het ook een stuk marketing, net als het invite systeem, er wordt een zekere exclusiviteit gecreŽerd die mogelijke klanten voor een 6 over de streep kan halen hem sneller te bestellen, want anders zijn ze straks op :P
Kan zijn, maar 4 maanden niks verkopen is gewoon slecht voor je business. PotentiŽle klanten gaan dan op zoek naar een alternatief en dan ben je ze kwijt aan de concurrentie. Een beetje fabrikant gaat niet een batch telefoons produceren en dan als ze uitverkocht zijn eens kijken of het de moeite is er meer te produceren. Nee, die houdt nauwkeurig te verkoopcijfers bij, maakt prognoses en stemt daar tussentijds de productie op af.

Omzet mislopen door een gebrek aan onderdelen is pech hebben, dit had voorkomen kunnen worden wanneer ze de verkoopcijfers beter in de gaten hadden gehouden.
Dat heeft bij een volgend toestel tot gevolg dat sommige mensen op die prijsdaling gaan zitten wachten. Overproduceren levert dus twee keer verlies op.
Dat je winstmarge kleiner word betekent niet dat je extra verlies maakt. Het is vrij normaal om een product steeds goedkoper te maken over tijd zodat je meer kan verkopen, zolang je winst maakt.
Daarnaast gaat een nieuwe batch misschien ook wel ten koste van de verkoop van het nieuwe model. Ik was van plan de 5T te gaan kopen zodra de 6 uit is. Als de 5T niet meer te koop is koop ik waarschijnlijk de 6 die ik anders niet had gekocht.
En toch werkt Apple ook zo, al dan niet veel beter uitgekristalliseerd (zodat ze nooit helemaal zonder zitten voordat er een nieuw model is). Apple maakt geen batches die ze niet kunnen verkopen en slaan ook zo min mogelijk op. Ze willen helemaal geen uitverkoop ook niet van oude modellen, want dit gaat ten koste van een nieuw of ander full price Apple model. Bij Samsung zie je nog wel dat er hele batches opeens goedkoper worden aangeboden. Als nieuweling zoals OnePlus is het heel lastig inschatten, en inderdaad elke cent telt.
Oneplus heeft een geweldige marketingcampagne gehad in de EU en Amerika. Terwijl vorig jaar Oneplus bij de doorsnee westerse consument amper van bekendheid genoot, heeft een grove meerderheid de telefooncampagne inmiddels wel gezien. Oneplus richt eindelijk zijn pijlen op de westerse markt en je ziet dat dit het bedrijf goed doet. Huawei zag het licht ook al jaren geleden, er zijn kansen in Europa. Apple en Samsung zijn samen goed voor pakweg 70% van de telefoonmarkt in Nederland en in Europa voor zo'n 50%. Huawei staat bekend als budgetmerk en gaat richting de 10% market share.
Oneplus heeft een goeie spot tussen de high end telefoons als 1 van de prijsvechters.
Dankjewel Oppo.
Klinkt meer als een kunstmatig gecreŽerde hype.
Klinkt meer als een kunstmatig gecreŽerde hype.
Tuurlijk!

Ze hebben klanten die het product willen hebben maar ze kunnen niet leveren. Geweldige hype waar de marketing afdeling vast een borrel op heeft gedronken tot de sales afdeling verhaal kwam halen.

Denk toch even na, dit scheelt ze miljoenen in omzet, en waar zou de hype goed voor zijn? De eerste maanden kunnen ze niet leveren!
Klinkt bij klanten toch altijd beter in de ooren als dat er nog duizenden in opslag zijn waar ze niet vanaf kunnen komen, het zorgt wel voor een zekere hype, en daar heeft waar je op reageert zeker wel gelijk in.

het is natuurlijk de vraag of het zo is, maar het is bedrijven niet vreemd om kunstmatig net doen alsof je er extreem veel verkoopt om je volgende model populair te maken.
Ik vind dat het woord hype hier een beetje gehypet wordt. Schaarste is nooit een hype, dat is bloedirritant en lokt klanten gewoon weg.

Elke keer dat hier een schaarste issue is roept iedereen dat het een hype creŽert. Ik geloof er niets van.
Ja, want dat is iets wat bedrijven graag doen. Niks verkopen.
Omzetverdubbeling naar 1,4 miljard en 139 procent groei is gewoon lastig in te schatten lijkt me.
https://www.engadget.com/...5t-done-in-north-america/
Nee dat is niet genoeg helaas. Samsung en Apple zijn nog steeds boven aan de charts.
Tuurlijk maar Europa en NA zijn niet hun grootste markt.
Niet als je veel en veel te weinig blijft maken. Het is niet de eerste keer dat ze er tegen aan lopen, bij releases hebben ze er ook veel last van
Ik denk niet dat meneer dat zou toestaan een Chinees fabrikant die in de buurt van Apple of Samsung komt qua marktaandeel.
Vast wel, maar ze maken zo weinig toestellen dat het marktaandeel van samsung en apple nog altijd mega is
Om het even uit te rekenen:
Er staat dat ze in 2017 $1,4mld omzet hadden, met $500/toestel is dat 2,8mln toestellen.
Hier staat dat er in 2017 1,5mld smartphones zijn verkocht.
2,8mln/1,5mld=0,2% van de toestellen waren van OnePlus.
(klopt niet helemaal want niet alle OnePlus toestellen kosten $500, maar t is iig niet veel)
Ik vermoed dat de getallen daarvoor te klein zijn. OnePlus is meer een slimme nichespeler die door een slimme supplychain goedkoop kunnen zijn.

Dat betekent dus weinig voorraad, geen tussenpersonen en een pushmodel, op is op.
Wordt moeilijk als ze bijna niet meer leverbaar zijn.
570 euro voor de 6 lijkt me wat laag als de 5T in de PW al voor 585 euro nederlandse winkelprijzen weggaat.
De 5T 8/128 GB versie is trouwens in de PW ook nog beschikbaar.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 25 maart 2018 10:00]

Dat kun je niet zo vergelijken. De prijzen van Oneplus zelf zijn altijd zonder BTW. Koop je m in een willekeurige Nederlandse webwinkel dan is ie altijd minimaal 21% duurder. De 6 zal in de winkels hier dus zeker 689,- gaan kosten.

[Reactie gewijzigd door RickyHeijnen op 25 maart 2018 10:11]

Klopt, maar ja BTW hoor je eigenlijk ook te betalen als je importeert al kan dat op russische roulette lijken en kan je geluk hebben.
De Nederlandse webshop van oneplus verzend vanuit Polen (EU) dan hoef je in NL geen BTW te betalen aangezien er vrije handel is binnen EU landen.
BTW moet altijd betaald worden door consumenten. Daar zijn geen uitzonderingen op.
De BTW afdracht is door oneplus al bij het invoeren in de EU geregeld in Polen. Dan hoef jij in NL absoluut niet nog een keer BTW te betalen.

https://www.europa-nu.nl/id/vg9pijs4vzzn/handelsbeleid

[Reactie gewijzigd door kitesurfer82 op 25 maart 2018 10:59]

Ja, en nee. Jij betaald het geldende BTW tarief in het Europese land waar je het toestel koopt. Als One Plus ze dus verkoopt vanuit Polen dan betaal jij het poolse BTW tarief. Je kan in Europa namelijk niets verkopen zonder er BTW over te betalen. En in dat geval kan een Nederlandse webshop, op voorwaarde dat One Plus helemaal correct handeld, er een intracommunautaire levering van maken zodat zij de toestellen zonder BTW aankopen en hier met Nederlandse BTW herverkopen of in het ergste geval de poolse BTW als terugvorderbaar kunnen opgeven.
Dus betaal je gewoon omzetbelasting en deze zal op de factuur terug te vinden zijn.

EDIT: Ik ging eigenlijk vooral in op het bericht dat op de OnePlus site de bedragen exclusief omzetbelasting staan. Dat schijnt alleen niet te kloppen lees ik nu :)

[Reactie gewijzigd door BugBoy op 25 maart 2018 12:16]

Hij zal bedoelen dat je geen klaring en import meuk op je drempel krijgt als via Oneplus uit Polen besteld, denk ik :9
Klopt want dat heeft oneplus in Polen allemaal al geregeld. Daar valt dus ook BTW onder. Als jij BTW in Polen hebt afgedragen over het product,hoeft dat niet nog een keer in NL.

[Reactie gewijzigd door kitesurfer82 op 25 maart 2018 11:13]

Ik gok dat je importheffingen bedoelt.
Klopt maar daardoor hoef jij ook niet hier naar de belastingdienst om je 21procent nog af te dragen. Dat is het voordeel van de vrije handel binnen de EU
Klopt, maar aangezien de 5T 8/128 GB dan nog 559 euro kost zal de 6 via OnePlus geen 570 euro kosten dat lijkt me dan nog te laag, maar we gaan het zien.

[Reactie gewijzigd door Soldaatje op 25 maart 2018 11:13]

Ik heb het over de prijzen die door Oneplus gecommuniceerd worden, niet de prijs de je hoort te betalen.

Daarbij staat Polen helemaal buiten dit verhaal. Mijn Oneplus 5T kwam dan wel fysiek uit Polen, maar op de factuur staat een adres uit Hong Kong. Oftewel, daar neem ik hem af.
Die 570 is met BTW.
Ik snap niet helemaal wat je met je reactie probeert te zeggen.

De prijs op de Nederlandse website van oneplus is inclusief btw en vaak maakt OP de euro prijs inclusief btw (ongeveer) gelijk aan het Amerikaanse bedrag exclusief btw, wat kan door de (op dit moment) voordelige wisselkoers.
Klinkt dat ze verkocht zijn als zoete broodjes. Zou deze fabrikant markt aandeel afsnoepen van Apple en Samsung?
Nee. Ze snoepen eerder marktaandeel van LG, Sony, Huawei en dat soort merken.

Verkoop van de OP3/3T/5 was marginaal in de VS.
Nou daar is geen heel onderzoek voor nodig, met wat gezond verstand en Google kom je een heel eind.

[Reactie gewijzigd door Donstil op 25 maart 2018 23:09]

Ja daar zijn wel bronnen voor. Zie bijvoorbeeld deze, welke een krap jaartje geleden sprak over 0,4% marktaandeel.

Nou laat dat verdubbeld zijn dan blijft het absoluut nog steeds marginaal.

Geeft verder niet hoor maar we moeten niet doen alsof het een grote speler is.
Ik vind het toch wel duur voor zo een toestel/merk. Specs zien er wel goed uit.
Is een toptoestel, maar kan nůg net niet tippen op sommige punten aan de flagship models van Samsung en Apple. Gelukkig matcht hij het prijskaartje ook (nog) niet. Echter is OnePlus zeker een speler op de markt om in de gaten te houden!
Daarom, mensen zeggen dat Oneplus duurder is geworden, (wat gewoon klopt) maar zijn vergeten dat ook andere duurder zijn geworden.

Maar dat bang for the buck marge wordt steeds minder, vooral als je rekening houdt dat een Galaxy of een Huawei flink met prijs dalen z'n 4 maanden na presentatie, en een Oneplus niet, dus Oneplus moet flink investeren in camera kwaliteit, software stabiliteit en extraatjes zoals water bestendigheid willen ze nog een optie zijn voor niet keiharde fans.
Momenteel denk ik dat een merk als Xiaomi de betere prijs kwaliteit verhouding heeft. Bij Oneplus zijn de prijzen harder gestegen dan de specs. Is niks mis mee, ze leveren wel gewoon in het westen en hebben nog steeds een prima verhouding, maar de echte bang for buck zijn ze niet meer.
Wel met een grote beperking, en dat is dat Xiaomi niet officieel in Nederland verkrijgbaar is.

Bepaalde Nederlandse webshop verkopen sommige toestellen wel, maar in het geval van reparatie ben je wat langer bezig want ze sturen de telefoon naar hun leverancier in het buitenland.

En de grootste deels van Mi mobieltjes moet je via gearbest of egloblal (o.a.) kopen.
Media Markt is vorige week gestart met het officieel verkopen van Xiaomi toestellen. Voor de beste prijs moet je ze nog steeds in China kopen (let wel op de mogelijke BTW), maar het lijkt erop dat ze zich meer beginnen te richten op de Europese/wereldwijde markt.
Goed om te weten, ik was niet op de hoogte van dat.

Vraag ik mij af hoe de reparatie afhandeling is, bij Belsimpel wordt de telefoon naar hun leverancier gestuurd omdat in NL geen onderdelen / erkende reparateurs zijn, tenminste dat was wat ze mij verteld hebben.

Maar goed om te zien dat Xiaomi meer richting Europa beweegt, ze hebben ook in Spanje een winkel geopend, maar ik had veel meer "boom" verwacht... Maar je ziet wel kleine bewegingen zoals de Mi A1 die nu VoLTE en VoWiFi voor Vodafone NL ondersteunt.

Natuurlijk als je de telefoon buiten Nederland online koopt zal dat goedkoper zijn, maar dat gebeurt ook als je een LG of een Huawei koopt via egloblal...
En dat m'n Redmi Note 4 niet officieel Nederlands ondersteunt.. waar ik achter kwam nadat ik het toestel thuis had.. gelukkig na rooten, nu Oreo met taal Nederlands prima draaiend :)
In de huidige tijd zou het voor bijna niemand meer een probleem moeten zijn om Engelse menus etc te hebben. Ik vind persoonlijk Nederlands zelfs irritant, kromme vertalingen, menus staan anders ingedeeld, etc.
De 5T heeft geen optische stabilisatie toch? Dat degradeert de camera naar de 'goede middenklasse' (die overigens ook heel goede foto's maakt).
Waar baseer je dit op? Je lijkt jouw mening te verkondigen als feit...
OIS maakt het mogelijk de sluitertijd veel langer te maken, wat bij weinig licht een beter plaatje oplevert. Of zoals het hier beschreven staat: reviews: OnePlus 5T - Voor wie groter altijd beter vindt Onderstaande crops laten duidelijk zien dat OnePlus nog wel stappen heeft te zetten als het aankomt op low-lightfotografie, want de verschillen met de S8 in detail en scherpte zijn overduidelijk. Het ontbreken van optische beeldstabilisatie bij de 5T zal daar zeker aan bijdragen.
Dat betekent niet dat het slecht is.
OIS werkt goed bij fotograferen van stilstaande objecten, en alsnog het compenseert alleen voor kleine, minimale bewegingen.

Bij de foto van een kind, huisdier of in een feest, heb je niks aan OIS. Ik benoem ook die 3 gevalen, want dat zijn juist de gevalen waar mensen in mijn omgeving met een S7/S8 klagen dat de foto's niet blurry zijn.
Waar baseer je dit op? Je lijkt jouw mening te verkondigen als feit...
OnePlus 5 camera kan niet mee met de top, geeft niet want je betaald minder maar het is inderdaad wel een feit.
Yep, ťťn van de weinige merken die niet aan bloatware doen (geen pre installed Facebook) en rooten makkelijk maakt.
Vergelijkbare toestellen van Samsung en Huawei zijn 100 tot 250 euro duurder, dat is toch nog een fors prijsverschil? Dan ga ik uiteraard wel uit van nieuwe generaties, niet van bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S8 die nu is opgevolgd.

De OnePlus is niet meer zo goedkoop als vroeger, maar toen moest marktaandeel vergaard worden en bovendien kwamen ze een paar maanden na de release van andere toptoestellen met dezelfde, op dat moment, verouderde SoC. Nu brengen ze eerder nieuwe modellen uit om gelijk te concurreren.
Vergelijkbare toestellen van Samsung en Huawei zijn 100 tot 250 euro duurder, dat is toch nog een fors prijsverschil? Dan ga ik uiteraard wel uit van nieuwe generaties, niet van bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S8 die nu is opgevolgd.
Je vergeet dat je voor die 100-250 euro extra wel een beter toestel hebt.

Niet alles bij oneplus is het beste van het beste. Vooral op gebied van camera kunnen ze nog wat verbeteren. Maar voor mensen die dat niet belangrijk vinden (en dat is een enorme groep) is het een perfect toestel.
Zoals michelsoe12 ook al zij houd je dan geen rekening met de verbetering in het toestel. Ook is het eerlijker wel met de S8 te vergelijken aangezien die qua specificaties het meest overeenkomt.
Vergelijkbare toestellen van Samsung en Huawei zijn 100 tot 250 euro duurder, dat is toch nog een fors prijsverschil? Dan ga ik uiteraard wel uit van nieuwe generaties, niet van bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S8 die nu is opgevolgd.

De OnePlus is niet meer zo goedkoop als vroeger, maar toen moest marktaandeel vergaard worden en bovendien kwamen ze een paar maanden na de release van andere toptoestellen met dezelfde, op dat moment, verouderde SoC. Nu brengen ze eerder nieuwe modellen uit om gelijk te concurreren.
Tsja, doordat merken als Samsung en Huawei hun telefoon met het jaar duurder maken, kan Oneplus 5T ook de prijs jaarlijks verhogen en toch nog een 'scherpe prijs' aanbieden.
Ik ben er blij mee. Een goede upgrade na mijn Moto X 2014 en Nexus 5X (die na twee maanden na garantie afloop ermee ophield plotseling). Foto's zijn goed. Geen geheugen gebrek meer. Enkele GUI elementen konden wat beter maar nog steeds beter dan een Samsung naar mijn smaak.

Achteraf had het scherm wel iets minder lang gemogen. Films en youtube zet je toch het formaat dat je alles ziet. Ben alleen niet zo blij dat ik hem moet opsturen om HD content mee te kunnen kijken. Zeker omdat die van mij binnenkwam een week voor de publieke aankondiging.
Ja ik ben ook niet zo blij met het opsturen als je ziet dan mensen in India gewoon langs kunnen gaan en het in 1 minuut geflasht is zonder reset. Als je hem opstuurt moet je hem wel helemaal resetten om je privacy te beschermen. Ben je ook nog is je gsm 4 dagen kwijt..

Als ze nu gewoon een servicepunt in een straal van 300km hadden was ik al lang langsgegaan.
570 euro! Ik herinner me dat mijn "flagship killer" Oneplus One bij de release §300,- kostte. Dat lage prijsniveau hebben ze toch niet kunnen aanhouden blijkbaar. #Neversettle 8)7
De prijs en dat hele invite gedoe was gewoon om naamsbekendheid te krijgen. Volgens mij kan die strategie rond de OnePlus One en 2 zo de lessen boeken in. Marketing done right. Wat een hysterische tijden waren dat, om de haverklap gingen alle nieuwssites weer elk klein ding melden. Invites doorverkopen, enzovoort, enzovoort.
Done right en bijna gratis. Daarnaast hebben ze inmiddels wel laten zien dat ze ook aardige toestellen leveren.
Erg slim wat ze doen, huidige voorraad afbranden en daarna pas een nieuwe iets presenteren, dan hoeven ze ook geen korting aan te bieden.

Daarnaast met het "paniek" (onder de fans dan) dar het in de VS uitverkocht is, gaan mensen in Europa en AziŽ snel de beslissing maken van heb ik de nieuwste nodig en ben ik bereid om de hogere prijs te betalen of kan ik met de vorige generatie mee leven.

Daarmee zorg je ook dat je huidige voorraad snel op raakt.
Ik ben zo tevreden met mijn op 5t, zonde van het geld om meer uit te geven voor een Samsung omdat het een Samsung is. Dual sim, de prijs, de specs en de goede reviews hebben mij over de streep getrokken destijds. Geen moment spijt.
Goedkoper in vergelijking van Samsung en Apple toestellen en daarom ook zeker terecht! Als ik het geld had voor een 5T had ik die zeker gekocht.
Ik heb nog steeds de OP3T en ben er nog reuze tevreden mee. Alles wat ie moet kunnen doen doet ie. Dus dat de 5T daar uitverkocht raakt verbaasd me niet zo veel. Zodra de 6 of 6T uitkomt ga ik wel eens overstappen denk ik.
Jammer dat de nieuwe oneplus zo enorm op de iphone x lijkt

En dan nog, hij is veel te duur geworden en het is voor mijn gevoel nou niet echt meer een oneplus toestel meer zoals ze waren, goedkoop en speciaal design sandstone enz :)

Wordt nu erg standaard allemaal helaas jammer om te zien maargoed geen haat ben zelf een trotse gebruiker van een oneplus 5t en zal niet meer zo snel veranderen van telefoon totdat deze kapot gaat heb ik beloofd :) (wil 'm echt niet kwijt zegmaar)

Hopelijk gaan ze in de toekomst hun eigen kant weer op
Doen ze expres, om schaarste te creŽren.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True