Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HTC U Ultra verschijnt bij Nederlandse retailers voor 799 euro

Door , 120 reacties

Retailers hebben bekendgemaakt wat HTC's nieuwe smartphones U Ultra en U Play gaan kosten in de Benelux. De high-end U Ultra staat in de voorverkoop voor 799 euro, de U Play moet 449 euro gaan opbrengen. Vermoedelijk zijn dat ook de adviesprijzen van beide toestellen.

Daarmee ligt de verkoopprijs onder de omgerekende prijs in dollars inclusief btw, die zou uitkomen op 850 euro voor het topmodel. De U Ultra is wel duurder dan de HTC 10, die bij de release 749 euro moest opbrengen. De site DroidApp ontdekte dat de telefoon deze week in de voorverkoop is gegaan.

De U Ultra en U Play hebben sinds dinsdag prijzen in de Pricewatch en beide toestellen zijn tot nu toe bij benadering even populair. Ze komen beide uit op dezelfde dag, namelijk 2 maart. Vanaf dan moeten de toestellen daadwerkelijk leverbaar zijn.

HTC presenteerde de telefoons twee weken geleden. De U Ultra is een telefoon met 5,7"-lcd met een resolutie van 2560x1440 pixels. Daarboven zit een tweede lcd met 1040x160 pixels. Dat secundaire scherm is volgens de fabrikant voor 'discrete meldingen'. De Sense-software van HTC zou moeten leren van de voorkeuren van de gebruiker. Daardoor zou het op termijn meer moeten doorgeven van wat gebruikers interessant vinden en minder van de rest.

HTC heeft de 3,5mm-uitgang geschrapt en vervangen door audio via usb-c. De Taiwanese smartphonemaker levert een headset mee die het geluid moet afstemmen op de oren van gebruikers. Dat noemt de maker USonic. De BoomSound Hi-Fi-setup van de HTC 10 keert terug, met een speaker aan de onderkant als 'subwoofer' en de speaker boven het scherm als 'tweeter'. Het kleinere U Play-toestel mist diverse van de features van de grotere versie, zoals de BoomSound-setup en het tweede scherm aan de bovenkant.

HTC U-telefoons U Ultra U Play
Afmeting 162,4x79,8x8mm 146,0x72,9x8mm
Scherm 5,7"-lcd, 2560x1440
2,05"-lcd, 1040x160
5,2"-lcd, 1920x1080
Soc Snapdragon 821 @ 2,15GHz Helio P10 @ 2,0GHz
Software Android 7.0 Android 6.0
Werkgeheugen 4GB lpddr4 3GB/4GB lpddr3
Opslag 64GB 
128GB
Micro-sd-slot
32GB/64GB
Micro-sd-slot
Camera's 12MP, 1,55 micron, f/1.8, 4k-video
Front: 16MP
16MP, f/2.0, full-hd-video
Front: 16MP
Verder Usb 3.1, usb-c
Geen 3,5mm-jack
Vier microfoons
Usb 2.0, usb-c
Geen 3,5mm-jack
Twee microfoons
Accu 3000mAh 2500mAh
Prijs 799 euro 449 euro

Arnoud Wokke

Redacteur mobile

25 januari 2017 16:52

120 reacties

Linkedin Google+

Reacties (120)

Wijzig sortering
Een toestel voor dat bedrag releasen met een Snapdragon 821. :').

Hahaha, zo kennen we HTC weer. :').
Snapdragon 835

The Snapdragon 835 was announced on November 17, 2016.[275]
Notable features over its predecessor (821):
  • 10 nm FinFET process
  • Kryo 280 octa-core CPU
  • Adreno 540 graphics with support for Vulkan 1.0
  • Hexagon 682 DSP
  • UFS 2.1 / SD 3.0
  • HDMI 2.0
  • Bluetooth 5.0
  • H.265/HEVC 10-bit decoding/encoding 4K at 60 fps
  • Quick Charge 4.0
Wat betreft de 3,5mm-jack houd ik me maar in.
The 14nm Snapdragon 820/821 was no slouch, but the move to the 10nm node has allowed Qualcomm to register huge gains in energy efficiency and performance. The Snapdragon 835 is 27% faster while consuming 40% less energy, with the overall size being 30% smaller than the previous generation.
http://www.androidcentral...gon-835-vs-snapdragon-821.
Tja.

[Reactie gewijzigd door YStec op 25 januari 2017 17:04]

Ja alleen is die 835 niet leverbaar, voornamelijk door een mega Samsung order; maar ook Samsung heeft ze nog niet binnen.
LG en Xiaomi hebben ook gewoon voor de 821 gekozen.

M.a.w.: dat is de beste SoC die telefoons die NU op de markt komen kunnen gebruiken.
Toestel ligt vanaf begin maart in de winkels. Voor 800 euro. Dit toestel moet gaan concurreren met o.a. de nieuwe Samsung S8.

Op welke LG's doel je? De G5 en de V20? Check de releasedatums van die toestellen maar eens.

Verder leuk dat je Xiaomi noemt, maar houd je ook nog rekening met de prijzen van die toestellen? Welk Xiaomi-toestel met een Snapdragon 821 komt in de buurt van 800 euro?

[Reactie gewijzigd door YStec op 25 januari 2017 17:18]

Nee, ik doel op de G6 natuurlijk... Dat lijkt me nogal logisch. :) Ga niet vergelijken met een toestel van een jaar terug. De G5 heeft een 820 overigens.
Xiaomi Mi Mix komt aardig in de richting qua prijs, maar dat is dan ook wel weer een categorie apart.
Hadden ze dan niet beter juist even kunnen wachten om die telefoons te releasen als die 835's wel leverbaar zijn?

Nu blijft HTC achter de feiten aanlopen. Ik vind het niet handig in ieder geval.
Dan kan je lang wachten, volgens alle bronnen worden die pas leverbaar als de S8 uitkomt. Als je daarna pas je SoC's krijgt en kan gaan bakken ben je dus maanden verder voor je kan releasen. Dat is ook niet bijster economisch lijkt me.

[Reactie gewijzigd door WhatsappHack op 25 januari 2017 17:37]

Dat kan allemaal wel, maar is het voor HTC niet slimmer om dan even te wachten ipv weer een veel te duur verliesgevend model op de markt te zetten? Wat ook nog een keer bevestigd dat ze veel te duur zijn voor wat ze bieden.

De angst om marktaandeel kwijt te raken nekt ze hier wellicht.
Gezien alle concurrenten, behalve Samsung, ook met een Snapdragon 821 komen heeft het geen zin om daar op te wachten. Zoals HTC zelf al zegt in het andere topic: het is beter om dan nog maandenlang een vlaggenschip te hebben dat top-specs heeft voor wat er nu leverbaar is, dan maanden wachten terwijl de concurrentie intussen nog wel verkopen maakt met diezelfde 821 SoC. ;)
M.a.w.: dat is de beste SoC die telefoons die NU op de markt komen kunnen gebruiken.
Nee hoor, Exynos 8890, Helios x25 en de Kirin 960 (weet niet of die verkocht word overigens) zijn stuk voor stuk op een aantal vlakken beter als ook iets minder op sommige vlakken. Als je gamed kan je denk ik wel stellen dat die snapdragon 821 het beste is van die 4, maar op andere vlakken weer niet.

Maargoed dat is procentenwerk, de 835 (die inderdaad niet beschikbaar is) zal een groter verschil maken.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 januari 2017 17:17]

Samsung zal zijn Exynos 8890 niet zo maar aan een concurrent verkopen, schat ik. Momenteel gebruikt enkel Meizu deze (als ik mij niet vergis), maar dat komt omdat het merk Meizu enkel actief is binnen China.

Helios x25 & Kirin 960 heeft een aantal nadelen, de voornaamste is dan toch wel dat het nog steeds een 20nm chip is. De Kirin 960 is al beter met 16nm. Nog een nadeel is dat qua ondersteuning voor de toekomst Helios met name te kort schiet. Er is vrijwel geen ondersteuning voor qua roms om te flashen.
Samsung zal zijn Exynos 8890 niet zo maar aan een concurrent verkopen, schat ik.
Maar waarom niet? Ze verdienen ondertussen meer met leveren van componenten (ook high end) aan de concurrent dan aan hun eigen telefoons :)
Dan zijn ze niet meer uniek met hun SoC. Zo moeilijk is dat toch niet?
Dan zijn ze niet meer uniek met hun SoC.
Willen ze dat dan? Die gedachte staat haaks op de andere dingen zie ze verkopen wat hunzelf niet meer uniek maakt, zoals AMOLED schermen, RAM geheugen, camera modules en opslaggeheugen...

Daarnaast verkopen ze de Exynos 8890 al aan andere fabrikanten in landen waar ze zelf hun telefoons ook verkopen...

Er zijn 2 divisies en die opereren tot bepaalde hoogte gewoon los van elkaar, 1 moet zo veel mogelijk hardware zien te verkopen en de andere zo veel mogelijk telefoons...
Zo moeilijk is dat toch niet?
Blijkbaar is het wel moeilijk :Y)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 25 januari 2017 21:47]

" Geschat wordt dat in 2016 consumenten maar liefst 24 miljard dollar uitgeven aan mobiele games."

Daar waar vraag is wordt aanbod gecreëerd. Er is nou gewoon eenmaal een markt voor.
En mensen moeten zo nodig foto's nemen op een telefoon.... en daar het hele apparaat op afkraken, als het niet de beste foto's maakt....

[Sarcasm off]
Gelukkig is de mens veelzijdiger dan jouw wereldbeeld.
...Als klant kan me dat eigenlijk geen reet schelen: HTC is al lang niet meer zo populair als het eens was, en de CPU die ze nu gebruiken is een jaar oud. Why the fuck zou ik dan 800¤ moeten betalen voor deze telefoon?

Wederom is HTC totaal alle voeling met de realiteit kwijt.
Je moet niets, natuurlijk. Het blijft je eigen keuze of je het 't waard vind en of jij dat toestel wil kopen tegen die prijs. HTC verkoopt nog altijd aardig wat toestellen, dus kennelijk zijn er mensen die het wél willen en bereid zijn ervoor te lappen. :)

Jij niet. Prima, dan doe je het toch niet? :P
Ik zie vergelijkbare specs en prijzen bij anderen. Welke prijs zie jij bij de mogelijke SD835 toestellen?
Ik kom niet verder dan:https://www.techwalls.com...apdragon-835-smartphones/
De vermoedelijke reden dat er voor de U Ultra gekozen is voor een 821 staat beschreven bij een nieuwsbericht van de LG G6: nieuws: 'Nieuwe afbeelding toont definitieve versie van LG's G6-toestel'.
De reden voor deze keuze is dat de nieuwere Snapdragon 835 niet in grote hoeveelheden beschikbaar is totdat de release van de Samsung Galaxy S8 heeft plaatsgevonden, aldus de site. Dat Samsung voorrang heeft bij het integreren van de chip, zou niet verwonderlijk zijn, omdat bekend is dat Qualcomm de chip bouwt op basis van het 10nm-procedé van Samsung.
Desalniettemin vind ik dat HTC gewoon had moeten wachten met het uitbrengen, zodat ze er wel een 835 in hadden kunnen stoppen. Een verouderde SOC, maar 4GB ram voor 799 euro is echt te veel.
The Snapdragon 835 was announced on November 17, 2016
Is het realistisch om te verwachten dat een chip wordt aangekondigd er 2 maanden later als toestellen met die chip in de winkel liggen? Zo'n toestel kan dan nooit goed ontwikkeld en getest zijn. Een cyclus van een een half jaar tot een jaar lijkt me logischer.
Die 3000mAh stoort mij meer als normaal gebruiker. Die accu gaat nooit lang mee met een 5,7 inch scherm.
De 821 is snel zat. Als er met deze soc nog lag ofzo opduikt dan ligt dit echt niet aan de soc.
Helio P10 in de U Play? Die word veel in chinese telefoons gebruikt. Leuk om die een keer te zien, alleen is de support voor nieuwe Android versies niet altijd goed met chinese processors
In Chinese telefoons van 150 euro ja. Om er 450 euro voor te vragen vind ik echt belachelijk. Voor dat geld kan je vele betere telefoons kopen (want de P10 underperformed vergeleken met andere SoCs zoals de snapdragon 820 of 821)
Het merendeel van de 820/821 telefoons zit boven de 450 en daarmee zouden ze meteen een belangrijk onderscheid met het topmodel wegnemen.
Ik heb de Xioami Mi5 (met een Snapdragon 820) voor 250 euro gekocht, en hij is ondertussen al voor 220 te krijgen. Oke, hij is uit China geimporteerd maar daar ging het ook om
Zoals gezegd, het merendeel, en die Mi5 wordt hier in NL alleen maar door een chinese importchop gevoerd.
¤450,- is ook veel te veel voor een telefoon met een P10 soc.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 januari 2017 20:47]

Je kunt tegenwoordig zelfs een chinaphone met een SD820 krijgen voor slechts 165 euro (Zuk Z2).
Ja zag de Lenovo ZUK Z2 op BangGood, voor die prijs, denk er aan om hem te kopen, als vervanging van mijn OnePlus One, de Snapdragon 820 is vele malen sneller dan de Snapdragon 801.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 januari 2017 22:41]

Jammer dat men de U Play nu al met een 'verouderd' OS levert: niet heel hoopgevend als hetgeen je schrijft klopt. Iemand enig idee waarom dat zo is? De P10-soc? :)
De P10 soc kan Android 7.0 wel aan, de Vernee Mars heeft/krijgt Android 7.0 althans wel
De Helio P en X worden steeds vaker gebruikt in toestellen, die ook bij de EU-retailer verkrijgbaar zijn. Nu is HTC niet de snelste qua releases, maar op XDA beginnen ook steeds meer mensen aan een Helio custom ROM te werken.
Geen 3.5 jack, geen uitbreiding voor opslag? Denkt HTC dat ze apple or Samsumg zijn? Ze mogen blij zijn als iemand nog HTC koopt.
je wordt naar beneden gemod, maar je hebt zeker wel een punt

HTC doet het al tijden slecht op de telefoon markt, dat ze nu een product uitbrengen met een heel stevig prijskaartje gaat ze daar niet bij helpen denk ik. ze moeten eerst weer het vertrouwen van de consument winnen

Ze hebben in 2016 amper 1 miljoen toestellen weten te verkopen
Het verbaasd me dat ze het überhaupt nog zo lang volhouden, ik had verwacht dat HTC vorig jaar al einde oefening zou zijn.
Het feit dat de telefoon in discrediet is geraakt bij Tweakers betekent niet dat HTC niets meer verkoopt. Er was juist een artikel dat de HTC10 beter had verkocht dan verwacht in Japan.

Ik snap de hele hetze niet die gevoerd lijkt te worden via Tweakers. Ik heb een HTC10 en het is een prima solide telefoon met een aantal features die anderen nog steeds niet hebben. Is het daarmee de beste telefoon? Voor mij wel en voor een ander misschien niet. Maar daarmee is het niet een slechte telefoon ofzo.
Het feit dat ik een mooi transparant hoesje erbij heb waarmee ik de telefoon kan bedienen zonder hem op en te hoeven klappen is bij geen enkele andere fabrikant zo uitgewerkt maar wordt in geen enkele review genoemd.
Het feit dat je een prima telefoon krijgt die zijn werk goed doet en dingen kan die Iphone of Samsung niet doet lijkt iedereen niet te zien. Zoals ik al zei misschien niet in alle aspecten de beste maar zeker wel concurrent in de markt en daarom zeker geen slechte telefoon, in ieder geval niet zo slecht als sommige mensen hier willen laten geloven.
En ik ben er trost op niet met de massa mee te hoeven lopen met een Samsung of Iphone waardoor als ik hem op tafel leg in ieder geval iets uniques heb, iets dat ook veel waard kan zijn.
Niemand die ook zegt dat de telefoons van HTC slecht zijn
Er was juist een artikel dat de HTC10 beter had verkocht dan verwacht in Japan.
Leuk, maar belangrijker is dat je telefoon gewoon overal goed verkoopt
http://www.phonearena.com...n-units-this-year_id82901

HTC heeft veel toestellen uitgebracht die op veel fronten minder goed waren als de concurrent, (of gewoon niks unieks bodon) maar ze waren wel een stuk duurder.

De consument kiest het bekende wat zich bewezen heeft. HTC heeft dat de laatste jaren niet voor elkaar gekregen, en daarom verkopen ze zo slecht
En ik ben er trost op niet met de massa mee te hoeven lopen met een Samsung of Iphone waardoor als ik hem op tafel leg in ieder geval iets uniques heb, iets dat ook veel waard kan zijn.
Ik zie niet waarom dat maar iets waard moet zijn.. ik zou er zeker weten geen extra geld voor neerleggen, maar dat is iets persoonlijks

[Reactie gewijzigd door Sinester op 25 januari 2017 20:00]

De consument kiest het bekende wat zich bewezen heeft. HTC heeft dat de laatste jaren niet voor elkaar gekregen, en daarom verkopen ze zo slecht
Ze verkopen slecht door hun marketing strategie. Ze kunnen niet op tegen het geweld van Samsung en Apple die een ontzettende hype cycle weten te creëren ongeacht de kwaliteit of vernieuwing.

Bij HTC krijg je een degelijke telefoon die op alle vlakken een 8 scored en een paar dingen heeft zoals sense en iceview die unique zijn (en voor mij meerwaarde hebben) terwijl samsung en zeker Apple een paar hoge cijfers hebben maar die worden gecompenseerd door lagere waardoor ze op dezelfde 8 komen.
In reviews zul je dus bij HTC meerdere malen lezen dat het "een gewoon goede telefoon is" bij de concurrent zul je alleen maar lezen over de paar hele hoge cijfers die dat specifieke model heeft en zullen de negatievere aspecten vaak niet de overhand hebben in de review terwijl in dagelijks gebruik deze wel degelijk boven komen bij de mensen om mij heen.
Ook zullen er aspecten die HTC unique maken juist worden overslagen in veel reviews alsof ze niet bestaan.

En er heerst wel degelijk een negatieve mening over HTC op Tweakers en dan bedoel ik zeker de comments maar ook bij de redactie.
En dat zal ook zeker komen dat ze geen dure evenementen kunnen organiseren waar het publiek helemaal gek wordt gemaakt zoals dat bij Apple en Samsung gebeurt.
HTC is bij mij een beetje als die reclame van Klaverblad. Gewoon goed zonder de hype factor die meekomt en het "mijn buurjongen zegt dat het goed is" gevoel dat je vaak bij grotere merken ziet

En het hebben van een unique device is voor mij zeker een pluspunt maar dat zal wel komen omdat ik met Linux en Unix werk in vaak voornamelijke windows omgevingen ;)
Er staat duidelijk 'Mirco-sd-slot' bij de specs van beide toestellen.
Er komt bij mij dan ook absoluut geen telefoon in zonder 3,5 inch jack. Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk alternatief bieden. De meeste telefoons met adapters zijn dikke ruisbakken en BT audio is bij mij een no go (te veel ellende met haperende verbindingen en opladen).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje gek wordt van de trend van fabrikanten om alles groter te maken dan 5,5 inch.
Naar mijn mening is de sweetspot gewoon simpelweg 5 inch want daarna moet je je mobiel in een tas stoppen omdat hij dan niet echt meer comfortabel in de veel te kleine zakken van "hippe" broeken past.
Dan ZIJN er wel goed gebouwde 5-inch-en-een-beetje telefoons maar meestal met subtop specs waar ik niet naar opzoek ben.
Al helemaal het verwijderen van 3,5 mm jacks is te betreuren gezien dongels gewoon simpelweg niet lekker werkt (mijn vrienden zijn massaal aan de macbook gegaan en berouwen het tot de dag van vandaag, dus ik vraag me echt af of het beter is met een mobiel).
Tuurlijk kan je draadloos gaan maar ik heb geen zin om alles wat ik heb te moeten opladen voordat ik het kan gebruiken.

Offtopic:
Iemand nog een tip voor de soort smartphone die ik beschrijf?
Tip: koop een broek met nét wat grotere broekzakken. Ik draag doorsnee broeken en dat gaat prima samen met mijn 6" Nokia Lumia 1520. :)
Mijn Motorola Nexus 6 past in al mijn broekzakken. Levi's, Lee, maar ook H&M. Ik snap nooit de fuzz rond "het past niet in je broekzak". Nog nooit problemen mee gehad :)
Het past, maar ik kan niet comfortabel zitten. Daarom heb ik mijn 6P na 6 maanden proberen verkocht: zo'n groot onding is gewoon reteonhandig.
Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat ik ooit nog eens kleding advies zou krijgen van Tweakers :*)
En als je nu wat kleinere handen hebt maar wel graag een telefoon met anno 2017 high end specs wilt?
Op persoonlijke noot, ik heb kleinere handen en dan is 5 inch echt de max . Helaas is dan de keuze niet zo groot meer zeker nu het weer lijkt op te schuiven naar 5.2 inch + voor de echte high end spec phones.

Als ik HTC was had ik wel even gewacht want nu heb je grote kans dat mensen op de s8 gaan wachten want daar zit immers oa een betere soc in.
799 euro als introductie prijs is te hoog voor deze HTC en ik verwacht dat ze zichzelf in de vingers gaan snijden.
De U play uitbrengen met een verouderde Android versie valt voor mij niet te begrijpen.. Wat zit hier achter ?

[Reactie gewijzigd door pino85 op 25 januari 2017 20:34]

Als je kleinere handen hebt moet je een kleinere telefoon nemen. Simpel als wat. Ik ga niemand dwingen en grote telefoon te nemen. :) Dat het echter niet in je broekzak zou passen vind ik persoonlijk geen goede reden. Ook niet dat je het met twee handen zou moeten bedienen, want dat is meestal niet zo. Maar kleine handen zou inderdaad een goede reden kunnen zijn om een kleine telefoon te nemen.
Helaas zijn er anno 2017 amper of geen kleine phones onder de 5 inch of gewoon 5 inch met high end specs.
Behalve bij Apple weliswaar ,echter bij android helaas(bijna) niet meer.
Haha ofwel: neem je telefoon mee naar de jeans zaak en pas je broek er op aan :) . Ik hou wel van een simpele pragmatische oplossing!

Ik verbaas me trouwens dat de meeste dames in die kontzakken enorme telefoons meesjouwen, dus die hebben er weinig last van, en blijkbaar genoeg 'bil'.

[Reactie gewijzigd door 8bitfanaat op 25 januari 2017 18:17]

Eh ja, bij elke broek die ik koop kijk ik of mijn telefoon erin past.
5 inch-toestellen zijn er amper meer (vooral als je redelijke/goede specs wil met goede support). Je komt tegenwoordig uit bij 5,2, 5,5 en 5,7 inch-toestellen.

Ik kan je een Lenovo P2 aanraden, though. Subliem batterijduur en enorm goede prijs/kwalitiet-verhouding. Helaas wel te groot voor jou: 5,5 inch.

[Reactie gewijzigd door YStec op 25 januari 2017 17:12]

Budget is allemaal 5" tegenwoordig, alleen wat restposten van vorige generaties zitten er onder (4,7, 4,4 of 4,0) en er is in de pricewatch nog precies één Wiko met 3,5".
Niet als je Android wil, op misschien een Sony model na; die hikken toch wel tegen top specs aan in een redelijk formaat. :) Je moetl wel van die Sony's houden, ik vind zelf de software niet zo prettig. Anders is het alternatief een iPhone zoals de SE of normale 7. Maar dan moet je over op iOS.
Misschien Galaxy A5 2017 of Galaxy A3 2017 wat voor je? Ze zijn ook eens waterdicht!
Ik heb zelf s7 die is 5.1 inch als ik het goed hebt. Ik hiervoor een moto g 2013 4inch en met stock Android. Voor mij is het formaat van s7 precies goed. Het was even wennen aan de grootte, maar ik vind 5 inch nu precies groot genoeg dat ik met 1 hand boven in mijn scherm kan komen. Verder was ik eerst huiverig voor de softwarelaag van Samsung (slechte ervaring mee gehad in het verleden) maar dat valt erg mee. Mocht s7 te duur zijn kun je evt kijken naar s6.
Zou dan beetje doir sparen voor de S7 wabt de S6 heeft slechte accuduur en geen sd kaart.
Helemaal mee eens, ik wil ook geen telefoon groter dan 5". Probleem is dat de nieuwe telefoons tegenwoordig pas topspecs krijgen vanaf 5.5". Slechte trend.
IPhone SE stopt nog gemakkelijker in de zak. :)
IPhone SE stopt nog gemakkelijker in de zak. :)
Ik had misschien moeten specificeren dat ik op zoek was naar een Android XD
Leuk concept met het extra schermpje. Kan me wel voorstellen dat zoiets in situaties wel handig zou zijn. Snap alleen niet dat een 64GB variant Gorilla Glass krijgt en een 128GB saffier. Hoe zit dat want dat kan ik er helaas niet uithalen. #durftevragen
Saffier is duurder, maar wil je niet altijd hebben. Het is vrijwel onmogelijk om te bekrassen, maar als je het laat vallen spat het ook gewoon helemaal uit elkaar. GG kan wat dat betreft meer hebben, maar krast makkelijker.
Ah kijk, ja dan is de keuze inderdaad logisch. Maar dan zou je toch alsnog willen kiezen of je bij een 128GB saffier of GG wilt? Zou ik in ieder geval wat prettiger vinden.
Duurdere versie krijgt duurdere materialen. Als ze je per versie nog extra keuze zouden geven, moeten winkeles veel meer verschillende versies op voorraad houden. Is veel te duur en inefficiënt.
Hmm maar dan gaat er meteen het belangrijkste aanschaf argument voor HTC het raam uit. Mijn One X en M8 zijn/waren 'overwoestbaar'. Zijn enkele malen op de straat/tegels gevallen zonder schade aan het scherm. En dat terwijl ik nooit een screenprotector of hoesje heb gebruikt. De M8 is na 2 jaar nog steeds krasloos, al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat veel minder belangrijk vind dan het bestand zijn tegen barsten.

De Ultra heeft een scherm wat tot de hoeken doorloopt én een schijnbaar kwetsbaarder(voor val) scherm. Die moet ik dus denk ik niet willen. Helaas, want HTC heeft gezien mijn ervaringen de absolute voorkeur. :'(
Tja, ik ken ze ook die hun M8 2x hebben laten vallen en 2x het scherm kapot hadden. Ondanks dat het helemaal geen extreme vallen waren.
Daar heb je gelijk in, helaas is het zo dat duurdere materialen ook niet altijd beter hoeven te zijn. In plaats van saffier zou ik ook GG kunnen gebruiken met eventueel een screen protector erop. Dan heb ik het beste van beide werelden.

Edit: Lichte krasjes, wat ik nu bijvoorbeeld heb op mijn S7 Edge vind ik minder hinderlijk dan wanneer mijn hele scherm uit elkaar spat wanneer ik hem laat vallen. Stiekem moet ik toegeven dat mijn S7 Edge een aantal valpartijen heeft meegemaakt i.c.m activiteiten op scouting en dat ik nooit een barst in het scherm heb gezien.

[Reactie gewijzigd door iVoidstep op 25 januari 2017 18:53]

Dan koop de 64gb met een dikke SD kaart.
Dat is het punt juist, stel ik heb niet genoeg aan een snelle 64GB interne geheugen. Daarvoor zou ik dan een SD kaart moeten aanschaffen die langzamer werkt. SD kaart gebruik ik vooral voor het opslaan van video's, foto's, muziek en wat simpele spelletjes die toch niet veel vereisen.
Waarom zou je een langzame sd kaart aanschaffen?
Ondanks dat, mogelijk vanwege Samsung,de telefoon niet uitgerust kan worden met de Snapdragon 835, is er meer mis met het toestel.

2017 wordt het jaar met minimale bezels en waarschijnlijk allen voorzien van ipx67/68 rating. Alles aan het toestel ademt 2016 uit!

Zoals ik al vaker heb gezegd is HTC compleet de weg kwijt. Ze zetten een 2016-toestel (want dat is het eigenlijk gewoon als je objectief het toestel bekijkt) met een prijs van ¤799 op de markt en verwachten er ook nog een boel van te verkopen. Jammer dat niemand binnen HTC ziet dat de huidige strategie en idiote prijsstelling niet werkt. Ze zijn geen Samsung en al helemaal geen Apple. Ze zijn een bedrijf dat hun, ooit substantele, marktaandeel de laatste 6 jaar door hun eigen schuld hebben zien verdampen!
Jep, gaat ook niet meer goedkomen. Ik had verwacht dat ze dit jaar 1 vlaggenschip op de markt zouden brengen, die mogelijk een fractie lager was geprijsd dan de andere modellen. Nu komen ze met een verouderd toestel op de markt voor de hoofdprijs. Echt krankzinnig die prijs. In de Verenigde Staten wordt HTC door providers al niet eens meer in het aanbod opgenomen, zegt genoeg over de marktpositie van HTC. Ze zullen een langzame dood sterven, net als de Motorola-merknaam.
Erg jammer dat HTC z'n flagships uitbrengt met grote schermen.. Ik vind 5.5 inch al groot, laat staan 5.7. Ik ben benieuwd hoeveel mensen wel flagship specs willen, maar ook genoegen nemen met 5 a 5.2 inch scherm.

Ontwerp wel mooi, alleen jammer van die uitstekende camera.
Dit is niet de flagship.
799 euro is wel in de flagship regionen qua prijs en de 821 soc is ook niet bepaald low of mid region specs als ik eerlijk ben. Hoe zou jij deze definiëren dan? :)
Dit is precies het probleem van HTC: zolang ze elke telefoon een compleet andere naam gaan geven, lukt het ze nooit om de klant een beetje binding te geven met de toestellen.
Dat tweede scherm was compleet overbodig geweest als ze gewoon een OLED paneel hadden gebruikt.. Daarnaast, 3000mAh op 5.7inch? 799 advies? Voor de rest lijkt het allemaal best ok maar je kan denk ik beter voor een OP3T of LG V20 (indien je fancy notificaties wil) gaan.