Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 102 reacties

Ubisoft heeft tijdens de aankondiging van Watch Dogs 2 meer bekendgemaakt over het verhaal van de game. Bovendien heeft de uitgever een trailer online gezet voor de game die dit najaar uitkomt op PS4, Xbox One en Windows 10.

Watch Dogs 2 speelt zich, zoals verwacht, af in de Amerikaanse stad San Francisco. In de game draait de hele stad op een besturingssysteem ctOS 2.0, dat de infrastructuur beheert. De hoofdpersoon van de game is hacker Marcus Hollaway. De voorspellende algoritmen van ctOS beschuldigen Hollaway onterecht van een misdaad en daarom wil hij ctOS uitschakelen.

Omdat Hollaway een hacker is, zullen spelers onder meer drones, kranen en auto's kunnen overnemen. Het is een openwereldgame en Ubisoft belooft dat hoewel het verhaal fictie is, er genoeg 'echte' elementen in zitten, waaronder 'vooraanstaande' techbedrijven in het nabijgelegen Silicon Valley. Ubisoft brengt diverse speciale edities uit met de missie Zodiac Killer, waarin spelers gecodeerde berichten moeten ontcijferen om een moordenaar te achterhalen.

Watch Dogs 2 volgt de eerste game uit 2014 op. De eerste editie van Watch Dogs was eveneens een openwereldgame in het actie-avontuurgenre met een hacker als hoofdpersoon. De game kon niet aan de hooggespannen verwachtingen voldoen, onder andere omdat de grafische weergave van Watch Dogs bij het uiteindelijke spel niet overeenkwam met die van die ten tijde van de aankondiging. Watch Dogs 2 verschijnt op 15 november voor PlayStation 4, Xbox One en Windows 10.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (102)

Ik hoop dat iedereen toch ziet dat de trailer gemaakt is met deels in-engine beelden, CGI beelden en echte beelden. Geen gameplay beelden. Dit is niet hoe de game er uit gaat zien...

Hier zie je wel beelden hoe de game er uit gaat zien: https://www.youtube.com/w...2qEYCuFxGs&has_verified=1
vanaf 4:45

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 8 juni 2016 19:37]

TL;DR Wel gameplay, heel erg hyped en ben benieuwd hoe 2016 dit spel is ipv 2011 zoals watchdogs 1!

De gameplay is gemaakt met deels in-engine beelden als je het filmpje ziet wat jij ook meestuurt. Dat filmpje staat trouwens propvol met gameplay.

Wat positief is voor watch dogs 2 is dat er geen Assassin's Creed is dit jaar, dus het moet de main seller worden voor Ubisoft dit jaar. Het is geen nieuw IP meer, dus geen 'fooling-around'als het gaat om kijken wat mogelijk is. Er is veel veranderd op het grafische vlak, als je kijkt naar games zoals The Division en Metal Gear Solid is er echt heel veel mogelijk.
Je kunt proberen om er wat van te maken, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je hier enthousiast van kan worden na het enorme drama van deel 1. Want die game was grafisch niet alleen een regelrechte belediging van iedere consument, maar inhoudelijk had het ook echt helemaal niets interessants te bieden. Het was gewoon AC maar dan met computers, en zonder alles wat AC nu juist tof maakt.

Press X to hack world.... kansloos. Ze mogen echt wel met wat meer komen dan betere graphics en een nieuwe locatie. Enne... fooling around om te kijken wat er mogelijk is? Wat? Het was super repetitieve rommel, zonder enige creativiteit. Ze deden niks spannends.
Misschien kun je de politie nu niet ontwijken door op een bootje te gaan zitten. Ik betwijfel het. Ik wordt hier dan ook inderdaad niet enthousiast van, en dat geld voor alles waar ubisoft op staat.
dat maakt niks uit of er wel of geen Assassin's Creed dit jaar uitkomt, andere studio.
de Graphics zien er nog steeds een beetje flets uit, de E3 demo van deel 1 ziet er beter uit, dat zegt veel over deze game.
ben toch bang dat het veelal hetzelfde zal zijn, volledig gescripte missies, tower unlocks, gang hideouts clearen, 200 mensen afluisteren.
Ubisoft mag eens een keer flink op z'n bek gaan met verlies op deze game, hopelijk veranderd er dan iets.
Nieuw: consumemten die disclaimers schrijven voor een bedrijf.

WTF moment van de dag...
Ach, als je ziet dat een van de grootste teleurstellingen bij deel 1 het grote verschil tussen reclame en realiteit was dan is een waarschuwing nooit weg als ubisoft die zelf niet geeft.
hoezo een wtf moment..?
Als je daar uitleg bij nodig hebt, dan moet je Watch Dogs 2 gewoon nu al gaan pre-orderen, of het nieuws rondom deel 1 even teruglezen.
De beelden uit dat filmpje zien er inderdaad "realistischer" uit. Hopelijk kunnen ze dat wel halen bij de release.

Kben momenteel nog deel 1 aan het spelen en ze zullen toch wel enkele punten sterk moeten aanpakken:
-Chicago was enkel een decor, het leefde te weinig
-Veel generieke sidequests (zowat Ubi-handelsmerk denk ik)
-De auto besturing op PC was *ahum* rampzalig *ahum* (ik kies speciaal de tragere auto's om op de weg te blijven)
-Na een tijdje begon de gameplay nogal herhalend aan te voelen, nog eens een hack, opnieuw datzelfde telefoongesprek afgeluisterd.
-Balancing issues, Ik heb het gevoel dat (indien het niet opgedrongen wordt) je beter je vijanden omver knalt dan stealth gewijs je een weg te banen doorheen de omgeving. Daarbij heb ik ook nog niet de nood gehad om een nieuw en sterker wapen te kopen met al mijn gehackte dollars.
-...

Persoonlijk vind ik Aiden nog wel oke, maar het lijkt me dat ze iets meer richting AC gaan (parkour, close quarter combat, enz) met dit nieuwe hoofdpersonage, plus meer gangscene.
(de artwork hier lijkt rechtstreeks uit GTA V te komen)

[Reactie gewijzigd door Tommytoe op 8 juni 2016 19:57]

Mooi, misschien dat ze dan eens de focus op gameplay zelf kunnen leggen ipv weer in je ronde radartje rechthoekige checkpoints aflopen en daar op knop A te drukken...
Beelden hoe de game er uit gaan zien? Van ubisoft? Die kun je pas zie op de dag van release, alles daarvoor is onzin en moet niet serieus genomen worden.
Ook dat moet je met een korreltje zout nemen. Dat zijn vaak vroegere beelden tijdens de ontwikkeling. Ik denk dat we de E3 even moeten afwachten op werkelijk in-game beelden zoals die nu moeten zijn.
Ik weet niet waarom je al die down votes krijgt, is iedereen de e3 footage van Watchdogs 1 en the Division vergeten? Zie: https://youtu.be/L_A6Z3gkXlk
Ik weet het ook niet, maar Ubisoft staat bij mij gelijk aan goede pr filmpjes. Het eindresultaat kan er volkomen anders uitzien.
Ik kan het me niet heugen, maar waar was watch_dogs 1 qua setting? Niet in dezelfde stad toch?

Edit: ik hoop dat Ubisoft heeft geleerd van de fouten op grafisch gebied. Inmiddels zijn er ook echte pareltjes uitgekomen van het paarse team dus ik weet dat ze het kunnen! Ik vind die Denuvo troep alleen zo naar en de combinatie met hun eigen launcher(ze willen steam buiten spel zetten ofzo) want dan moet ik het spel als snelkoppeling in steam zetten en mis ik toch een deel van wat er te bieden is.

Desalniettemin: Ik ben benieuwd!

[Reactie gewijzigd door Just_Michel op 8 juni 2016 19:28]

Nee, die speelde zich af in Chicago.
Denk het wel, vooral als je ziet dat je nu veel meer kan hacken en meer mogelijkheden hebt tot het doen via stealth (de missies).
nope dat was in Chigago
Wow, ik dacht nog na spelen van Watch_Dogs... hoe awesome zou het zijn als je drones kon besturen. In een setting waar surveillance en hacken centraal staat mag dat niet ontbreken :D

Ik ben geheel blind in Watch_Dogs gestapt (bundel met de enige leverbare PS4), ik had niet eens een screenshot gezien. Ik was dus niet belast met verwachtingen qua grafische presentatie. Ik heb geen seconde gedacht dat de graphics slecht waren en is nog steeds een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.

Watch_Dogs 2 ga ik dus niet blind tegemoet :+
Toevallig ben ik daar net weer aan begonnen. Ben er ooit uitgestapt wegens de geboorte van m'n kind, nu weet ik niet meer waar ik gebleven was in het verhaal, dus opnieuw begonnen. Op naar deel 2. Ondanks de kritiek op deel 1 heb ik me er ook erg mee vermaakt.
Same here. Ik ben het volledig eens met de downgrade-kritiek maar ik heb me uitstekend vermaakt met de game! Momenteel nog eens opnieuw aan het spelen om exact dezelfde reden, een kleine gekregen en de draad kwijtgeraakt :
Haha :-P toevallig! Nog gefeliciteerd trouwens.
Insgelijks :) Kost veel game-uren in de beginperiode, maar zo langzamerhand krijg ik weer tijd om games uit te spelen =)
Ik vermaak me nog steeds met Watch Dogs 1, maar dan meer om het beetje rond rennen en racen met auto's enz.

Vind het gewoon een erg leuke game en ben erg benieuwd wat deel 2 zal brengen.
Ik moet echt stoppen met die filmpjes van Ubisoft kijken... Elke keer gooi ik geld naar ze toe voor een spel wat niet helemaal goed loopt. The division was een van de weinige spellen die vanaf dag ťťn zonder problemen speelbaar is. Laten we hopen dat het hiermee ook zo is.
Zonder problemen? Niet bepaald Helaas.. sterker nog, verre van. Ik ben zelf ook al de meest irritante problemen tegen gekomen en ook hier was ik verblind door hun marketing machine. Ik heb weinig Games meegemaakt met zo vele bugs en zo veel gehack. (En dat in een game die niet bepaald draait om hacken)

Voor mij voorlopig geen Ubi game meer zonder dat ik reviews en gameplay artikelen/ervaringen gelezen heb want ik baal als een stekker van de Division.

[Reactie gewijzigd door icratox op 9 juni 2016 03:51]

Echt? Zou je er een aantal kunnen opnoemen?

Hackers ook niet gezien in de dark zone, kan er prima lopen zonder elke seconde neergeschoten te worden.
Jazeker, hieronder een paar dingetjes die ik zelf ben tegengekomen:

- Missions (coop) waarbij de starthekken/deuren niet open gaan. M.a.w. de missie begint niet, en je moet de groep disbanden en weer opnieuw samenstellen, missie opnieuw starten etc. voordat het misschien werkt.
- Geluid/voiceover/stemmen die een hele missie door niet werken. Voornamelijk de persoon die je 'bijstaat' door een missie heen.
- Levels die op de een of andere manier niet helemaal gerenderd lijken waardoor je gewoon door de vloer heen valt.

De bovenste drie gebeurde bij mij bijna elke dag, meerdere keren en het was zo ongelooflijk frustrerend gewoon. Het meest irritante was dat het door de grond vallen, en missies die niet starten, gewoon weken duurden voordat ze gefixed waren =/

- Hackers in coop missies die door de hele missie teleporteren. 3 van ons konden niks doen omdat hij al overal naartoe geteleporteerd was. Niet bepaald leuk :P
- DZ waar je opeens 1 of 2 personen tegenkomt die geen damage lijken te krijgen maar wel mega damage geven. Maar dan ook echt veel damage.

- Soundloops (afvurende wapens)
- Gebieden waarbij high detail textures niet renderen en alleen maar de low detail textures te zien zijn (en waar je doorheen kunt lopen overigens :P )

Dusja dat zijn een paar van de dingen die ik vrij regelmatig tegenkwam. Het heeft een enorm zure nasmaak achter gelaten en de berichten die ik heb gehoord over hoe The Division werkt fundamenteel maken me zeer angstig voor de toekomst van het spel. Ik vond het een absoluut geweldig spel namelijk, maar het heeft zo'n zure nasmaak door de problemen die ik tegenkwam tijdens het spelen dat ik het eigenlijk niet eens meer speel in de hoop dat ze toch echt wat veranderen. En vooral omdat ik het spel zo leuk vond en het zo lekker weg speelde, baal ik er als een stekker van =/
Hmm apart speel je het ook op PC? Want ik heb echt geen van deze problemen gehad.
Yup PC versie, vanaf dag 1
Hier vanaf dag twee op PC. Apart dat mensen zulke verschillende ervaringen kunnen hebben
The division had zo'n belachelijk slechte online start dat erg veel mensen de game toen al onspeelbaar verklaarde op steam..
Je kan elke game onder de 2 uur speeltijd retour doen... veel mensen kwamen amper voorbij de start zone van the division in die tijd en deden de game gelijk al retour.
Die game had net als vele andere ubi games een zeer vieze nasmaak al zijn er natuurlijk altijd mensen die daar anders instaan zou ik het nou niet bepaald probleemloos noemen .
Overigens ben ik zelf al vaak genoeg teleurgesteld Door ubi...
Ze hebben de settlers ook al verpest...
Toen anno... toen vele overhyped games die amper de sale waard waren al enkele maanden na release.. een goede game game niet na een paar maanden al in de aanbieding vind ik.
En ubi schaar ik samen met ea en Activision In die zin..
Een zwarte man in de hoofdrol is een aangename verandering van de standaard. Ubisoft neemt kritiek op hun franchises wel altijd serieus. Vind het positief dat ze blijven luisteren. Geen speelbare vrouwen in Unity, direct vrouwelijke hoofdpersonage in Syndicate. Unlikable white straight male in WD1, zwarte man in deel 2.
Ergens snap ik niet dat het gelijk een 'politiek-correcte' actie moet zijn. Als het verhaal gaat om een blanke man, of een Chinese man of whatsoever, dan is dat nou eenmaal zo. Dan kunnen er nog veel mensen zeuren, maar je maakt het zoals het bedoelt is.
maar je maakt het zoals het bedoelt is.
Hoe is het de bedoeling dat bijna alle spellen een blanke man hebben als hoofdpersonage? Niemand dwingt de pubs en devs daaraan toe. Deze personages zijn fictief en worden gecreŽerd.
[...]


Hoe is het de bedoeling dat bijna alle spellen een blanke man hebben als hoofdpersonage? Niemand dwingt de pubs en devs daaraan toe. Deze personages zijn fictief en worden gecreŽerd.
Ik zie daar diverse personages die meer een Mexicaanse, Spaanse en een Oosterse uitstraling hebben. Of gaan die discussies specifiek om een negroÔde personages die ontbreken?
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit dus echt gezeur. Vrouwen zeuren wel om ook vertegenwoordigt te worden in games maar hoeveel spelen daadwerkelijk deze games? Ik ken er maar weinig die uberhaupt een game spelen en vaak hebben ze dan een Wii/Wii U in combi met Wii Fit en misschien een paar Mario games(Mario is overigens ook een man). So for the sake of equality moet er maar een vrouwelijk character de hoofdrol hebben?

Als bedrijf zijnde bestudeer je altijd goed je doelgroep, verkoop jij bijvoorbeeld producten in het middenoosten dan zal jouw reclame daar ook op toegespitst worden. Dan zet je geen blanke mannen/vrouwen op jouw posters maar mensen die meer aansluiten bij het middenoosten. Marketing 101. Ditzelfde geld dus voor geslacht, verkoop jij beauty producten? Lijkt mij dat je je dan richt op de vrouwelijke klanten en niet op de paar gay mannen die make-up bij je kopen. Zodoende dat Ubisoft zich richt op mannen en een mannelijke hoofdrol kiest waar zij zich mee kunnen identificeren.
Hoe is het de bedoeling dat bijna alle spellen een blanke man hebben als hoofdpersonage?
Dit is de bekende "Cherry Picking" drogredenatie. Je pakt een verzameling van plaatjes met alleen blanke mannelijke spel personages. (Die overigens niet allemaal blank zijn). Ook grappig dat bijvoorbeeld Michael de Santa van GTA V er tussen staat maar niet Franklin Clinton die ook een speelbare hoofdrol personage was. Daarnaast staat Sheppard van Mass Effect er tussen, die naar hartelust aangepast kon worden naar een vrouw en elke gewenste huidskleur.
Voor de rest heb je natuurlijk niet Lara Croft opgenoemd van Tombraider of Faith van Mirror's Edge, want dat zou natuurlijk jouw argument de das om doen. Of wat dacht je van CJ van San Andreas, alle aziatische hoofdrol characters in aziatische games? Moet ik door gaan? Volgens mij is mijn punt wel gemaakt.

Alsjeblieft, doe iedereen een plezier en stop met dat uiterst irritante feministische linkse gezwets...
Er zijn vele onderzoeken geweest, ongeveer de helft van de gamers is vrouw, wii en dergelijke meegerekend. Jij geeft als reden "ze kiezen iemand met wie de speler zich kan identificeren". Wat als je dit omdraait? Vrouwen spelen het niet omdat ze zich hiermee niet kunnen identificeren?

Overigens vermoed ik dat het identificeren met de main character niet iemand een spel kan laten spelen. Dit word gedaan door gameplay en "gamefeeling". Meer dan de helft van mijn vrienden die gamet is vrouw en spelen spellen als CS:GO waar mn mannelijke vrienden dingen als "keep talking and nobody explodes" speelt.
Deel 1 voelt nog altijd als een zero plek...
Denk dat ik deze maar mooi laat liggen tot die waarschijnlijk in korte tijd voor een paar euro te koop is... of zelfs dsn misschien nog niet...
Deel 1 pre order met digital deluxe en al die onzin erbij en een zeer teleurstellende nasmaak. ..
Ubi soft kennende van de laatste jaren vrees ik dat deze niet veel beter zal worden... Hoop dat ik het fout heb.. De game had potentie maar werd een niets betekende cash cow
Hier heb ik ook een special edition (maar dan een fysieke, met de baseball cap en de 'scarf' van aiden)
Ik heb ondanks dat ik eigenlijk alles te voet en in de trein gedaan heb (omdat de auto problemen te groot waren) het een erg leuk spel (al speel ik het niet graag opnieuw vanwege de FPS problemen).

WD1 het preorder geld waard? nee. Nu kun je het voor onder de 20 euro halen op steam, ik zou het voor 10 Š 12 euro het zeker kopen maar anders niet.

WD2 moet ik toch echt wachten op reviews.
Totally agree. Veels te repetitief qua gameplay. Watch dogs 1 was qua sfeer ook niet de beste ondanks de stad Chicago.
Ik verwachtte een speelstijl a la sleeping dogs, maar helaas....
Pre-orderen kan ook al hier: http://store.ubi.com/eu/watch-dogs-2.html
Vanaf 60 euro voor pc, 70 euro voor consoles.
Lekker wachten tot reviews en spelers ervaringen... met WD voelde ik me in het zak gezet! Toen gezegd, m'n laatste pre-order ooit! (tenzij HL3 en/of Portal 3 uitkomen, Valve vertrouw ik nog :) ) ohja en als er een nieuwe Metro game uit komt, de eerste 2 hebben zich al bewezen, ik hoop dit jaar! 3de boek ik al even uit!
Windows 10? Dus wie een oudere versie van Windows heeft kan de game niet spelen?

Edit: op de site staat gewoon "pc"

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 8 juni 2016 20:06]

De nieuwe API (en DirectX12) werken alleen op Windows 10. Grappig dat mensen nog steeds denken zonder consequenties op een oud OS te kunnen blijven zitten...
Dat heeft alleen nut als de rest van je pc dit ook ondersteunt. Daarbij is het vaak meer hype dan nut..
Zie jij het verschil tussen games uit de vorige periode?
Ik speel civ5 best veel nog.. amper verschil tussen dx9 en dx11 je kan ze in beide starten..
Ik heb nu een gtx 680 twin frozen oc van msi .
Ik zie dus geen enkele reden om hier binnenkort enkele honderden euros aan te gaan uitgeven aangezien ik zelfs fallout 4 zonder problemen op max draai..

Ik snap je punt en tuurlijk zijn er consequenties als je niet mee gaat naar voren.. maar ik denk dat je de consequenties per situatie moet bekijken...
En dan is het in Veel gevallen de moeite niet waard totdat er pas jaren later echt games uitkomen die de nieuwe dx ook daadwerkelijk gebruiken... tot die tijd is het vooral een verkoop hype en zul je de daadwerkelijke consequenties pas enkele jaren op zijn vroegst merken...
De consoles lopen ook een klere eind achter met die dingen en dat gaat toch ook goed..
Dat ga je wel vaker zien. Windows 7 wordt iewat uit gefaseerd tegenwoordig.
en dat is toch terecht? is alweer 3 OSen geleden
Dus....? Zolang er een grote doelgroep is die er gebruik van maakt is het toch een markt en dus omzet die je laat liggen.
Er stond in de minimale systeemeisen bij veel spellen heel lang XP als minimale eisen, windows 10 heeft ook speciale dingen zoals support voor de nieuwste DirectX, geen flauw idee of het hierin gebruikt word though
Kip/ei natuurlijk he.

Er is overal wel een doelgroep voor, maar enige lichte dwang is soms niet verkeerd. Zie Windows XP. Mensen zijn gewoontedieren en dat past niet zo heel erg goed bij de snelle technologische ontwikkelingen. Sterker nog, ze zijn zo erg gewoontedieren dat ze pertinent onveilige en inefficiente systemen verkiezen boven een betere versie ervan, zelfs wanneer het niets kost.

Dat Windows 10 gepusht wordt snap ik dus best wel.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 9 juni 2016 12:01]

Android is wel bekend om zijn grote privacy? nog afgezien dat het een mobiel (ARM) OS is en niet voor PC. Voor de PC bestaat dat namelijk al... GNU-Linux, om een voorbeeld te noemen.
Ik hoop dat Ubisoft eens afstapt van die herhaalelementen. Volgens mij was dat ook vooral waar Watch_Dogs 1 op flopte, en niet zozeer de looks. Alles is de hele tijd hetzelfde, exact zoals bij Assassin's Creed 1 zo was en bij veel andere games van Ubisoft. Het is alsof ze al hun game-assets in een blender gooien en zo games maken. Assassin's Creed 2 was echter wŤl leuk, dus ik heb ook wel goede hoop voor deze deel 2 van een Ubisoft-franchise.
Ik zie wel aan de gameplay beelden wat het wordt.
Maar als ik ook maar ergens een vorm van tower/server/hackpoint etc, tegenkom wat ik moet unlocken voor een volgend deel van de map dan ben ik weg.
Ook als blijkt dat de game er weer uitziet alsof ze de zelfde format gebruiken als in elke ubisoft game dan heb ik er geen vertrouwen in.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True