Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsofts gamedienst Mixer laat tot vier spelers tegelijk beelden streamen

Door , 32 reacties, submitter: nickurt

Microsoft heeft zijn gamestreamingdienst Beam hernoemd naar Mixer. Bovendien presenteerde het enkele nieuwe features, waaronder het met meerdere mensen tegelijkertijd streamen van gamebeelden via een splitscreenview.

De splitscreenmodus moet het mogelijk maken van het streamen van games een gezamenlijke ervaring te maken, schrijft Microsoft. Het softwarebedrijf legt er veel nadruk op dat het streamen via Mixer in realtime gebeurt en claimt dat veel concurrerende diensten een vertraging op de stream hebben zitten.

Ook verschijnen er nieuwe apps voor iOS en Android voor de streamdienst. Daarmee kunnen gebruikers streams volgen op mobiele apparaten. In een later stadium moeten gamers ook beelden kunnen livestreamen vanaf een mobiel apparaat. In het Xbox One-dashboard komt bovendien een pagina voor Mixer, waarop populaire streams staan.

Microsoft presenteerde Mixer enige tijd geleden als Beam. De naam Beam kwam van een overname van een ander bedrijf vorig jaar. Het bouwen van een wereldwijde dienst met die naam bleek echter niet mogelijk, claimt Microsoft. Waarom dat is, laat het bedrijf in het midden.

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

26 mei 2017 08:45

32 reacties

Submitter: nickurt

Linkedin Google+

Reacties (32)

Wijzig sortering
Interessant dat ze de nadruk leggen dat er geen vertraging in de stream zit. Ik heb regelmatig streams gezien waar ze opzettelijk een vertraging instellen vanwege het stream sniping. Dus een vertraging kan zowel positief als negatief zijn.

edit van edit:toch valide opmerking

[Reactie gewijzigd door otandreto op 26 mei 2017 09:39]

Het gaat hier dus om de vertraging van de "transcoding". Als mensen een vertraging instellen op bijv. Twitch, dan is dit handmatig gedaan(door een optie in bijv. OBS Studio die er voor zorgt dat wat encoded is pas na x aantal seconden verstuurd wordt)
Niet geheel waar.

HLS en Dash 2 meest gebruikte protocolen die gebruikt worden voor live streaming hebben een "standaard" chunk size van 10s hier door is er altijd een vertraging van minimaal 10 seconden. tussen zender en ontvanger. En dan nog een vertraging door het gebruik van transcoding enz...
dat snap ik, met mijn opmerking wil ik ook alleen maar aangeven dat geen vertraging niet voor iedereen zo belangrijk is.
edit: nvm vrijdagochtend

[Reactie gewijzigd door Lawwie op 26 mei 2017 09:07]

Is dat zo? Want als ik lees "Het softwarebedrijf legt er veel nadruk op dat het streamen via Mixer in realtime gebeurt en claimt dat veel concurrerende diensten een vertraging op de stream hebben zitten." dan klinkt het voor mij dat MS claimt ze geen 10-20 seconden vertraging hebben zoals bv. Twitch dat vaak heeft. Ik heb echter nog nooit Twitch streamers horen klagen dat de game aan hun kant vertraagde door het streamen.
Het gaat voor de kijker, en dan nog heb ik vaak maar 7.5 seconden vertraging. Door lagere vertraging kan de Chat en streamer beter communiceren. Zelf vind ik als kijker een lage delay belangrijk. Lekker interactief met de streamer zijn.
juist ja.... 8)7
dacht dus dat het om stream van game beelden ging naar de wereld...
goed zal wel de vrijdag zijn..


dankje @.oisyn

[Reactie gewijzigd door otandreto op 26 mei 2017 09:40]

Ja, daar gaat het ook om. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je je valide punt nu weg-edit :)
Wat bedoel je precies met stream sniping? Heeft de tegenstander dan de stream van de ander op staan om te weten waar hij zit?
ja dat ja. dan kijken ze dus op jou stream waar je zit en hebben ze een voordeel.

maar zoals hier onder aangegeven, is niet dit soort streaming...

[Reactie gewijzigd door otandreto op 26 mei 2017 09:08]

Niet alleen dat, als je met tactische teamgames meeluistert, weet je dus de strategie van het hele team (want gebruiken mic chat), waar iedereen alles heeft opgezet, etc.
Prima. Of split screen voldoende is om te kunnen concurreren met Twitch betwijfel ik, maar we gaan het zien. Ik hoop wel op een of andere policy die het de streamer verplicht om zich te focussen op gamen! Ik zit regelmatig op Twitch te loeren en probeer af en toe wel wat nieuwe streams uit die je op de hoofdpagina standaard te zien krijgt. Helaas zit daar zo onwijs veel onzin bij dat me dat de neus uitkomt. Recent was er een muts een stuk burrito aan het opeten...dat was het!:S

Ik volg een aantal bekendere namen (Quin69 en Rhykker bv) en daar gaat het goed. De focus ligt op gamen. Gezellig geblaat over gamen, af en toe een muziekje, drankje en grapje, maar de boventoon is gamen. Daar moeten zaken als Twitch over gaan. Voor vloggen hebben we youtube en daar weet ik ze goed te negeren:)
Is er ook iets bekend of het een platform is puur voor hun eigen (Xbox, Windows) producten? Of dat je ook kan streamen vanaf PS4 etc.
Het kan nu nog niet, maar Phil Spencer, hoofd Xbox ontkent het iig niet.

[Reactie gewijzigd door drakiesoft op 26 mei 2017 09:53]

Sowieso is het te gebruiken met de meeste streaming software (of support wordt verwacht), dus het lijkt me dat het niet alleen met Windows werkt. PS4 is een gesloten verhaal dus dat wordt wat moeilijker om te implementeren maar zoals @drakiesoft zegt, wordt het niet ontkent dat er support voor zou kunnen komen.
Streamen direct vanaf een PS4 etc. nee.
Maar niks weerhoud jou natuurlijk om een kastje te kopen en je PS4 door te lussen naar je PC.
Zelf heb ik een Elgato GameCapture HD60 - en daar kan je dat prima mee doen en dan i.s.m Xsplit bijvoorbeeld, want geloof niet dat de Elgato stream software zelf Beam tussen had zitten op dit moment.

Waarom zou je als je een PS4 hebt alsnog via je PC streamen als je direct vanaf je PS4 naar Twitch en/of Youtube kan ? Simpelweg hogere bitrate settings heb je dan tot je beschikking.
Ik vind standaard PS4 streams (direct vanaf PS4 , en ja heb er zelf 1 ) gewoon verschrikkelijk eruit zien kwa bitrate en resolutie.Zelfs op de hoogste setting.
de vertraging is juist een feature, dat voorkomt stream sniping
Ik zie het nut hiervan niet...
Het bouwen van een wereldwijde dienst met die naam bleek echter niet mogelijk
Dus of dezelfde naam houden en niet een wereldwijde dienst
f een andere naam en wel een wereldwijde dienst.

De volgende keer eerst even lezen? Dank je.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 26 mei 2017 09:55]

Yep, denk het ook. Wellicht een gevalletje SkyDrive-OneDrive.
Mix me up, Scotty!
Klagen om te klagen is dit anders ook wel.

De Surface-lijn is gewoon een lijn van verschillende hardware. Ben je ook kwaad op Apple dat de Mac lijn meer bevat dan alleen maar desktop PCs?

.NET en .NET Core zijn 2 verschillende producten, de ene wordt wel gezien als de opvolger van de andere, maar die benaming heeft een reden.

Windows gebruikt nu ondertussen al weer 10 jaar een een-duidige nummering (7/8/10). En voordat je gaat klagen over "en waar is 9": versies skippen is in software een heel gewone zaak. Er zijn tal van producten die geen versie 3, 4 of 13 hebben bijvoorbeeld of om andere redenen (bv. in lijn moeten worden gebracht met andere producten).

Noch MSN, noch Live hebben ooit een andere naam gehad, dat er diensten aan toegevoegd en verwijderd werden veranderd niks.

Ook Outlook.com heeft nooit een andere naam gehad, en nee, "Hotmail" was niet de vorige naam. Net als .NET en .NET Core zijn dit 2 aparte producten (die ook een tijd langs elkaar hebben bestaan), waarvan een toevallig de opvolger was.

Office ondertussen gebruikt nog steeds jaren als benaming, hier opnieuw: Office 365 is een totaal ander product dan Office 2016.

Het is alleen maar visieloos als je jezelf probeerd wijs te maken dat er geen visie achter zit.
.Core is een totale rewrite van reguliere .NET. Express is gewoon een uitgeklede versie van hetzelfde product.

R1 / R2 deed MS met Windows 8 nog, dus dat dat in hun server producten zit vind ik niet zo vreemd. Ze zijn pas met Windows 10 overgestapt naar buildnummers.
jaja het is microsoft en jij hebt weer wat te op te merken.
Net of jouw favoriete Apple dat niet doet.
eerst Mac OS X
dan OS X
dan macOS
lijkt nergens naar.
En dan hebben we het over de ipad waar niemand meer weet welke versie je nu eigenlijk hebt:
Ipad
Ipad 2
de nieuwe Ipad (WTF?)
Ipad (met Retina?)
Ipad mini (2,3,4)
Ipad Air
Ipad Air 2
Ipad Pro
Ipad 2017

Over visieloos gesproken, Apple is volledig de weg kwijt.
OK; Windows 10 is al geruime tijd Windows 10 (hoe lang nog?). Maar wie gaat in godsnaam nu 'ineens' buildnummers onthouden?
Nog erg lang, dat is in ieder geval de bedoeling. W10 en 2016 lijken zich te updaten via het continuous delivery-principe, en niet meer W10SP2, of ongein zoals W10.1 e.d. Je hoeft de buildnummers ook niet te onthouden. Waarom zou je? Er zijn wel bundels met nieuwe features en veel updates van de periode ervoor, dus je zou je OS daarmee kunnen identificeren. Deze heten Creators Update en Anniversary Update. De Creators Update is tevens de meest recente versie.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*