Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

ASRock gaat videokaarten maken - update

Moederbordfabrikant ASRock zou van plan zijn om videokaarten te maken. Volgens de Taiwanese krant DigiTimes presenteert het merk in april zijn eerste kaarten en zou ASRock zich met name richten op AMD-videokaarten.

DigiTimes baseert de berichtgeving naar eigen zeggen op market watchers. Hoe groot de kans is dat het gerucht klopt, is niet duidelijk. Er zijn nog geen concrete aanwijzingen gevonden dat ASRock met videokaarten komt. De Taiwanese krant heeft over het algemeen echter goede bronnen en informatie als het om fabrikanten uit eigen land gaat.

ASRock is met name bekend van moederborden, mini-pc's en serverapparatuur. Het bedrijf is in 2002 ontstaan uit een spin-off van Asus. Het bedrijf doet volgens DigiTimes goede zaken met moederbordverkopen door de populariteit van cryptomining. Mogelijk is dat voor de fabrikant een reden om zich daarnaast op videokaarten te gaan richten.

Update: Een woordvoerder van ASRock heeft tegenover Hardware.Info bevestigd dat het gerucht klopt en dat het bedrijf inderdaad videokaarten gaat maken.

ASRock-moederbord met dertien pci-e-slots

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-03-2018 • 13:21

94 Linkedin Google+

Reacties (94)

Wijzig sortering
Zal eens tijd worden, hun MOBO's zijn altijd wel goed en strak.
Ik weet nog wel de periode dat je op fora, en ook hier, werd uitgelachen als je een "budget" ASrock bord gekocht had.

Tijden/mensen veranderen gelukkig.
AsRock was destijds een budget merk van Asus, nu een op zichzelf staand merk (wel onderdeel van Pegatron). Ook maken ze niet alleen nog budget bordjes. :)
Zelfs toen het budget borden waren, was de kwaliteit prima in orde. Alleen qua opties waren ze karig. En dat is voor het gros van de mensen toch echt van geen enkel belang. Hier op Tweakers zal dat verwachting iets anders liggen.
Kan mij herinneren, dat Asrock ook mooie exotische opties had. Denk maar aan zowel een agp als pci-e slot. :)
Je bedoelt deze: https://www.asrock.com/mb/VIA/775Dual-vsta/index.asp
Dat was een leuk upgrade bordje inderdaad.
ze hadden toch ook een bord met zowel ddr2 als ddr3?
of vergis ik me hier nou in
Nee, die hadden ze. Budget planken en niche producten was hun markt. Niet de heel uitgebreide vol met opties gepakte planken die Asus toen maakte.

Dat moederbord hebben veel mensen zich toen in verslikt. Kan me het internet drama nog herinneren toen mensen erachter kwamen dat ze niet zomaar DDR3 naast hun DDR2 geheugen konden prikken.
haha weet het.

iemand die ik kende had zo'n bord op deze manier naar de gort geholpen.

die probeerde namelijk ddr2 in een ddr3 slot te proppen.
die had zich vergist in wat voor modules er in moesten gezien er support was voor beide
Maar wel één met een beperking; zo had het PCI-E slot geen 16 maar slechts 4 lanes tot zijn beschikking. Zelf vond ik het vooral een ideaal bord om onderdelen op te testen, omdat hij dus DDR/DDR2 en AGP/PCI-E slikt.
Precies mijn gedachte idd :).
De 939Dual-SataII! Precies toen AMD nog koning was, vlak voor de Core Duo.

50% overclock was niet speciaal. Doe dat nu maar eens op een mobo van ¤60 met upgradepath...
was me favorite bordje
Dit is nog steeds eigenlijk.
Heel veel Asrock moederborden hebben Xeon cp support, ook de goedkope bordjes.
Ondanks dat sommige Asus en Gigabyte borden dit ook hebben is het aanbod een stuk kleiner van deze merken.
woah, er was een tijd dat echt de goedkoopste componenten erop zaten en een laagje PCB minder. Ook waren ze minder geschikt voor overklokken, iets wat in die tijd erg populair was op T.net. Verder werd er vaker gekozen voor ALI, SIS en ULI chipsets, terwijl VIA (Very Innovative Architecture ... 8)7 ) en Nvidia toch wel de merken waren die wat beter presteerden.

De kosten moesten natuurlijk ergens op bespaard worden, maar de kans op groene slijm of een brandplek op je mobo was wel wat groter, zeker als je ermee ging tweaken.

Desondanks kon je voor een paar tientjes een bord halen en gezien hun marktpositie toendertijd hadden ze de ruimte om te experimenteren met dingen die ze bij ASUS niet aandurfden. Ik heb altijd een zwakke plek gehad voor hun creativiteit.

Het was ook een mooie tijd voor mobobakkers, je kon je onderscheiden door zelf de combinatie van North- en Southbridge en controllers uit te kiezen. Tegenwoordig zit alles op de chipset en CPU en zijn er nog maar een paar merken. Daarom is tegenwoordig een heleboel eenheidsworst en moeten mobobakkers zich onderscheiden met features die ik eigenlijk niet zo belangrijk vind (LEDjes, uiterlijk, enz)
Overclockers waren nooit de doelgroep voor Asrock.

Dat laagje minder en die goedkopere componenten functioneerden prima als je verder binnen alle specificaties bleef. Ik heb genoeg computers met Asrock borden gebouwd en nooit problemen gehad (anekdotisch ik weet het). Uiteraard hield ik daarbij wel rekening met het doel en de algehele staat van de gebruikte chipset. Met de Asrock KT400/KT600 borden was niets mis. De ellende met ALi en SiS zat in de chipsets, van een drol kan je geen goud maken. Die laatsten gebruikte is dan ook niet.
Is asus niet meer de baas van Asrock?

Heb zelf toendertijd een Asrock 870 extreme mobo gehad. Wat een superding voor een goede prijs.

OT: Ik ben heel benieuwd naar wat Asrock gaat brengen. De moederborden die ze maken vond ik iig van heel degelijke kwaliteit :)
Het is nog steeds één grote familie. ASRock is zoals je schrijft onderdeel van Pegatron. ASUStek (=ASUS) zit nog steeds erg verweven in Pegatron.
http://www.pegatroncorp.com/investorRelation/annualReports
Download maar eens het laatste annual report en zoek op asus.

[Reactie gewijzigd door Fagussylvatica op 7 maart 2018 23:01]

Ik weet nog wel de periode dat je op fora, en ook hier, werd uitgelachen als je een "budget" ASrock bord gekocht had.

Tijden/mensen veranderen gelukkig.
Mensen die anderen uitlachen om een ASRock moederbord zijn net zo kansloos als mensen die andere uitlachen omdat ze geen merkkleding dragen. ASRock heeft altijd prima bordjes gemaakt voor de prijs die ze ervoor vragen. Maar ja, sommige ezels denken dat het merkje het enige is dat telt.
Asrock is ook een merkje, dus dat is het probleem niet. Net als Asus hebben ze in het verleden echter wel kwaliteitsproblemen gehad. Verder zullen ze toch ergens op bezuinigen om op een extra lage prijs uit te komen (niet alle modellen meer dus tegenwoordig). Ik snap best dat er mensen zijn die het niet opnieuw willen proberen.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 7 maart 2018 14:00]

Alle ASRock-borden bij mezelf en vrienden van me zijn allemaal gestopt met werken na een paar jaar, stuk voor stuk. En dit waren nota bene borden vanaf 2011 (Sandy Bridge), toen de kwaliteit zogenaamd beter geworden zou zijn.

Dus blijkbaar lopen de ervaringen dan toch flink uiteen.
Mijn eerste Asrock bord (geloof 2003/2004) ging na 3 maanden met een knal ten grave :) , waarschijnlijk nog teveel bezuinigd op de Elco's,was ook in hun begintijd. Keurig onder garantie afgehandeld. Daarna nog 4 Asrock borden gehad allen zonder problemen. Eentje draait ruim 6 jaar... bijna dagelijks :). De 1 heeft pech en de andere mazzel denk. Laat maar komen die Grafische kaarten, ben benieuwd :-), heb er wel vertrouwen in.
De 1 heeft pech en de andere mazzel denk. Laat maar komen die Grafische kaarten, ben benieuwd :-), heb er wel vertrouwen in.
Sorry, maar ik moest even hier :p Hoe heb je er vertrouwen in als je net zegt dat de 1 geluk en de ander pech heeft met hun hardware? 50/50 kans op werkende aankopen vind ik het niet waard...

terug on topic

Zelf 1 keer ASrock hardware gekocht, SATA expansion PCI 1x kaartjes. Wat een bak ellende was dat. Na heel veel moeite om ze werkend te krijgen, niet gelukt, de kaartjes, specs, doosjes, handleidingen en dergelijke onderzocht. Op 1 plek, op de zijkant van de doosjes, een in kleine letters gedrukt zinnetje dat zegt dat deze ASrock PCI kaartjes alleen werken op ASrock moederborden. Uiteraard nooit meer ASrock gekocht :p (dit was rond 2011-2013).

Wist niet dat ASrock inmiddels onder ASUS uit was, mogelijk dat ik ze dan binnenkort nog eens een tweede kans geef, al weet ik nog niet specifiek met wat. Sowieso niet GFX of MOBO, zeker niet gezien de gemixte reacties van alleen al hierboven. Dat zijn te belangrijke/dure onderdelen om aan zo'n kans over te laten.

[Reactie gewijzigd door rkeet op 8 maart 2018 07:33]

Lijkt me ook. Zelf ook een asrock board hier en die draait al 5 a 6 jaar met veel gebruik, overclocks zelfs, terwijl het bord er niet voorgemaakt is, en gewoon budget. Maar goed misschien heb ik wel veel geluk, of jouw vrienden altijd pech.
Mijn ervaring is dan weer tegenovergesteld Asrock bordje van 7 jaar oud met een 2500k draait prima.
Daarvoor ook weleens een Asrock bordje gebruikt en nooit problemen gehad.
Daarintegen heb ik weer de grootste problemen gehad met Asus en Gigabyte en blijf ik momenteel vooral msi en Asrock gebruiken.
Mja elke fabrikant kan een slechte serie hebben.
Dit probleem heb ik ook gehad met Gigabyte border van socket 1156. 3 vrienden samen met mij hadden toen een upgrade gedaan, allemaal Gigabyte. Allemaal binnen 3 jaar stuk.
Volgens mij is dit niet altijd zo maar mijn keuze is sindsdien niet zo snel meer op Gigabyte gevallen eigenlijk.
Hier een Asrock P67 extreme4, ATX, na 5jaar kapot en ik gebruik deze alleen in het weekend, dus niet echt veel draaiuren.
Draai mijn huidige systeem inmiddels sinds mei 2011 op een ASRock bord en heb er letterlijk nog nooit problemen mee gehad. Was wel een bord uit de high-end range van ASRock, dus misschien dat dat uitmaakt.
Altijd?

Asrock was toen ze net waren opgericht gewoon gericht op budget en leverden ook budget kwaliteit.

Dat was ook niet vreemd want het was het budget merk van Asus.

Ze leverden ook minder garantie als Asus.
True, maar als de mensen welke nu hier in het "management" zitten zich schuldig daar aan maakten vraag ik me af wat voor een excuus deze personen soms hadden buiten hun fora-status in het verleden.
Die ezels zie ik elke dag in een audi :)
Is maar geintje maar zit helaas wel waarheid in, teveel mensen gaan voor status. Asrock is een prima merk met degelijke series moederboren (ook wel eens een kleun) voor een mooie prijs.
Mensen veranderen niet over Asrock.

Asrock was gewoon daadwerkelijk een budget merk.
ik gebruik eigelijk meestal ASrock bordjes, de features die ze missen, mis ik dan weer niet :P en de prijs kwaliteits verhouding is altijd al goed geweest.
Kan me ook tijden herinneren dat men op Tweakers juist ASRock veel vuldig zag langskomen.

Goedkoop en aardig overklokbaar voor een zeer lage prijs.
Gebruik ze zelf vaak voor budget builds maar ook voor de duurdere als bepaalde dingen niet nodig zijn.
Tijden? Ik gebruik sinds mijn eerste PC al Asrock mobo's wat begon vlak na de introductie van Asrock.

Asrock mobos hebben soms wel hun kuren en quirks, maar jemig wat een uithoudingsvermogen hebben die bordjes voor hun prijs. Mijn volgende mobo wordt ongetwijfeld weer een Asrock.
Of als je een Acer laptop hebt. In de laatste Tweakers laptop test was de Acer die de beste allrounder is. :D Go Acer!

Ben benieuwd of er meer merken die speciaal voor mining hardware gaan maken.
Beste in wat? Duurzaamheid is moeilijk te testen en Acer staat er nou juist bekend om een van de slechtse laptops te zijn kwa bouwkwaliteit.

Ze hebben wel de laatste jaren gezegd betere kwaliteit te gaan leveren maar van mij mogen ze nog wel een jaar of 10 de reputatie houden dat ze bagger kwaliteit leveren als straf voor het leveren van gammele laptops.

Hun naamgeving en productnummers zijn ook dramatisch, er is altijd wel een cijfer of letter die niet overeenkomt met de producten op hun website.
"Allrounder", staat er letterlijk na "beste".

reviews: Convertibles - Vier klappers met een Core i5-8250U

Ja, hun historie is bagger maar langzamerhand leren ze ervan (hoop ik).
Daarom zeg ik, duurzaamheid was altijd een groot probleem bij Acer.

En als je het als beste uitroept wat zegt dat dan over duurzaamheid?

Kan dus zijn dat het 1 dag na garantie niks meer doet en je zit met de "beste" laptop die uit elkaar valt na of zelfs voor de garantie periode.
Dat weet ik echter bij geen enkel ander merk is planned obsolescence zo duidelijk te merken als bij Acer.

Alsof ze 100% zeker weten dat ze daardoor meer laptops gaan verkopen, en waarschijnlijk is dat ook zo.

De tijd dat fabrikanten door de consument worden afgestraft omdat ze slechte kwaliteit leveren lijkt helaas achter ons.
Ik ken het en heb dat bij Acer ook al wel vaker gedacht. Ken dat van hen omdat m'n ma er een handje van had om me niet om advies te vragen wat te kopen voor een nieuwe laptop. Die ging dan met een zusje en dan haalden ze er een "op advies van de verkoper" die "er mooi uitziet" en "Word en Youtube goed doet".

Hier ergens komt een facepalm momentje.

Vervolgens heeft ze het voor elkaar gekregen om 3 acers te kopen in ongeveer 4 jaar tijd. Dit is dan in Nieuw Zeeland waar de fabrieksgarantie telt op 1 jaar. 2 ervan waren wel door mij meegenomen uit NL, dus met 2 jaar garantie. Alle drie kregen ze het voor elkaar om te hebben dat het scherm stopte met werken. 2 keer in de scharnieren (kabelbreuk in het scharnier), 1 keer onverklaarbaar.
Totdat je scherm breekt door slechte bouwkwaliteit (interne spanning o.i.d.?!) en ze met droge ogen beweren dat de van buitenaf perfect ogend scherm zonder enige beschadiging door de klant is laten vallen.. nooit meer een acer monitor, of enige andere hardware, al was het alleen maar om de "uitmuntende" klanten"service".

OT: Zou mooi zijn als asrock zich ook in de videokaart markt gaat begeven. Het is voor mij altijd een budget merk geweest wat goed heeft gewerkt met weinig problemen. Een extra concurrent in deze markt is altijd welkom.
Dat zegt toch helemaal niks over hoe de laptop het verder uit houd?
Dat was vooral op de prijs gebaseerd.
Want ze hebben al die tijd kwalitatief goede borden gemaakt.
En ze zijn meestal iets energiezuiniger dan borden van andere merken.

Ook hadden ze zeker in de begin fase, exotische borden. Zaken die vaak officieel niet eens ondersteund werden, maar waardoor een upgrade wel dragelijker was.

[Reactie gewijzigd door Sinned123 op 7 maart 2018 15:17]

Heb een z77 extreme 4 gehad met i5 3570k(als ik het goed onthouden heb) en deze draaide op 4.9ghz stabiel, 5ghz helaas net niet. Echt top voor een budget bord moet ik zeggen toch :) helaas is die wel stuk gegaan... Omdat ik mijn destijds corsair h100 blok op de socket heb latem vallen 8)7
Tijd voor wat? Semi-videokaarten puur gericht op bitcoinmining? Dit zullen geen high-end game-kaarten worden maar gewoon slim ontworpen speciaal voor die H110 borden. Ergens kan ik ze geen ongelijk geven, leuke bubbel waar zeer goed mee te verdienen valt als producent.
Ik heb zelf ook iets van 5 jaar met een i5 2500k met een ASRock bordje gedraait en beviel me prima. Maar toen ik overging naar de i5 6600k met en nieuw ASRock Z270 Extreme4 bordje viel me de stabiliteit toch tegen. Een minimaal overclockje van de processor en geheugen had vaak al als gevolg dat de PC niet meer wou booten. En na 3 bootpogingen de bios weer resette.

Daarna met zelfde geheugen en processor op een ASUS Z270E bordje totaal geen problemen.

Wel moet ik zeggen dat ik prima service van ASRock heb ontvangen. Ik had perongeluk de IME geupdate op het moederbord met een niet geschikte processor (sandy bridge, ivy bridge). En ASRock heeft toen geheel kosteloos 2 dagen later een nieuwe bios chip verstuurd. Deze kon zo in de socket gezet worden.
Hmm, ik heb bijna 5 jaar geleden een Asrock bordje gekocht, heb er niet al te veel problemen mee gehad, maar kan ook niet zeggen dat het het beste bord is wat ik me in kan denken. Het is verder prima en mn PC draait er verder goed op.
Een nieuwe speler op de videokaartmarkt, dat komt niet vaak meer voor. Ben benieuwd of ze er wat van bakken, ben altijd tevreden geweest over de mobo'tjes. Ben ook benieuwd of ze zelf de fabricage gaan regelen of dit zullen uitbesteden.

[Reactie gewijzigd door GreNade op 7 maart 2018 13:43]

Het komt niet veel voor omdat AMD en Nvidia niet ineens meer chips gaan bakken, het kunnen krijgen van chips om kaarten mee te maken is met de huidige tekorten nogal een uitdaging. Als het de grote spelers al niet lukt, wat denkt een beginnende partij dan te kunnen doen?
Dat is de reden dat ik me afvraag of ze het niet gewoon uitbesteden. Er is een tekort aan een groot deel van de componenten die op een videokaart moeten (de videochips en de ramchips), dus ik vraag me af hoe ze die als nieuwe speler denken te gaan bemachtigen.
Dan blijft er weinig over dat ze wel kunnen doen naast marketing..aangezien nvidia zelf al het meeste werk doet zal er bij uitbesteding voor het tunen vrij weinig over blijven voor AS
AMD kaarten, zal Nvidia weinig voor doen.
''en zou ASRock zich met name richten op AMD-videokaarten.''
Dit betekent niet uitsluitend amd videokaarten...Dit doet er echter niet toe, aangezien voor AMD hetzelfde geldt, zij bouwen de kaarten en after-market bedrijven(asus, gigabyte, evga, etc) tunen ze. Wanneer AS besluit dit niet zelf te doen, hoeven ze dus alleen maar een sticker met hun naam op de kaarten te plakken en ze in de shops te gooien, easy money 8)7
hoe bedoel je nieuwe speler - het is nog steeds amd vs nvidia (en een heel klein beetje intel).
Neem aan fabrikanten zoals msi, evga, sapphire etc. die kaarten met chips van amd of nvidia leveren.
ASRock heeft een goede prijs-/kwaliteitsverhouding voor hun moederborden, en soms doen ze ook eigenwijze dingen met hun producten. Ik ben benieuwd hoe dit zich vertaalt naar videokaarten, als ze hier daadwerkelijk aan gaan beginnen.

Het kan ook zijn dat ze zich gaan richten op compacte moederborden met onboard GPU's. Vroeger hadden ze wel eens GPU's gebruikt die onderdeel waren van een chipset (Nvidia ION 330, bijvoorbeeld). Misschien dat daar nu stegive GPU's voor in de plaats komen. Dan kan je een zeer compacte, zeer stoere game PC krijgen. Als je zelf bouwt met een volledige videokaart dan kom je niet kleiner uit dan een kast van ~10 liter (bijvoorbeeld een Node 202), terwijl het mogelijk nog kleiner kan zonder op koeling in te leveren door de videokaart te integreren.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 maart 2018 13:42]

Mee eens. Ben ook van mening dat de eerste kaart(en) essentieel zullen/zal zijn voor de toekomst van het bedrijf in de videokaart industrie. Het is op dit moment erg lastig om op zo'n markt er tussen te komen dus ik ben zeer benieuwd hoe dit uit zal pakken.
Er is meer vraag dan aanbod, lijkt me nu juist makkelijker om binnen te komen.
Je zit te denken aan een desktop moederbord met ingebouwd een dikke laptop gpu voor in een smalle behuizing?
Nee. Een desktop moederbord met ingebouwd een desktop GPU, voor in een kleine behuizing.

Met standaardcomponenten kom je met een volledige (snelste/dichtbij de snelste) videokaart niet veel kleiner uit dan een Node 202 (~10 liter). Integratie is het sleutelwoord. Denk aan iets als dit, maar dan niet passief gekoeld en daardoor kleiner en lichter.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 maart 2018 18:54]

Ik ben benieuwd of ze dan ook af en toe van die leuke Franken-boards gaan maken.

In het verleden hebben ze een hoop dingen gemaakt die gewoon apart/uniek waren. AMD S939 bord met AGP én PCIe, borden met een mogelijkheid om Socket te upgraden via een add-on kaart. mATX S939 bordjes met een AMD 780G of 790X chipset.

Maar ook gewoon enorm goede borden voor een erg scherpe prijs door mét even anders te werken dan de rest.
Zo gingen alle fabrikanten jaren geleden na veel problemen met lekkende eelco's over op "100% Japanse solid caps" en bood AsRock gewoon borden aan met kwalitatief goede 'Chinese solid caps' tegen een enorm scherpe prijs. Waren erg nette borden ook (zoals mijn Z77Pro4-M) :)

Ben benieuwd of het waar is maar kan het alleen maar toejuichen!
leuke Franken-boards
Ja .. inderdaad, heb zelf hun 775DUAL-VSTA moederboard gehad. AGP8x en fullsize PCI-E, en zowel DDR1 als DDR2. 8)7

Waardeloos board om te overclocken (VIA chipset), maar wel vreselijk praktisch om te upgraden van destijds een Athlon XP 3000+ met DDR1 en een (AGP) NV 6800GT naar een C2D.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op 7 maart 2018 13:50]

meen je dat echt? athlon xp 3000 socket A verschenen in 2001 core 2 duo S775 verschenen in 2007 dat is tijdsverschil van 6 jaar dat is ongeloofwaardig. ik heb op internet opgezocht en je kunt niet zomaar een add on kaart kopen om te upgraden naar S775 ongeloofwaardig.

[Reactie gewijzigd door Ludwig005 op 7 maart 2018 17:02]

Dat is ook niet wat ie zegt.
Met een nieuw bord (en een S775 cpu) kon hij dus de videokaart en het geheugen van z'n Athlon systeem uit 2000 meenemen toen hij ging upgraden in 2007. (beide indicatief) En later kon hij in datzelfde bord alsnog nieuwer DDR2 geheugen en een PCI-E videokaart zetten.
Denk dat ze een boost in de mining willen krijgen. Maar dan nog moet AMD de chips kunnen leveren?
Sinds kort voor het eerst een Arock moederbord (z370 extreme4) en ben er zeer tevreden over, ik hoop dus dat Asrock ook goede custom GPU koelers gaat maken.
Het klinkt totaal niet onmogelijk, het zou zelfs ongelooflijk leuk zijn om weer een extra videokaartmerk erbij te hebben!
Uhmm waar wil Asrock die gpu's vandaan halen als er nu al zo een schreeuwend tekort is? Gaat AMD nu meer gpu's produceren of is Asrock de zoveelste partij in de rij? :?

Ik hoop echt dat Asrock gewone videokaarten gaat leveren want mining kaarten zijn niet voor iedereen interessant genoeg ivm de resell value. Wie wil er nou met kaarten zonder vga outputs blijven zitten waar niemand meer wat aan heeft?
En als ik om mij heen kijk en rondvraag kopen de miners liever goede kaarten die na loop van tijd nog goed verkoopbaar zijn, dus geen speciale mining kaarten. Ik zie zelfs mensen meerdere mining rigs bouwen met 10x GTX1080Ti kaarten, dit gaat nergens meer over.
Als dit zo doorgaat betalen we straks 2000 euro voor een 1080Ti
Kan me herinneren dat ik een aantal jaar geleden ook al een bericht had gelezen dat AsRock videokaarten wou gaan maken! Maar ik geloof wel dat het deze keer wel echt zo is!
Beregoed merk Asrock....Heb begin dit jaar mijn nasje op basis van een asrock mobo vervangen in een Synology exemplaar. Bordje draaide bijna 8 jaar 24/24 7/7......
Gisteren nog een B350 pro 4 geïnstalleerd. Buiten de vervelende positionering van de sata poorten (in het verlengde van de pcie) wederom een mooi strak bordje.
Ik zie uit naar hun videokaarten gamma