Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft maakt geven van Xbox-games als cadeau mogelijk

Microsoft komt met nieuwe functies voor de Xbox, waaronder de mogelijkheid om bepaalde Xbox-games als cadeau aan iemand anders te geven. Tevens komt er een software-update uit waarmee het mogelijk wordt om de Xbox-instellingen in de cloud op te slaan.

De vernieuwingen zijn beschikbaar voor Xbox-eigenaren die meedoen aan het Insider-programma van Microsoft. Daarmee is het mogelijk om vroege versie van Microsoft-software te krijgen, en in dit geval gaat het nog om een alpha-build van de nieuwe Xbox-software. Volgens de changelog is het cadeau doen alleen mogelijk voor bepaalde games, maar een nadere beschrijving werd niet gegeven. Ook is het mogelijk om dlc cadeau te doen, of Xbox Live Gold en Xbox Game Pass.

Game Gifting wordt aangezet in de Xbox-winkel voor gebruikers die de alphasoftware draaien. Tevens komt er nog een software-update uit waarmee verscheidene vernieuwingen worden geïntroduceerd. Zo wordt het mogelijk om de instellingen van de Xbox op te slaan in de cloud, waardoor het gemakkelijker moet worden om te migreren naar een nieuwe Xbox. Ook worden de notificaties aangepast. Volgens Microsoft worden de vernieuwingen voor Insiders in de komende weken beschikbaar gemaakt.

Eerder had Microsoft al laten weten dat het mogelijk ging worden om games cadeau te doen. In juli stelde Mike Ybarra, vicepresident van de Xbox-divisie bij Microsoft, dat deze feature er binnenkort aan zou komen. Omdat het echter nu alleen nog mogelijk is voor Xbox-gebruikers die de alphasoftware draaien, zal het nog enige tijd duren voordat iedereen de mogelijkheid krijgt om games cadeau te doen.

Door

Admin Mobile / Nieuwsposter

103 Linkedin Google+

Reacties (103)

Wijzig sortering
Handige functie. Ik vind alleen wel dat het mogelijk moet worden om je digitale aankopen te verhuizen van één account naar het andere. Ik zit met een oud Microsoft account waar een zooi aangekochte Xbox games aan hangen, maar wil dat liever overzetten naar mijn account dat ik nu gebruik. Dat kan dus niet helaas.
Ff gezocht. Als je nog een x360 in de buurt hebt:
http://visihow.com/Switch...Another_Microsoft_Account

Als je een xbox One hebt moet je support bellen.
Volgens mij is dit via de xbox support wel eenmalig aan te vragen.
Migratie van je account naar een nieuw account.
Thanks voor de tip, ik ga het komende week proberen te regelen via Xbox support.
Dat is gewoon een migratie. Dat kan al wel. Zoek op de support site.
Dat heb ik jaren geleden al eens uitgevoerd
Sterker nog, het zou 10x beter zijn als je je xbox game weer zou kunnen inleveren tegen een bedragje of door kan verkopen naar een andere. Doorverkopen zou dan wel met een limiet in bedrag moeten zijn.
Ja waarmee ms dus zijn hele bedrijfsmodel om zeep helpt? Ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Dat weet ik niet zeker. Misschien verkopen ze uiteindelijk meer games en maken ze meer omzet als ze deze manier zouden hanteren. Digitaal is 100% winst ivm hoesjes enzo :) Degene die nu twijfelt bij 70 euro koopt wel een digitale via iemand voor bijvoorbeeld 50 euro. Het is dan vriend gerelateerd he, niet via een soort marktplaats ofzo
Laten we even kijken wat 100% winst is :)

1- Spel moet ontwikkeld worden.. Gemiddeld kost het zo'n jaar en een dozijn medewerkers + gebouw staf en natuurlijk Computers. eventueel andere apparatuur en acteurs..
2- Spel wil je op XBOX of PS of ander console hebben. Bedrijf dient dus een licentie te hebben om het te mogen publiceren.
3- Je wilt het spel aan de man brengen.. Reclame en promotie.. Misschien Ronaldo of Mesi contracteren.

Ruw weg is dit beetje een pad wat een developer doorloopt om een game uberhoubt in de winkel te krijgen Digitaal only of met doosje en hoesje.. Dan moet de developer ook nog eens de bovenstaande kosten terug verdienen. Dus of elk digitaal verkocht spel 100 Winst is??? Dat lijkt mij niet.. Kost een paar miljoen om een spel te maken.

Pas als ze de kosten uit de verkopen hebben terug verdient.. dan pas zullen ze winst maken.. En dan nog moeten ze genoeg geld binnen halen om een nieuw spel te kunnen bekostigen. En begint de riedel weer opnieuw..

Dus nee.. en ja.. Kosten zullen bij Digital Only wel paar cent lager liggen. maar 100% winst zal een stuk software nooit kunnen zijn..
Als je geen fysiek product levert is de winst niet 100%. Al zie je dat account manager in de ICT die fout wel vaker maken. Software weggeven omdat het toch niks kost.... Dan wordt even vergeten dat er bij de R&D investeringen van een bepaalde afzet wordt uitgegaan.
Meestal is winkelprijs gelijk of goedkoper aan wat het is in de Xbox Store merk ik.
En Deals worden ook altijd accuraat gevolgd door de winkels.
Iemand die de game niet voor ¤70 koopt maar voor vijftig via een ander levert niets op en kost alleen maar geld (want meer kosten voor servers in de lucht houden en extra resources nodig die normaal niet gebruikt zouden worden omdat die gene gewoon niet speelt) wat ze wel zouden kunnen doen is dan die kost berekenen op losse basis, wat ze al doen met de online abonnementen die je vroeger bijvoorbeeld nodig had in de vorm van xbox live (weet niet of dit nu nog betaald is). Op die manier hou je licentie voor game en infrastructuur voor online spelen gescheiden in de kosten.

Dit ligt dan ook aan de developers. Kleine indie studios zullen servercapaciteit inkopen aan de hand van het aantal verkochte spellen nieuw! Voor tweedehands verkopen kunnen ze niet gaan inkopen omdat dit ze niets oplevert, maar het wordt wel ingezet als “ik heb nu de game in bezit dus ik heb recht op online kunnen spelen”. Eigenlijk is dat natuurlijk wel waar, maar als MS dit gaat faciliteren is het hek van de dam.

Je ziet immers ook bij steam dat je eerst even bij kinguin en G2A gaat checken of er niet tweedehands liventies aangeboden worden voor minder.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Die ene keer dat dat is voorgekomen?
Al die licensies komen gewoon uit goedkopere landen
Ik vind het ook jammer maar het is gewoon een algemeen bekend feit.

De reden dat de producten zo laag van prijs zijn vaak is omdat het gestolen creditcards zijn. Gevolg jij hebt een gratis product, de resellers zijn geld en de dev.. Die krijgt niks.

Er zijn genoeg legitieme key reseller, alleen deze twee juist niet.

https://www.reddit.com/r/Steam/wiki/dangersofkeyresellers
Dat klopt helemaal niet 100%

Sterker nog, de publishers kunnen via Steam de keys genereren(die beslissen zelf hoeveel ze willen verdienen). Vaak verkopen ze die licentie keys voor stukken minder in landen zoals Rusland etc. Deze keys worden opgekocht, en herverkochgt in het Westen.

Een Developer brengt soms de game op verschillende manieren uit, zodat hij toch de winst krijgt,

(een duurdere steam versie)
(keys gereleased puur voor die websites)

Het is niet 'alleen' maar gestolen creditcards, dat is onzin(zal vast zo zijn), maar developers doen net zo vrolijk mee zelf.


https://www.reddit.com/r/...d_what_they_mean_for_you/


"Why are resellers dangerous?

There are a number of immediate risks associated with buying from resellers, but they also have long-term ill effects. We'll discuss some of those below.

The most obvious risk is simply that a key can be rejected. Resellers have no way of verifying if the key you have is valid or not, and cannot provide support (without extreme measures such as watching your screen during activation). In almost every case, you'll simply be told you're out of luck.

A common misconception is that keys bought from resellers are cheaper because they're "bought in bulk", and they can pass the savings on to the consumer. This is not the case. Instead, these keys typically come from regions where they've been priced for that economic climate. When we buy from sites that resell these keys, we are actively encouraging publishers to increase those regional prices or implement region locks on their games. To dodge the region lock, many resellers now request/require buyers to use a VPN or proxy to activate and play the purchase. This is more than just an inconvenience, it is a violation of the Steam subscriber agreement and could get your account banned."


Oftewel deze games worden goedkoop ingekocht via allerlei manieren(Humble bundle wordt als voorbeeld gegeven).

En dan verkocht met winst via b.v de G2A marketplace.


Alomal, je krijgt ten minste games voor een fatsoenlijke prijs. Want zoals Jim Sterling al zei, dje hoeft niet van elke game bij een major publisher 'aAa' te maken.

Of de belachelijke standaarden die men verwacht bij de investeerders, voor niche games (en anders proppen we er wel Microtransacties, lootboxes, en halen we content weg die we later toch los verkopen).

https://www.cinemablend.c...illion-Survive-43629.html

Ze maken het er zelf na, dat mensen downloaden en via key sites de games kopen. De prijzen beginnen de pan uit te rijzen.
Goede ontwikkeling, nu hopen dat Sony ook volgt want ik zit al tijden te wachten op deze mogelijkheid.
Wat is er mis met een hoesje kopen?
Sommige games koop ik digitaal (om wat voor reden dan ook), en als je erop uitgekeken bent zou het fijn zijn om deze te kunnen verkopen.
Dat gaat ook met deze xbox update niet werken, het is puur de optie om een digitale versie als cadeau te kunnen geven (vergelijkbaar met Steam Gift). Dus niet na het spelen het spel kunnen weg geven of verkopen helaas.
Het gaat hier volgens mij niet over doorverkopen. Het is meer hetzelfde als Steam waar je een game kan kopen als cadeau en aan iemand anders geven/sturen. Je krijgt bij de Xbox One een optie om voor jezelf of als cadeau voor iemand anders te kopen via de store.
Het lijkt me niet dat je eerst zelf een game kan kopen en dan na uitspelen deze als "cadeau" kan geven. Ik denk dat het hier gaat om een "gift" systeem gaat zoals bij Steam, waarbij je een game koopt voor een ander microsoft/xbox account en dat deze na activatie niet meer verplaatst kan worden tussen accounts.
Ik denk, dat Microsoft bedoelt, dat je in hun store een nieuwe game kan kopen voor een ander (dus factuuradres is anders dan bezorgadres) en niet, dat je een game kan doorverkopen, want daar verdienen ze niets aan.
MS was van plan omdat toe te staan tijdens de lancering van de XO, maar dat is samen met de family sharing en nog wat andere dingen o.a. always online, niet door gegaan vanwege de vele kritiek toentertijd.
Digitale games kopen kan niet, je koopt toestemming om een licensie te mogen gebruiken.

De enige games die je daadwerkelijk kunt kopen zijn games op een fysieke drager.
Helaas is ook fysieke media lang niet altijd "jouw eigendom" - in vele gevallen kan je zonder online activatie de game niet spelen.

Ik hou persoonlijk de volgende regel aan of iets "mijn eigendom" is of niet: Stel, ik zou de media-speler (ps4/pc/whatever) uit de doos halen (niet verbonden via internet) en het schijfje erin doen, kan ik 'm dan spelen of niet.

Als het antwoord "ja" is, is het bij mij door de keuring heen.

Bonuspunten als ik een (thuis)kopie kan maken van de game, of een backup.

Volgens mijn bovengenoemde regel is bijna geen enkele game meer je eigendom. Ik hou daar rekening mee bij aankoop van een game: Is deze game een tijdelijke licentie, of is het een "tijdloze" licentie. Om deze rede baal ik een beetje om de hedendaagse PC gaming markt, omdat deze games vaak helemaal rondom origin/steam gebouwd zijn en dus niet meer werken zodra je geen origin/steam account wil/kan hebben.
Helaas is ook fysieke media lang niet altijd "jouw eigendom" -

Bij mij iig wel:

Heb +300 fysieke Xbox 360 games, +300 fysieke PS3 games en +50 fysieke PS4 games en al deze games kan ik spelen wanneer ik het wil en zonder dat ik afhankelijk ben van een server.

De enige game van de 650 waar dit niet helemaal op gaat is Chrome Hounds op de Xbox 360 wat eigenlijk een online only game is waarvan de server is neergehaald maar zelfs van die game kan ik het (karige) stukje single player offline blijven spelen.

Edit: Weet zelf niet hoe het moet maar heb wel een keer iemand meegemaakt die het heeft weten te flikken:

Zijn Steam game library loskoppelen van Steam zodat Valve onmogelijk nog bij zijn digitale games kan komen.

Het schijnt moeilijk te zijn maar als je echt om je digitaal aangeschafte games geeft raad ik je aan om je er eens in te verdiepen.

NB:

Of het legaal is om deze stunt uit te halen is mij niet bekend.

[Reactie gewijzigd door Consoles4life! op 29 oktober 2017 11:16]

Lang leve fysieke games en ik hoop dat het zo blijft. Ik koop elke game nog fysiek (mits uitgebracht natuurlijk) want digitaal vind ik persoonlijk helemaal niks. Ik vraag me ook serieus af wat er straks gaat gebeuren met Gold games en PS4 Plus games die je elke maand gratis krijgt want die kan je alleen maar spelen met een plus abbo.

Stel we zijn 30 jaar verder en je wil perse die gedownloade game icm plus of gold spelen, moet je dan weer lid worden? (wat waarschijnlijk niet eens kan) of wordt het na 10 jaar vrijgegeven?

en blijven jou digitale games dus voor altijd bereikbaar?
In dit geval zijn de games aan 'gold' gekoppeld dus houdt Sony de macht over de content.

Wat je nu gratis aan games op Gold krijgt is dus van tijdelijke aard tenzij je een manier weet te vinden om de games los te koppelen van het Gold-account en offline werkend krijgt.

Zelf zweer ik bij fysieke games omdat ik het altijd erg leuk vind om jaren later weereens terug te keren naar die leuke game van toen.
Inderdaad ik heb tussen de 360 en One generatie meerdere malen contact opgezocht met MS chat en elke keer weer gaven hun garantie dat op het moment tot het jaar daarop beide platformen ondersteund werden van installatie en update van zowel fysieke en digitale copies inc. Gold games.

Maar het jaar daarna daar durfde niemand maar iets over te zeggen behalve dat ik maar vertrouwen moest hebben.. ja dus.. ik houd mijn Gaming zo goedkoop mogelijk met zoveel mogelijk zekerheid dank u MS!

Uiteindelijk nu met ondersteuning van xbox en 360 software op One hardware hadden hun gelijk dat ik op het goede moest hopen maar toch liever tweedehandse fysieke games! dat geeft het meeste plezier en zekerheid voor het geld :)

[Reactie gewijzigd door JehannesWeggen op 29 oktober 2017 16:52]

Ik denk dat we over 30 jaar sowieso lachen om de games van nu.
Ik neem aan dat je films en muziek dan ook op DVD/BluRay/CD koopt?
De drager is jou eigendom. De game heb je op licentie puur in combinatie met die drager. Zo triest gesteld is het met die belachelijke regeltjes.
Op papier heb je gelijk, in de praktijk kan ik elke game die het zonder internet gewoon doet blijven spelen zolang ik dat zelf wil.
zo is het toch ook met boeken. Het boek (het papier) is van jou maar de inhoud is niet van jou en mag je niet copieren/verspreiden.
Ik vind het niet meer dan logisch.
Als ik het boek wil digitaliseren voor eigen gebruik, dan moet ik dat lekker zelf weten. Maar volgens de auteurs mag het niet. ;) Ik vind het onlogisch.

Als ik een CD koop betaal ik voor de drager en een licentie op de muziek. Als de CD stuk gaat, dan krijg ik geen nieuwe voor minder geld. Dan moet ik weer zowel de CD als de licentie betalen. Dat is oplichterij, en daarom maak je dus een kopie; just to be sure. Het is volstrekt onlogisch beleid dat de licentie verbonden is aan de drager.
Precies. Als je een muziek CD hebt gekocht, mag jij er gewoon een kopie van maken en deze voor eigen gebruik blijven gebruiken want je ontvangt er geen vergoeding voor en je verkoopt het ook niet voor eigen financieel gewin. Wat je beschrijft is een vorm van hebzucht dat aan het toenemen is, en uiteindelijk dat resulteert tot onlogisch onzin beleid.

[Reactie gewijzigd door SilverRST op 29 oktober 2017 17:16]

Software krijg je in principe nooit in eigendom. Dat zou ik heel raar zijn want als je het in eigendom zou krijgen mag je er verder van alles mee gaan doen. Als jouw werkgever een hoop investeert in software wil je toch ook niet dat klanten er zelf mee aan de haal gaan?
Misschien moet je eerst lezen wat ik zeg. Ik zeg niet dat we de software, of wat dan ook, in eigendom moeten krijgen als in alle rechten verkrijgrn; ik zeg dat het belachelijk is dat de claim is dat je enkel een licentie hebt op drager + content gecombineerd en er dus vaak aan double dipping wordt gedaan.
Exact, zo heb ik het ook. Soms moet je echter wel goed opletten, neem Telltale games welke de neiging te hebben alleen seizoen 1 van het spel op disc te hebben, de rest is download (Minecraft Story Mode o.a.). Voor de rest koop ik ook alleen fysiek, op disc, om "altijd" te kunnen blijven spelen wanneer ík dat wil. En ja, dat zal ooit zonder patches zijn maar dat is in de meeste gevallen geen probleem (en Assassins Creed Unity...tsja ;) ).

Digitale aankopen beperk ik tot spellen die niet op disc verschijnen en max. tien Euro zijn.
Bij Telltale ben ik idd een keer onderuit gegaan met Game of Thrones op de PS3, daar stond maar 1 episode op de disc helaas.

Een kennis die op bezoek was en gek op de serie is mocht hem van mij meenemen in ruil voor het halen van een paar biertjes. Sindsdien kijk ik heel erg uit met Telltale.

Jaren lang hard moeten werken voor de verwezelijking van een mooie grote fysiek game library en heel veel tijd geinvesteerd om de leuke titels te vinden voor mooie prijsjes.

Microsoft, Sony en Nintendo blijven daar lekker vanaf; Als ik over 10 jaar de game weer wil spelen die ik vandaag heb gekocht dan moet dat gewoon kunnen zonder dat ik afhankelijk ben voor wat voor een server dan ook.

Eens zal ik de strijd verliezen en is voor elke game een server nodig maar van 99% van de games die ik nu fysiek in bezit kan geen enkele console gigant mij het spelen daarvan ontnemen, nu niet en nooit niet. :)
Ook in dit geval koop je een licentie om de software te mogen gebruiken. Dat daar dan een disc met de betreffende software en een hoesje/boekje bij zit zegt niets. De disc, doosje en boekje zijn dan je eigendom, wat er op de disc zelf staat (de daadwerkelijke software) echter niet.
Eigenlijk is dat heel krom. Als de software niet jou eigendom is en de software werkt niet naar behoren zoals bugs etc, zijn ze dan verplicht om een werkende software te leveren of staat er in de algemene voorwaarden dat je elke staat van ontwikkeling de game accepteert?

Zo niet, dan mogen ze Mafia 3 wel terug nemen :P
De eigenaar van wat er op mijn fysieke discs staat kan mij nooit de toegang tot de content ontzeggen zolang ik geen server nodig heb om bij die content te kunnen komen.

Het zegt dus genoeg: Op papier ben ik geen eigenaar van de content op m'n game discs maar in de praktijk heb ik er wel altijd de toegang toe. De eigenaar van de content zal mij mijn game discs af moeten nemen om mij niet meer bij de content te kunnen laten komen en dat is waar het mij om te doen is:

Een server kunnen ze sluiten en daardoor kun je geen games meer spelen die van de server afhankelijk zijn, bij fysieke games die geen server vereisen kunnen ze me nooit de toegang tot de content ontzeggen of er nu in de kleine lettertjes staat dat ik eigenaar van de content ben of niet.
Bij de nieuw COD gaat dat ook niet meer op. De game is met de schijf niet te spelen, daar moet eerst een patch overheen om de game te unlocken. Dit hebben ze gedaan om early-leaks te voorkomen. Daar ga je dan met je fysieke disk
Inderdaad, ze willen altijd dat games als echt product worden gezien.

En dat je 'steelt' als je kopieert, maar waarom kunnen we onze 'producten' niet herverkopen dan?
Niets, maar ik prefereer digitaal. Scheelt me weer naar de winkel gaan en elke keer die disc wisselen :P
Als je de disc online bestelt hoef je ook niet naar de winkel. En discs wisselen hoef je toch al niet meer sinds de PS2/Xbox1? Volgens mij is het aantal moderne games die op meerdere discs komen op 1 hand te tellen (kan me alleen Uncharted herinneren). Blurays zijn groot genoeg voor een hele game. En als ze dat niet zijn, wil ik zo'n game sowieso niet digitaal kopen, want 50Gb binnenhalen op mijn 8mbit lijn (kan niks snellers krijgen) doe ik niet voor de lol.

De enige reden voor mij om games digitaal te kopen is wanneer ze er flinke kortingen op doen, zoals in de januari-sales. Zonder sale zijn ze echter vaak nog duurder dan ik de winkel, en de meeste games die ik speel leen ik het schijfje van vrienden (en de mijne leen ik weer uit), dus speel ik er een hoop gratis. Dat kan niet met digitale downloads.

Al die digitale aankopen zijn alleen bedoeld om meer geld uit je zak te kloppen. Ze zitten vol met beperkingen, en er is geen reden waarom een digitale versie meer (of hetzelfde) zou moeten kosten dan in de winkel. Er zit tenslotte een hele keten van de winkel, productie en distributie niet tussen.
En je kan digitaal sharen. Dus 2 voor de prijs van 1.
nooh man, dat is wel luiheid level Max gewoon :P
Niet omdat het moet, maar omdat het kan :+
En omdat ik mijn games share met mijn vriendin. Scheelt weer een paar knaken ;)
Niets, alleen kun je hiermee sneller spelen. Kopen,cadeau weggeven, installeren en spelen.
Sterker nog, afhankelijk van de instellingen kan het spel al geinstalleerd worden op het moment dat je het gift zonder dat de ander dat zelfs weet.
Wat is er mis met iemand ver weg digitaal een cadeau te kunnen geven?
niet zo ver weg want feature lijkt regio gebonden zoals de aankoop regios nu
enkel giften in dezelfde regio

ik snap het ook wel hoor. binnen de week ontstaan er anders malafide bedrijfjes die games zonder btw in US opkopen (kan in sommige staten) en ze dan in Europa 'giften'
is helaas niet beheersbaar zonder regio lock
En dat is erg voor ons als consument?

Dat laat zien dat de meeste aAa games geen 150 euro waard zijn
Het is sneller, je hoeft niet naar je console te lopen om de game erin te doen. Sinds deze generatie volledig digitaal gegaan en ben er erg blij mee, mede doordat je heel makkelijk kan switchen van games.
En een hoesje kopen maakt dat mogelijk? Alle platform-releases(steam, origin, arc, etc) hebben gewoon een cd-code in dat hoesje, activeer je en tada.. Is gewoon een digitale game. Je mag het hoesje zo vaak mogelijk verkopen, ze kunnen er toch niets mee.
Waar gamebuster naar refereert is dat je voor een cadeau ook gewoon naar de winkel kan en de game in de winkel kopen, en die games kan je wel gewoon door verkopen/ruilen/weggeven
De vergelijking naar het PC platform is dus niet vergelijkbaar
Niet alle spellen zijn retail te krijgen, denk met name aan indie games, of uitbreidingen van bepaalde spellen.
Kan toch handing zijn als iemand dan op zijn verjaardagslijstje die spellen/expansions wil.
Een spel op disc in een case kopen is zo 2002. Wie gaat er anno 2017 nog met een schijfje leuren? Al mijn Xbox games zijn aangekocht in de digitale store. Ja, de gemiddelde prijs ligt aanzienlijk hoger dan wanneer je zo'n ouderwetse case koopt, maar je hoeft niet meer als een neanderthaler knielend op de vloer je spellen te wisselen.
Mis het niet eens. En vrienden van mij hebben liever een fysieke kopie dan een digitale variant.

Het is een "gift" wat je voor een vriend/kennis koopt. Digitaal haal je dat mee weg. Alsof je niet daar wilt zijn maar toch iets moet geven.
Vrienden van jouw houden van ouderwets schijfjes wisselen? Ze werken toevallig ook in een pindapellerij? 8)7
Xbox timmert goed aan de weg! En eerlijk gezegt laten ze sony achter zich met updates en nieuwe features k/m, games kado, uhd blueray speler, en nog veel meer wat ik zo 123 niet weet op te noemen. ( ik heb zelf de ps4 slim) maar neig steeds meer weer terug naar de xbox
Weet niet of je het weet, maar k/m support is er al sinds de PS2 tijdperk aanwezig. Iedere PS console heeft die feature daarna gehad.
Dat wist ik inderdaad niet. Word het wel gebruikt?
Bepaalde games ondersteunen het en of mensen het gebruiken weet ik persoonlijk zelf niet. Zelfs via PS4 remoteplay op de PC kan je alles met toetsenbord en muis bedienen wat ik weleens doe, maar de rest doe ik met controller.

Verwacht ook niet dat het op de Xbox One opeens veel gebruikt zal worden.
Okee nou ben benieuwd, geeft zoiezo cityskylines enzo meer waarde op de console..
Ik heb indertijd unreal tournament 3 op ps3 gespeeld met muis + kb. Werkte prima, maar bijna niemand die het gebruikte.
keyboard wordt veel gebruikt in ff14
Alsof k/m op de Xbox one veel gebruikt wordt tijdens gamen? Daarnaast vraag ik me af of Microsoft er iets tegen doet wanneer ze tegen.
Microsoft zou een systeem moeten introduceren waarbij jij een videospel ook na het zelf gespeeld te hebben kunt verkopen of gratis kunt weggeven aan een vriend. Op die manier kun jij een spel kopen, het zelf uitspelen, vele uren speelplezier hebben en het dan aan jouw vriend geven, zodat diegene dat spel ook intensief kan spelen. Als jouw vriend het vervolgens uitgespeeld heeft en jij wilt het spel nog een keer uitspelen omdat het zo leuk is, kan hij het weer aan jou geven.

Dat lijkt mij een ideaal systeem. Dan geef jij jouw gebruikers vrijheid, en zitten zij niet aan obscure, vrijheidsbeperkende voorwaarden vast. Juist die beperkende voorwaarden en DRM-technologie is de reden dat veel mensen hun spelcomputer laten kraken en er gekraakte spellen op installeren; puur en alleen om van die vervelende beperkingen af te zijn.

Dat is ook precies de reden waarom wij onze Nintendo Wii hebben laten modificeren. Nu kunnen wij al onze spellen direct van de externe harde schijf laden en dus heel makkelijk van spel wisselen i.p.v. per spel een CD'tje te moeten verwisselen.
daar wordt onderzoek naar gedaan door MS alleen was de terug verkoop prijs waarvan sprake amper 20% van retailprijs. veel te laag dus

p2p doorverkoop was trouwens niet aan de orde toen
Ik snap je punt niet. Dat kan toch al sinds de jaren 80? Toen kocht je een game op cartridge en die kon je uitlenen. Dat kan in 2017 nog steeds door gewoon je games op disc te kopen. Is meestal nog goedkoper ook, en je kunt een 2de hands versie kopen.

Dat jij er voor kiest om je games digitaal aan te schaffen is jouw keuze, en daarmee creëer je je eigen beperkingen. Het is echter niet de schuld van MS. Met een systeem zoals jij voorstelt zou je websites krijgen waar gamers gewoon onderling games uit gaan wisselen en storten de verkopen in.
Inderdaad maar er is al een Marketplace waarom niet spel en dlc er aan toevoegen ? MS kan controle houden en de spelers zouden vrijheid hebben om te ruilen.

Dit kost MS tijd en geld om deze dienst aan te bieden en te onderhouden en het levert minder nieuwe aankoop op maar tevreden klanten blijven en geven ook weer meer uit :)
Ik denk dat dit wel meevalt. Als iemand op een website een forumbericht plaatst met zijn/haar licentiecode, kan één iemand daarmee dat spel spelen, maar alle anderen die daarna dat bericht zien en die licentiecode proberen te gebruiken, zullen een negatief resultaat krijgen. Zij kunnen het spel dan niet spelen en zullen uiteindelijk toch het spel zelf moeten kopen. Ik denk dus niet dat het aantal verkopen hierdoor zullen instorten.
Wel als er duizenden gamers hun licentie beschikbaar maken. Dan is er altijd wel een die je kunt pakken :+
Tja....volgens mij is de laatste/huidige generatie spelcomputers niet te kraken. Daarnaast ben ik het wel met je eens dat er een mooi systeem zou mogen komen, bijvoorbeeld zoals men dat bij de introductie van de Xbox One had bedacht. Tja...jammer genoeg was de massa daartegen en ging het niet door :(

Wat mij betreft zouden ze het zo opnieuw mogen introduceren.
Met de PS4 zijn ze reeds op weg wat dat betreft, maar (grote) vorderingen blijven enigszins uit. Vind ik alleen maar goed zolang een console nog in de winkels ligt (en de spellen ook). Maar ik blijf erbij dat de eindgebruiker de vrijheid moet blijven behouden om discs (of je spel in het algemeen) door te kunnen verkopen. Met name door die zet destijds van MS ben ik van 360 naar PS4 gestapt (los van het feit dat de Benelux genegeerd werd). Heb nu wel een One, maar de spellen die ik er voor koop zijn exclusives.
Denk je nou echt dat ze zo dom zullen zijn om dit mogelijk te maken? Je kunt dan dus gratis honderden spellen spelen op die manier, door het onbeperkt door te geven.
Jij kunt met dit systeem niet eenzelfde spel op twee plekken tegelijk spelen. Jij kunt met één licentie dus niet allebei bezig zijn met het uitspelen van hetzelfde spel en kunt ook niet met elkaar online spelen. Ik zie daarom niet in waarom dit dom zou zijn.
Omdat niet iedereen online speelt. Een hoop spellen zijn alleen single player. Die worden dan uitgespeeld, soms zelfs binnen een dag, en weer doorgegeven aan iemand anders. Iedere keer dat ie wordt doorgegeven is een gemiste verkoop. Als alleen vrienden elkaar IRL een disc uitlenen valt het wel mee, maar als iedereen via het internet spellen aan onbekenden door gaat geven gaat het hard.
Als jij mensen hebt die normaal gesproken een spel kopen, hem in één dag uitspelen en het daarna weer opbergen in de kast en nooit meer naar kijken, is het inderdaad winstgevender voor het bedrijf als hij zijn spellen daar koopt i.p.v. het spel van iemand voor één dag te leen te krijgen. Dan kan hij namelijk namelijk 20 spellen achter elkaar "lenen" die hij normaal gesproken allemaal gekocht zou hebben.

Ik denk dat de meeste mensen echter langer doen over één spel, zoals een paar jaar. Jij speelt bijvoorbeeld vijf jaar lang Grand Theft Auto IV, maar denkt na vijf jaar "De LOL is er nu wel af" en verkoopt of geeft het door aan iemand anders, waarna jijzelf een ander spel koopt om te spelen. Hier zal een spelletjesbedrijf weinig van merken, denk ik. Ik denk niet dat zij hierdoor een significant winstverlies maken.
De meeste mensen? Ik denk dat die helemaal niet jarenlang over een spel doen. GTA5 had ik na een paar maanden wel uitgespeeld, en zo veel speel ik niet. Vrienden van me doen meestal nog korter over spellen dan ik, aangezien ik ook nog achievements ga jagen na het uitspelen van de campaign.
En iemand die maar 1 spel koopt in 5 jaar kunnen ze toch niet van leven. Dat zullen ze nauwelijks merken in hun omzet.
Jij gaat er hier vanuit dat zodra iemand een spel heeft uitgespeeld, diegene dat spel nooit meer zal spelen.

Dat is onjuist. Ik heb spellen zoals Rayman 3 Hoodlum Havoc, Rayman 2 The Great Escape, A2 Racer IV - De Politie Slaat Terug, Need for Speed Most Wanted, Redcat Spookkasteel, Grand Theft Auto Vice City enzovoort al meerdere keren uitgespeeld. De reden dat ik deze spellen toch blijf spelen, is omdat ik het hele leuke spellen vind, die ik met alle plezier van de wereld voor een derde, vierde, vijfde en zesde keer uitspeel.

Jij hebt ook spellen die niet echt uit te spelen vallen omdat jij altijd nog wel de mogelijkheid houdt om jouw bedrijvennetwerk uit te breiden, zoals Euro Truck Simulator 2.

En jij hoeft een spel ook niet persé te spelen om het "uit te spelen". Jij kunt ook vrij rondrijden en politieachtervolgingen veroorzaken in spellen als Need for Speed Most Wanted en Grand Theft Auto Vice City, puur en alleen voor de plezier.
Jij denkt vanuit de consument en die wilt alles gratis hebben. Je denkt dus dat ze een systeem gaan opzetten waarbij 1x iemand iets koopt en de ander niks hoeft te betalen? Als je dit bekijkt vanuit in dit geval Microsoft, dan zou dit een dom en slecht doordacht systeem zijn, waar ze geld investeren maar werkelijk niks op terug verdienen.
Kraken heeft meer te maken met gratis spelen dan gemak.. het punt dat er vrijheid moet komen helemaal mee eens!

DRM is een gedrocht.. het is eens uitgevonden maar het is bijna 2018 het is achterhaald! het heeft het PC platform meer kwaad gedaan dan goed en het blijft nog steeds de Potentie van niet alleen PC maar gaming in het algemeen tegenwerken..
je begint een heel verhaal en vervolgens haal je het zelf onderuit en het er op neer komt dat je een zwak excuus hebt om illigaal te downloaden
Nintendo WII spellen moet je gewoon in de winkel kopen op disc, die zijn altijd door te verkopen/weggeven
Je hele excuus dat je daarom dus maar een omgebouwde WII hebt slaat dus kant nog wal
"Veel mensen hun spelcomputer laten kraken" onzin ken zo goed als niemand die zijn spelcomputer ombouwt puur vanwege de banwaves en het feit dat de laatste generatie nog niet eens gekraakt is
Probeer jij maar eens 10 legaal gekochte spellen die jij op schijf hebt voor de Nintendo Wii naar een externe harde schijf te rippen, deze externe harde schijf aan te sluiten op jouw Nintendo Wii om vervolgens diezelfde spellen vanaf die externe harde schijf op te starten op jouw Nintendo Wii om ze te spelen.

Dat gaat jou niet lukken, tenzij jouw Nintendo Wii gemodificeerd is.
En nu nog dat ik niet elke keer de gamedisc in de xbox hoef te stoppen.
Dat hoeft ook niet....moet je de games digitaal kopen.
Ja maar, zoals ook op PS4, als je eenmaal de disc in de console gestopt hebt zou dat toch een soort bewijs van aankoop moeten zijn en zou je verder zonder moeten kunnen.

Nooit zo begrepen waarom die disc er in moet blijven. Andere kant, zoals bij sommige games een 1st day patch van 20 GB... haalt het nut van een disc install echt onderuit.
ironisch dit
dit stelde MS dus al voor vanaf xbox one launch en zijn ze voor verkettert
nu blijkt dat wat ze toen wilden doen requests worden om te doen
Hoezo aankoop? Leen jij nooit discs van vrienden? Dat iemand 1 keer een disc meeneemt als ie langs komt is geen bewijs dat ik het gekocht heb. En als je al je games volledig naar de hdd moet kopieren is die zo vol.

Ik snap het gezeur over de discs eigenlijk totaal niet. Als ik aan een spel begin, speel ik normaal alleen dat spel, en daarna weer een ander als ik klaar mee ben. Ik wissel niet meer dan eens per maand de disc.
:X ik wissel ze meer :D ik speel op dit moment bijv Super Mario Odyssey en op de PS4 Horizon zero Dawn en COD infinity Warfare Zombie modus. Op de X-Box wissel ik steeds tussen GTA V online en Dying Light.

[Reactie gewijzigd door Sciletto op 29 oktober 2017 14:38]

Iets met licentie....als je de disc eenmaal in de console hebt gehad zou je hem weg kunnen geven en zou een vriend hetzelfde kunnen doen. Dus dan zou je de game op een oneindig aantal consoles kunnen spelen.
De prijzen van digitale console games liggen (en blijven) meestal een stuk hoger dan de retail versie.
Dat is waar, maar meestal koop ik de games digitaal (als ze net uit zijn) en niet in de NL Store. Dat scheelt ook eens stuk in de prijs.
Beetje off topic. Maar steam heeft since kort ook dat je steam gift cards digitaal kunt kopen en kado geven.
Ben naast Console ook PC gamer en Steam werkt prachtig want je kunt ook fysieke (cd sleutel) games aan je account binden (altijd en overal speelbaar) maar op de pc kun je geen tweedehands spellen en of dlc kopen of verkopen..

Daarom heb ik liever een Console vooral met GOTY edities is het ideaal om te kopen en verkopen want de spellen op de pc zijn wel een tiental euro's goedkoper de dlc kost meestal hetzelfde als op de consoles.

XBOX heeft fysieke en digitale spellen en via MS store kun je van het ene platform naar het andere met de meeste spellen (zelf nog geen ervaring mee) wat mij nu ideaal lijkt is controle houden over jouw aankoop.

Fysieke en of digitale spellen inc. dlc aan een account koppelen en speelbaar op PC en XB via het account maar dat fysieke copies ook weer los gehaald kunnen worden en dat de digitale lijst verkocht mag worden via een Marketplace.

Dan zouden PC gamers en Console gamers eerder het andere eens proberen of van beiden gebruik maken want hun game bibliotheek is overdraagbaar tussen deze platformen.

Ik begrijp ook niet dat Microsoft zo weinig met Smartphones en Tablets doet.. als hun Mobile gaming erbij zouden betrekken dan zou je ook via een Live account thuis Star citizen op de PC kunnen spelen en op de camping met een Smart device Star craft ;)

De grenzen tussen xbox en pc vervagen elk jaar en ik juich het toe! alleen ik vindt MS store te duur vergeleken met andere digitale aanbieders en je kunt niets tweedehands kopen en verkopen.

Cadeaus in de vorm van Games en DLC of Gold klinkt harstikke leuk maar.. voor nu kies ik liever voor andere opties en zou ook niet weten wie ik gelukkig kan maken met deze cadeaus want de vrijheid is te beperkt om de prijzen te rechtvaardigen.
Ja behalve Max Payne 3 toen der tijd :( daar wacht ik nog steeds op. Voor de rest echt een pracht systeem!

[Reactie gewijzigd door Sciletto op 29 oktober 2017 14:39]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*