Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties
Bron: Game Forces

hATEway schrijft: "Game Forces heeft de Detonator 2 en de Detonator 3 drivers van nVidia met elkaar vergeleken. De Detonator 3 drivers zijn op alle fronten sneller, hoewel het verschil niet indrukwekkend is. De reviewers kwamen tot de volgende conclusie:

This latest driver release is hopefully enough to tide over most users until the next upgrade. Perhaps it will lift your spirits enough in order to wait for the announcement of NVIDIA's NV20 next year. We can only guess at the rendering power that will be provided by that chip. The performance gains of the Detonator 3s are not as visible as those we witnessed after the upgrade to the Detonator 2s, but there are only so many improvements that are possible through the use of software. Eventually all hardware limitations take over.

Again, TNT and TNT2 users should either pass on this one, or take the Detonator 3 drivers for a spin before taking the plunge. GeForce2 MX and GeForce 256 SDR users have been seeing healthy boosts at higher resolutions due to the tough memory bandwidth limitations present with those chipsets. Regardless of what we've seen here today, I think that the announcement of the GeForce2 Ultra chipset will have a greater impact on everyday operations than that of these revamped drivers
Quake II Arena Demo 1
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Ter verduidelijking, de hier getoonde chart is afkomstig van een GeForce DDR (V6800). Het artikel vermeldt geen resultaten voor andere GeForces, laat staan TNTs. Erg summier artikeltje overigens. Twee benchmarks en een boel conjectie.
Als je inderdaad naar het echte verschil gaat kijken lijkt het misschien niet denderend veel, maar relatief gezien is de Geforce DDR op 1024x768x32 ineens 11% sneller (69/62.1). En dat alleen door een driver update. En het is al uit andere artikeltjes duidelijk dat de grootste performance winst voor de Geforce 2 (Ultra) is weggelegd.

Enige probleem wat ik heb met de 6.18 drivers is dat op mijn Asus K7M met Athlon 500 ik absoluut geen snelheidsverschil heb op 1024x768x32 in Windows 2000. Toch eens gaan kijken of ik niet iets verkeerd doe.
Ik heb een TNT en heb toch de detonator 3 drivers maar geinstalleerd voor mn win2k. In OpenGL zie ik wel wat verlies in framerate en verloopt het aanmaken van een OpenGL rendercontext niet zo soepel als bij de 5.x. Daarentegen is de 2D performance (de normale windows GDI) veel sneller geworden! Dit zal wel komen door het feit dat dit geen beta builds meer zijn tov de 5.x beta builds met debug code.

Wat me wel stoort is het feit dat in explorer (of de verkenner zo u wilt) wanneer ik een file drag, de file nu met additive blending op de background wordt geblend en ik de file dus NIET MEER ZIE. In 16 bit mode wel weer (dan heb je een faded blokje aan je muispointer hangen) maar in 32bit mode is het nauwelijks zichtbaar (alleen als je je windowbackground color op zwart hebt staan zowat)... best wel irritant. Iemand die een oplossing weet? (bv waar in te stellen is hoe ik die additive blending de nek om draai?) ;)
Dat de AGP bandbreedte omlaag gaat maakt bijna niets uit.
Je kan AGP4X weer aanzetten met dit progje:
[url="http://www.inmatrix.com/index.shtml#files\"]www.inmatrix.com/index.shtml#files[/url]
Het bevat wat tweak-opties voor videokaarten met Nvidia chip.
Wat bij mij het geval is is dat ik nu opeens geen AGP 4x meer kan draaien sinds ik Nvidia 6.x drivers gebruik.

Veel typisch de performance gaat omhoog terwijl AGP banmdbreedte omlaaggaat, hoezo efficienter werken.
Met wat voor systeem werk je ? Kan namelijk zijn dat je de drivers van het moederbord effe opnieuw moet installeren (in geval van bv een VIA moederbord).
6.18 geeft bij mij trouwens een mooie protection error bij het opstarten van windows, terwijl 6.11 het wel perfect doet.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
(A7V mobo, VIA 4.24 drivers met AGP in 'turbo mode', WinMe)
Misschien nog een bug windows ME.
Meld het bij M$, misschien zijn ze er blij mee.

Wie weet!?!
Rofl..
"Meld het bij M$, misschien zijn ze er blij mee"

En staat meteen de BSA voor de deur :D
Jupz ik heb dat ook.

6.11 doet het goed, maar 6.18 geeft een error nog voordat ik daadwerkenlijk windows zie.

(Intel VC820, P3-533B, 128MB PC800, WinME)
FatalError:
Je link bevat 1 backslash teveel aan het einde...

BTW, welk programma bedoel je?
Ik zie alleen DVD ge-orrienteerde proggies!
Je moet het programma DCGenie hebben
Herr Doktor Pabst (www.tomshardware.com) heeft inmiddels een review online gezet met hele andere resultaten. Volgens hem worden bij Q3 High quality bij alle GeForces een snelheidswinst van meer dan 10% gehaald t.o.v. de 5.32 drivers. Enkele scores (bij 1024x768):

GeForce 2 Ultra: 125 FPS om 106 FPS
GeForce 2 MX: 55 FPS om 41 FPS.

Voor alle benchmarks, zie www.tomshardware.com/graphic/00q3/0008141/detonator3-06.html.
Herr Doktor Pabst AKA ome Tom heeft ook geen TNT/TNT2 getest. Daarbij zijn Det2/V5.X drivers sneller dan Det3/V6.X drivers.
Sorry voor 3x post, maar volgens mij te zien lag Athena ff ernaast.
Vooral op 1024x768@32bit kleur is het verschil te merken. NFS5 is opeens wel bespeelbaar op 1024x768@32bit en het verschil in Quake 3 tussen 800x600@32bit en 1024x768@32bit is bij mij verkleind tot 3 frames (videokaart = Asus v7100/T MX).
"6.18 geeft bij mij trouwens een mooie protection error bij het opstarten van windows, terwijl 6.11 het wel perfect doet. ";

Bij mij dus precies andersom! 6.11 Crashed WinME en 6.18 draait perfect..

ReqAGPRate "1" in de registry helpt trouwens wel (verwacht ik.. niet uitgeprobeerd met 6.11)

Greetz,
Dev
Dan draai je dus wel APG 1x. Was dat de bedoeling?
Ik heb net wat benchmarks gedraaid (3D Mark 2000) met m'n Viper 770 Ultra (175/200), maar de oude 522 drivers doen het beter bij mij dan de 618 drivers:

1024x768x32 = 2173 met de oude
1024x768x32 = 1964 met de nieuwe
1280x1024x32 = 1546 met de oude
1280x1024x32 = 1395 met de nieuwe

AnandTech heeft ook wat lopen testen en die komt tot de conclusie:
If you don't own a card with the word GeForce in its name, don't use the new Detonator3 drivers
Je kunt zijn benchmarks hier vinden: www.anandtech.com/showdoc.html?i=1297

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True