Youfone verhoogt 4g-downloadsnelheid naar 256Mbit/s

De virtuele sim-only provider Youfone heeft de 4g-snelheid van zijn 4g-aanbod verhoogd van 50Mbit/s naar 256Mbit/s. De mvno schrapt daarnaast enkele abonnementen met kleinere databundels.

De nieuwe maximale 4g-snelheden die Youfone biedt, zijn 256Mbit/s down en 150Mbit/s up. Dat staat op de website van de sim-only-provider. Die snelheden waren respectievelijk 50Mbit/s en 25Mbit/s. Tegelijkertijd schrapt het bedrijf enkele kleinere bundels: die met 500MB en 700MB. Ook de bundel van 5000MB verdwijnt en daarvoor in de plaats komt er een 6000MB-bundel.

Youfone biedt de keuze uit drie belbundels: een met 100 belminuten en/of sms'jes, een met 250 en een met een onbeperkt aantal. Bij de 3g-databundels zijn de prijzen voor een maandelijks opzegbaar contract en die voor twee jaar nu gelijkgetrokken. De snelheid van het 3g-aanbod blijft 14,4Mbit/s down en 2Mbit/s up. Youfone maakt gebruik van het netwerk van KPN.

Bel- /sms-bundel 1 maand 2 jaar
100 Min/sms € 4,- € 3,-
250 Min/sms € 5,- € 4,-
Onbeperkt Min/sms € 11,- € 10,-
Databundel 1 maand 2 jaar
1000 MB (3G) € 7,- € 7,-
1500 MB (3G) € 9,- € 9,-
1500 MB (4G) € 12,- € 11,-
2000 MB (3G) € 10,- € 10,-
2000 MB (4G) € 14,- € 13,-
6000 MB (3G) € 18,- € 18,-
6000 MB (4G) € 21,- € 20,-

Nieuwe aanbod van Youfone zoals op een rij gezet door Beste sim-only

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

14-06-2016 • 14:56

101

Reacties (101)

101
94
42
4
0
36
Wijzig sortering
Moet zeggen dit zijn redelijk schappelijke prijzen.

Echter word er nooit gesproken over de latency. Zit hier nu nog groot verschil in tussen providers?
Dat is denk ik vrij lastig te zeggen met "over the air" protocollen. Je kunt namelijk nooit latency garanderen vanwege veer externe invloeden ( afstand tot mast, weer, eind gebruiker kan niet direct worden benaderd, componenten van mobile device ).

Overigens ben ik het wel eens dat het mooi zou zijn als het wel zo was
Mijn vriendin heeft YouPhone en je hebt nooit 4G of 3G je zit meestal met H of H+.
Dus als je gewoon een zekerheid kan je voor een paar euro mee met de grote jongens wat zeker een aanrader is.
Waarom word het dan apart weergegeven?
En ik dacht dat H 2G was en H+ tussen 2G en 3G in zat
Als je op een Android zit is geeft het 3G symbooltje UMTS aan.
Dat heeft een maximale downloadsnelheid van 384kbits/s.
HSDPA is sneller met bandbreedte tot 7,2 mbits en HSDPA+ gaat tot 168,8mbits hoewel geen enkele nederlandse provider die snelheden ondersteund.
http://www.askingbox.com/...rs-edge-umts-hspa-and-lte

Het grootste voordeel met 4G is de zeer lage latency. Zo viel League of Legends prima te spelen met een stabiele 25 ping toen mijn thuisnetwerk problemen had.
Ik heb Youfone en heb vrijwel altijd 4G.

Zelfs hier in Twente en de achterhoek. Ik heb nu veel betere 4G-dekking dan met de grote jongen die ik hiervoor had.
Het zijn aardig schappelijke prijzen, maar als ik het vergelijk met bv Tele2 dan zijn ze nog niet eens zo goedkoop. Na enige tijd zoeken heb ik nu eens Tele2 geprobeerd, onbeperkt bellen, onbeperkt sms en 4GB op 4G voor 22 euro per maand. Dat is nog 3 euro goedkoper dan youfone en daar heb je dan maar 2GB op 4G. 6GB op 4G is dan weer 10 euro duurder.

Ik kan nog niet alles zeggen over het bereik, want ik heb het nog niet zo lang. Maar tot nu toe nog geen klachten.
Ik zat van het weekend op de camping. Weer was helaas niet geweldig.
Gelukkig heb ik nog een onbeperkt abonnement met 4G+

Heb een beetje Rocket League online gespeeld via USB Tethering..
Ik kreeg een schappelijke 40ms.
Ben ook wel benieuwd naar de verschillen in latency per provider. 4g is in ieder geval een flinke stap voorwaarts ten opzicht van 3g qua latency.
Raar dat je pas 4g kan vanaf 1500mb. Zijn genoeg mensen die 1000mb prima vinden, maar wel graag 4g willen. Vind ik de provider Ben op het moment beter, kan je voor €11 1gb 4g, 200 min en 1000 sms.(maandelijks opzegbaar of te veranderen) en voor €4 meer heb je 2gb 4g internet
Inderdaad, mijn oude abbo verloopt bijna en na wat zoeken komt Ben als de goedkoopste naar voren als je 4g wil.
Er zijn ook genoeg mensen die juist weinig data hebben, en juist geen 4G willen. Omdat je er dan zo doorheen bent. Oeps even Googe Play of Spotify over 4G gebruikt. Als je slechts 3G hebt, dan zit je veel minder snel over je limiet. 4G biedt natuurlijk meer dan alleen snelheid zoals een lagere latency maar dat is niet onoverkomelijk.
Er zijn ook genoeg mensen die juist weinig data hebben, en juist geen 4G willen. Omdat je er dan zo doorheen bent. Oeps even Googe Play of Spotify over 4G gebruikt. Als je slechts 3G hebt, dan zit je veel minder snel over je limiet. 4G biedt natuurlijk meer dan alleen snelheid zoals een lagere latency maar dat is niet onoverkomelijk.
Wat een onzin ...
Als je een app installeert over 3G of 4G, het BLIJFT hetzelfde aantal MB's
Spotify hetzelfde, streaming op 3G of 4G is exact hetzelfde, je kan instellen of je laag, hoog of extreme kwaliteit wilt.
Je kunt het bij 3G eerder cancellen. Bij 4G ben je de data kwijt voor je er erg in hebt. Met een laag data plan tikt dat aan. Zelfde met bepaalde websites met rommel erop.
Je mag ook minder gebruiken. Als ze een apart abbo maken vam 1GB, wat moet je dan als je maar 750MB nodig hebt. ;)
Ik heb zelf ook 1GB 4G bij Vodafone, en ga er meestal alleen overheen als mijn WiFi weer stom doet (of als ik het vergeet aan te zetten) terwijl ik net YouTube zit te kijken. Al moet ik erbij zeggen dat ik wel vrij bewust ben van dat limiet van 1GB.

Overigens ga ik binnenkort over naar 10GB bij KPN. Omdat we thuis KPN hebben kan ik dubbele data en korting krijgen. Keuze tussen 1GB bij een matige provider, en dan slechts een paar euro per maand minder, of 10GB bij KPN.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 22 juli 2024 23:54]

4G USB Modem + 6000MB databundel lijkt me een mooi alternatief voor kabel en glasvezel als men niet veel data verbruikt.
Lijkt al bijna een beter alternatief voor het overgrote deel van ADSL abbo's. Alleen in uitzonderlijke gevallen dat je tegen een kast van KPN aanwoont haal je 50mbit en met beetje pech zit je vast aan 8mbit.
Nu alleen nog dat datalimiet... :)
De telefooncentrale is 2,5 kilometer van mijn huis vandaan en de wijkkast pak hem beet tussen de 250 en 300 meter. Toch haal ik 115 Mbps op mijn KPN-verbinding.

Ja, zelfs in DSL zit nog in ontwikkeling en ja, er wordt ook nog in geïnvesteerd ;-).
Ik woon volgens mij niet tegen of in een KPN kast, toch heb ik 70Mbit ipv de beloofde 60. Ziggo kwam meestal wel in de buurt van wat ze beloofde, maar zeker nooit er over heen.
Dit is meestal het geval met Vectoring aansluitingen. De upload is ook 30Mbit waarschijnlijk ipv de 6 volgens het pakket
Anoniem: 63975 @jvvj14 juni 2016 17:01
Ik wist niet dat KPN hun kasten voor bewoning beschikbaar stelt.
In de algemene voorwaarden zal waarschijnlijk worden uitgelegd dat de abonnementen alleen met een mobiele telefoon mogen worden gebruikt. Er gelden vaak ook andere regels voor tethering.
Netneutraliteit wordt bij wet afgedwongen. Dat mag dus niet in de voorwaarden staan en als het er wel in staat is het niet geldig.
Is dit dan onderdeel van netneutraliteit?
Nee, dat is het niet.
Dan heb je het niet begrepen want dat is het wel degelijk. Netneutraliteit gaat over het gelijk behandelen van verkeer. Een van de uitgangspunten is dat eindgebruikers zelf de keuzevrijheid moeten hebben om te bepalen welke randapparaten zij gebruiken. Zie ook: http://www.iculture.nl/ni...n-de-telecommunicatiewet/
Prijzen zijn niet verkeerd, alleen jammer dat de service niet echt geweldig schijnt te zijn.
Ahja, ergens moet op bespaard worden denk ik dan maar.
Wat bedoel je met service? Dekking is prima, en de klantenservice is volgens onderzoek van de consumentenbond de op één na hoogst beoordeelde.
Tijd voor een ervaringspost :-)

Toen ik youfone hebben ze mijn data op de 10e dag van een maand stopgezet, ik was over mijn limiet heen zei de klantenservice. De my youfone omgeving zei van niet - mijn telefoon ook niet. Moest v/d klantenservice (na meerdere keren/dagen gebeld te hebben) wachten tot de 15e van de maand erop met de specificatie van mijn verbruik. In de specificatie stond dat ik (zoals ik al wist) helemaal niet teveel gebruikt had. youfone gebeld, kreeg een whopping 5 euro terug. Had liever gewoon 2/3 van die maand wel gebruik kunnen maken van mijn internet. Ik ben maar snel naar een echte provider gegaan.
Nadat ik eens kritisch naar mijn factuur had gekeken, bleek dat ze alle telefoongesprekken afronden naar boven + 1 minuut.
Jammer genoeg had ik geen gesprekshistorie meer in mijn telefoon staan dan van meer dan een maand daarvoor.
Meteen bij Youfone aan de bel getrokken en ze stuurden het door naar KPN.
Nadat ik alle screenshots had overlegd bleek inderdaad dat ze één minuut te veel rekenen bij elk telefoongesprek.
Aangezien ik niet over mijn belbundel was heen gegaan kreeg ik geen excuses of vergoeding.
Toen ik aangaf dat ik niet gekregen heb waar ik wel voor betaald had, was het antwoord: "Tja, dat is zo. Maar meer kunnen wij niet voor u doen. Aangezien u aandringt, bij deze excuses."
Meteen daarop maar mijn abonnement opgezegd.
Ik heb zelf geen ervaring met Youfone maar hoor rond om mij heen toch andere verhalen als het verhaal van de Consumentenbond.

Wist inderdaad ook dat Youfone nummer twee was. Simyo staat als het goed is nog steeds op plek 1.

Is misschien niet een goed beeld om mee te meten maar als je een probleem hebt wordt je niet altijd even goed geholpen door de klantenservice. Ook verkeerde facturen komt regelmatig voor, lees het topic hier op Tweakers maar eens.
Natuurlijk zijn de ervaringsposts allemaal gevalletjes N=1, maar laat ik er toch eentje toevoegen (omdat doorgaans alleen mensen met negatieve ervaringen gemotiveerd zijn om die te delen).

Ik heb zelf nu zo'n 1.5 jaar een abbonnement bij Youfone, en sinds een half jaar mijn vriendin ook (vriendenkorting x2 = jeej). Na een jaarcontract zit ik nu in een tweejaarcontract waar ik prima tevreden mee ben. Aangezien ik feitelijk nooit boven mijn bundel ga is het makkelijk mijn facturen te checken: alleen als ik in het buitenland ben geweest komt er wat bij, en dat klopt tot zover altijd.

Over de klantenservice ben ik (redelijk) tevreden. Ik heb 1x een probleem gehad: volgens de site zou ik mijn dataplafond op 10E moeten kunnen instellen, maar in het dropdown menu waar ik dat moest doen stond de 10E optie er niet bij. Heb met de klantenservice gemaild. 5 dagen later reactie dat 't gefixed zou moeten zijn - helaas werkte het nog steeds niet. Nogmaals gemaild en toen was 't binnen 1 dag alsnog gefixt. Is dat supergoede klantenservice? Nee, maar een voldoende krijgen ze zeker wel van me.
Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is?
KPN geeft namelijk aan dat hun 4G+ netwerk in staat is om snelheden te leveren tot 225 Mbps.
Bron: https://www.kpn.com/prive/mobiel/informatie/4g.htm
Op sommige plekken (paar testopstellingen) kan KPN tot circa 300 Mbps leveren, maar je hebt gelijk: in de meeste gevallen kom je gewoon niet boven de 200 uit sowieso in de praktijk.
Sowieso dacht ik dat 4G+ geen invloed had op de uploadsnelheid, en dat deze dus gewoon beperkt blijft tot (theoretisch) 50 Mbps.

Of heb ik dat mis?
Het is een theoretische snelheid die zelfs in testen niet gehaald word. Wassen neus dus.
Zijn de frequenties exact hetzelfde als op het KPN netwerk?
Ja... waarom denk je dat die snelheid zo hoog ligt? Des te sneller ben je door je bundel. Een Youtube filmpje zal binnen enkele seconden volledig geladen zijn en als je na 10 seconden wegklikt heb je wellicht al data verbruikt voor 10 minuten kijken. Ik zie het addertje wel ;)
Theoretisch kun je binnen 187,5 seconden die 6GB bundel erdoor jagen. Met streaming video kan je dat ook letterlijk snel bereiken aangezien vooruit wordt gebufferd.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 22 juli 2024 23:54]

Het is wel belachelijk, dat alleen door slecht geprogrammeerde (Youtube) video apps, snel internet zo onaantrekkelijk wordt. Hoe moeilijk kan het nou zijn om de buffergrootte instelbaar te maken?
Ja, en als je snel internet hebt, hoef je ook minder te wachten en kan je ervoor _kiezen_ meer te consumeren, maar dat is verder je eigen keus/verantwoordelijkheid/schuld daar naar eigen tevredenheid mee om te gaan. En als dat niet lukt, therapie zoeken voor je dwangstoornis.
Behalve dat is snel internet alleen maar goed natuurlijk, wil je langzaam internet maar kan je dat niet krijgen dan kan je evt ook de bandbreedte afknijpen op je eigen device.
Ik volg je niet. Ik zeg dat de databundel binnen notime verbruikt wordt doordat vooruit gebufferd wordt. De snelheid opzich is geweldig. Ik geef slechts aan dat het niet alleen als positief gezien kan worden zolang je zo'n beperkte bundel hebt en afhankelijk bent hoe content vooruit gebufferd wordt.
Ja, ik snapte wel wat je bedoelt, en in de praktijk is dat idd een nadeel.

Maar ik wilde zeggen, dat de werkelijke oorzaak van dat nadeel ligt in het crappy bufferbeheer van zulke (oa Youtube) apps, de oorzaak ligt niet in het snellere internet zelf.
Men kan dat idd verhelpen door de datalimiet tig keer zo groot te maken, wat ten koste gaat van de beperkte netwerk capaciteit (mss nu nog niet, maar het verzadigt op termijn vanzelf), en dat alles alleen maar vanwege onverantwoord inefficient bufferbeheer van een paar apps. Dat vond ik er belachelijk aan (niet wat je zegt, maar hoe de situatie nu is).

Dus, als die apps daar een beetje zinnig mee om zouden springen, zou snel internet bij normaal gebruik geen nadelen hebben, dan heb je speciaal daarvoor ook geen hogere datalimiet nodig. Maar kan je snel internet precies zo gebruiken als langzamer internet, alleen dan met kortere laadtijden.

Daar voegde ik nog aan toe, dat omdat je dan kortere laadtijden hebt, je minder lang hoeft te wachten en dus meer tijd over hebt, om nog meer te laden (bijv. sneller websurfen of van youtube-filmpje wisselen). Daardoor verbruik je wel meer en is je bundel sneller op. Maar ook dat ligt niet aan een te kleine datalimiet, maar aan dat je nu vrij bent er zelf voor te kiezen de tijd die je voorheen zat te wachten, te besteden aan nog meer content consumptie (of ander dataverkeer).

(en ja, een hogere datalimiet is natuurlijk leuk en voor sommigen vast wel nodig, maar dat is weer een andere discussie)
Ik vind het bufferen van YT erg goed; ik wil onderweg zondag haperingen kunnen kijken en de YT app loopt altijd mooi door, ook in de tunnel en tussen de boerderijen.
Of een gedrag "crappy" en "onverantwoord" is, is niet zo zwart/wit als jij het doet overkomen.
Ok, ja, daar heb je gelijk in.
Ik hoor zo vaak geklaag over dat men bij snel internet sneller door hun databundel heen is, omdat Youtube zo veel buffert, vandaar dat ik het zo zwart ben gaan zien. Maar ja het heeft ook zijn voordelen idd.
In elk geval is het onmogelijk meer te bufferen zonder meer data te gebruiken dus dat blijft een afweging. In het geval van snel internet met kleine databundel kan men dat goed merken, en zou het handig zijn als je dat zelf naar behoefte kan instellen.
Soundcloud is nog erger, laad zo 50 mb aan mp3 en als je de app naar de achtergrond laat gaan en weer actief maakt begint hij gewoon opniew te lade. Ja hallooo.
Dit lijkt er inderdaad meer op qua prijs. Al is het nog niks vergeleken met wat er in andere Europese landen incl. bellen te verkrijgen is tegen een schappelijk bedrag.
Op de website promoten ze zelfs 256MB/s.... 2Gb/s :)

https://www.youfone.nl/abonnementen/tarieven-internet
Serieus wat een bullshit. 20 seconde internet aan volle snelheid voor je door je data heen bent.
It's sarcasm, my friend :)
Waarom is het altijd per maand. Waarom niet gewoon prepaid 4g databundel. veel handiger en kun je zoveel data verbruiken als je wilt. Je betaald het alleen gewoon zelf.
omdat ze dan elke maand verzekerd zijn van inkomsten
Je betaalt het toch hoe dan ook zelf?
Ja ik snap dat ook niet helemaal. Nederland is heel erg van de abo's blijkbaar.

Hier in Ierland krijg je op prepaid veel betere aanbiedingen. Bij mijn provider bijvoorbeeld een 5GB bundel voor 10 euro beltegoed. Na een maand verloopt dat wel en moet je een nieuwe bundel kopen, maar je zit echt nergens aan vast.

Zo'n 30-dagen abo lijkt hetzelfde maar dat is het echt niet, je zit altijd met een opzegtermijn waardoor je het nog een extra maand moet houden, en bovendien kunnen ze rekenen wat ze willen als je buiten je bundel gaat. En dat kan duur worden. Met prepaid heb je het veel beter in de hand, als je onverhoopt iets duurs doet dan is je beltegoed gewoon weg maar verder niet.

En als ik op vakantie ben neem ik die maand gewoon geen databundel (voor internationaal heb ik een sim van Orange Spanje, die zijn het goedkoopst voor mijn gebruik met roaming)

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 22 juli 2024 23:54]

In Ierland had ik voor 20 euro een prepaid bundel met 20GB data, 150 minuten en 150 sms'jes. In Nederland betaal je voor zo'n abonnement nog meer.

En ja, prepaid is in de rest van de wereld wel veel aantrekkelijker. Je ziet dat in grote delen van Europa, maar ook in bijvoorbeeld Canada. Ik wil het nog niet eens hebben over Afrika, waar praktisch alleen prepaid wordt verkocht.

Waarom we in Nederland zo'n obsessie met abonnementen hebben weet ik niet. Het is ook veel gekker dan vroeger. Tegenwoordig hebben kinderen van 13 jaar een abonnement op naam van papa of mama.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.