Apple: iPhone 6-modellen vallen aanzienlijk minder uit na iOS-update

Apple claimt dat de update naar iOS 10.2.1 ervoor zorgt dat aanzienlijk minder mensen te maken hebben met spontaan uitvallende iPhone 6- en 6s-smartphones. Volgens het bedrijf had ook maar een klein percentage gebruikers last van dit 'ongemak'.

Uit diagnostische gegevens blijkt volgens Apple dat de iOS 10.2.1-update het aantal smartphones dat te maken heeft met het uitvalprobleem met 80 procent bij de iPhone 6s-modellen en met 70 procent bij de iPhone 6-apparaten is afgenomen. Waarom de aanpassing van iOS niet bij ieder toestel het probleem oplost is niet bekend.

Volgens Apple staat iOS 10.2.1 inmiddels op de helft van het aantal actieve iOS-apparaten. Het probleem met spontaan uitvallen zou zich niet voordoen bij de iPhone 7-modellen. Volgens TechCrunch, dat de statistieken van Apple ontving, was het probleem toe te schrijven aan energiepieken bij hoge activiteit. Relatief oude accu's zouden niet goed aan die pieken kunnen voldoen, wat tot uitval van het toestel zou leiden.

Apple heeft verder wijzigingen aangebracht in iOS die zorgen dat, mocht een gebruiker alsnog met een onverwachte uitval te maken krijgen, het toestel herstart zonder dat de bezitters hun smartphone aan het lichtnet hoeven te hangen. Veel iPhone 6-bezitters moesten dit namelijk wel doen als hun toestel uitviel. Volgens Apple is het geen veiligheidsrisico maar een 'ongemak' voor een klein percentage gebruikers.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

24-02-2017 • 12:12

129

Submitter: GeforceAA

Reacties (129)

129
118
58
10
0
49
Wijzig sortering
Anoniem: 719513 24 februari 2017 12:19
Ik heb er inderdaad ook minder last meer van. Eerst viel hij geregeld uit bij 16-21%.
Wat wel vreemd is dat hij -eigenlijk altijd- binnen enkele minuten van 9% naar 1% gaat, waar hij dan een flinke tijd op blijft totdat de iPhone daadwerkelijk leeg is.

Verder wil ik opmerken dat ik zeer ontevreden ben over de accu. Ik heb de 6s nu ongeveer een jaar. Waar ik in het begin met gemak 2 dagen op een accu deed, kom ik nu de dag niet meer door. Mijn telefoongebruik is gelijk gebleven. Wat mij opvalt is dat er sinds september (ja toevallig, sinds uitkomen van de 7) een update is geweest, waardoor de accuduur gigantisch is verslechterd. Het lijkt er op dat Apple op deze manier mensen probeert te forceren het nieuwe toestel te kopen. Als dat waar is, vind ik dat toch wel een beetje schofterig.
Volledig mee eens dit ervaar ik ook. Gister bij Apple geweest. Ook de batterij verslechterd snel. Nu 83% van origineel. Bij 80% krijg je een nieuwe batterij (mits <2jr & <500 cycles).
Dat is dan ook inherent aan de gebruikte techniek. Lithium ion slijt in het begin gewoon snel en zit binnen 800-1000 cycles al ver onder de 80%.

Dat red ik binnen twee jaar wel
Apple zal echt niet een update uitbrengen om de performance zodanig te verslechteren om mensen zo een aanschaf van een nieuwe toestel te forceren. Vooral niet gezien de 6S nog steeds flink verkocht wordt.

Ik denk dat je vooral het probleem in achtergrond processen moet zoeken.
Het issue wat ze nu hebben opgelost had ook met een zeer intensief proces te maken welke de batterij zodanig belast dat er een shutdowns wordt geforceerd.
Dat kan natuurlijk ook raar gedrag in de batterij duur geven.
Ik ben afgelopen oktober naar de T-Mobile shop geweest om te zeggen dat m'n batterij drastisch was verslechterd. De verkoper vertelde mij dat het normaal is dat de accu na een bepaalde tijd de accu vermindert en er zij daar niets aan doen.

Hij adviseerde mij om een clean-instal te doen, wat ik toen ook gedaan had. Echter wat betreft de accu is er nadien niets veranderd.

Ik heb steeds nauwelijks apps gehad. Naast Whatsapp, nieuws en internetbankieren heb staat er eigenlijk niets op. De locatievoorzieningen heb ik overal uitgezet, behalve bij Zoek Vrienden maar geloof niet zo erg dat het daar aan ligt. Verversen op de achtergrond staat ook overal uit.
Een gemiddelde batterij heeft nog 70% van zijn capaciteit na 300 tot 500 full cycles. Dit staat gelijk aan een paar jaar, al kan hij al 10% zakken na 50 cycles bij wat slechtere batterijen. Daarnaast wordt de levensduur snel korter als je met enige regelmaat de accu onder de 20% laat komen en ook elke keer tot 100% opladen is een extra belasting voor dit type accu.
Bronvermelding alsjeblieft, ik wil hier meer over weten.
Hier een goed artikel.
Ik vind het wel een hele vreemde test,

Wat wordt er nu getest, Lipo's of Lion's (4,2Volt of 4,1Volt).
Deze worden steeds door elkaar gehaald en hebben toch wel heel verschillende eigenschappen.
Dat is inderdaad de bron waar ik (en veel andere sites) deze informatie vandaan haalt :)
Dus.. meer dan de helft van alle iPhone gebruikers laden hun toestel in de nacht op. Vaak is deze onder de 30% en wordt deze uiteraard volledig tot 100% geladen.

Volgens jou is dat slecht voor de batterij? Met andere woorden, zoals Apple zou zeggen "we made a great product, you are just using it wrong" ?

Bron of geen bron. Maar een product dat gemiddeld iedere nacht van 0/10 -> 100% wordt opgeladen, maar er niet tegen kan, is geen goed product. Lijkt mij dus stug dat Apple 'slechte' producten levert.
Dit is een probleem dat speelt bij li-ion batterijen, helaas zijn er nog maar weinig of zelfs geen echte vervangers voor deze Accu's zonder de prijs van de producten exponentieel te laten groeien.

Ofwe dit speelt niet enkel bij apple maar bij alle producenten van producten met li-ion accu's
Ik denk dat er veel meer factoren meegenomen kunnen worden, Samsung heeft namelijk met de S3 S4 en S5 draken van accu's gemaakt (de nieuwere weet ik niet), maar de diepe ontladingen zeggen niet heel veel. (opbollen ed, ik heb het genoeg gezien, evenals met een eerdere telefoon van mijn moeder) Ik heb mijn Lumia 920 in 2 jaar tijd zo veel gebruikt, dat ik hem vaak overdag nog een halve lading extra moest geven. 's Nachts laadde ik hem met de draadloze lader dus op naar 100% (extra warmte in de accu). Overdag een snellader, dus ook extra warmte.

Wat dat betekent? Een grote thermische belasting en een hoop laadcycli in die 2 jaar. En hoewel je zou denken dat de capaciteit aardig is afgenomen gebruikt mijn moeder deze Nokia nog altijd, waar ze hem eens in de 2-3 dagen oplaadt, met altijd 3G en Wi-Fi aan met zo nu en dan nieuws checken met WhatsAppen erbij.

De S3 mini welke ze eerder had was na 1-1,5 jaar gebruiken binnen een dag leeg, dat zegt in mijn ogen al heel wat over de quality check van Samsung (zie Note 7 debacle, hoewel dat een gevoelige snaar is natuurlijk, dat was meer een misvormde accu tijdens productie)

Van Apple heb ik ook meermaals vernomen dat de 'refurbished' iPhones minder laadcycli kunnen maken dan een nieuw exemplaar, ofwel dat de batterij het tijdig begeeft. Hier durf ik verder weinig over te zeggen, maar na dit lulverhaaltje kan ik in elk geval wel vertellen dat er een beduidend verschil is in batterijkwaliteit per fabrikant (Nokia's zijn onverwoestbaar, durf ik best uit te spreken) :)

[Reactie gewijzigd door barta123 op 28 juli 2024 16:09]

Hoe vaak je hem oplaadt, zegt niet zo heel erg veel. Van 30 naar 70% opladen bv is geen volledige cyclus. Snelladen is vaak ook beperkt dat het tot zo'n 80% snel gaat en daarna trager gaat om de accu te ontzien. Maar warmte is inderdaad een slechte invloed op de accu, al denk ik wel dat het allemaal maar kleine invloeden zijn.
Sowieso hou ik mijn eigen telefoon vaak aan de lader als deze tussen de 30% en 80% is, vaker een beetje opladen is namelijk gunstiger voor je accu dan dag in dag uit van <15 naar 100 opladen.
Overigens geldt dit ook voor laptops, ik zie toch veel mensen die continu aan de voeding werken en dit is helemaal niet goed voor zo'n accu.

[Reactie gewijzigd door RebelwaClue op 28 juli 2024 16:09]

Ik snap niet dat deze comment van Bart's gemind wordt, staat wel goede info in
Bij vroegere Samsungs kun je gewoon de accu kunt vervangen voor een heel redelijke prijs. Als je de pech hebt een slechte accu te hebben dan geef je 15,- uit en kun je weer een jaar of 2 vooruit.

Klachten over accu's komen vooral doordat mensen perse een superdunne telefoon willen en dan moet je het maar net treffen dat je een goeie accu hebt.

[Reactie gewijzigd door stefanv op 28 juli 2024 16:09]

Kanttekening daarbij wel is dat 20% vol in je scherm niet gelijk staat aan 20% accucapaciteit. Elke moderne accu wordt beheerd door software en die software laat niet toe dat je accu diep ontladen wordt.
Dat heb ik eerlijk gezegd nooit gelezen, wel dat bij 100% het laden stopt tot deze weer een paar procent dropt en dan pas weer spanning doorgeeft. Om te voorkomen dat je je accu overbelast.
70% is wel extreem volgens mij. Uit eigen ervaring heeft mijn: Macbook Pro uit 2013 nog 90% capaciteit na 300 cycles en mijn iPad 3 van 5 jaar oud heeft nog 80% na 550 cycles. Met de Coconut battery app te zien.

[Reactie gewijzigd door AlphaBlack_NL op 28 juli 2024 16:09]

Ik gebruik mijn Macbook iets meer dan jij.. 2012 pro 15" model(in december vervangen voor 2016 model) had 1700 laad cycli en volgens coconut nog 87% capaciteit. Super batterijen!
Anoniem: 661359 @Sjeefr25 februari 2017 17:52
Ik heb mijn macbook nu 100 keer opgeladen (van onder de 10%naar 100%) en zit op 97,6% van de capaciteit. Volgens mij zijn die Macbook batterijen gewoon super.
Die waardes zijn ook gemiddelden vermoed ik zo. Als ik kijk naar de iPhone gebruikers op het werk die ongeveer een jaar terug hun 4s in konden ruilen, zie je daar echt enorm veel verschillen hoe slecht of goed de batterij nog was op die dingen.
Mijn Air, geproduceerd 16/09/2013, heeft 305 cycles en zit op 83.7% van de originele capaciteit. https://www.coconut-flavo...c26c2136e1fbc8b3bfe9415d2
Tip: Download de tool CoconutBattery (Alleen voor MacOS / OS X)
Koppel je iPhone aan de Mac middels de USB kabel
Klik op 'iOS device'
Check de gezondheid van de batterij van je iPhone

Het is een makkelijke en snelle manier om de resterende capaciteit van de batterij van je Apple apparaten te meten. Dan kun je ook met cijfers aantonen dat de batterij eventueel slecht is.
Toch geven batterijen die snel uitvallen vaak nog roodkleurige statistieken in CovonutBattery.
Contact opnemen met Apple zelf? Batterij na 1 jaar slecht is niet normaal en volgens mij kan Apple de diagnose stellen of je batterij te snel buiten de normen slechter is geworden.
Die batterijen moeten gewoon jaren meegaan.
Een t-Mobile shop zal je daar waarschijnlijk niet verder mee helpen.
En even kijken in het 'Batterij' menu welke apps het meeste gebruiken. Kan soms verrassend zijn.
Jullie weten dat Apple een reperatieprogramma heeft opgezet wat betreft dit issue he? Ik heb laatst mijn telefoon ingelevrd bij Amac in Rotterdam (Certified Apple Partner) en die hebben kostenloos mijn batterij vervangen. Tweakers had hier ook een artikel over: nieuws: Apple komt met reparatieprogramma voor falende accu iPhone 6s (Volgens mij geld dit ook voor de iPhone 6). Je kunt op de Apple website controleren of je telefoon in dit programma valt, wat bij mij dus het geval was.
Dit geld niet voor de iPhone 6. Ik ben 2 maanden geleden naar de Apple winkel geweest omdat mijn iPhone vaak random uit viel bij 10-25% en dan zij dat hij leeg was. Een uur later echter kon ik hem gewoon weer aanzetten en had hij dan nog steeds +- 20 % batterij. Er werd mij verteld dat omdat de telefoon bijna 2 jaar was dit aan de accu lag en deze verslechterde. Ze mochten hem niet vervangen i.v.m. millue wetten (bullshit naar mijn mening). Vervoglens ook gezegd dat ik dus eigenlijk met een niet goed werkende telefoon zit en Apple het niet mag repareren volgens een wet? Toen heb ik ook gevraagd hoe dit dan zat tot betrekking van het reparatieporgramma waar jij het over hebt. Dit was uitsluitend voor de 6s werd mij verteld :(
Ah, ik lees inderdaad nergens dat het ook voor de iPhone 6 is, helaas :-(
Ik snap niet dat apple hiermee weg komt. Een telefoon van 800 euro moet het na 18 mnd gewoon als nieuw doen.
Apple over het milieu :+
De EU had graag een standaard voor opladers ivm de milieubelasting. Apple kiest zijn eigen standaard.
De EU had graag dat accu's makkelijk verwisselbaar zijn zodat mensen geen apparaten weggooien alleen maar omdat de accu dood is. Apple gebruikt niet-verwisselbare accu's....
Yep precies mijn gedachtte. Het meest irritante is nog dat ik er gewoon niks tegen kan doen. Ik snap dat een batterij na +- 22 maanden door gebruik slechter kan worden, dit is gewoon slijtage. Wat ik echter niet snap is dat ook al wil ik ervoor betalen (80 euro) weigert Apple dit doordat hun test aangeeft dat mijn batterij nog net te goed is om in aanmerking te komen voor vervanging... Ik zei ook dat ik dus met een telefoon van 800-900 euro zat die dus niet goed functioneerde na 22 maanden. Het antwoord wat ik kreeg was ja we vinden het ook vervelend maar kunnen er niks aan doen. Ze gaven als tip om hem zo veel mogelijk naar 100% op te laden zodat hij sneller leeg ging en na een paar maanden dan alsnog de batterij te vervangen.
Zou dit aan de lage buitentemperatuur gelegen kunnen hebben? Ik heb ook een paar keer gehad dat hij bij koud weer uitviel om zo de batterij te beschermen.
In die tijd zat ik in new york waar het gemiddeld -6 was idd. Dit zou dus ook een mede oorzaak kunnen zijn.
Alleen de Plus, of is dat al veranderd, mijn iphone valt meestal rond 15 uur uit (14%).
Bijna vanaf het begin geldt dit ook voor 'niet-plus' modellen. Mijn batterij is inmiddels van vervangen van mijn 6s 64 GB.
Ik heb een 6, en daarvan staat me bij alleen de plus, maar Ik zal apple eens bellen !
Van mijn Normale 6s 128gb is hij vervangen.
Is mij bekend (voor de 6S); sterker nog mijn batterij is omgewisseld :)
Voorheen regelmatig van 30-50% ineens "uit", is opgelost sinds de wissel.

Mijn vrouw (althans haar iPhone 6S) had hetzelfde probleem, alleen die kreeg een nieuw toestel :o (vast iets misgegaan bij de wissel)

[Reactie gewijzigd door ReneX op 28 juli 2024 16:09]

Ik bevestig: de batterij van mijn iPhone6 uit oktober 2014 lijkt nog even goed als nieuw. Niets te merken van achteruitgang Ik ben nochtans een redelijk intensieve gebruiker.
Ik heb een iPhone 6 van anderhalf jaar oud. Batterij verliest 10% per uur al doe ik helemaal niks. Ga ik dingen doen is hij binnen 2 uur leeg. Onder iOS 9 nergens last van.
Anoniem: 583079 @zap824 februari 2017 19:50
Heeft niks met iOS9 of iOS10 te maken. 10% per uur, dan is het helemaal mis. Meest waarschijnlijke is een batterij die stuk is. Anders eens een full reinstall doen...

Mijn iPhone6 draait overigens iOS10. Hebben hier thuis ook nog een iPhone5s bijvoorbeeld die ook iOS10 draait en die batterij gaat ook nog relatief goed (al is batterijduur nooit een sterk punt van de 5s geweest..), ook al is het toestel bijna 4 jaar oud.
Bedankt ik vermoedde al zo iets. Alles al geprobeerd. Van resets tot full new install. Ik draai hier inmiddels 10.2.1 maar merk niks van winst qua batterij.
Meerdere mensen hebben al gezegd dat ik batterij moest laten vervangen. Aangezien ik geen hardware-man ben kost het volgens mij snel 6 tientjes bij zo'n hardware winkeltje.
ja, dat is gewoon slechte service van T-mobile. Eens bij Apple (of een officiele reseller als iCentre of Xando) proberen, mijn ervaring is dat echte problemen gewoon opgelost worden.
Gewoon een afspraak maken met de Apple store in Amsterdam (of 1 van de andere 2 plekken). Daar word je ook echt geholpen.

[Reactie gewijzigd door assk op 28 juli 2024 16:09]

De persoon bij T-Mobile heeft daar inderdaad gelijk in, bij elke cycle vermindert de accu. Of je nou veel apps hebt of niet, wanneer jij je telefoon oplaad, en ontlaad gaat er als het ware een stukje van je accu "dood"
Ik denk mss dat net daar het probleem zit.

De Iphone 6(S) blijven nog steeds "te'' goed verkopen,waardoor ze mss met een overschot van de 7 zitten?!Niet iedereen wil de nieuwste smartphone betalen,waar je bijna geen verschil ziet,met de vorige 2 generaties,buiten de weggelaten ......! 8)7

Ze hebben vorig jaar goed geboerd,maar ze hebben nooit de aantallen per model vernoemd!
Apple heeft waarschijnlijk geen overschot gezien dat productie altijd zeer nauwkeurig is afgestemd op de vraag.
De 6S is nou eenmaal gewoon nog populair, niks mis mee, niet iedereen hoeft het laatste toestel. Bedrijven zullen waarschijnlijk ook eerder een model van de vorige generatie geven aan hun medewerkers, je ziet dat daar ook vaak niet de noodzaak is om het laatste model te kopen. Daarnaast is de 6S een prima toestel.

Wat betreft de verschillen. Tja uiterlijk hoeft er geen verschil te zijn, waarom. Echter onder de kap zijn er flinke verschillen vooral met de 6. Met de 7 gokt Apple echt niet op de al bestaande 6S gebruikers.
Apple zal echt niet een update uitbrengen om de performance zodanig te verslechteren om mensen zo een aanschaf van een nieuwe toestel te forceren.
Ten tijde van de iPhone 3G heeft Apple dat dus juist wel gedaan met de update naar iOS 4.2.1 (8C148). Er was toen een "grace period" van (naar ik meen) 3 dagen om naar de vorige versie van iOS terug te gaan. Maar dat was niet wereldwijd bekend en alleen op de developer website gedocumenteerd waarvoor een account nodig was. Miljoenen werden dus gedupeerd.
Het issue wat ze nu hebben opgelost had ook met een zeer intensief proces te maken welke de batterij zodanig belast dat er een shutdowns wordt geforceerd.
Dat kan natuurlijk ook raar gedrag in de batterij duur geven.
Apple, als enige partij met controle over iOS, kan dat soort zeer intensieve processen (als enige) voorkomen, of herkennen en temmen.

Begrijp mij goed. Ik ben geen Apple hater (eigenaar van 3G, 3Gs, 4s, 5s en 6s Plus).
Ook van een 7s Plus (nieuwe naam?) tenzij rond dezelfde tijd een Android gebaseerd toestel verschijnt (aangekondigd) dat mij kan bekoren. Maar ik ben ook kritisch. Steve Jobs was wat betreft forced upgrades een stuk onmenselijker dan Tim Cook.
De smeerlapperij met de ATI HD 3870 was ook ten tijde van Steve Jobs. Gewoon die grafische kaart blijven verkopen terwijl je de drivers ervoor uit de volgende grote OS X update verwijderd. En zelfs na verwijdering van de drivers de grafische kaart nog blijven verkopen.
Het is gewoon dat de 6 dezelfde problemen heeft (gehad) als 6s. En dat door gevolg van een update.
Hier namelijk hetzelfde probleem gehad. En heeft helemaal niks te maken gehad met hoe zwaar je de telefoon gebruikte. Hij kon gewoon plotseling rond de 15-35% uitvallen.
Als ze dit idd expres hebben gedaan is het rond uit schandalig. Maar ook als het perongeluk is gegaan. De manier hoe ze hier mee om zijn gegaan is ook schandalig het niet erkennen dat de 6 hier ook problemen van had.
Ik kom er niet voor in aanmerking maar heb wel degelijk last van een snel uitvallende iPhone. Bij 21% valt mijn iPhone zomaar uit.
Je telefoon maakt misschien geen deel uit van het battery replacement programma, maar dat wil nog niet zeggen dat je met een kapotte telefoon blijft zitten. Ik had dezelfde problemen met mijn 6S Plus, die valt ook buiten het programma. Apple Store binnengewandeld, probleem uitgelegd, testjes gedraaid, 'nieuwe' iPhone gekregen :)

edit:
Zonder afspraak, het was rustig, net voor sluitingstijd. Op zaterdagmiddag zal het lastiger zijn zonder afspraak.

[Reactie gewijzigd door fsfikke op 28 juli 2024 16:09]

Owh dat is dan wel een aanrader, heb je een afspraak gemaakt of ben je zonder afspraak die kant op gegaan?
Zou voor de zekerheid even een afspraak maken. Indien je net op een piekmoment komt, kom je anders voor niks.
Ja en val helaas niet onder de actie
Ik heb persoonlijk precies hetzelfde. Sporadisch uitvallen op 10/20/30/40%, eerst dacht ik het is de kou, maar zelfs in mijn (warme) handen valt die uit. Diagnostics op mijn telefoon vertelde dat mijn accu OK is, maar ik ga niet updaten naar 10.2.1 omdat ik dan niet de mogelijkheid heb om te jailbreaken, en op 10.2 wel.

Overigens als die uit is gevallen, en ik wil 'm opstarten geeft ie aan dat de accu leeg is, maar als ik 'm vervolgens aan de lader hang tot dat die is opgestart, loopt die weer van waar die was (10/20/30/40%). Battery Life geeft aan dat mijn batterij nog 83% capaciteit heeft.

[Reactie gewijzigd door royzegthoi op 28 juli 2024 16:09]

Ik heb dit ook gehad bij mijn 6S. Dagelijks uitval, soms bij 80%. Na aanzetten weer terug op ongeveer dezelfde waarde. Soms moest ie aan de oplader om 'm weer aan te krijgen. Diagnostiek gaf aan dat de accu niet defect was en het toestel viel net buiten de reeks die in aanmerking kwam voor vervanging.

Laatste optie van Apple Support was om het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen en GEEN backup terug te zetten, m.a.w. inrichten als nieuw toestel. Dit heeft tot mijn grote verbazing het probleem opgelost. Het toestel loopt nu weer normaal leeg en gaat meestal uit bij 1%, soms bij 4.

Enige nadeel van deze methode is dat je in sommige apps je data kwijt bent. Met name apps die hun data niet in iCloud of elders online opslaan. Ik vind dat Apple hier iets voor moet aanbieden, bijvoorbeeld dat je selectief uit een iTunes backup een app met bijbehorende data kunt terugzetten.
Mee eens! Ik heb dit ook eens ervaren, en de onmogelijkheid selectief te herstellen dwong me ook om vanaf niks te beginnen.

Was een iPhone 5 die telkens binnen een paar uur leeg was en heet werd. De oplader kon het nauwelijks bijbenen. In Settings kon ik zien dat ie vrijwel nooit in slaap stand ging dus altijd actief werd gehouden. Welk programma dat deed werd niet duidelijk. Resetten mét herstel van backup had geen effect. Selectief verwijderen van bekende energieslurpende apps leek niet te helpen. Zelfs upgraden naar een iPhone 6 mét herstel van backup migreerde het probleem gewoon mee. |:(

Uiteindelijk factory reset gedaan zónder herstel. Omdat de meeste apps tegewoordig veel data 'in de cloud' opslaan was dat nog verrassend eenvoudig, zelfs met honderden apps.

Het batterij-probleem was daarna inderdaad direct verholpen en is nooit meer teruggekomen ondanks dat ik vrijwel alle apps weer geïnstalleerd heb.
Geinig, Apple Care vertelde mij namelijk ook dat een DFU restore en vervolgens instellen als nieuwe telefoon het probleem zou moeten verhelpen (dus geen iTunes backup terugzetten). Dit heb ik gedaan op 10.2 toen die nog gesigned was (en de mogelijkheid om te jailbreaken confirmed was :+ ).

Ik moet er ook bij vermelden dat 'ie nu sporadisch een keer uitvalt, terwijl dat voorheen echt elke keer (dag) was.
Klinkt een beetje als bepaalde android toestellen van vroeger, was opgelost met een nieuwe accu en een wipe van de accu cache data :)
Dat is gewoon een dooie accu.
Ik had hetzelfde probleem op mijn samsung galaxy note 4. Uitvallen soms zelfs op 60% accu leeg bij opstarten maar aan de lader hangen en weer vol. Ik was terug gegaan naar mijn provider en kreeg onder garantie een gloednieuwe accu.
Helaas doet apple nogal moeilijk met garantie etc. Maar ik zou het gewoon bij je provider (als via abbo) of winkel waar je hem hebt gekocht proberen farantie te claimen
Had ik bij mijn Note 4 inderdaad ook. Hoor er meer mensen over. op eBay nieuwe accu gekocht voor 10,- en sindsdien weer als de bliksem.
Had hetzelfde probleem met mijn iPhone 6. Uitval tussen 30 en 40%. Telefoon kan vervolgens alleen nog opstarten door aan de sluiten op een lader.

Mee naar de Genius Bar gegaan, complete check gehad. Batterij is voor zijn leeftijd nog in zeer goede staat met 300+ cycles. Ik erg verbaasd want had de overtuiging dat de batterij het probleem was.

De 'genius' adviseerde om een factory reset te doen. Mogelijk kan het aanbod van apps de batterij dusdanig nadelig beïnvloeden dat er schone installatie en het opnieuw installeren van apps e.d. die ik daadwerkelijk gebruik voor een oplossing zorgen.

Ik had er een hard hoofd in, maar heb het advies braaf opgevolgd en sindsdien geen problemen meer gehad.
dat maakt niet uit want ik kreeg voor de zomervakantie een nieuwe 6s.
De accu's van mijn iPhone 5 (moeders) iPhone 5s (vriendin en werk) en mijn eigen privé telefoon iPhone 6s doen het nog steeds ongeveer anderhalve dag bij voor mij normaal gebruik. dat was bij de aanschaf ook al zo. Ik denk niet dat het een samenzwering in Cupertino is om jou een nieuwe telefoon te laten kopen.

Ik zou de oorzaak eerder zoeken in apps die in het afgelopen jaar updates gekregen hebben en daardoor bijvoorbeeld meer stroom verbruiken.

[Reactie gewijzigd door SirLenncelot op 28 juli 2024 16:09]

Zelf merk ik dat vooral Pokemon Go een ware batterijvreter is, misschien naweeën van de hype?
Je moet misschien eens kijken welke features je nu gebruikt die je bij aankoop niet gebruikte? Hoeveel apps maken gebruik van je GPS? Hoeveel apps verversen zich op de achtergrond etc. Met updates komen er ook nieuwe features bij die je batterij zwaarder kunnen belasten.
VoIP applicaties hebben ook rechten om op de achtergrond te draaien. Tegenwoordig hebben steeds meer applicaties VoIP rechten zoals WhatsApp en misschien Facebook Messenger ook al? Kijk daar maar eens naar. Als dat slecht opgezet is dan draait er steeds iets op de achtergrond wat de call will beantwoorden, kortom een service. Tegenwoordig kan dat ook met push notificaties en dan komt de applicatie pas in actie als er echt gebeld wordt.
We moeten dan maar aannemen dat er geen enkele app is bijgekomen sinds de aankoop. Ik heb m'n mail-intervals aangepast en pleurde laatst TripAdvisor van m'n telefoon af, die elke keer locatie enz. scant en doe nu merkbaar langer met de batterij. The little things.
Een groot verschil merkte ik door het uitzetten van verversen op de achtergrond van apps.
Op zich is dat te testen natuurlijk. Batterij meten voor de update en na de update. Alleen kun je dan nog niet concluderen of dat opzettelijk is geweest of niet. Ik heb ook een 6s, maar ik laad deze eigenlijk heel vaak op. Op mijn werk en in de auto hangt hij ook aan een draadje. Om die reden zie ik een verslechtering in het batterijgebruik niet, of minder snel.
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn IPhone 7 Plus, het bleek een defect te zijn in het moederbord en daarom werd direct omgewisseld voor een nieuwe. Eerst deed ik ook twee dagen met een enkele acculading na ongeveer 3 maanden nog geen dag.
bepaalde serienummers kunnen een nieuwe accu krijgen, al gechecked?

https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Die van mij valt er ookonder, maar ik heb nooit problemen gehad, twijfel om de accu te laten vervangen. nietnodig, maar dan zit er wel weer een verse in :)
Lijkt mij ook maar dat gaan ze toch nooit toegeven.
Je kon het gratis laten repareren bij een store ik heb dit laten doen en daarna geen problemen meer gehad.
Ik heb al meer dan 2 jaar een iPhone 6 plus nooit problemen gehad met de accu.
Mijn vriendin heeft de iPhone 6s Plus en geregeld problemen dat de accu % niet klopt en zomaar uitvalt bij een lage accu %.


Softwarematig maakt Apple zeker een ''oudere'' telefoon trager.
Ik verdenk Apple hier ook van dit te doen. Precies na het uitkomen van de iPhone 7 begon ik enorme kuren te krijgen omtrent accu duur. Net zoals jij deed ik eerst makkelijk 2 dagen, maar ben nu soms voor de zon onder gaat al door mijn batterij heen. Ik ben continu mijn iPhone door de dag heen aan het bijladen om maar op 2 procent uit te komen net voor ik ga slapen. Op het moment van dit schrijven zit ik op 10% en heb em al 2 keer bijgeladen van 5 naar 30% vandaag. Dit kan toch niet voor een toestel van een jaar oud?? En het grappige is dat mijn collega exact hetzelfde heeft en dit exact rond dezelfde tijd zich voor begon te doen. Ik kan bijna niet anders meer dan denken dat Apple inderdaad express iets heeft ingebouwd om jouw naar de iPhone 7 te sturen. Ik verdachte ze er al van bij de vorige generatie, omdat ik daar zo een beetje dezelfde problemen kreeg rond het uitkomen van de 6s, maar nu ik het weer heb met de 6s bij het uitkomen van de 7 weet ik het eigenlijk bijna wel zeker. Ik zou hier best wel een groot onderzoek naar willen zien. Bij generaties ervoor gingen ze de iOS updates gewoon enorm traag laten worden op oudere toestellen, maar na enorme weerstand heb ik het idee dat ze nu gewoon overgegaan zijn op de batterij extra belasten ipv de CPU..

Wellicht dat er een bugje zat in deze batterij slurp patch waardoor hij zoveel stroom verbruikt dat hij bij 16% al uitviel.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 28 juli 2024 16:09]

Indien je telefoon iets ouder is dan 1 jaar kom je misschien in aanmerking voor gratis vervanging van je batterij. Ik had hetzelfde probleem.
http://www.iculture.nl/ni...ramma-iphone-6s-batterij/
Nadat mijn iPhone 6s een nieuwe accu van Apple kreeg, ben ik nu weer helemaal tevreden.
Je kan hier kijken of jouw iPhone een nieuwe accu krijgt van Apple:
https://www.apple.com/uk/...one6s-unexpectedshutdown/

Mijn iPhone viel uit op de gekste tijden, met de nieuwe accu niet meer. 0 keer zelfs.
Grappig, zelfde probleem gehad. Met bij uitvallen procenten tussen de 15-35. En idd na deze update vaak nog uren werkend met 1%
Ik denk alleen niet dat Apple dit expres heeft gedaan/ kunnen doen. Want ik ga er van uit dat dat wel te conteroleren valt door andere partijen?
Ik kan dit beamen, mijn iPhone 5s uit 2013 is zojuist bijgewerkt naar de laatste versie van iOS (10.2.1) en doet volop mee in 2017!
Wat een onzin. Ik heb nog een Galaxy S4 in gebruik en die gaat nog steeds als een speer. Ook de accu houdt het makkelijk nog een dag vol bij intensief gebruik.
De accu van mijn S4 hield het vanaf dag 1 al niet een dag vol en het is sindsdien alleen maar slechter geworden.

Daarnaast heeft de allereerste update het juist trager gemaakt.

En tegenwoordig duiken er spontaan overal bugs op.
Ook onzin. Laatste update was afgelopen november.
Security fixes, dus het is geen loslopende tijdbom qua security :p
Wat is belachelijk?

Na 7 jaar Android smartphones heb ik écht wel een idee hoe die markt in elkaar steekt... je mag bij bijv. Samsung al blij zijn als je uberhaupt de volgende Android versie toebedeeld krijgt, laat staan dat je na 2 jaar nog gewone beveiligingsupdates krijgt.

http://www.rtlnieuws.nl/t...ebrekkige-android-updates

Ik verzin 't écht niet zelf. Dat kun jij misschien belachelijk vinden (who's asking??) en je kunt vast wel van alles aannemen over wat voor "type reaguurder" ik ben (noem eens iets? Ik heb namelijk zelf geen idee wát je probeert te brabbelen..) maar dat wil niet zeggen dat ik geen gelijk heb.

Tsja. Het is soms pijnlijk om de waarheid te horen, je wil graag horen dat je peperdure flagship Android telefoon nog járen mee kan, maar sorry - ik doe er niet aan mee :)
Je verzint het niet maar je noemt ook niet alles op. Je begint te reaguuren alsof je net door samsung bent verkracht, door wat zaken aan te dikke en weg te laten. Maar als je daar dan ineens allemaal minnetjes voor krijgt denk je toch even 2 keer na en schrijf je een mooi verhaaltje.
Al met al. Tuurlijk het blijven (bijna) allemaal bedrijven die jou het liefst binnen 2 jaar alweer een nieuwe phone verkopen. Maar dat kan allemaal, want de consument die trapt er toch wel weer in.
Tsja. Het is soms pijnlijk om de waarheid te horen, je wil graag horen dat je peperdure flagship Android telefoon nog járen mee kan, maar sorry - ik doe er niet aan mee :)
Dat is compleet wat anders dan je eerst riep, als je gewoon zegt dat Android telefoons korter worden ondersteund dan Apple devices, heb je gelijk.

Je moet niet verbaasd gaan reageren over reacties als je aan het trollen bent natuurlijk :)
De reden waarom de update niet voor iedereen werkt is waarschijnlijk omdat het uitvallen van een telefoon niet altijd door software komt, maar ook door een hardwareprobleem kan komen. In de meeste gevallen ging het om een softwareprobleem en heeft de update het probleem opgelost. De mensen waar het probleem niet bij is opgelost hebben mogelijk te maken met een ander probleem.
Mijn vriendin heeft met haar iPhone 6S Plus hier wel last van, haar serienummer komt niet voor in de lijst die door Apple is opgegeven als foutieve toestellen, dus die gaat binnenkort voor garantie de deur uit.

Zelf had ik er met mijn iPhone 6 en iPhone 7 helemaal geen last van.
Ik precies hetzelfde met mijn iPhone 6 plus geen problemen, Mijn vriendin met haar iPhone 6s Plus wel problemen.
Mn vriendin zal die van haar vanavond even updaten. (Weet niet of ze inmiddels al op 10.2.1 zit)
Dan nog maar eens proberen.
Heb je het nieuwsbericht gelezen? Het is een hardwareprobleem: een versleten accu kan een piek in stroomverbruik niet hebben, waardoor het toestel uitvalt. Door een software-wijziging wordt een te grote piek in het stroomverbruik vermeden. Als het toch te groot is voor de accu, is het alsnog mogelijk om hem weer op te starten.

Dus met deze software-wijziging voorkomen ze twee hardware-problemen.
Inderdaad, ik heb het niet zo goed verwoord. Ik bedoelde vooral te zeggen dat er voor een groep mensen mogelijk andere problemen spelen en dat deze problemen dus niet door deze softwareupdate opgelost worden. Of het nou hardware of software is.
Mijn 6s viel ook regelmatig uit, soms zelfs met meer dan 40% batterij. Hij viel onder het garantieprogramma. Eind januari heb ik de batterij laten vervangen en sindsdien geen problemen meer. Maar ergens rondom diezelfde dagen kwam 10.2.1 uit, dus nu kan ik dus niet zeggen welke van die twee veranderingen het probleem echt opgelost heeft.
Hier hetzelfde; maar ik had er nog steeds last van na de 10.2.1 update. Maar sinds vorige week mijn 6s weer terug met nieuwe accu (viel onder het programma), en helemaal geen last meer! :)
Ik heb een iPhone 6 en de accuduur is erg achteruit gegaan. Eerst haalde ik makkelijk 1,5 tot 2 dagen, nu is hij rond 15:00 al leeg, en navigeren met gps gaat helemaal niet meer, binnen 40 minuten is hij dan leeg. Ga er binnenkort mee naar de appelstore, ben benieuwd wat ze daar zeggen. Het is een referbished toestel dat ik kreeg na eerdere problemen dus ik ben benieuwd.
Ik kan dit bevestigen. Mijn iPhone 6S Plus viel zodra het ook maar een beetje koud werd al uit. Sinds de update niet meer voorgekomen, zelfs niet in de bergen.
Ik heb dit precies ervaren met mijn twee jaar oude iPhone 6. M'n telefoon viel uit, ik moest hem aan de oplader leggen, en de batterij was meestal direct weer op 10-30%. Ik snapte al niet waarom ik er opeens geen last meer van had, maar Apple heeft het dus opgelost :).
What the actual fuck. Dit was toch een batterij probleem waarvoor ze toen een recall hadden gedaan?

Overigens is 'aanzienlijk minder' buitengewoon onacceptabel. Laatst vloog mijn iPhone 6s Plus ook spontaan ut snachts, volgende dag geen alarm, niks.

Doe het ding weer aan en god weet wat hoe of waarom. Batterij was voor 60% vol.
Ik had er ook last van met mijn 6, toestel bijna 2 jaar oud en 10.2.1 bracht niets. Uiteindelijk een nieuwe accu erin laten zetten en de accu problemen zijn opgelost.
proficiat: je brengt een patch uit voor een probleem en klopt dan jezelf op de borst dat er 70 tot 80% minder mensen last hebben van dat probleem.
dan heb je nog altijd het probleem bij 20 tot 30% van de mensen niet opgelost |:(
Anoniem: 583079 @dasiro24 februari 2017 13:19
Uiteindelijk is dit een batterijprobleem. De software kan iets anders afgesteld worden, maar als je batterij niet in goede conditie is, kan de software dat niet altijd zomaar opvangen.
Dan moeten die hun accu laten vervangen door Apple of een reseller..
Zelf was ik slachtoffer van dit issue.

Het trad vooral op met de koude buitentemperaturen. Wat ik merkte was dat bij de combinatie van "lage batterij + koude buitentemperatuur + hoog verbruik (bvb. navigatie, of een spelletje", dat hij uitviel, en dat hij alleen maar wilde herstarten na kort aan de lader te zijn gehangen.

iOS 10.2.1 loste het probleem niet op voor mij, maar de gratis vervanging van de batterij wel.

Hier kun je checken of je in aamerking komt voor gratis vervanging.
https://www.apple.com/support/iphone6s-unexpectedshutdown/

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 28 juli 2024 16:09]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.