Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

GTX 1070 Ti verschijnt in buitenlandse webwinkels

Op verschillende webwinkels zijn varianten van de aankomende Nvidia GTX 1070 Ti-videokaart verschenen. De kaarten worden aangeboden voor prijzen rond de zeshonderd à zevenhonderd euro.

De kaarten die op de webwinkels te vinden zijn, zijn exemplaren van Asus, MSI en Zotac. VideoCardz heeft enkele screenshots gemaakt en op zijn website gedeeld. Het gaat hierbij onder andere om websites uit Duitsland en Spanje, waar de btw vergelijkbaar is met Nederland.

Op de Duitse en Spaanse webwinkels worden drie Asus-kaarten verkocht: twee varianten met verschillende ROG Strix-koelers en een versie met een blowerkoeler die de naam 'Turbo' draagt. Inclusief btw kosten de kaarten in de Spaanse webwinkel 718,37, 732,59 en 746,81 euro en in Duitsland krijgen de kaarten een prijs van 606,72, 619,85 en 631,66 euro. VideoCardz heeft inmiddels ook afbeeldingen van de twee koelers gevonden.

Of dit de definitieve prijzen worden, is niet duidelijk. In de Pricewatch staan voor vergelijkbare prijzen namelijk GTX 1080-kaarten met dezelfde koelers aangeboden. Ook zijn de prijzen hiermee significant hoger dan de AMD Vega 56-kaarten, waarop het bestaan van de GTX 1070 Ti een reactie lijkt te zijn.

VideoCardz weet te melden dat MSI vijf varianten van de GTX 1070 Ti gaat uitbrengen. De kaarten krijgen de namen Aero, Armor, Duke, Gaming en Titanium en draaien allemaal op dezelfde kloksnelheid van 1607MHz met een turbosnelheid van 1683MHz. Dit is opvallend, aangezien fabrikanten regelmatig enkele modellen leveren die van tevoren zijn overgeklokt. Dit lijkt de geruchten dat Nvidia het niet toestaat om de GTX 1070 Ti te overklokken, te bevestigen.

Van Zotac zijn ook twee varianten van de videokaart opgedoken. Hierbij gaat het om een GTX 1070 Ti Mini en een GTX 1070 Ti Amp! Extreme. Er zijn echter geen prijzen en kloksnelheden van bekend. Volgens de geruchten kondigt Nvidia de GTX 1070 Ti op 26 oktober aan, om vier uur 's middags Nederlandse tijd. Op twee november zouden de kaarten in de schappen liggen en de eerste reviews verschijnen.

  GeForce GTX 1080 Ti GeForce GTX 1080 11Gbit/s GeForce GTX 1070 Ti (*gerucht) GeForce GTX 1070
Gpu 16nm FF GP102 16nm FF GP104 16nm FF GP104*  16nm FF GP104
Cudacores
3584
2560
2432*
1920
Tmu's
224
160
152*
120
Rop's
88
64
64*
64
Rekenkracht
10,6tflops
8,2tflops
7,8tflops*
5,8tflops
Corekloksn.
1480MHz
1607MHz
1607MHz*
1506MHz
Boostkloksn.
1582MHz
1733MHz
1683MHz*
1683MHz
Geheugenkloksn.
11Gbit/s
11Gbit/s
8Gbit/s*
8Gbit/s
Geheugen
11GB gddr5x
8GB gddr5x
8GB gddr5*
8GB gddr5
Geheugenbus
352bit
256bit
256bit*
256bit
Tdp
250W
180W
180W*
150W

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

22-10-2017 • 08:05

88 Linkedin Google+

Reacties (88)

Wijzig sortering
De 1080 is al lange tijd voor 550,- te krijgen.
Zet de 1070TI dan op de 450 en verlaag de 1070 naar 350.

Belachelijk trouwens hoe de 1070 in het afgelopen jaar gewoon duurder is geworden.
Ik wacht zelf de volgende generatie wel af, qua prijs viel deze gewoon enorm tegen.
Ik ben op dit moment aan het kijken naar hardware voor een nieuwe gaming PC en het is inderdaad gewoon niet interessant hoe de videokaart markt er op dit moment bij ligt, mede dankzij de crypto miners die de prijzen van met name AMD kaarten opdrijven (maar dat heeft ook effect op de prijzen van Nvidia kaarten, want schaarste op de hele markt). Om maar niet te spreken over de geheugen prijzen :/

Ik denk dat het enige is wat je op dit moment kunt doen is wachten tot de volgende generatie uitkomt, en hopen dat dan de huidige generatie wat goedkoper wordt zodat je die kunt aanschaffen.

De prijs van de 1070 Ti zal wel geen 600 euro blijven zodra die eenmaal op de markt is, maar zoals anderen al zeiden, het prijsverschil tussen de 1070 en de 1080 is al niet zo denderend groot, dus wellicht zal de 1070 moeten gaan zakken om ruimte te maken voor deze kaart.
De 1070 en 1060 zijn eigenlijk betere mining kaarten, als je kijkt naar hashes/watt, dus op langere termijn meer profit. De AMD kaarten zijn sneller terugverdiend :)

Meer even on topic, ik hoop ook dat de 1070 een prijsverlaging krijgt.
Ben zelf zeer geïnteresseerd in de 1070 Aero ITX van MSI. (Zou volgens een topic op SFF forum de beste van de kleine 1070's zijn, andere zijn Zotac en Gigabyte)
Als amd kaarten sneller zijn terugverdiend dan zijn die kaarten financieel technisch de betere investering :)
Hij verwoord het niet helemaal goed maar per watt is een 1070 beter in mining dan een amd kaart, alleen AMD heeft/had een significant voordeel in b.v. etherium wat weer meer waard is dan zcash etc (nvidia's sterke kant) Bepaalde munten doen het beter op nv kaarten en andere op AMD kaarten. Maar over het algemeen is de 1070 de beste mining kaart met zijn hoge opbrengst en zijn lage vermogen.
De 580 en 570 waren origineel goedkoper in aanschaf dan een 1070 maar sinds die verschillen weg zijn en de 1070 betere watt/perf heeft is deze nu ook schaars geworden.
Maar ik zie nu dat een geoptimaliseerde 1070 beter presteert dan een vega 64 met etherium en dat met 150w vs 300w of 210w vega 56.
AMD kaarten worden met speciale biossen ook flink geoptimaliseerd en verbruiken dan ook veel minder.
Vega hoeft helemaal geen 210watt te verbruiken dat kan echt veel beter zonder echt veel hashrate te verliezen. Ik heb het zelf niet getest maar als ik al zie hoe ik +- Vega 64 game performance uit een 56 haal met een 100 watt lager verbruik kunnen die setting bij mining vergelijkbare resultaten geven. En dat is nog niet eens met bios mods of zo.

Maar dat neemt niet weg dat de 1070 een goede mining kaart is. GDDR5 schijnt vanwege de strakkere timings ook beter te werken dan GDDR5x en dan zijn de 1080 en 1080 Ti soms in het nadeel. Daarnaast zijn die laatste twee ook weer duurder. Dus gingen veel mensen voor de 1070's.

Er zijn wel veel Algo's die het beter doen op nVidia kaarten.
Vega zou bij bepaalde munten ook een stuk sneller kunnen zijn dan de voorgaande AMD kaarten maar die kaart is nog erg nieuw en daar moet nog voor geoptimaliseerd worden. Dat zag je bij de 10xx geforce kaarten in het begin ook.
Maar dat is voor Nederlandse/Europese energie prijzen ja. 90% komt helaas Europa niet eens in. En dan is wattage helemaal niet interessant. India is energie Inc belasting dacht ik 2cent per KWH. Dan is verbruik natuurlijk niet echt relevant. En na de mining bubble gaan ze voor de hoofdprijs naar westerse landen.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 22 oktober 2017 21:26]

kWh. niet kW/h want kW is al in functie van tijd (joules/seconde)
Oops... helemaal niet bij na gedacht😀. Heb het verandert.
Die van MSI en Zotac zijn wel groter dan die van Gigabyte. Respectievelijk 0.5 cm en 4! cm. Die halve cm zal voor de meeste cases niet uitmaken gok ik maar mijn Osmi kan er 1 in (volgens specificaties) van max 17 cm. Als dit niet het geval was geweest had ik de aero gekocht. Zotacs 4 cm is wel nogal een verschil vind ik.
Waar heb jij de osmi kunnen kopen?! Hoewel ik tevreden ben met mijn jonsbo v3+ Sinds ik een nieuwe lasercut bottom panel heb met 120/140mm fan

[Reactie gewijzigd door AriGold op 23 oktober 2017 09:49]

Ik heb hem bij scan uk gekocht.

Ik moet wel zeggen dat ik op een gegeven moment bij zware belasting zwart beeld kreeg. Ik dacht eerst aan oververhitting maar nu twijfel ik er aan. Heb een aantal updates gedaan (bios, amd updates) en amd power scheme en de gpu op max 90% gezet. En ik heb alleen een nvme ssd er in, eerst ook een gewone maar er is eigenlijk amper ruimte voor al die kabels. Sindsdien geen last meer gehad. Maar heb nooit kunnen uitsluiten waar het nou precies aan heeft gelegen. Wel iets om in overweging te nemen in ieder geval.

Ik begreep dat de msi aero uitstoot aan de achterzijde heeft (gigabyte aan de voorkant) dus dat zou beter zijn maar ik weet dus niet of die past.
Bedankt voor de info. Welke GPU/CPU en cpu koeler?

Hier is mijn build log:
http://www.overclock.net/...re-i7-6700-and-cryorig-c1

Updates sinds:
Noctua NF A15 PWM op de cryorig C1
Zwart acrylic lasercut bottom plate met momenteel 120mm fan, maar ga een eLoop 140 PWM bestellen.
Info over design heb ik hier gepost:
http://www.overclock.net/...small-form-factor-case/70

Plan:
GPU -> of Pallit 1050ti KalmX of MSI 1070 Aero ITX

[Reactie gewijzigd door AriGold op 23 oktober 2017 11:17]

Zie mijn inventaris. Ik had eerst de NH-L9a-AM4 uitgekozen maar die paste niet op mn gigabyte mobo. Die heeft geen conventionele layout maar was het enige board met usb 3.1 gen2.
de 1070 is eigenlijk een heel goedkoop midrange kaartje.. 1920 shaders.. en 256 bit met 256 gbps ofso. Hier wil je idd geen 400+ voor betalen.
Aan de andere kant voor 1080p 144hz is het wel ''OK''

[Reactie gewijzigd door A87 op 22 oktober 2017 15:39]

Draait anders wel lekker hier op m'n 1440p 165hz Gsync monitor. Heb met geen enkel spel moeite om 80-150 fps te halen. Enkel Ghost Recon Wildlands doet lastig bij hoge settings.
Mocht 1070Ti werkelijk rond 700 kosten, dan is de 1080Ti meer aantrekkelijker want de 1070Ti is eigenlijk een gehandicapte GTX1080. De prijzen zijn echt helemaal uit balans, niet meer normaal dit.
Ik ben op dit moment aan het kijken naar hardware voor een nieuwe gaming PC en het is inderdaad gewoon niet interessant hoe de videokaart markt er op dit moment bij ligt, mede dankzij de crypto miners die de prijzen van met name AMD kaarten opdrijven (maar dat heeft ook effect op de prijzen van Nvidia kaarten, want schaarste op de hele markt). Om maar niet te spreken over de geheugen prijzen :/

Ik denk dat het enige is wat je op dit moment kunt doen is wachten tot de volgende generatie uitkomt, en hopen dat dan de huidige generatie wat goedkoper wordt zodat je die kunt aanschaffen.

De prijs van de 1070 Ti zal wel geen 600 euro blijven zodra die eenmaal op de markt is, maar zoals anderen al zeiden, het prijsverschil tussen de 1070 en de 1080 is al niet zo denderend groot, dus wellicht zal de 1070 moeten gaan zakken om ruimte te maken voor deze kaart.
Eigenlijk een beetje onzin, in Juni 2016 zijn de prijzen gaan stijgen en ondertussen zijn ze weer terug gedaald naar het oorspronkelijke niveua. Mijn eigen EVGA GTX 1070 FTW heb ik ongeveer een maand na launch voor 465 euro aangeschaft. Deze heb je morgen voor 459 euro in huis.

De prijzen zijn momenteel dus geen argument om te wachten, het zijn al minstens een maand alweer de normale prijzen. In ieder geval wat betreft Nvidia kaart waar jij je verhaal op baseert.

Natuurlijk kun je altijd wachten op de volgende generatie. Dan is het vaak verstandig te kijken naar de geschiedenis. De meest recent GTX 970 kaart hield zijn prijs tussen september 2014 en juli 2016 vast. Zeg 2.5 jaar. Aangezien we nu niks hebben gehoord richting het kerst seizoen zou ik persoonlijk geen refresh/volta verwachten voor mei 2018.

[Reactie gewijzigd door sdk1985 op 22 oktober 2017 13:52]

Al eens gekeken naar de 900 series op pricewatch puur om te kijken hoeveel ze nog waard zijn nieuw?
Non refurbished wel even opzoeken.

Hou het al een paar jaar in de gaten maar oudere series/producten gaan in mijn ervaring eerder omhoog dan naar beneden.
Wat ik opzich best wel raar vind magazijn voorraad mag toch ook wel ruimte maken van nieuwe producten en laat het oude spul voor een leuk prijsje weg gaan. Maar op een of andere manier gebeurd dat ook niet echt.
Ik zou even wachten met een nieuwe PC. ;-)

https://www.tweaktown.com...7-5-comes-2019/index.html

pcie 4.0 komt eraan en die bus is 2x zo snel als de huidige standaard uit 2010. In 2019 hopen ze pcie 5.0 te hebben die de versie 4.0 weer wegblaast.

Als ze 4.0 hebben kan mogelijk de SLi connector van de Nvidia kaart af ;-)

Ook de processoren zijn wel verbeterd met het aantal lanes, dit zodat je een pcie ssd en een knappe videokaart in sli kunt gebruiken. Maar veel meer voordelen kan ik zo even niet verzinnen.

Sata express is ook dood verklaard.

Denk wel om je videokaart plaatsing en ssd, anders heb je x8 om x16 terwijl je x16 / x16 kunt hebben. Scheelt je 20 fps in somminge gevallen met uhd gaming.
mja om nu nog een jaar tot 2 jaar te wachten is ook weer zo iets.
Een vriend van mij heeft nu net een nieuw "systeempje"gekocht:
1950x ThreadRipper
Asus ROG Zenith Extreme
64GB Quadchannel 3600MHz Corsair LPX Vengeance
Samsung 960 Pro 2TB

En hij is nu aan het kijken voor een 1080 Ti en custom watercooling...
Een beest van bak! Dan heb je wel genoeg power hoor voor de komende jaren :D
Mooi systeem, maar ben na zoveel miskleunen op het rode vlak alweer sinds jaren geleden terug bij Intel en Nvidia. En dat is een bewuste keuze. ;)

En 64 Gb met gaming ga je naar mijn idee niet merken. Volgens mij kom je nooit boven de 32 Gb.

[Reactie gewijzigd door tijgetje57 op 23 oktober 2017 10:08]

Hij heeft hem ook niet voor gaming gekocht :) dat is eerder bijzaak.
Hij is industrieel ontwerper, en doet veel in aftereffects, sketch, CAD, photoshop etc.
Neem een tip van mij aan: koop een 1080.

De 1070 is momenteel nog steeds door mining te duur tov de 1080. De 1070ti is een gehandicapte kaart, met regulier GDDR5 en een bult meer shaders, maar op lage clocks. Hoe je het wendt of keert, de 1070ti heeft gewoon weinig te bieden, het doet het grote voordeel dat Pascal te bieden heeft met super dynamische clocks grotendeels teniet en is daarbij ook niet bijster zuinig vanwege de hogere shader count. Tel daar traag GDDR5 bij op en je krijgt gewoon weinig voor je centen terug.

De 1080 is interessant vanwege GDDR5X, dat is voor mining niet zo gunstig, en dus is dat aanbod wat realistischer en de prijs minder elastisch.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 23 oktober 2017 11:43]

het is gewoon effe afwachten als je een videokaart wilt kopen.
dat komt mede omdat ze nu in een sneltreinvaart heel veel technologie en vooral nieuwere technologie recentelijk op de markt is gekomen.nvidia is met die 1080 ti gekomen en nu proberen ze net daaronder die 1070 te verkopen. Het heeft allemaal te maken dat ook ati nu dus die nieuwere videokaarten hebben.
en zodoende concurrentie op de videomarkt komt.en als ze met iets nieuws komen willen ze in het begin de kaarten inderdaad duurder verkopen, de prijzen zullen nog zakken als de videokaarten goed beschikbaar komen in de winkels en de webshops.ik weet ook niet waarom maar dit is het geval steeds als ze met iets nieuws komen (ze moeten de ontwikkelingskosten er ook uit hebben).
en dan heb ik nog niet over de nieuwere processors die uitgekomen zijn threadripper en nieuwere i5 en i7 processors van intel , ryzen processors.als amd met iets nieuws komt en dit keer was het en een nieuwe processor en een nieuwe vidokaart de concurentie reageert daar op en komen ook met nieuwe producten.wij als consument profiteren daarvan.maar niet vlak na de lounge van een nieuw product.

[Reactie gewijzigd door rjmno1 op 23 oktober 2017 15:52]

Komt door vraag/aanbod. Die 1070 kaarten worden in Miners gestopt. Aangezien er aardig wat van die kaarten in 1 rig verdwijnen, zijn ze idd zo de winkels uit en drijft dat de prijs behoorlijk op.

Wellicht data als die miners gaan upgraden je zo'n 1070 dan 2e hands op de kop kunt tikken.
Maar of je zo'n (stressed out?) kaart nog wil hebben...?
Electronica die stressed out is? Miners zijn gebaat bij het niet thermal hoeven throttlen zodat het maximum uit een kaart gehaald kan worden, dat betekent zonder overclock. Als je een 2e hands kaart uit goede bron wil halen, dan is een mining rig wel de beste bron. Als een kaart volcontinu 100% belast is en niet stukgaat dan gaat hij daarna ook niet stuk
Een overclock bij de huidige nvidia kaarten is eigenlijk gewoon een snellere frequentie voor dezelfde Vcore.
De ratio GHz - Vcore verandert gewoon.

Meestal voor de 1070's zetten miners hun kaart op een TDP limit en 'overclocken' ze deze.
Mijn 1070 draait bv continue op ongeveer 1 mV Vcore en 1950 Mhz.
Dat is door een TDP limit van 70% en een 'overclock' van 120 Mhz.


Edit:
Ter verduidelijking
https://goo.gl/images/aNWEN9

[Reactie gewijzigd door AriGold op 22 oktober 2017 11:03]

probleem ligt vaak bij de fans die non-stop gedraaid hebben en snel kaduuk gaan afaik.
Dat is (voor Tweakers in elk geval) te fixen - waterblokje erop.
Haha dat is een goeie.

Vertel dat in andere context aan max verstappen. Kijken wat die zegt :D

Tenzij je die kaart geplanned hebt 3 maanden te gebruiken dan is het een sure thing.

Anders is het als een showmodel televisie kopen, hij kan het een week of 2 doen...kan ook langer zijn.

Nee voor mij geen kaartje van selfcryptomining.nl
Tv's =/= gpu's dus je argument gaat niet op. Wear & tear op passieve componenten vindt alleen plaats bij veel powercycles of hoge warmte, geen van beiden van toepassing in een mining rig
Verschil: Elektronica is 'statisch', Max Verstappen's bolide is een grote warboel van tandwieltjes en ronddraaiende assen en andere bewegende (en dus wrijvende) onderdelen.

Als jij ervoor kan zorgen dat zo'n kaart niet 'massaal' uitzet en inkrimpt onder invloed van temperatuur, dien je misschien enkel de fan te vervangen aangezien die zijn beste tijd wel zal gehad hebben na een half jaartje minen.
Stressed out? Ik mine ook maar het rendement icm stroomverbruik ligt bij ca 70% powerlimit. De afname in energieverbruik icm de performance als je aan het minen bent is beter bij lagere power limit beter. Mijn 1080ti verbruikt 170w ca 70% en mined nog op ca 90% mine performance tov 250w verbruik. De temps zijn 55-60 graden. En constant. Videokaarten slijten bij krimp en uitzettingen dus slijten harder bij een gamer die iedere avond gamed tov een kaart die voor mining wordt gebruikt en constant belast wordt.
ik heb m'n 1060 overclocked op 120% en deze wordt niet warmer dan 51 graden.
Geen aanpassingen gedaan aan de TDP. Is dat dan wel de moeite waard?
ik neem aan dat je met 120% de powerlimit bedoeld wat niet echt overclocking is. Zodra je gaat overclocken is deze instelling wel nodig omdat de kaart dan door zijn ingestelde power limiet heengaat. Dus bij hogere memory of GPU clock. Bij mij heeft overclocken op geheugen en GPU nauwelijks zin.
Andersom werkt wel. Een lagere powerlimiet begrensd de kaart dus sneller en resulteert in een lagere opbrengst tijdens het minen. Echter je verbruikt ook stroom. Wat mij opviel is dat de kaart begrenzen op 80% meer stroom voordeel oplevert dan 20% qua energie. De afname is dan eerder 30 - 35 % waardoor je een hogere opbrengst overhoudt.
100% = 275W -> 6,6kWh = 1,155 euro aan stroom
80% = -> 4,2kWh = 0,751 euro aan stroom
De opbrengst in bitcoins scheelt ongeveer 25 cent per dag bij 80% belasting.
Dit is dus rendabeler. Aan de andere kant de bitcoins stijgen zo hard in waarde dat de 25ct voordeel die je nu hebt wel snel weer gecompenseerd wordt.
ik heb de vcore op 120% van de base clock draaien. Maar ik ga me er eens in verdiepen.
Of ¤400,- aan BTC's kopen. Paar maanden wachten en de snelste kaart kopen die er is. Lijkt me veel slimmer. Van "slachtoffer" naar winnaar
Met de huidige prijs op 6000 verwacht ik eerder een drop van 20% dan een winst over de komende maanden.
dat zeiden mensen ook toen ie op 1000, 2000, 3000, 4000 en 5000 stond. Ook zouden de aangekondigde reguleringen in China en Rusland een negatief effect hebben. Nauwelijks. Wat zou het effect geweest zijn op dollars trouwens als Rusland en China regulering hadden aangekondigd op deze valuta? Maw wie zou winner geworden zijn?
Hij is al 2 keer aanzienlijk gedropt. Bij 1000 gedaan in 2014 en 5000 nog maar een paar maanden geleden.
Iedereen heeft net ingekocht om Bitcoin Gold te krijgen wanneer de fork gebeurd, na Bitcoin Cash' succes.
Wanneer Bitcoin Gold live gaat dumpt iedereen het en vervolgens zullen ook alle BTC teruggaan naar de altcoins, waardoor de BTC price terug zal droppen naar rond de 5300$ of misschien nog minder en alle altcoins een grote boost krijgen, daarom zou ik niet aanraden om nu te investeren maar eerder over een maand of dergelijk.

[Reactie gewijzigd door Finntasy op 23 oktober 2017 11:27]

Staat al op ¤6500,- ...... Zo zie je maar weer. Niemand heeft morgen gezien.
Had gekund idd. Heb ik ook aan zitten denken en achteraf was dat veel slimmer geweest. Echter de cirkel rond maken van aankoop in euro's tot verkoop in euro's zitten daar zitten wel wat stapjes tussen die iedere keer verlies geven en ik schat op 5-10% verlies.

Ik heb het andersom gedaan. Ik heb gewoon zo'n kaart gekocht en die heb ik nu een maand. Heeft me 850 euro gekost en hij heeft nu 50 euro opgebracht na aftrek stroom). Ook zijn de opbrengsten iets rendabeler geworden door de hoge koers. Ik moet bekennen dat ik al zin heb in een 2de en zelfs 3de 1080Ti ;-)
Inderdaad veelste duur het was de opvolger van de 970 die waren toen rond de 350. Dat hij iets duurder is snap ik wel en kan ook maar ze waren en zijn veelste duur.
Dat de 1070Ti duurder zal zijn dan de 1080 lijkt mij onmogelijk, toch..?
En inderdaad ik heb m'n 1070 voor 380¤ kunnen kopen, ik dacht dat deze nog gingen dalen in prijs.
Ik heb de 1070 Armor OC gekocht via Amazon in de eerste maand of 2de maand dat hij uit was op Amazon van een Duitse webshop voor 385 euro ongeveer. Alle andere webshops waren minstens 100 euro meer.
de 1080 is zelfs 470 geweest!!!! Als je niet oplet bij kopen van hardware heb je dikke pech. kwam door 1080ti release .. de 1080 kelderde eventjes

[Reactie gewijzigd door A87 op 23 oktober 2017 23:37]

Allemaal leuk en aardig, maar het voelt voor mij als mosterd na de maaltijd met deze generatie...? Wanneer kunnen we nieuwe kaarten van Nvidia verwachten?:P
Ik vind het sowieso een vreemd kaartje... het is niet alsof er nou zoveel ruimte zit tussen een 1070 en een 1080, zowel qua prestatie als qua prijs. Zijn er nou werkelijk mensen die meer willen dan een 1070 maar voor wie een 1080 te duur is? En dan ga ik er sowieso vanuit dat de prijzen die in dit artikel genoemd worden nog wel gaan zakken...

Anyway, Volta, de volgende generatie, zal vermoed ik pas over een half jaar of zo komen (en dan doel ik uiteraard op consumer GPU's).
Volta komt voorlopig nog lang niet.
Volta is gebouwd en 100% ontworpen voor deeplearning, dat was bij maxwell (pascal) wel iets anders. Dit is de eerste GPU van Nvidia die echt puur en alleen is ontworpen voor deeplearning dus.
En om Volta te maken..... hoop kosten.
De Volta die nu te koop is kost ¤10000+ ter vergelijking de p6000 (pascal) kost ¤4500.
Nvidia komt eerst nog met pascal 2.0 dus dan kan je wel raden wanneer Volta komt..
Volta voor consumenten komt dit jaar niet beschikbaar. Nvidia heeft zelf al aangegeven dat ze geen noodzaak zien in het uitbrengen van volta als Pascal nog goed verkoopt en nog lang niet klaar is (zoals je ziet met 1070 T.I.).

Ook zijn de volta kaarten nogal duur om te produceren, waardoor je ze alleen ziet uitgeven worden aan auto fabrikanten, of instituten die werken met machine learning/A.i.

https://www.google.nl/amp...t-foreseeable-future.html
Dat zeg ik toch ook niet? Dit jaar duurt nog maar 2 maanden he...
De GTX 1070 zal denk ik verdwijnen als de GTX 1070Ti released is.
Naar wat ik heb begrepen is het niet de GTX 1070, maar juist de GTX 1080 die end-of-life gaat.
De GTX 1080 is de kaart die geëvenaard is door Vega, de GTX 1070 is ingehaald door Vega. Dus lijkt me niet dat dé concurerende kaart van nVidia het onderspit delft voor een slechtere kaart, die waarschijnlijk nipt de Vega passeert qua performance.
De 1080 10Gbps gaat eruit ja. De 1080 11Gbps niet.
Deze 1070ti bestaat primair zodat Nvidia de markt kan bedienen met méér kaarten in het segment 1070-1080, niet toevallig het segment waarin AMD ook Vega heeft geplaatst. Er is schaarste dus Nvidia gebruikt elke GP104 SKU maximaal. Noem dit een 'heel goed gelukte 1070' of een 'gefaalde 1080'; linksom of rechtsom is het een manier om meer uit je silicon te halen. Dat daar een wat minder mooi gebalanceerd product uitkomt, tja, niet hun probleem toch.
Ik ben blij dat ik 3 maanden geleden een 1080Ti heb gekocht:

-In Vega had ik geen vertrouwen meer ( achteraf een juiste inschatting ).
-De midrange kaart prijzen worden redelijk opgedreven door het mining debakel. ( De Bang For Buck ratio is daarmee al een stuk negatiever geworden ).
-De vooruitzicht op nieuwere snellere kaarten ( Volta ) laat zich nog even wachten.

Ja, 800 euro is misschien veel geld, maar de 1080Ti is wat mij betreft de beste Futureproof kaart van dit moment. Ik kan er nu alles mee op 4K ultra 60 fps mee gamen. ( wat een genot ) en ook in de toekomst zal dit nog een tijdje zo zijn. Op het moment dat de games te zwaar worden kan ik nog jaren ( 5 ? 6 ? ) voorruit op 1080P. ( Wat prima opgeschaalt kan worden naar 4K, danwel door de GPU alswel door het display zelf ) Het feit dat deze kaart 11 GB geheugen heeft helpt daarbij natuurlijk enorm ( Heb vrijwel altijd moeten upgraden omdat het videoheheugen niet meer toerijkend was ). Games die op 1080P meer dan 11GB nodig gaan hebben zie ik niet zo snel gebeuren.

Met een huidige Midrange kaart kun je bovenstaande vergeten en kan je over 2 jaar alweer upgraden. Je zult uiteindelijk duurder uit zijn, en het genot moeten missen van hedendaags gamen op een 1080Ti
Jij speelt 4K met een GTX 1080ti :)

Dat is ook de beste koop voor die resolutie. ik heb een GTX 1080 gekocht voor men 2560x1440 scherm dus denk dat dat ook niet slecht is.
Ook mijn idee: de 1080 qua prijs/performance. (ik heb de keuze gemaakt rond mei)

.. en ik kijk even na de kerst wat er 2e hands te koop is qua 1080's ...misschien is een SLi setup weer mogelijk voor niet teveel geld.. en dan ben ik klaar voor de komende jaren.
Het hangt er ook maar net vanaf wat je wil natuurlijk... Ik had dezelfde overweging als jij, maar ben uiteindelijk toch voor een 1060 6GB gegaan voor 300 euro. Mij boeit het eigenlijk niet zoveel als ik niet de allerhoogste settings kan selecteren, ik zie het verschil tussen high en ultra eigenlijk niet of nauwelijks in de meeste games. Ook anti-aliasing hoeft van mij niet, als ik de performance over heb zet ik het wel aan maar als het uit staat mis ik het niet echt. Daarmee haal ik op QHD toch uitstekende framerates, vaak rond de 100 fps (als ik niet CPU bound ben) wat prima is voor mij (heb een 165Hz gsync scherm maar meer dan 100 zie ik niet echt meer. Ook met mijn oculus rift doet de 1060 het uitstekend.
Als ik over 2 jaar weer upgrade dan verkoop ik deze weer en uiteindelijk denk ik dat ik zo toch echt veel goedkoper uit ben. Ja een 1080 Ti had cool geweest, maar als ik eerlijk ben zou het me bij het gamen nauwelijks echt uitmaken. Waarschijnlijk heb ik er meer aan me dat geld te sparen en straks mijn moederbord/CPU/memory/SSD te upgraden (de rest van de hardware is uit 2011, een i5 2500K, doet het nog prima maar begin langzaam te merken dat hij aan het eind van zijn levensduur komt).
Om maar te zeggen... het hangt toch allemaal maar weer net van je eigen situatie af. Maar inderdaad, de 1080Ti kan nu ook een hele goede keuze zijn.
Allemaal rond 700euro, nou doe mij maar GTX 1080 die sneller is en overklokbaar is en 200euro goedkoper is 8)7
Dat is natuurlijk niet de uiteindelijke prijs. Die zal gewoon tussen de 1070 en 1080 in komen te zitten.

Alleen weten de winkels de officiële inkoop prijs nog niet. Daarom doen ze hem voor aardig wat als pre-order zetten. Grote kans dat de winkel er gewoon 600 euro voor heeft moeten nee leggen en dan later een refund krijgen.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 22 oktober 2017 08:58]

Ik probeer dit te begrijpen maar kom hier niet uit: Nvidia is een bedrijf wat toch redelijk efficient is met zijn productieprocessen, hoe kan het dan dat de prijzen zo enorm hoog liggen? Mis ik iets?
Ze hebben geen concurentie dus dan kunnen ze de prijzen hoog houden |:( .
En miners

[Reactie gewijzigd door IM_YOUR_MAMA op 22 oktober 2017 20:07]

Het bestaansrecht van deze 1080LE ontgaat me volledig, en deze prijzen helpen daar niet mee.

Tenzij ze de productie 1080 gewoon stil hebben gezet (of omgezet) zodat er schaarste ontstaat en je als consument niet anders kan dan deze inferieure, duurdere, kaart aan te schaffen als je budget tussen 1070 en 1080ti hangt.
Het is redelijk om aan te nemen dat de niet-Ti versie uitgefaseerd gaan worden. Daarmee vormen de Ti-versies een soort halve generatie, tussen de 10x0 en 11x0 serie.
Dat is nog wel prijzig als dat de prijzen gaat zijn in Nederland. In Duitsland en Spanje zijn de prijzen dan erg hoog vind ik en kan je net zo goed voor een GTX 1080TI gaan. Hier sinds 1.5 week de MSI Gaming X GTX 1080TI en deze was ¤879,- totaal en vind de Spaanse en de Duitse prijzen gewoon te hoog (Je hebt al een GTX 1080TI vanaf ¤750)

Ik ben vooral benieuwd wat de GTX 1070TI doet in de benchmarks voor 4K, want op 4K heb je nog steeds de 1080TI nodig voor een goede gameplay.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 22 oktober 2017 10:35]

Dus je kan beter een 1080 kopen
Ja die mining gekte, als iedereen burstcoins gaan minen, gaan de prijzen van harde schijven dan ook zo hard stijgen? omdat burstcoins minen 205 KWh Electricity consumed per transaction (Bitcoin) tegenover 0,5 KWh Electricity consumed per transaction (Burst) is, en wat gaat er dan met de prijs van bitcoin gebeuren? zie https://www.burst-coin.org/