×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Nvidia kondigt GeForce GTX 1070 Ti op 26 oktober aan

Door , 91 reacties

Nvidia kondigt de GeForce GTX 1070 Ti op 26 oktober aan, melden een Duitse en Zweedse website. De videokaart, waarvan de komst al langer in het geruchtencircuit is voorspeld, moet het gat tussen de GTX 1070 en 1080 opvullen.

Zowel het Duitse Heise als het Zweedse NordicHardware noemen de introductiedatum van 26 oktober, waarbij Heise aantekent dat de daadwerkelijke verkrijgbaarheid een week later, op 2 november, volgt. NordicHardware noemt daarnaast de specificaties.

Het zou om een kaart met 2432 cudacores gaan, met een corekloksnelheid van 1607MHz en een boost naar 1683MHz. De kaart zou gddr5-geheugen krijgen, net als de GTX 1070. De GTX 1080 en 1080 Ti hebben sneller gddr5x-geheugen.

De hoeveelheid geheugen en andere specificaties zoals tdp kan NordicHardware nog niet noemen, maar VideoCardz vult in dat het om 8GB gddr5 gaat en de tdp 180W bedraagt. Volgens die site vult de GTX 1070 Ti het gat dat er was tussen de GTX 1070 en 1080, waar AMD met zijn RX Vega-kaarten op mikt. De prijs van de videokaart is nog niet bekend.

  GeForce GTX 1080 Ti GeForce GTX 1080 11Gbit/s GeForce GTX 1070 Ti (*gerucht) GeForce GTX 1070
Gpu 16nm FF GP102 16nm FF GP104 16nm FF GP104*  16nm FF GP104
Cudacores
3584
2560
2432*
1920
Tmu's
224
160
152*
120
Rop's
88
64
64*
64
Rekenkracht
10,6tflops
8,2tflops
7,8tflops*
5,8tflops
Corekloksn.
1480MHz
1607MHz
1607MHz*
1506MHz
Boostkloksn.
1582MHz
1733MHz
1683MHz*
1683MHz
Geheugenkloksn.
11Gbps
11Gbps
8Gbps*
8Gbps
Geheugen
11GB gddr5x
8GB gddr5x
8GB gddr5*
8GB gddr5
Geheugenbus
352-bit
256-bit
256-bit*
256-bit
Tdp
250 W
180 W
180 W*
150 W

Overzicht opgesteld door VideoCardz

Door Olaf van Miltenburg

NieuwscoŲrdinator

29-09-2017 • 15:31

91 Linkedin Google+

Reacties (91)

Wijzig sortering
Volgens de geruchten zou de adviesprijs van deze kaart $399 gaan bedragen.
tja de 1070 zou de MSRP 350$ moeten zijn, nou als je er een vind voor 360$ op r/buildapcsales dan mag je heel blij zijn. Hier zitten we er nog veel verder overheen, dus denk niet dat ze onder de 430$ gaan komen binnen een maand van de release.
MSRP is $399 voor de 1070. 1070 zou dan kunnen zakken naar $299 tijdelijk om van de voorraden af te komen en dan kan de 1070 ti de 1070 vervangen bijvoorbeeld. 1060 ti zou dan ook een mogelijkheid zijn. De komst van de 1070 ti lijkt de eerdere geruchten dat er een pascal refresh komt te bevestigen. Misschien komt er wel een volta 2080 of zo, maar de low-end tot upper mid-range kan nvidia best updaten met wet ti’s en 10x5-jes bijvoorbeeld.

1060 3gb gaat niet al te lang meer blijven denk ik, dan krijg je misschien 1055, 1055 ti, (1060 9gbps,) 1060 ti, 1070 ti en 1080 (ti)/2080.

Nvidia kan nog best veel veranderen aan pascal en vega is niet echt competitie, dus kunnen ze doen wat ze willen en als er een 1070 ti komt zou het me niet verbazen als ze een pascal refresh willen uitbrengen.

[Reactie gewijzigd door barbadruif op 29 september 2017 16:18]

De 1070 wordt nu al voor veel meer dan die 399 verkocht dus die gaat echt niet zakken net als dat de 1070 Ti niet voor die prijs te koop zal zijn. Misschien in het begin maar vrij snel daar na duurder dan de 1070 nu in de PW en dus richting de prijzen van de 1080.
Sowieso als je effectief het gat in prijs ziet tussen een 1070 en 1080 snap ik niet dat ze van een gat spreken :?

De 1070 is idd gewoon dur en scheelt minder dan §100 met de goedkopere 1080's....
Het zal meer een gat zijn in de performance tussen de 1070 en de 1080.
Hoe komen mensen altijd op de 2080 uit als opvolger van de 1080 (dat bedoelde je toch?), ipv de 1180? Of klinkt dat nou heel gek?
Dacht ik ook eerst, maar het internet heeft gekozen en dat gaat nvidia ook aanhouden denk ik.
dat nvidia zal nvidia wss juist niet doen, net zoals ze in het verleden de titan x->xp->Xp ook anders noemden dan hoe het internet ze noemde

de logische opvolger is de 1180, niet de 2080

[Reactie gewijzigd door bogy op 30 september 2017 11:16]

Hoe komen mensen altijd op de 2080 uit als opvolger van de 1080 (dat bedoelde je toch?), ipv de 1180? Of klinkt dat nou heel gek?
Vroeger zijn we van de 8800GTX naar de GTX 260 gegaan en niet naar de 10800 GTX. Het is dus vooral even afwachten of Nvidia dit weer als nieuwe start ziet (1080, 2080, 3080) of als de 10e serie (1080, 1180, 1280).
De prijs van de 1070 is enorm in de war geschopt door mining. Dat begint nu langzaam bij te trekken maar zolang er schaarste is, kan dat nog even duren.

Je kunt sowieso nog steeds het beste een vanilla 1080 op de kop tikken. Mooi gebalanceerde kaart, en voor 1080p/1440p kun je dan goed uit de voeten voorlopig. Dus geen 11Gbps versie, niet de moeite waard, tenzij de prijs gelijk is.

Wat er nu gaat gebeuren is dat we de 11Gbps 1080 krijgen, naast de 1070ti (+-10-15% perf gap), naast de reguliere 1070 (ook weer 15%). De vanilla 1080 wordt eruit gehaald.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 september 2017 11:25]

Je vergeet dat die MSRP in US$ exclusief belasting is. Dit omdat Amerikaanse staten allemaal een ander belastingpercentage hanteren.

Een GTX1070 zal je dan niet voor de MSRP van US$350 vinden.
Klopt helemaal.

Echter voor de beeldvorming is de belasting daar wel stuk minder (Las Vegas 8,1%. LA 6,5%, New York 4%). Dus als je er bent is het nog steeds een bekkie goedkoper.
Echter moet naar ook nog regionale tax boven op. Alabama bijvoorbeeld hanteert een 4% sales tax maar dat loopt op tot 13,5% als je de regionale tax er nog een bij optelt. Het maakt het er niet makkelijker op.

Overigens, wat net zo'n grote impact heeft op de prijzen hier is de marge op de wisselkoersen die bedrijven (lijken) in te bouwen. Als je de advies prijzen van grote bedrijven als Apple, Google, Microsoft en NVIDIA bekijkt zie je dat er ten opzichte van de huidige wisselkoersen ongeveer 10% bij komt. Waarschijnlijk om eventuele fluctuaties in de wisselkoers op te vangen zonder de prijzen in Europa aan te moeten passen. Maar goed, alles meegenomen is de relatief zwakke euro wel een beetje jammer voor de consumenten hier. Ik denk dat $1,50 een beetje extreem is (niet echt handig voor de export), maar de huidige $1,185 is voor de consument niet helemaal fijn.

We gaan het meemaken, maar zoals het er nu naar uit ziet zal de 1070Ti in ieder geval niet goedkoper worden dan de huidige 1070. Jammer voor de mensen onder ons die nog een (ik noem maar iets totaaaal willekeurigs) GTX 760 hebben draaien en toch eigenlijk wel iets nieuws willen.
Wat een geld voor een kleine verbetering...
Wat een geld voor een kleine verbetering...
Vergeleken met ? Deze kaart zal eerder richting 1080 prestaties gaan. Dat noem ik niet echt een kleine verbetering.
de enige reden van nvidia om deze kaart te publiceren en op hun eigen kaarten te canabaliseren (de 1070 en 1080) is om de al zwakke launch van vega compleet onderuit te schoppen. Gezien vega 64 al verliest van de 1080 in gaming was de vega 56 het enige lichtpuntje met goede undervolting en oc'ing zat je ruim boven de 1070 qua performance. Maar straks met de 1070ti is er nul reden meer om amd kaarten te kopen als je doel gaming performance is, compute performance en proffesionele workloads is dan weer een ander verhaal. Of je moet uit principe/freesync amd willen omdat het namelijk extreem slecht voor de markt is als nvidia een nog grotere monopoly positie krijgt dan het nu al heeft, zie de inflatie van gfx prijzen de afgelopen jaren en belachelijke releases zoals de TITAN X en TITAN Xp.
Ik zit met mijn watergekoelde Vega 56 op stock 1080 niveau ;)
Die verslaan ze niet met een 1070ti want dan helpen ze hun eigen 1080 om zeep.
Er vaag dus deze 1070ti als je het mij vraagt.
GTX1080 voor 1080p gaming met hoge FPS is prima te doen.
4k wordt het gewoon niet helemaal en dat zelfs overgeklokt en watergekoeld.

Deze 1070ti is dan zelfs nog wat trager welke markt willen e hier mee aanspreken?
Imo is het een kaart die het allemaal net niet is en je kunt dan veel beter wat tientjes extra uitgeven
en je hebt een 1080 te pakken.

Ik heb toch sterk het gevoel dat Nvidia een beetje de hete adem in zijn nek voelt. Kat maakt rare sprongen.
Nvidia voelt de hete adem absoluut niet hoor.......Ik ben Amd liefhebber, maar Nvidia loopt mijlen ver voor op Amd.......Amd is not even close zoals ze dat in het engels zeggen.
Ik heb op dit moment alleen een 4K Freesync scherm en dat wil ik benutten.
Daarom voelen en het ook echt hebben zijn twee verschillende dingen.
Mij is dan ook de vraag waarom moet deze kaart op de markt komt wetende dat de 1080 voor ~800 euro in de schappen stond bij de lancering en deze de +- helft moet kosten.

Het lijkt erop dat Nvidia niet verwacht had dat AMD dergelijk grote stappen heeft gemaakt dat ze toch redelijk in de buurt komen, dat is ze de afgelopen jaren nauwelijks gelukt.

Als het gaat om G of Free-sync dan loopt AMD voorop vrijwel elke normale nieuwe monitor heeft het en het kost niks extra's iit G-sync waar schermen toch snel 150/200 euro duurerder uitvallen mŤt G-sync.

[Reactie gewijzigd door downcom op 29 september 2017 16:53]

Dan heb je het nieuws over Vega totaal aan je voorbij laten gaan. Want dat is een mega-flop eerste klas, tot op het punt dat oa Gigabyte geen AIB versies ervan gaat uitbrengen.

Deze 1070ti bestaat om het gat op te vullen tussen de 1070 en de 1080, want daar zit 30% tussen. Dat is flink. Bovendien kan Nvidia de niet gelukte 1080's nu afzetten als 1070ti's, dat noemt men winstmaximalisatie en het up to date houden van je aanbod, en gebeurt ongeacht wat een concurrent doet. Dat was bijvoorbeeld bij de Kepler Refresh ook het geval, toen deed AMD vol mee in dat segment, nu totaal niet.

Nee, als je echt nog denkt dat Nvidia iets van AMD's RTG te vrezen heeft, dan leef je nog in 2013. Sinds dat jaar had AMD al fundamenteel anders moeten omgaan met GCN. Nu is het misschien al te laat.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 september 2017 11:22]

"GTX1080 voor 1080p gaming met hoge FPS is prima te doen.
4k wordt het gewoon niet helemaal en dat zelfs overgeklokt en watergekoeld.
"

Ik begrijp niet vanwaar die mythes steeds blijven opduiken. 4K is perfect te spelen met een GTX1080. Je moet je enkel afvragen of je 120fps wel nodig het voor een goede spelervaring terwijl goede frametimes en syncs (G-sync etc) veel belangrijker zijn.

Ook zie ik soms mensen all anti-aliasing super hoog zetten op 4K terwijl het veel gpu-kracht vraag zonder dat je het verschil ziet. Sommige gamers spelen zelfs liever op lage fsaa of zelf af.

Wees maar zeker dat je met de 1070ti voldoende kracht hebt om de meeste games gewoon zonder teveel tweaken op 4K kan spelen. En je moet ook beseffen dat er tussen 'Ultra' en 'High' of 'Medium' (whats in a name) soms gewoon heel erg weinig visueel verschil zit. Projectcars2 bijvoorbeeld,Het verschil in game tussen medium en ultra is ver zoek, je moet al in een decor gaan kijken. Vroeger zag je in games een soms een enorm verschil (model zag er anders uit, reflecties, stof, water..) tussen high en medium en nu is het soms zoeken naar de verschillen. Nu heeft Medium al alle toeters en bellen. Het grootste verschil tussen High en Medium zijn vaak gewoon nog de fps doordat er ťťn of ander inefficient effect aangevinkt is. Je kan perfect ook 'Ultara' kiezen en dan enkele nodeloze opties iets minder zetten.

De nieuwe Xbox One X heeft 6Tflops en kan project cars met 60fps perfect spelen op 4K. Gforce GTX 1070ti heeft 7,8 Tflops. Dus het zou maar erg raar zin dat deze geen 4K zou aankunnen. Ik hoor iedereen nu denken 'jamaar x-box draait veel efficiŽnter' Maar niets is minder waar. Ze tweaken het spel gewoon beter zodat jij als speler mooie 4K beelden krijgt zonder dat je het gevoel krijgt iets te moeten missen van de graphics. De efficiŽntie zit hem in de afstelling. En als Pc-gamers kan je dan nog een Freesycn of Gsync scherm aanschaffen waardoor je super vloeiende beelden krijgt, zelfs op 40fps als uw gpu plots een dipje krijgt in de fps.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 30 september 2017 18:12]

Als je een framerate hebt van 40-60fps zelfs met g-sync is dat in snelle competitieve spellen niet echt wenselijk, tenzij je misschien speelt met een controller.
Hoewel het vloeiender mag ogen dan op een normaal scherm heb je nog altijd het probleem van de reactietijd op je input apparaten, dan speelt 120fps of veel hoger nog veel beter weg, speel zelf dan ook het liefst met 80-100+ op een g-sync scherm.

Maar als je een 4K scherm koopt moet je wel beseffen dat je vast niet alles met volledige grafische kwaliteit vlot kan draaien, maar je bent wel beter voorbereid voor de toekomst.

Teraflops is overigens appels en peren, de consoles gebruiken tevens AMD architecturen en niet van Nvidia, het valt eigenlijk niet te vergelijken.
Hoewel in het verleden AMD vaak videokaarten had met een hogere teraflops troefde Nvidia ze steeds weer af in game prestaties, het zegt dus vrij weinig, ook hebben de drivers daarmee te maken.
Ik wil geen appelen met peren vergelijken maar gewoon gezegd hebben dat efficiŽntie en Tweaken de key is. Je liet ook blijken dat 4K met een gtx 1080 nauwelijks mogelijk is en dat de 1070ti het helemaal zal laten afweten op 4k en je betwist de marktwaarde van de gtx 1070ti.

Mijn kritiek is dat je er zwart-wit denkt en formuleert. Het is Ultra of niets, het is 4k of niets, het is High fps of niets. Dan is een 1080ti de enige logisce aankoop. Maar er bestaan echter nog vele andere tussenstations. Ofwel zet je de settings op medium, of probeer je de AA wat minder te zetten of tweak je wat met de instellingen totdat uw fps stijgt zonder dat het visuele aspect van het spel wordt aangeraakt. Ofwel je ook nog kiezen QHD scherm te kopen om uw framerate op 60 te houden. QHD is trouwens ook erg knap en een goede QHD monitor moet imo niet onderdoen voor een slechte 4K. Dus de 1070ti heeft wel zijn marktwaarde.

Maar mijn punt is dat een 1080 makkelijk 60fps haalt in bijvoorbeeld met grafische toppers zoals BF1 of projects cars2. Als je niet naar geld kijkt koopt je gewoon een 4K top monitor, een 1080ti etc en pomp je alles op ultra zonder naar de settings te zien en dan nog haal je 100fps en is dta uw norm.

Maar is uw budget iets minder dan kies je een tussenkaart zoals de 1070ti, game je op 60fps (heel goede fps, zelfs voor fast gaming). Als je echt 120fps wil zonder geld door het raam te gooien dan koop je met de 1070ti een Full HD of QHD.

[Reactie gewijzigd door Coolstart op 1 oktober 2017 13:32]

Je hebt gelijk hoor, ik weet dat ook dat het zeker mogelijk is met een GTX1080 redelijk goed op 4K te spelen is, maar mensen die graag de maximale fps willen halen (60-80+) met Ultra is het in veel spellen net wat teveel gevraagd van de videokaart.

Een vriend speelt ook op een 4K tv met een GTX1080, vaak wel met een 60-fps lock, in veel spellen werkt dat momenteel goed genoeg, met enkelen die een bijstelling nodig hebben terug naar medium bijvoorbeeld.

Zelf speel ik op een 1080Ti en weet wel wat de mogelijkheden zijn, met 1440P stel ik vaak nog niet alles op maximaal in, zelf houd ik ook wel van grafische instellingen slim af te stellen om aan mijn ervaring te voldoen.
Vaak zijn er instellingen die weinig toegevoegde waarde hebben of onnodig zwaar zijn terwijl een instelling lager eigenlijk voor de ervaring geen downgrade is maar je toch genoeg frames haalt hierdoor.
Voor dat geld mag je ook wel hopen dat je stock 1080 niveau haalt.
Ik heb mijn Vega 56 voor 415 Euro :)
Precies wat ik ook dacht, volgens mij is het helemaal niet gustig voor nVidia om deze kaart uit te brengen, maar is het gewoon puur om de de Vega kaarten nog verder onderuit te halen, en omdat het kan.

nvidia dacht waarschijnlijk iets van: Vega 56 is een redelijk alternatief? laten we dat om zeep helpen door de 1070ti uit te brengen*

Snap het wel dat ze dit doen, maar laat een vieze smaak bij me achter.. Echter als de prijs zeer gunstig is kan dit wel eens me volgende kaart worden

[Reactie gewijzigd door Sinester op 29 september 2017 17:22]

Als vega echt zo'n zwakke launch was zouden ze zich heus niet genoodzaakt voelen deze vreemde kaart uit te brengen.
Was het niet slimmer geweest om simpelweg de prijs van de 1080 iets te verlagen en zo alsnog in het vaarwater van amd te blijven? met deze stap worden de verschillen tussen video kaarten weer steeds kleiner.
Het lijkt mij dat dit juist een antwoord moet zijn op de Vega 56, aangezien die op dat performanceniveau zit.
Overigens ben ik het met je eens dat het prijsverschil tussen de 1070 en 1080 niet bijzonder groot is
Wat mij eerder het geval lijkt is dat de 1070ti de prijs krijgt van de 1070 en dat vervolgens de rest van de reeks goedkoper wordt. (Zoals de 1080 ook goedkoper werd toen de 1080ti uitkwam) daardoor cover je de vega 56 en maak je de 1070 en 1060 ook competatiever en blijft er bovendien fatsoenlijke prijsverschillen
Dat klinkt inderdaad logisch. Zelf zou het me ook niet verkeerd uitkomen. Mogelijk ga ik nog geld overhouden voor een nieuwe videokaart, maar dat is nog niet helemaal zeker.
Dacht ik ook... Maar de meeste videokaarten worden momenteel boven adviesprijs verkocht, dus het verlagen van die prijs heeft weinig zin.
Dat gebeurt ook, ze nemen een grotere marge van niet werkende/uitgeschakelde cudacores en verkopen hem daarna goedkoper. Meer 1080TI GPU's komen dan in aanmerking om verkocht te worden als 1070 TI dan als 1080 en dus kan je een lagere prijs aanbieden. Ze voegen echt geen Cudacores toe hoor ;), noch is dit een nieuw product :P.

Ze gaan gewoon stoppen met de 1080 (dat word de 1080TI als vervanger) en de 1070 word een 1070TI waarvan er meer Cudacores uitgeschakeld/niet functioneel zijn. Zo simpel is het gewoon :P.

Dus ja dit is gewoon een goedkopere 1080 :).

[Reactie gewijzigd door Dehnus op 29 september 2017 16:10]

Nee want de 1080 is een volledige GP104 en dus is de yield ervan lager. Nvidia had gewoon nog een berg gefaalde 1080's liggen en kan deze nu mooi in de markt zetten.

Zelf zou ik hier niet op springen. Dit wordt net zo'n gehandicapte kaart als de GTX 660ti, bandwidth starved, zo niet vandaag, dan wel over een jaartje. Het ziet er vooralsnog naar uit dat de 1070ti normaal GDDR5 gaat krijgen, en de 1070 is mooi in balans qua core/VRAM, de 1080 ook, dus dat wordt problematisch. En als de 1070ti toch GDDR5x krijgt is de perf/watt slechter dan de 1080 en is er headroom, dat doet Nvidia vrijwel nooit.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 30 september 2017 11:15]

Dat is sneller dan een Xbox X! :+

Goed, moet zeggen dat mijn 290X nog steeds aardig meekomt, ondanks we bij AMD (rebranded) alweer 4 series verder zitten (3, 4, 5, semi Fury), alleen vraag ik me af of de hype van het minen niet gewoon doorzet en die dingen wederom belachelijk duur worden.
een 290x is echt nog steeds heel erg goed, hij gebruikt alleen iets meer stroom.
Maar als ik nu een 290x zou hebben, zie ik echt geen reden om up te graden, 290x was echt ze tijd vooruit.
Ik heb pas 3 maanden geleden mijn amd 7950 vervangen voor een 1080ti, en de amd 7950 kon echt nog aardig mee, maar wilde ook wat nieuws na 5 jaar :)
Wat is het hele idee van deze TI versies? Zijn dit optimalisaties van het productieproces? Of hebben ze bijvoorbeeld manieren bedacht om goedkopere prestaties te leveren?

Waarom worden deze modellen pas later uitgebracht? Die 1070 ti zal bijna net zo snel zijn als de 1080. En de 1080ti is weer een compleet andere kaart dan de 1080.
Inderdaad, heel vage naamgeving.
Veel mensen denken dat een 1080ti maar ietsje sneller is als een 1080, terwijl die echt een stuk sneller is.
De 660 vs 660ti bijvoorbeeld, zit niet zon groot verschil in.
Onduidelijke naamgeving.
Hmm dan zou deze wel erg dichtbij de 1080GTX komen... Hopelijk komen er genoeg beschikbaar, zodat de prijzen ook weer dalen van de kaarten, zijn al maanden een stuk hoger dan voorheen.
Miners kopen zo'n beetje iedere kaart wordt geproduceerd. Ik denk dat nog meer produceren weinig zin heeft om de prijzen te drukken.
Kom op!? zeg?

Binnen 24 uur heb je deze kaarten op de stoep! Roep nou niet dat mining "je van het" is.

Iedere willekeurige webshop levert deze kaarten dus binnen 24 uur los gezien van de zaterdag / zondag van bestelling!
Binnen die tijd leveren is niet het probleem, het probleem is de prijs van de kaarten. Een RX480/580 hoort rond de 200-220 euro te liggen, de goedkoopste 580 zit nog steeds ruim 40 euro erboven.
Waar heb je dit op gebaseerd? De mining business is nog steeds booming hoor. Al doe je er nu 10 maanden over om een kaart terug te verdienen...het is voor grote spelers nog steeds interessant
Dat is never nooit anders geweest!

Jullie doen net of de hele wereld mined, kom op zeg. Niet iedereen heeft dat er voor over en het geld.

De meeste mensen mogen blij zijn met een 1060 en al helemaal een 1070.


@pvink bedoelde je dit? of dit?

Alsjeblieft zeg, met die difficulties zul je never nooit rijk worden: HET IS NIET HAALBAAR ik haal je uit je verwarring en illusie en zeer zeker niet hier in Nederland.
Het zijn niet de simpele consumenten die al deze kaarten opkopen, die worden opgekocht om in een gigantische mining center te worden gezet, denk aan 1000+ kaarten

En juist daardoor heeft de simpele consument moeite de kaarten voor normale prijzen te krijgen..

[Reactie gewijzigd door Sinester op 29 september 2017 17:16]

Rijk worden of een leuke bijverdienste is totaal iets anders.
Dan mine je toch samen met andere en elke x minuten verdeel je de buit. Wat ik vandaag mine zou ik ook vandaag uit kunnen cashen. Tuurlijk loont het om wat langer te sparen dan 1 dag ivm alle transactie/omzettingskosten. Maar fluctuaties zijn geen enkel probleem. Je kan vandaag iets minen en morgen wat anders en overmorgen weer wat je vandaag ook al minede net wat je wil en wat goed uit komt.

Neemt niet weg dat de verdientijd wel ffies is. Wat voor mij niet uit maakt want ik gebruik die kaart ook om te gamen. Minen is een extatje ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 29 september 2017 16:32]

hopelijk komt er een itx versie
Zo op het eerste gezicht zitten de specs van de 1070Ti veel te dicht op die van de 1080.
Valt direct op inderdaad ... mochten dit wel de uiteindelijke specs zijn dan vind ik dit een rare zet van Nvidia. Echter de prijs zal uiteindelijk bepalend zijn.
Ze komen misschien in de buurt, maar het is ook zo dat zij iets moeten fabriceren en uitbrengen.

Ik denk dat NVidia hier een hele goede zet maakt, gezien Bang for Buck. En zeker als het gaat om het opschroeven van mainstream resoluties en Hz'en (refreshrates).

Het wachten is op AMD en hoe ver zij Freesync kunnen stouwen!
freesync zuigt nu... ze werken aan versie2
Hmm de gewone 1070 is al lastig verkrijgbaar voor een normale prijs zo dat met deze anders worden?
Kan het me bijna niet voorstellen helaas.. waar bijft de 1060ti :)
Het enige logische wat ik mij hierbij kan voorstellen is dat deze kaart de normale 1070 gaat vervangen en ongeveer dezelfde prijs gaat kosten als de GTX 1070 nu is.
Als dat niet gebeurd dan krijgen we 3 kaarten die wel heel erg dicht op elkaar zitten qua prijs en prestatie, het lijkt mij logischer dat de nieuwe GTX 1070 ti de most bang for buck kaart word in deze prijsklasse met als GTX 1080 de iets beter presterende kaart voor in verhouding meer geld.
Tegelijk hebben ze dan ook 2 goede concurrenten voor de Vega kaarten.

Als ze toch alle 3 behouden dan krijgen we binnen de GTX 1070 kaarten versies die duurder zijn dan de GTX 1070 ti '' budget '' kaarten en binnen de GTX 1070 ti kaarten versies die duurder zullen zijn dan de '' budget '' GTX 1080 kaarten.
Het lijkt mij dat Nvidia en haar partners dit niet willen.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8