Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 73 reacties

Qualcomm en OnePlus hinten op Twitter naar een introductie van de OnePlus 3T met Snapdragon 821-soc op 15 november. De smartphonefabrikant zal de processor op een kloksnelheid van 2,35GHz laten werken in het toestel.

Allereerst spreekt Qualcomm er op maandag van dat 'iets nieuws van OnePlus onderweg is en het wordt aangedreven door onze Snapdragon 821-processor'. Een dag later, op dinsdagavond, laat OnePlus weten dat 'de Snapdragon 821 onderweg is' en zegt dat men meer zal komen te weten op 15 november. Aangezien OnePlus een rol speelt in deze 'onthulling' van de 821 en het bedrijf werkt aan een nog niet onthulde smartphone met een Snapdragon 821 aan boord, is het waarschijnlijk dat het hier gaat om de OnePlus 3T.

De smartphonemaker zegt ook nadrukkelijk dat het gaat om een processor met een snelheid van 2,35GHz. Dat is relevant omdat de Snapdragon 821 al te vinden is in Googles Pixel-telefoons, maar dan met een kloksnelheid van 2,15GHz, gelijk aan die van de Snapdragon 820. De Asus Zenfone 3 Deluxe heeft ook de 821 aan boord en dan ook op 2,4GHz. Die telefoon is echter nog niet verkrijgbaar in de Benelux.

Opvallend aan een kort videootje dat OnePlus bij zijn tweet plaatst, is de manier waarop het bedrijf 'T-minus 7', oftewel 'nog zeven dagen wachten', in beeld brengt. De 'T' is niet zomaar een letter, maar lijkt een logootje te zijn. Dit zou het logo van de OnePlus 3T kunnen zijn, wat verder het vermoeden versterkt dat het om deze smartphone gaat. Het is nog onbekend hoe de OnePlus 3T op andere vlakken gaat verschillen van de huidige OnePlus 3.

OnePlus tweet Snapdragon 821

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (73)

Zucht... Krijg deze week mijn OP3 binnen en nu komt er al een nieuw model. Niet dat de OP3 opeens een minder toestel is, maar ergens is het wel een beetje zuur.
Geen zorgen. Je mag binnen 15 dagen je OnePlus 3, kosteloos terugsturen naar OnePlus :). Dan krijg je ook gewoon je geld terug dus.

Bron: http://imgur.com/Wh5wR6O

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 9 november 2016 10:30]

Dankzij de EU! Die heeft dit v.v.i.w. verplicht gesteld voor alle webwinkels.
Daar ben je niet veel mee als je hem als early adopter kocht in Juni.
Dan voel ik mij toch wel wat bekocht.
Dit begrijp ik niet. We zijn inmiddels bijna 5 maanden verder. Jij vond het toestel op dat moment 399 euro waard. Dat veranderd een nieuw model toch niet? Zo kun je je iedere keer als er een nieuw model komt je wel bekocht voelen. Als je de OnePlus 3T koopt dan kun je je in mei/juni zeker bekocht gaan voelen, want ja er komt weer iets nieuws uit. Daarnaast is de 3T waarschijnlijk een update en niet eens een compleet nieuw model. Kun je nagaan hoe bekocht je je dan wel niet voelt.

Voor de prijs van toen heb je nu gewoon nog steeds een fantastisch high end toestel. Ze konden toen nog niet deze processor erin zetten.

[Reactie gewijzigd door CerandoX.nl op 11 november 2016 18:35]

De OP3 is toch nog steeds een prima toestel dan? ;)
Dat zeker, maar de OP3 is bij lange na niet perfect. Zo is een 5.5'' 1080p pentile scherm bijvoorbeeld, niet bepaald high end meer in eind 2016.

Misschien is de OP3T een veel betere optie dan het huidige model, of gaat de OP3 wel in prijs dalen. Who knows.

[Reactie gewijzigd door ColinZ op 9 november 2016 10:37]

Dat zeker, maar de OP3 is bij lange na niet perfect. Zo is een 5.5'' 1080p pentile scherm bijvoorbeeld, niet bepaald high end meer in eind 2016.

Misschien is de OP3T een veel betere optie dan het huidige model, of gaat de OP3 wel in prijs dalen. Who knows.
Ik verwacht niet dat de prijs omlaag zal gaan, want de prijs van de OnePlus 3T is al 80 euro meer dan die van de OnePlus 3. 400 euro is nog steeds een best mooie prijs voor zo'n high-end toestel.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 9 november 2016 11:08]

Waarschijnlijk heeft de oneplus 3t geen amoled meer want de reden waarom de productie daarvan tijdelijk gestopt is omdat de amoled beeldschermen niet genoeg geleverd kon worden
Mijn OP2 is ook nog prima! Wel bootloader unlocked, geRoot, etc.

Maar dat neemt niet weg dat het een top ding is!
Ja maar alles kan beter
Rustaaag, wacht eerst maar eens af wat ze gaan presenteren.

Groet van een mede OP3 gebruiker
Wat je vandaag koopt is morgen al oud.
Hij wordt 80 usd duurder en 1/2 inch groter dus phablet formaat. Vermoedelijk om het gat van de ontbrandende Samsung op te vullen.
Ik heb mijn order net gecancelled. Geld op Paypal werd binnen 1 seconde teruggestort.

[Reactie gewijzigd door vinz98 op 10 november 2016 10:01]

Is het al duidelijk dat dit een smartphone is? Kan het niet gewoon een tablet zijn?
Er werd ook gespeculeerd dat het om een smartwatch zou gaan. Op Twitter kwam deze teaser voorbij: Oneplus 3 + ~$80 + [Time] = Oneplus 3T... Volgens mij heeft de aankondiging van Qualcomm dat wel ontkrachtigd. Een tablet lijkt mij ook onlogisch. En een LCD ipv AMOLED lijkt mij ook raar, omdat die hele smartphonemarkt (zeker het topsegment qua prestaties) zich begint te richten op het Google Daydream-platform en je met een LCD nu eenmaal niet kunt voldoen aan de low persistence eis die daaraan gekoppeld is.
Vanuit die teaser "berekening" lijkt mij het eerder om een tablet te gaan. Een smart watch die ~$80 dollar duurder is dan een smart phone? Time is de tijd die je er nog op moet wachten, neem ik aan.
Nee, het werd geïnterpreteerd als "koop een Oneplus 3 en neem er voor $80 een smartwatch bij en je bent bij de tijd". Een tablet kan ik me echt niet voorstellen in deze tijd. Wie koopt er nog een tablet? Die markt is zo down als het maar kan.

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 9 november 2016 12:25]

Ik heb zelf een Windows tablet, deze prefereer ik boven Android, omdat ik hier gewoon desktop applicaties op kan draaien. Sommige Android tablets (en zeker ook Apple's) zijn te duur om het op te nemen tegen de telefoons en laptops of computers (met het oog op functionaliteit, wat Android en iOS beiden deels missen. De Windows tablets komen steeds meer in opkomst, en zie er ook steeds vaker een.
Er gaan inderdaad geruchten dat de T voor "Tablet" staat. Zou wel erg raar zijn voor de OnePlus 3 gebruikers als het een smartphone betreft.

De 3 is immers net uit en anders zou het betekenen dat iedereen het moet doen met een prijs van 479 euro én 1440p scherm, wat misschien niet iedereen wilt. Ook heeft Carl Pei gezegd dat ze maar op 1 smartphone per jaar willen focussen.

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 9 november 2016 09:22]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen maar als ik de video op hun twitter kanaal bekijk krijg ik het gevoel van een wijzerplaat? Zou het dan T(ime) 7 zijn? dus een smartwacht voor een oneplus prijs?

De vraag is alleen wat moet je met een SD821 op dit moment aan je pols?

[Reactie gewijzigd door downcom op 9 november 2016 12:14]

Dan zou het eventueel kunnen zijn dat ze een OnePlus 3 (opgevoerde versie met Snapdragon 821 etc) + smartwatch voor 80 euro meer (dus 479 euro) gaan uitbrengen :).
Waren er niet ook geruchten dat dit 1440p paneel LCD ipv OLED zou zijn?
Dat klopt inderdaad. Er zouden geruchten gaan dat OnePlus problemen heeft met het inkopen van AMOLED panelen. Daarom zouden ze zijn overgegaan zijn naar LCD IPS panelen. Ik moet het eerst maar eens zien, want ik geloof het eerlijk gezegd niet zo.
Er waren geruchten dat dit het geval zou zijn, maar deze geruchten waren later weer ontkracht. Voor zover nu bekend, gaat de 3T ook een OLED scherm krijgen.
Carl Pei heeft ook gezegd dat smartphones nog steeds de belangrijkste categorie is, en dat ze zich daar volledig op zouden richten. Ook wordt het waarschijnlijk een model naast de OP3, geen vervanger. (als het een smatrphone is). Verder had de uitspraak van Pei over 'a great disrespect to those who bought at the start', betrekking op het verlagen van de prijs van de OP3, niet op het uitbrengen van een nieuwe smartphone. Kan dus nog alle kanten op.
Nee dat is niet duidelijk, maar zoals vele al hebben gezegd op andere artikelen, daalt de tablet markt heel erg en is het daarom onlogisch om nu als nieuwe fabrikant de dalende tablet markt in te stappen.
Ik denk dat ze anticiperen op een smartphone omdat OnePlus alleen nog maar telefoons heeft gemaakt, samen met het feit dat er vanalles op het web gonst over de Oneplus 3T smartphone.
T kan ook staan voor Tablet, maar gezien de huidige feiten is dat minder waarschijnlijk.
7 inch tablet? waarom ook niet uitgaande dat -7 niet staat voor minus 7 dagen :+

[Reactie gewijzigd door BikerOfAmsterda op 9 november 2016 09:02]

Ik denk niet dat het verstandig zou zijn van OnePlus om een toestel in de verzadigde tablet markt te introduceren.
Lijkt me juist een top idee. Sinds de Nexus 7 2013 is er geen fatsoenlijke tablet (voor een fatsoenlijke prijs) meer op de markt geweest. Een snelle blik in de pricewatch leert dat op dit moment de Asus ZenPad S8.0 de enige serieus te nemen tablet is die ze achter zich zouden moeten laten. En dat moet makkelijk kunnen lijkt me. Vul die SD821 aan met 4 of 6 GB geheugen en >64GB opslag, en je hebt een killer.

Dit lijkt me juist typisch iets voor OnePlus om in te springen.

[Reactie gewijzigd door mcDavid op 9 november 2016 09:41]

Wij hebben de eerste generatie Nexus 7, en de kwaliteit ervan valt mij erg tegen.

Ik vind het heel lastig om daar een goede (Android) opvolger voor te kiezen. Ik wil daar geen 300 euro voor uitgeven, dus Microsoft en Apple vallen af.
Klopt. Samsung heeft nog een paar mooie tablets op de markt gebracht. Maar de prijs is veel te hoog voor veel mensen. Daarnaast doet een simpele tablet van een jaar of 3 a 4 oud het nog prima. Zeker als je niet meer dan een beetje emailen en browser erop doet.

Accu van mijn Samsung tablet gaat makkelijk 10 dagen mee. Dat is zo'n 30 keer opladen per jaar. Als je normaal gesproken een accu makkelijk 700x op kan laden dan kun je je wel voorstellen hoe lang zo'n tablet mee gaat.

Ik denk dat iedereen voorzien is voorlopig... tenzij er echt iets goeds en nieuws op de markt komt
Een OnePlus tablet, met zeer goede specificaties en een goede prijs? Ik heb nog nooit een tablet gekocht maar dan ga ik er misschien aan denken.
Aangezien de tweet van 8 november is lijkt me dat het wel voor de dagen staat.
Ik hoop dat het juist een tablet is, en geen telefoon (phablet mag ook). Een phablet wordt bijna toch door bijna niemand gekocht hier in Europa (Chinezen zijn er meer fan van). Dit omdat 1440p op een tablet of phablet meer zin heeft dan op een 5.5" schermpje. Zou namelijk niet kloppen met wat Carl Pei (CEO OnePlus) heeft gezegd. Namelijk: "we want to focus on 1 smartphone a year". Dit zei hij in de AMA op Reddit.

Bovendien zou dit een veel betere kandidaat zijn voor VR (alhoewel je dan wel minder PPI hebt dan bij 5.5"). Het lijkt me verspilde moeite om alleen maar het scherm en de SoC te vervangen, voor 80 euro meer. Als het een tablet of phablet is, is die 80 euro extra nog wel te begrijpen.

Mochten mensen het gemist hebben wat ik de vorige keer zei over het topic van de OnePlus 3T, die is hier te vinden: [OnePlus 3T] Ervaringen & Discussie
Een phablet is of groter dan 5" of groter dan 5,5". De OnePlus 3 valt in beide definities onder de term phablet. De OnePlus 3 is groter dan andere phablets zoals de Galaxy S7 Edge en even groot als de Note 7. als je gaat zoeken naar de beste phablets van 2016, kom je bijna standaard uit bij een lijst waar de OnePlus 3 in staat.
De OnePlus 3 is niet even groot als de Note 7. De Note 7 is 5.7". De OnePlus 3 is 5.5".

Omdat tegenwoordig veel mensen gewend zijn aan grotere telefoons (lees: maximaal 5.5"), verstaan de meeste mensen "phablet" als boven de 5.5".
Excuses, even groot wat betreft externe maten, had het iets duidelijker neer kunnen zetten.

OnePlus 3: 152.7x74.7x7.35
Note 7: 153.5x73.9x7.9

Tja, ik vind een 4.5" een redelijk normale maat. Ik heb nu een 5" en binnenkort een monsterlijk grote 5.5" telefoon (OP3) (kon niet echt een beter toestel vinden voor de prijs die aan mijn wensen voldoet). Er is ook niet echt een definitie voor, maar als ik op Wikipedia kijk, is alles boven de 5" een phablet hoewel de definitie aan het verschuiven is naar 5.5".

[Reactie gewijzigd door ArawnofAnnwn op 9 november 2016 11:36]

De 'T' is niet zomaar een letter, maar lijkt een logootje te zijn. Dit zou het logo van de OnePlus 3T kunnen zijn, wat verder het vermoeden versterkt dat het om deze smartphone gaat.

Als het T een logo zou zijn, waarom zou het vermoeden versterken dat het een smartphone wordt? Hadden de OP1, OP2, OPX, en OP3 ook hun eigen logo dan?

Ze hebben laatst nog hun "Gear" uitgebracht, dus ik zou het niet zo raar vinden dat ze nu weer met wat nieuws komen buiten de smartphone tak om. "T minus" is een term die het meest bekend staat bij het lanceren van een raket. De launch van een nieuwe flagship misschien?
Laat ik het zo zeggen: als met 'T-minus 7' enkel en alleen 'nog 7 dagen wachten' bedoeld wordt, zou je dan de moeite nemen om die T zo te styleren?
Ik ben het eens dat de T op een logo lijkt. Even verder gekeken en ik zie in het geval van de OPX dat ze daar ook de X hadden gestyled. Dus wie weet misschien niet de OnePlus 3T maar een OnePlus T? Achja allemaal aannames, we zullen het volgende week wel horen. Even afwachten nog...ik ben benieuwd.
Om even te mierenneuken: ik zou nooit durven zulke aannames te doen. Hooguit uiten we zo goed mogelijk onderbouwde vermoedens, zoals hier. Dat is wat anders. :)
"Vermoedens" is inderdaad het goede woord hier :)
De 'T' is niet zomaar een letter, maar lijkt een logootje te zijn.

Zou het weer een samenwerking met Cyanogen zijn? Dat logo is dan wel gekanteld, maar goed :)
De 'T' is niet zomaar een letter, maar lijkt een logootje te zijn.

Zou het weer een samenwerking met Cyanogen zijn? Dat logo is dan wel gekanteld, maar goed :)
Ik weet vrijwel zeker dat er geen toestellen meer komen waar CyanogenOS op draait vanwege 2 redenen:
  • OnePlus en Cyanogen Inc hebben een ruzie/onenigheid gehad 1 à 1,5 jaar geleden.
  • OnePlus ontwikkelt sinds de OnePlus 2 er is, z'n eigen software, en dat gaat hartstikke goed. Ze hebben sinds een paar maanden een groter team met software ontwikkelaars.
Lijkt me stug als ze daar ineens van af zullen stappen.
Inderdaad- dat zijn wel twee sterke argumenten. Wellicht was de wens de vader...
Ik zie wel kans in 1440p OLED. Het zou natuurlijk kunnen dat er een tekort is aan 1080p schermen, terwijl 1440p 5.5" schermen gewoon leverbaar zijn. Voor de rest wijkt deze telefoon helemaal af van het huidige launch schema van Oneplus en is de upgrade minimaal. Je zou nog kunnen zeggen dat ie wordt uitgebracht met Google VR in het achterhoofd, maar het lijkt mij geen reden genoeg om dit product uit te brengen. Ik hou het dus op een tekort aan supplies voor de OP3 :)
De 'T' is niet zomaar een letter, maar lijkt een logootje te zijn
Afgekeken van een vrij bekende tech-website? ;)

[Reactie gewijzigd door pimsaint op 9 november 2016 09:14]

Die heb je goed gezien :P
Ik hoop wel op een "nieuwe" Oneplus 3
Wat mij nog tegenhoudt om de Oneplus 3 te kopen is de 64GB aan opslag geen micro usb.
Deze zou 128GB krijgen maar zal wel een tablet worden hoewel ik hoop op een vernieuwde versie
Het zou natuurlijk allemaal kunnen he. Maar in het Engels is T - ... een "countdown". Dus T - 7 betekent dan nog 7 uren/dagen/weken enz.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Countdown