Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 127 reacties
Submitter: kanem0chi

YouTube heeft een verandering doorgevoerd in zijn Partner Program, waarmee uploaders geld kunnen verdienen met hun video's. Voortaan is het monetizen van filmpjes alleen mogelijk voor kanalen die meer dan tienduizend views hebben.

Het gaat om een lifetime limiet, het maakt niet uit in welke periode de tienduizend views zijn behaald en hoe vaak individuele filmpjes zijn bekeken. Voorheen was er geen grens en konden nieuwe gebruikers direct advertenties laten vertonen bij hun filmpjes. Met de nieuwe regel wil YouTube misbruik voorkomen van gebruikers die bijvoorbeeld video's van andere kanalen zelf opnieuw uploaden en daar geld mee proberen te verdienen.

Als een kanaal tienduizend keer bekeken is, denkt YouTube goed te kunnen schatten of de gebruiker zich houdt aan de communityrichtlijnen en het beleid voor adverteerders. YouTube zegt over een paar weken ook met een nieuw reviewproces te komen voor nieuwe uploaders die zich aanmelden voor het advertentieprogramma. Als gebruikers de tienduizend kanaalviews hebben behaald en zich aanmelden, zal YouTube hun activiteit bekijken en beoordelen of de gebruiker zich aan de regels houdt. Na goedkeuring worden dan advertenties weergegeven waarmee de uploader geld kan verdienen.

Vorige maand ontstond er ophef rondom advertenties op YouTube die automatisch geplaatst werden bij haatzaaiende en extremistische video's. Verschillende grote adverteerders legden daarom hun advertenties op het videoplatform tijdelijk stil. Met de nieuwe regels kan Google dergelijke scenario's voorkomen, doordat er meer controle plaatsvindt voordat advertenties getoond worden bij filmpjes.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (127)

Ik heb een aantal filmpjes die richting de 10.000 views zitten, maar daar verdien je echt haast niets aan. Kan me niet voorstellen dat dit echt helpt als regel voor mensen die filmpjes kopiŽren. Vanaf de 50.000 views word het pas een beetje interessant.

Nu helpt het ook wel om filmpjes te hebben die niet met IT of techniek te maken hebben. De hoeveelheid mensen die dan een adblocker hebben is enorm hoog.

[Reactie gewijzigd door Zenety op 7 april 2017 09:05]

Ik heb zelf een timelapse van plantengroei op internet staan. Filmpje gemaakt met een Raspberry Pi met sensorbordje en camera gekoppeld. Inmiddels 30.000 views. Advertenties leveren toch al snel $10 per 1000 views op. Als ik de analytics moet geloven zijn het vooral kijkers uit de VS die veel advertentieinkomsten genereren. Maar het is denk ik ook wel handig dat de kijkers een flinke inhoudelijke discussie starten onder je video.

[Reactie gewijzigd door SebasFM op 7 april 2017 09:54]

Advertenties leveren toch al snel $10 per 1000 views op.
Dan heb je een goede te pakken. De prijzen verschillen onderling namelijk nogal. De ene mag blij zijn met 0.80$ per 1000 views. Het gemiddelde ligt kennelijk rond de 2,50$ (die dan nog eerst wordt gesplitst tussen YouTube en de Content Creator)
Vergeet niet dat het ook verschilt per periode. Zisteau (youtuber/streamer) zei laatst dat je in de periode van thanksgiving tot kerstmis erg veel verdient, en dat je in januari en februari net zo goed geen video's kan maken.

Dus misschien is zijn $10/1000 views wel in de holidays-periode genomen terwijl die $0.80/1000 views in januari zijn.
En regio waar de video wordt afgespeeld, categorie waaronder de video valt, eventuele andere rechthebbende (denk aan muziek) etc.

Bijvoorbeeld,
Een les hoe je een bepaald liedje speelt op de gitaar levert bijvoorbeeld minder op dan een les over bepaalde technieken op een gitaar.

Zo zijn er veel factoren die van invloed zijn op de inkomsten.
heb met een 8 tal filmpjes van een ac/dc concert (300k views +- totaal 500k views over alle opnames) een 22 euro verdiend.. is natuurlijk afhankelijk van het soort advertenties / inhoud van je filmpje.. maar een vetpot is het niet echt..

heb wel ooit van een kamergenoot van een bekende youtuber gehoord dat die rond de 4-6k binnen haalt per maand.. maargoed die hebben miljoenen subs en een enorme fanbase zijn broertje doet het nog beter tegenwoordig.
Jep, de overige advertentie inkomsten zijn in dat geval weer gesplitst tussen YouTube en AC/DC :) (Ook terecht natuurlijk ;) )
Totaal off-topic dit maar vond het wel grappig om te zien dat er hier iemand is die Zisteau kent, zo'n bekend iemand is het namelijk niet! :)
Is Zisteau niet een grote jongen in de minecraft community? Hoor zijn naam vaker vallen bij andere grote youtubers
Hmm, hij heeft 300.000 subscribers maar de meeste van zijn videos hebben maar ~5000 views, Minecraft gerelateerde video's wat meer, iets van ~20000, dus heb hem nooit echt als een groot kanaal gezien.
meer de drijvende kracht in de machines die gebouwd worden in het spel
Hoe bedoel je precies? Ik weet wel dat hij schijnbaar soms contact heeft met dinnerbone maar ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt
Ik hoor vaak andere youtubers zeggen dat ze ontwerpen van zijn farms gebruiken, dus vandaar dat hij in mijn mening een drijvende kracht achter de community is
Uhm, zeker weten dat je niet in de war bent met Etho's lab of Sethbling? Zisteau is meer iemand die idioot grote projecten bouwt en niet echt dat soort dingen
Op marktplaats is dit ook het geval november december top omzet. Januari februari en maart zijn altijd slecht zodra het weer beter is gaat de omzet omhoog. De maand van het vakantiegeld tot eind augustus zijn top. September is minder.
Hoe zit dat eigenlijk met die advertenties tonen op Youtube filmpjes? Moet de plaatser dan ergens aanvinken 'doe maar advertenties erop' of doet Google die er gewoon altijd automatisch onder?

Ik zie wel eens die hele blokken over videos heen liggen. Erg vervelend vind ik dat zelf. Maar dat zal sowieso een optie zijn. Want dat zie ik gelukkig niet vaak.
Er zijn drie soorten advertenties. Vooraf, middels een korte onderbreking in de video en via annotaties onder in beeld tijdens het afspelen. Per type kan je het aan of uit zetten.
Die annotaties op de video's zijn een optie, maar geen geldverdieners. Behoorlijk irritant ook, meestal zijn het links naar andere video's. Wat dan wel weer geld op brengt, als de creator de advertenties heeft aan staan.

Als je een video monetized komt er dus vooraf een advertentie op.
Die blokken (annotations) zijn binnenkort niet meer mogelijk. YouTube heeft deze afgeschaft. Enkel de video's die deze al hebben, zullen ze behouden
Gaaf idee om plantengroei te filmen. Ik heb een timelapse van de bouwwerkzaamheden in mijn buurt, ook met Rpi gemaakt. De Pi maakt elke minuut een foto en plakt dat 's nachts automatisch tot een filmpje aan elkaar. Maar ik heb er nul views op. Waarschijnlijk is het een wat minder boeiend onderwerp. :D
Ik wil hem wel zien. Heb je een link?
Zijn naam onder zijn profiel intikken met youtube erbij. :)
Dat werkt ook, @csmidt77. Ik heb 33 views op de video van vandaag. Bijna jammer want nu is de lijn van 0 views doorbroken. ;)
De plantengroei timelapse is hier te vinden: https://youtu.be/a-9AgnS4FF4
Mooi effect met dat "ronddraaiende" licht. Niet zo bedoeld waarschijnlijk maar wel mooi meegenomen.
same here ben wel nieuwschierig
Hier nog een!
Bedoel je dan je cpm in de creator studio? (Cost per mille)
Deze is niet echt accuraat want niet elke view ziet reclame:
* adblocker
* regio waar momenteel geen reclame voor handen is
* persoon heeft op "skip" gedrukt
* ...

Je krijgt weliswaar 10$ per 1000, maar dit zijn dan 1000 views dewelke effectief reclame bekeken hebben.
Ik zet op mijn videos well monitization aan maar niet de video adds (dus alleen de adds aan de zijkant en de kleine banners). Ik heb het idee dat dat mensen die geen adblocker gebruiken alleen maar afstoot.

[Reactie gewijzigd door Aggror op 7 april 2017 09:17]

Daarom is Youtube Red uitgevonden, daar telt het om de kijktijd op je video. deze levert ook meer op dan je views tevens. Dit zou er voor moeten zorgen dat mensen content maken waar naar gekeken wil worden inplaats van die snelle click met een clickbait thumbnail.

Ja adblocker afschikken maarja... het is wel ene klein beetje de meta van elk youtube filmpje geworden dat iemand er probeerd voor betaald te worden al is het maar een paar cent

[Reactie gewijzigd door Kadardar op 7 april 2017 09:18]

Alleen jammer dat voor een groot aantal landen niet beschikbaar is.
YouTube Red is $10 per month and currently only available in:Australia, Korea, Mexico, New Zealand, The United States
Youtube Red abo is anders dan de Youtube Red voor content creators. Ik heb zelf geen Youtube Red maar krijg er wel door betaald.

Enige voordeel is als je Youtube Red content creator bent (dus echt onder google) krijg je natuurlijk meer want Google wilt dat jij content maakt voor Red Zoals bijv. Pewdiepie had met Scare Pewdiepie en The Game theorists heeft met praktijk voorbeelden uit games

Maar Youtube Red telt voor elke upload zover ik weet (vanuit mijn MCN ten minste).

PS. Maak er geen leven uit hoor ;)

[Reactie gewijzigd door Kadardar op 7 april 2017 09:26]

Hij bedoelde het niet vanuit het standpunt van de content creator maar vanuit de viewer. Als je youtube red wil om geen ads meer te zien heb je op dit moment helaas nog niet deze legale optie.
Geen idee hij reageerde op mijn bericht als in de vorm van Youtube Red uitbetaling. Kon me wel voorstellen als je Youtube aan de achterkant als content creator/uploader niet kent dat de benaming Youtube Red dan wat verwarring kan scheppen.

Maar goed maakt niets uit :) Extra informatie hoe Youtube aan de achterkant werkt is altijd leuk.
Dit zou er voor moeten zorgen dat mensen content maken waar naar gekeken wil worden inplaats van die snelle click met een clickbait thumbnail.
In plaats daarvan krijg je dezelfde content met een mooiere thumbnail en zijn mensen veel positiever over die content omdat ze ervoor moesten betalen :)
Geen idee, heb er nooit wat van gezien. Dit aanbod gaat ook niet op voor elke youtuber natuurlijk. Als je kijkt naar alle trash op youtube en daarvoor betaald moet worden wordt het natuurlijk heel anders.
Het gaat om tienduizend views per kanaal. Je kunt het dus ook bereiken met tien filmpjes met maar 1000 views per stuk.

Ik vind het overigens helemaal geen gek idee (zeg ik als iemand die YouTube nog nooit heeft gebruikt om geld mee te verdienen). Sinds iedereen geld kan verdienen met YT is het internet een beetje veranderd, en niet noodzakelijkerwijs ten goede.

Waar je vroeger makkelijk een kleine tip, simpele instelling of ontdekking in ťťn alinea kon beschrijven moet iedereen datzelfde nu ineens in een filmpje van tien minuten stoppen. Liefst met irritantie muziek of met een stem (vaak mťt kutaccent) van iemand die geen kaas heeft gegeten van presenteren of uitleggen. Moet je je door drie idiote filmpjes heenworstelen voor iets wat ook in twee zinnen en een screenshot uitgelegd had kunnen worden.

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 7 april 2017 10:09]

Welke filmpjes kijk je dan? Zomaar klikken moet je volgens mij niet op het internet in zijn algeheel doen. Ik mis vroeger ook, vooral de anonimiteit maar je moet goed kijken waar je op klikt. Helaas, waar geld is zijn wolven, ik haat clickbaits of video's/websites waar het ''zoveel mogelijk geld verdienen'' ervan af druipt :(
Het gaat niet over een individueel filmpje, maar om alles views bij elkaar als ik het goed begrijp
Dan verdien je er juist helemaal niets aan? Ik doelde op het feit dat het voor de mensen die dan filmpjes kopiŽren het niet doen voor een magere 10.000 views.
Gelukkig gaat het om de totale aantal view van alle filmpjes dat meer dan 10000 moet zijn. Dus met 10 filmpjes van 1000 views heb je al genoeg :)
Maandelijkse wijze gezien wel. Youtube doen de meeste ook gewoon als hobby er zijn maar een paar die er echt hun geld en leven uitmaken. Maar ook dan zijn die niet direct bij youtube aangesloten maar vaak via een MCN omdat die gewoon meer uitbetalen. Zo moeilijk is 10.000 niet te halen nu Youtube streaming bestaat en die ook meetelt in de views. Ik gok als je het goed doet dat je in 2-4 weken 10k kan hebben als je er zelf even wat moeite voor doet.

Maar ik begrijp uit dit bericht gewoon heel simpel is, er is genoeg haatzaaiende content waar bijv een coca-cola reclame opdraait waar coca-cola gewoon niet mee geassocieerd wilt worden en dit zijn vaak relatief nieuwe kanalen en dus nog lekker klein. Daarbij ligt er dus nog een extra laag dalijk op als je je aanmeld voor het partner program dat je door een strengere review heen moet komen waar je content wordt bekeken, is deze content haatzaaiend dan wordt je gewoon simpelweg geweigerd.
Het gaat er in dit geval dan ook niet om dat jij er iets aan verdient als youtuber. Maar dat adverteerders hun advertenties niet onder extremistische filmpjes willen. Dat vinden ze niet tof en dan willen ze niet adverteren op youtube. Wat youtube natuurlijk direct in de pocket voelt.

Die kopieer filmpjes boeit de adverteerders echt niet, daar is meer een pet peeve van de community. Natuurlijk gaat youtube zeggen dat het om die kopieerfilmpjes gaat omdat dat beter valt bij de community.

Die 10000 views is een soort drempel om aan te tonen dat jij een "goed youtuber" bent. Zelfde idee als met de tweakers huiskamer.

[Reactie gewijzigd door Rmg op 7 april 2017 09:43]

Ik heb een aantal filmpjes die richting de 10.000 views zitten
Het aantal views per video doet er niet toe. "YouTubers krijgen pas geld voor uploads als kanaal tienduizend views heeft"
Kan me niet voorstellen dat dit echt helpt als regel voor mensen die filmpjes kopiŽren
Ik eerlijk gezegd ook niet. Als je een populaire video kopieert, dan heb je zomaar kans om mee te liften op dat succes. Of misschien is dit stukje uit het artikel dan juist interessant:
Als gebruikers de tienduizend kanaalviews hebben behaald en zich aanmelden, zal YouTube hun activiteit bekijken en beoordelen of de gebruiker zich aan de regels houdt.
Dit zou kunnen betekenen dat de maatregel is ingesteld om controles zonder al te hoge werklast voor YT mogelijk te maken.
Helemaal raar is: Iemand die echt content maakt? 10.000 views of zelfs maar 5000.

Iemand die schreeuwt in Minecraft of gewoon filmpjes kopieert: 200.000 en word vooraan in de "sugested for you" pages gezet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat veel content creators Youtube vaarwel zeggen.
Het *KANAAL* moet 10.000 views hebben, niet de video. Dus dat is best easy.
Ik heb 838,779 views over een tijdsperiode van 2011 tot nu.

Dat is 137 euro, ik heb een keer 73 euro op mijn bankrekening gekregen, de rest word uitbetaald als ik een threshold van rond de 70 euro hit.

Ik heb nooit videos gemaak om geld mee te verdienen. Maar gratis geld, daar zeg ik geen nee tegen.

[Reactie gewijzigd door Kain_niaK op 9 april 2017 04:52]

Wat verdien je eigenlijk per klik, is dat 1cent of?
Dit is een filmpje van iemand met 400k 170K gebruikers die uitlegt wat hij verdient.
https://www.youtube.com/watch?v=R7WhQv77PW8

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 7 april 2017 10:33]

Leuk filmpje, daar heeft hij intussen ook weer aardig wat mee verdiend! :P
Daar heeft hij ook een filmpje overgemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=HwNLdCXKWek
Bizar hoe snel dat gaat. Hij heeft er sinds dat filmpje 70k abo's bij gekregen terwijl je van 50k abonnees full time zou kunnen leven van youtube[1]. Al vind het artikel niet helemaal overeenkomen met andere bronnen, gezien ze hier van 1 euro per 1k views uitgaan en meeste andere bronnen toch zeggen dat het meer oplevert.
Aantal abo's heeft niet altijd direct iets te maken met hoeveel je verdient. Ik heb zelf +- 165K abonnees, en als ik alleen maar videos maak waarvan ik weet dat er goed naar gekeken gaat worden zit ik zo op de §2k per maand. Dit doe ik echter niet altijd, omdat ik ook content wil maken waar ik zelf vrolijk van word.
Gelukkig doe ik YouTube er momenteel gewoon bij, dus ik zie het nog niet als vast inkomen :)
Dat niet alleen, maar wel een beetje confronterend, en voor mijn inzicht, nu snap ik de explosie van sommige kanalen wel

* FreshMaker heeft nooit echt 'gekeken' naar wat er verdiend werd met filmpjes.

Maar 26.000$ in een klein half jaar ... pff wow ..
CGP Grey heeft er ook een filmpje over gemaakt:

https://www.youtube.com/watch?v=KW0eUrUiyxo

Erg duidelijke uitleg :)
Geloof via youtube dat het 100 clicks 1 cent was, maar Youtube Red werkt dan weer anders om uitbetaald te worden want daar draait het weer om de kijktijd van je video. Hoe beter de kijktijd hoe meer eruit die video komt en die kan heel snel oplopen als je je viewer vast weet te houden waardoor die de hele video wilt bekijken.
Ooh, dat is wel heel weinig in vergelijking met Google Adsense for websites. Daar is 1 klik al gauw 0,10§ en dat is al weinig.
Volgens mij is het 2 dollar per 1000 views. Dus het zou dan om 20 dollar gaan bij 10.000 views.

Wordt pas interessant als je miljoen(en) views haalt. Of dat dagelijks doet, zoals bv Casey Neistat. :Y)
Views betalen inderdaad bijzonder slecht. Zoals ik zei, het gaat vooral nu om de kijktijd waar je gewoon al maar met 300 views en genoeg kijktijd er bijv. 0.30 cent uit kan halen... op 1 video is dit niet boeiend maar als je er meer views over meerdere videos hebt, heb je over het algemeen meer kijktijd dus hogere uitbetaling.
Wat ik zie is dat ik ongeveer § 1,- over houd op 1000 views
Hangt van vele variabelen af. Prijzen verschillen ook behoorlijk onderling.
Naar mijn mening zitten de meesten rond 1§/1000 views (aantal views onder het filmpje)
Let wel op: er zijn heel veel variabelen die invloed hebben op de winst, maar over het algemeen is 1§/1000 een goede middelmaat.

Dus als je een filmpje ziet met 1.000.000 views, heeft deze algemeen genomen over de volledige tijd, een 1000§ opgebracht (dit is niet per maand)
Meeste mensen gebruiken toch andere netwerken voor monetization? Of zeg ik nou weer iets verkeerd.
Of zeg ik nou weer iets verkeerd.
Ik denk het wel. YouTube is de grootste websites voor videos op te laden en de enige manier om het dan te monitizen is door gebruik te maken van Google Adsense. Er is geen andere keuze.
Adsense is inderdaad de enige directe manier van monetization, maar steeds meer youtubers kiezen ervoor om ads achterwege te laten en te gaan voor indirecte monetization zoals diensten als Patreon etc. Je monetized hier dus niet meer iedere view, maar afhankelijk van de gulheid van je publiek kun je een stuk meer per video gaan verdienen.
Ik vind die Patreon ook een zeer goeie zaak.

Ik hou niet van de typische populaire dingen op youtube. Maar dankzij patreon kan ik de creators die ik wel leuk vind RECHTSTREEKS steunen.
En dat doe ik dan ook voor verschillende webcomic en youtube creators.

En zo krijgen mijn favoriete makers de kans om er meer of beter mee bezig te zijn en adds uit te schakelen op hun kanaal.
Patreon is vooral voor mensen die animaties maken een uitkomst. Het duurt zo lang voordat je een goeie animatie hebt (goeie maat van me maakt best wel toffe animaties op YouTube). Maar die tijd die je erin (moet) stopt(/stoppen), weegt totaal niet op tegen het verdienmodel van YouTube, hoeveel views je ook krijgt.
inderdaad.

het aanbod is zo divers op patreon: vlogs, blogs, muziekmakers, gamers & streamers, webcomics, graphic artists, tutorial bouwers, spelletjesmakers, ...

het stelt al die mensen in staat om veel betere content te maken ipv. de average clickbait toestanden.
En dat werkt best goed! Blijkt dat als je echt goede content maakt mensen meer dan gul zijn om je te steunen. Juist omdat het internet zo groot is kun je de drempel zo laag houden, ik vind het geen probleem om iemand 1$ in de maand te geven voor goede vakgerichte content. Voor hem zijn 1000 mensen die die 1 dollar geven weer een boel geld bij elkaar en kan hij makkelijk een dag minder werken om fimpjes te maken.
Win-win.
Verschilt volgens mij erg per youtube channel en wat de doelgroep is.
Dacht het omdat er tegenwoordig een netwerk voor alles is. Die betalen meestal ook meer dan youtube.

[Reactie gewijzigd door Dylan_R op 7 april 2017 09:10]

Volgens mij bedoel je MCN's
Dit zijn bedrijven die je kanaal in jouw plaats gaan "monetizen".
Zij nemen dan een stuk (1%-40%) van je opbrengst voor hun en betalen jou dan uit.
Je krijgt er dan meestal nog legal representation voor, beter contact met YouTube, connecties met andere YouTubers binnen je MCN (voor bv collabs), royalty free Music & templates...

YouTube zelf betaald pas vanaf 100$/70§ uit.
MCN's betalen (meestal) elke maand uit, ook al is het maar 10§.
Hmm.. mijn channel heeft slechts 2000 views gehad :p

Maar ik vraag me af, is dit niet heel erg makkelijk te faken door de kwaadwillenden?

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 7 april 2017 09:09]

Ben ook eens gaan kijken: 46k views :D

Maar snap het punt niet goed: Ze moeten dan gewoon tijdelijk de filmpjes tonen zonder dat ze er geld voor krijgen en vanaf ze 10k views hebben de optie voor ads inschakelen... Denk niet dat deze maatregel veel effect ga hebben.
als 1 van die 10.000 aan de bel trekt omdat hij ziet dat het filmpje gestolen is kan de uploader weer bij 0 beginnen, en heeft hij nog geen geld gekregen.
Ga youtube streaming in, geloof dat je er minstens 30 views mee kan halen, zijn er ook genoeg die er duizenden halen, legt natuulijk maar net aan hoe je doet.
Hier boven geeft iemand aan dat bij zijn filmpje er $10 per 1000 views waren. Ik weet niet of die $10 vůůr de 'Youtube-krijgt-45%-content-creator-55%' split is. Zo niet, dan zou je, als die site legit zou zijn, geld kunnen verdienen.
Maar zo simpel zal het toch niet zijn. Ik ben benieuwd hoe YouTube die views (ik neem aan van bots) telt. En hoe dat qua advertenties gaat.
Wat een onzin. Als of een populair gereupload filmpje geen 10k views kan halen. Klinkt meer als een bezuinigings plan om de minder populaire nieuwe kanalen minder te betalen waar iedere cent helpt.
Natuurlijk niet, Google krijgt pas geld zodra er een advertentie wordt vertoond.
Dit is dus echt niet in het voordeel van Google, wel ter bescherming van publishers.
Dat klopt, maar er bestaat een mogelijkheid voor Google om gewoon ads te tonen maar niet te betalen. Een beetje zoals met de claims momenteel gebeurt. Je krijgt ads op jou video maar de inkomsten gaan naar een ander.

Mischien dat dit niet nu meteen de standaard word maar daar kan het best heen gaan.
Een claim op je video betekend simpelweg gezegd dat jouw "gemaakte" content copyrights uit een ander bedrijf bevat. Eene bedrijf gaat hier makkelijker mee om dan de ander.

Er bestaat ook nog en false positive natuurlijk maar die kan je aankaarten.
Nee, een claim betekend dat een bedrijf CLAIMT dat jouw gemaakte content copyright van hun schend. Het probleem is dat er ondertussen een hele handel in false positive "Treiter" claims is ontstaan op youtube, omdat er geen enkele bewijslast bij de claimant ligt naar mooi americaans DCMA principe....
Je kan er tegen in gaan. Dat staat je volledig vrij maar verlies je hem heb je een strike. Daarom moet je slim zijn in je oorlogjes ;) is er content aanwezig van iemand anders zoals een game waar in de terms of agreement staat dat je het niet mag gebruiken? Dan zou ik hem vermijden. Heb je een filmpje van hoe je kat van ze krabpaal afvalt zonder enige vorm van muziek erbij? Dan zou ik hem eraf laten halen.

Ja het is jammer maar dat is nou eenmaal hoe het werkt. Niet alles wat je maakt is daadwerkelijk van jou. Heb zelf een mooi voorbeeld met Zelda videos... allemaal geclaimed, een case openen heeft geen zin. Ik heb geen recht om Zelda te gebruiken in mijn video's. Hoe open het internet ook is.
Dat reupload verhaal is bijvangst, het doel is dat een kanaal 10.000 keer bekeken moet zijn voor er reclame getoond kan worden waarvoor door adverteerders betaald moet worden. Wie betaalt is klant, you know?
Vorige maand ontstond er ophef rondom advertenties op YouTube die automatisch geplaatst werden bij haatzaaiende en extremistische video's. Verschillende grote adverteerders legden daarom hun advertenties op het videoplatform tijdelijk stil. Met de nieuwe regels kan Google dergelijke scenario's voorkomen, doordat er meer controle plaatsvindt voordat advertenties getoond worden bij filmpjes.
10.000 views levert +/- $10 op.
Bij adsense kun je je pas laten uitbetalen bij $100.
Nou wil youtube ook geen inkomsten mislopen, videos die viral gaan hebben op dag een 1000 views, en de volgende dag miljoenen views.
Ik kreeg een mail dat het kan vanaf § 70,-
Yep, toen dat bedrag bepaald werd was 70 euro nog 100 dollar.
https://support.google.com/adsense/answer/1709871
Er zijn helaas te veel users die van elk populair kanaal de video's kopiŽren en daar geld mee proberen te verdienen. Als voorbeeld, Tech channels. Als er een nieuw toestel, zoals de S8, Xiaomi wordt geÔntroduceerd, dan kopiŽren ze van een aantal filmpjes en maken ze er een 'nieuw filmpje' van waarmee ze views, clicks en inkomsten proberen mee te maken.

Zelf gebruik ik https://www.google.com/alerts om te zien waar mijn naam en video's opduiken en het zal je echt verbazen waar die filmpjes allemaal opduiken.. en ik heb slechts een kanaal met 1200 subs en 280.000 views..

Vergeet niet, dat in heel veel landen het uurloog nog heeel laag is, en als jij 10 euro per week met filmpjes kopiŽren kan verdienen, dan kan best een hoop kan zijn voor de lokale standaard. Hier in Bulgarije is het minimum loon 240 Euro, kan je dus voorstellen als je 40 euro extra per maand extra binnen weet te halen wat voor effect dat heeft op je leven?

Verder, dit soort praktijken maakt het voor de iets grotere kanalen ook interessanter om meer content te creŽren, want nu komen de advertentie inkomsten bij de juiste personen terecht, die ook echt iets proberen bij te dragen aan Youtube. Het is niet om YT haar eigen zakken te vullen, want ze hebben heel lang verlies gemaakt, en pas sinds een tijdje spelen ze nagenoeg gelijk onderaan de streep.

[Reactie gewijzigd door kanem0chi op 7 april 2017 09:17]

kan je dus voorstellen als je 40 euro extra per maand extra binnen weet te halen wat voor effect dat heeft op je leven?
Heb je daar niet al heel snel meer dan 10.000 views voor nodig?
Ofwel helpt deze maatregel daar ook maar iets tegen ?
"denkt YouTube goed te kunnen schatten of de gebruiker zich houdt aan de communityrichtlijnen en het beleid voor adverteerders." Als je een "haatvlogger" hebt dan zijn er zo 10.000 jonge mensen die er naar kijken en het stoer vinden. Kan het als nog wel tegen de communityrichtlijnen zijn.
Ja haatvlogger kan je leuk geld mee verdienen maar het is niet Google die direct aan jouw betaald. Het zijn de grote namen die zakken geld neerleggen bij Google voor deze campagnes en als deze zich gaan terugtrekken voelt Google dit. De merknamen trekken zich in dit geval terug door deze mooie haatvloggertjes omdat Merk X niet met welke vorm van geweld of uitspraken wil associŽren. Zij doen deze campagnes om meer mensen hun product te laten kopen maar wel op de goede kanalen waar ze kans maken. De keuze is dan simpel voor Google...haatvloggers filteren of die zak geld van Merk X... keuze is snel gemaakt.
De kern van de zaak is op welke filmpjes Youtube advertenties laat zien.
Het is een Bol.com of Nike oid die niet wilt dat zijn reclame op een "we haten joden"-filmpje weergegeven wordt.

Youtube laat dus geen enkele reclame zien, tenzij jouw kanaal goedgekeurd is. Geen reclame = geen inkomsten voor de 'poster'.

Ze gaan pas een kanaal reviewen vanaf 10.000 views. Dit laat miljoenen kanalen achterwege en zal de gekozen gulden middenweg zijn.
Gezien ze een kanaal gaan reviewen, kan het ook zijn dat het kanaal zich niet aan de richtlijnen houden en dan zal er vermoedelijk wel een gepaste actie volgen.
Ik vind dit een waardige poging.

Ik snap ook niet dat er zoveel negatieve comments zijn hieromtrent.
Welke kans zou het grootste zijn:
- de mensen met negatieve comments begrijpen het niet goed
of
- Google/YouTube doet een ondoordachte actie die effect heeft op AL hun reclame-inkomsten van YouTube

Ik gok toch op het eerste...
Het idee is mooi, dat ze er toch eindelijk een keer wat aan lijken te doen, echter, de grootste oplichters/videodieven maken toch gebruik van fake-traffic, hebben dan zo een miljoen nep-views te pakken in een week tijd ofzo.

Zelf heb ik ook behoorlijk last van die gasten die video's jatten, kan er iedere week meerdere reporten. Allemaal van die spam kanalen die allemaal video's jatten om via monetizing zoveel mogelijk geld binnen te harken.