Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Renders tonen vermoedelijk uiterlijk Huawei Mate 10 Pro

Door , 72 reacties

Er zijn renders verschenen van wat de Huawei Mate 10 Pro moet worden. De afbeeldingen zijn online gezet door Evleaks, en laten onder andere zien dat de smartphone twee camera's en een vingerafdrukscanner aan de achterkant heeft.

Traditiegetrouw zette Evleaks de afbeeldingen op zijn Twitter-profiel. Volgens Evan Blass, de beheerder achter Evleaks, tonen de renders de nog onaangekondigde Huawei Mate 10 Pro. Vaak is Evleaks de eerste die afbeeldingen van onaangekondigde smartphones weet te bemachtigen.

Verder wordt er bij de afbeeldingen geen informatie gegeven. Wel is duidelijk dat Huawei ervoor kiest om de vingerafdrukscanner aan de achterkant in te bouwen. Ook zijn er twee camera's te vinden aan de achterkant. Verder is er over de specificaties nog niets duidelijk.

Huawei zelf heeft over de Mate 10 Pro nog niets bekendgemaakt. Wel zette het een teaser online voor de gewone versie van de Mate 10. Op 16 oktober kondigt Huawei de smartphone officieel aan, en het is aannemelijk dat dan de Pro-versie ook zijn opwachting maakt. Naar verwachting verschijnt er ook nog een Lite-versie van de Mate 10.

Door Bauke Schievink

Admin Mobile / Nieuwsposter

01-10-2017 • 12:35

72 Linkedin Google+

Reacties (72)

Wijzig sortering
Zien er leuk uit, vooral dat de camera's op een verticale lijn zitten maakt het een mooi strak ontwerp. Dit wordt nog beter tot uitdrukking gebracht door de vingerafdruk die ook rond is en op dezelfde lijn zit, maar dan vraag ik mij toch weer die positie af of je niet af en toe in de camera grijpt.
De voorkant lijkt een iet wat curved scherm te hebben? Er reflecteerd net iets dat er geen bezel bump zit maar dat het scherm een kleine hoek maakt.
Enige echte punt dat ik jammer vind is dat huawei logo op de voorkant, achterkant vind ik nog wel prima en dat leica kan ook nog wel net mee aangezien je niet zoveel naar de achterkant kijkt en minder storend is maar de voorkant vind ik toch wel jammer.
Er staat bij mij samsung boven (tussen ear-piece en scherm) en het valt echt niet op. Dat huawei onder valt verwacht ik nog minder op dan samsung boven.
Heb ik zelf bij de mate9 geen last van, dat komt omdat de camera ligt uitsteekt en de vingerafdruk naar binnen ligt.

[Reactie gewijzigd door Finger op 1 oktober 2017 13:10]

daarbij na een week weetje wel waar die zit blindelings.
maar mij lijkt sony's oplossing toch wel fijner zo niet kunnen ze niet alle 2 soorten implementeren?
Precies, zelfde bij de Mate 8. Werkt perfect.
Kan ik bevestigen ☺️
"De voorkant lijkt een iet wat curved scherm te hebben? Er reflecteerd net iets dat er geen bezel bump zit maar dat het scherm een kleine hoek maakt."

zou het niet een screen protector zijn die er standaard opgeplakt zit?
Als het een screenprotector is, moet je dat ook rond de speaker, lichtsensor en camera kunnen zien. Daar zie ik geen randjes dus denk ik niet dat het om een screenprotector gaat. Ik denk eerder aan een schaduw. Het scherm kan best een een paar tiende mm verzonken liggen.
Ik snap niet dat het als een mogelijk probleem wordt gezien dat de scanner achterop zit in de buurt van de camera. Ik heb nu al twee maanden en S8 en nog geen enkele keer per ongeluk de camera geraakt in de plaats van de sensor.
ik heb een iphone en een huawei p9 en eigenlijk heb ik bij de huawei aan de voorkant helemaal gaan last van,daar kijk je eigenlijk nauwelijks naar en ik ben ook geen gebruiker van een hoesje!

maar ik vind het op de een of andere manier toch stotender bij ihpone dat er een merk logo of een letter-vormige logo op zit, ik kan er niks aan doen en toch heb ik het gevoel dat het bij de iphone(apple producten) heel erg in de weg zit erger dan bij andere merken... niet alleen bij smarphone's van apple maar ook de andere producten, clean zou bij elk merk het mooiste zijn!

ik denk dat het bij huawei bij mijn althans gewoon een nostalgie is, vroeger had je altijd van die mooie stereo's torens, kon me nog goed herinneren bij de wehkamp zat ik altijd bij de huawei sectie en een familie lid had een elektronische zaak met tv, stereo's, die zij verkochten (ook andere merken en producten) etc etc !

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 1 oktober 2017 14:48]

Volgens mij ben je in de war met een ander merk. Huawei heeft nooit stereo torents etc geproduceerd. Waren altijd een telecommunicatie bedrijf.
Ik weet niet welke iphone jij hebt, maar de mijne heeft geen logo op de voorkant hoor :p
ik heb toch ook over de voor kant/achterkant,
en het logo in het algemeen bij elektronica en zelfs bij kleding led ik er op of er niet te veel met merk op de kleding wordt gekliederd !

als jij je apple laptop dicht klapt wat is dan de voor kant ? toch het gedeelde waar de apple logo gigantisch op staat ? enzoals ik al zei kan ik het minder van apple hebben dat gehele logo of het nou achterkant is of voorkant.

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 1 oktober 2017 14:54]

Lees even je eigen reactie terug, je spreekt heel duidelijk over de 'voorkant' van je 'iphone' .. en daar zit dus geen logo op ... In heel je reactie heb je zelfs apple of laptop nog niet eens vernoemd.

Flamebaiters hebben hier niks te zoeken hoor ! En als je je originele reactie wijzigt ... dat valt ook op hoor :p
ik heb een iphone en een huawei p9 en eigenlijk heb ik bij de huawei aan de voorkant helemaal gaan last van,daar kijk je eigenlijk nauwelijks naar en ik ben ook geen gebruiker van een hoesje!

maar ik vind het op de een of andere manier toch stotender bij ihpone dat er een merk logo of een letter-vormige logo op zit

[Reactie gewijzigd door Thanis op 1 oktober 2017 19:36]

Bij de 7 en 8 en me ZTE axon nooit geen last van gehad. Sterker nog, het is fijner dan een vinger aan de voorkant.
Oké aan de voorkant is makkelijker als hij op een tafel ligt, maar dan moet je hem alsnog oppakken als je er iets mee wilt doen.
Naar mijn mening is de achterkant de beste plek voor een vinger ID
Mooie telefoon om te zien.. Maarrrr: hoe zit het met de updates bij Huawei? Eigen processor = na twee jaar geen updates meer, ook niet van LineageOS? Waarom toch die vingerafdrukscanner aan de achterzijde?
De vingerafdrukscanner zit bij de Pro aan de achterkant vanwege het EntireView concept met dunne bezels en waar geen toetsen aan de voorkant zitten. Bij de normale Mate 10 zit de vingerafdrukscanner aan de voorkant.

Bij mijn P8 Max heb ik 1 Android upgrade gekregen (van 5.0 naar 6.0) en diverse updates maar na een jaar was de koek op en kwamen er ook geen security updates meer.
Bij de Mate 8 had ik hem ook aan de achterkant. Nu een P10 waar hij aan de voorkant zit.

Persoonlijk heb ik hem liever aan de achterkant. Vooral bij zo'n grote telefoon is het niet altijd even makkelijk om - bij eenhandig gebruik - je duim helemaal aan de onderkant te krijgen.
Hopelijk gaan ze bij zo een top toestel beloven om minimaal 1.5 jaar security updates te gaan leveren.

Beter is 3 jaar.
Nog beter is 5 jaar.

Maarja, langdurige (Security) updates bij Huawei = Nog veeeeeel ongeloofwaardiger dan een gemiddelde Disney film.
3 jaar ok.. Maar 5 jaar? Hoeveel consumenten zullen eenzelfde smartphone 5 jaar lang gebruiken? Gevoelsmatig heb ik het idew dat het aantal erg laag is. 5 jaar lijkt mij dan ook overkill, denk dat we al blij moeten zijn als fabrikanten 3 jaar lang updates geven.
Zo'n toestel kan best langer meegaan dan 3 jaar. Zeker met die krachtige processoren van nu.
Mooi. Als ie een OLED schermpje heeft word dit een serieuze concurrent voor de LG V30 wat mij betreft.
De Pro versie krijg een EntireView display want inhoudt ultradunne bezels en een 5,99 inch OLED display met 2K resolutie en een 18:9 beeldverhouding. De normale Mate 10, krijgt ook een 5,99 inch display met 2K resolutie maar zonder OLED en een beeldverhouding van 16:9 omdat daar de vingeradrukscanner aan de voorkant zit.
Prachtig, bijna een must have.
Note 8 vs V30 vs Mate 10 Pro (vs iPhone X? en/of Nokia 9). Een review waar ik niet op kan wachten!
F$%^#ing mooie telefoon! Is het bekend hoeveel inch de Pro versie is? Hoop op minstens 6" want op het moment bezit ik mijn Huawei P8Max van 6.8" al bijna 2 jaar en gebruik het nog steeds goed.
De Mate 10 komt met een 5,99 inch display. Huawei werkt ook nog aan de Honor Note 9 met een 6,6 inch OLED display (net als de Honor Note 8 ). Echter door "veranderde marktomstandigheden" is de Note 9 nog niet uitgekomen. Ben bang dat Huawei gaat sleutelen aan de schermgrootte daar de Mi Mix 2 ook dunner/smaller is geworden t.o.v de Mi Mix.

[Reactie gewijzigd door Chocoball op 1 oktober 2017 16:44]

Dank voor de info. Zo te lezen zal het uitkiezen wat lastig worden dan ik had gedacht :P

En waarom ben je bang dat Huawei gaat sleutelen aan de schermgrootte? Ik heb ook goede verhalen gehoord over Xiaomi.
De P8 Max heeft een 6,8 inch display, de Note 8 een 6,6 inch OLED display en krijgt volgens eerdere geruchten de Note 9 weer dezelfde displaygrootte als de Note 8.

De Mi Mix heeft een 6,4 inch display maar de Mi Mix 2 heeft een kleiner display van 5,99 inch gekregen waardoor deze kleiner maar handzamer is. Het lijkt dus weer de mode om weer wat kleiner te gaan qua displaygrootte maar met dunnere randen rondom zodat het beeld groter lijkt.

De Note 9 komt volgens Huawei nog dit jaar uit en mogelijk bestaat het sleutelen eruit dat de Note 9 ook het EntireView concept als de Mate 10 gaat krijgen met toch een 6,6 inch display of toch misschien met een kleinere display zodat deze handzamer wordt.
Sh*t, je hebt gelijk. Ik snap eigenlijk niet waarom ze kleiner gaan want ze hebben toch nog altijd de normale en de lite versies :( De P8 series had gewoon 3 versies, Max, normale en Lite. Maar goed, willen ze niet, zal ik gewoon mijn P8Max blijven gebruiken.
Dat hoop ik ook dat het een 6+ inch screen wordt. Ik heb nu een jaar de Honor Note 8 en daarvoor ook de Huawei P8max gehad. Ik wil niet meer kleiner. ;)

[Reactie gewijzigd door WhySoSerious? op 1 oktober 2017 14:10]

Precies, het is echt lastig zodra je erg blij en tevreden bent met 6+ inch screen, dat je niet meer kan naar kleiner scherm. En Huawei maakt ook degelijke phablets.
Wat is de security patch level van je P8Max op dit moment?

Ooit wou ik de P8Max hebben...
Waar kan ik dat zien? Op het moment nog op Android 5.1.1 maar in al die 2 jaar nog nooit problemen mee gehad. Ik ga deze dagen updaten naar 6.0.

Je kan het nog kopen via eBay. De mijne had ik op Gizok besteld maar of het nog te koop is op die site weet ik niet. Maar het is een goede website en kan er niets slecht over vertellen.
Settings>About Device>Android security patch level

Ik heb uiteindelijk voor de Samsung Galaxy Note 4 gekozen. :)
6.8 inch maar? Mijn Huawei X2 heeft 7.0 inch!
Mooie telefoon alleen dat merk op de voorkant is niet zo flatteus.
Wel te begrijpen om nog meer naamsbekendheid te krijgen. Neem aan dat niet iedereen dit merk kent.
Hm. Ik ken genoeg mensen die Huawei kennen, maar niet als high-end merk. Reden te meer om het niet op de voor- en achterkant te placeren alsof het een mooi accent is. Bweh.
Hahaha, behalve apple hebben ze dit alemaal volgens mij
Voor-achter:
Sony-Xperia
Samsung-Samsung
LG-LG
Nokia-Nokia

Zie t probleem er niet echt mee. Er is ruimte er zit geen speaker of fysieke knop
Samsung S8 heeft het niet de Huawei P10 heeft het niet HTC en wel meerdere, het is een trend om het niet te doen misschien heeft de uiteindelijke versie het ook niet.
Renders neem ik niet serieus als het op bezels aankomt. Hoevaak er wel niet op renders kleine bezels te zien zijn en wanneer je het toestel dan daadwerkelijk mag aanschouwen (op YouTube en op echte afbeeldingen) dit totaal niet klopt.

[Reactie gewijzigd door Alleskunner op 1 oktober 2017 13:54]

Het is een leak, dus het kan ook niet waar zijn.
Dus neem het met een korreltje zout ;)
Ging niet eens om deze render, maar om de renders zelf. Vaak kloppen de bezels niet.

[Reactie gewijzigd door Alleskunner op 1 oktober 2017 16:52]

Waarom dan weer dat lelijke logo eronder... Ik ben weer op zoek naar een toestel met een groot scherm en stereospeakers aan de voorkant. Als ze nou aan de onderkant ook een speaker hadden gedaan...

Fabrikanten moeten echt eens stoppen met die lelijke merknamen aan de voorkant van een toestel.
Ga voor de essential ;), zelfs geen merk op de achterkant.
Eens, en vind ik zeker gaaf, maar die heeft ook geen stereo speakers aan de voorkant... Sterker nog, hij heeft geeneens een headphone jack... Anders had die zeker bovenaan mijn lijstje gestaan 😉
Ik had graag nog een paar capacitieve knoppen gezien, jammer dat die zo underrated worden terwijl deze juist ruimtebesparend werken.
Hoezo ruimtebesparend? Je wint toch net schermruimte omdat het scherm groter is?
Omdat er hoe dan ook een rand onder het scherm komt. Die onscreen buttons gebruiken immers gewoon ruimte.
... en het ziet eruit als... alle andere telefoons.
En hier ziet u de rede dat Apple heeft gekozen voor de (imo lelijke) inham
die inham/notch en dat enorm verticaal uitstekende dual camera van de Iphone X zijn zonder twijfel de lelijkste design elementen van 2017. Wat dat betreft is deze mate 10 een beauty.
Toch nog het logo eronder geplakt. Jammer. Vind het het lelijkste stukkie van mijn mate 9.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8