Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft kondigt Tech Series van Xbox-controllers aan

Microsoft heeft een nieuwe serie draadloze controllers voor de Xbox One aangekondigd. De Tech Series moet zich voornamelijk onderscheiden met uiterlijke kenmerken. De achterkant is voorzien van een rubberen laag met geribbeld oppervlak, die voor meer grip moet zorgen.

De eerste nieuwe draadloze controller in de Tech Series is de Recon Tech Special Edition. Microsoft heeft zich bij het ontwerpen naar eigen zeggen laten inspireren door militaire technologie. De Recon Tech Special Edition-controller is donkergrijs en aan de voorkant van een lijnenpatroon voorzien.

Wat functionaliteit betreft, zoals button mapping, zijn er geen wijzigingen ten opzichte van andere draadloze Xbox One-controllers. Wel is de rubberen griptextuur met diamantpatroon aan de achterkant nieuw. Microsoft maakt de eerste Tech Series-controller op 25 april dit jaar beschikbaar. Het bedrijf noemt een adviesprijs van 70 euro maar zet erbij dat hier nog eventuele btw bijkomt. In dat geval komt de prijs van de controller uit op bijna 85 euro.

Door

Nieuwscoördinator

101 Linkedin Google+

Reacties (101)

Wijzig sortering
Absurd dat een controller, wat intern niet heel spannend is, een derde kost van een gloednieuwe console. Terwijl er in de console héél wat duurdere hardware zit. Maar dat soort rare constructies krijg je als er vooral verdiend wordt op accessoires :+

Edit: een Xbox 360 controller kostte ongeveer een tientje om te maken, dus dat zal voor de Xbox One controller niet veel anders zijn. Komt dan nog wat R&D bij uiteraard, en misschien het verschepen en dergelijke, maar op een controller kan Microsoft flinke winst halen. Een Xbox One kostte bijvoorbeeld 400 dollar om te maken dus grote kans dat Microsoft daar zeker in het begin geen winst, of zelfs verlies op heeft gemaakt.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 21 maart 2017 21:05]

Ik zoek op dit moment naar een ps4 controler maar 60 euro is mij te gretig.
Dacht dat vroeger een controler 45 euro kosten?
Goed de pricewatch in de gaten houden, zo heb ik bij een van de grote webshops laatst de nieuwe Xbox One controller met bluetooth opgepikt voor 40 Euro. Een tientje goedkoper dan de rest. :)
Der zijn genoeg andere zaakjes die van tijd tot tijd desbtreffende product(en) voor een actie/combinatie aanbieding hebben.

Daarvoor heb je de pricewatch niet nodig en zoals vaker gezegd, men limiteerd zich met de pricewatch tot een bepaald aanbod en is geen garantie dat dingen zo zijn!
Dat was in de tijd van de Playstation 2 zo :+ Inmiddels moet je voor één controller aardig in de buidel tasten.
Iedereen vergeet altijd de inflatie... Als ik even snel een dollar inflatie calculator gebruik dan is 45 dollar in 2000 ongeveer gelijk aan 64 dollar nu, dus eigenlijk is er weinig veranderd. Ondertussen zijn de controllers wel steeds geavanceerder geworden, dus volgens mij is het zo'n slechte deal niet (maar goed ik heb dan ook zelfs een elite controller en vind hem absoluut het geld waard).
Mjah, ik weet niet of het puur 'inflatie' is, wanneer ik nog steeds zo'n PS4 controller die hier in NL 60 euro kost, in Hong Kong kan kopen voor ongeveer 30 euro, wat zo'n beetje hetzelfde is als ik 7-8 jaar geleden voor een PS3 controller daar betaalde.

Xbox 360 controllers waren last-gen gewoon 40 euro per stuk. Jammer dat ze nu mee zijn gegaan met die idiote prijzen van Sony Europe, en ook 60+ euro vragen voor een XBO controller.

Ik begrijp het idee erachter ook niet zo goed. Ik heb nu een PS4 staan. Als ik overweeg om te investeren in een XBO, dan helpt het niet wanneer de accessoires zo idioot duur zijn. Datzelfde argument geldt natuurlijk ook voor Nintendo, die nog idioter zijn qua prijzen, en ook andersom, als je al op een XBO zit, dan is dat een flinke extra investering (PS PLUS, controllers) om er een PS4 naast te zetten.

30-40 euro zouden mooie prijzen zijn voor controllers. 60+ euro voor iets dat HOPELIJK langer dan 1 jaartje meegaat, vind ik persoonlijk erg duur.
Inflatie gaat bij zulke producten ook niet echt vloeiend, op een gegeven moment kiest een bedrijf er voor om de sprong omhoog te maken.

Verder kan ik me voorstellen dat de markt van mensen die zowel een PS4 als XBO willen kopen niet zo groot is, zeker als je het dan ook nog eens beperkt tot mensen die local multiplayer willen kunnen doen (want waarom heb je anders meer controllers nodig dan die wat je bij de console krijgt?). Daarnaast is iemand die jouw platform exclusief gebruikt waarschijnlijk interessanter omdat die veelal meer games zal kopen dan alleen die paar exclusives die niet op zijn eerste keus platform verschijnen. Ik kan me dus best voorstellen dat de paar mensen die je afschrikt met hogere prijzen voor de accessoires niet opwegen tegen de hogere winst op wat je wel verkoopt.

Ook was Microsoft ten tijde van de Xbox 360 lancering nog echt een challenger en tijdens de lifecycle de prijs verhogen wordt maar slecht geaccepteerd. Tegenwoordig hebben ze hun eigen schare volgelingen die toch wel redelijk trouw zijn (ook al hebben ze met hun achterlijke launch strategie alsnog behoorlijk wat mensen naar Sony gejaagd).

En voor de mensen die meer controllers willen en op de kleintjes letten zijn er nog altijd regelmatig deals met een 'gratis' extra controller bij de console.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 22 maart 2017 14:37]

Waarom meer dan 1 controller? Misschien slijtage? Vooral met een Dual Shock 4 geen ver gezochte reden. Niet iedereen heeft zin om de sticks zelf te vervangen. Daarnaast voelt een nieuwe controller om de zoveel tijd gewoon lekker aan :)
Voor een tweede console? Want daar reageerde ik op... Als je genoeg speelt om een controller te verslijten dan lijkt me dat de prijs ook niet meer zo'n probleem zou mogen zijn. Is natuurlijk persoonlijk wat veel geld is, maar persoonlijk heb ik nog nooit een controller echt versleten (hoewel de 360 controller aardig op weg was toen ik naar de one overstapte). En als een controller binnen twee jaar al niet meer bruikbaar is kun je gewoon garantie claimen lijkt me.
Tijdje terug de steam controller en steam link samen gekocht voor iets meer dan 60 euro. Dan is een dergelijke prijs voor een MS controller indd een beetje absurd!
Alleen was dat tijdens een Steam Sale (zelf ook gekocht namelijk). Normaal kost die controller ook iets van 50/60 euro geloof ik.
klopt, maar dit was niet de eerste keer dat ze deze deal hadden en het geeft aan dat ze voor minder dus ook nog uit komen. Kortom, we betalen allemaal stelselmatig grof boven de daadwerkelijke kostprijs.
Dat doen we met alles. Neem nou kleren.. Wij kopen hier massaal broeken van 100 euro terwijl ze in Vietnam/Cambodja, India voor 5 euro gemaakt worden. Ik ben niet meer gek. Er zit een enorme marge op.
Men kijkt altijd naar materiaalkosten. Maar wat denk je van het ontwerpen? Medewekers in dienst? Kosten voor het pand, onderhoud, jan de tuinman die het plantsoen in orde maakt, lease-auto's, telefoon van de zaak, mevrouw Jansen die al jaren ziek is etc etc etc. ?

Ook dat moet allemaal bekostigd worden, niet alleen die Vietnamees die de broek voor 5 euro maakt.
Kan dat allemaal goedkoper? Uiteraard, maar dan kunnen ze Jan Smit niet strikken voor reclames, lopen de ontwerpers weg naar andere bedrijven etc.

[Reactie gewijzigd door Michaelr1 op 22 maart 2017 09:08]

Dat heet nu marktwerking. Denk je nu dat Jack & Jones dezelfde kleren voor hetzelfde geld als hier in Nederland aanbiedt in pak 'em beet Rusland? Waarom denk je dat mensen steeds meer via internet gaan bestellen. Als we allemaal zo filantropisch zouden denken zoals jij, zouden er veel minder bedrijven failliet gaan.

Die mensen van Jack en Jones zijn ook niet gek. Die zullen daar die broek ook niet onder kostprijs verkopen bijv. Het enige wat ze denken is: "hmm de algemene welvaart is hoger in het Westen, dus die mensen hebben relatief wel meer geld (over) voor (luxe)artikelen".
Niet alleen marktwerking, als het stelletje gekken dat we zijn denken wij ook dat een duurder productie per definitie een beter product is..
Daar heb je inderdaad een punt. Trouwens,.. die 5 euro waar ik het over had was niet alleen materiaalkosten. Heb een paar dagen geleden KZ ATE oordopjes gekocht incl verzenden voor nog geen 7 euro. Geen geld, maar topproduct in zijn prijsklasse. En dan nóg kan het schijnbaar uit. Dus tegenwoordig kijk ik eerst wel verder dan de fysieke winkels. En als een schoen bijv net niet past of lekker loopt, verkoop ik het wel door voor de kostprijs (of zelfs met winst). Voor het geld wat ik hier voor een paar schoenen betaal, koop ik in het buitenland 4 paar schoenen..
2 woorden


HET WESTEN!
Dit is dan ook de adviesprijs. Afgelopen december was bijvoorbeeld de One S controller ook voor 20(!) euro verkrijgbaar! Ik verwacht dat deze ook flink onder de adviesprijs zullen duiken.
20 euro voor een One S controller is allerzins redelijk te noemen. Maar 85 euro voor een controller vind ik persoonlijk belachelijk duur, zeker gezien de kleine verschillen tussen de controllers.

Maar goed, het kan altijd nog erger, wat dacht je van 140 tot 160 euro voor een Xbox One Elite controller? End at is geeneens de advies prijs maar de echte retail prijs.
Ik heb toevallig zelf ook een Elite controller voor 100 euro op de kop getikt. En zelfs voor die prijs vind ik 'm te duur. Nu ik deze een tijdje in gebruik heb zou ik 80 euro de absolute max vinden. Vooral vanwege de vele klachten m.b.t. defecten (zoals brekende bumpers).
Jouw vele klachten of algemeen op internet? Want tja negatieve dingen worden eerder gepost dan positieve. Ben al lange tijd een zeer tevreden gebruiker van de Elite controller en wil eigenlijk niet meer anders. Qua bumpers die breken, daar heb ik nog nooit last van gehad.

Hier in Nederland kun je het risico van het kopen van een controller met een dergelijke prijs makkelijk nemen. Zoals gezegd, ik had van brekende bumpers geen last maar de grip begon los te laten. Ik maak een support melding aan, stuur dat ding in een kartonnen doosje gratis op en niet eens een week later heb ik een spiksplinternieuwe Elite controller in mijn handen. Die ook nog eens was verzonden in een nieuwe hard shell case(en uiteraard in een kartonnen doos)

Dat gezegd hebbende vind ik de prijs voor deze Tech series controller ook aan de hoge kant. Buiten een nieuwe grip heeft deze controller helemaal geen meerwaarde. Als je dat wil dan kun je net zo goed een losse Scuff grip kopen en die op je controller plakken.
Ik zit regelmatig op de subreddit van Xbox One, en het aantal klachten over Elite controllers is vele malen hoger dan de reguliere controllers. Vooral als je rekening houdt met dat de Elite veel minder verkocht wordt. In Amerika heb je dan dikke pech na 3 maanden. In Nederland sta je dan inderdaad wat beter in je recht.
Mijn punt was meer dat voor die prijs de kwaliteit echt subliem moet zijn, wat helaas niet het geval is (wat ook blijkt uit jouw loslatende grip).
Ja daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven. De materiaalkeuze had wellicht anders gemoeten.

Die losse grip, uhmm tja, daar zou ik zelf ook zomaar de oorzaak van kunnen zijn geweest. Ik weet niet hoe jij daarmee omgaat maar na een flinke game sessie is de controller als ik hem de volgende dag weer zie altijd smerig. Zeker in de naden van de controller gaat altijd een hoop vuil zitten.
Ik ben dan zo iemand die dat er tussenuit gaat halen met een klein puntig voorwerp, bijvoorbeeld een tandenstoker haha.
Tijdje terug Xbox One S controllers gekocht voor 33 euro. Tja als we aanbiedingen gaan noemen als reguliere prijs.
Ja maar console accessoires zijn ook erg overpriced
Ik ben het helemaal met je eens, vind de Steam Controller ook een fijnere controller. Maar qua bouwkwaliteit laat de SC nog wel wat te wensen over. De Xbox controller is gewoon een enorm solide apparaat. Geen gekraak of wat dan ook.
Volgens mij is het algemeen bekend dat Sony en MS verlies maken op de consoles en het terug moeten verdienen op de games en de accessoires.
Xbox One controller is wel een stuk complexer dan die van de 360 zou mij niet verbazen als die wel 50% duurder is om te maken als niet 100% maar dan nog is het verschil groot.

Maar dat is met iphones niet anders die kosten ook maar iets van 150-200 dollar om te maken.
De Xbox 360 controller was in die tijd waarschijnlijk ook vrij complex. Dus vandaar dat ik niet denk dat er grote verschillen in de prijs zitten.
Correctie: de onderdelen van een iPhone kosten 150-200 dollar. Dan heb je er nog geen iphone van gemaakt. Bovendien wordt daar vooral de electronica, lcd, batterij en dat soort zeken berekend, maar niet de kosten van het ontwikkelen van een aluminium en glazen behuizing.

Als je de totale kosten van een iPhone gaat rekenen kom je in ieder geval een stuk hoger uit dan 150-200 dollar. We hoeven geen medelijden met Apple te hebben, ze maken goede winst op de iPhone, maar het is niet dat de iPhone 4 of 5 keer over de kop gaat. Ik schat eerder 2.
Ik vraag het mij af. Ik vraag me af hoeveel ze in de ontwikkeling van een model steken. Ze verkopen er miljoenen het is niet dat het een niche product is.
Nee, maar je moet wel alles tellen. Dus ook de kosten van het ontwerpproces, de energiekosten van de productiemachines, het salaris van de mensen die aan een iphone werken, de verpakking, de marketing, de winkelinrichtingen, de servers die moeten draaien voor iedere iphone, het ontwikkelteam op de software, de servers voor de app store, het verschepen van iPhones over de hele wereld, de ondersteuning die geleverd wordt, de garantie, etc etc etc.

Een iphone is zoveel meer dan alleen de kostprijs van de bare electronics. Dat vergeten mensen vaak wanneer dit soort berekeningen worden gepresenteerd.
En waar is MS daar anders? Accessoires is waar je winst op maakt, en ze zouden gek zijn neer weer een serie zo neer te zetten. Muizen, keyboards, headsets, geen enkel bedrijf die ooit onder de kostprijs gaat zitten, zeker niet als ze een flinke afzetmarkt hebben. Apple is meester in deze zaken, Nintendo doet nu weer vrolijk mee (pro controller voor 60 euro ofzo?), om maar niet met de keyboard makers te beginnen, daar zit pas echt flinke marges op.

De Elite controller bijvoorbeeld is een goede 100 euro, maar dit is tot dit moment (sinds de PS1) veruit de beste controller die ik heb vastgehouden.

Het is dat die designshop van MS nog steeds niet naar NL stuurt, anders had ik al lang een eigen kleurtje controller gehad (ja er zijn andere bedrijven die dit doen, maar dan zit je ook niet onder de 100 euro, een Elite gaat zelfs over de 200 euro).

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 21 maart 2017 21:13]

Vergeet niet, dat die prijs van de console inclusief de controller is die je erbij krijgt. dus een console zelf is maar 3,5x duurder dan de controller ;)

¤225 voor console volgens PW en ~¤50 voor een losse controller. De console kost dus maar ¤175,00
Ik heb tijd geleden een stoel gekocht die nog duurder was dan een console. En daar zit helemaal geen hardware in. Belachelijk gewoon die stoel had gratis moeten zijn!
Ik heb een Logitech F710 controller, "slechts" 40 euro en nog een logischer layout ook. Het hoeft niet zo duur dus 😜
Ik heb een hele tijd de Chillstream van Logitech gebruikt, maar merkte toch vaak dat games slechte compatibiliteit hadden. Met de Xbox One controller nog geen enkele keer problemen mee gehad :)
Ik moet bekennen dat ik hem slechts 1 keer op een xbone gebruikt heb, verder alleen op mijn PC in GTA5 maar daar bevalt hij uitstekend.
Alle controllers die van Xinput gebruik kunnen maken, werken qua games precies hetzelfde als een Xbox-controller.
Heb enkele dagen geleden nog een 360 controller gekocht, met draad. Was 35 euro (5 euro verzendkosten). Blijft voor mij wel de ultieme controller ;)
Deadzone kon ik zelf aanpassen, werkt perfect. Ik ben op zich geen fan van draadloos (en baal ervan dat ik nu weer batterijen moet vervangen) maar hij bevalt echt top en qua besturing echt geen klachten. Ja in FPS maar dat heb je met elke controller, dan pak ik muis en tobo erbij.
Ik had de bedrade F310 gekocht, maar de deadzones kon ik niet aanpassen in de logitech game profiler om een miraculeuze wijze. De functie was grijs en ik kon een game als Black Ops III of Borderlands 2 niet fatsoenlijk spelen. Dit zijn twee games die heerlijk speelbaar zijn met een pad op PC. Ik speel games als CS GO en Rainbow Six Siege natuurlijk wel gewoon met M/K, maar je snapt mijn punt denk ik wel en waarom ik teleurgesteld was over de gamepad. Ik heb er nog een recensie over geplaatst.

[Reactie gewijzigd door Neallord op 21 maart 2017 22:52]

Misschien snap ik je niet hoor, maar je kunt je xbone controller toch gewoon bedraad maken met een microusb naar usb kabel?
Met Bluetooth kreeg ik regelmatig inputlag op de xbone S controller. Met de wireless adapter heb ik totaal geen last van input lag.
Een concrete test omtrent input lag met wired en wireless gamepads zou een leuk project voor Tweakers zijn. Er moet eigenlijk gewoon een Sega Saturn controller met Xinput komen voor de PC en Xbox One zodat 2D fanaten en fighting game fans hun lol op kunnen. Er is geen enkel bedrijf dat hierin energie heeft gestoken naast Madcatz met hun fightpads en deze gaan erg snel stuk. Er ligt een gouden ontwerp in de oude doos en Sega maakt er geen gebruik van.

[Reactie gewijzigd door Neallord op 22 maart 2017 00:01]

Heb ik totaal geen last van.
Verander "duurdere hardware" naar massaproductie hardware. Vroeger was brood ook heel duur. Ok brood klinkt doorgezaagd..... neem gesneden brood.
Zo gek is dat niet, zoveel zit er niet in zo'n console. Een printplaat met APU, een voeding en een bluray speler. Het zijn beide stukken plastic met een een printplaatje.
en geheugen en een harde schijf ;)
Valt wel mee hoe absurd dat is. Ik gok er zo op dat dit gericht is op de wat 'serieuzere' gamer. Kwalitatief zal deze beter zijn (inschatting, niet op ingelezen) en als ik het vergelijk met de PC markt.

Je hebt zat muizen die 10-15 euro zijn. Valt prima mee te gamen. Verwacht je echter hogere prestatie, beter uithoudingsvermogen, hogere precisie, meer customisation, duurbaarheid en iets wat dat visueel ook uitstraalt. Dan begint het bij 60 euro tot ongeveer 130 euro.
Zo zie je maar weer, 3 weken terug werd Nintendo nog gebashed dat de Pro controller 69,95 kostte....deze is nog 15 euro duurder.....
Het probleem is dat ze weten dat ze bij een console toch wel meer controllers willen. Je ontkomt er niet aan en dus kunnen ze de hoofdprijs vragen.

Samen op de bank voor de tv gamen is namelijk gezelliger.

Eigenlijk gewoon een soort van afpersing dit..

Ik ben wel benieuwd wat de productie kosten van 1 controller is en dus wat de winstmarge zal zijn.
ja want je maakt alleen een product van materiaal. 8)7 8)7 verdiep je eens in de materie voordat je zulke gekopieerde oneliners neer plemt.

[Reactie gewijzigd door JoeBaRe op 21 maart 2017 21:51]

een product maak je niet alleen van materiaal, hierbij komt het ontwerpen,testen, verpakken,verschepen, winkels, personeel,promotie aftermarket sales(servers) etc etc bij kijken. het feit dat ik het moet uitleggen en jij er al vanuit gaat dat een iphone 80 euro kost om te maken zegt meer over de kwaliteit van jou oneline achtige post dan die van mij. er zijn ook huawei's ,oppo's(de n3 had een verkoopprijs van 599 in NL) en xiaomi mi mix bijv. te koop die gelijkwaardig zijn qua prijs als een iphone. daar hoor je niemand over.

[Reactie gewijzigd door JoeBaRe op 21 maart 2017 22:20]

Sorry, ik heb me eens vergist, kinda vergeten dat het niet toegestaan is op tweakers om je te vergissen, laat staan als het om iPhones gaat. Ik ben echter geen hater, heb zelf een mac en iPhone, maar laten we eerlijk zijn, ondanks het super producten zijn, betaal je veel te veel.. net als deze controller.
Is afhankelijk van wat je ziet als teveel betalen. Ja, de fabrikant (om het algemeen te houden) zal er een flinke marge op pakken, daardoor kunnen ze blijven bestaan en innoveren.

Aan de andere kant kan ik niet goedkoper een gelijkwaardig/beter (ja, dat is subjectief) product vinden, anders zou ik die wel kopen. Hierom vind ik het wel veel, maar niet te veel.
Dus een beetje meer grip en een ander uiterlijk voor 20 euro? Ik blijf wel bij de gewone controller dan...
Ach je hebt ook de Elite controller a ¤133

ik had de nieuwe Xbox One S controller met Bluetooth in mijn handen en de Elite variant.
De Elite heeft deels een stroevere rubberen achterkant, meer gewicht en tevens grotere pookjes dan de nieuwe variant. De Elite heeft betere feedback in de schoudertriggers en pookjes. De extra functionaliteit van knoppen verwisselen en de triggers aan de achterkant van de controller gebruik ik niet.
Nadeel is wel dat de Elite niet direct aan te sluiten is door ontbreken van bluetooth. Je kan wel draadloos spelen maar dan moet je moet een losse wireless adapter bij kopen (ik in ieder geval wel). Anders met de usb kabel spelen.

Ik was eerst ook niet bereid om ¤149 euro te betalen, maar comfort is uiteindelijk bij mij bepalend geweest (je doet er toch wat jaartjes mee). Door een cadeaubon was de knoop doorgehakt, anders had ik het nooit gedaan.

De hier bovenstaand afgebeelde controller moet waarschijnlijk het gat tussen de Xbox One Bluetooth controller en Xbox Elite controller opvullen.

[Reactie gewijzigd door aliberto op 22 maart 2017 00:49]

Heb zelfde Xbox One Forza 6 versie hierbij zit ook een controller met een rubberachtig reliëf op de achterkant waar je hem vast houd. in een woord uitstekend !!
Zou die controller stuk gaan dan weet ik nu al dat de vervanging zeker weer zo'n onderkant gaat / moet hebben

Lijkt ook wat zwaarder te zijn dan me andere controller maar geen gewicht meting gedaan verder.
Dat is een heel andere prijs dan waar in het artikel over gesproken wordt... Hij is dan uiteindelijk maar 5 euro duurder, dat is dan de moeite nog waard.
Wat ik een voortreffelijke controller vind. Deze (en nog meer de Pro) zal vast iets beter zijn, maar de standaard controller zit al zo goed in elkaar dat ik geen reden zie om een andere/duurdere aan te schaffen.
De standaardcontroller is alleen een beetje flimsy met krakend plastic. Ik heb er twee en beide kraken ze behoorlijk. Dat was met de oude xbox 360 controllers veel beter. Veel dikker en steviger plastic.
Vreemd. Dat heb ik met mijn Xbox One controllers niet. Heb alleen bij een controller last van een DPad die slecht contact maakt en de pookjes beginnen een beetje de opstaande rand te verliezen door gebruiksslijtage.
Ik heb vandaag een standaard xbox one controller terug gehad van microsoft RMA. Ik kreeg een compleet nieuwe standaard controller. Zwart is nu meer grijs mat. 3,5 mm jack is nog gewoon aanwezig. Daarnaast zit er nu grip aan de achterkant. De xbox knop lijkt iets kleiner en dat glimmende zwarte stukje rondom de home knop is weg en bestaat uit een geheel. De LB en RB knop klikken heel soepel nu. Ik ben positief verrast moet ik zeggen. Ik lees nergens iets over een nieuwe versie standaard controller.
Die is er al een tijdje, sinds de introductie van de Xbox One S... Eerst alleen in het wit en sinds een tijdje ook in het zwart.
Wat apart dat zoiets in (naar mijn weten) stilte gebeurd. Bedankt voor de info!
Das gewoon dezelfde controller met een ander kleurtje verf op?
En wat goedkope rubber op de achterkant.
¤20 meer.. o-O |:(
Ziet er leuk uit.. maar niet voor die prijs.
De Switch Pro Controller kost ook rond de 70 euro, maar daar hoor je eigenlijk niemand over klagen. Dit is leuk voor de liefhebber, maar voor ieder ander volstaat de normale Xbox One controller ook.
Ik heb mijn Switch Pro Controller voor 55 euro bij de MediaMarkt gehaald :+ (59 in de aanbieding - 5 euro kortingskaart)

Verder is de Switch controller incl. btw, deze XBOX controller is exclusief. Plus moet je er nog een losse accu en oplaadkabel bij kopen, welke standaard bij de Switch pro controller zit.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 21 maart 2017 21:09]

Ik heb mijn Switch Pro Controller voor 55 euro bij de MediaMarkt gehaald :+ (59 in de aanbieding - 5 euro kortingskaart)

Verder is de Switch controller incl. btw, deze XBOX controller is exclusief. Plus moet je er nog een losse accu en oplaadkabel bij kopen, welke standaard bij de Switch pro controller zit.
Aanbiedingen en kortingskaarten vergelijken met een adviesprijs, hoe krom is dat 8)7
Nintendo hanteert geen adviesprijzen in de EU ;)
Volgens mij hoor je iedereen over de prijs van de switch pro controller klagen.
Dan bevind jij je toch echt in kringen waar Nintendo niet zo populair is - ik hoor alleen maar klachten over de hoge prijzen van de Joy Cons en de Pro controller. Ook over de prijzen van de WiiU controllers destijds, overigens...
Niemand over klagen? Misschien hebben we verschillende bronnen, maar iedereen ging leip over "een Nintendo controller van die prijs". Waarvan ik nu even twijfel of er HD Rumble in zit of niet. Want dan maakt dat ding ook nog instant meer interessant dan dat Xbox ding. De prijzen van de accessoires van Switch hebben wel veel shit gekregen hoor.
De normale draadloze x-box controller valt nog steeds niet te button-mappen ... dat moeten ze eerst doen voor ik weer een microsoft product koop!
Nu nog een zwarte Xbox One S console.
De S storm grey vind ik anders best mooi.
Offtopic: Nu nog spellen. Er is haast niets wat je al niet met Windows 10 kan doen of spelen. De concurrentie haalt de XBox nog in, maar ik verwacht nog een lijstje dit jaar wat uit gaat komen.
Zo lijkt een setje Joy-cons voor de Switch ineens niet meer zo prijzig als je dit ziet.
aangezien de discussie vooral over de prijs-excentriciteit van controllers gaat, heeft er iemand ervaring met (x-box) controllers uit china ?
laagste xbox controller (draad) in de pricewatch is 35,70 ; op ali-express begint het rond 15 euro