Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties
Submitter: CriticalHit_NL

DICE heeft Mirror's Edge Catalyst met nog eens twee weken uitgesteld. De nieuwe introductiedatum in Europa is 9 juni. De makers stellen meer tijd nodig te hebben om Social Play te perfectioneren en om feedback van gebruikers van de bta te verwerken.

Het is de tweede keer dat DICE het spel uitstelt. Aanvankelijk zou dit 23 februari uitkomen maar in oktober vorig jaar werd die datum verschoven naar 24 mei. Nu is 9 juni het moment van introductie in Europa, twee dagen na Noord-Amerika.

DICE stelt dat Social Play, waaronder het maken van eigen Time Trials en verbinding maken met andere Runners, gebaseerd is op nieuwe online technologie die vlekkeloos moet werken. Daarnaast wil de ontwikkelaar zichzelf meer tijd gunnen om feedback uit de gesloten bèta op te pakken.

Uitgever Electronic Arts kondigde Mirror's Edge Catalyst in het voorjaar van 2014 aan op de E3. Tweakers maakte tijdens de E3 van dit jaar een uitgebreide preview over de game.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Kwam trouwens nog een video tegen op YouTube welke van een Closed Beta zou zijn, dit wordt gespeeld op een i7 2600K met 8GB RAM & een GTX970 op 1080P:

https://www.youtube.com/watch?v=yEin7bp8Y3w
Kunnen ze mooi die memleak fixen. Scheelt weer onnodig 16gb ram in je bak stoppen.
8GB is al hl lang de norm geweest en een extra 8GB kost je pakweg 30 euro. Daarmee zit je direct voor komende jaren goed. Of ME2 die 16GB ook daadwerkelijk nodig heeft? Geen idee. Is het lui programmeerwerk? Gezien wat Dice eerder af heeft geleverd gok ik er op van niet.

Als ME2 die 16GB (of een deel daarvan) voor een goed doel weet te benutten dan juich ik het alleen maar toe omdat het een volgende stap kan zijn voor PC-gaming. Toen de eerste Crysis uit kwam liepen ook veel mensen te janken over het feit dat deze game zwaardere systeemeisen had dan welke game dan ook. Maar jaren laten spreken we nog steeds over die game als een game die de grafische lat flink wat omhoog gegooid heeft. Z hoog zelfs dat velen Crysis 2 (welke ook op de consoles uit kwam) er minder mooi uit vonden zien. Als Mirror's Edge 2 dat voor elkaar weet te boksen dan ben ik een heel blije gamer.
Verschil is alleen dat crysis ook daadwerkelijk een revolutie was in de GFX wereld.
Dit spel ziet er amper beter uit dan zijn voorganger.

8gb aan ram zou genoeg moeten zijn, gezien de consoles ook maar 8GB hebben.
Als jij dit er serieus niet beter uit vindt zien dan dan moet je een bril kopen ;) (Bijna) alle belichting, dus ook de schaduwen en global illumination, was in de eerste ME ingebakken, dus niet real time. In ME2 is het wl real time. Daarnaast zien de character models er flink wat beter uit, zijn de effecten aanzienlijk beter, zijn de textures scherper, de levels groter, etc etc.

En op 8GB zal het vast ook wel prima draaien, maar met alles maxed out kom je misschien tekort dus gooien ze het maar op 16GB (da's mijn gok althans).
Precies dit, ik heb inmiddels al weer een flinke tijd 16gb in mijn pc zitten ''just to be sure''.
Laat spellen er maar goed gebruik van maken ook.
Idem, toen expres gekozen voor 2x 8 ipv 4x4 zodat als het moest ik zelfs naar 32 kon.
Wat doen veel nou ineens overdreven hierover? Het minimum is 6GB, nergens hebben ze gezegd dat die 16GB ook echt volledig gebruikt wordt door de game zelf. Niemand die eraan denkt dat je ook nog een OS op de achtergrond hebt draaien en vaak nog wat programma's?

Mijn 8GB RAM heeft het ook lastig als ik GTA V open hou in de achtergrond en even wil gaan browsen..
Tsss, een beetje pc heeft gewoon 16GB vandaag de dag. Die 3 centen voor dat reepje ram. Heb er zelf al 32 in, gewoon omdat het kan, en voor die enkele keer dat ik met vsphere aan het prutsen ben.
Geen idee wat je met twee extra kunt qua bugfixes en dat soort zaken maar:
Daarnaast wil de ontwikkelaar zichzelf meer tijd gunnen om feedback uit de gesloten bta op te pakken
+1! Zou willen dat meer ontwikkelaars hun games uit durven stellen en dat uitgevers het goedkeuren. Volgens mij komt er namelijk menig game uit waarvan de ontwikkelaars weten dat het simpelweg nog niet goed is, maar de uitgever wil geld zien dus wordt het toch maar uitgebracht met alle gevolgen van dien. Maar goed nieuws dit :)
Volgens mij heb jij de afgelopen jaren onder een steen gelegen, maar er zijn twee dozijn aan spellen uitgesteld (geweest), soms zelfs met een jaar. Ik denk zelf dat je als bedrijf dan niet helemaal handig bezig bent. Twee jaar geleden is dit spel aangekondigd en het is niet op tijd af. Wat hadden ze dan al wel af tijdens de aankondiging?
Als het aan mij ligt stellen ze het maar uit tot volgend jaar, zolang de kwaliteit er ook naar is en dat ze niet een half spel de deur uit doen wat je steeds meer ziet tegenwoordig.
Vind uitstellen totaal niet erg. Nou.... Behalve dan als het drie keer achterelkaar wordt gedaan, dat heeft Rockstar bewezen met GTA V (PC).
Daar heeft Rockstar ook bewezen hoe het wl moet. De game deed het vanaf het begin super zonder tot geen bug te bekennen
Zeker geen multiplayer gespeeld?
dat was 1 groot cheat, hack en bugfeest
Dat is het nog steeds 8)7
Ja, maar ik bedoel meer van geef dan een datum aan en zorg er dan voor dat je de game ook af hebt, in plaats van 3 keer de releasedatum meer dan een maand per keer te verplaatsen.
Als dit de kwaliteit ten goede komt heb ik er geen moeite mee. Alhoewel ik het wel jammer vind, ik kijk echt uit naar deze game.
Hulde! Zorg dat je game gewoon klaar is ontwikkelaars. Zo willen we het zien.
Ik ben nu de beta aan het spelen en het is echt een top spel. Zelf op mijn 4-5 jaar oude computer loopt hij nog lekker :)
Aparte release data tegenover Amerika vind ik maar vreemd in deze tijd van online winkels en keys. Het fysieke product is slechts een miniem onderdeel van de markt.
Toevallig een closed beta invite gekregen vandaag. Zal hem testen op een i5-4690k, 16GB RAM en R9 Fury. Ben benieuwd! Zal me zeker bezig houden totdat de game volledig uit is. Is toch wel een van mijn meest geanticipeerde games dit jaar.
Jaaaaaa ik ook. Weekend kan hopelijk niet meer stuk. Ik test met een gtx780ti
Ik heb net een streamer de game zien spelen.
Hij zei dat alles super goed aan voelde en heb in 1.5 uur geen bugs gezien. (Misschien 1 grafische, maar ik lette toen niet zo goed op)
Doe dus eerst wat meer research voordat je zomaar wat zegt.

Die 'sociale rommel', daar kun je over vinden wat je wilt.
Maar de aanwezigheid ervan betekent niet dat er minder tijd is gegaan naar andere zaken. Vaak zijn deze taken toebedeeld aan verschillende mensen/teams met de juiste expertise voor die taak. De mensen die het sociale gebeuren hebben gemaakt zullen waarschijnlijk weinig te maken hebben met bugs uit andere delen van de game.
Ik zeg ook niet dat het altijd zo is maar EA heeft nogal een reputatie. En non-gameplay functies eroverheen smeren maakt het spel zelf bijna nooit beter.
Flippy bedoeld meer dat EA vaker een game released die vol bugs zit, en dat is geen leugen natuurlijk. Ooit FIFA 16 Pro Clubs (PC) gespeeld bijvoorbeeld? Deze zit vol bugs, en vervolgens inclusief bugs die overgekomen zijn van FIFA 15. Het ergste is dat deze niet gepatcht worden, deze bugs blijven er mooi in zitten. De community is toch niet groot genoeg om er zo over te klagen dat EA overgehaald wordt om er wat aan te doen, en dat is nou zojuist vrij schandalig. Niet alle EA games hebben hier last van, maar een goede selectie toch wel.

[Reactie gewijzigd door RCFProd op 22 april 2016 17:54]

mis ik nu iets of type je nu wat neer, terwijl je hierboven bewijs kun lezen dat dat nu net is wat er gebeurt. ze stellen de game uit om feedback van beta testers te gebruiken om te fixen.
dat zeggen ze wel vaker en in de praktijk komt er uiteindelijk alsnog een ondermaats product uit.
Nee, er staat dat ze het uitstellen om meer tijd in social rommel te kunnen steken, terwijl het nog maar de vraag is hoeveel spelers die functie gaan gebruiken. Zo leuk is het ook weer niet om met onbekenden te spelen.
Als ze zich inderdaad echt zouden richten op het fixen van bugs in de core gameplay had je een punt.
De makers stellen meer tijd nodig te hebben om Social Play te perfectioneren en om feedback van gebruikers van de bta te verwerken.
volgens mij staat er toch duidelijk dat ze wel degelijk bezig willen gaan met feedback van beta gebruikers.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True