Caiway meldt storing op coax- en glasvezelnetwerk - update

Caiway maakt donderdagochtend melding van een storing op zijn coax- en glasvezelnetwerk. Daardoor zou een deel van de klanten onder meer problemen met de internetverbinding hebben. Het is onduidelijk wat de oorzaak is en hoeveel klanten precies zijn getroffen.

Caiway maakt de storing bekend via Twitter. De storingspagina van de provider zelf is op het moment van schrijven niet of nauwelijks te bereiken. Het bedrijf heeft nog geen aanvullende informatie gepubliceerd, waardoor het onduidelijk is waardoor de problemen zijn ontstaan en welk deel van zijn klanten ermee te maken heeft.

Op Allestoringen is te zien dat de meldingen vanaf donderdagochtend begonnen binnen te komen. Uit de meldingen is op te maken dat ze uit verschillende delen van het land komen. Klanten zeggen geen internet of vaste telefonie te hebben. In eerste instantie meldde de provider alleen een storing op zijn glasvezelnetwerk.

Update, 12:32: Caiway zegt de oorzaak te hebben gevonden en verwacht dat de problemen 'nog enkele uren' voortduren.

caiway storing

Door Sander van Voorst

Nieuwsredacteur

15-03-2018 • 09:12

122

Submitter: Kecin

Reacties (122)

122
117
102
1
0
6
Wijzig sortering
Hier locatie almelo is het inderdaad vanaf 7:00 mis, zover ik nu zie is heel almelo getroffen en gaat het hier om een vrij grote storing.
Hier in de omgeving van Almelo het zelfde verhaal, rond zeven uur geen internet meer aldus Smokeping, vreemde daarbij is wel dat er nog steeds verbinding is met DNS-servers, zowel die van Caiway als die van Google?

Web, stopt dus rond 7 uur vanmorgen:
Google Web: https://imgur.com/Zl1qZc8
Facebook Web: https://imgur.com/koPQ7aO

DNS, deze lopen nog steeds door in Smokeping:
Caiway DNS: https://imgur.com/AZoExCJ
Google DNS: https://imgur.com/scZgm2t

Edit 10:25 uur; Inmiddels werkt het internet hier weer naar behoren.

[Reactie gewijzigd door mdrop op 23 juli 2024 12:57]

Probleem met resolven van hostnames? Probleem met routering?
Zojuist status update gezien op AlleStoringen:
9 minuten geleden

De oorzaak van de storing is gevonden: routeringsproblemen die ontstaan zijn door foutieve instellingen (loop-back).
Het kan nog enkele uren duren voordat de routes landelijk weer op orde zijn.

[Reactie gewijzigd door tweaker2010 op 23 juli 2024 12:57]

wel apart dat daardoor mensen ook last hebben van geen TV?
Niet echt, Caiway levert ook TV over glas in de vorm van IPTV. Gewoon Coax-TV werkte nog naar behoren.
Deels, maar pingen is dan weer niet mogelijk, zowel ip van Tweakers als 4*8 geven dan geen resultaat.
Apart dat je <1ms ping hebt naar de Google DNS server. Zit je niet iets lokaal te pingen?
Dat lijkt me niet, de Google DNS ping is een standaard 'optie' in smokeping die ik niet gewijzigd heb.
Dan is sub-ms nog veel te laag en imho een ongeloofwaardige waarde. Dat haal je enkel lokaal, wat indirect verklaard wordt vanwege de storing.
Ook bij mij in Geesteren geen last gehad. De buren wel, ik gebruik Google DNS dus ik ga er vanuit dat het daar aan ligt.
Hier in Gramsbergen ook. Ook bij mij is het de eerste keer sinds jaren dat er iets niet werkt op de glasvezel van Caiway. Ik zie veel mensen Caiway bashen, gebruiken die misschien de coax?

[Reactie gewijzigd door ArbalestNL op 23 juli 2024 12:57]

Globale storingen hebben ze inderdaad op het glasvezel netwerk naar mijn mening weinig last. Wat wel heel irritant is, ons glasvezel modem doet om de 15min het uitgegeven ip adres checken met onze router. Wat om een of andere reden regelmatig fout gaat, ook volgens de caiway klantenservice. Dus heel tevreden zijn wij ook niet over het algemeen.
We hebben hetzelfde probleem. Een andere router levert geen verbetering op, wat de conclusie rechtvaardigt dat er toch iets niet goed gaat bij Caiway.
Klopt, dacht de eerste 2x ook dat het wellicht gewoon pech was met de routers. Maar nu nummer 3 er staat. Een NETGEAR R7000, en na het verhaal van de klantenservice afgelopen dinsdag. Was dat ook mijn conclusie. Helaas is er hier in Ijsselstein zover ik weet geen alternatief voor glas..
Anoniem: 728012 @ZicoDon15 maart 2018 12:27
Misschien heb je hier iets aan: https://caiway.gebruikers...thread.php?thread_id=1744
Woon zelf ook in IJsselstein (IJsselveld-west) en mijn Fritz!box 4040 loopt als zonnetje.
Heb je iets meer info over deze bug? Ben toevallig dit soort dingen net aan het onderzoeken.
Heel veel meer dan dit weet ik niet:

Elk kwartier kijkt het glasvezemodem van de Caiway of hij het uitgegeven ip adres (vaak dus naar een router) kan verlengen in de release. Echt gaat hier blijkbaar iets mis af en toe volgens de caiway waardoor je router dus zonder ip adres komt te zitten. Gevolg, geen internet meer en routers die letterlijk op hol slaan soms. Meestal pas een paar resets van het glasvezelmodem en het regelmatig opnieuw opstarten van de router later. Komt er weer leven in de brouwerij, wat nou elke keer de sleutel tot succes is geen idee. Maar irritant is het enorm..
In Almelo heb ik hier geen last van. Ik gebruik een Asus RT-N66U...
Ook gehad die router. Was helemaal een slechte combinatie helaas..
we blijven hollanders, of het is goed 5 sterren beste bedrijf ooit of het is slecht 0 sterren en hele bedrijf mag platgebrand worden.
Die enkele storing die een keer voorkomt, kan gebeuren, er is genoeg leuks in de wereld te doen zonder TV/internet en anders hebben we altijd nog de telefoon hotspot.
Heb er volle vertrouwen in dat Caiway het probleem spoedig oplost.
Oldenzaal. zit op glas, normaal een perfecte verbinding, vele malen beter dan toen het nog Ziggo kabel was. Maar routingsproblemen door instellingen of misschien een verkeerde update?
Ik zie veel mensen Caiway bashen, gebruiken die misschien de coax?
De diensten van Caiway zijn doorgaans redelijk goed, maar oh wee als je support nodig hebt. Dat is er niet tot nauwelijks. Ik zit zelf in het voormalig KBG gebied, overgenomen door Caiway. Waar vroeger een monteur binnen een dag op de stoep stond of je telefonisch door vakkundig personeel werd geholpen, wordt je nu door callcenter medewerkers afgewimpeld zonder oplossing. Ook mensen uit de andere gebieden delen deze ervaring, zoals je hier ook kunt lezen over het IP adres check probleem. Caiway ziet het probleem, maar lost het niet op.
Dit zorgt voor gemengde ervaringen met Caiway. Werkt alles naar behoren dan heb je snel en stabiel internet voor een nette prijs. Gaat er iets mis, dan ben je de klos.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 23 juli 2024 12:57]

Sinds 6.03 knalde het er hier uit volgens de logs. Dit is de eerste storing die ik meegemaakt heb sinds ik op Caiway glasvezel aangesloten ben.
klopt Caiway heeft nooit storing. dat kan je van ziggo niet zeggen., :P
Hangt ook af hoe groot ''Caiway'' is natuurlijk. Bij grotere bedrijven meer klanten is een probleem vaker en wordt eerder opgepakt dan een kleinere speller ;) denk daarom dat je dat ziet van Ziggo zo.
nee wij hebben eerst ziggo gehad in Almelo. altijd problemen gemiddeld 1x per maand er uit nu heb ik al 4 jaar glas van caiway nooit meer problemen
Tjah, ik heb al sinds het begin kabel van essent->ziggo->upc/ziggo->ziggo/vodafone en heb bijna nooit storingen. Op werk hebben we caiway, daar hebben we vaker storingen, dus het hangt maar net af van je locatie ;)
Van caiway ook niet anders hadden we dit nieuwsbericht niet gehad ;P
In Vroomshoop om 6.07 ging het internet er af
Ik zie inmiddels op allestoringen.nl de eerste meldingen dat het probleem opgelost zou zijn. Ik ben zelf niet thuis dus kan het niet beamen... Anyone?
Regio misschien erbij vermelden?
Ja dat was inderdaad Wel handing geweest
Goede berichten dus, thnx!
Op dit moment ook bevestigt op Twitter ze melden iedereen langzaam weer aan te gaan sluiten dus in de loop van de dag iedereen weer internet
Hier inderdaad alles weer als van ouds!
Het is altijd mogelijk een storing te hebben en komt nooit goed uit. Maar wat mij zo tegenvalt van Caiway is de mensen op de hoogte te houden van de storing. Wat is er aan de hand, hoe lang denken ze nodig te hebben, dat zijn zaken die tegenwoordig niet weg te denken zijn lijkt mij...
Als ze wisten wat de oorzaak zou zijn hadden ze dat wel bekend gemaakt gok ik :?
Zowel via hun Twitter kanaal als hun website spreken ze over een nog onbekende oorzaak...
De storing begon om 06:03 en het eerste bericht van Caiway kwam pas om 08:20. Op de caiway site stond niets over een storing tot 08:30, en ze zijn telefonisch niet te bereiken voor 09:00.

Dus wat denk jij dat @MennoMu bedoelt met op de hoogte houden en informeren? De lokale media vermelden uren eerder dat er storing is dan Caiway zelf.

[Reactie gewijzigd door Wimlem op 23 juli 2024 12:57]

Dat is niet zo raar. De technischedienst gaat niet zitten twitteren ofzo, en de afdeling marketing/pr zal niet 24/7 aanwezig zijn natuurlijk. 8:20 is dan een redelijke tijd.
Als de storing al sinds 1:00 AM is en om 9:00 nog geen oorzaak weten dan isd at gewoon slecht. Het zijn je klanten en die willen weten of ze moeten aanpassen, toch maar naar werk rijden ipv thuis werken, set expectations kan je de pijn aardig verzachten.

Maar ja klanten tevreden houden is niet makkelijk :)
@Galan Sorry hoor maar ik ging via de twitter link hierboven vermeld en zag dus de tijd van 1:03 AM op 15 Mar 2018. Maar dat was dus de melding tijd, was nog vroeg :)dus ik ging er even van uit dat Caiway dat toen heeft gerapporteerd, de 6:00 is op Allestoringen en komt niet specifiek van Caiway volgens mij, daarom is communicatie zo belangrijk voor een bedrijf.

https://twitter.com/Caiway/status/974194383137443840

[Reactie gewijzigd door MennoMu op 23 juli 2024 12:57]

Ik denk dat het ook geleidelijk gegaan is, bij mij klapte het er uit om 6:45 vanochtend, net voordat ik naar werk vertrok. Bij mijn zus pas veel later in de ochtend. Dus het lag er niet direct voor iedereen tegelijk uit.
Hoe zou je die info willen ontvangen? Via de mail?
Oh wacht, dat gaat niet. :Y)

Plus misschien weten ze zelf nog helemaal niet wat de storing is, waar het is en hoe lang het gaat duren..
Nou we kunnen toch allemaal de info zoeken als er een storing is, dat kan via de sociale media kanalen en via hun eigen website, want mobiel kunnen we nog gewoon browsen hoor :)

Als je na 3 uur nog niet weet wat de oorzaak is bij zo grote storing dan mag je dat gewoon slecht noemen.

Je kan niet blijven tweeten we werken aan spoedige oplossing want zodra het is opgelost krijg je ook niet vaak de reden te weten van dit alles. Communicatie is de key in deze dagen!
Hoezo niet? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je in deze tijd niet nog een netwerklijntje hebt via bijvoorbeeld je telefoon. Daar kun je toch ook je mail op ontvangen?
Dus dan ga je er samen met @MennoMu (en @supersnathan94) direct van uit dat alle/oudere mensen ook allemaal voorzien zijn van een mobiel met internet? (laat staan twitter)

Uiteraard snap ik dat dit niet van toepassing op ongeveer 99,9% van de tweaker-bezoekers.
Al had ik wel gehoopt dat er nog wel tweakers zijn die snappen dat niet iedereen is zoals zij zelf. ;)


Als je alleen al kijkt naar de stroomstoring van Liander van de week in Amsterdam. Ze schakelde de stroom weer in, en vervolgens vliegen er meerdere onderstations in de fik omdat er in 1 keer teveel stroom op gezet wordt.
Als Liander bij het inschakelen dan had gemeld 'we gaan de boel weer aanzetten', en het duurt vervolgens nog 2 uur voor het werkt i.v.m. de onderstations, heb je de poppen aan het dansen, en staat het halve volk op z'n achterste poten.
Dat wil je als bedrijf ook voorkomen: valse hoop geven foutieve info geven.

Punt is: communicatie is goed. Het beste zelfs. Maar je moet wel reëel blijven, en doen/waarmaken wat je beloofd.

[Reactie gewijzigd door Macchill op 23 juli 2024 12:57]

Apart dat je er van uitgaat dat iedereen zelfstandig op de hoogte gebracht moet worden. ;)

Om je voorbeeld uit je reactie op @MennoMu te citeren:
Voorbeeld: mijn schoonvader (70+) heeft een smartphone, maar alleen als hij aan de wifi hangt kan hij gebruik maken van internet. Dus hij kan nu al niet meer kijken wat er aan de hand zou zijn.
Hij weet in ieder geval dat er een storing is, want hij heeft geen internet. Je hebt gelijk dat hij zelf niet kan zien of er meer informatie beschikbaar is.
Maar: dat kan hij toch ook vragen aan mensen in zijn omgeving? Jij kan het bijvoorbeeld wel zien. Waarschijnlijk andere mensen in zijn directe omgeving ook.
Daarnaast zijn er ook andere kanalen waarvan hij op dat moment wél gebruik kan maken. Teletekst bijvoorbeeld, in ieder geval zolang dat nog bestaat.

Het gaat er niet om dat iedereen direct op de hoogte moet zijn. Het gaat er om dat zo veel mogelijk mensen op de hoogte kunnen zijn. Als dat het geval is, verspreid informatie zichzelf ook organisch.
Internet is (gelukkig) niet de enige informatiebron.

Net als in je voorbeeld van Liander. Als ze in plaats van alleen te communiceren dat ze alles weer aan gaan zetten ook meenemen dat het 2 uur kan duren om overbelasting te voorkomen, dan is er toch ook geen probleem? Dan weet men dat het probleem opgelost is, maar ook waarom het even kan duren voor ze er zelf profijt van hebben.
Punt is: communicatie is goed. Het beste zelfs.
Duidelijk communiceren is goed. Maar wat is duidelijk? Wat voor de één te veel is (frequentie, informatie, technische onderbouwingen, marketingpraat), is voor een ander weer niet genoeg of precies goed.
Communicatie is vooral moeilijk.
Maar je moet wel reëel blijven, en doen/waarmaken wat je beloofd.
Volledig eens; doe wat je zegt en zeg wat je doet. Maar, pas het wel aan aan de ontvanger(s).
Een overdreven technisch of karig bericht helpt ook niet.
Kijk, een onderbouwde reactie. Miste ik wel vanmorgen!

Het gaat mij er niet om dat iedereen direct en compleet op de hoogte wordt gebracht van de storing. Dat is een soort trial-and-error. Zet de tv/pc aan en zie dat je geen verbinding hebt.
(Overigens doet teletekst het ook niet als de kabel ook storing heeft ;) )

Het begin van de discussie was dat Caiway info aan zoveel als mogelijk abonnee's zonder tv/internet te moet verstrekken. Maar dat is niet makkelijk, omdat ze niet van iedereen alternatieve contactgegevens hebben naast de Caiway-mailadres. En dus ook niet zomaar op je al dan niet aanwezige mobiel kan checken of en wat er aan de hand is.
Maar als vervolgens mensen reacties niet lezen, ontspoort heel de discussie. :?

Dat er een verschil is in soort communicatie: check. Maar er is altijd commentaar op, het is toch nooit goed. De maatschappij is veeleisender aan het worden.
Het begin van de discussie was dat Caiway info aan zoveel als mogelijk abonnee's zonder tv/internet te moet verstrekken. Maar dat is niet makkelijk, omdat ze niet van iedereen alternatieve contactgegevens hebben naast de Caiway-mailadres. En dus ook niet zomaar op je al dan niet aanwezige mobiel kan checken of en wat er aan de hand is.
Maar als vervolgens mensen reacties niet lezen, ontspoort heel de discussie. :?
Ik interpreteerde je initiële reactie vooral als 'Als de kabel stuk is, heb je geen internet meer...', terwijl we een prima 4G netwerk hebben. :) (wat uiteindelijk ook bedraad is en nog steeds stuk kan, dus ook niet zaligmakend is)
Mijn initiële (nogal kort door de bocht en waarschijnlijk veel verkeerd geïnterpreteerde) reactie was ook vooral bedoeld om aan te geven dat een groot deel van Nederland niet alleen maar bedraad bij informatie kan.

Gezien de beschikbaarheid van smartphones vrij hoog is (95.5% tussen 13 en 34 jaar oud, ~30% voor 65+ heeft een smartphone) ga ik er ook van uit dat de bereikbaarheid in ieder geval goed zit.
Of mensen daar dan ook een 3/4G abbo bij hebben is natuurlijk de vraag...
(Overigens doet teletekst het ook niet als de kabel ook storing heeft ;) )
Dat bedacht ik me ook net nadat ik het postte. :X :z Gelukkig werkt dat nog wel als het alleen internet betreft, maar anders is het inderdaad ook nogal kansloos :D
Mijn vraag was dus, kan een bedrijf wat een grote storing heb pas 2 uur en 30 min later reagreren. Ik ben van mening ook kwa maandelijkse kosten en de vaak terugkerende storingen bij Caiway dat je hier wat beter mee om kan gaan. Hoe ze dat doen kan op vele manieren maar om dan te zeggen het is nooit goed dan maar niet is wel heel makkelijk. Zorg dat je klanten bestand genoeg informatie heeft om de mensen te contacteren via andere kanalen en vraag of ze dan misschien op de hoogte willen gehouden worden.

Ik ben het wel met je eens ze kunnen het nooit goed als ze een storing hebben maar je kan de storing wel beter begeleiden en dat mis je gewoon bij deze provider want als ze geen storing hebben zijn ze gewoon een uitstekende provider!
vaak terugkerende storingen? dat is relatief. ik ben al ruim 5 jaar klant en dit is de tweede storing die ik bij hen mee maak en ook deze keer binnen enkele uren opgelost. kwa reactie tijd. het service gedeelte is in de afgelopen jaren extreem verbeterd. hun klantenservice score is ook behoorlijk hoog tegenwoordig. (8,3) bron: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/

de opening's tijden van Caiway zijn tussen 09.00 en 21.00 als er dan om 8.20 een tweet uit gaat is dat op zich prima. ik heb liever dat de alle aandacht gaat naar het oplossen van de storing dan dat iemand van de tech om 6.00 gaat spelen op social media . en wat je al zegt. welke keuze ze ook maken commentaar krijgen ze toch wel. :P
Apart dat jij er maar vanuit gaat dat ouderen geen communicatie kanalen zouden hebben. En ken bedrijven die de mensen gewoon ouderwets een SMS sturen met de info dat er een storing is.

Hele punt is gewoon communicatie pas na 3uur met weinig info is niet meer van deze tijd. Aangezien internet tegenwoordig best wel belangrijk is voor sommige :) Maar was mijn mening gewoon he :)
Dat zeg ik niet Menno. Lees even terug.
Of beter, ik citeer mijzelf (bah): 'Dus dan ga je er samen met ... direct van uit dat alle/oudere mensen ook allemaal voorzien zijn van een mobiel met internet?'

Ik pretendeer daar helemaal niet mee dat oudere mensen bij voorbaat geen mobiel hebben. Ik distilleer uit jullie opmerkingen dat jullie er maar van uit gaan dat iedereen een mobiel heeft met internet.

Voorbeeld: mijn schoonvader (70+) heeft een smartphone, maar alleen als hij aan de wifi hangt kan hij gebruik maken van internet. Dus hij kan nu al niet meer kijken wat er aan de hand zou zijn.
Dus omdat een bepaald groep de info niet zou kunnen krijgen moet je het maar helemaal niet doen? Het is beter om op zoveel mogelijk kanalen wat info te geven dan helemaal niet. Via de mail is de meest eenvoudige daar je klanten dat sowieso hebben (anders kun je vaak niet inloggen op de webportals bijvoorbeeld) en twitter is een mooie omdat dit dan gelijk voor iedereen die er naar zoekt vindbaar is.
Dat zeg ik niet Nathan. Lees even mijn hele bericht door, anders moet ik mijzelf weer gaat citeren.. |:(
Locatie: Naaldwijk, storing glasvezel.

Sinds de overstap van xs4all VDSL naar Caiway eigenlijk maar weinig storingen, dit is toch wel een pittige want doorgaans met 1-2 uur weer online.

Waarom overgestapt van ‘de beste provider van Nederland?’, oude wijkcentrale KPN. In een hagelnieuwe woonwijk, jonger dan 10 jaar, zijn alle woningen aangesloten op een trage zwaar verouderde KPN wijkcentrale. De maximale download is hier, in deze wijk, 15 mbit via koper. xs4all wilde probleem oplossen waarop ik vroeg ‘upgrade xs4all dan ook de wijkcentrale’, hierop was antwoord nee. Er zou wel melding bij KPN gemaakt worden, maar tot op heden 3 jaar later, niets in gang gezet.

Persoonlijk vind ik het een ontzettend domme zet van KPN niet te investeren in betere centrales hier. Caiway prive mag dan prima zijn, zakelijk bij Caiway of bij de dochter Cbizz is een regelrechte drama.

In de huidige situatie denk ik dat wij hier het met Caiway nog niet zo heel slecht getroffen hebben, al blijf ik wel van mening dat alle infra (koper, coax, glas) voor alle aanbieders open moet zijn. Het glas van Caiway is gesloten hier.

Update 11:45 uur, storing lijkt verholpen, internet weer online wel met een compleet ander IP-adres.

[Reactie gewijzigd door phubert op 23 juli 2024 12:57]

Jij hebt nog geluk met 15 Mbit. als ik VDSL zou willen kom ik niet verder dan 5 Mbit en dat midden in het centrum van Monster.

Ik denk dat de reden is dat CIF het netwerk dicht houd is om te zorgen dat Providers die niks betalen aan het aanleggen van alle Glasvezel (CIF is een van de weinige die dat op hoog tempo doet) niet mee kunnen liften zonder te betalen voor de aanleg .
We hebben hier idd geluk als ik jouw verhaal hoor.

Deels sluit ik me aan bij je verhaal over CIF, echter in de winkel van Caiway in Naaldwijk is mij verteld dat KPN/Reggefiber en andere niet mee wilde betalen aan ‘deze regio’, na gebeld te hebben met Reggefiber gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ze altijd bereid zijn mee te helpen, maar in deze regio niet zijn benaderd.

Wie moet je nu geloven?

Helemaal vreemd, tussen Naaldwijk en ‘s-Gravenzande in zijn ze met nieuwbouw bezig, hier is Reggefiber bezig en niet CIF. En daarbij, geen coax meer, je moet altijd een kastje bij je tv hebben.

Anno 2018 is het tijd dat alle koper, coax en glasvezel voor derden opengesteld wordt, ongeacht regio etc.
Er zitten andere glasproviders op het CIF netwerk in het Westland. Waarom houdt iedereen stug vol dat Caiway monopolie heeft en de enige provider is?

Overigens zie ik nu vaak bij nieuwbouw, dat zowel CIF als reggefiber een glasaansluiting maken in de huizen.

[Reactie gewijzigd door Wimlem op 23 juli 2024 12:57]

Hier (Westland) viel het inderdaad rond 6 uur vanochtend uit. Ik heb me ook vooral gestoord aan het gebrek aan informatie en het niet bereikbaar zijn van de klantenservice. Hoe moeilijk is het om een standaard boodschap af te draaien dat er een onbekende storing is? De melding dat de telefoon pas vanaf 9 uur opgenomen wordt deed het immers ook prima. Verder ben ik over Caiway overigens wel tevreden. In vergelijking met het 6Mbit ADSL lijntje dat ik hiervoor had is het sneller en betrouwbaarder. Alleen die communicatie....
Als je maar 6mbit via adsl kan krijgen in het Westland val je wellicht in het snellerinternet buitengebied profiel van kpn. Ik heb nu 40-60mbit down via een combinatie van vdsl en 4G. Werkt behoorlijk goed en stukken goedkoper dan caiway (~34 euro per maand).
Als er in die 34 euro ook een TV abonnement zit is het goedkoop. Maar ik denk dat jij appels met peren aan het vergelijken bent.
Bij caiway is internet only niet mogelijk... dus appels en peren blijven het zowizo.. tv er bij was 5 euro extra geloof ik, maar tv heb ik niet nodig.
Maar alleen als je ook TV afneemt als je geen glasvezel (COAX) hebt ;( De verglazing bij caiway is nog lang niet bij alle klanten doorgedrongen en aangezien ze daarmee gestopt zijn (of belachelijke bedragen vragen) gaat dat 'm niet worden .... een dergelijke aanbieding heb ik al meedere keren aangevraagd maar nooit gekregen.
Caiway heeft een internet only abonnement van 150 mbit/s symmetrisch voor 40 euro per maand.
Hier in Den Haag (tegen het Westland aan) is het ook mis. Ging hier rond achten fout. Eerst wel TV, maar geen internet. Nu helemaal niets meer. En Caiway communiceert totaal niet! 😠 Hoe deden ze dit vroeger? @Caiway: communiceren zorgt voor meer begrip en minder irritatie bij de mensen.
Ik zag ook dat hij er uit lag hier in Schiedam. Enige wat ik dacht, ohw, zal bij mij wel iets mis zijn, geen zin om te kijken, zal wel. En we internetten gewoon door op 4G. Als er achteraf iets was met mijn provider hoor ik het wel over een week, lekker boeiend.

De uptime, prestaties en prijs van Caiway zijn voortreffelijk! By far beter dan alles wat ik hier voor heb gehad (UPC, KPN, Tele2).
wat ander almloers al zeggen inderdaad eerste grote storing sinds lange tijd.
zie op afstand wel mijn pc's soms online komen maar ook redelijk snel weer verbreken dus verbinding is extreme instabiel te noemen :) meer offline dan online.
Precies zelfde verhaal hier op windmolenbroek
Door een storing werken de diensten op zowel het coax- als glasvezelnetwerk niet. De oorzaak is nu achterhaald en we gaan de diensten gecontroleerd herstellen. Hierdoor kan je nog enkele uren problemen ervaren, onze excuses voor het ongemak!

Laatste nieuws via twitter
Nu ook op site zelf

**Update 10:10**
We hebben de oorzaak van de storing achterhaald. Om het probleem te verhelpen gaan wij de verbindingen gecontroleerd herstellen. U kan nog enkele uren problemen ondervinden met de diensten. In de loop van de dag zal dit volledig hersteld worden.
ik vind het altijd wel grappig dat mensen zeggen dat ze geen problemen hebben bij KPN. terwijl KPN 1 groot probleem is . zeker omdat je altijd voor lucht betaald met VDSL2 omdat met uitzondering van mensen die dicht bij de centrale wonen bijna nooit de maximale snelheid hebben waar ze voor betalen.

net als dat mensen 30 euro routers gaan gebruiken bij de Caiway en dan zeggen dat het internet ruk is .

dat is gewoon vragen om problemen.

ik ben vaak bij mensen en dan zie ik altijd zo goedkoop mogelijke routers

en dan vertel ik ook : Caiway is alleen maar verantwoordelijk voor het signaal tot het modem de rest moet je zelf regelen.
Mwah, op zich zijn die huis-tuin-en-keukenroutertjes, die caiway standaard mee levert voor de gemiddelde gebruiker best wel prima. Ja, als je in zo'n betonnen vinex-bunker woont, zijn een paar extra acces-points misschien wel aan te raden, hoewel alles door de lucht absoluut mijn voorkeur niet heeft. Alle vaste apparatuur zit lekker aan een draadje.
Blij dat ik m'n eigen spul heb staan.
Ook in Den Haag en omstreken ligt Caiway er uit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.