Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties

Samsung test momenteel twee varianten van de Galaxy Note 6, een met gebogen schermranden en een met een plat 5,8"-scherm. Er komt uiteindelijk slechts één variant op de markt, claimt GSM Helpdesk op basis van een bron die bekend is met de plannen.

Galaxy NoteIn beide gevallen gaat het om een 5,8"-toestel met een resolutie van 2560x1440 pixels, 6GB ram en 32GB opslag dat aangevuld kan worden met een geheugenkaartje. De smartphones bevatten beide een Exynos 8-soc met iets hogere kloksnelheden dan de versie in de Galaxy S7 en S7 edge. Volgens GSM Helpdesk zijn er echter eveneens testmodellen met een Qualcomm Snapdragon 823 in omloop. Dat is vermoedelijk een iets snellere variant van de huidige Snapdragon 820.

Samsung zou streven naar een release die kort na de introductie van Android N moet plaatsvinden, ergens in augustus of september. De prototypes die momenteel getest worden zouden ook de ontwikkelaarsversie van dit besturingssysteem bevatten. Samsung zou tegelijk de camerasoftware een update geven, hoewel de Note 6 wel over dezelfde camera als de S7 zou gaan beschikken. Ten slotte gaat de Galaxy Note 6 over een riante accu van 4000mAh beschikken, als het gerucht klopt. Alleen bij de Galaxy A9 gebruikte Samsung eerder accu's van die omvang.

De Galaxy Note 6 is de verwachte opvolger van de Note 5. Dit toestel kwam in Europa nooit op de markt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (107)

Ik adviseer ze om de platte te nemen. Een gebogen scherem werkt gewoon niet lekker met een stylus.
Doe mij maar een platte, de edge voegt in mijn ogen weinig toe. Op een boel frustratie omdat je hem verkeerd beet hebt na
Dit dus. vind dat hele 'edge' gebeuren niks. Mijn vriendin heeft een edge, vreselijk. Heb zelf de Note 4. Wilde graag een Note 5 totdat Samsung besloot Nederland uit te sluiten v.w onzin (mijn mening). Hopelijk komt de Note 6 wel gewoon hier, en zoals je aangeeft, plat.
Wat is er precies vreselijk aan edge? Persoonlijk vind ik het de allermooiste telefoon die op de markt is.
Uiterlijk, prima, mooi hoor, ben ik met je eens. Maar qua gebruik, vreselijk (persoonlijke mening uiteraard).

Elke keer als je vast pakt raak je iets verkeerds aan op scherm, (zijkanten), hij glijd vaak uit me hand (niet dat hij op de grond valt maar glijd gewoon weg).

Nee sorry, zoals gezegd, ik vind het niks. Maargoed daarintegen is niet iedereen hetzelfde. Mijn vriendin vind het wel fijn en mooi uiteraard (vrouwen gaan vaak voor uiterlijk watbetreft tech), maar ze zal bij de volgende telefoon niet wederom voor een 'edge' kiezen.
Dat als maar platter maken voegt anders ook niet zo veel toe. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld accuduur.
Er staat niet dat ie platter word :P maar dat ze twijfelen tussen ene plat (lees: vlak) scherm en een gebogen scherm...

Daarnaast staat de accucapaciteit van 4000mah in de tekst, en die gaat dus nog langer mee kunnen dan een S7 Edge, wat dus makkelijk 3 dagen is bij normaal gebruik! Lijkt me sterk dat daar iets mis mee is...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 22 april 2016 16:39]

Ik dacht aanvankelijk ook dat het ging om een dunne en dikke variant. Misschien had het beter als "edge en normaal" oid verwoord kunnen worden, hoewel het onduidelijke verdwijnt als je verder dan de titel komt ;)

[Reactie gewijzigd door Thonz op 22 april 2016 17:07]

Ik denk ook niet dat ze twijfelen aan een platter model of een gebogen model maar meer aan een gewoon "plat" model of een gebogen model.
Ik heb zelf een LG G4 en deze heeft een gebolde achterkant en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat als je met de telefoon met zijn rug liggend op de tafel ligt dat deze behoorlijk wiebelt. Daardoor gaat typen moeilijker. Dus een platte gsm heeft meer voordelen naar mijn mening.

Edit:

Tegenwoordig heb je ook gekromde schermen zoals de LG Flex, zou ook kunnen dat Samsung hiermee aan het twijfelen is

[Reactie gewijzigd door aliberto op 22 april 2016 19:34]

Daarentegen ligt een afgerond toestel naar mijn mening veel lekkerder in de hand, of in een broekzak. Motorola's vind ik ontzettend fijn in de hand liggen, bijvoorbeeld.

Samsung heeft met z'n S7-serie met 'afgeronde' zijkanten aan de achterkant een mooie middenweg, vind ik.
Het gaat hier om de afgeronde zijkanten van het scherm, zoals de S7 Edge. Niet om de achterkant.
Of hou hem eens een keer de zelfde dikte met meer accu, anders buigt de telefoon sowieso in je zak. Zeker zo'n groot model.
Ik ben voor plat.
Edge is leuk maar het zit mij vaker in de weg dan dat ik het gebruik.
Ik ben voor Edge.
Plat is leuk maar wil zonder bezels en het scherm loopt mooi af bij de Edge versie. Bij Edge heb je iets meer scherm ruimte omdat het scherm afloopt.
Maar meer scherm met dezelfde resolutie voegt toch niks toe?
Zo typisch Nederland dat alles iets toe moet voegen. Waarom kan iets niet gewoon mooi zijn? Maar nee, Nederland is het land van middelmaat en waar alles iets toe moet voegen of nog beter multifunctioneel moet zijn.
In letterlijke zin voegt het niet heel veel toe maar voor dezelfde schermgrootte kan de telefoon smaller blijven, kortom, het neemt iets weg... ;) En dat is misschien wel de belangrijkste factor (boven de huidige dikte maten en hoogte) voor het bepalen hoe handzaam de telefoon is en hoe makkelijk hij in de broekzak verdwijnt...

[Reactie gewijzigd door Jortio op 22 april 2016 19:51]

plat is beter dan edge .

hopelijk zakt de prijs snel genoeg na de introductie.
De advies prijzen volgens geruchten, op een website is ¤650,-
Betwijfel dat. S7 was met release ¤700 en S7 edge ¤800. Verwacht wel ¤800 of hoger.
denk ook dat ie aardig aan de prijs zal zijn in ieder geval duurder dan een S7 .

en dan te bedenken dat ik mijn note 3 een paar maanden na de introductie voor 450 kocht.....
Ik hoop dat het een platte wordt zonder "edge". Ik ben juist van de Galaxy S-serie af gestapt omdat het allemaal te speels wordt met die gekke gebogen schermrand. Als het toch een "Note 6 Edge" wordt moet ik over naar een ander merk.
Is dat dan zo erg dan werken met een Edge? Het bevalt hier allemaal prima mee te werken en ben vooral erg blij om af te zijn van de bezels, rondom het scherm bij een platte. Meer werkruimte bij een Edge en het scherm loopt mooi af.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 22 april 2016 21:22]

Ik vind dat Edge een onnodige gimmick. Je betaalt er ook aanzienlijk meer voor. Zonde geld voor iets dat ik niet wil gebruiken. Daarbij is zo'n afgerond scherm niks i.c.m. een stylus.
Helemaal mee eens _/-\o_
Je bent niet verplicht om bij de Galaxy S serie een edge variant te nemen.
Ik vind de S-serie te klein. Blijft enkel de Note over.
Lekker boeiend, grote kans dat hij toch niet in Nederland verkocht wordt.
Gelukkig ben ik voorlopig nog wel tevreden met m'n Note 4
Juist wel, dat hebben ze aangegeven na de tegenvallende resultaten van de Note 5/S6 Plus :)
Doe dan maar zonder Edge aub :)
Samsung had aangegeven dat ze de nieuwe Note naar alle waarschijnlijkheid wel weer in Europa willen verkopen. Dus voor de liefhebber inderdaad best boeiend ;)

Voor gebruik met een pen is een gebogen scherm idd niet handig lijkt me
De Note edge heeft precies beide :P
We proberen al het nieuws te checken. Voor dit verhaal heb ik de auteur aan de telefoon gehad met inderdaad diezelfde vraag: hoe kan het dat GSMHelpdesk dit weet?

Ik kan verder weinig over het gesprek vertellen, maar zijn bron kan over de info beschikken en heeft dat recentelijk bewezen. Bovendien heeft de auteur wat extra info gegeven die niet in het artikel mocht vanwege herleidbaarheid naar de bron, maar die specifieker was dan hier staat en de geloofwaardigheid vergrootte. Bovendien heeft Sammobile hetzelfde gedaan als ik en kwam tot dezelfde conclusie.

GSM Helpdesk zit bovendien vast aan onderzoeksbureau Telecompaper. Een knauw aan de geloofwaardigheid doet beide pijn. De site heeft veel te verliezen. Ik denk dat dit echt is. De twee varianten zijn denk ik een afleidingsmanoeuvre; de beslissing is al gevallen, vermoed ik.
Persoonlijk ben ik voor plat.

Nu heb ik niks tegen het edge, sterker nog ik vind het erg mooi. Maar er is al een grote edge telefoon van 5.5", waarom zou je er dan nog een maken met een klein stukje groter scherm? Ik denk dat je meer mensen te pakken hebt met een plat 5.8" scherm omdat het gat groter is tussen de 5.1" van de reguliere S7 en de 5.8" van de Note 6.
Persoonlijk ben ik voor Edge.

Waarom? Er zijn geen bezels rondom het scherm en het scherm loopt af, je hebt extra groot scherm waardoor het scherm af loopt. Ik vind de Edge versie prachtig het loopt helemaal af en is niet als de platte versie met bezels erom heen.

[Reactie gewijzigd door van der Berg op 22 april 2016 19:53]

geen bezels lijkt mij juist een nadeel.
ik zit nu al vaak dat mijn telefoon links-boven niet reageert omdat mijn hand dan rechts-onder het scherm raakt(bij 1-handig gebruik).
als ik helemaal de rand niet meer aan mag raken heb ik altijd 2 handen nodig.
Bij mij niet voorgekomen. Daarvoor kan je net als ik een case gebruiken. Ik doe dit met een "Otterbox case" tevens biedt het bescherming tegen vallen en stoten. Hiermee raak je niet direct het scherm aan. Het goede van de case is dat hij niet al te dik is en valt minder op en daarnaast zit het lekker in je handen.
er zijn meerdere otterbox modellen, en het model dat ik overal zie is zeker geen dunne.
en wat is het voordeel van geen randjes als je er zelf alsnog een randje op zet?
Ik gebruik zelf de Symmetry series van de Otterbox en ik vind het allemaal nog meevallen, het is niet storend merk ik bij het werken.

Bij mij ronde scherm eindigt en begint de randje van de otterbox heel mooi.
Ik heb de beide Edge varianten in de hand gehad. Ze zijn beduidend minder comfortabel vast te houden dan de niet-Edge variant. Zelf heb ik mijn toestel altijd in een stevige beschermcover gestoken. Mijn Note 4 heeft bovendien een metalen frame. Dat is toch heel wat minder kwetsbaar dan zo'n gebogen scherm aan een zijde van je smartphone.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 22 april 2016 23:41]

ik heb de Note 3 welke inmiddels na 2,5 jaar nog steeds trouwe dienst doet. Toch ben ik erg fan van de Note serie, al sinds de Note 2. Ik zou het jammer vinden als daarom ook de Note 6 niet gelanceerd zal worden. Die pen is gewoon zo erg handig i.v.m. dikke vingers e.d.
Note 6 gaat naar Europa komen heb ik gelezen. Er komt geen S7 Edge Plus.
Ik heb ook nog de Note 3 werk nog prima.
Ik wacht met smart op de Note 6, vond de 4 niet genoeg verbetering brengen ten opzichte van mijn 3, baalde dan ook enorm van het niet uitbrengen van de 5 in europa. Enige manier om ze te straffen was de note 3 blijven gebruiken :)
Note 6 gaat mooi worden volgens de geruchten
Wat mij betreft mogen ze een platte invoeren. Dat Edge gedoe lijkt me alleen maar duur, en ik zie er geen nut in. Zelf wil ik graag voor de Note 6 gaan. Ik moet binnenkort weer een nieuw abonnement regelen, en eigenlijk wil ik wel een goede vervanger voor mijn Note 3. De S7 is me te klein (en daarnaast vind ik het pennetje soms handig) en in de S7 Edge zie ik behalve het grotere scherm geen heil. Doe mij maar een grote variant op de S7 zonder Edge.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 22 april 2016 17:49]