Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HyperX brengt twee mechanische toetsenborden uit op 21 augustus

Door , 60 reacties

Kingstons HyperX-divisie heeft twee nieuwe mechanische toetsenborden aangekondigd. Het gaat om de HyperX Alloy FPS Pro en de HyperX Alloy Elite. Beide toetsenborden hebben een behuizing gemaakt van staal en de Alloy Elite gebruikt Cherry MX Red-, Blue- of Brown-switches.

De Alloy FPS Pro lijkt sterk op de begin 2017 uitgebrachte Alloy FPS, met als belangrijkste verschil dat de Alloy FPS Pro een tenkeyless-toetsenbord is dus geen numeriek deel heeft. Daardoor is deze onder andere bij e-sportstoernooien eenvoudiger in te zetten. Beide toetsenborden hebben een compact ontwerp met een vrijwel afwezige rand onder de spatiebalk en aan de bovenkant. De kabel is bij beide toetsenborden te verwijderen. Waar de Alloy FPS de beschikking heeft over Cherry MX Red-, Blue- of Brown-switches, heeft de nieuwe Alloy FPS Pro alleen Cherry MX Red-switches. De rode backlight kan qua felheid worden aangepast via vijf standen en er kunnen lichteffecten worden toegepast. Het bord weegt 900 gram.

De Alloy Elite is een groter toetsenbord met een numeriek gedeelte en knoppen aan de bovenzijde voor het aanpassen van het volume, de lichteffecten en voor verschillende mediafuncties. Het toetsenbord komt met een afneembare polssteun en er is een lichtbalk aan de bovenkant. Ook de Alloy Elite heeft enkel rood backlight en er zijn vier standen voor de felheid. De kabel is te verwijderen. Er worden acht gekleurde keycaps van titanium meegeleverd, waarmee onder andere veelgebruikte toetsen als w,a,s en d kunnen worden geaccentueerd. De keycaps voor de toetsen w,a,s en d hebben ook een bepaalde specifieke textuur. Het toetsenbord weegt 1500 gram.

Beide mechanische toetsenborden zijn volgens de fabrikant vanaf 21 augustus beschikbaar. De Alloy FPS Pro gaat 80 dollar kosten; de Alloy Elite krijgt een prijskaartje van 110 dollar.

Reacties (60)

Wijzig sortering
Ik vind het maar gek weglezen, je toetsenborden alloy noemen en dan in de tekst staal zetten...
Ik ga er maar vanuit dat ze een " stalen " frame hebben maar dat de rest dan alluminium is? Anders is de benaming maar een beetje apart..
Alloy is geen aluminium maar Engels voor een legering wat een mix van metalen of andere grondstoffen is. En staal is een legering van voornamelijk ijzer en koolstof.

[Reactie gewijzigd door RoamingZombie op 19 juli 2017 10:00]

Ik dacht altijd dat een legering een mix van metalen was; ijzer en koolstof was dacht ik juist geen legering..? TIL.
Beetje offtopic misschien, maar er zijn zeker honderden, misschien wel duizenden legeringen van ijzer. Het staal wat gebruikt word voor auto's is niet geschikt voor messen. Het staal van een ouderwetse duikfles is niet geschikt om een auto mee te maken.
In de metallurgie is een legering een vast, kunstmatig bereid, homogeen mengsel van een metaal met een of meer andere elementen. Meer specifiek spreekt men van een intermetallische verbinding als een legering uit een (kunstmatig) mengsel van louter metalen bestaat.

[Reactie gewijzigd door jetspiking op 19 juli 2017 14:50]

technisch gezien is dat ook een keramiek. Maar de eigenschappen zijn zo niet-keramisch dat het in het algemeen een legering genoemd word. Vaak zit in staal trouwens ok een beetje chomium en andere metalen, dus staal is niet alleen ijzer met koolstof, ookal kan het wel alleen ijzer en koostof zijn.
Ja dat klopt staal is een mengsel van koolstof en ijzer.
Hoe meer koolstof erin zit hoe harder en taaier het staal.
Dus de hoeveelheid koolstof bepaald de eigenschappen van het materiaal.
Een legering is een samenmengsel van bijvoorbeeld staal en chroom of nog een ander bijmengsel, of een ander materiaal bijvoegsel misschien nikkel.
Ook dat heeft te maken in wat voor een bepaald samenstelling van een product en bepaald ook de mechanische eigenschappen van deze legering.of waar de legering voor gebruikt word.
Deze verschillende metaal soorten worden voor verschillende producten gemaakt.
Maar zoals de naam doet vermoeden met dit toetsenbord genaamd aloy, een legering zal al veel te duur zijn om zo een toetsenbord te maken.En is gewoonweg een benaming voor dit product.Of een bijvoegsel van de benaming.
Deze mechanische eigenschappen hebben niks te maken met de mechanische toetsen van dit toetsenbord.

[Reactie gewijzigd door rjmno1 op 19 juli 2017 15:40]

Ik vind dat dit toetsenbord erg lijkt op corsair k70 en k65.

Ook metaal gebruikt en zo een volume wieltje.
Ik keek even omlaag naar mijn eigen K70 en mij viel het zelfde op. Zelfs de icoontjes op bijvoorbeeld de media- en pijltjestoetsen zijn identiek. Ook de vorm van de media knoppen lijkt precies het zelfde.

Ach ja, hoeft in principe weinig te betekenen, er zijn maar weinig producten waarvan Corsair ze écht zelf maakt ipv te re-branden zoals met hun PSUs, goedkopere kasten, liquid coolers, etc. Misschien een goed geheim gehouden keyboard OEM die nu ook producten aan HyperX levert?

[Reactie gewijzigd door Fero op 19 juli 2017 10:46]

idd, maar dat is geen probleem op zich..
wel een probleem is dat er in het oosten van Nederland nergens een winkel is waar je een redelijk assortiment hebt om even live wat mechanische borden te testen... ik hou niet zo van bestellen en terugsturen
met als belangrijkste verschil dat de Alloy FPS Pro een tenkeyless-toetsenbord is dus geen numeriek deel heeft. Daardoor is deze onder andere bij e-sportstoernooien eenvoudiger in te zetten.
Waarom een "normaal" toetsenbord niet dan??
Zodat je qua houding met je handen dichter bij elkaar kunt zitten. Je muis zit wat meer op de plek van waar normaal je numpad zou zitten.

Ontopic: mooi dat Kingston zich hierin gaat mengen. Heb de indruk dat ze ook al goede headsets maken, dus ben benieuwd. Goed ook dat het tweede toetsenbord (met numpad) een polssteun heeft en juist wat (in mijn ogen) meer ergonomisch is; veel van de huidige mechanische toetsenborden missen dat. Ik heb nog een Gigabyte Osmium die ook heerlijke polssteun geeft, in tegenstelling tot bijvoorbeeld m'n Roccat mechanische toetsenbord op werk.
Hier ben ik het niet mee eens. En zeker bij Counter-Strike zijn er ERG veel mensen die hun numpad gebruiken. Als je te weinig ruimte hebt op een toernooi, speel je op een flut toernooi :D
zoals elk csgo toernooi dus?

kijk r maar is naar, ze leggen hun toetseboard en muismat scheef wegens de ruimte & manier van spelen waaraan ze gewend raken.
Nee ze leggen het niet scheef wegens gebrek aan ruimte. Bij de grote toernooi wordt er rekening gehouden met voldoende ruimte. Ik heb een 3 meter breed bureau, ook ik heb mn toetsenbord scheef tijdens het gamen.

Reden waarom men met een scheef toetsenbord gespeeld wordt:
- Gewenning van oudsher op 'lokale' lan parties waar er niet genoeg ruimte was. Had niets met jouw muis te maken, maar met die van je linker buurman.
- Dichter op je scherm kunnen zitten, doordat je toetsenbord schuin is kan je toetsenbord dieper onder je monitor en botst minder snel met de voet van je monitor.
- Door je toetsenbord schuin te leggen kan je je arm op een 'natuurlijke' manier op je bureau leggen en je hand op het toetsenbord zonder je pols te draaien. Dit maak het minder belastend en geeft je meer controle over je toetsenbord.


In ruimte win je er namelijk amper wat mee voor je eigen muis.
nee?
lees is wat je zegt met je eerste 2 punten dan... en je 3e, agree ik mee? (al betwijfel ik het nut bij csgo)
eerste punt komt overeen met wat jij zegt, maar niet om ruimte voor de eigen muis te creëren, maar die van hun buurman. Best een verschil. Tweede en derde kan je over twijfelen. Ik heb bijna 17 jaar ervaring met de esports wereld, voornamelijk CS. Denk wel dat ik weet waar ik over praat ;)

Vandaag de dag zijn voornamelijk, voor nieuwe spelers, de laatste twee redenen van toepassing.
als je zo discussie wil voeren, prima.

1, k heb t NERGES over EIGEN ruimte gehad.
denk hierbij net als de cashflow, dat t om een team gaat.... winst voor je buurman, is dus winst voor jou. simpel zat.
je 2e punt, blijft te maken hebben met ruimtelijke indeling. dus terug vallend op 1.

en die derde? sorry, maar k ken niemand die van zn wasd innene naar zn numpad switchd.

serieus, hoeveel binds heb je nodig? en why the FUCK zou je je rechterhand niet gebruiken als je tog stil staat?! (~7sec buy(EN DUS FREEZE) time)


edit; "de natuurlijke houding" gaat ook nog is enkel op, wanneer je t numpad naar beneden laat wijzen, waar sommige spelers m ook juist omhoog hebben liggen, gezien ze m toch niet gebruiken.

[Reactie gewijzigd door JWL92 op 19 juli 2017 23:48]

Eens Numpad is enorm handig, zeker als je de muis links houdt.

alle opties voor bijv, Battlefield zitten onder 1 hand. oppakken van spullen, in en uitstappen, snel graten gooien enz..
bij strategy games ook handig, ipv. de hele rij van 1-9 door lopen kan je met 1 hand je groepselecties uitvoeren..

ik game al 29 jaar met numpad en ik vind het een gemis als een toetsenbord geen volwaardig numpad heeft
Ik denk niet dat dat specifiek aan linkshandigen is :p
Ik ben niet linkshandig,

Ik muis voornamelijk met de linkerhand.
, zodat ik in mijn werk met mijn rechterhand aantekeningen kan maken..
en als mijn arm lam wordt dan gebruik ik mijn rechterhand om te muizen ;)
(Das namelijk wel zo makkelijk als je voor je werk achter de PC zit en nogal veel uren per dag van gamen houd)

gamen met links is prettig omdat ik met mijn rechterhand makkelijker toetsen kan bedienen..

[Reactie gewijzigd door killer_mac op 19 juli 2017 12:03]

Zodat je qua houding met je handen dichter bij elkaar kunt zitten. Je muis zit wat meer op de plek van waar normaal je numpad zou zitten.
Juist omdat je meer ruimte voor je muis hebt, numpad gebruik je toch niet in games.

Handen dichter bij elkaar is alleen maar slecht voor je houding. Daarom zijn reguliere toestenborden eigenlijk ook heel slecht voor je en heb je ergonomische alternatieven.

Voorbeeld
[...]


Juist omdat je meer ruimte voor je muis hebt, numpad gebruik je toch niet in games.
Er zijn echter games waar het wel handig is: Counter-Strike bijvoorbeeld. Ze kunnen er zogenaamde "buy-binds" op zetten, die automatisch dingen voor je kopen.
hier heb je een punt, al kan je die natuurlijk ook op je F-keys zetten (of zelfs een fn combie?)
daarnaast heb ik zelf binds op mn insert home pageup/down etc.

over ergonomie, die gamers gebruiken niet de standaard 10bij10 cm matjes, als je kijkt naar toernooien, zie je dat veel van die gamers hun gear "scheef" hebben liggen, wegens ruimte gebrek.


momenteel gebruik ik zelf nog een fullsize keyboard& medium matje, maar ik zou dat maar al te graag om wisselen voor een grotere mat, en compacter keyboardje. (ware t niet dat ik nog een stapel keyboards heb liggen..)
Het schuin leggen van je gear heeft volgens mij niets te maken met ruimtegebrek maar puur met het bereik wat je hand dan heeft. Probeer het zelf maar eens en dan zul je zien dat je hand in principe veel "natuurlijker" op je toetsenbord ligt en dat je makkelijker andere keys kan bereiken.
daar zou je n punt kunnen hebben, voelt idd natuurlijker, maar imo heb je 1 hand op je keyboard liggen, waarvan 3 vingers rond je wasd, dan kan je tog al never bij je numpad komen... (wat je tijdens buy time gewoon met rechts zou kunnen, of zoals ik eerder zei, andere keys binden.)
ja, je kan letterlijk voor elke gun een buy bind maken, maar hoe zinvol is dat? net als met nades, t verschilt per map, positie, cash, hoe je speelt, en daar pas je je buy op aan. waarbij je 9 vd 10 keer een rifle wil hebben als t even kan.
nee voor csgo, zie ik zelf weinig meer waarde voor n numpad.

toegegeven, genoeg games, of zakelijke gebruik waar t ENORM handig is.
weet uit t verre verlede nog met tony hawk pro skater 3, dat veel tricks op numpad stonden, was dan lekker makkelik switchen :P
Low sens gamers willen gooien met een muis op een lekker grote muismat. Dat gaat beter als je tobo zo compact mogelijk is, en laten we wel wezen, numpad heeft bij gaming ook geen enkele functie die niet op de linkerzijde van je toetsenbord kan zitten.

Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren, hierboven zie ik ook weer mensen die numpad wel handig vinden. Keuzes.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 19 juli 2017 14:21]

Gezien het niet in het artikel vermeld wordt; De Alloy Elite heeft als Cherry keys de MX Blue, Red en Brown
Staat volgens mij toch duidelijk in de eerste alinea...
Staat volgens mij toch duidelijk in de eerste alinea...
Daar wordt alleen over de Alloy FPS gesproken, niet over de Alloy Elite.
Ik lees toch echt dit als laatste zin: "Beide toetsenborden hebben een behuizing gemaakt van staal en de Alloy Elite gebruikt Cherry MX Red-, Blue- of Brown-switches." :+

[Reactie gewijzigd door Koekiemonsterr op 19 juli 2017 09:17]

Die Elite ziet er wel strak uit zeg, een volumewieltje is echt een supertoevoeging op een keyboard vind ik. Verder gewoon standaard layout, standaard toetsgroottes op de bottom row, cherry MX switches, enigszins understated, maar ook enigszins gamerige look, wat wil je eigenlijk nog meer?

Kingston is lekker bezig wat budget gaming peripherals betreft als je het mij vraagt, de HyperX Cloud is ook al zo competitief, en nu deze toetsenbordjes voor zeer leuke prijzen.

[Reactie gewijzigd door GreNade op 19 juli 2017 08:44]

De kabel is bij beide toetsenborden te verwijderen

Maar zeker niet draadloos te gebruiken?
Het toetsenbord zal waarschijnlijk wel blijven werken, enkel ga je op je computer niet veel zien gebeuren.
Het is niet zo dat als je de kabel eruit haalt dat het toetsenbord niet meer werkt, nee. Waarom zouden ze anders de optie aanbieden?
Zou er niet vanuit gaan, dit soort toetsenworden worden in de markt gezet voor gamers en die krijgen stuiptrekkingen als de input geen draadje heeft ;)

Ik denk dat het vooral is om bij het vervoer van de toetsenborden de kans op schade te verkleinen.
Perfection, gamelux?

Weet niet op welke LANs jij bent geweest, ja het komt wel eens voor. Maar van alle jaren dat ik regelmatig naar LANs ben geweest is er nog nooit wat gestolen. Dus om het nou de norm toe noemen vind ik wel een beetje ver gaan.
Inderdaad, gamelux.

Ik hoor dat bij die lan bij TT Assen een stoel was gejat in 2016.
En rond 2013 dat de PC van ARNT gestolen was op The Party.
Verder weet ik nog dat ene AWSM blacklisted is op the party omdat hij ram kaarten heeft gestolen en hier en daar dat een scherm,toetsenbord of muis gejat is.

Etc.
<-- keviN

haha hoi

Ja, het gebeurd ook wel. Zeg ook zeker niet dat het niet gebeurd. Maar dat het de norm is vind ik een beetje zwaar :P Worden de bandjes niet meer afgeknipt als je een PC mee naar buiten neemt? Zou me ook niet verrassen als het een gerichte actie was tegen arnt.. Niet iedereen mocht hem volgens mij
Hoe moet ik het geluid inschatten dat deze keyboard produceren? Vroeger (5j geleden) nog wel eens een mechanical KB in handen gehad maar voor in de woonkamer was dat toch niet te doen. Is daar ondertussen al wat vooruitgang of moet ik echt uitkijken naar een met specifieke silent switches.

Die Alloy Elite lijkt me wel wat, full size (gebruik m'n PC niet enkel voor games), grote handrest, een beetje KB verlichting, ... en een acceptabele prijs.
Gaat helemaal om de switches en bij een bugdetmerk kan het ook bij de keycaps zitten.
Cherry MX Red is de stilste variant van de bij deze toetsenborden beschikbarer switches. Net als MX Black is er geen klik of bump bij het indrukken, maar omdat hij nog lichter in te drukken is dan de MX Black, zal je toets waarschijnlijk ook niet even hard op de backplate landen en dus een minder hard geluid maken. Nog steeds is het een mechanische switch, dus zal hij meer geluid maken dan een gemiddeld rubber dome keyboard. Om het geluid nog meer te reduceren kun je O-ring dempers tussen je switch en toets plaatsen. Eerste aanbieder die ik vond: https://www.highflow.nl/g...s-125pcs-black.html?sl=nl (kon een dergelijk niet vinden in de pricewatch)
kleine rubberen ringen doen wonderen
Even ter info ik heb een hyperx cloud headset welke een rebrand is van een qpad headset. Het is een van de beste headsets die ik tot nu toe heb gehad(heb hiervoor razer en Logitech headsets gehad). Als Kingston dezelfde kwaliteit standaard aanhoud kunnen deze toetsenborden zeker een goede koop worden!
Dit kan ik beamen!
Ik heb momenteel een Corsair K70, mocht deze ooit kapot gaan (*klopt af*) en ik kan geen vervangende vinden voor een goede prijs zal de keus snel naar de Elite gaan denk ik.
Ben erg benieuwd namelijk.
Zo zat ik ook al te denken. Dan kan ik nog es een keer 80 euro missen. De Cloud II hier trouwens.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 19 juli 2017 12:03]

Die FPS ziet er leuk uit maar:

Geen Black Switches :(
Gho al die mooie toetseborden. Gebruik zelf nu een Razer Tartarus om vanaf de bank te gamen maar zou binnenkort mijn bejaard HP toetsebord willen vervangen door een mechanisch toetsenbord. Zou niet wete wat tegenwoordig een goed allrounder is qua mechanische toetseborden.

Zelfs zou ik mss wel bij Razer blijven omdat ik daar wel heel content van ben en hun stijl bevalt me. Zou dan bijvoorbeeld voor een Razer Turret gaan moest ook mijn Tartarus het begeven ofzo. Maar anders een full dedicated mechanisch toetsebord.

Hebben jullie enkele aanraders?
de Alloy ziet er leuker uit, zou vast zijn door de kleuren.